abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77913048
Hostel (Eli Roth, 2005)
De film begint met een slechte te lange inleiding met Duits pratende Nederlanders, maar na het eerste half uur wordt het allemaal een stuk beter. Vehaalt weet te onderhouden en het creepy sfeertje en de gore zorgen ervoor dat het over zijn geheel genomen nog een zeer redelijke film is. Was ook wel leuk om de extras te kijken op de dvd, ze hebben in elk geval genoeg lol gehad bij het filmen. Vanavond deeltje twee.7.0
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:48:27 #177
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77914065
Hard Candy (David Slade, 2005)
Een ontmoeting na wekenlang gechat via het internet tussen een onschuldig 14-jarig meisje en een 32-jarige man loopt uit de hand wanneer de man haar mee naar zijn huis neemt.

Het verhaal is erg realistisch en kan zo in het dagelijks leven gebeuren. Bij enkele twists heb ik zo mijn twijfels, maar het is een wegkijkertje. Sterke acteerprestatie van vooral Ellen Page die gaandeweg de film groeit in haar rol. De manier van vastleggen door Slade is ook noemenswaardig.

Mijn cijfer 7.5
IMDb 7.2
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_77915443
Rachel Getting Married

Op de trouwdag van Rachel gaat alle aandacht naar haar zuster Rachel.
Kym (Hathaway), het zwarte schaap van de familie, op verlof van de afkickkliniek om de bruiloft bij te wonen. Kym is de levende herinnering aan een familiedrama dat geen van de betrokkenen ooit te boven is gekomen.

Overigens dacht ik dat ik een ChickFlick zou gaan kijken, aangezien Hathaway meestal in dat soort films speelt. Even omschakelen (wat vanzelfsprekend niet moeilijk was) en toen een tikkeltje vreemde maar mooie film gezien.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 6.9

[ Bericht 12% gewijzigd door Prosperity op 12-02-2010 12:35:30 ]
pi_77915530

jezus dit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
pi_77915802
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
jezus dit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
Die vond ik ook dramatisch slecht ja..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:02:28 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77920940
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Hulkio het volgende:
Deliverance (John Boorman, 1972)
Het verhaal zelf is niet heel briljant, maar de prachtige (natuur)beelden en het acteerwerk zijn wel van zeer hoog niveau, enkele scènes zal ik niet snel vergeten! 8.0
De mandolinescène idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_77922752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:14 schreef Hulkio het volgende:
Hostel (Eli Roth, 2005)
Alleen al waard om te kijken voor :

Maar de film was inderdaad nog best aardig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_77923399
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?

edit: heu? van Ivo van Hove? die maakt/regisseert wel goede toneelvoorstellingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 12-02-2010 16:19:25 ]
pi_77929539
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom om naar zuid-amerika te gaan en op een dag is hij gedwongen te gaan. Geweldig verhaal en zodra de reis (al snel) begint valt er genoeg te lachen om Russel het jonge padvindertje die nog een insigne nodig heeft, Kevin de rare vogel en de honden waarbij ik helemaal plat van het lachen lag. Mr. Fredricksen lijkt een wat somber karakter maar groeit door de film dankzij de ontmoetingen. Visueel is deze film ook weer een plaatje. Pixar weet altijd hart en ziel in hun films te stoppen wat ook hier weer voelbaar is. 9,0
pi_77930548
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:34 schreef Ocelot360 het volgende:

Open Water 2
Hele nare en toch goede film om te kijken aangezien de gehele groep buiten hun boot is gesloten midden op de zee en moet watertrappelen tot ze gek worden, dood gaan of of of of…
7/10

Deze heb ik ook op tv gezien pas, maar het einde gemist!
Kan iemand me in een spoilertje vertellen of ze het overleefd hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77938687
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:08 schreef Toad het volgende:

[..]

Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?

edit: heu? van Ivo van Hove? die maakt/regisseert wel goede toneelvoorstellingen.
het zijn een paar oninteressante verhalen over oninteressante personages met een hele oninteressante cinematografie en op het einde kom het op een hele onoriginele manier bij elkaar.

de ruzie in de 'file' was wel heel goed gedaan stonden 3 auto's naast elkaar en die filmden ze constant van opzij
pi_77939875
Sex and the City.

Ja jemig, als vrouw zijnde moet je natuurlijk wel erg vrouw zijn ook. En dit moet je dan toch een keer gezien hebben. Ja en dat doe je dan, omdat het zo hoort.
Ik was natuurlijk ook een beetje door de HBO series heen en het tweede deel van de film staat nog op maar ik trek het gewoon echt niet meer. Wat een lege langdradige kutfilm.
pi_77942309
Sherlock holmes. http://www.imdb.com/title/tt0988045/

Zat een behoorlijke snelheid in, vooral in het begin. En het verhaal was vermakelijk en niet het standaard repetoire. Daarnaast waren de hoofrollen gewoon goed neergezet. Een 7.0
pi_77943963
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom.................
hulde! erg leuke film
pi_77944445

Thirst (Park Chan-wook, 2009)

Wat een origineel vampierenverhaal. De beelden zijn prachtig. Sommige scenes zijn echt geweldig, maar er zitten ook een paar mindere stukken in. Desondanks vraag ik me af waarom dit niet in Nederland is uitgebracht? Een v/d beste films van 2009 wmb. 8.5
  zaterdag 13 februari 2010 @ 03:39:34 #191
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77945403
Fargo (1996)

Tsja.. ik vond het geen film naar mijn smaak, geen recensie waardig, gewoon geen zin in.

Cijfer: 2
iMDB: 8.3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 13 februari 2010 @ 03:51:04 #192
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77945574
The Parallax View:

Cijfer: 7,75
IMDB: 7,4
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:48:24 #193
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_77949639
Up in the Air

With a job that has him traveling around the country firing people, Ryan Bingham leads an empty life out of a suitcase, until his company does the unexpected: ground him.

Aardige film, die ik vooral heb aangezet vanwege de Oscar nominatie voor beste film. Wil ze graag allemaal zien dit jaar. Deze kan het niet waar maken wat mij betreft.
Het verhaal is af en toe grappig en niet extreem cliché, de karakters geloofwaardig, acteerwerk goed, maar het is allemaal niet geweldig. Leuke film om aan te zetten, zeker met wat minder film-minnend publiek er bij, maar je kunt hem ook zonder problemen overslaan. Eigenlijk is de film op z'n best als het karakter van Clooney nog helemaal in z'n element is, wat helaas al snel op houdt.

Ik: 7.0
Imdb: 8.0
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_77957364
The Green Mile
The story about the lives of guards on death row leading up to the execution of black man accused of child murder & rape, who has the power of faith healing.

Goede film wel. Sam Rockwell als 'Wild Bill' vond ik sterk.
Percy

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,0

[ Bericht 3% gewijzigd door Butterfly91 op 13-02-2010 16:58:23 ]
pi_77961341
Ik heb hier nog een code van Grolsch liggen voor 1 maand gratis Film 1. Je moet dan wel digitale televisie hebben en opzeggen na die maand, anders loopt het door. Iemand interesse? PM

*EDIT* code is vergeven

[ Bericht 8% gewijzigd door pleeborstel op 13-02-2010 19:57:49 ]
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:58:36 #196
30919 mitt
Michael Corleone
pi_77961409
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom om naar zuid-amerika te gaan en op een dag is hij gedwongen te gaan. Geweldig verhaal en zodra de reis (al snel) begint valt er genoeg te lachen om Russel het jonge padvindertje die nog een insigne nodig heeft, Kevin de rare vogel en de honden waarbij ik helemaal plat van het lachen lag. Mr. Fredricksen lijkt een wat somber karakter maar groeit door de film dankzij de ontmoetingen. Visueel is deze film ook weer een plaatje. Pixar weet altijd hart en ziel in hun films te stoppen wat ook hier weer voelbaar is. 9,0
[ afbeelding ]
Ik heb 'm vandaag ook gezien, maar had wel veel meer van het verhaal verwacht. Het begin en dat levensverhaal vond ik nog wel het beste van de film. Toen de pratende honden in beeld kwamen en ze ook nog begonnen te vliegen knapte ik een beetje af.

Zag er uiteraard wel geweldig uit.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_77964095
Hostel: Part II (Eli Roth, 2007)
In de behind the scenes feature geeft Roth aan geen simpel vervolg te willen maken om te cashen en dat is hem in mijn ogen wel gelukt. Komt niet vaak voor, maar in dit geval vond ik het vervolg beter dan het eerste deel. Deel twee komt sneller to the point en geeft wat meer achtergrond informatie, met name over de daders zelf. Verder weer hetzelfde gruwelijke sfeertje en enkele zeer ranzige momenten. 7.3
pi_77971403
It Happened One Night (Frank Capra, 1934)
De eerste film van Capra die ik zie en het was zeker geen slechte kennismaking. Behoorlijk voorspelbaar verhaal, maar wel gevatte dialogen en de nodige humor. De chemie tussen de hoofdrolspelers is zeker aanwezig en als klap op de vuurpijl een prachtige eindscene.7.8
pi_77973383
Equilibrium

Na de derde wereldoorlog heeft de overheid van de stadstaat Libria oorlog uitgebannen door een absoluut verbod in te stellen op menselijke emoties, dit om te zorgen dat er geen 4e wereldoorlog komt.
Op het toch hebben van gevoelens staat de doodstraf.

Cleric Preston (Christian Bale), getraind om gevoelsovertreders te lokaliseren en te vernietigen, stoot op een morgen zijn dosis prozium ( dit heeft hij nodig om de gevoelens uit te schakelen ) per ongeluk kapot, In plaats van een nieuwe dosis te halen, gebruikt hij het een keer niet. Daarop ervaart hij langvergeten gevoelens en begint hij zijn medicijnen structureel niet in te nemen.
Zonder hoge verwachtingen ben ik deze film gaan zien en heb genoten. Het begin is een beetje vreemd, ik moest er even inkomen.

Bale speelt ook weer goed, maar ik ben niet anders van hem gewend.
Daarmee is het een toffe film met een interessant verhaal en genoeg toffe actie scenes. Geen topper, maar een leuk tussendoortje.

pi_77973955
Terug naar de Kust.

Ein-de-lijk een Nederlandse film dat niet het welbekende receptje van kotsen, veel godverdommes en blote tieten volgt. Een verademing wat mij betreft.

Spannende film en ik krijg steeds meer bewondering voor Linda de Mol. Ze laat zichzelf echt zien. Klasse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')