omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokkenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:02 schreef Pruikmans het volgende:
Waarom heb ik toch het gevoel dat we in een kringtje zitten te lullen en er niet uit gaan komen
Hangt van de plaatselijke regels af (van die borden met laden/lossen).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:08 schreef Yondaime het volgende:
[..]
omdat in dit forum vol met tokkies zitten die niks geeft om andere tokkies met probleem, dus eigen is dit fok-forum om iemand te fokken...fok = pokken(niet allemaal natuurlijk) ik probeer een antwoord te krijgen maar het begint al off te worden...inplaats van antwoord vragen krijgen we gediss
jij bent een van die tokkies die gewoon geen bal van weet hoe het koeriers leven is...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Koeriers vragen er zelf om om gedisst te worden met hun asociale rij- en laad-en-los-gedrag. Vind je het gek dat je afgezeikt wordt als je ook nog alles en iedereen de schuld probeert te geven.
Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...![]()
Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Lekker op een bootje op de stille oceaan met je containers.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
lolquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas voor TS is er waarschijnlijk ook een artikel 5 van de scheepvaartverkeerswet:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op het water wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op het water wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Minder dingen in je bus doen, dan is er prima plek voor een steekwagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Pruikmans het volgende:
Boehoehoe, je hebt het zo zwaar als koerier en de hele wereld is ook nog eens tegen je...![]()
Anders ga je een vak leren, suggestie zou kunnen zijn hogere zeevaartschool of zo.
Lekker op een bootje op de stille oceaan met je containers.
Geen last van politie-mevrouwen met een humeur en zo lang je uit de buurt van Somalie blijft....
Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:
[..]
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
samson, ik heb een groot respect voor je steun!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:35 schreef Samson het volgende:
[..]
Wees blij dat er iemand is die niet te beroerd is om dingen bij winkels te bezorgen zodat jij die vervolgens weer kunt kopen zou ik zeggen....
jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bahquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou, wooptie-fucking-doo hoor. En welkom in de echte wereld. Denk je echt dat er een personeelstekort is in de koerierbranch? En zeker in deze tijd van economische rampspoed? Voor jou/TS tig-duizend anderen.
dat inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:
De agente is zo netjes om je te wijzen op je verkeersovertreding.
Ze verzoekt je om je bus te verzetten.
Had ze niet hoeven doen: ze had direct een boete kunnen uitschrijven.
Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?
Dahaag!
Dit is niet mijn gedachte, maar (helaas) de realiteit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:44 schreef Yondaime het volgende:
[..]
jij bent onvolwassen en onrijp met je gedachte, je bent zeker een kind van een rijke ouders die geen ene fuck geeft om andere mensen alleen maar aan jezelf denken...bah
Een beetje steun kun je wel gebruiken in dit topicquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
samson, ik heb een groot respect voor je steun!![]()
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom...ik hou van dit werk hart en ziel, kan me niks schelen dat het zwaar werk is en dat ik laat thuis kom maar het is jammer dat andere mensen niet inzien hoeveel werk wij doen voor luie mensen en voor de natuur om met 1 bus in alle straten en steden te uitrijden zodat niet iedereen tegelijk die pakketten ophalen, anders is het een ramp voor de verkeer en natuur...
Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
jij weet tenminste hoe het zit, met die parkeren gedoe doe ik niet met opzet, als er een goede parkeer plek was dan had ik het gedaan maar sommige mensen geven niks erom..
kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe kun je beweren dat je niet met opzet hinderlijk parkeert (stilstaan bedoel je waarschijnlijk), terwijl je hem er zelf, bewust, neerzet?
en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:10 schreef OEM het volgende:
Ik heb alle respect voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. En ik snap heus wel dat het bestaan van koeriers ook niet altijd leuk is (zwaar werk, files, tijdsdruk, gezeik met klanten, gezeik met opdrachtgevers, vroeg op, laat thuis, nergens normale parkeergelegenheden, alles wordt uit je auto gejat als je ff niet oplet, etc etc). En dat het aan de andere kant wel leuk is (je komt overal, eigen baas, veel verschillende steden, mensen, etc).
Maar ga niet zeiken over die agent. Die heeft waarschijnlijk al 10 koeriers eerder een waarschuwing gegeven heeft, en nu TS tegenkomt die per ongeluk expres de weg blokkeert voor alle hulpdiensten. En na het verzoek om ergens anders te gaan staan, gaat TS nog lopen mekkeren.
Ik begrijp de situatie heel goed: je kan daar blijkbaar niet parkeren/stilstaan zonder het overige verkeer te hinderen. Dan ga je ergens anders staan, of je neemt bewust de gok dat er geen hulpdiensten voorbij hoeven (of dat er geen agent langs loopt).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:16 schreef Yondaime het volgende:
[..]
kun je mooi parkeren op een straat waar de breedte ongeveer bijna 2,5 meter is en de afstand tot de kruispunt nog 200 meter is?
probeer zo dicht mogelijk bij de paal te parkeren zodat mensen toch kunnen er langst rijden, typ maar die straat op en zoek op toons bike bij google maps
budel marktstraat 20 allemaal 1 richtingsverkeer (o ja de zijstraat de vangst kun je niet in rijden)
dan weet je messchien waar ik het over heb mits je de situatie begrijp
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:19 schreef Yondaime het volgende:
[..]
en wat doe die agent voor werk? hard werkende mensen lastigvallen en terwijl zij geen ene flikker doen dan dan rond rijden lekker kletsen zonder lichamelijke klachten en werk zekerheid en pensioen zekerheid....eens per keer een incidenten, die werk zou interessants zijn want niemand is er die jou kan bedonderen en lekker mensen lastig vallen inplaats van criminelen...
dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen, zoeken doen ze welquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst worden we geacht alle medeleven te tonen voor de koerier, en nu gaat de koerier de agent afzeiken. Ga eens in Haiti voedselpakketjes bezorgen, misschien dat je dan iets meer respect kunt opbrengen voor orde-handhavendende instanties.
dat is toch zeker jou probleem, net als die boete... had je maar ergens anders moeten parkeren... waarom zo moeilijk doen altijd, je weet toch dat je fout zat..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Yondaime het volgende:
[..]
dat deed je hetzelfde juist daarnet tegen koeriers, en waar slaat die haiti nou weer op? het gaat mij om makkelijk, veilig en snel afhandelen....betreft van haiti kan ik gewoon zandwagen gebruiken en zo omkiepen zoeken doen ze wel
haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn respect uitgesproken voor iedereen die werkt en z'n steentje bijdraagt aan de maatschappij. Dat houdt dus ook koeriers in. Het Haiti-voorbeeld is om jou duidelijk te maken dat ordehandhavers ook respect verdienen, terwijl jij ze zojuist expliciet af loopt te zeiken. Voor een veilige afhandeling van je pakketjes ben je van ze afhankelijk.
Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens isquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:
[..]
haiti is anders en nederland is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
wil jij dan de pakketten zelf ophalen in best? geen probleem dan maakt het voor mij gemakkelijker, om een pakket te bezorgen voor een uitschot als jijquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:49 schreef polariteit het volgende:
pakketbezorgers, uitschot vind ik het.
weg blokkeren mag gewoon niet, zeker niet als bepaalde auto's er niet langs kunnen.
heb je geen steekwagen bij je? je eigen probleem. moet je er maar wel 1 bij je hebben. past het niet? dan moet je je bus zodanig inladen dat er WEL een steekwagentje inpast. pakketten achterlaten bij het postkantoor levert je een boete op? dat is het risico van het vak... moet je maar regelen met je opdrachtgever. dit is niet het probleem van de normale weggebruiker wiens doorgang jij blokkeert, maar jouw probleem.
wat maakt mij dom vertel? jij bent dom dat jij niet beseft wat voor verantwoordelijke werk het is...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Of val iedereen gewoon aan die het niet met je eens is![]()
Je bent gewoon dom en irritant als je in de weg staat, of je nu pakketbezorger, putjesschepper of de koningin bent
Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:50 schreef Yondaime het volgende:
[..]
haiti' s situatie is anders en nederlands situatie is anders....als jij dat echt hebt gezegd over dat dan geef ik je mijn respect hierover...toch geeft jou berichten aan dat jij, alles wat koerier doet om het werk te vergemakkelijken niet goedkeurt....ervaringen meegemaakt? zo ja die koerier ben ik niet die jij haat...ook dat is niet de reden? dan ben jezelf een agent die gewoon duidelijk wilt maken wie de baas is?
Nee, ik heb een goeie baan in financien, maar kan me nog steeds wel inleven in de situatie van een anderquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:55 schreef Pruikmans het volgende:
@Samson, jij ook van dat koeriers tuig soms?
ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaakquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Haiti is Haiti, Nederland is Nederland, daarom was het ook maar een voorbeeld. Het gaat hier over het feit dat je bewust een doorgaande straat blokkeert voor hulpdiensten, en je vervolgens de schuld bij iemand anders wil neerleggen. Of je koerier of matroos bent maakt niet uit.
En nee, ik zit godzijdank niet bij de politie.
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:09 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ok ok, ik heb geen zin om door te gaan, je blijft in ieder geval bij je standpunten...dan blijf ik maar doorwerken en probeer ik maar zoveel mogelijk de verkeer hinder te verminderen, als ik het niet lukt en geen keus heb dan moeten ze maar een beetje geduld hebben...geduld is een schone zaak
koerier gewond door over het hoofd gezien automobilist...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:
[..]
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".
En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden
[..]
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is
Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Dan zijn die net zo fout bezig. Als die cauffeurs in een sloot springen, spring je er dan zelf ook in?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
er staan meer vrachtwagen chauffeurs in de weg dan koeriers...
maar paar meter is geen probleem...maar die agente bedoelde wel bij de kruispunt dan staat het verkeer helemaal vast omdat van recht komende verkeer ook in mijn kant inwil draaien (betaald parkeerplaatsen invoegstrook) en tegelijker tijd de auto;s die van achteren komen ook door wil rijdenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij wel zo sociaal bent om niet het verkeer te hinderen
[..]
Wellicht als je echt geen andere keus hebt, maar een paar meter verderop parkeren en de dozen een stukje verder moeten sjouwen is helaas wel een andere (en betere aangezien je dan geen verkeer hindert en dus geen overtreding begaat) keus.
Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef OEM het volgende:
[..]
en dan maar hopen dat er nooit een ambulance met spoed net door dat ene straatje wilde. Die misschien door jouw bewuste blokkade net te laat is bij een ongeval... Zie je de koppen al: "Vrouw overleden door fout parkeren koerier".
En dat klinkt allemaal dramatisch, maar dit is de reden waarom die weg vrij moet blijven. Niet vanwege die paar automobilisten die 2 minuten moeten wachten. En daarom probeert de overheid je dit met een boete bij te brengen.
Er is altijd een andere keus. De wereld bestaat niet alleen uit het stukje weg voor de winkel. En er staat ook geen bord: "Verplicht hier parkeren".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:17 schreef Sylver_ het volgende:
Wellicht als je echt geen andere keus hebt
Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:22 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat een onzin, als er echt een ambulance langs zou moeten lijkt het me normaal dat het laden/lossen even gestopt wordt zodat er ruimte gemaakt kan worden. Dus je wil ook automobilisten op de bon slingeren die het verkeer blokkeren omdat ze pech hebben? Daar kan per slot van rekening ook geen ambulance langs....
Ik vind het geen verwijtbaar gedrag als je weinig andere opties hebt om je auto neer te zetten, dan moet je degene waarbij je het moet afleveren maar aansprakelijk stellen lijkt me, die heeft blijkbaar geen voorziening getroffen voor het laden/lossen ivm zijn bedrijf....wel heel gemakkelijk om dit het probleem van de leverancier te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:25 schreef OEM het volgende:
[..]
Even laden/lossen stoppen en we zijn weer een paar minuten verder. Een pechgeval is normaliter geen verwijtbaar gedrag. Voor pech kies je niet bewust, en kan het dus voorkomen dat je onbedoeld een ongewenste situatie veroorzaakt.
Domweg de boel blokkeren door bewust fout te parken/stil te staan is een bewuste keuze, en dus verwijtbaar gedrag.
ik heb geen kort lontje...maar ik hou er niet van als mensen mij als een crimineel zien en zo aanspreekt...door aardig zijn komt ook aardigheid terugquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Fer het volgende:
Crisisondernemer: Zelfstandige (ZZP'r) die maar voor zichzelf begint omdat ie nergens anders wordt aangenomen wordt.
Je lijkt me best een slimme jongen, als je nou je mentaliteit een beetje aanpast en niet zo'n kort lontje had zou je weleens ergens een normale baan kunnen krijgen en hoef je geen pakjes meer te rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |