abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79020048
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:57 schreef maok het volgende:
Wat een gedoe, het is dat het zo'n leuk huis is.
Dat is voor mij dus ook al die tijd mijn grootste motivatie geweest.... Dit is voor mij echt mijn droomhuis to be, dus ik doe er alles voor, en moet soms ook even op mijn tanden bijten!
pi_79020200
Moet je geen isolatie om die verwarmingsbuizen doen?
Zoiets dus
pi_79020312
Niet nodig denk ik, mijn vader is cvmonteur, dus die zal wel beslist hebben dat dat niet hoefde...
pi_79022831
'Chaise longue' is het.
pi_79025414
Jemig wat een gedoe!!
Ik hoop dat het echt snel opgelost gaat worden!

Het huisje is het waard, maar toch kan ik me voorstellen dat het je gillend gek maakt.

En hopelijk kun je hier snel vertellen dat lekkages verleden tijd zijn
pi_79025675
Is de Vereniging van Eigenaars trouwens niet actief? De VvE-beheerder kan je vaak wel helpen bij dit soort gevallen.
pi_79028185
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Tijd voor het tweede topic!

Kleine samenvatting, gaat om een huis uit 1919! Betreft een 95m2 verdieping in een herenhuis, inclusief ornamenten , glas in lood, en een hele hoop extra's! De plafonds hebben een hoogte van 3.10.

Wat is er al gedaan:

Alle waterleidingen zijn opnieuw aangelegd, er zijn twee badkamers uitgesloopt, de cv ketel is geinstalleerd, en inmiddels ook al verstopt. Inmiddels zijn mijn ramen ook vervangen.

Wat moet er nog gebeuren:

- Alle muren en ornamenten moeten nog hersteld en gestuuct worden, dat begint 1 dezer weken!
- Badkamer moet nog bedacht worden.
- Al het houtwerk moet geschuurd en geverfd worden.
- Balkon deuren hersteld worden.
En pff nog zo veel, maar dat komt vanzelf wel voorbij in het topic!

Wat is er al besteld? In ieder geval mijn vloer, en deze opstelling kwa keuken, maar dan grijze kastjes, met een grijs granieten blad, met belgisch hardsteen effect, mat. Picture volgt nog uiteraard! Wat voor knopjes komen daarop? Hele foute, maar ik ben ervan overtuigd dat het een super gaaf effect word

Ik heb ook mijn badkamermeubel al, waar uiteraard nog een wasbak in gezet moet worden.

En het aller belangrijkste, het huis had nogal wat cadeautjes voor ons in petto, komen ze op een rijtje...

- Cadeau 1, voor, en na, en nog eens na..
- Cadeau 2, voor, en na
- Cadeau 3, voor, en na..
- Cadeau 4, voor, oeps geen voorplaatje... wel een na plaatje..
- Cadeau 5, voor, en ook hier weer een naplaatje!
Cadeau 6, een voorimpressie.... , en het gehele zooitje..

Verder hebben we al 1 4kub container volgestort, en hebben we ook 3 keer heen en weer gereden naar de mileutuin, zal het helaas niet bij blijven ben ik bang De beste man op de foto, is mijn vader! Zonder hem zou ik dit huis nooit kunnen kopen, gezien mijn vader héél veel opknapt en aanlegd. Ik kom alleen in het huis te wonen!

De cadeau's uitgeschreven.. toen ik het kocht was alleen glad, en het enige originele was nog het plafond, en de glad in lood ramen. Na het wegbreken van een muur tussen de appartementen heen, (waren eerste twee appartementen, nu 1) kwamen er orginele schuifdeuren tevoorschijn, die 20 jaar dichtgezeten en verstopt waren! Achter 4 deuren met platen kwamen paneeldeuren met glad in lood tevoorschijn, en rond de inbouwkast van de schuifdeuren zijn ook alle panelen tevoorschijn gekomen

Mocht ik iets vergeten, kunnen jullie nog altijd even hier een kijkje nemen!

Nou....wat een schatkamer.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:28:21 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79029369
tvp
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:38:21 #84
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_79029883
Ik zou ook wel zo'n cadeautjes willen!

schaamteloze tvp
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:53:52 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_79030572
meeleespost
disclaimer
pi_79034001
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_79040858
Jee, wat een gedoe weer met die erfgenamen die alles op elkaar afschuiven zeg

Ik hoop dat je het zoveel mogelijk zonder hen kan doen, dat ze gewoon zelf in hun eigen sop mogen gaarkoken.....

[ Bericht 3% gewijzigd door aloe_vera op 11-03-2010 23:50:32 ]
pi_79057931
tvp

Ik heb het topic vluchtig doorgelezen maar het nergens zien staan. Welke wijk / buurt van Rotterdam is dit ergens?
Profiel opgeheven.
pi_79058840
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:59 schreef Isegrim het volgende:
Is de Vereniging van Eigenaars trouwens niet actief? De VvE-beheerder kan je vaak wel helpen bij dit soort gevallen.
Jawel, de voorzitter is mijn beneden buurman, zijn hele toffe mensen, die gek genoeg ook problemen met diezelfde mensen gehad hebben. Ik heb ze ook steeds ingecopierd, omdat die lekkage natuurlijk ook betrekking kan krijgen op hun verdieping. Uiteindelijk zei mijn buurman dat hij zich er liever even niet mee wilde bemoeien, maar als ik de dag daarop nog geen reactie zou hebben, dat hij er wat van zou zeggen. Uiteindelijk werd ik dus kantje boord gebeld dat er een loodgieter zou komen kijken... Het vervelende ervan is, dat zij dus nog eigenaar zijn van de woning boven mij, en dus twee stemmen in de VVE hebben, ik 1, en mijn onderbuurman ook 2.
pi_79058858
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:27 schreef Bierie het volgende:
tvp

Ik heb het topic vluchtig doorgelezen maar het nergens zien staan. Welke wijk / buurt van Rotterdam is dit ergens?
Delfshaven!
pi_79168787
Van het weekend is mijn badkamer plafond geplaatst!! Het is nu eindelijk echt een kamer.

En geen bouwval kamer meer... De grond was al gestort, ben helemaal blij, het huis begint weer vormen te krijgen ! In de keuken zit het fundament, nog geen gips, omdat ik nog steeds niks over de lekkage gehoord heb.

Ik ben zo goed als klaar met schuren, enige was dat mijn deuren en de deuren van de en-suite, en de ombouw van de en-suite een beetje moeilijk te schuren was, zodra ik 10 cm gedaan had, ontstonden er allemaal bolletjes op mijn schuurpapier.

Ik neem aan dat die oppervlakken gewoon wat vettig zijn, gezien voor deuren en en suite 20 jaar verscholen heeft gezeten achter platen... dus heb ontvetter gehaald, en hopen dat dat het is. Anders hoor ik graag wat het anders is???

Deze week ook meteen grondverven, nog een keer licht schuren en weer grondverven, en dan kan eindelijk de stucadoor gaan beginnen! Donderdag mijn bank en loveseat op halen. Het is deze bank geworden inplaats van de eerder geplaatste!

Moet hem zelf nog wat pimpen, zodat hij meer bij de loveseat past, maar dat is voor latere zorg.
pi_79171946
Dit ken ik wel. Je kunt die bolletjes krijgen als je hout nog vet is. Even goed ontvetten voor het schuren dus.

En het kan ook nog zijn dat het komt door de oude verf. Als deze op oliebasis is, wil het ook nog wel eens door de hitte van de wrijving wat vloeibaarder worden. Enige remedie is om het met de hand te schuren. (Heb bij mijn ouders met de hand meerdere balken plafonds afgeschuurd ) Maar ik "moest" dat van mijn vader doen, hij had de schuurmachine geprobeerd en dat werkte dus niet, maar ik weet niet echt hoe dat er nu uitzag.

Maar eerst goed ontvetten met ammonia of st marcs en hopelijk heb je het dan niet meer.
pi_79172189
Ik heb van de week wasbenzine gekocht, ga vanavond kijken of het werkt.

Met de hand schuren zie ik niet zitten hoor
pi_79172401
Wasbenzine is niet echt een geschikte ontvetter voor houtwerk volgens mij. Het is ook een oplosmiddel, mogelijk reageert het met je nieuwe verf? En het is ook niet echt milieuvriendelijk en lekker voor je luchtwegen en huid.

Echt, koop een fles St Marcs bij de bouwmarkt. Als de fles niet opgaat, kun je hem ook nog als lekker ruikende allesreiniger gebruiken X-D
pi_79172525
Misschien vergis ik me? Vanavond even kijken, het werd me aangeraden bij de Gamma
pi_79172763
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:59 schreef Xs2Shanna het volgende:
Misschien vergis ik me? Vanavond even kijken, het werd me aangeraden bij de Gamma
Ze raden wel meer aan bij de gamma

Hopelijk heb je ammonia te pakken, dat werkt ook wel goed als je het verdunt met water. Is meestal een rode fles.

Anders kun je ook nog een gewone allesreiniger gebruiken, werkt beter dan wasbenzine.
pi_79172947
Even mijn vriendin een belletje gegeven en die zei ook dat het wasbenzine was... En dat er ook opstond dat het voor het ontvetten van hout was....

Vanavond maar even proberen. To be continued.
pi_79174814
Waarschijnlijk kán het wel, maar het zou zeker niet mijn eerste keus zijn.
pi_79193704
St Marcs is lekker! Wat een uitvinding! Heb geen ammoniak meer gebruikt, maar alleen dat eigenlijk!
pi_79226693
tvp

Jeetje gewoon een klussende fokker om de hoek van hier
En wat een gedoe zeg met die mensen, succes!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')