abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:02:49 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77172540
Hallo,

ik heb eergisteren een aantal zware pakketten moeten af leveren voor een fietsenwinkel dus heb ik pal voor de deur geparkeerd om makkelijker, sneller uit te laden en toch geprobeerd om nog de weg wat ruimer te maken voor andere weggebruikers er zo door kunnen rijden, maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden en paar meter verder is er een kruispunt, een maal uitgeladen kwam zo'n associale politie wijf boos naar mij die sommeerde de bus ergens anders te parkeren maar helaas er was geen geschikte plek om de bus te parkeren, steekwagen heb ik ook niet omdat de bus te vol was. Die agente was erg chagrijnig en zag mij alsof ik een crimineel was, ze was boos omdat ik de weg blokkeerde voor andere weggebruikers, ik heb netjes gezegd dat ze maar moeten wachten, ik doe mijn werk en het duurt maar hooguit 2 a 3 minuten, toen werd ze nog bozer en vroeg me verder te rijden waar de kruispunt ligt en ver van de winkel ligt, ik heb gezegd dat ze gek is of zo om net voor de kruispunt parkeren, nog meer hinder, toen werd ze boos en kreeg ik een boete aan mijn broek van 155 euro voor belediging van een agente en verhinderen van verkeer...
Ik werk bij DPD waar er dagelijks grote pakketten worden geleverd.
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is, ze komen altijd brutaal op je af terwijl je gewoon niks doet en je werk op een effectief en efficient manier afhandeld en kijken mij aan of ik een groot misdaad heb begaan...

Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 12:04:29 #2
18653 crew  D.
pi_77172577
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
... kwam zo'n associale politie wijf ...
Hier stopte ik met lezen
pi_77172590
quote:
Hallo,

ik heb eergisteren een aantal zware pakketten moeten af leveren voor een fietsenwinkel dus heb ik pal voor de deur geparkeerd om makkelijker, sneller uit te laden en toch geprobeerd om nog de weg wat ruimer te maken voor andere weggebruikers er zo door kunnen rijden, maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden en paar meter verder is er een kruispunt, een maal uitgeladen kwam zo'n associale politie wijf boos naar mij die sommeerde de bus ergens anders te parkeren maar helaas er was geen geschikte plek om de bus te parkeren, steekwagen heb ik ook niet omdat de bus te vol was. Die agente was erg chagrijnig en zag mij alsof ik een crimineel was, ze was boos omdat ik de weg blokkeerde voor andere weggebruikers, ik heb netjes gezegd dat ze maar moeten wachten, ik doe mijn werk en het duurt maar hooguit 2 a 3 minuten, toen werd ze nog bozer en vroeg me verder te rijden waar de kruispunt ligt en ver van de winkel ligt, ik heb gezegd dat ze gek is of zo om net voor de kruispunt parkeren, nog meer hinder, toen werd ze boos en kreeg ik een boete aan mijn broek van 155 euro voor belediging van een agente en verhinderen van verkeer...
Ik werk bij DPD waar er dagelijks grote pakketten worden geleverd.
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is, ze komen altijd brutaal op je af terwijl je gewoon niks doet en je werk op een effectief en efficient manier afhandeld en kijken mij aan of ik een groot misdaad heb begaan...

Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Ik denk dat een paar minuten wel genoeg is maar je moet dan echt niet het verkeer hinderen zoals dat auto's om je heen moeten rijden en moeten afremmen
pi_77172668
Als alleen maar bepaalde auto's er langs kunnen, dan hinder je dus het verkeer.
En dat je bus zo vol is dat er geen ruimte is voor een steekwagen, is natuurlijk nogal een zwak excuus.
pi_77172704
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Kijk eens naar Amsterdam, daar zijn de wegen langs de grachten regelmatig geblokkeerd op die manier. Soms ontkom je er gewoon niet aan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:17:35 #6
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77172819
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
En dat je bus zo vol is dat er geen ruimte is voor een steekwagen, is natuurlijk nogal een zwak excuus.
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
pi_77172828
DPD
pi_77172842
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Minder meenemen kwam niet in je op?
pi_77172903
quote:
Dat ligt (onder andere) aan de verkeersborden ter plaatse....
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_77172906
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent. Het zal altijd een probleem zijn in dit hutjemutje Nederland, je hebt bijna nergens plek om je kont te keren. Iedereen verwacht wel supersnelle leveringen van allerlei produkten maar hoe dat gebeurt zal ze een zorg zijn. Het lijkt me idd nogal frustrerend voor jou dat je met zulke dingen geconfronteerd wordt terwijl je enkel je werk aan het doen bent. In principe zou het bedrijf waar je moet leveren natuurlijk een goede plek moeten regelen waar je kunt staan, of ze moeten maar accepteren dat je met een kleinere truck komt of zo. Zou niet jouw probleem moeten zijn, maar je ziet het idd aan de grachten in A'dam ook regelmatig.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_77172958
van mij had je die paar minuten gerust kunnen uitladen maar je hebt die agente beledigt dus die boete is terecht
pies on joe toe
pi_77173112
Boete is terrecht. Je kent de regels en je weet dat het jouw verantwoordelijkheid is.
"ja maar er past geen steekwagen bij" niet janken, jouw probleem.
"ja maar anders moet ik zo ver lopen naar de afleverplek toe met de dozen" niet janken, jouw probleem.
"ze moeten maar wachten, ik doe mijn werk" narcist, wat een non-argument, hoop dat je dat zelf ook inziet.
pi_77173113
Volgens de regels mag het waarschijnlijk niet en zit jij fout, maar ik weet ook dat je als pakketbezorger er vaak niet aan ontkomt. Aan de je OP ben je volgens mij niet echt netjes geweest, dus dan is het te verwachten dat je een boete krijgt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:32:51 #14
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173122
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent. Het zal altijd een probleem zijn in dit hutjemutje Nederland, je hebt bijna nergens plek om je kont te keren. Iedereen verwacht wel supersnelle leveringen van allerlei produkten maar hoe dat gebeurt zal ze een zorg zijn. Het lijkt me idd nogal frustrerend voor jou dat je met zulke dingen geconfronteerd wordt terwijl je enkel je werk aan het doen bent. In principe zou het bedrijf waar je moet leveren natuurlijk een goede plek moeten regelen waar je kunt staan, of ze moeten maar accepteren dat je met een kleinere truck komt of zo. Zou niet jouw probleem moeten zijn, maar je ziet het idd aan de grachten in A'dam ook regelmatig.
nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stuk
pi_77173144
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:25 schreef bonke het volgende:
van mij had je die paar minuten gerust kunnen uitladen maar je hebt die agente beledigt dus die boete is terecht
Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...
pi_77173172
quote:
ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.
pi_77173191
Risico van het vak he Ik heb er zelf ook een hekel aan als zo'n bezorger rustig zijn auto midden op de weg neerpleurt en dan 10minuten wegblijft (wat volgens hun ook altijd, 'maar een minuutje duurt') en nog een grote bek geven tegen een agent Slim, als je daar volgende keer weer bent en je treft haar weer ben je weer de lul
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77173215
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...
Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?
Het is geen excuus om te roepen; ja maar ik behoor toch gewoon mijn werk te kunnen doen?
Natuurlijk behoor je je werk te kunnen doen maar dat betekent dat jij je aanpast aan de werkende regels en niet de regels breekt zodat jij makkelijker je werk kunt doen. Verander dan van baan.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:37:11 #19
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173227
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Boete is terrecht. Je kent de regels en je weet dat het jouw verantwoordelijkheid is.
"ja maar er past geen steekwagen bij" niet janken, jouw probleem.
"ja maar anders moet ik zo ver lopen naar de afleverplek toe met de dozen" niet janken, jouw probleem.
"ze moeten maar wachten, ik doe mijn werk" narcist, wat een non-argument, hoop dat je dat zelf ook inziet.
gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...
waarom mag je niet tegen een persoon gek noemen? is een agent een soort god of zo waar je niet recht hebt om iemand mening op te geven met milde woord in plaats van grove woord? als iemand mij gek noemt zeg het maar als iemand mij eikel zegt dat is dan weer anders....
pi_77173247
Nee dat mag je niet. Je mag dat net als iedereen alleen op laden & lossen plekken.
Ik word er ook strontziek van om elke dag op de gracht vast te staan omdat er weer zo'n lul van TNT met zijn bus staat. Optiefen, ik mag dat ook niet.
Je bon is terecht en als je baas ervan hoort zou hij je een flinke reprimande moeten geven. Mensen gaan zich irriteren aan je bedrijfsnaam.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:38:30 #21
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173264
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:34 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.
hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?
pi_77173276
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef Yondaime het volgende:

[..]

nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stuk
Tja, dan wordt het lastig en is het gewoon niet anders, wel lullig voor je. En dan natuurlijk net zo'n opgefokte agente tegen komen die weer wat te bewijzen heeft is natuurlijk ook wel balen. Kun je dan zo'n boete niet door rekenen aan je opdrachtgever? Zal ook wel niet als je per pakket al 1.50 boete krijgt...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:39:06 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_77173277
Dus omdat jij vind dat je gelijk hebt, denk je het recht te hebben om een politieagente af te bekken? Neuuu, zo werkt het niet. De regels gelden ook voor jou maestro. Je hebt je fatsoen maar te houden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_77173286
De agente is zo netjes om je te wijzen op je verkeersovertreding.
Ze verzoekt je om je bus te verzetten.
Had ze niet hoeven doen: ze had direct een boete kunnen uitschrijven.

Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?

Dahaag!
pi_77173301
dubbel
pi_77173319
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:

Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?

Dahaag!
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_77173330
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef Yondaime het volgende:

[..]

gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...
waarom mag je niet tegen een persoon gek noemen? is een agent een soort god of zo waar je niet recht hebt om iemand mening op te geven met milde woord in plaats van grove woord? als iemand mij gek noemt zeg het maar als iemand mij eikel zegt dat is dan weer anders....
Dude leer eens Nederlands en let dan vooral op wanneer welk aanwijzend voornaamwoord te gebruiken aub. Je geeft me bijna oogkanker en dan kijk ik nog over het gebrek aan interpunctie heen.
Helaas bepalen wij niet wat beledigend is voor de politie maar je had goed kunnen weten dat gek beledigend opgevat ging worden.
Persoonlijk vind ik dat ze een dikke huid moeten hebben maar als het overduidelijk is dat jij degene bent die in overtreding is dan moet je dat maar accepteren ipv excuusjes te gaan verzinnen. Voor dat acceptatieprobleem had ik je een boete gegeven als ik agent was. Niet perse voor een belediging. Daar ben je agent voor, hoort bij het vak zou ik zeggen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:41:54 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173355
Hoe lang maak je je zinnen zeg?!

Voor zover ik dit verhaal kan lezen: terechte boete! Pakketjes bezorgen is geen enkel excuus om je niet aan de verkeersregels te hoeven houden. Moet je maar wat verder lopen met je pakketjes, en als dat niet kan, moet je geen pakketjes afleveren... Of de bezorging 155 euro duurder maken.
censuur :O
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:42:30 #29
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77173372
quote:

[..]

Dat is toch jouw pakkie an? Jij moet er als ZZP'er dan maar beter op in springen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:42:50 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173379
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef ach het volgende:

[..]

Minder meenemen kwam niet in je op?
QTF!
pi_77173392
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:38 schreef Yondaime het volgende:

[..]

hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?
Hoe weten jij of ik dat nou? Ik ben nog nooit bij eenzelfde situatie aanwezig geweest waar het een vrachtwagen of bakwagen betrof en een agent het zag. Jij wel? Bewijs?
pi_77173404
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:36 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?
Het is geen excuus om te roepen; ja maar ik behoor toch gewoon mijn werk te kunnen doen?
Natuurlijk behoor je je werk te kunnen doen maar dat betekent dat jij je aanpast aan de werkende regels en niet de regels breekt zodat jij makkelijker je werk kunt doen. Verander dan van baan.
Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:44:12 #33
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77173411
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent.
Dus als je werkt word je van alle regels en wetten ontheven? Mooi, goed dat ik dat nu weet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:44:40 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173424
Die agente heeft trouwens heeeeeeeeel netjes en sociaal gehandeld, ze gaf toch niet meteen een boete voor foutparkeren? Dat jij je daarna niet gedraagt, en de kans om weg te rijden niet aangrijpt, is gewoon dom.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:45:41 #35
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:45:44 #36
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173449
quote:

Dahaag!
ik was ook netjes, ik was kalm en je kunt je bij het uitladen toch niet onderbreken of wel?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:47:47 #37
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173489
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:45 schreef gateway het volgende:
knoop er dan een aanhanger achter?Steekwagen op de imperial ?
ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
ik heb een mercedes sprinter maxi
pi_77173497
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:43 schreef Samson het volgende:

[..]

Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.
Dat is nogal een generalisatie die je daar beoefent. Gevolgd door een lading speculatie gebaseerd op... je voorstellingsvermogen? Kom nou.
De irritatie van TS komt voort uit zijn onbegrip tegenover verkeersregels en een gebrek aan acceptatie van hoe zijn baan werkt. Niet zeiken en anders iets anders gaan doen. Tis zo simpel.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:49:48 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173551
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:45 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik was ook netjes, ik was kalm en je kunt je bij het uitladen toch niet onderbreken of wel?
quote:
..., ik heb gezegd dat ze gek is ...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:50:57 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173577
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.
Bezorgende busjes hinderen het verkeer, punt.
pi_77173634
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dat is nogal een generalisatie die je daar beoefent. Gevolgd door een lading speculatie gebaseerd op... je voorstellingsvermogen? Kom nou.
De irritatie van TS komt voort uit zijn onbegrip tegenover verkeersregels en een gebrek aan acceptatie van hoe zijn baan werkt. Niet zeiken en anders iets anders gaan doen. Tis zo simpel.
Jij hebt toch ook meteen je oordeel klaar, dus waarom is dat anders dan mijn reactie? We hebben beide net zoveel feiten gezien dus waarom zou jouw conclusie meer waardheid bevatten dan die van mij?
pi_77173644
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:43 schreef Samson het volgende:

[..]

Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.
pi_77173647
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.
Ga jij dan in het vervolg je fiets rechtstreeks in de fabriek halen?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:53:33 #44
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173652
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

je zegt dat ik anders moet gaan doen? ik kwam nergens aan werk, altijd maar die uitzendbaantjes die nooit vast contract hebben, bellen ze je ook nog op een onverwachte moment in de morgen of in de middag om te gaan werken, uitkering wordt berekent op aantal uren die je gewerkt hebt, ik wil een normale inkomen om zo mijn dagelijkse leven te onderhouden en meer geld heb om iets leuks te doen inplaats van bij je ouders intrekken, van hun inkomen leven en elke dag het geklaag dat je vaste baan moet gaan zoeken ,
en ik wil zekerheid voor mij toekomst en niet werkloos zijn en uitgelachen of zielig aangekeken worden door vrienden of uvw/cwi medewerkers
pi_77173674
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.
Ja, omdat het blijkbaar voor mensen zoooooo'n enorme opgave is om een paar minuten oponthoud te overleven
pi_77173695
De vraag is nu, ga jij de volgende keer de bus wel verzetten als een agent dat vraagt?
pi_77173699
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je moet 'm dan niet zo vol laden dat er geen steekwagen meer in past. Da's toch geen hogere wiskunde?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:55:40 #48
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173701
quote:

[..]

ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
pi_77173713
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:54 schreef Samson het volgende:

[..]

Ja, omdat het blijkbaar voor mensen zoooooo'n enorme opgave is om een paar minuten oponthoud te overleven
Dus maandag als jij naar je werk/ school gaat dan ga ik even een paar minuten voor je staan ja? Elke dag.
pi_77173732
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:54 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee nee nee, nu niet zo dom lullen. Anders doe ik wel ff mee: Ja, omdat het blijkbaar voor TS zoooooooo'n enorme opgave is om paar keer heen en weer te lopen van het kruispunt naar de winkel.
pi_77173754
TS zit fout, maar het is natuurlijk ook weer ontzettend Nederlands om ook maar iets van begrip te tonen. Wat dat betreft zijn Nederlanders maar een triets volk, zo hard mogelijk aan ergeren. Ik elk willekeurig ander land wachten mensen die ene minuut wel even. Reactie hier zijn grotendeels weer zo overtrokken.

Verder vind ik de boete wel terecht, een agente voor gek uitmaken, tja wat verwacht je dan.
pi_77173755
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
Dat heeft toch niets met stoplichten te maken Stoplichten behoren gewoon tot het verkeer. Iemand die fout parkeert niet, die is in overtreding. En bij mij is het nog nooit gebeurt dat zo'n bezorger binnen een minuut klaar was.

+ TS is lui
pi_77173779
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Je praat onzin, agent heeft je netjes gevraagd en dat hoeft ze niet te doen, ze had je ook meteen een bon kunnen geven en zo te lezen heb je het ook verdiend, jammer dat ze je busje niet liet wegslepen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:59:13 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173781
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Ga jij dan in het vervolg je fiets rechtstreeks in de fabriek halen?
Dat doet toch niet ter zake?
Als je fietsenzaak op een dusdanige plek zit dat bevoorrading niet mogelijk is, dan moet je ZELF voor parkeerplaats zorgen, of een andere plek, of af en toe een boete incalculeren...
pi_77173783
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef dalaiblama het volgende:
Nee dat mag je niet. Je mag dat net als iedereen alleen op laden & lossen plekken.
Ik word er ook strontziek van om elke dag op de gracht vast te staan omdat er weer zo'n lul van TNT met zijn bus staat. Optiefen, ik mag dat ook niet.
Je bon is terecht en als je baas ervan hoort zou hij je een flinke reprimande moeten geven. Mensen gaan zich irriteren aan je bedrijfsnaam.
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.

TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:00:52 #56
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173819
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je moet 'm dan niet zo vol laden dat er geen steekwagen meer in past. Da's toch geen hogere wiskunde?
ja dan is er een hoop gevolgen:
1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal

transport is enorm belangrijk bij dagelijkse leven...
kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
pi_77173829
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.

TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
En dat is netjes?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:02:25 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173858
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef Schuifpui het volgende:
TS zit fout, maar het is natuurlijk ook weer ontzettend Nederlands om ook maar iets van begrip te tonen. Wat dat betreft zijn Nederlanders maar een triets volk, zo hard mogelijk aan ergeren. Ik elk willekeurig ander land wachten mensen die ene minuut wel even. Reactie hier zijn grotendeels weer zo overtrokken.

Verder vind ik de boete wel terecht, een agente voor gek uitmaken, tja wat verwacht je dan.
In een willekeurig ander land is het over het algemeen minder dichtbevolkt. Het gaat echt niet om eenmalig 2 minuten wachten, het gaat erom dat je dat elke paar kilometer weer doet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:02:36 #59
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173863
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopen
pi_77173867
De TNT heeft meestal ontheffings zodat ze hun auto overal mogen neerkwakken, heeft de DPD dat niet?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:03:07 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173876
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:

[..]

1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal

kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
Wat dacht je van 2 keer rijden?
pi_77173890
Je moet gewoon niet terugpraten tegen een agent maar gewoon doen wat ie zegt .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_77173925
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef CasB het volgende:
De TNT heeft meestal ontheffings zodat ze hun auto overal mogen neerkwakken, heeft de DPD dat niet?
Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:05:12 #64
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173930
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat dacht je van 2 keer rijden?
en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspilling
pi_77173940
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Jij organiseert dus je werk zo dat je verkeersboetes krijgt, en daar ga je over klagen.
Jij bent echt niet de enige die pakketten levert. Als je 10 pakketten minder meeneemt en een steekwagentje, kun je misschien nog wel sneller afleveren, omdat je minder heen en weer hoeft te lopen.
pi_77173944
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef Yondaime het volgende:

[..]

en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspilling
Zijn je smoesjes nog niet op.
pi_77173945
In jouw geval had ik een rondje gereden en hem op precies dezelfde plek weer neergekwakt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:06:03 #68
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173954
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.
ik heb die, maar schijnt nutteloos te zijn en alsnog op de bon gekregen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:07:02 #69
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173979
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Zijn je smoesjes nog niet op.
het is in een stad en er is vaak 1 richtingsverkeer, ik rij in elke straten en lever in elke straat, dus smoesjes sluit ik niet uit, meeste winkels bevinden vaak in een drukke straatjes
pi_77174015
Ben het wel met je eens hoor. Mensen zijn zo moeilijk. Ik had laatst mn bus ook redelijk midden op de weg staan, dat was tijdens die sneeuwperiode een tijdje terug en aan de rand van de weg lag gewoon 20cm sneeuw. En dan gaan ze klagen dat ik em daar niet neerzet Rot toch op.

Iedereen wil wel gewoon zn shit hebben, maar blijkbaar mag je het niet uitladen als bezorger. Moet ik dan 2 straten verderop gaan en met mn vouwfiets naar het adres rijden ofzo?
pi_77174040
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:08 schreef Repeat het volgende:
Ben het wel met je eens hoor. Mensen zijn zo moeilijk. Ik had laatst mn bus ook redelijk midden op de weg staan, dat was tijdens die sneeuwperiode een tijdje terug en aan de rand van de weg lag gewoon 20cm sneeuw. En dan gaan ze klagen dat ik em daar niet neerzet Rot toch op.

Iedereen wil wel gewoon zn shit hebben, maar blijkbaar mag je het niet uitladen als bezorger. Moet ik dan 2 straten verderop gaan en met mn vouwfiets naar het adres rijden ofzo?
Veel mensen zijn overigens ook niet zo moeilijk hoor, maar mensen die gewoon rustig wachten blijven je natuurlijk niet zo bij.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:11:09 #72
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174078
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met stoplichten te maken Stoplichten behoren gewoon tot het verkeer. Iemand die fout parkeert niet, die is in overtreding. En bij mij is het nog nooit gebeurt dat zo'n bezorger binnen een minuut klaar was.

+ TS is lui
nou ik zei 3 a 4 minuten en niet binnen 1 minuut, dat is een tijdverschil
pi_77174179
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Welk depot zit je?
Ik vind het nogal flauw van die 1,5 euro/achtergelaten pakket. Ik veronderstel dat je maar 1 bus hebt (geen chauffeurs in dienst dus). Als je dan met zo'n grote sprinter niet alles geladen krijgt....dan scheelt er wat aan je toerenplanning.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:16:34 #74
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174196
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

willen jullie dan aardig zijn om die pakketten volgende keer vanuit mijn bus zelf uitlaad en per direkt aftekenen? dan zijn wij in ieder geval van dat gezeik af....anders haal je je online bestelde goederen maar zelf uit de winkel in ander land of wat dan ook.... ik help klanten pakketten afgeven, zwaar of licht, groot of klein, help jonge en ouderen mensen, ongeacht hun lichamelijke beperkingen....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:17:32 #75
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174217
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:15 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Welk depot zit je?
Ik vind het nogal flauw van die 1,5 euro/achtergelaten pakket. Ik veronderstel dat je maar 1 bus hebt (geen chauffeurs in dienst dus). Als je dan met zo'n grote sprinter niet alles geladen krijgt....dan scheelt er wat aan je toerenplanning.
depot in Best...
pi_77174355
quote:
... kwam zo'n associale politie wijf ...
Impliceert dat jij ook niet zo netjes was.
pi_77174382
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
pi_77174411
Zet de steekwagen op de passagiersstoel?
pi_77174551
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
Dat dus, en sowieso vrouwen bij de politie wat een horken zijn dat toch altijd
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:33:44 #80
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174603
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:26 schreef Cahir het volgende:
Zet de steekwagen op de passagiersstoel?
levens gevaarlijk belemmerd het zicht van rechts
heb ik geprobeerd
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:33:55 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77174606
Aan de agent vragen of je één minuut mag blijven staan.

Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.

Wat auto's erdoorlaten tot het rustig is.

Een rondje rijden tot de politie uit het zicht is.

Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:40:05 #82
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174734
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:
Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.

Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
maar een agent die boos naar je toe komt met chagrijnige spreektoon wekt bij iedereen ook boze gevoelens op omdat je voor misdadiger wordt gezien hoewel ik alleen haar gek noemde omdat zij zei dat ik vlak op de kruispunt moest parkeren en die bus is diefstal gevoelig....ik moet zo vaak op die bus letten, achterportieren openen, uitladen, portieren sluiten, cv intoetsen, terug cv intoetsen, portieren open, uitladen, weer dicht, cv intoetsen...doe dit maar 6x....ik heb weleens een pakketten van een wooninrichting winkel van die enorme lange en zware tapijten opgerold, en nog wel soms 17 tot 20 stuks per 2x in een week
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:41:37 #83
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77174780
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.
Ik rij voor mijn werk af en toe hele dagen door het centrum van Amsterdam.
Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:42:38 #84
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174814
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:

die een minuutje heb ik gezegd, maar zij negeerde (dat was voordat ik haar gek noemde)
medewerkers kunnen meestal niet komen in een drukke winkel om klanten te afhandelen...

auto's erdoor laten is wel goed idee maar elke 10 tot 15 seconde is er wel een auto aankomen rijden
een rondje rijden na een eerste waarschuwing maak je grotere kans om boete op te lopen voor negeren van agent...het is niet simpel
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:46:38 #85
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77174900
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:

[..]

Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....
pi_77175069
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:53:09 #87
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77175072
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:46 schreef Yondaime het volgende:

[..]

het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
pi_77175091
Het ligt dus gewoon aan de gehele wereld, zolang het maar niet aan jou ligt.

Even helemaal terug naar de basis. Jij staat ergens te laden en lossen waar je niet mag laden en lossen. Ongeacht of jij het er mee eens bent dat het daar niet mag, het mag gewoon niet.
Als een agent jou komt aanspreken, kan je hopen dat ze haar hand over het hart wil halen en je dat minuutje laat staan. Sterker nog, je kan hopen dat die agent jou wijst op je fout en je laat gaan zonder bekeuring, wat zij dus precies deed.
Vervolgens scheld jij haar uit en vind je haar asociaal.
Ja, dan is zij ook niet zo lief meer.
Je hebt je aan de wet te houden en als je het niet eens bent met de wet, ga je op hogere hand klagen.
Hou alsjeblieft op met die houding dat jij het slachtoffer van de maatschappij bent.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:55:33 #89
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77175130
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Op de gehele grachtengordel zitten er niet zoveel winkels.
pi_77175152
Neem eens verantwoordelijkheid pauper, niemand trapt in je (zwakke) excuses.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_77175190
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:

[..]

Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
Nee joh, busjes staan natuurlijk nooit vast in het verkeer of zo, die zijn echt altijd op tijd natuurlijk
pi_77175220
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:

[..]

Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:11:32 #93
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77175565
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het ligt dus gewoon aan de gehele wereld, zolang het maar niet aan jou ligt.

Even helemaal terug naar de basis. Jij staat ergens te laden en lossen waar je niet mag laden en lossen. Ongeacht of jij het er mee eens bent dat het daar niet mag, het mag gewoon niet.
Als een agent jou komt aanspreken, kan je hopen dat ze haar hand over het hart wil halen en je dat minuutje laat staan. Sterker nog, je kan hopen dat die agent jou wijst op je fout en je laat gaan zonder bekeuring, wat zij dus precies deed.
Vervolgens scheld jij haar uit en vind je haar asociaal.
Ja, dan is zij ook niet zo lief meer.
Je hebt je aan de wet te houden en als je het niet eens bent met de wet, ga je op hogere hand klagen.
Hou alsjeblieft op met die houding dat jij het slachtoffer van de maatschappij bent.
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....

wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:13:05 #94
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77175616
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:

[..]

maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:08 #95
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77175698
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:59 schreef Samson het volgende:

[..]

Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...
Als jij bekend bent in het centrum dan weet je ook dat er veel bruggen zijn zonder Amsterdammertjes waar je e auto op kwijt kan. Hoef je hooguit maar 100 meter te lopen.
En als iemand zijn steekkar niet mee neemt is dat zijn pakkie an. Mijn opdrachtgever eist ook dat ik mijn spullen bij me heb als ik op pad ga.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:42 #96
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77175714
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Yondaime het volgende:

[..]

maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....
ok, we dwalen af.
pi_77176452
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:

[..]

er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....

wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
Je onderschrijft hier precies wat ik bedoel.
Door en doorgaan over hoe zwaar jij het wel niet hebt als bezorger. Ja ja, jij hebt een hele zware baan en dan ook nog een politieagent die er niet eens even begrip voor heeft dat jij zulk zwaar werk hebt en dat je haar daarom best gek mag noemen.
Ik geloof je best als jij zegt dat je een zware baan hebt, maar dat is in dit geval toch totaal niet relevant?
Er zijn meer mensen die zware banen hebben, maar die gaan toch ook niet overtredingen begaan en daarna huilen dat ze wel moeten omdat hun klanten zoveel van hun eisen?
Dat bedoel ik dus, kom uit die gare slachtofferrol, erken wat je hebt gedaan en accepteer de consequenties.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:51:13 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77176647
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.

Je mag blij zijn dat je geen boete hebt gekregen voor het niet opvolgen van de aanwijzing van de agente.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:54:25 #99
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77176720
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:43 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]
Ik geloof je best als jij zegt dat je een zware baan hebt, maar dat is in dit geval toch totaal niet relevant?
Er zijn meer mensen die zware banen hebben
ja iedereen doet zware werk maar geen kans om boete op te lopen of wel?
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:51 schreef OEM het volgende:

[..]

Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.

Je mag blij zijn dat je geen boete hebt gekregen voor het niet opvolgen van de aanwijzing van de agente.
nee niemand interesseert dat omdat ze alleen maar aan hun zelf denken....expres kapot? ja en dan weiger je toch? zo moeilijk is het, je krijgt je geld terug en vergoeding ervoor en wij koeriers krijgen boete ervoor en wordt alleen maar gedeeltelijk gedekt door verzekering, waarom expres kapot maken als het je geld kost?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:02:51 #100
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_77176925
Waarom heb ik toch het gevoel dat we in een kringtje zitten te lullen en er niet uit gaan komen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:07:10 #101
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77177048
Dus blijft er niks anders over dan dat je het risico van een boete bewust genomen hebt. Gegokt en verloren. De manier waarop die tot stand gekomen is zal ongetwijfeld lullig geweest zijn, maar dan zit je meer thuis in KLB.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:08:38 #102
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77177093
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:02 schreef Pruikmans het volgende:
Waarom heb ik toch het gevoel dat we in een kringtje zitten te lullen en er niet uit gaan komen
omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokken (niet allemaal natuurlijk) ik probeer een antwoord te krijgen maar het begint al off te worden...inplaats van antwoord vragen krijgen we gediss
pi_77177136
quote:
Hangt van de plaatselijke regels af (van die borden met laden/lossen).

Maar het verkeer hinderen mag je sowieso nooit

Dus nu heb je je antwoord
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:40 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77177162
En wat betreft je oorspronkelijke vraag. Dit zal onder artikel 5 van de wegenverkeerswet vallen:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:14:04 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77177276
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:08 schreef Yondaime het volgende:

[..]

omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokken (niet allemaal natuurlijk) ik probeer een antwoord te krijgen maar het begint al off te worden...inplaats van antwoord vragen krijgen we gediss
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:22:43 #106
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77177582
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
jij bent een van die tokkies die gewoon geen bal van weet hoe het koeriers leven is...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:27:10 #107
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77177711
Zoals ik al eerder zei: het kan de maatschappij niks schelen hoe het leven van een koerier eruit ziet. Pakjes bezorgen moet je. Niks meer, niks minder. Zeuren doe je maar bij je baas, niet bij de maatschappij. Ben je eigen baas, dan zal je er zelf iets op moeten verzinnen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:27:55 #108
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_77177734
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...

Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Lekker op een bootje op de stille oceaan met je containers.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:30:20 #109
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77177798
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...

Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op het water wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op het water wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:31:11 #110
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77177822
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op het water wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op het water wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
lol
pi_77177861
quote:

[..]

Minder dingen in je bus doen, dan is er prima plek voor een steekwagen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_77177966
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:

Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:40:13 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77178135
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:

[..]

Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:42:48 #114
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77178222
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:

[..]

samson, ik heb een groot respect voor je steun!
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom...ik hou van dit werk hart en ziel, kan me niks schelen dat het zwaar werk is en dat ik laat thuis kom maar het is jammer dat andere mensen niet inzien hoeveel werk wij doen voor luie mensen en voor de natuur om met 1 bus in alle straten en steden te uitrijden zodat niet iedereen tegelijk die pakketten ophalen, anders is het een ramp voor de verkeer en natuur...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:44:01 #115
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77178254
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:40 schreef OEM het volgende:

[..]

Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.
jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bah
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 15:47:21 #116
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_77178371
quote:

Dahaag!
dat inderdaad.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:47:42 #117
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77178380
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:44 schreef Yondaime het volgende:

[..]

jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bah
Dit is niet mijn gedachte, maar (helaas) de realiteit.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:48:37 #118
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77178408
Je kan proberen van een hoopje stront een moorkop te maken door er een hoop slagroom op te spuiten, maar je blijft het altijd proeven.
I am not impressed by your performance
pi_77178417
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:

[..]

samson, ik heb een groot respect voor je steun!
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom...ik hou van dit werk hart en ziel, kan me niks schelen dat het zwaar werk is en dat ik laat thuis kom maar het is jammer dat andere mensen niet inzien hoeveel werk wij doen voor luie mensen en voor de natuur om met 1 bus in alle straten en steden te uitrijden zodat niet iedereen tegelijk die pakketten ophalen, anders is het een ramp voor de verkeer en natuur...
Een beetje steun kun je wel gebruiken in dit topic
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:55:16 #120
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_77178596
@Samson, jij ook van dat koeriers tuig soms?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:57:44 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77178660
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:

[..]

jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom..
Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 16:01:02 #122
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_77178753
ik heb niets tegen pakketbezorgers ofzo. Maar als ik zie hoe de overgrote meerderheid zich gedraagt onder het motto van aan het werk zijn, ben ik er al vrij snel klaar mee.
Helemaal als ze dan ook nog gaan huilen om de bekeuring.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:10:03 #123
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77179030
Ik heb alle respect voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. En ik snap heus wel dat het bestaan van koeriers ook niet altijd leuk is (zwaar werk, files, tijdsdruk, gezeik met klanten, gezeik met opdrachtgevers, vroeg op, laat thuis, nergens normale parkeergelegenheden, alles wordt uit je auto gejat als je ff niet oplet, etc etc). En dat het aan de andere kant wel leuk is (je komt overal, eigen baas, veel verschillende steden, mensen, etc).

Maar ga niet zeiken over die agent. Die heeft waarschijnlijk al 10 koeriers eerder een waarschuwing gegeven heeft, en nu TS tegenkomt die per ongeluk expres de weg blokkeert voor alle hulpdiensten. En na het verzoek om ergens anders te gaan staan, gaat TS nog lopen mekkeren.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:16:54 #124
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77179260
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?
kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?
probeer zo dicht mogelijk bij de paal te parkeren zodat mensen toch kunnen er langst rijden, typ maar die straat op en zoek op toons bike bij google maps
budel marktstraat 20 allemaal 1 richtingsverkeer (o ja de zijstraat de vangst kun je niet in rijden)
dan weet je messchien waar ik het over heb mits je de situatie begrijp
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:19:00 #125
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77179322
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:10 schreef OEM het volgende:
Ik heb alle respect voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. En ik snap heus wel dat het bestaan van koeriers ook niet altijd leuk is (zwaar werk, files, tijdsdruk, gezeik met klanten, gezeik met opdrachtgevers, vroeg op, laat thuis, nergens normale parkeergelegenheden, alles wordt uit je auto gejat als je ff niet oplet, etc etc). En dat het aan de andere kant wel leuk is (je komt overal, eigen baas, veel verschillende steden, mensen, etc).

Maar ga niet zeiken over die agent. Die heeft waarschijnlijk al 10 koeriers eerder een waarschuwing gegeven heeft, en nu TS tegenkomt die per ongeluk expres de weg blokkeert voor alle hulpdiensten. En na het verzoek om ergens anders te gaan staan, gaat TS nog lopen mekkeren.
en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:32:04 #126
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77179748
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:16 schreef Yondaime het volgende:

[..]

kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?
probeer zo dicht mogelijk bij de paal te parkeren zodat mensen toch kunnen er langst rijden, typ maar die straat op en zoek op toons bike bij google maps
budel marktstraat 20 allemaal 1 richtingsverkeer (o ja de zijstraat de vangst kun je niet in rijden)
dan weet je messchien waar ik het over heb mits je de situatie begrijp
Ik begrijp de situatie heel goed: je kan daar blijkbaar niet parkeren/stilstaan zonder het overige verkeer te hinderen. Dan ga je ergens anders staan, of je neemt bewust de gok dat er geen hulpdiensten voorbij hoeven (of dat er geen agent langs loopt).
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:35:17 #127
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77179847
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:19 schreef Yondaime het volgende:

[..]

en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:39:17 #128
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77179972
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:35 schreef OEM het volgende:

[..]

Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.
dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen, zoeken doen ze wel
pi_77180088
quote:

[..]

dat is toch zeker jou probleem, net als die boete... had je maar ergens anders moeten parkeren... waarom zo moeilijk doen altijd, je weet toch dat je fout zat..
No Guts, No Glory
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:43:01 #130
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77180105
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Yondaime het volgende:

[..]

dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen zoeken doen ze wel
Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.
pi_77180286
pakketbezorgers, uitschot vind ik het.

weg blokkeren mag gewoon niet, zeker niet als bepaalde auto's er niet langs kunnen.

heb je geen steekwagen bij je? je eigen probleem. moet je er maar wel 1 bij je hebben. past het niet? dan moet je je bus zodanig inladen dat er WEL een steekwagentje inpast. pakketten achterlaten bij het postkantoor levert je een boete op? dat is het risico van het vak... moet je maar regelen met je opdrachtgever. dit is niet het probleem van de normale weggebruiker wiens doorgang jij blokkeert, maar jouw probleem.
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:50:47 #132
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77180303
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:43 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.
haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
pi_77180353
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:

[..]

haiti is anders en nederland is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens is
Je bent gewoon dom en irritant als je in de weg staat, of je nu pakketbezorger, putjesschepper of de koningin bent
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:52:38 #134
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77180364
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef polariteit het volgende:
pakketbezorgers, uitschot vind ik het.

weg blokkeren mag gewoon niet, zeker niet als bepaalde auto's er niet langs kunnen.

heb je geen steekwagen bij je? je eigen probleem. moet je er maar wel 1 bij je hebben. past het niet? dan moet je je bus zodanig inladen dat er WEL een steekwagentje inpast. pakketten achterlaten bij het postkantoor levert je een boete op? dat is het risico van het vak... moet je maar regelen met je opdrachtgever. dit is niet het probleem van de normale weggebruiker wiens doorgang jij blokkeert, maar jouw probleem.
wil jij dan de pakketten zelf ophalen in best? geen probleem dan maakt het voor mij gemakkelijker, om een pakket te bezorgen voor een uitschot als jij
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:53:48 #135
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77180404
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens is
Je bent gewoon dom en irritant als je in de weg staat, of je nu pakketbezorger, putjesschepper of de koningin bent
wat maakt mij dom vertel? jij bent dom dat jij niet beseft wat voor verantwoordelijke werk het is...
o ja probeer maar die putjesschepper of koningin of wie dan ook omver te rijden karssing
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:00:03 #136
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77180576
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:

[..]

haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.

En nee, ik zit godzijdank niet bij de politie.
pi_77180735
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:55 schreef Pruikmans het volgende:
@Samson, jij ook van dat koeriers tuig soms?
Nee, ik heb een goeie baan in financien, maar kan me nog steeds wel inleven in de situatie van een ander
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:09:04 #138
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77180807
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.

En nee, ik zit godzijdank niet bij de politie.
ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaak
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:14:28 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77180979
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:09 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaak
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".

En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:17:36 #140
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77181082
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:

[..]

en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".

En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...
er staan meer vrachtwagen chauffeurs in de weg dan koeriers...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:17:43 #141
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_77181087
quote:
maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden

[..]

Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is
Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderen
quote:
Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:19:46 #142
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77181143
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Dan zijn die net zo fout bezig. Als die cauffeurs in een sloot springen, spring je er dan zelf ook in?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:21:54 #143
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77181213
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderen
[..]

Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.
maar paar meter is geen probleem...maar die agente bedoelde wel bij de kruispunt dan staat het verkeer helemaal vast omdat van recht komende verkeer ook in mijn kant inwil draaien (betaald parkeerplaatsen invoegstrook) en tegelijker tijd de auto;s die van achteren komen ook door wil rijden
pi_77181225
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:22:21 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77181226
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:
Wellicht als je echt geen andere keus hebt
Er is altijd een andere keus. De wereld bestaat niet alleen uit het stukje weg voor de winkel. En er staat ook geen bord: "Verplicht hier parkeren".
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:25:28 #146
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77181324
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:22 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....
Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.

Domweg de boel blokkeren door bewust fout te parken/stil te staan is een bewuste keuze, en dus verwijtbaar gedrag.
pi_77181572
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:25 schreef OEM het volgende:

[..]

Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.

Domweg de boel blokkeren door bewust fout te parken/stil te staan is een bewuste keuze, en dus verwijtbaar gedrag.
Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.
pi_77182100
Was er een "stilstaanverbod"? Zo niet, moet ze niet zeiken.
pi_77182220
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.

Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:12:06 #150
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77182745
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.

Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
ik heb geen kort lontje...maar ik hou er niet van als mensen mij als een crimineel zien en zo aanspreekt...door aardig zijn komt ook aardigheid terug
pi_77182914
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:

Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwt . Al het werk moet toch gedaan worden aan het eind van de rit. Dit soort werk moet ook gebeuren, bij de supermarkt moeten de schappen gevuld, in jouw brievenbus moeten ook brieven, jouw vuilnis moet ook opgehaald worden, jouw schijt moet ook door de riolering die weer onderhouden moet worden. Denk ns wat meer buiten jezelf zou ik zeggen....
pi_77183039
Gewoon ongeschikt als chauffeur dus.
pi_77183066
Natuurlijk hypocriete reacties hier, zelf altijd zeiken op pakketdiensten omdat ze niet op tijd leveren, maar ook zeiken als de bezorger even snel langs de kant van de weg staat. Ik heb er nooit problemen mee om even te wachten, maar als ze uitgebreid de hele vrachtwagen aan het uitladen zijn vind ik het een ander verhaal.

Verder denk ik dat TS weinig kan doen aan de boete, normaal wordt er wel een oogje dichtgeknepen maar het is en blijft foutparkeren....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_77183136
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:01 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

En dat is netjes?
Ja, ik scheld nergens en spreek hem/haar dan netjes aan met u. Dan is er namelijk een kans dat ze gaan nadenken.
pi_77183184
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Yondaime het volgende:

[..]

de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopen
Gelul, die dingen kunnen 75 tot 100 kilo hebben. Bij het koeriersbedrijf waar ik gewerkt hebben stonden er regelmatig zware dozen drukwerk op.
pi_77183289
quote:

[..]

Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.
pi_77183352
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Gelul, ik ken zat koeriers die wel normaal rijden
pi_77183463
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...
Ja, want die hebben namelijk in principe hetzelfde probleem. Die moeten ook lossen, alleen zijn vrachtwagen en hun te lossen goederen nog even een slag groter.
pi_77183525
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:21 schreef DaDude1987 het volgende:
Natuurlijk hypocriete reacties hier, zelf altijd zeiken op pakketdiensten omdat ze niet op tijd leveren, maar ook zeiken als de bezorger even snel langs de kant van de weg staat. Ik heb er nooit problemen mee om even te wachten, maar als ze uitgebreid de hele vrachtwagen aan het uitladen zijn vind ik het een ander verhaal.

Verder denk ik dat TS weinig kan doen aan de boete, normaal wordt er wel een oogje dichtgeknepen maar het is en blijft foutparkeren....

Maar aan de andere kant: als een klant een vrachtwagen vol besteld heeft moet je wel.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:46:55 #160
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77183820
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.
De koerier is verantwoordelijk voor de levering. Dat is zijn werk toch? Dan moet het koeriersbedrijf z'n prijs maar verhogen of de opdracht afwijzen. Het is wel heel gemakkelijk om alle verantwoordelijkheid van de koerier af te schuiven op wie je maar kunt verzinnen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:57:09 #161
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77184098
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:49 schreef rub3n het volgende:
Was er een "stilstaanverbod"? Zo niet, moet ze niet zeiken.
Maakt niet uit. Verkeer hinderen valt onder WVW art 5. Daar heb je geen bord voor nodig.
pi_77189085
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:17 schreef Samson het volgende:

[..]

Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwt . Al het werk moet toch gedaan worden aan het eind van de rit. Dit soort werk moet ook gebeuren, bij de supermarkt moeten de schappen gevuld, in jouw brievenbus moeten ook brieven, jouw vuilnis moet ook opgehaald worden, jouw schijt moet ook door de riolering die weer onderhouden moet worden. Denk ns wat meer buiten jezelf zou ik zeggen....
Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.

Het is bijna slavernij
.
pi_77190205
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.

Het is bijna slavernij
Dat is ook weer waar idd...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:26:01 #164
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191450
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:27 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.
Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?
pi_77191673
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:26 schreef cheqy het volgende:

[..]

Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?
Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.

Eigenlijk moet je in elk nieuw winkelcentrum net zoiets hebben als in Hoog-Catherijne in Utrecht. Een bevoorradingsstraat. Niemand ziet het, het winkelende publiek heeft er geen last van en het overige verkeer ook niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:36:38 #166
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191899
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.

Eigenlijk moet je in elk nieuw winkelcentrum net zoiets hebben als in Hoog-Catherijne in Utrecht. Een bevoorradingsstraat. Niemand ziet het, het winkelende publiek heeft er geen last van en het overige verkeer ook niet.
In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.

Ik woon boven winkels en als ik om half 7 de deur uit ga zijn er bij sommigen al mensen aanwezig, dus zo gek is dat niet.

En ga maar eens om 7 uur 's ochtends op de Kalverstraat staan. Het zal je verbazen wat een vrachtauto's er rijden als de paaltjes naar beneden zijn geklapt.
Je hebt gelijk dat ze niet overal tegelijk kunnen zijn maar dan komt plannen om de hoek kijken. Gebieden waar je moeilijker kunt lossen als eerste.
pi_77191959
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.

Ik woon boven winkels en als ik om half 7 de deur uit ga zijn er bij sommigen al mensen aanwezig, dus zo gek is dat niet.

En ga maar eens om 7 uur 's ochtends op de Kalverstraat staan. Het zal je verbazen wat een vrachtauto's er rijden als de paaltjes naar beneden zijn geklapt.
Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:38:44 #168
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191984
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.
Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.
pi_77192057
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:38 schreef cheqy het volgende:

[..]

Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.
Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:06:36 #170
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77193021
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.
inderdaad....ik heb 7 steden ik kan niet bij 7 dorpen voor 9 uur daar zijn....en de meeste winkels in mijn gebied gaan om half 10 open
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34:18 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77194052
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is bijna slavernij
En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.
pi_77198714
Helaas merk ik het zelf dat er een heleboel mensen zijn met een kort lontje,werk zelf in kindervervoer maar als je ergens stilstaat om mensen in of uit te laten stappen aan de rand van de weg krijg ik na 30 seconden al een grote bek.

Respect TS dat je gewoon voor je geld wil werken en niet je hand wil ophouden ik doe het ook niet al moet ik tegen een schijtloontje werken dan doe ik dat liever dan mijn hand ophouden.
(na 34 jaar werken er door de reorganisatie boventallig geworden, jammer als ik een half jaar eerder was geboren had ik nu in de vut gezeten tegen 70% en mijn tijd met vrijwilligers werk kunnen vullen.

Ga zo door ts,ik pak hier ook vaak pakketten aan voor buren die overdag moeten werken dat scheelt de chauffeur weer zo'n 2 of 3 keer voor niets terugkomen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 24 januari 2010 @ 01:56:27 #173
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77198738
Ja joh de agente zit hier fout. Je hebt gewoon te gehoorzamen als je iets gevraagd wordt door een politieagent in functie en als je dit niet doet moet je niet dom opkijken als ze je na 3 keer vragen een boete geeft. Dan loop je maar even met die dingen en je regelt maar een steekwagen bij je werkgever als je daartoe fysiek niet in staat bent.
  zondag 24 januari 2010 @ 09:28:05 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77201888
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:55 schreef geevee het volgende:
Helaas merk ik het zelf dat er een heleboel mensen zijn met een kort lontje,werk zelf in kindervervoer maar als je ergens stilstaat om mensen in of uit te laten stappen aan de rand van de weg krijg ik na 30 seconden al een grote bek.
En is dat op een plek met zo'n bord?

Of op een fietsstrook? Of dubbel geparkeerd? Zo ja, dan is het niet zo vreemd...

Juist de mensen die "de hele dag mensen oppikken en afzetten" parkeren in mijn ervaring zeer asociaal, en vergeten dan ook dat voetgangers op de stoep toch echt gewoon voorrang hebben. Ik heb ook wel eens "ruzie" gehad met een miep in een busje vol mongolen, omdat ze me van de stoep wou rijden!
pi_77202087
Conclusie is volgens mij dat er gewoon in NL te weinig plek is om op een normale manier dit soort werkzaamheden uit te voeren. Het is net als met de snelweg. We leven onderhand met zoveel miljoen mensen meer dan jaren terug. De snelwegen trekken het niet meer en de dorpen/steden zijn er helemaal niet op gebouwd. Als voorzieningen vervolgens helemaal niet worden aangepast wordt het allemaal natuurlijk erg lastig. Wat ik al eerder heb gezegd. In dit geval is het wel erg makkelijk om alle verantwoordelijkheid op bezorgers af te wentelen. Als er bij bedrijf X helemaal geen goede voorziening is voor laden en lossen kan hij daar natuurlijk weinig aan doen. Het zou natuurlijk de beste oplossing zijn om afnemers te verplichten daar wel voor te zorgen. En anders maar kleinere leveringen met kleinere busjes, of betere voorzieningen regelen. Je mag blij zijn dat mensen dit werk willen doen. Ik zou geen zin hebben in een baan met constant gezeik aan mn hoofd.
pi_77203840
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.
Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.

De transportwereld spoort niet wat dat betreft: de opdrachtgever bepaalt de prijs.

Als ik bij een bakker kom en ik wil een brood van de beste man/vrouw kopen, dan zeg ik toch ook niet:"Ik wil er maar 50 cent voor betalen."
Dan zegt de bakker terecht:"Tief op."

In de transport gaat het anders, daar zegt men:"Nou ok."

En dan moet je op een gegeven moment wel omlaag omdat je anders je opdrachtgever kwijt raakt.

Ik ben trouwens van mening dat je zulke opdrachtgevers beter kwijt dan rijk kunt zijn en dat je, als je kwaliteit biedt, ook nog altijd opdrachtgevers houdt die wel een fatsoenlijke prijs betalen.
pi_77203884
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Al gehoord van opvouwbare steekwagens? Met zo'n gevaarte moet die er bijpassen, anders moet je nog maar eens terug naar school. Je boete is terecht, overduidelijk,
  zondag 24 januari 2010 @ 11:52:15 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77204028
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.
Dit is per definitie niet mogelijk! Uiteraard zie je liever prijsafspraken, maar dat is gelukkig niet toegestaan.
quote:
Als ik bij een bakker kom en ik wil een brood van de beste man/vrouw kopen, dan zeg ik toch ook niet:"Ik wil er maar 50 cent voor betalen."
Dan zegt de bakker terecht:"Tief op."

In de transport gaat het anders, daar zegt men:"Nou ok.
Je vergelijking gaat mank. Als de transportwereld bij mij voor de deur staat en om dat brood vraagt zeg ik ook: "tief op"! Een betere vergelijking: je moet niet naar een bakker gaan, maar vragen wie je voor 50 cent een brood kan leveren. En als dat dan niet 1, maar 100.000 broden betreft, dan kan ik je garanderen dat er wel iemand is die dat kan leveren!
pi_77204067
Het valt me op dat mensen die met een bus rijden die in dit topic reageren echt DENKEN boven de wet en anderen te staan. Anderen moeten hun bek houden als ze wat willen laden en lossen of kinderen in en uit willen laten instappen.

Ik kom wel vaker voertuigen tegen die stilstaan maar als ik zie dat ze echt hun best doen om snel weer door te kunnen rijden hoor je me niet klagen. Maar als ze steeds heen en weer lopen en er lijkt geen einde te komen of ik heb het gevoel dat ze opzettelijk geen rekening met ons houden, asociaal zijn dan krijgen jullie mijn grote mond wel te horen

De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
pi_77204304
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
Het valt me op dat mensen die met een bus rijden die in dit topic reageren echt DENKEN boven de wet en anderen te staan. Anderen moeten hun bek houden als ze wat willen laden en lossen of kinderen in en uit willen laten instappen.

Ik kom wel vaker voertuigen tegen die stilstaan maar als ik zie dat ze echt hun best doen om snel weer door te kunnen rijden hoor je me niet klagen. Maar als ze steeds heen en weer lopen en er lijkt geen einde te komen of ik heb het gevoel dat ze opzettelijk geen rekening met ons houden, asociaal zijn dan krijgen jullie mijn grote mond wel te horen

De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
Ik heb , in mijn koerierstijd nooit een weg geblokkeerd. Wel op onhandige plekken gestaan, maar dat is soms niet anders.
pi_77204398
Ik heb overigens een bloedhekel aan taxibussen, vooral als ik op de fiets of scooter ben. Die slaan zomaar rechtsaf en nemen mij ongewild mee. Dat zijn de meest incompetente chaffeurs ever...
pi_77204438
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb overigens een bloedhekel aan taxibussen, vooral als ik op de fiets of scooter ben. Die slaan zomaar rechtsaf en nemen mij ongewild mee. Dat zijn de meest incompetente chaffeurs ever...
Het gros van de taxichauffeurs rijdt idd knap asociaal. De reden om nooit in een taxi te stappen.
Al doet de gemiddelde bouwvakker of ander installatietuig ook flink zijn best om die aanduiding op te eisen.
pi_77204883
quote:

[..]

En hoe laat gaan die winkels open waar jij moet bevoorraden?
Tussen 8 en 8u30

Hoe wil jij 10 adressen eruit krijgen VOOR 9 uur???

Hoezo de Gemeente heeft het goed geregeld?

Die VENSTERTijden moeten VEEL ruimer of men moet Distributie En Opslagcentra maken aan de stad zodat je DAAR KUNT LOSSEN. De winkeliers moeten dan zelf maar zorgdragen hoe ze de goederen in hun winkel kunnen krijgen.
Dan is het probleem voor de vervoerders opgelost.

De extra kosten hierdoor worden uiteindelijk toch betaald door de consument.
...... ... heeee wacht eens even ... de consument zijn we dat niet zelf???
Ik bedoel maar.

Zelf rij ik tankwagen waarbij ik soms moet manouvreren om bij de vulkist op het tankstation te komen.
Mensen die tanken of sigaretten halen hebben hiervoor soms WEINIG begrip want ze HEBBEN HAAST ... dit manouvreren kost hooguit enkele ogenblikken en een paar keer steken.
Dit doe ik altijd met mijn gevarenlichten aan PLUS een oranje zwaailcht achterop ... 3x raden ze staan al achter je (de vulkist is vaak nabij de uitgang van een tankstation) en worden nog boos ook!
En dit door hun eigen ONMACHT een situatie in te kunnen schatten ALARMVERLICHTING en ZWAAILAMP aan wat denken die mensen wel niet dat er gaat gebeuren ... iets bijzonders???
Echt sommige autombilisten (vaak mannen overigens) hebben de herseninhoud van een GARNAAL.

Mensen hebben nog geen 20 seconden geduld meer ... dat is het grootste probleem.
En waarom? Waarom is iedereen zo opgefokt???
pi_77205744
Het ligt aan jezelf, dat je niet meteen duidelijk maakt wat je wilt. Trap op de rem, dan zal iedereen denken van wtf die gast rijd gevaarlijk en afstand houden, ga vol gas achteruit en vooruit tot je goed staat en klaar is kees.

Jij bent geen hagenees he? Tis te merken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2010 12:48:43 ]
pi_77205810
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:48 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het ligt aan jezelf, dat je niet meteen duidelijk maakt wat je wilt. Trap op de rem, dan zal iedereen denken van wtf die gast rijd gevaarlijk en afstand houden, ga vol gas achteruit en vooruit en klaar is kees.

Jij bent geen hagenees he? Tis te merken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)
pi_77205962
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)
Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
pi_77206102
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:54 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
En jij denkt dat mensen dan wel wachten?

Ik denk het niet, zelfs mijn ex-collega's stoven bij de auto langs en die weten wel hoe het werkt.
Men is te gejaagd en heeft het geduld nergens meer voor
pi_77206431
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En jij denkt dat mensen dan wel wachten?

Ik denk het niet, zelfs mijn ex-collega's stoven bij de auto langs en die weten wel hoe het werkt.
Men is te gejaagd en heeft het geduld nergens meer voor
Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.

Maar goed, dit topic ging over de TS die asociaal is en tig smoesjes heeft om boven de wet te kunnen staan. Hij had gewoon weg moeten gaan of ergens anders moeten staan, dan maar paar keer heen en weer. Je gaat toch niet eigenwijs lopen doen als je weet dat je eigenlijk een boete hoort te krijgen?
pi_77206899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:08 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.

Maar goed, dit topic ging over de TS die asociaal is en tig smoesjes heeft om boven de wet te kunnen staan. Hij had gewoon weg moeten gaan of ergens anders moeten staan, dan maar paar keer heen en weer. Je gaat toch niet eigenwijs lopen doen als je weet dat je eigenlijk een boete hoort te krijgen?
Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.
pi_77207111
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.
Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.

Als TS het netjes had gevraagd en de agent had nee gezegd zou me niet verbazen als de TS dan denkt fuck you, ik moet werken, geld verdienen, ga niet heen en weer lopen. TS komt gewoon asociaal over, geen idee of het ook zo is.
pi_77207430
quote:

[..]

Laat me raden 1 + 1 bij jouw 3,5 ???

Alarmverlichting + ZWAAILAMP & achtuitrijverlichting moet toch ruim voldoende zijn???
Reclame van het brandstofmerk staat over de gehele zijkant en achterkant van de oplegger.

Lijkt mij dus duidelijk zat
Menig automobilist is door zijn haast kennelijk volkomen BLIND geworden ...

[ Bericht 7% gewijzigd door A_Noniem op 24-01-2010 13:47:29 ]
pi_77207705
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.

Als TS het netjes had gevraagd en de agent had nee gezegd zou me niet verbazen als de TS dan denkt fuck you, ik moet werken, geld verdienen, ga niet heen en weer lopen. TS komt gewoon asociaal over, geen idee of het ook zo is.

HOE je het een en ander afhandeld als je door de politie wordt aangesproken maakt een GROOT verschil.
Als je direct een grote bek geeft (of je houding = lichaamstaal) dan kun je inderdaad direct een bekeuring verwachten.

Wat er dus exact is gebeurt en hoe hij zich heeft gedragen weten we dus ook niet.
Ik denk wel dat de bekeuring terecht was. MAAR aan de andere kant weet ik ook dat je soms regels zult moeten overtreden om je pakketjes te kunnen bezorgen. Een loondienstchauffeur staat hierbij sterker omdat die gewoon die pakketten mee retour kunnen nemen naar het depot = kon er niet komen PUNT.
Maar een ZZP'er of iemand die als charter werkt heeft het daar al weer moeilijker in.
Allemaal feiten ... en zo af en toe zul je dus maar een bekeuring op de koop toe moeten nemen.
Risico van het vak. Leuk is het niet ... maar soms is het niet te voorkomen.

Met de vrachtwagen mag je overigens de boel 10 minuten ophouden ... daarna moet je een blokje om mocht je nog goederen te leveren hebben. (tenminste dat was 9 jaar terug zo toen ik nog pakjes deed).

En voor de Topic Starter:
hahaha ... en inderdaad je kunt ook gemakkelijker (en beter betaald) werk zoeken ... da's waar.
Al ligt het werk niet op straat = economisch crisis
pi_77207750
.. dubbel
  zondag 24 januari 2010 @ 13:52:12 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77208049
quote:

[..]

^^ Klopt.
Feit blijft dat niet achteruit mag rijden als er verkeer aankomt... Dat gezegd hebbende, is het verkeersinzicht van veel mensen ronduit slecht. Als je in een smalle straat wilt fileparkeren, en daarvoor dus stopt om hem achteruit in te parkeren, zijn er maar weinig mensen die daarop anticiperen door je even ruimte te geven.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:54:54 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77208183
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:44 schreef A_Noniem het volgende:

[..]
Met de vrachtwagen mag je overigens de boel 10 minuten ophouden ... daarna moet je een blokje om mocht je nog goederen te leveren hebben. (tenminste dat was 9 jaar terug zo toen ik nog pakjes deed).
Heb je een linkje naar een wetsartikel hierover? Want voor zover ik weet gelden de normale verkeersregels ook gewoon voor vrachtauto's.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:55:30 #196
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77208213
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopen altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...
en nog iets over associaal, die agente was grof bezig, de manier hoe zij naar mij aankeek en wat voor toon ze ook mij aansprak...ik vindt het gewoon niet netjes als een agente je zo vies naar je spreekt terwijl jij met stress aan het uitladen en snel ook (omdat er overige weggebruikers staan om elk moment te ontploffen van ongeduld)

[ Bericht 13% gewijzigd door Yondaime op 24-01-2010 14:04:36 ]
pi_77208444
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:55 schreef Yondaime het volgende:

[..]

dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopt altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...
Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:06:37 #198
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77208672
Ik zie regelmatig DPD chauffeurs rijden en ik moet zeggen... hier zijn de Amsterdamse taxichauffeurs nog heilig bij!

Mijn god, wat eens stelletje losgeslagen idioten zeg
pi_77208746
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Klopt.
Feit blijft dat niet achteruit mag rijden als er verkeer aankomt... Dat gezegd hebbende, is het verkeersinzicht van veel mensen ronduit slecht. Als je in een smalle straat wilt fileparkeren, en daarvoor dus stopt om hem achteruit in te parkeren, zijn er maar weinig mensen die daarop anticiperen door je even ruimte te geven.
Mensen anticiperen echt nergens op. Bij file parkeren geef ik richting aan en als ze dan vlak achter me gaan staan kunnen ze de vinketering krijgen. Ik wacht dan tot ze weg zijn.

En nee, je mag niet achteruit rijden als er verkeer aan komt, maar als ik met de vrachtwagen een bocht achteruit ingezet heb zie ik dus niet meer of er verkeer aankomt.

De theorie is leuk maar de praktijk werkt soms anders.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:09:36 #200
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77208786
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:00 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.
door rood rijden is gewoon terecht, je brengt er andere weggebruikers in gevaar als de lichten van links en rechts op groen springen...mijn situatie is niks dreigend, alleen paar ongeduldige automobilisten.
hoe ik reed is dit, 200 meter voor de adres ging ik de eerst knipperlicht van rechts aan zetten, daarna gevaren licht en dan rustig afremmen, dan proberen juiste positie om te parkeren om het weg zo groot mogelijk te houden om andere weggebruikers erlangs te kunnen laten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')