Dat moet ook anders wat betreft die grote projecten. En ik kan je vertellen dat vele onderzoekers, ambtenaren en academici zich op het moment over dat probleem buigen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
True...
Maar toch heb ik geen vertrouwen in de overheid mbt zulke grote projecten. Het is heel goed mogelijk dat de kosten van de invoering hoger uitvallen dan tot nu toe wordt gedacht. Als dat het geval dan is het Nederlandse volk in zijn geheel het haasje, immers de kosten moeten uiteindelijk betaald worden.
Over welk probleem? Dat de meeste grote projecten veel meer kosten dan in eerste instantie begroot?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:29 schreef waht het volgende:
[..]
Dat moet ook anders wat betreft die grote projecten. En ik kan je vertellen dat vele onderzoekers, ambtenaren en academici zich op het moment over dat probleem buigen.
Dat denkt Eurlings dus ook, die wil gewoon lekker verder met ruime snelwegen aanleggen, anders moet hij daarmee stoppenquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij betreft hoeft er niets te veranderen. Niets. Laat het gewoon zo.²
Dat voornamelijk ja. En dat die projecten zo lang kunnen voortslepen zonder een einde in zicht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Over welk probleem? Dat de meeste grote projecten veel meer kosten dan in eerste instantie begroot?
Dat had 50 jaar geleden al gedaan moeten zijn. Hij is enkel de schade in aan het halen die alle andere ministers van verkeer gedaan hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat denkt Eurlings dus ook, die wil gewoon lekker verder met ruime snelwegen aanleggen, anders moet hij daarmee stoppen
Inhalen? Met de invoering van de kilometerheffing doet ie 50 jaar schade in 1 klap verdubbelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat had 50 jaar geleden al gedaan moeten zijn. Hij is enkel de schade in aan het halen die alle andere ministers van verkeer gedaan hebben.
Ik bedoelde de infrastructuur aanpassen aan een modern land.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:57 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Inhalen? Met de invoering van de kilometerheffing doet ie 50 jaar schade in 1 klap verdubbelen
Dat vrees ik ook, wat ie nu goed doet door de aanleg van nuieuwe wegen zal dan ongedaan gemaakt worden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:57 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Inhalen? Met de invoering van de kilometerheffing doet ie 50 jaar schade in 1 klap verdubbelen
het is eenvoudiger / goedkoper om overal twee banen naast te leggen, dus van 4 naar 8 banen, en op de binnenste baan tot 150 kmquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:55 schreef Leandra het volgende:
Kunnen ze een hoop snelwegen niet gewoon overbruggen?? Letterlijk dan?
Op de onderste banen (huidige wegen) alleen vrachtverkeer, busjes, auto's met aanhanger en andere mensen die het eng, moeilijk en gevaarlijk vinden om 120 te rijden, en op de bovenste baan personenauto's die wel gewoon 120 rijden?
Op sommige punten zal die verbreding van 4 naar 8 echt een probleem zijn, tussen Utrecht en Den Haag zijn er dan al plekken waar het erg lastig gaat worden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
[..]
het is eenvoudiger / goedkoper om overal twee banen naast te leggen, dus van 4 naar 8 banen, en op de binnenste baan tot 150 km
nog beter is de zaak opnieuw verdiept aan te leggen maar dat is ook duur
Dat plaatje dat je schets heeft echt een te hoog prijskaartje... wie denk je dat die gaat betalen? Ook al gebruik je de opbrengsten die eerst naar algemene middelen gaan, als je dat doet ontstaat er ergens ander een gat. Wie gaat dat gat opvullen? Juist de belasting betaler.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:55 schreef Leandra het volgende:
Het kost natuurlijk wat, maar gezien de opbrengsten van mobiliteit in het verleden voornamelijk naar algemene middelen gegaan zijn, en het wegenpark al jaren niet fatsoenlijk onderhouden is mag het ook een keer wat kosten, zeker als je daarmee de verkeersdruk met minimaal 50% vermindert.
Tuurijk ontstaat er een gat, maar laten ze dan met het km-heffing verhaal niet de suggestie doen dat de opbrengst van de km-heffing volledig naar mobiliteit zal gaan, dan ontstaat er immers net zo'n gat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat plaatje dat je schets heeft echt een te hoog prijskaartje... wie denk je dat die gaat betalen? Ook al gebruik je de opbrengsten die eerst naar algemene middelen gaan, als je dat doet ontstaat er ergens ander een gat. Wie gaat dat gat opvullen? Juist de belasting betaler.
Dat lost niets op, op een gegeven moment krijg je weer een versmalling en dus ook een file.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
[..]
het is eenvoudiger / goedkoper om overal twee banen naast te leggen, dus van 4 naar 8 banen, en op de binnenste baan tot 150 km
nog beter is de zaak opnieuw verdiept aan te leggen maar dat is ook duur
De opbrengst van de km-heffing gaat ook volledig naar mobiliteit. Het gat dat hierdoor ontstaat zal worden opgevuld met nieuwe gemeentebelastingen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurijk ontstaat er een gat, maar laten ze dan met het km-heffing verhaal niet de suggestie doen dat de opbrengst van de km-heffing volledig naar mobiliteit zal gaan, dan ontstaat er immers net zo'n gat.
In dat geval moeten 2-laags snelwegen binnen de kortste keren betaald kunnen worden uit de opbrengst van de km-heffing.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De opbrengst van de km-heffing gaat ook volledig naar mobiliteit. Het gat dat hierdoor ontstaat zal worden opgevuld met nieuwe gemeentebelastingen...
Ik zelf ben benieuwd hoe ze het gaan besteden, waarschijnlijk een nieuw/ander prestige-project. En dan niet de dubbeldeks snelwegen ben ik bang.(landschap vervuiling?)quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dat geval moeten 2-laags snelwegen binnen de kortste keren betaald kunnen worden uit de opbrengst van de km-heffing.
Heb je hier een bron voor? Ik geloof er niets van.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De opbrengst van de km-heffing gaat ook volledig naar mobiliteit. Het gat dat hierdoor ontstaat zal worden opgevuld met nieuwe gemeentebelastingen...
Door het gigantische apparaat aan organisatie en ambtenaren en kosten kastjes en controlehardware zal de opbrengst zer miniem zijn en de kosten voor de oautobezitter enorm hoogquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Welk gat? Alle bestaande belastingen blijven bestaan, alleen de BPM gaat "afgebouwd" worden. Die gaat weer vervangen worden door een of andere milieuheffing, dus dat wordt niet zo'n heel groot gat. En er zullen ook wel weer extra boetes uit de kilometerheffing gesleept worden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid opgbrengsten uit MRB (en BPM) die nu niet naar mobileit gaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Welk gat? Alle bestaande belastingen blijven bestaan, alleen de BPM gaat "afgebouwd" worden. Die gaat weer vervangen worden door een of andere milieuheffing, dus dat wordt niet zo'n heel groot gat. En er zullen ook wel weer extra boetes uit de kilometerheffing gesleept worden.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, als je bedenkt dat de 18 miljard die jaarlijks opghoest wordt door de automobilist er slechts 3 miljard in de wegen gestoken wordt, 3 miljard in het OV en andere trein-projecten. En uiteindelijk verdwijnt er 12 miljard! in de pot algemene middelen.
Dat van die BPM is mss het uitzoeken nog wel waard. De MRB gaat sowieso niet naar mobiliteit, die krijgt straks een andere naam en blijft naar dezelfde zwarte gaten vloeien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid opgbrengsten uit MRB (en BPM) die nu niet naar mobileit gaan.
Volgens het overzicht van Achja was het 2/3 wat naar algemene middelen ging:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |