Dat heeft toch niets met stoplichten te makenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
Je praat onzin, agent heeft je netjes gevraagd en dat hoeft ze niet te doen, ze had je ook meteen een bon kunnen geven en zo te lezen heb je het ook verdiend, jammer dat ze je busje niet liet wegslepen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ga jij ook maar de stoplichten klagen, zonder stoplicht ga je dan maar dwars door het recht links razende auto's rijden...waarom zou je moeten wachten op de stoplicht? heb je dan haast? iemand in gevaar?
Dat doet toch niet ter zake?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Ga jij dan in het vervolg je fiets rechtstreeks in de fabriek halen?
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef dalaiblama het volgende:
Nee dat mag je niet. Je mag dat net als iedereen alleen op laden & lossen plekken.
Ik word er ook strontziek van om elke dag op de gracht vast te staan omdat er weer zo'n lul van TNT met zijn bus staat. Optiefen, ik mag dat ook niet.
Je bon is terecht en als je baas ervan hoort zou hij je een flinke reprimande moeten geven. Mensen gaan zich irriteren aan je bedrijfsnaam.
ja dan is er een hoop gevolgen:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet 'm dan niet zo vol laden dat er geen steekwagen meer in past. Da's toch geen hogere wiskunde?
En dat is netjes?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.
TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
In een willekeurig ander land is het over het algemeen minder dichtbevolkt. Het gaat echt niet om eenmalig 2 minuten wachten, het gaat erom dat je dat elke paar kilometer weer doet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef Schuifpui het volgende:
TS zit fout, maar het is natuurlijk ook weer ontzettend Nederlands om ook maar iets van begrip te tonen. Wat dat betreft zijn Nederlanders maar een triets volk, zo hard mogelijk aan ergeren. Ik elk willekeurig ander land wachten mensen die ene minuut wel even. Reactie hier zijn grotendeels weer zo overtrokken.
Verder vind ik de boete wel terecht, een agente voor gek uitmaken, tja wat verwacht je dan.
de opvouwbare steekwagens zijn handig maar niet bestendig voor zware pakketten anders moet ik voor 10 dozen 20 keer op en neer lopenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, helaas zijn er heel vaak van die randmogolen die zo'n laad en losplaats gebruiken als parkeerplaats. Daarbij is het nou eenmaal niet altijd te voorkomen.
TS: een tip: neem zo'n opvouwbare steekwagen, die kun je nog in de cabine aan de passagiersplek zetten.
En als een agent weer moeilijk loopt te doen zeg dan: Dat is prima maar dan mag u helpen sjouwen. Blijf in elk geval netjes.
Wat dacht je van 2 keer rijden?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ja dan is er een hoop gevolgen:
1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal
transport is enorm belangrijk bij dagelijkse leven...
kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef CasB het volgende:
De TNT heeft meestal ontheffings zodat ze hun auto overal mogen neerkwakken, heeft de DPD dat niet?
en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspillingquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat dacht je van 2 keer rijden?
Jij organiseert dus je werk zo dat je verkeersboetes krijgt, en daar ga je over klagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:00 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ja dan is er een hoop gevolgen:
1. klanten wachten op de pakketten, als de pakketten steeds maar achtergelaten worden, dan komt het volgende dag tienvoudig terug
2. bedrijven zullen falliet worden verklaard als er geen pakketten op tijd worden geleverd om hun producten in optimale werking te voldoen
3. des meer pakketten ik achterlaat, des meer boetes ik krijg en des minder ik zal verdienen van mijn 70 urige werkweek
4. ik wordt dan eruit geflikt dan kom ik op jullie belastingcentjes te leven terwijl ik ook van mijn werk hoop belastingbetaal
transport is enorm belangrijk bij dagelijkse leven...
kom jij maar met mij mee dan zul je mijn situatie begrijpen...ik leef dagelijks met stress maar ik hou van dit werk
Zijn je smoesjes nog niet op.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef Yondaime het volgende:
[..]
en hoe wil je dat doen in een 1 richtings verkeer? omrijden ongeveer 1,5 km, tijdrovend en enorme brandstof verspilling
ik heb die, maar schijnt nutteloos te zijn en alsnog op de bon gekregenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens dat ook vaak hebben als ze bijvoorbeeld in Amsterdam op een gracht moeten lossen. Ontheffing of vergunning (tijdelijk). Zag het vorige week nog bij dat tv programma Op de bon, daar had zo'n kraanwagen alleen een vergunning voor West ofzo en niet voor het centrum.
het is in een stad en er is vaak 1 richtingsverkeer, ik rij in elke straten en lever in elke straat, dus smoesjes sluit ik niet uit, meeste winkels bevinden vaak in een drukke straatjesquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zijn je smoesjes nog niet op.
Veel mensen zijn overigens ook niet zo moeilijk hoor, maar mensen die gewoon rustig wachten blijven je natuurlijk niet zo bij.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:08 schreef Repeat het volgende:
Ben het wel met je eens hoor. Mensen zijn zo moeilijk. Ik had laatst mn bus ook redelijk midden op de weg staan, dat was tijdens die sneeuwperiode een tijdje terug en aan de rand van de weg lag gewoon 20cm sneeuw. En dan gaan ze klagen dat ik em daar niet neerzetRot toch op.
Iedereen wil wel gewoon zn shit hebben, maar blijkbaar mag je het niet uitladen als bezorger. Moet ik dan 2 straten verderop gaan en met mn vouwfiets naar het adres rijden ofzo?
nou ik zei 3 a 4 minuten en niet binnen 1 minuut, dat is een tijdverschilquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met stoplichten te makenStoplichten behoren gewoon tot het verkeer. Iemand die fout parkeert niet, die is in overtreding. En bij mij is het nog nooit gebeurt dat zo'n bezorger binnen een minuut klaar was.
+ TS is lui
Welk depot zit je?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:47 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik heb geen aanhangwagen rijbewijs, steekwagen op de imperial is tijdrovend werk, mijn bus is bijna 2 meter hoog...
ik heb een mercedes sprinter maxi
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heeft niets met haantjesgedrag te maken, als ik door TS een paar minuten moet wachten en de politie spreekt hem daarop aan krijgen ze van mij een applaus.
willen jullie dan aardig zijn om die pakketten volgende keer vanuit mijn bus zelf uitlaad en per direkt aftekenen? dan zijn wij in ieder geval van dat gezeik af....anders haal je je online bestelde goederen maar zelf uit de winkel in ander land of wat dan ook.... ik help klanten pakketten afgeven, zwaar of licht, groot of klein, help jonge en ouderen mensen, ongeacht hun lichamelijke beperkingen....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat wil je daar nou mee zeggen? Je hebt zelf diverse excuses om je maar vooral niet aan de regels te hoeven houden. Dat gaat lange tijd goed, tot nu.
Bezorgende busjes hinderen het verkeer, punt.
depot in Best...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:15 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Welk depot zit je?
Ik vind het nogal flauw van die 1,5 euro/achtergelaten pakket. Ik veronderstel dat je maar 1 bus hebt (geen chauffeurs in dienst dus). Als je dan met zo'n grote sprinter niet alles geladen krijgt....dan scheelt er wat aan je toerenplanning.
Dat dus, en sowieso vrouwen bij de politie wat een horken zijn dat toch altijdquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
levens gevaarlijk belemmerd het zicht van rechtsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:26 schreef Cahir het volgende:
Zet de steekwagen op de passagiersstoel?
maar een agent die boos naar je toe komt met chagrijnige spreektoon wekt bij iedereen ook boze gevoelens op omdat je voor misdadiger wordt gezien hoewel ik alleen haar gek noemde omdat zij zei dat ik vlak op de kruispunt moest parkeren en die bus is diefstal gevoelig....ik moet zo vaak op die bus letten, achterportieren openen, uitladen, portieren sluiten, cv intoetsen, terug cv intoetsen, portieren open, uitladen, weer dicht, cv intoetsen...doe dit maar 6x....ik heb weleens een pakketten van een wooninrichting winkel van die enorme lange en zware tapijten opgerold, en nog wel soms 17 tot 20 stuks per 2x in een weekquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:
Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.
Wat auto's erdoorlaten tot het rustig is.
Aan de agent vragen of je één minuut mag blijven staan.
Een rondje rijden tot de politie uit het zicht is.
Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:24 schreef Samson het volgende:
Wat hier al meer gezegd wordt, de NL zeikmentaliteit is echt om te janken vandaag de dag. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de situatie en dat mensen een paar minuten moeten wachten is het weer de leukste weg om TS maar af te gaan zeiken en te wijzen op zn fouten. Maar nee hoor, we hebben allemaal reuze haast en kunnen geen moment missen want o wee, dan kunnen we weer een minuut minder zeiken op een forum zodra we thuis zijn
die een minuutje heb ik gezegd, maar zij negeerde (dat was voordat ik haar gek noemde)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:33 schreef eleusis het volgende:
Aan de agent vragen of je één minuut mag blijven staan.
Verderop de wagen neerzetten, naar de klant toelopen, en samen met zijn medewerkers de pakketten sjouwen.
Wat auto's erdoorlaten tot het rustig is.
Een rondje rijden tot de politie uit het zicht is.
Er zijn zo veel opties, maar bijdehand doen tegen de politie is de minst handige
het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.
Ik rij voor mijn werk af en toe hele dagen door het centrum van Amsterdam.
Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het gaat voor sommigen hier misschien niet om een paar minuten.
Ik rij voor mijn werk af en toe hele dagen door het centrum van Amsterdam.
Geloof mij nou dat je op één dag na 10 á 15 keer een paar minuten moet wachten dat je het aardig zat begint te worden hoor.
Door die zogenaamde paar minuutjes per lossing loop ik soms een half á heel uur achter met mijn werk aan het eind van de dag.
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:46 schreef Yondaime het volgende:
[..]
het is eigenlijk de schuld van de gemeente, ze moeten een alternatief bedenken om de werkers op een snellere manier naar hun werk te krijgen, als wij geen pakketten kunnen leveren dan blijven de pakketten een enorme belemmering in de bus om juiste volgende adres te vinden en er is nooit de juiste timing om uit te laden....elke minuut of elke uur is er wel een werknemer onderweg naar hun werk....
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar dat kun je niet de fout van de bezorger noemen natuurlijk. Die doet ook alleen maar zn werk. Ik heb zelf ook in Adam gewoond en weet hoe vervelend dit kan zijn maar zolang er geen alternatieven zijn. Iedereen wil ook niet bij winkels komen die helemaal niet bevoorraad zijn, dan kunnen we vervolgens daar weer over gaan klagen...
Nee joh, busjes staan natuurlijk nooit vast in het verkeer of zo, die zijn echt altijd op tijd natuurlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
Veel gemeentes gooien 's ochtends speciaal voor het losverkeer gebieden en parkeergelegenheden open. Dat duurt geloof ik tot negen uur. Zij kunnen er toch niets aan doen dat er klapjosties zijn die na die tijd komen?
Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Op de gehele grachtengordel zitten er niet zoveel winkels.
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het ligt dus gewoon aan de gehele wereld, zolang het maar niet aan jou ligt.
Even helemaal terug naar de basis. Jij staat ergens te laden en lossen waar je niet mag laden en lossen. Ongeacht of jij het er mee eens bent dat het daar niet mag, het mag gewoon niet.
Als een agent jou komt aanspreken, kan je hopen dat ze haar hand over het hart wil halen en je dat minuutje laat staan. Sterker nog, je kan hopen dat die agent jou wijst op je fout en je laat gaan zonder bekeuring, wat zij dus precies deed.
Vervolgens scheld jij haar uit en vind je haar asociaal.
Ja, dan is zij ook niet zo lief meer.
Je hebt je aan de wet te houden en als je het niet eens bent met de wet, ga je op hogere hand klagen.
Hou alsjeblieft op met die houding dat jij het slachtoffer van de maatschappij bent.
maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar ik mee te maken heb zijn vaak geen leveranties aan winkeliers maar aan bijv. kantoren. Albert.nl of zo.
Op de gehele grachtengordel zitten er niet zoveel winkels.
Als jij bekend bent in het centrum dan weet je ook dat er veel bruggen zijn zonder Amsterdammertjes waar je e auto op kwijt kan. Hoef je hooguit maar 100 meter te lopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, dat klopt idd ook weer, maar ja, dan nog, wat moet zo'n bezorger dan doen volgens jou? Zn busje in de parkeergarage knallen en met een steekkarretje tig keer op en neer gaan lopen. Daar worden de produkten ook niet goedkoper van...
ok, we dwalen af.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Yondaime het volgende:
[..]
maar bij mij is het niet bij grachten of in Amsterdam....
Je onderschrijft hier precies wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....
wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staat nergens een verbod om te parkeren voor laad en lossen, ten tweede ik schelde niet schelden is iets waar je iemand echt mee beledigd, gek kan nooit zo erg zijn....als jij op het woord gek al op je teentjes getrapt dan ben je triest, je kunt geen milde tegen-mening aan....
wat jij niet weet hoe wij koeriers te werk gaan, we werken met zware dozen met kans op lichamelijke klachten, jij denkt vast, aah die koeriers die hebben het gemakkelijk enige wat zij doen is rijden...dan heb je mooi mis, we werken wel smorgens om 6 tot s;avond 19:30 uur allemaal om voor jullie pakketten te kunnen leveren en proberen zonder enige schade op te leveren....hou op met slachtoffer zijn? is er nog meer iemand die slachtoffer is? als jij in de weg staat voor paar minuten, heb jij dan haast in je vrije tijd? gaat er iemand dood? heb je ooit wel eens aan koeriers gedacht hoe tiresome het werk is? je denkt dat al die vriendelijke vrolijke chauffeurs ook echt vrolijk zijn? nee we moeten wel anders schrikken wij de klanten af...je wilt toch geen chagrijnige chauffeur voor je deur of wel? netjes, vriendelijk en lachen is ook een zware taak tijdens de stress
ja iedereen doet zware werk maar geen kans om boete op te lopen of wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik geloof je best als jij zegt dat je een zware baan hebt, maar dat is in dit geval toch totaal niet relevant?
Er zijn meer mensen die zware banen hebben
nee niemand interesseert dat omdat ze alleen maar aan hun zelf denken....expres kapot? ja en dan weiger je toch? zo moeilijk is het, je krijgt je geld terug en vergoeding ervoor en wij koeriers krijgen boete ervoor en wordt alleen maar gedeeltelijk gedekt door verzekering, waarom expres kapot maken als het je geld kost?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Haha, denk je nou echt dat de gemoedstoestand van een koerier de maatschappij ook maar iets interesseert? Dozen schuiven moet je, niks meer en niks minder. En maak je (expres) teveel pakketjes stuk, dan vlieg je eruit. Kom op zeg, als het allemaal zo hoog zit, ga dan wat anders doen. Dit is nou eenmaal het risico van het vak.
Je mag blij zijn dat je geen boete hebt gekregen voor het niet opvolgen van de aanwijzing van de agente.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |