Hier stopte ik met lezenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
... kwam zo'n associale politie wijf ...
Ik denk dat een paar minuten wel genoeg is maar je moet dan echt niet het verkeer hinderen zoals dat auto's om je heen moeten rijden en moeten afremmenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Hallo,
ik heb eergisteren een aantal zware pakketten moeten af leveren voor een fietsenwinkel dus heb ik pal voor de deur geparkeerd om makkelijker, sneller uit te laden en toch geprobeerd om nog de weg wat ruimer te maken voor andere weggebruikers er zo door kunnen rijden, maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden en paar meter verder is er een kruispunt, een maal uitgeladen kwam zo'n associale politie wijf boos naar mij die sommeerde de bus ergens anders te parkeren maar helaas er was geen geschikte plek om de bus te parkeren, steekwagen heb ik ook niet omdat de bus te vol was. Die agente was erg chagrijnig en zag mij alsof ik een crimineel was, ze was boos omdat ik de weg blokkeerde voor andere weggebruikers, ik heb netjes gezegd dat ze maar moeten wachten, ik doe mijn werk en het duurt maar hooguit 2 a 3 minuten, toen werd ze nog bozer en vroeg me verder te rijden waar de kruispunt ligt en ver van de winkel ligt, ik heb gezegd dat ze gek is of zo om net voor de kruispunt parkeren, nog meer hinder, toen werd ze boos en kreeg ik een boete aan mijn broek van 155 euro voor belediging van een agente en verhinderen van verkeer...
Ik werk bij DPD waar er dagelijks grote pakketten worden geleverd.
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is, ze komen altijd brutaal op je af terwijl je gewoon niks doet en je werk op een effectief en efficient manier afhandeld en kijken mij aan of ik een groot misdaad heb begaan...
Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Kijk eens naar Amsterdam, daar zijn de wegen langs de grachten regelmatig geblokkeerd op die manier. Soms ontkom je er gewoon niet aan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Als alleen maar bepaalde auto's er langs kunnen, dan hinder je dus het verkeer.
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Als alleen maar bepaalde auto's er langs kunnen, dan hinder je dus het verkeer.
En dat je bus zo vol is dat er geen ruimte is voor een steekwagen, is natuurlijk nogal een zwak excuus.
Minder meenemen kwam niet in je op?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Dat ligt (onder andere) aan de verkeersborden ter plaatse....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stukquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent. Het zal altijd een probleem zijn in dit hutjemutje Nederland, je hebt bijna nergens plek om je kont te keren. Iedereen verwacht wel supersnelle leveringen van allerlei produkten maar hoe dat gebeurt zal ze een zorg zijn. Het lijkt me idd nogal frustrerend voor jou dat je met zulke dingen geconfronteerd wordt terwijl je enkel je werk aan het doen bent. In principe zou het bedrijf waar je moet leveren natuurlijk een goede plek moeten regelen waar je kunt staan, of ze moeten maar accepteren dat je met een kleinere truck komt of zo. Zou niet jouw probleem moeten zijn, maar je ziet het idd aan de grachten in A'dam ook regelmatig.
Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:25 schreef bonke het volgende:
van mij had je die paar minuten gerust kunnen uitladen maar je hebt die agente beledigt dus die boete is terecht
Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:33 schreef Samson het volgende:
[..]
Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...
gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Boete is terrecht. Je kent de regels en je weet dat het jouw verantwoordelijkheid is.
"ja maar er past geen steekwagen bij" niet janken, jouw probleem.
"ja maar anders moet ik zo ver lopen naar de afleverplek toe met de dozen" niet janken, jouw probleem.
"ze moeten maar wachten, ik doe mijn werk" narcist, wat een non-argument, hoop dat je dat zelf ook inziet.
hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:34 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.
Tja, dan wordt het lastig en is het gewoon niet anders, wel lullig voor je. En dan natuurlijk net zo'n opgefokte agente tegen komen die weer wat te bewijzen heeft is natuurlijk ook wel balen. Kun je dan zo'n boete niet door rekenen aan je opdrachtgever? Zal ook wel niet als je per pakket al 1.50 boete krijgt...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef Yondaime het volgende:
[..]
nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stuk
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:
De agente is zo netjes om je te wijzen op je verkeersovertreding.
Ze verzoekt je om je bus te verzetten.
Had ze niet hoeven doen: ze had direct een boete kunnen uitschrijven.
Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?
Dahaag!
Dude leer eens Nederlands en let dan vooral op wanneer welk aanwijzend voornaamwoord te gebruiken aub. Je geeft me bijna oogkanker en dan kijk ik nog over het gebrek aan interpunctie heen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef Yondaime het volgende:
[..]
gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...
waarom mag je niet tegen een persoon gek noemen? is een agent een soort god of zo waar je niet recht hebt om iemand mening op te geven met milde woord in plaats van grove woord? als iemand mij gek noemt zeg het maar als iemand mij eikel zegt dat is dan weer anders....
Dat is toch jouw pakkie an? Jij moet er als ZZP'er dan maar beter op in springen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Hoe weten jij of ik dat nou? Ik ben nog nooit bij eenzelfde situatie aanwezig geweest waar het een vrachtwagen of bakwagen betrof en een agent het zag. Jij wel? Bewijs?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:38 schreef Yondaime het volgende:
[..]
hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?
Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:36 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?
Het is geen excuus om te roepen; ja maar ik behoor toch gewoon mijn werk te kunnen doen?
Natuurlijk behoor je je werk te kunnen doen maar dat betekent dat jij je aanpast aan de werkende regels en niet de regels breekt zodat jij makkelijker je werk kunt doen. Verander dan van baan.
Dus als je werkt word je van alle regels en wetten ontheven? Mooi, goed dat ik dat nu weet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent.
ik was ook netjes, ik was kalm en je kunt je bij het uitladen toch niet onderbreken of wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:
Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?
Dahaag!
ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:45 schreef gateway het volgende:
knoop er dan een aanhanger achter?Steekwagen op de imperial ?
Dat is nogal een generalisatie die je daar beoefent. Gevolgd door een lading speculatie gebaseerd op... je voorstellingsvermogen? Kom nou.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:45 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik was ook netjes, ik was kalm en je kunt je bij het uitladen toch niet onderbreken of wel?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
..., ik heb gezegd dat ze gek is ...
Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
Jij hebt toch ook meteen je oordeel klaar, dus waarom is dat anders dan mijn reactie? We hebben beide net zoveel feiten gezien dus waarom zou jouw conclusie meer waardheid bevatten dan die van mij?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dat is nogal een generalisatie die je daar beoefent. Gevolgd door een lading speculatie gebaseerd op... je voorstellingsvermogen? Kom nou.
De irritatie van TS komt voort uit zijn onbegrip tegenover verkeersregels en een gebrek aan acceptatie van hoe zijn baan werkt. Niet zeiken en anders iets anders gaan doen. Tis zo simpel.
Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.
Ga jij dan in het vervolg je fiets rechtstreeks in de fabriek halen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.
Bezorgende busjes hinderen het verkeer, punt.
je zegt dat ik anders moet gaan doen? ik kwam nergens aan werk, altijd maar die uitzendbaantjes die nooit vast contract hebben, bellen ze je ook nog op een onverwachte moment in de morgen of in de middag om te gaan werken, uitkering wordt berekent op aantal uren die je gewerkt hebt, ik wil een normale inkomen om zo mijn dagelijkse leven te onderhouden en meer geld heb om iets leuks te doen inplaats van bij je ouders intrekken, van hun inkomen leven en elke dag het geklaag dat je vaste baan moet gaan zoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dat is nogal een generalisatie die je daar beoefent. Gevolgd door een lading speculatie gebaseerd op... je voorstellingsvermogen? Kom nou.
De irritatie van TS komt voort uit zijn onbegrip tegenover verkeersregels en een gebrek aan acceptatie van hoe zijn baan werkt. Niet zeiken en anders iets anders gaan doen. Tis zo simpel.
Ja, omdat het blijkbaar voor mensen zoooooo'n enorme opgave is om een paar minuten oponthoud te overlevenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.
Je moet 'm dan niet zo vol laden dat er geen steekwagen meer in past. Da's toch geen hogere wiskunde?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
ik heb een mercedes sprinter maxi
[ afbeelding ]
ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.
Dus maandag als jij naar je werk/ school gaat dan ga ik even een paar minuten voor je staan ja? Elke dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:54 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja, omdat het blijkbaar voor mensen zoooooo'n enorme opgave is om een paar minuten oponthoud te overleven
Nee nee nee, nu niet zo dom lullen. Anders doe ik wel ff mee: Ja, omdat het blijkbaar voor TS zoooooooo'n enorme opgave is om paar keer heen en weer te lopen van het kruispunt naar de winkel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:54 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja, omdat het blijkbaar voor mensen zoooooo'n enorme opgave is om een paar minuten oponthoud te overleven
Dat heeft toch niets met stoplichten te makenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
Je praat onzin, agent heeft je netjes gevraagd en dat hoeft ze niet te doen, ze had je ook meteen een bon kunnen geven en zo te lezen heb je het ook verdiend, jammer dat ze je busje niet liet wegslepen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
Dat doet toch niet ter zake?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Ga jij dan in het vervolg je fiets rechtstreeks in de fabriek halen?
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef dalaiblama het volgende:
Nee dat mag je niet. Je mag dat net als iedereen alleen op laden & lossen plekken.
Ik word er ook strontziek van om elke dag op de gracht vast te staan omdat er weer zo'n lul van TNT met zijn bus staat. Optiefen, ik mag dat ook niet.
Je bon is terecht en als je baas ervan hoort zou hij je een flinke reprimande moeten geven. Mensen gaan zich irriteren aan je bedrijfsnaam.
ja dan is er een hoop gevolgen:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet 'm dan niet zo vol laden dat er geen steekwagen meer in past. Da's toch geen hogere wiskunde?
En dat is netjes?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.
TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
In een willekeurig ander land is het over het algemeen minder dichtbevolkt. Het gaat echt niet om eenmalig 2 minuten wachten, het gaat erom dat je dat elke paar kilometer weer doet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef Schuifpui het volgende:
TS zit fout, maar het is natuurlijk ook weer ontzettend Nederlands om ook maar iets van begrip te tonen. Wat dat betreft zijn Nederlanders maar een triets volk, zo hard mogelijk aan ergeren. Ik elk willekeurig ander land wachten mensen die ene minuut wel even. Reactie hier zijn grotendeels weer zo overtrokken.
Verder vind ik de boete wel terecht, een agente voor gek uitmaken, tja wat verwacht je dan.
de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.
TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
Wat dacht je van 2 keer rijden?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ja dan is er een hoop gevolgen:
1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal
transport is enorm belangrijk bij dagelijkse leven...
kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef CasB het volgende:
De TNT heeft meestal ontheffings zodat ze hun auto overal mogen neerkwakken, heeft de DPD dat niet?
en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspillingquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat dacht je van 2 keer rijden?
Jij organiseert dus je werk zo dat je verkeersboetes krijgt, en daar ga je over klagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ja dan is er een hoop gevolgen:
1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal
transport is enorm belangrijk bij dagelijkse leven...
kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
Zijn je smoesjes nog niet op.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef Yondaime het volgende:
[..]
en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspilling
ik heb die, maar schijnt nutteloos te zijn en alsnog op de bon gekregenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.
het is in een stad en er is vaak 1 richtingsverkeer, ik rij in elke straten en lever in elke straat, dus smoesjes sluit ik niet uit, meeste winkels bevinden vaak in een drukke straatjesquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zijn je smoesjes nog niet op.
Veel mensen zijn overigens ook niet zo moeilijk hoor, maar mensen die gewoon rustig wachten blijven je natuurlijk niet zo bij.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:08 schreef Repeat het volgende:
Ben het wel met je eens hoor. Mensen zijn zo moeilijk. Ik had laatst mn bus ook redelijk midden op de weg staan, dat was tijdens die sneeuwperiode een tijdje terug en aan de rand van de weg lag gewoon 20cm sneeuw. En dan gaan ze klagen dat ik em daar niet neerzetRot toch op.
Iedereen wil wel gewoon zn shit hebben, maar blijkbaar mag je het niet uitladen als bezorger. Moet ik dan 2 straten verderop gaan en met mn vouwfiets naar het adres rijden ofzo?
nou ik zei 3 a 4 minuten en niet binnen 1 minuut, dat is een tijdverschilquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met stoplichten te makenStoplichten behoren gewoon tot het verkeer. Iemand die fout parkeert niet, die is in overtreding. En bij mij is het nog nooit gebeurt dat zo'n bezorger binnen een minuut klaar was.
+ TS is lui
Welk depot zit je?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
willen jullie dan aardig zijn om die pakketten volgende keer vanuit mijn bus zelf uitlaad en per direkt aftekenen? dan zijn wij in ieder geval van dat gezeik af....anders haal je je online bestelde goederen maar zelf uit de winkel in ander land of wat dan ook.... ik help klanten pakketten afgeven, zwaar of licht, groot of klein, help jonge en ouderen mensen, ongeacht hun lichamelijke beperkingen....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.
Bezorgende busjes hinderen het verkeer, punt.
depot in Best...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:15 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Welk depot zit je?
Ik vind het nogal flauw van die 1,5 euro/achtergelaten pakket. Ik veronderstel dat je maar 1 bus hebt (geen chauffeurs in dienst dus). Als je dan met zo'n grote sprinter niet alles geladen krijgt....dan scheelt er wat aan je toerenplanning.
Dat dus, en sowieso vrouwen bij de politie wat een horken zijn dat toch altijdquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
levens gevaarlijk belemmerd het zicht van rechtsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:26 schreef Cahir het volgende:
Zet de steekwagen op de passagiersstoel?
maar een agent die boos naar je toe komt met chagrijnige spreektoon wekt bij iedereen ook boze gevoelens op omdat je voor misdadiger wordt gezien hoewel ik alleen haar gek noemde omdat zij zei dat ik vlak op de kruispunt moest parkeren en die bus is diefstal gevoelig....ik moet zo vaak op die bus letten, achterportieren openen, uitladen, portieren sluiten, cv intoetsen, terug cv intoetsen, portieren open, uitladen, weer dicht, cv intoetsen...doe dit maar 6x....ik heb weleens een pakketten van een wooninrichting winkel van die enorme lange en zware tapijten opgerold, en nog wel soms 17 tot 20 stuks per 2x in een weekquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:
Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.
Wat auto's erdoorlaten tot het rustig is.
Aan de agent vragen of je één minuut mag blijven staan.
Een rondje rijden tot de politie uit het zicht is.
Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
die een minuutje heb ik gezegd, maar zij negeerde (dat was voordat ik haar gek noemde)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:
Aan de agent vragen of je één minuut mag blijven staan.
Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.
Wat auto's erdoorlaten tot het rustig is.
Een rondje rijden tot de politie uit het zicht is.
Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.
Ik rij voor mijn werk af en toe hele dagen door het centrum van Amsterdam.
Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.
Ik rij voor mijn werk af en toe hele dagen door het centrum van Amsterdam.
Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:46 schreef Yondaime het volgende:
[..]
het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...
Nee joh, busjes staan natuurlijk nooit vast in het verkeer of zo, die zijn echt altijd op tijd natuurlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Op de gehele grachtengordel zitten er niet zoveel winkels.
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het ligt dus gewoon aan de gehele wereld, zolang het maar niet aan jou ligt.
Even helemaal terug naar de basis. Jij staat ergens te laden en lossen waar je niet mag laden en lossen. Ongeacht of jij het er mee eens bent dat het daar niet mag, het mag gewoon niet.
Als een agent jou komt aanspreken, kan je hopen dat ze haar hand over het hart wil halen en je dat minuutje laat staan. Sterker nog, je kan hopen dat die agent jou wijst op je fout en je laat gaan zonder bekeuring, wat zij dus precies deed.
Vervolgens scheld jij haar uit en vind je haar asociaal.
Ja, dan is zij ook niet zo lief meer.
Je hebt je aan de wet te houden en als je het niet eens bent met de wet, ga je op hogere hand klagen.
Hou alsjeblieft op met die houding dat jij het slachtoffer van de maatschappij bent.
maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Op de gehele grachtengordel zitten er niet zoveel winkels.
Als jij bekend bent in het centrum dan weet je ook dat er veel bruggen zijn zonder Amsterdammertjes waar je e auto op kwijt kan. Hoef je hooguit maar 100 meter te lopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...
ok, we dwalen af.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Yondaime het volgende:
[..]
maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....
Je onderschrijft hier precies wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....
wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....
wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
ja iedereen doet zware werk maar geen kans om boete op te lopen of wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik geloof je best als jij zegt dat je een zware baan hebt, maar dat is in dit geval toch totaal niet relevant?
Er zijn meer mensen die zware banen hebben
nee niemand interesseert dat omdat ze alleen maar aan hun zelf denken....expres kapot? ja en dan weiger je toch? zo moeilijk is het, je krijgt je geld terug en vergoeding ervoor en wij koeriers krijgen boete ervoor en wordt alleen maar gedeeltelijk gedekt door verzekering, waarom expres kapot maken als het je geld kost?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.
Je mag blij zijn dat je geen boete hebt gekregen voor het niet opvolgen van de aanwijzing van de agente.
omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokkenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:02 schreef Pruikmans het volgende:
Waarom heb ik toch het gevoel dat we in een kringtje zitten te lullen en er niet uit gaan komen
Hangt van de plaatselijke regels af (van die borden met laden/lossen).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:08 schreef Yondaime het volgende:
[..]
omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokken(niet allemaal natuurlijk) ik probeer een antwoord te krijgen maar het begint al off te worden...inplaats van antwoord vragen krijgen we gediss
jij bent een van die tokkies die gewoon geen bal van weet hoe het koeriers leven is...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...![]()
Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Lekker op een bootje op de stille oceaan met je containers.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
lolquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op het water wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op het water wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Minder dingen in je bus doen, dan is er prima plek voor een steekwagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...![]()
Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Lekker op een bootje op de stille oceaan met je containers.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:
[..]
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
samson, ik heb een groot respect voor je steun!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:
[..]
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bahquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.
dat inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:
Dahaag!
Dit is niet mijn gedachte, maar (helaas) de realiteit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:44 schreef Yondaime het volgende:
[..]
jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bah
Een beetje steun kun je wel gebruiken in dit topicquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
samson, ik heb een groot respect voor je steun!![]()
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom...ik hou van dit werk hart en ziel, kan me niks schelen dat het zwaar werk is en dat ik laat thuis kom maar het is jammer dat andere mensen niet inzien hoeveel werk wij doen voor luie mensen en voor de natuur om met 1 bus in alle straten en steden te uitrijden zodat niet iedereen tegelijk die pakketten ophalen, anders is het een ramp voor de verkeer en natuur...
Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom..
kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?
en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:10 schreef OEM het volgende:
Ik heb alle respect voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. En ik snap heus wel dat het bestaan van koeriers ook niet altijd leuk is (zwaar werk, files, tijdsdruk, gezeik met klanten, gezeik met opdrachtgevers, vroeg op, laat thuis, nergens normale parkeergelegenheden, alles wordt uit je auto gejat als je ff niet oplet, etc etc). En dat het aan de andere kant wel leuk is (je komt overal, eigen baas, veel verschillende steden, mensen, etc).
Maar ga niet zeiken over die agent. Die heeft waarschijnlijk al 10 koeriers eerder een waarschuwing gegeven heeft, en nu TS tegenkomt die per ongeluk expres de weg blokkeert voor alle hulpdiensten. En na het verzoek om ergens anders te gaan staan, gaat TS nog lopen mekkeren.
Ik begrijp de situatie heel goed: je kan daar blijkbaar niet parkeren/stilstaan zonder het overige verkeer te hinderen. Dan ga je ergens anders staan, of je neemt bewust de gok dat er geen hulpdiensten voorbij hoeven (of dat er geen agent langs loopt).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:16 schreef Yondaime het volgende:
[..]
kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?
probeer zo dicht mogelijk bij de paal te parkeren zodat mensen toch kunnen er langst rijden, typ maar die straat op en zoek op toons bike bij google maps
budel marktstraat 20 allemaal 1 richtingsverkeer (o ja de zijstraat de vangst kun je niet in rijden)
dan weet je messchien waar ik het over heb mits je de situatie begrijp
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:19 schreef Yondaime het volgende:
[..]
en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...
dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen, zoeken doen ze welquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.
dat is toch zeker jou probleem, net als die boete... had je maar ergens anders moeten parkeren... waarom zo moeilijk doen altijd, je weet toch dat je fout zat..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Yondaime het volgende:
[..]
dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen zoeken doen ze wel
haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.
Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens isquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:
[..]
haiti is anders en nederland is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
wil jij dan de pakketten zelf ophalen in best? geen probleem dan maakt het voor mij gemakkelijker, om een pakket te bezorgen voor een uitschot als jijquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef polariteit het volgende:
pakketbezorgers, uitschot vind ik het.
weg blokkeren mag gewoon niet, zeker niet als bepaalde auto's er niet langs kunnen.
heb je geen steekwagen bij je? je eigen probleem. moet je er maar wel 1 bij je hebben. past het niet? dan moet je je bus zodanig inladen dat er WEL een steekwagentje inpast. pakketten achterlaten bij het postkantoor levert je een boete op? dat is het risico van het vak... moet je maar regelen met je opdrachtgever. dit is niet het probleem van de normale weggebruiker wiens doorgang jij blokkeert, maar jouw probleem.
wat maakt mij dom vertel? jij bent dom dat jij niet beseft wat voor verantwoordelijke werk het is...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens is![]()
Je bent gewoon dom en irritant als je in de weg staat, of je nu pakketbezorger, putjesschepper of de koningin bent
Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:
[..]
haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
Nee, ik heb een goeie baan in financien, maar kan me nog steeds wel inleven in de situatie van een anderquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:55 schreef Pruikmans het volgende:
@Samson, jij ook van dat koeriers tuig soms?
ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaakquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.
En nee, ik zit godzijdank niet bij de politie.
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:09 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaak
koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:
[..]
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".
En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden
[..]
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is
Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Dan zijn die net zo fout bezig. Als die cauffeurs in een sloot springen, spring je er dan zelf ook in?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staan meer vrachtwagen chauffeurs in de weg dan koeriers...
maar paar meter is geen probleem...maar die agente bedoelde wel bij de kruispunt dan staat het verkeer helemaal vast omdat van recht komende verkeer ook in mijn kant inwil draaien (betaald parkeerplaatsen invoegstrook) en tegelijker tijd de auto;s die van achteren komen ook door wil rijdenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderen
[..]
Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.
Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:
[..]
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".
En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
Er is altijd een andere keus. De wereld bestaat niet alleen uit het stukje weg voor de winkel. En er staat ook geen bord: "Verplicht hier parkeren".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:
Wellicht als je echt geen andere keus hebt
Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:22 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....
Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:25 schreef OEM het volgende:
[..]
Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.
Domweg de boel blokkeren door bewust fout te parken/stil te staan is een bewuste keuze, en dus verwijtbaar gedrag.
ik heb geen kort lontje...maar ik hou er niet van als mensen mij als een crimineel zien en zo aanspreekt...door aardig zijn komt ook aardigheid terugquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.
Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwtquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.
Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
Ja, ik scheld nergens en spreek hem/haar dan netjes aan met u. Dan is er namelijk een kans dat ze gaan nadenken.quote:
Gelul, die dingen kunnen 75 tot 100 kilo hebben. Bij het koeriersbedrijf waar ik gewerkt hebben stonden er regelmatig zware dozen drukwerk op.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Yondaime het volgende:
[..]
de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopen
Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
Gelul, ik ken zat koeriers die wel normaal rijdenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
Ja, want die hebben namelijk in principe hetzelfde probleem. Die moeten ook lossen, alleen zijn vrachtwagen en hun te lossen goederen nog even een slag groter.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...
er staan meer vrachtwagen chauffeurs in de weg dan koeriers...
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:21 schreef DaDude1987 het volgende:
Natuurlijk hypocriete reacties hier, zelf altijd zeiken op pakketdiensten omdat ze niet op tijd leveren, maar ook zeiken als de bezorger even snel langs de kant van de weg staat. Ik heb er nooit problemen mee om even te wachten, maar als ze uitgebreid de hele vrachtwagen aan het uitladen zijn vind ik het een ander verhaal.
Verder denk ik dat TS weinig kan doen aan de boete, normaal wordt er wel een oogje dichtgeknepen maar het is en blijft foutparkeren....
De koerier is verantwoordelijk voor de levering. Dat is zijn werk toch? Dan moet het koeriersbedrijf z'n prijs maar verhogen of de opdracht afwijzen. Het is wel heel gemakkelijk om alle verantwoordelijkheid van de koerier af te schuiven op wie je maar kunt verzinnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.
Maakt niet uit. Verkeer hinderen valt onder WVW art 5. Daar heb je geen bord voor nodig.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:49 schreef rub3n het volgende:
Was er een "stilstaanverbod"? Zo niet, moet ze niet zeiken.
Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:17 schreef Samson het volgende:
[..]
Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwt. Al het werk moet toch gedaan worden aan het eind van de rit. Dit soort werk moet ook gebeuren, bij de supermarkt moeten de schappen gevuld, in jouw brievenbus moeten ook brieven, jouw vuilnis moet ook opgehaald worden, jouw schijt moet ook door de riolering die weer onderhouden moet worden. Denk ns wat meer buiten jezelf zou ik zeggen....
Dat is ook weer waar idd...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.
Het is bijna slavernij
Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.
Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:26 schreef cheqy het volgende:
[..]
Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?
In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.
Eigenlijk moet je in elk nieuw winkelcentrum net zoiets hebben als in Hoog-Catherijne in Utrecht. Een bevoorradingsstraat. Niemand ziet het, het winkelende publiek heeft er geen last van en het overige verkeer ook niet.
Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:36 schreef cheqy het volgende:
[..]
In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.
Ik woon boven winkels en als ik om half 7 de deur uit ga zijn er bij sommigen al mensen aanwezig, dus zo gek is dat niet.
En ga maar eens om 7 uur 's ochtends op de Kalverstraat staan. Het zal je verbazen wat een vrachtauto's er rijden als de paaltjes naar beneden zijn geklapt.
Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.
Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:38 schreef cheqy het volgende:
[..]
Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.
inderdaad....ik heb 7 steden ik kan niet bij 7 dorpen voor 9 uur daar zijn....en de meeste winkels in mijn gebied gaan om half 10 openquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.
En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.
Het is bijna slavernij
En is dat op een plek met zo'n bord?quote:Op zondag 24 januari 2010 01:55 schreef geevee het volgende:
Helaas merk ik het zelf dat er een heleboel mensen zijn met een kort lontje,werk zelf in kindervervoer maar als je ergens stilstaat om mensen in of uit te laten stappen aan de rand van de weg krijg ik na 30 seconden al een grote bek.
Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.
Al gehoord van opvouwbare steekwagens? Met zo'n gevaarte moet die er bijpassen, anders moet je nog maar eens terug naar school. Je boete is terecht, overduidelijk,quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is per definitie niet mogelijk! Uiteraard zie je liever prijsafspraken, maar dat is gelukkig niet toegestaan.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.
Je vergelijking gaat mank. Als de transportwereld bij mij voor de deur staat en om dat brood vraagt zeg ik ook: "tief op"! Een betere vergelijking: je moet niet naar een bakker gaan, maar vragen wie je voor 50 cent een brood kan leveren. En als dat dan niet 1, maar 100.000 broden betreft, dan kan ik je garanderen dat er wel iemand is die dat kan leveren!quote:Als ik bij een bakker kom en ik wil een brood van de beste man/vrouw kopen, dan zeg ik toch ook niet:"Ik wil er maar 50 cent voor betalen."
Dan zegt de bakker terecht:"Tief op."
In de transport gaat het anders, daar zegt men:"Nou ok.
Ik heb , in mijn koerierstijd nooit een weg geblokkeerd. Wel op onhandige plekken gestaan, maar dat is soms niet anders.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
Het valt me op dat mensen die met een bus rijden die in dit topic reageren echt DENKEN boven de wet en anderen te staan. Anderen moeten hun bek houden als ze wat willen laden en lossen of kinderen in en uit willen laten instappen.
Ik kom wel vaker voertuigen tegen die stilstaan maar als ik zie dat ze echt hun best doen om snel weer door te kunnen rijden hoor je me niet klagen. Maar als ze steeds heen en weer lopen en er lijkt geen einde te komen of ik heb het gevoel dat ze opzettelijk geen rekening met ons houden, asociaal zijn dan krijgen jullie mijn grote mond wel te horen
De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
Het gros van de taxichauffeurs rijdt idd knap asociaal. De reden om nooit in een taxi te stappen.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb overigens een bloedhekel aan taxibussen, vooral als ik op de fiets of scooter ben. Die slaan zomaar rechtsaf en nemen mij ongewild mee. Dat zijn de meest incompetente chaffeurs ever...
En hoe laat gaan die winkels open waar jij moet bevoorraden?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2010 12:48:43 ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 12:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het ligt aan jezelf, dat je niet meteen duidelijk maakt wat je wilt. Trap op de rem, dan zal iedereen denken van wtf die gast rijd gevaarlijk en afstand houden, ga vol gas achteruit en vooruit en klaar is kees.
Jij bent geen hagenees he? Tis te merken...Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)
En jij denkt dat mensen dan wel wachten?quote:Op zondag 24 januari 2010 12:54 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En jij denkt dat mensen dan wel wachten?
Ik denk het niet, zelfs mijn ex-collega's stoven bij de auto langs en die weten wel hoe het werkt.
Men is te gejaagd en heeft het geduld nergens meer voor
Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:08 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.
Maar goed, dit topic ging over de TS die asociaal is en tig smoesjes heeft om boven de wet te kunnen staan. Hij had gewoon weg moeten gaan of ergens anders moeten staan, dan maar paar keer heen en weer. Je gaat toch niet eigenwijs lopen doen als je weet dat je eigenlijk een boete hoort te krijgen?
Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.
Laat me raden 1 + 1 bij jouw 3,5 ???quote:Op zondag 24 januari 2010 12:54 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.
Als TS het netjes had gevraagd en de agent had nee gezegd zou me niet verbazen als de TS dan denkt fuck you, ik moet werken, geld verdienen, ga niet heen en weer lopen. TS komt gewoon asociaal over, geen idee of het ook zo is.
^^ Klopt.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:54 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar een wetsartikel hierover? Want voor zover ik weet gelden de normale verkeersregels ook gewoon voor vrachtauto's.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:44 schreef A_Noniem het volgende:
[..]
Met de vrachtwagen mag je overigens de boel 10 minuten ophouden ... daarna moet je een blokje om mocht je nog goederen te leveren hebben. (tenminste dat was 9 jaar terug zo toen ik nog pakjes deed).
dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopen altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:55 schreef Yondaime het volgende:
[..]
dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopt altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...
Mensen anticiperen echt nergens op. Bij file parkeren geef ik richting aan en als ze dan vlak achter me gaan staan kunnen ze de vinketering krijgen. Ik wacht dan tot ze weg zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Klopt.
Feit blijft dat niet achteruit mag rijden als er verkeer aankomt... Dat gezegd hebbende, is het verkeersinzicht van veel mensen ronduit slecht. Als je in een smalle straat wilt fileparkeren, en daarvoor dus stopt om hem achteruit in te parkeren, zijn er maar weinig mensen die daarop anticiperen door je even ruimte te geven.
door rood rijden is gewoon terecht, je brengt er andere weggebruikers in gevaar als de lichten van links en rechts op groen springen...mijn situatie is niks dreigend, alleen paar ongeduldige automobilisten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |