Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.quote:Inside Man
Pijnlijk om te zien hoe deze film de fout ingaat. Inside Man probeert heel intelligent te zijn en hip, maar het wekte bij mij juist ergernis op. De hele heisa rond de bankoverval vond ik bij vlagen zeer ongeloofwaardig (en dan met name dat einde!). Ook hier duikt de hardnekkige 'lollige oneliners'-kwaal op. Vooral Denzel Washington heeft er een handje van en nadat ie het over zijn 'black fat ass' heeft gehad, laat Spike Jonze hem toch nog even een statement tegen racisme maken. Tsja... Tot slot fladdert Jodie Foster er maar bij, terwijl die hele rol heus wel geschrapt kon worden. Cijfer: 5,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
Top film is dit inderdaadquote:Op maandag 8 februari 2010 12:48 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren Hachiko "a dog`s story"gekeken. Gaat over een hond die jaren op een treinstation zit te wachten tot z`n baasje aankomt die overleden is. Je moet wel een hart van beton hebben als je het bij deze film droog houdt. Als ik er nu aan denk springen de tranen je nog in de ogen...
Bedoel je niet The Twilight Zone?quote:Op maandag 8 februari 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Ontzettende baggerfilm .
Waarom ? Langdradig, vaag en vooral niet logisch laat staan interessant verhaal.
Idee is ronduit gejat van Twilight maar een totaal mislukte kloon.
Ho! Haalde ik even de verschillende Spikes door elkaarquote:Op maandag 8 februari 2010 00:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.
Een goede vergelijking. Lost en Translation en Up in the Air gaan allebei over mensen die ontheemd zijn, in Lost in Translation is dat gevoel tijdelijk en in deze film bij Ryan permanent. Tot hij verliefd word. Up in the Air is wel de minste van de twee. Het verhaal vond ik langdradig en saai. Lost in Translation is dat objectief gezien ook.....maar de reden waarom Lost in Translation je wel bij je gevoel pakt en Up in the air niet is omdat de cultuurshock sfeer in die film overheersend is, het gevoel van je totaal misplaatst voelen in een vreemde cultuur. Heimwee hebben.......Mensen herkennen zichzelf in dat gevoel. Lost in Translation weerspiegeld dát gevoel en brengt het over. Just my two cents.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:09 schreef Guppi het volgende:
Up in the air
[ afbeelding ]
Ik verwachte een lichtvoetige comedy met een serieus randje, maar dit was drama met een geinig randje. Het idee is niet slecht, Ryan vliegt zoveel kilometers per jaar voor zijn werk dat hij niet echt een 'thuis' op kan bouwen. Al snel blijkt dat hij dit expres doet omdat hij relaties en spullen als 'bagage' ervaart. Waar dit vandaan komt wordt helaas de hele film niet duidelijk. Sterker nog, de familie is erg hartelijk en ik kon me alleen een perfect gezellige jeugd voorstellen. Ryan komt onderweg wel een vrouw tegen die wel érg leuk blijkt te zijn, en als blijkt dat zijn baan eigenlijk overbodig wordt begint hij langzaam te herkennen dat hij eigenlijk eenzaam is.
Op de een of andere manier zit er veel dialoog in de film, maar kom je toch bijna niets over de hoofdpersonen te weten. Het is meer ontwikkeling in gedrag dan dat je echt iets te weten komt over de denkwijze van de hoofdpersonen. Er zitten geinige stukjes in, bij eentje heb ik echt hard zitten lachen, maar voor drama vond ik het iets te leeg, en voor comedy was het echt niet leuk genoeg.
Ik las ergens dat iemand aan Lost in Translation moest denken, dit begrijp ik wel want ik moest er bij een bepaalde scene ook ineens aan denken (dit kwam ook door de, overigens in de hele film bijzondere, achtergrondmuziek). Maar nee, echt fantastisch vond ik deze film nooit worden (Lost in Translation vond ik echt bijzonder).
Een 6,2 (IMDB: 8)
Die wil ik ook wel zien, ik ga even zoeken.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Cabin Fever 2
[ afbeelding ]
verhaal
Schitterende film inderdaad, visueel ook prachtig.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:14 schreef lelouch het volgende:
House of Flying Daggers
http://www.imdb.com/title/tt0385004/
[ afbeelding ]
Werd wel eens tijd dat ik deze ging kijken! Wat een mooie film is het![]()
Begint een beetje traag, maar de vecht scenes in het bos, zo mooi!
En de uiteindelijke conclusie, wie nou voor wie werkte, niet verwacht.
Mijn cijfer, een 8
IMDB 7.6
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |