abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77182914
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.

Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwt . Al het werk moet toch gedaan worden aan het eind van de rit. Dit soort werk moet ook gebeuren, bij de supermarkt moeten de schappen gevuld, in jouw brievenbus moeten ook brieven, jouw vuilnis moet ook opgehaald worden, jouw schijt moet ook door de riolering die weer onderhouden moet worden. Denk ns wat meer buiten jezelf zou ik zeggen....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_77183039
Gewoon ongeschikt als chauffeur dus.
pi_77183066
Natuurlijk hypocriete reacties hier, zelf altijd zeiken op pakketdiensten omdat ze niet op tijd leveren, maar ook zeiken als de bezorger even snel langs de kant van de weg staat. Ik heb er nooit problemen mee om even te wachten, maar als ze uitgebreid de hele vrachtwagen aan het uitladen zijn vind ik het een ander verhaal.

Verder denk ik dat TS weinig kan doen aan de boete, normaal wordt er wel een oogje dichtgeknepen maar het is en blijft foutparkeren....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_77183136
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:01 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

En dat is netjes?
Ja, ik scheld nergens en spreek hem/haar dan netjes aan met u. Dan is er namelijk een kans dat ze gaan nadenken.
pi_77183184
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Yondaime het volgende:

[..]

de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopen
Gelul, die dingen kunnen 75 tot 100 kilo hebben. Bij het koeriersbedrijf waar ik gewerkt hebben stonden er regelmatig zware dozen drukwerk op.
pi_77183289
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:

[..]

Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.
pi_77183352
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
Gelul, ik ken zat koeriers die wel normaal rijden
pi_77183463
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...
er staan meer vrachtwagen chauffeurs in de weg dan koeriers...
Ja, want die hebben namelijk in principe hetzelfde probleem. Die moeten ook lossen, alleen zijn vrachtwagen en hun te lossen goederen nog even een slag groter.
pi_77183525
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:21 schreef DaDude1987 het volgende:
Natuurlijk hypocriete reacties hier, zelf altijd zeiken op pakketdiensten omdat ze niet op tijd leveren, maar ook zeiken als de bezorger even snel langs de kant van de weg staat. Ik heb er nooit problemen mee om even te wachten, maar als ze uitgebreid de hele vrachtwagen aan het uitladen zijn vind ik het een ander verhaal.

Verder denk ik dat TS weinig kan doen aan de boete, normaal wordt er wel een oogje dichtgeknepen maar het is en blijft foutparkeren....

Maar aan de andere kant: als een klant een vrachtwagen vol besteld heeft moet je wel.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:46:55 #160
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77183820
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.
De koerier is verantwoordelijk voor de levering. Dat is zijn werk toch? Dan moet het koeriersbedrijf z'n prijs maar verhogen of de opdracht afwijzen. Het is wel heel gemakkelijk om alle verantwoordelijkheid van de koerier af te schuiven op wie je maar kunt verzinnen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:57:09 #161
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_77184098
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:49 schreef rub3n het volgende:
Was er een "stilstaanverbod"? Zo niet, moet ze niet zeiken.
Maakt niet uit. Verkeer hinderen valt onder WVW art 5. Daar heb je geen bord voor nodig.
pi_77189085
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:17 schreef Samson het volgende:

[..]

Het siert je dat je pakjes bezorgen als minderwaardig beschouwt . Al het werk moet toch gedaan worden aan het eind van de rit. Dit soort werk moet ook gebeuren, bij de supermarkt moeten de schappen gevuld, in jouw brievenbus moeten ook brieven, jouw vuilnis moet ook opgehaald worden, jouw schijt moet ook door de riolering die weer onderhouden moet worden. Denk ns wat meer buiten jezelf zou ik zeggen....
Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.

Het is bijna slavernij
.
pi_77190205
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vind geen enkele baan minderwaardig. Maar momenteel laten de grote pakket transporteurs heren als TS 70 uur per week rondcrossen voor minder dan 1¤ per pakje. Daar moet ie dan ook nog diesel, afbetaling van de bus en boetes van betalen. Waarschijnlijk houd ie niet eens wat over om pensioen op te bouwen.

Het is bijna slavernij
Dat is ook weer waar idd...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:26:01 #164
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191450
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:27 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, en het leuke van winkels is dat ze na 9 uur open gaan en je kunt nou eenmaal niet al je pakketten voor 9 uur afleveren.
Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_77191673
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:26 schreef cheqy het volgende:

[..]

Oh nee? Al die gasten die ik 's ochtends voor openingstijd in de winkels zie zijn inbrekers?
Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.

Eigenlijk moet je in elk nieuw winkelcentrum net zoiets hebben als in Hoog-Catherijne in Utrecht. Een bevoorradingsstraat. Niemand ziet het, het winkelende publiek heeft er geen last van en het overige verkeer ook niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:36:38 #166
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191899
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik zie bij de meeste winkels pas rond 8.30u beweging, behalve bij supermarkten. En wat ik ook zei: je kunt niet overal tegelijk voor 9 uur zijn.

Eigenlijk moet je in elk nieuw winkelcentrum net zoiets hebben als in Hoog-Catherijne in Utrecht. Een bevoorradingsstraat. Niemand ziet het, het winkelende publiek heeft er geen last van en het overige verkeer ook niet.
In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.

Ik woon boven winkels en als ik om half 7 de deur uit ga zijn er bij sommigen al mensen aanwezig, dus zo gek is dat niet.

En ga maar eens om 7 uur 's ochtends op de Kalverstraat staan. Het zal je verbazen wat een vrachtauto's er rijden als de paaltjes naar beneden zijn geklapt.
Je hebt gelijk dat ze niet overal tegelijk kunnen zijn maar dan komt plannen om de hoek kijken. Gebieden waar je moeilijker kunt lossen als eerste.
pi_77191959
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

In een oud centrum wordt zo een bevoorradingsstraat lastig.

Ik woon boven winkels en als ik om half 7 de deur uit ga zijn er bij sommigen al mensen aanwezig, dus zo gek is dat niet.

En ga maar eens om 7 uur 's ochtends op de Kalverstraat staan. Het zal je verbazen wat een vrachtauto's er rijden als de paaltjes naar beneden zijn geklapt.
Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:38:44 #168
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77191984
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zal best, maar als je in elke gemeente voor 9 uur moet lossen gaat dat gewoon niet.
Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.
pi_77192057
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:38 schreef cheqy het volgende:

[..]

Plannen en kijken waar er makkelijk na negenenen kan worden gelost en waar niet.
Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:06:36 #170
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77193021
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, maar soms is het simpelweg niet mogelijk. Als je het werk hebt wat TS heeft dan kun je niet even je route omgooien omdat je ruim over de 40 adressen hebt. Als je een adresje of 10 hebt kan dat nog wel een keer.
inderdaad....ik heb 7 steden ik kan niet bij 7 dorpen voor 9 uur daar zijn....en de meeste winkels in mijn gebied gaan om half 10 open
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34:18 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77194052
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is bijna slavernij
En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.
censuur :O
pi_77198714
Helaas merk ik het zelf dat er een heleboel mensen zijn met een kort lontje,werk zelf in kindervervoer maar als je ergens stilstaat om mensen in of uit te laten stappen aan de rand van de weg krijg ik na 30 seconden al een grote bek.

Respect TS dat je gewoon voor je geld wil werken en niet je hand wil ophouden ik doe het ook niet al moet ik tegen een schijtloontje werken dan doe ik dat liever dan mijn hand ophouden.
(na 34 jaar werken er door de reorganisatie boventallig geworden, jammer als ik een half jaar eerder was geboren had ik nu in de vut gezeten tegen 70% en mijn tijd met vrijwilligers werk kunnen vullen.

Ga zo door ts,ik pak hier ook vaak pakketten aan voor buren die overdag moeten werken dat scheelt de chauffeur weer zo'n 2 of 3 keer voor niets terugkomen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 24 januari 2010 @ 01:56:27 #173
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77198738
Ja joh de agente zit hier fout. Je hebt gewoon te gehoorzamen als je iets gevraagd wordt door een politieagent in functie en als je dit niet doet moet je niet dom opkijken als ze je na 3 keer vragen een boete geeft. Dan loop je maar even met die dingen en je regelt maar een steekwagen bij je werkgever als je daartoe fysiek niet in staat bent.
  zondag 24 januari 2010 @ 09:28:05 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77201888
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:55 schreef geevee het volgende:
Helaas merk ik het zelf dat er een heleboel mensen zijn met een kort lontje,werk zelf in kindervervoer maar als je ergens stilstaat om mensen in of uit te laten stappen aan de rand van de weg krijg ik na 30 seconden al een grote bek.
En is dat op een plek met zo'n bord?

Of op een fietsstrook? Of dubbel geparkeerd? Zo ja, dan is het niet zo vreemd...

Juist de mensen die "de hele dag mensen oppikken en afzetten" parkeren in mijn ervaring zeer asociaal, en vergeten dan ook dat voetgangers op de stoep toch echt gewoon voorrang hebben. Ik heb ook wel eens "ruzie" gehad met een miep in een busje vol mongolen, omdat ze me van de stoep wou rijden!
pi_77202087
Conclusie is volgens mij dat er gewoon in NL te weinig plek is om op een normale manier dit soort werkzaamheden uit te voeren. Het is net als met de snelweg. We leven onderhand met zoveel miljoen mensen meer dan jaren terug. De snelwegen trekken het niet meer en de dorpen/steden zijn er helemaal niet op gebouwd. Als voorzieningen vervolgens helemaal niet worden aangepast wordt het allemaal natuurlijk erg lastig. Wat ik al eerder heb gezegd. In dit geval is het wel erg makkelijk om alle verantwoordelijkheid op bezorgers af te wentelen. Als er bij bedrijf X helemaal geen goede voorziening is voor laden en lossen kan hij daar natuurlijk weinig aan doen. Het zou natuurlijk de beste oplossing zijn om afnemers te verplichten daar wel voor te zorgen. En anders maar kleinere leveringen met kleinere busjes, of betere voorzieningen regelen. Je mag blij zijn dat mensen dit werk willen doen. Ik zou geen zin hebben in een baan met constant gezeik aan mn hoofd.
pi_77203840
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En blijkbaar staan heren als TS in de rij om het werk te doen, anders zou de markt wel hogere tarieven verzorgen. Feit is dat heel veel mensen voor dat geld dat werk doen.
Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.

De transportwereld spoort niet wat dat betreft: de opdrachtgever bepaalt de prijs.

Als ik bij een bakker kom en ik wil een brood van de beste man/vrouw kopen, dan zeg ik toch ook niet:"Ik wil er maar 50 cent voor betalen."
Dan zegt de bakker terecht:"Tief op."

In de transport gaat het anders, daar zegt men:"Nou ok."

En dan moet je op een gegeven moment wel omlaag omdat je anders je opdrachtgever kwijt raakt.

Ik ben trouwens van mening dat je zulke opdrachtgevers beter kwijt dan rijk kunt zijn en dat je, als je kwaliteit biedt, ook nog altijd opdrachtgevers houdt die wel een fatsoenlijke prijs betalen.
pi_77203884
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:

[..]

ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
ik heb een mercedes sprinter maxi
[ afbeelding ]
Al gehoord van opvouwbare steekwagens? Met zo'n gevaarte moet die er bijpassen, anders moet je nog maar eens terug naar school. Je boete is terecht, overduidelijk,
  zondag 24 januari 2010 @ 11:52:15 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77204028
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, het probleem is namelijk dat er altijd idioten zijn die de markt verpesten door onder de prijs te gaan rijden.
Dit is per definitie niet mogelijk! Uiteraard zie je liever prijsafspraken, maar dat is gelukkig niet toegestaan.
quote:
Als ik bij een bakker kom en ik wil een brood van de beste man/vrouw kopen, dan zeg ik toch ook niet:"Ik wil er maar 50 cent voor betalen."
Dan zegt de bakker terecht:"Tief op."

In de transport gaat het anders, daar zegt men:"Nou ok.
Je vergelijking gaat mank. Als de transportwereld bij mij voor de deur staat en om dat brood vraagt zeg ik ook: "tief op"! Een betere vergelijking: je moet niet naar een bakker gaan, maar vragen wie je voor 50 cent een brood kan leveren. En als dat dan niet 1, maar 100.000 broden betreft, dan kan ik je garanderen dat er wel iemand is die dat kan leveren!
pi_77204067
Het valt me op dat mensen die met een bus rijden die in dit topic reageren echt DENKEN boven de wet en anderen te staan. Anderen moeten hun bek houden als ze wat willen laden en lossen of kinderen in en uit willen laten instappen.

Ik kom wel vaker voertuigen tegen die stilstaan maar als ik zie dat ze echt hun best doen om snel weer door te kunnen rijden hoor je me niet klagen. Maar als ze steeds heen en weer lopen en er lijkt geen einde te komen of ik heb het gevoel dat ze opzettelijk geen rekening met ons houden, asociaal zijn dan krijgen jullie mijn grote mond wel te horen

De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
pi_77204304
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
Het valt me op dat mensen die met een bus rijden die in dit topic reageren echt DENKEN boven de wet en anderen te staan. Anderen moeten hun bek houden als ze wat willen laden en lossen of kinderen in en uit willen laten instappen.

Ik kom wel vaker voertuigen tegen die stilstaan maar als ik zie dat ze echt hun best doen om snel weer door te kunnen rijden hoor je me niet klagen. Maar als ze steeds heen en weer lopen en er lijkt geen einde te komen of ik heb het gevoel dat ze opzettelijk geen rekening met ons houden, asociaal zijn dan krijgen jullie mijn grote mond wel te horen

De TS in de OP vind ik ook asociaal, "ja maar ik moet laden en lossen en dat niet iedereen erlangs kan, nou en!!! Ik moet mijn brood verdienen en de anderen hoeven dat helemaal niet" Voor hetzelfde geld staat een ambulance of iemand die erge haast heeft in de rij auto's die er niet langs kan en cruciale seconden of minuten verspild worden.
Ik heb , in mijn koerierstijd nooit een weg geblokkeerd. Wel op onhandige plekken gestaan, maar dat is soms niet anders.
pi_77204398
Ik heb overigens een bloedhekel aan taxibussen, vooral als ik op de fiets of scooter ben. Die slaan zomaar rechtsaf en nemen mij ongewild mee. Dat zijn de meest incompetente chaffeurs ever...
pi_77204438
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb overigens een bloedhekel aan taxibussen, vooral als ik op de fiets of scooter ben. Die slaan zomaar rechtsaf en nemen mij ongewild mee. Dat zijn de meest incompetente chaffeurs ever...
Het gros van de taxichauffeurs rijdt idd knap asociaal. De reden om nooit in een taxi te stappen.
Al doet de gemiddelde bouwvakker of ander installatietuig ook flink zijn best om die aanduiding op te eisen.
pi_77204883
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:

[..]

Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
En hoe laat gaan die winkels open waar jij moet bevoorraden?
Tussen 8 en 8u30

Hoe wil jij 10 adressen eruit krijgen VOOR 9 uur???

Hoezo de Gemeente heeft het goed geregeld?

Die VENSTERTijden moeten VEEL ruimer of men moet Distributie En Opslagcentra maken aan de stad zodat je DAAR KUNT LOSSEN. De winkeliers moeten dan zelf maar zorgdragen hoe ze de goederen in hun winkel kunnen krijgen.
Dan is het probleem voor de vervoerders opgelost.

De extra kosten hierdoor worden uiteindelijk toch betaald door de consument.
...... ... heeee wacht eens even ... de consument zijn we dat niet zelf???
Ik bedoel maar.

Zelf rij ik tankwagen waarbij ik soms moet manouvreren om bij de vulkist op het tankstation te komen.
Mensen die tanken of sigaretten halen hebben hiervoor soms WEINIG begrip want ze HEBBEN HAAST ... dit manouvreren kost hooguit enkele ogenblikken en een paar keer steken.
Dit doe ik altijd met mijn gevarenlichten aan PLUS een oranje zwaailcht achterop ... 3x raden ze staan al achter je (de vulkist is vaak nabij de uitgang van een tankstation) en worden nog boos ook!
En dit door hun eigen ONMACHT een situatie in te kunnen schatten ALARMVERLICHTING en ZWAAILAMP aan wat denken die mensen wel niet dat er gaat gebeuren ... iets bijzonders???
Echt sommige autombilisten (vaak mannen overigens) hebben de herseninhoud van een GARNAAL.

Mensen hebben nog geen 20 seconden geduld meer ... dat is het grootste probleem.
En waarom? Waarom is iedereen zo opgefokt???
pi_77205744
Het ligt aan jezelf, dat je niet meteen duidelijk maakt wat je wilt. Trap op de rem, dan zal iedereen denken van wtf die gast rijd gevaarlijk en afstand houden, ga vol gas achteruit en vooruit tot je goed staat en klaar is kees.

Jij bent geen hagenees he? Tis te merken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2010 12:48:43 ]
pi_77205810
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:48 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het ligt aan jezelf, dat je niet meteen duidelijk maakt wat je wilt. Trap op de rem, dan zal iedereen denken van wtf die gast rijd gevaarlijk en afstand houden, ga vol gas achteruit en vooruit en klaar is kees.

Jij bent geen hagenees he? Tis te merken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)
pi_77205962
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Geloof me, ook als je wel duidelijk laat merken wat je wilt hebben mensen niet het geduld even te wachten. Bij mijn vorige werkgevers maakten zelfs veel collega's zich daar schuldig aan. (wat ik trouwens echt triest vind,ze weten hoe weinig je ziet als je een bocht achteruit draait en het kopschot van de trailer dus voor de spiegel zit)
Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
pi_77206102
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:54 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat mensen te vaak niet goed beseffen wat jij met je grote gevaarte van plan bent. Een matrixbord op de achterkant van je gevaarte zou kunnen helpen. (afstand houden, ik ga inparkeren voor de vulkraan). Die zwaailicht geeft alleen maar aan dat je ervoor moet uitkijken, niet dat je afstand moet houden.
En jij denkt dat mensen dan wel wachten?

Ik denk het niet, zelfs mijn ex-collega's stoven bij de auto langs en die weten wel hoe het werkt.
Men is te gejaagd en heeft het geduld nergens meer voor
pi_77206431
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En jij denkt dat mensen dan wel wachten?

Ik denk het niet, zelfs mijn ex-collega's stoven bij de auto langs en die weten wel hoe het werkt.
Men is te gejaagd en heeft het geduld nergens meer voor
Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.

Maar goed, dit topic ging over de TS die asociaal is en tig smoesjes heeft om boven de wet te kunnen staan. Hij had gewoon weg moeten gaan of ergens anders moeten staan, dan maar paar keer heen en weer. Je gaat toch niet eigenwijs lopen doen als je weet dat je eigenlijk een boete hoort te krijgen?
pi_77206899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:08 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Oke, als wij zien dat we er zo langs kunnen (ook al willen jullie dat liever niet hebben) dan doen we dat vast wel ipv minuten of langer te wachten. Maar verder heb je ook nog van schiet eens op, wat ben je aan het doen? Fuck ik haal hem wel in en dan ffuuuuuuucckkk ik rij mezelf klem en hij kan nauwelijks nog bewegen omdat ik in de weg sta.

Maar goed, dit topic ging over de TS die asociaal is en tig smoesjes heeft om boven de wet te kunnen staan. Hij had gewoon weg moeten gaan of ergens anders moeten staan, dan maar paar keer heen en weer. Je gaat toch niet eigenwijs lopen doen als je weet dat je eigenlijk een boete hoort te krijgen?
Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.
pi_77207111
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon op een nette manier had moeten uitleggen wat het probleem was. Als ik bijvoorbeeld ergens stond waar het eigenlijk niet mocht en ik zag een agent, dan liep ik er altijd en heen en vroeg ik netjes of ik daar even mocht staan omdat ik moest lossen en dat leverde nooit problemen op. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon netjes vroeg en niet zo maar wat ging doen.
Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.

Als TS het netjes had gevraagd en de agent had nee gezegd zou me niet verbazen als de TS dan denkt fuck you, ik moet werken, geld verdienen, ga niet heen en weer lopen. TS komt gewoon asociaal over, geen idee of het ook zo is.
pi_77207430
quote:

[..]

Laat me raden 1 + 1 bij jouw 3,5 ???

Alarmverlichting + ZWAAILAMP & achtuitrijverlichting moet toch ruim voldoende zijn???
Reclame van het brandstofmerk staat over de gehele zijkant en achterkant van de oplegger.

Lijkt mij dus duidelijk zat
Menig automobilist is door zijn haast kennelijk volkomen BLIND geworden ...

[ Bericht 7% gewijzigd door A_Noniem op 24-01-2010 13:47:29 ]
pi_77207705
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Dat zeg ik dus steeds, dat TS asociaal overkomt. Als iemand zegt: he, je blokkeert de boel!?! En de ander antwoord met: oprotten, ik moet werken, je wacht maar ff. werkt dat niet. Beter big smile en zeggen: nog 2 pakketjes, 1 momentje alstublieft.

Als TS het netjes had gevraagd en de agent had nee gezegd zou me niet verbazen als de TS dan denkt fuck you, ik moet werken, geld verdienen, ga niet heen en weer lopen. TS komt gewoon asociaal over, geen idee of het ook zo is.

HOE je het een en ander afhandeld als je door de politie wordt aangesproken maakt een GROOT verschil.
Als je direct een grote bek geeft (of je houding = lichaamstaal) dan kun je inderdaad direct een bekeuring verwachten.

Wat er dus exact is gebeurt en hoe hij zich heeft gedragen weten we dus ook niet.
Ik denk wel dat de bekeuring terecht was. MAAR aan de andere kant weet ik ook dat je soms regels zult moeten overtreden om je pakketjes te kunnen bezorgen. Een loondienstchauffeur staat hierbij sterker omdat die gewoon die pakketten mee retour kunnen nemen naar het depot = kon er niet komen PUNT.
Maar een ZZP'er of iemand die als charter werkt heeft het daar al weer moeilijker in.
Allemaal feiten ... en zo af en toe zul je dus maar een bekeuring op de koop toe moeten nemen.
Risico van het vak. Leuk is het niet ... maar soms is het niet te voorkomen.

Met de vrachtwagen mag je overigens de boel 10 minuten ophouden ... daarna moet je een blokje om mocht je nog goederen te leveren hebben. (tenminste dat was 9 jaar terug zo toen ik nog pakjes deed).

En voor de Topic Starter:
hahaha ... en inderdaad je kunt ook gemakkelijker (en beter betaald) werk zoeken ... da's waar.
Al ligt het werk niet op straat = economisch crisis
pi_77207750
.. dubbel
  zondag 24 januari 2010 @ 13:52:12 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77208049
quote:

[..]

^^ Klopt.
Feit blijft dat niet achteruit mag rijden als er verkeer aankomt... Dat gezegd hebbende, is het verkeersinzicht van veel mensen ronduit slecht. Als je in een smalle straat wilt fileparkeren, en daarvoor dus stopt om hem achteruit in te parkeren, zijn er maar weinig mensen die daarop anticiperen door je even ruimte te geven.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:54:54 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77208183
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:44 schreef A_Noniem het volgende:

[..]
Met de vrachtwagen mag je overigens de boel 10 minuten ophouden ... daarna moet je een blokje om mocht je nog goederen te leveren hebben. (tenminste dat was 9 jaar terug zo toen ik nog pakjes deed).
Heb je een linkje naar een wetsartikel hierover? Want voor zover ik weet gelden de normale verkeersregels ook gewoon voor vrachtauto's.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:55:30 #196
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77208213
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef SolidasRock het volgende:
dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopen altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...
en nog iets over associaal, die agente was grof bezig, de manier hoe zij naar mij aankeek en wat voor toon ze ook mij aansprak...ik vindt het gewoon niet netjes als een agente je zo vies naar je spreekt terwijl jij met stress aan het uitladen en snel ook (omdat er overige weggebruikers staan om elk moment te ontploffen van ongeduld)

[ Bericht 13% gewijzigd door Yondaime op 24-01-2010 14:04:36 ]
pi_77208444
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:55 schreef Yondaime het volgende:

[..]

dat heb ik nou weer niet gezegd, ik zei alleen dat ik pakketten snel moet uitladen, ik geef wel om andere weggebruikers, als ik geen keus heb dan doe ik effe snel afhandelen...ik mag dan voor brood verdienen maar ik wil ook niet ophouden met werk, is het zoveel beter om thuis niks te gaan doen terwijl je ouders je klaagt waarom ik nog geen vaste baan hebt? die ruzies loopt altijd uit de hand, dus mij gedachte was op me zelf wonen, eigen verantwoordelijk leven leiden en zo min mogelijk thuis zijn en genieten van de baan...
Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:06:37 #198
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77208672
Ik zie regelmatig DPD chauffeurs rijden en ik moet zeggen... hier zijn de Amsterdamse taxichauffeurs nog heilig bij!

Mijn god, wat eens stelletje losgeslagen idioten zeg
pi_77208746
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Klopt.
Feit blijft dat niet achteruit mag rijden als er verkeer aankomt... Dat gezegd hebbende, is het verkeersinzicht van veel mensen ronduit slecht. Als je in een smalle straat wilt fileparkeren, en daarvoor dus stopt om hem achteruit in te parkeren, zijn er maar weinig mensen die daarop anticiperen door je even ruimte te geven.
Mensen anticiperen echt nergens op. Bij file parkeren geef ik richting aan en als ze dan vlak achter me gaan staan kunnen ze de vinketering krijgen. Ik wacht dan tot ze weg zijn.

En nee, je mag niet achteruit rijden als er verkeer aan komt, maar als ik met de vrachtwagen een bocht achteruit ingezet heb zie ik dus niet meer of er verkeer aankomt.

De theorie is leuk maar de praktijk werkt soms anders.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:09:36 #200
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77208786
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:00 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Doe je werk, geniet ervan, niet meer discussieren met agenten. Het is altijd ja meneer of nee meneer tenzij je er redelijkerwijs van overtuigd ben dat je geen boete gaat krijgen zoals dat je ruzie hebt met je vrouw, maar als je door rood rijd en daarna gaat discussieren of een grote mond optrekt dan krijg je echt dat gele papiertje mee.
door rood rijden is gewoon terecht, je brengt er andere weggebruikers in gevaar als de lichten van links en rechts op groen springen...mijn situatie is niks dreigend, alleen paar ongeduldige automobilisten.
hoe ik reed is dit, 200 meter voor de adres ging ik de eerst knipperlicht van rechts aan zetten, daarna gevaren licht en dan rustig afremmen, dan proberen juiste positie om te parkeren om het weg zo groot mogelijk te houden om andere weggebruikers erlangs te kunnen laten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')