abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79930783
Tvp
Ik blijf dit een onwijs gaaf huis vinden! Vooral die mooie oude deuren en andere details! Heel veel succes alles, ik ben erg benieuwd hoe het er straks als het klaar is uit ziet.
pi_80074490
Daar komt mijn keuken!

En zo staat hij!

Mijn blad!

Sneakprevieuw...

De stucadoors beginnen eerst met mijn keuken, omdat mijn vader de keuken snel wil inbouwen. Dan gaat de deur naar de keuken dicht, en komt er ook geen troep meer bij (plastic blijft uiteraard al die tijd zitten).

Die stucadoors zijn echt tovenaars, ongelooflijk!
Eerst nog even een foto van de keuken zoals hij nu dicht is (voorzetwand, verlaagd plafond, en toilet!)

Voorheen:

Tussentijds:

En klaar om gestukt te worden!

Daar zijn ze ook al mee begonnen.... wat een wonderen verrichten die mensen. Ik zie mijn bouwval ineens een huis worden!

Ik kan geen voor foto vinden helaas, maar die muren waren helemaal kapot.

Joepie!! Vaart komt erin!
pi_80074627
Kitchen in tha house!
Ja stucadoor zijjn is een dankbare taak
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80074663
Leuk!!!
pi_80075297
Even een hele newbee vraag.

Hoe zitten die dwarsbalkjes nu vast op de verticale balk in het midden? Met een metalen hoekje, of zijn hier speciale schroeven voor oid? Ik begrijp niet hoe je de ene balk kan vastmaken, en dan de andere kant op exacte dezelfde postitie moet vastschroeven.
pi_80075901
Je vroeg het niet aan mij, maar ik geef toch antwoord hoe we zoiets bij mij thuis hebben gedaan: of je schroeft hem er op, de dwarsbalken zijn dan dus niet twee balken naast elkaar, maar één. Maar dat kan natuurlijk niet altijd en dan schroeven wij altijd schuin schroeven erdoor met constructielijm. Dat zal wel niet volgens de regelen der kunst zijn (dan maak je denk ik uitsparingen in de latten en schroef je ze op elkaar), maar ach, het werkt. Misschien moet je je vraag even in het topic van de timmerman stellen: Met wie kan ik mijn vakkennis delen? Tips van een timmerman! die kan er waarschijnlijk meer over vertellen...
pi_80076560
Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij is het wél 1 balk, maar hebben ze een stuk eruit gezaagd, en hem zo in elkaar geschoven? Kan het nu niet meer nakijken, wel navragen als je dat wilt?
pi_80077781
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij is het wél 1 balk, maar hebben ze een stuk eruit gezaagd, en hem zo in elkaar geschoven? Kan het nu niet meer nakijken, wel navragen als je dat wilt?
Heb het al in het Timmerman topic gezet, evengoed bedankt. Schuin schroeven of beide balken inzagen klinkt wel aannemelijk, alhoewel dat laatste mij ook wel bewerkelijk lijkt.
pi_80079288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Heb het al in het Timmerman topic gezet, evengoed bedankt. Schuin schroeven of beide balken inzagen klinkt wel aannemelijk, alhoewel dat laatste mij ook wel bewerkelijk lijkt.
Precies, daarom schroeven wij gewoon schuin er in, plus constructielijm voor de stevigheid. (Komt toch niet in het zicht)
pi_80087444
Keuken! Ik vind jouw huis echt geweldig met al die originele elementen.
pi_80156291
Ziet er goed uit! Heb je al enig idee wanneer je erin kan? Toch wel binnen een maand of wat?
pi_80217878
Dat hangt helemaal af of het pand dan gesplitst is...........
pi_80218943
Wat geweldig om elke keer die updates te zien....kan niet wachten tot het helemaal klaar is!
pi_80219395
zeker leuk om te volgen idd... ben benieuwd naar het eindresultaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80220757
Kan je al lekker kokkerellen?
pi_80221787
Nee hihi! Stukadoors hadden Vrijdag mijn plafond gedaan (mooihoooi!), en nu nog het voorzetwandje, en dan sauzen, en dan gaat de keuken erin. Hoop dat de stucadoors deze week klaar zijn!

Met de keuken dan
pi_80601137
Inmiddels is mijn vloer geleverd, ik ben ontzettend blij met de vloer, al komt hij op een te vroeg moment, nu de stukadoors nog volop bezig zijn, maar ik ben toch wel heel blij met mijn - best gewaagde- keuze. Nu even afwachten hoe hij er in het geheel uit komt te zien, maar denk dat het reuze meevalt!

Ik ben deze week en afgelopen weekend niet in mijn huis geweest, dus weet nu de vorderingen mbt de stucadoors niet.

Mijn vader heeft mijn nisje klaar in het toilet (althans, het geraamte, afwerking doe ik later)

Keukenplafond:

Sorry, ik kan de keuken gewoon vanuit geen enkele hoek goed op de foto krijgen

Badkamer, met de spiegel L-vorm voor mijn spotjes.

Ik probeer vanavond even snel langs te rijden, om te kijken wat de vorderingen zijn.
pi_80601373
Mooie vloer hoor!
  donderdag 22 april 2010 @ 20:46:21 #144
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_80610410
Ziet er goed uit
Fijn als er gestuct is... dan is het al meer een echt huis ipv een klusproject. Vind ik dan he..
pi_80627662
Mooie vloer, I like!!
pi_80719654
Zaterdag eindelijk weer even een kijkje wezen nemen. Wij doen verder niks op het moment, gezien we de stucadoors niet in de weg willen lopen...

Met knikkende knieen naar boven... maar helemaal blij

Keuken is bijna klaar, er zit al spachtel op, moet nog 1 laag overheen, wss kan dan a.s. weekend de keuken erin, yeaah!

Mijn vloer ziet er nu helemaaaal niet meer uit, maar goed, die laat ik pas restaureren als mijn keuken erin zit..

Voorstrijk muur van de woonkamer aan de schouw zijde.

Toch een duidelijk verschil met de oorsponkelijke muren rechts Heb zo te zien ook een geest in mijn huis...

Muur van de voordeur...

En de ombouw van de schuifdeuren... Helaas was het veel te veel werk om het oude hout te herstellen, zat vol met hele dikke spijkers, die er wel in moesten blijven zitten, anders was het geen ombouw meer Dus gipsplaten erover heen, en dat word gestukt, helaas, maar het is niet anders..
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:45 #147
67725 Dulk
Taweret
pi_80720056
mooi hé. als de stucadoors aan de slag zijn geweest
namaste
pi_80720358
Mooi zeg! Je ziet nu echt goed wat het gaat worden straks!
pi_80790008
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:46 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Delfshaven!
Best wel kut buurt
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_80790344
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:53 schreef Isegrim het volgende:
Welke gek gaat nou al die prachtige originele details wegstoppen onder cheap board en gipsplaten?
Ja inderdaad... Wat zonde van die mooie glas in lood ramen
Wat een leuke extra dat die er nog in zitten
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')