Volgens mij is er wel een onderscheid in grote projecten: er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het op kleinigheden na goed gaat, maar dat zijn meestal projecten waarbij 'prestige' en/of 'politiek' minder meespelen. Problemen ontstaan vaak als prestige of politiek van belang zijn (zo zijn veel projecten nog steeds geen project omdat de politiek of groeperingen voor vertraging zorgen of zijn veel projecten welhaast onuitvoerbaar geworden vanwege vele extra's)quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:50 schreef waht het volgende:
[..]
Dat voornamelijk ja. En dat die projecten zo lang kunnen voortslepen zonder een einde in zicht.
Het moet gewoon goedkoper en sneller kunnen.
Volgens mij mogen gemeenten de opcenten die ze nu krijgen vervangen door een nieuwe belasting om dat gat op te vullen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Welk gat? Alle bestaande belastingen blijven bestaan, alleen de BPM gaat "afgebouwd" worden. Die gaat weer vervangen worden door een of andere milieuheffing, dus dat wordt niet zo'n heel groot gat. En er zullen ook wel weer extra boetes uit de kilometerheffing gesleept worden.
Eigendom kost nu eenmaal geld: onderhoudskosten en vervangingskosten. Zelfs als je ze zou willen slopen kost dat geld. Blijkbaar is daar tot nu toe nooit rekening mee gehouden door de overheid (of misschien wel, maar zijn die kosten/reserveringen wegbezuinigd)quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
[..]
het is eenvoudiger / goedkoper om overal twee banen naast te leggen, dus van 4 naar 8 banen, en op de binnenste baan tot 150 km
nog beter is de zaak opnieuw verdiept aan te leggen maar dat is ook duur
Als we er van uit gaan dat die 18 miljard op een redelijke manier tot stand is gekomen, vind ik het ook niet erg dat het restant naar de algemene middelen gaat. Wat ik wel erg vind is dat men blijkbaar verkeerd slecht onjuist omgaat met hun eigendom (dus niet op tijd nieuwe wegen/spoorlijnen aanleggen)quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij mogen gemeenten de opcenten die ze nu krijgen vervangen door een nieuwe belasting om dat gat op te vullen.
De automobilist brengt iets van rond de 18 miljard op. Gemiddeld gaat 3 miljard naar investeringen in wegen en 3 miljard naar het OV. Blijft dus over 12 miljard die zo de algmene middelen in gaat.
Via de kilometer heffing zullen ze op hetzelfde bedrag uitkomen 18 miljard. Die gaan ze echt niet geheel besteden aan mobiliteit. Een deel zal in de algemene middelen verdwijnen anders hebben ze daar een behoorlijk gat wat opgevuld moet worden.
Maar zijn in die 12 miljard niet de accijnzen en boetes meegerekend?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij mogen gemeenten de opcenten die ze nu krijgen vervangen door een nieuwe belasting om dat gat op te vullen.
De automobilist brengt iets van rond de 18 miljard op. Gemiddeld gaat 3 miljard naar investeringen in wegen en 3 miljard naar het OV. Blijft dus over 12 miljard die zo de algmene middelen in gaat.
Via de kilometer heffing zullen ze op hetzelfde bedrag uitkomen 18 miljard. Die gaan ze echt niet geheel besteden aan mobiliteit. Een deel zal in de algemene middelen verdwijnen anders hebben ze daar een behoorlijk gat wat opgevuld moet worden.
Dat zal vast kloppen. En hoe groter het project, hoe meer personen en/of belangengroepen betrokken zullen raken en dus hoe meer verschillende meningen. Aangezien iedereen z'n zegje mag doen duurt her per definitie al langer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel een onderscheid in grote projecten: er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het op kleinigheden na goed gaat, maar dat zijn meestal projecten waarbij 'prestige' en/of 'politiek' minder meespelen. Problemen ontstaan vaak als prestige of politiek van belang zijn (zo zijn veel projecten nog steeds geen project omdat de politiek of groeperingen voor vertraging zorgen of zijn veel projecten welhaast onuitvoerbaar geworden vanwege vele extra's)
Dit kilometerheffinggebeuren is mijns inziens een project dat heel veel te lijden heeft onder zowel prestige als politiek.
Wat is er nu eenvoudiger dan gewoon de benezineprijs omhoog te gooien en de motorijtuigbelasting schrappen??quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:52 schreef Stupendous76 het volgende:
Dit kilometerheffinggebeuren is mijns inziens een project dat heel veel te lijden heeft onder zowel prestige als politiek.
Ze doen dit om de mensen in de gaten te houden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:10 schreef Deprater het volgende:
[..]
Wat is er nu eenvoudiger dan gewoon de benezineprijs omhoog te gooien en de motorijtuigbelasting schrappen??
Dat heeft hetzelfde resultaat.
En waarom doet de overheid dit niet???
Omdat ze al aan de top zittten met de belastingheffingen in EU verband
DUS, DUS; de overheid doet dit voor eigen gerief en dan is het een hele dure manier om extra geld op te halen.
Laat de overheid maar een paar ministeries schrappen en oorlogen en landbouwsubsidies, maar geen extra leger ambtenaren creeren, om geld op te halen
Volgens mij nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar zijn in die 12 miljard niet de accijnzen en boetes meegerekend?
http://www.finano.nl/bela(...)tuigenbelasting.htmlquote:Verhoging motorrijtuigenbelasting
De provincies verwachten meer geld op te halen aan motorrijtuigenbelasting. In totaal zou het om een verhoging van 1,4 miljard euro gaan. In procenten zou dit een stijging van 6,7 procent meer dan vorig jaar betreffen. De inwoners van de provincie Noord-Holland kunnen met 13,6 procent de hoogste verhoging verwachten en de inwoners van Gelderland de laagste, een verhoging van 2,4 procent.
De opbrengst van de motorrijtuigenbelasting, ook wel wegenbelasting in de volksmond genoemd, is voor de kas van de Staat. De provincies rekenen over de wegenbelasting extra belasting. Dit is een extra belasting die per provincie verschilt. Deze zogeheten “opcenten” zijn een extra inkomstenbron voor de provincies. Hoewel de provincie Noord-Holland de hoogste stijging verwacht, is deze met opcenten nog altijd het laagst. Zuid-Holland incasseert de meeste opcenten. De Belastingsdienst int overigens de hele som van de motorrijtuigenbelasting. Men ontvangt dus geen aparte rekening van de provincie voor de opcenten. De provincies besteden de opcenten over het algemeen aan de verbetering van de mobiliteit en aan het openbaar vervoer. Ze zijn dit echter niet verplicht.
Hier had ik een overzichtje gepost: Eurlings 'nogal verrast 'over commotiequote:Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid opgbrengsten uit MRB (en BPM) die nu niet naar mobileit gaan.
Volgens het overzicht van Achja was het 2/3 wat naar algemene middelen ging:
[..]
wow, the fuck man.. Dan is er wel echt ziek veel geld gemoeid met autorijden, en nog vinden ze t niet genoegquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij niet
[..]
http://www.finano.nl/bela(...)tuigenbelasting.html
als ik het artikel nareken werd er dus over 2008 een dikke 20,8 miljard euro binnen geharkt.
Ik denk dat als je accijns en boetes meerekent er nog veel meer geld naar algemene middelen verdwijnt.
We boeten dus gewoon omdat er jaren lang niet genoeg geïnvesteerd is, terwijl automobilisten zat betaald hebben. Dus voor overheids incompetentie krijgen wij de rekening gepresenteerd.
Het is idd al een enorme kostenpost voor de gebruikers en inkomstenbron voor de overheid, en dan wil men files bestrijden door het nog duurder te maken....quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wow, the fuck man.. Dan is er wel echt ziek veel geld gemoeid met autorijden, en nog vinden ze t niet genoegIk had het echt niet verwacht dat 't zó veel zou zijn
quote:Motorrijders ook dupe van km-heffing
door Harrie Nijen Twilhaar
LEEUWARDEN - De motorwereld staat op zijn kop nu blijkt dat er voor deze doelgroep mogelijk alsnog een verkapte kilometerheffing wordt ingevoerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)pe_km-heffing__.html
Gerechtigheid imhoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:22 schreef kawotski het volgende:
Stem allemaal voor en misschien zit er ook nog wel een kilometerheffing voor de fiets in..
[..]
De motorrijder mee laten betalen is het laatste stukje geloofwaardigheid de nek omdraaien. Als er iets niet een file veroorzaakt is dat wel een motor.quote:
maar ze vervuilen wel, dus in dat opzicht zit er wel iets in ze "gewoon" mee te nemen in de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:35 schreef kawotski het volgende:
[..]
De motorrijder mee laten betalen is het laatste stukje geloofwaardigheid de nek omdraaien. Als er iets niet een file veroorzaakt is dat wel een motor.
Dat lijkt mij dus ook ja. Die 11%voorstanders (ik ga even uit van de Telegraafenquete omdat je daar gewoon ja of nee mocht zeggen), waarom zijn die voor? Zijn die dus echt blind, of zijn dat autohaters?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zelfs volledig blinden kunnen makkelijk zien waar het Eurlings echt om gaat
Ach, als ze overal automatische kentekenherkenning toepassen weten ze ook al al je bewegingen...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:53 schreef PabloLopez het volgende:
het idee alleen al dat er een kastje in je auto gaat komen :R
BB is watching etc. etc
dag vrijheid dan, weg er mee!
Gaat de ANWB meedoen met de verkiezingen ofzo?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:43 schreef Gia het volgende:
En dan nu het vervolg op deze enquetes. Een discussie-forum over deze kwestie, waaraan 14 000 genodigden mee mogen doen. Degenen (van deze genodigden), die zich hiervoor beschikbaar stellen, gaan morgenavond in groepjes van 6 personen discussieren over een aantal stellingen. Hiermee wil de ANWB nog meer zicht krijgen op de meningen van de Nederlanders.
Kreeg via de mail een uitnodiging voor een bijeenkomst via de computer(?) voor as zaterdag. Van 14.00 tot 15.00 uur, dus dat gaat mooi niet lukken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gaat de ANWB meedoen met de verkiezingen ofzo?
Heb trouwens niets meer van die enquete vernomen ofzo, weet ook niet echt meer wat nu allemaal ingevuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |