abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:10:45 #101
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_79309015
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:46 schreef Beijtje het volgende:
St Marcs is lekker! Wat een uitvinding! Heb geen ammoniak meer gebruikt, maar alleen dat eigenlijk!
Heb ook alleen maar st Marc gebruikt. Ik kende het van huis uit waar het voor van alles en nog wat werd gebruikt. Ideaal spul.
Maak er nu ook van alles mee schoon.
pi_79309047
St Marc ruikt ook zo heerlijk.
pi_79312170
schilders gebruiken dacht ik ook st marc, ik heb de tip iig van een schilder gekregen en het werkt perfect

in wasbenzine zit volgens mij ook olie, dus je kan er nooit goed mee ontvetten
namaste
pi_79317429
En er zitten ook wat harskorrels in, heb ik begrepen.
Daardoor heeft het bij ontvetten van schilderwerk óok een héél licht schurende / etsende werking.

En het is heel wat beter voor de luchtwegen dan een scheut (té veel) in het water.
pi_79379989
gaat een wereld voor me open, heb dat ook een keer gehad die bubbeltjes, wordt nog beroerd bij de gedachte aan die ammoniak die ik toen met liters gebruikt heb
prachtige bank trouwens!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79441021
Heb maar gewoon doorgeschuurd, die wasbenzine hielp niet, was een schilder langs geweest en die zei dat waarschijnlijk niks ging helpen, omdat het hele oude verf was, die nu nieteens meer gemaakt word... Lijkt wel op olie basis of iets dergelijks.. Staat alweer in de grondverf, dus hoop dat het wel enigzins blijft zitten (is uiteraard wel geschuurd).

De plafonds zijn klaar!! Yeah! En mijn vader heeft gisteren het voorwandje erin gezet, en het geraamte voor mijn toilet staat er ook in! In ieder geval is de badkamer en keuken een ruimte voor zichzelf.. Het begint erop te lijken!

Badkamer, spotjes ook al voorbereid.

Meterkast!

Keuken.

Overigens Vrijdag weer mail contact gehad met mijn vrienden. Ik kreeg ineens een mailtje over een andere kwestie mbt de spltising. Geen woord over de lekkages. Dus maar de DAS gebeld, en die zei dat de VVE een spoedvergadering moest organiseren en daar een eindtermijn moest overlegd worden voor de lekkage. Dus mijn onderbuurman gebeld, die werd er gelukkig ook ontzettend moe van, dus heeft meteen een mail gestuurd, en gek genoeg wisten ze daar wél direct op te reageren. Heeft vast en zeker niks te maken met het feit dat hij toevallig advocaat is.

Goed, hij vroeg wat er nu precies aan de hand was, en dat er alweer twee weken radio stilte was. Vervolgens reageerden ze direct, en begon de mail zo: "***, even ter informatie(dat kan Shanna ook weten want ze is er nota bene bij betrokken geweest) De lekkage is vorige week vrijdag door een loodgieter(Moret-van de dakgoot) verholpen. Er is een stortbak vervangen waarvan een aansluiting kapot was."

Toen ben ik toch wel mijn geduld verloren, en heb ik terug gemaild "Ter goede orde, de loodgieter is twee weken geleden langs geweest, en daarna is er via geen enkele weg meer gecommuniceerd, er zijn meerdere lekkages, dat heeft de loodgieter bevestigd, niet alleen het toilet op de 3e verdieping, maar ook de douche en ook de douche op de 4e verdieping. Ik dacht dat communicatie hoog bij jullie stond, maar de afgelopen 3 maanden is er maar 1 zijdige communicatie geweest. Het lijkt mij niet meer dan correct dat er gecommuniceerd word of lekkage(s) dan wel of niet verholpen zijn. Blijkbaar is 1 klein punt verholpen, maar we zitten nog steeds met twee beroerde lekkages."

Ze lopen de boel gewoon bij elkaar te liegen. Eerst is de lekkage verholpen, vervolgens stuurde ik nog een mailtje erachter aan, dat het toch behoorlijk vreemd was dat de lekkage vorige week Vrijdag verholpen zou zijn, maar dat een andere erfgenaam de dag daarna weer eens de meterstanden kwam opnemen (?) en toen zei "Nou de loodgieter is ook geweest, die begint binnenkort" waarop ik nog vroeg "Oh wanneer dan?" En dat hij antwoorde "ooh ergens volgende week"

Ben zo klaar met die mensen, mijn onderburen gelukkig ook. Nu waren ze zaterdag bezig met een standleiding voor de electriciteit, die vanaf de onderburen door de gang, naar de 3+4e verdieping moet. Mijn onderburen hebben nu besloten dat ze niet willen dat zijzelf dat doen, omdat ze dan niemand verantwoordelijk kunnen houden als er iets mis gaat, en ik geef ze volkomen gelijk. Ze wisten ook de gasleiding al niet te vinden, ik wil niet weten wat er allemaal mis kan gaan. Ze vragen continu dingen aan mijn vader... stelletje prutsers moet door 2 huizen van een ander heen.....

Moet er ook nog een mailtje uitsturen dat de verwachting is om eind april over te gaan, en dat ze voor die tijd alles gesplitst moeten hebben, anders sluit ik de boel naar boven toe af (gas, electricteit & water).
pi_79441224
Overigens komt er in de volledig badkamer alleen maar beton-ciré, mijn stucadoor wilde het graag doen, maar moest alleen informeren hoe het precies bij de vloer moest. Geen tegels, héérlijk!
pi_79441611
Oh ben benieuwd naar de beton ciré zeg!
Het schiet wel lekker op hoor ondanks het geneuzel met de erfgenamen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79443475
Fantastisch, alleen beton-ciré!
(En wat een gedoe met die lui zeg... )
pi_79455769
Altijd gekut met die VVE, bekend verhaal.
Gewoon even je premie niet meer betalen, dat kan wel eens helpen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 22 maart 2010 @ 18:07:57 #111
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79456074
Ik vermoed dat die lui zelfs dan nog te lam zijn om te reageren
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_79459925
oh, je had dus ook van die verf op lijnoliebasis.... tja, dat is naar schuren inderdaad. Heb er ervaring mee maar opschuren en grondverven en dan heel veel plamuren en alles er weer afcshuren en grondverven en nog meer schuren en nog meer grondverf en dan lakken
pi_79477248
Blijft een geweldig project om te volgen
pi_79703597
Ben inmiddels helemaal klaar met alles in de grondverf te zitten, heb alles helemaal alleen gedaan, toch behoorlijk trots, want er zit héél veel houtwerk in mijn huis.

Ach, het is nog maar grond verf, maar dit ziet er al een stuk frisser uit:

Dan dit toch?

Verder weer problemen..

Gezocht advies electricien!

En deze week gaan de stucadoors aan de slag! Spannend!!! 7 April word mijn keuken geleverd!
pi_79704053
Dat ziet er zeker een stuk frisser uit!
Wat gebeurd er met het bruine hout daarboven?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79704085
Aan deze kant wil ik het nog proberen op te schuren en te schilderen, maar aan de andere kant is alles bruin, daar komen gips platen voor (die zaten er eerst ook voor). Dat is téveel werk.
pi_79704496
Mooi zeg!
  woensdag 31 maart 2010 @ 03:23:42 #118
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_79775092
Wat een fantastisch appartement. Mocht je het binnen aantal jaar te koop zetten dan heb ik wel interesse.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 maart 2010 @ 07:25:07 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79775534
Die deuren Zo mooi! Het wordt echt prachtig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79824158
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 03:23 schreef Fortitudo het volgende:
Wat een fantastisch appartement. Mocht je het binnen aantal jaar te koop zetten dan heb ik wel interesse.

Ik zal het onthouden
  donderdag 1 april 2010 @ 15:54:07 #121
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_79833694
Mooi huis shanna!
pi_79840242
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ben inmiddels helemaal klaar met alles in de grondverf te zitten, heb alles helemaal alleen gedaan, toch behoorlijk trots, want er zit héél veel houtwerk in mijn huis.

Ach, het is nog maar grond verf, maar dit ziet er al een stuk frisser uit:

[ afbeelding ]

Dan dit toch?
[ afbeelding ]

Verder weer problemen..

Gezocht advies electricien!

En deze week gaan de stucadoors aan de slag! Spannend!!! 7 April word mijn keuken geleverd!

Als ik het goed zie,dan wordt dit een echt ouderwets Heren Huis zoals je voor de oorlog er een heleboel in Rotterdam had en waar de Heren en Dames van stand woonden (oud geld dus)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:33:38 #123
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_79869798
Leuk! Ik heb vorig jaar ook een huis met behoorlijk wat werk gekocht in Rotterdam en samen met mijn vader opgeknapt
pi_79872843
Edit: kan me niet herinneren dat ik dit gepost heb, dus zal wel in verkeerde topic zijn geweest per ongeluk...

[ Bericht 90% gewijzigd door Beijtje op 03-04-2010 20:17:40 ]
pi_79907590
mooi al, ondanks dat het nog maar grondverf is, zie je al hoe het gaat worden als het straks lekker licht is afgelakt allemaal.
hoop werk dat verven, maar geeft wel altijd (heel cliche maar waar) veel voldoening.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79930783
Tvp
Ik blijf dit een onwijs gaaf huis vinden! Vooral die mooie oude deuren en andere details! Heel veel succes alles, ik ben erg benieuwd hoe het er straks als het klaar is uit ziet.
pi_80074490
Daar komt mijn keuken!

En zo staat hij!

Mijn blad!

Sneakprevieuw...

De stucadoors beginnen eerst met mijn keuken, omdat mijn vader de keuken snel wil inbouwen. Dan gaat de deur naar de keuken dicht, en komt er ook geen troep meer bij (plastic blijft uiteraard al die tijd zitten).

Die stucadoors zijn echt tovenaars, ongelooflijk!
Eerst nog even een foto van de keuken zoals hij nu dicht is (voorzetwand, verlaagd plafond, en toilet!)

Voorheen:

Tussentijds:

En klaar om gestukt te worden!

Daar zijn ze ook al mee begonnen.... wat een wonderen verrichten die mensen. Ik zie mijn bouwval ineens een huis worden!

Ik kan geen voor foto vinden helaas, maar die muren waren helemaal kapot.

Joepie!! Vaart komt erin!
pi_80074627
Kitchen in tha house!
Ja stucadoor zijjn is een dankbare taak
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80074663
Leuk!!!
pi_80075297
Even een hele newbee vraag.

Hoe zitten die dwarsbalkjes nu vast op de verticale balk in het midden? Met een metalen hoekje, of zijn hier speciale schroeven voor oid? Ik begrijp niet hoe je de ene balk kan vastmaken, en dan de andere kant op exacte dezelfde postitie moet vastschroeven.
pi_80075901
Je vroeg het niet aan mij, maar ik geef toch antwoord hoe we zoiets bij mij thuis hebben gedaan: of je schroeft hem er op, de dwarsbalken zijn dan dus niet twee balken naast elkaar, maar één. Maar dat kan natuurlijk niet altijd en dan schroeven wij altijd schuin schroeven erdoor met constructielijm. Dat zal wel niet volgens de regelen der kunst zijn (dan maak je denk ik uitsparingen in de latten en schroef je ze op elkaar), maar ach, het werkt. Misschien moet je je vraag even in het topic van de timmerman stellen: Met wie kan ik mijn vakkennis delen? Tips van een timmerman! die kan er waarschijnlijk meer over vertellen...
pi_80076560
Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij is het wél 1 balk, maar hebben ze een stuk eruit gezaagd, en hem zo in elkaar geschoven? Kan het nu niet meer nakijken, wel navragen als je dat wilt?
pi_80077781
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij is het wél 1 balk, maar hebben ze een stuk eruit gezaagd, en hem zo in elkaar geschoven? Kan het nu niet meer nakijken, wel navragen als je dat wilt?
Heb het al in het Timmerman topic gezet, evengoed bedankt. Schuin schroeven of beide balken inzagen klinkt wel aannemelijk, alhoewel dat laatste mij ook wel bewerkelijk lijkt.
pi_80079288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Heb het al in het Timmerman topic gezet, evengoed bedankt. Schuin schroeven of beide balken inzagen klinkt wel aannemelijk, alhoewel dat laatste mij ook wel bewerkelijk lijkt.
Precies, daarom schroeven wij gewoon schuin er in, plus constructielijm voor de stevigheid. (Komt toch niet in het zicht)
pi_80087444
Keuken! Ik vind jouw huis echt geweldig met al die originele elementen.
pi_80156291
Ziet er goed uit! Heb je al enig idee wanneer je erin kan? Toch wel binnen een maand of wat?
pi_80217878
Dat hangt helemaal af of het pand dan gesplitst is...........
pi_80218943
Wat geweldig om elke keer die updates te zien....kan niet wachten tot het helemaal klaar is!
pi_80219395
zeker leuk om te volgen idd... ben benieuwd naar het eindresultaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80220757
Kan je al lekker kokkerellen?
pi_80221787
Nee hihi! Stukadoors hadden Vrijdag mijn plafond gedaan (mooihoooi!), en nu nog het voorzetwandje, en dan sauzen, en dan gaat de keuken erin. Hoop dat de stucadoors deze week klaar zijn!

Met de keuken dan
pi_80601137
Inmiddels is mijn vloer geleverd, ik ben ontzettend blij met de vloer, al komt hij op een te vroeg moment, nu de stukadoors nog volop bezig zijn, maar ik ben toch wel heel blij met mijn - best gewaagde- keuze. Nu even afwachten hoe hij er in het geheel uit komt te zien, maar denk dat het reuze meevalt!

Ik ben deze week en afgelopen weekend niet in mijn huis geweest, dus weet nu de vorderingen mbt de stucadoors niet.

Mijn vader heeft mijn nisje klaar in het toilet (althans, het geraamte, afwerking doe ik later)

Keukenplafond:

Sorry, ik kan de keuken gewoon vanuit geen enkele hoek goed op de foto krijgen

Badkamer, met de spiegel L-vorm voor mijn spotjes.

Ik probeer vanavond even snel langs te rijden, om te kijken wat de vorderingen zijn.
pi_80601373
Mooie vloer hoor!
  donderdag 22 april 2010 @ 20:46:21 #144
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_80610410
Ziet er goed uit
Fijn als er gestuct is... dan is het al meer een echt huis ipv een klusproject. Vind ik dan he..
pi_80627662
Mooie vloer, I like!!
pi_80719654
Zaterdag eindelijk weer even een kijkje wezen nemen. Wij doen verder niks op het moment, gezien we de stucadoors niet in de weg willen lopen...

Met knikkende knieen naar boven... maar helemaal blij

Keuken is bijna klaar, er zit al spachtel op, moet nog 1 laag overheen, wss kan dan a.s. weekend de keuken erin, yeaah!

Mijn vloer ziet er nu helemaaaal niet meer uit, maar goed, die laat ik pas restaureren als mijn keuken erin zit..

Voorstrijk muur van de woonkamer aan de schouw zijde.

Toch een duidelijk verschil met de oorsponkelijke muren rechts Heb zo te zien ook een geest in mijn huis...

Muur van de voordeur...

En de ombouw van de schuifdeuren... Helaas was het veel te veel werk om het oude hout te herstellen, zat vol met hele dikke spijkers, die er wel in moesten blijven zitten, anders was het geen ombouw meer Dus gipsplaten erover heen, en dat word gestukt, helaas, maar het is niet anders..
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:45 #147
67725 Dulk
Taweret
pi_80720056
mooi hé. als de stucadoors aan de slag zijn geweest
namaste
pi_80720358
Mooi zeg! Je ziet nu echt goed wat het gaat worden straks!
pi_80790008
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:46 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Delfshaven!
Best wel kut buurt
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_80790344
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:53 schreef Isegrim het volgende:
Welke gek gaat nou al die prachtige originele details wegstoppen onder cheap board en gipsplaten?
Ja inderdaad... Wat zonde van die mooie glas in lood ramen
Wat een leuke extra dat die er nog in zitten
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')