Jawel hoor, en ik heb alle vragen naar waarheid geantwoord.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij helemaal niets begrepen van wat de kilometerheffing inhoudt Gia.
lekker kortzichtig..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben vóór een systeem dat degene die de meeste kilometers rijdt, het meest moet betalen, maar ik ben wel tegen zo'n achterlijk kastje in de auto. Er zijn ook andere methoden.
Iemand die weinig rijdt betaalt ook al minder, of rijdt de auto van een "weinigrijder" op lucht ofzo? Dus ik heb daar JA gestemd, want de vent die minder rijdt betaalt simpelweg al minder (brandstof). Komt bij dat de weinigrijder over het algemeen een trut autootje van het type Starlet oid voor de deur heeft staan en de veelrijder een wat luxere bak. Dus die vergelijking evenveel betalen gaat sowieso niet op.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor, en ik heb alle vragen naar waarheid geantwoord.
Het is belachelijk om een vraag als: 'Vind je het eerlijk dat iemand die weinig rijdt evenveel betaalt dan iemand die heel veel rijdt?' te beantwoorden met 'JA', alleen omdat je tegen de kilometerheffing bent.
En ook jij snapt niet dat die methode al jaren bestaat... accijnzen... of is dat te moeilijk?quote:Ik ben vóór een systeem dat degene die de meeste kilometers rijdt, het meest moet betalen, maar ik ben wel tegen zo'n achterlijk kastje in de auto. Er zijn ook andere methoden.
Is het eigenlijk ook, jammer dat het zo moet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor, en ik heb alle vragen naar waarheid geantwoord.
Het is belachelijk om een vraag als: 'Vind je het eerlijk dat iemand die weinig rijdt evenveel betaalt dan iemand die heel veel rijdt?' te beantwoorden met 'JA', alleen omdat je tegen de kilometerheffing bent.
Het is alleen jammer dat als je aangeeft dat je voor ¨de vervuiler betaald¨ bent, dat dan waarschijnlijk anders wordt geïnterpreteerd door meneer Eurlings. Namelijk dat je voor de plannen bent van meneer Eurlings.quote:In dat geval heb je zelf niks begrepen van de enquete.
Je kunt met die enquete prima aangeven dat je tegen een kastje bent, maar wel vóór 'de vervuiler betaalt'.
Brandstofaccijnzen zorgen daar nu al voor. Al jaren trouwens.quote:Ik ben vóór een systeem dat degene die de meeste kilometers rijdt, het meest moet betalen, maar ik ben wel tegen zo'n achterlijk kastje in de auto. Er zijn ook andere methoden.
Bar weinig...quote:Overigens doet Eurlings toch gewoon wat hij zelf wil. En nou?
Het gaat mij niet om de privacy, dat heb ik al gezegd. Maar het moet natuurlijk gespecificeerd worden. Ze kunnen toch niet iemand een rekening gaan sturen zonder dat die weet waarvoor het is?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:49 schreef waht het volgende:
[..]
Ja zeg, het is ook nóóit goed. Dan wordt je privacy eens gewaarborgd en ga je huilen omdat het niet specifiek genoeg is? Maak eens een keuze.![]()
En dan?quote:Maar goed, je kaart desalniettemin een interessant punt aan (wat betreft die klanten): als het rekeningrijden eenmaal ingeburgerd is gaan de deuren open voor de privatisering van het snelwegennet!!!!!!![]()
![]()
De benodigde informatie staat op het kastje in de auto. Deze stuurt alleen geaggregeerde informatie door naar de instantie die de rekening verstuurt. Maar als de rekening dus volgens jou niet klopt kan dit worden nagegaan door de info op het kastje te checken. (Alhoewel ik niet weet hoe lang dit wordt opgeslagen.)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:08 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de privacy, dat heb ik al gezegd. Maar het moet natuurlijk gespecificeerd worden. Ze kunnen toch niet iemand een rekening gaan sturen zonder dat die weet waarvoor het is?
Als ik thuis een rekening krijg dan kijk ik ook na of die wel klopt. Lijkt mij heel normaal hoor. Als ik gek ben hoor ik het wel.
Dan hebben we alle linkse partijen aan het huilen.quote:En dan?
En als het kastje nou defect/bugged is en verkeerde data doorstuurt? Dan kan je hemel en aarde bewegen voordat je in gelijk wordt gesteld.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:19 schreef waht het volgende:
[..]
De benodigde informatie staat op het kastje in de auto. Deze stuurt alleen geaggregeerde informatie door naar de instantie die de rekening verstuurt. Maar als de rekening dus volgens jou niet klopt kan dit worden nagegaan door de info op het kastje te checken. (Alhoewel ik niet weet hoe lang dit wordt opgeslagen.)
En terecht. Privatisering van het snelwegennetquote:[..]
Dan hebben we alle linkse partijen aan het huilen.
Dat is een technisch probleem. Er kan ook vanalles misgaan met internetbankieren, maar dat is geen reden om het niet te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En als het kastje nou defect/bugged is en verkeerde data doorstuurt? Dan kan je hemel en aarde bewegen voordat je in gelijk wordt gesteld.
Als dat werkelijk zo is, dan heb ik op dat punt geen probleem. Op dat punt dus he.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:19 schreef waht het volgende:
[..]
De benodigde informatie staat op het kastje in de auto. Deze stuurt alleen geaggregeerde informatie door naar de instantie die de rekening verstuurt. Maar als de rekening dus volgens jou niet klopt kan dit worden nagegaan door de info op het kastje te checken. (Alhoewel ik niet weet hoe lang dit wordt opgeslagen.)
Dat is me wel wat waardquote:Dan hebben we alle linkse partijen aan het huilen.
True...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is een technisch probleem. Er kan ook vanalles misgaan met internetbankieren, maar dat is geen reden om het niet te doen.
ben straks gewoon een paar weken ziek per jaar.. een beetje calculerende burger.. het levert je gewoon geld op om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als dat het geval dan is het Nederlandse volk in zijn geheel het haasje, immers de kosten moeten uiteindelijk betaald worden.
OMG, dat meen je niet??quote:
Klopt, dus daar komen weer nieuwe belastingen voor in de plaats. Mooi systeem he!quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:00 schreef Leandra het volgende:
Nog een ander punt trouwens (sommige kwartjes vallen wat later)
Een van de vragen in de ANWB-enquete was:
"Het is goed dat de opbrengsten van de kilometerheffing alleen aan mobiliteit besteed worden"
Weer zo'n suggestieve, waarbij het lijkt alsof de opbrengst van de kilometerheffing alleen naar mobiliteit zal gaan, maar er wordt er alleen naar je mening gevraagd, het heeft niets met de km-heffing te maken....
Want als dat wel het geval is heeft het ministerie van verkeer en waterstaat vanaf het moment van invoering een budget wat een veelvoud van het huidige budget zal zijn, en komt de overheid voor de rest van haar begroting jaarlijks miljoenen (miljarden??) tekort.
De kilometerheffing gaat immers de BPM en MRB vervangen, en die gingen beiden voornamelijk naar algemene middelen, niet naar mobiliteit.
quote:Planbureaus: schrappen bpm is riskant
AMSTERDAM/BERLIJN - Het afschaffen van de aanschafbelasting (bpm) op nieuwe auto’s in ruil voor de kilometerheffing is riskant. De welvaart van Nederland wordt hierdoor niet groter, maar kleiner, zo becijferen het Centraal Planbureau, het Milieu en Natuur Planbureau en het Ruimtelijk Planbureau in een nog vertrouwelijk rapport.
De conclusie is opmerkelijk, omdat voor de autobranche afschaffing van de bpm-heffing een harde voorwaarde is om de invoering van de kilometerheffing te steunen. ‘Wij willen dat de bpm volledig naar nul gaat. Gaat dat niet door dan heeft het kabinet een probleem. Het draagvlak voor rekeningrijden erodeert’, verklaart een woordvoerder van de RAI, de vereniging voor de autobranche.
Dat draagvlak is van levensbelang voor het succes van de heffing. In de plannen van minister Eurlings (Verkeer) wordt de motorrijtuigenbelasting (mrb) vervangen door een kilometerheffing in 2016. Of de bpm-belasting op nieuwe auto’s ook moet vervallen is onderwerp van debat. De branche vindt van wel en wordt gesteund door onder meer het CDA en de VVD.
Ook CDA-minister Eurlings gaf eerder aan voor afschaffing te zijn, al zou hij uit milieuoverwegingen een klein gedeelte willen bewaren. ‘Een voetje’, noemt hij dat.
Staatssecretaris De Jager van Financiën wil zeker niet dat de bpm helemaal verdwijnt, maar zijn partijgenoot CDA-Kamerlid Koopmans juist weer wel.
Volgens de planbureaus is dit geen verstandig idee. De vervanging van de motorrijtuigenbelasting door de kilometerheffing heeft al een groot en positief effect op het verminderen van de files. De planbureaus vrezen dat als de bpm wordt versleuteld in de kilometerheffing, autorijden zo duur wordt dat burgers de auto te vaak zullen laten staan.
Voor de economie belangrijke ritten zullen dan mogelijk minder vaak worden gereden, met alle gevolgen van dien.
Dat is ook de opvatting van coalitiepartij PvdA. Kamerlid Roefs noemt het afnemen van de welvaart zeker een argument om de bpm in stand te houden. De PvdA is wel een groot voorstander van de kilometerheffing. Roefs was donderdag met een Kamerdelegatie op bezoek in Berlijn om de effecten van tolheffing voor auto’s te bestuderen.
http://www.volkskrant.nl/(...)appen_bpm_is_riskant
quote:
Tja, het blijven volksverlakkers, niet? Als mensen daadwerkelijk allemaal met de fiets of het OV gaan, krijgt de staat minder inkomsten en hebben wij(?) een probleem. Een beetje hetzelfde als de boetes die ook gewoon als vaste inkomsten worden opgenomen in de begroting.quote:
Diezelfde vlieger gaat op voor rookwaren en alcohol. Niks nieuws eigenlijk....quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Tja, het blijven volksverlakkers, niet? Als mensen daadwerkelijk allemaal met de fiets of het OV gaan, krijgt de staat minder inkomsten en hebben wij(?) een probleem. Een beetje hetzelfde als de boetes die ook gewoon als vaste inkomsten worden opgenomen in de begroting.
En daar is het excuus om het enige wat goedkoper wordt bij de invoering van de kilometerheffing, het aanschaffen van een nieuwe auto, aan de kant te vegen. Echt, wat een spelquote:
Van mij mag de BPM wel geschrapt, en een deel van de benzine accijns ookquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat mij betreft hoeft er niets te veranderen. Niets. Laat het gewoon zo.²
Sterker nog, dat zou eigenlijk het doel moeten zijn. Het is niet onze schuld dat de infrastructuur niet up-to-date is. We krijgen als automobilist al jaren de rekening voorgeschoteld maar krijgen er niets voor terug, niet eens een goed opererend OV. De overheid heeft er helemaal geen belang bij dat we de auto laten staan..quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Van mij mag de BPM wel geschrapt, en een deel van de benzine accijns ook
Idd, als je bedenkt dat de 18 miljard die jaarlijks opghoest wordt door de automobilist er slechts 3 miljard in de wegen gestoken wordt, 3 miljard in het OV en andere trein-projecten. En uiteindelijk verdwijnt er 12 miljard! in de pot algemene middelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Sterker nog, dat zou eigenlijk het doel moeten zijn. Het is niet onze schuld dat de infrastructuur niet up-to-date is. We krijgen als automobilist al jaren de rekening voorgeschoteld maar krijgen er niets voor terug, niet eens een goed opererend OV. De overheid heeft er helemaal geen belang bij dat we de auto laten staan..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |