abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:02:49 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77172540
Hallo,

ik heb eergisteren een aantal zware pakketten moeten af leveren voor een fietsenwinkel dus heb ik pal voor de deur geparkeerd om makkelijker, sneller uit te laden en toch geprobeerd om nog de weg wat ruimer te maken voor andere weggebruikers er zo door kunnen rijden, maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden en paar meter verder is er een kruispunt, een maal uitgeladen kwam zo'n associale politie wijf boos naar mij die sommeerde de bus ergens anders te parkeren maar helaas er was geen geschikte plek om de bus te parkeren, steekwagen heb ik ook niet omdat de bus te vol was. Die agente was erg chagrijnig en zag mij alsof ik een crimineel was, ze was boos omdat ik de weg blokkeerde voor andere weggebruikers, ik heb netjes gezegd dat ze maar moeten wachten, ik doe mijn werk en het duurt maar hooguit 2 a 3 minuten, toen werd ze nog bozer en vroeg me verder te rijden waar de kruispunt ligt en ver van de winkel ligt, ik heb gezegd dat ze gek is of zo om net voor de kruispunt parkeren, nog meer hinder, toen werd ze boos en kreeg ik een boete aan mijn broek van 155 euro voor belediging van een agente en verhinderen van verkeer...
Ik werk bij DPD waar er dagelijks grote pakketten worden geleverd.
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is, ze komen altijd brutaal op je af terwijl je gewoon niks doet en je werk op een effectief en efficient manier afhandeld en kijken mij aan of ik een groot misdaad heb begaan...

Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 12:04:29 #2
18653 crew  D.
pi_77172577
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:02 schreef Yondaime het volgende:
... kwam zo'n associale politie wijf ...
Hier stopte ik met lezen
pi_77172590
quote:
Hallo,

ik heb eergisteren een aantal zware pakketten moeten af leveren voor een fietsenwinkel dus heb ik pal voor de deur geparkeerd om makkelijker, sneller uit te laden en toch geprobeerd om nog de weg wat ruimer te maken voor andere weggebruikers er zo door kunnen rijden, maar omdat mijn bus een enorme lengte heeft en omvang lukt het alleen bepaalde auto's om er tussen langst te rijden en paar meter verder is er een kruispunt, een maal uitgeladen kwam zo'n associale politie wijf boos naar mij die sommeerde de bus ergens anders te parkeren maar helaas er was geen geschikte plek om de bus te parkeren, steekwagen heb ik ook niet omdat de bus te vol was. Die agente was erg chagrijnig en zag mij alsof ik een crimineel was, ze was boos omdat ik de weg blokkeerde voor andere weggebruikers, ik heb netjes gezegd dat ze maar moeten wachten, ik doe mijn werk en het duurt maar hooguit 2 a 3 minuten, toen werd ze nog bozer en vroeg me verder te rijden waar de kruispunt ligt en ver van de winkel ligt, ik heb gezegd dat ze gek is of zo om net voor de kruispunt parkeren, nog meer hinder, toen werd ze boos en kreeg ik een boete aan mijn broek van 155 euro voor belediging van een agente en verhinderen van verkeer...
Ik werk bij DPD waar er dagelijks grote pakketten worden geleverd.
Ik snap niet waarom agenten (vooral vrouwelijke) nooit sociaal ingesteld is, ze komen altijd brutaal op je af terwijl je gewoon niks doet en je werk op een effectief en efficient manier afhandeld en kijken mij aan of ik een groot misdaad heb begaan...

Mijn vraag is, mag ik als pakketbezorger voor een paar minuten pakketten uitladen voor een winkel als je geen andere keus hebt om te parkeren? ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Ik denk dat een paar minuten wel genoeg is maar je moet dan echt niet het verkeer hinderen zoals dat auto's om je heen moeten rijden en moeten afremmen
pi_77172668
Als alleen maar bepaalde auto's er langs kunnen, dan hinder je dus het verkeer.
En dat je bus zo vol is dat er geen ruimte is voor een steekwagen, is natuurlijk nogal een zwak excuus.
pi_77172704
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
Kijk eens naar Amsterdam, daar zijn de wegen langs de grachten regelmatig geblokkeerd op die manier. Soms ontkom je er gewoon niet aan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:17:35 #6
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77172819
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Wombcat het volgende:
En dat je bus zo vol is dat er geen ruimte is voor een steekwagen, is natuurlijk nogal een zwak excuus.
zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
pi_77172828
DPD
pi_77172842
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

zal ik je een foto laten zien van mij hoe vol de bus is dat er geen plek is voor steek wagens? ik zal het dinsdag (de begin van drukste dag van de week sinds maandagen meeste winkels gesloten zijn) dan mag jij me vertellen waar ik die steekwagens mag plaatsen
Minder meenemen kwam niet in je op?
pi_77172903
quote:
Dat ligt (onder andere) aan de verkeersborden ter plaatse....
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_77172906
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent. Het zal altijd een probleem zijn in dit hutjemutje Nederland, je hebt bijna nergens plek om je kont te keren. Iedereen verwacht wel supersnelle leveringen van allerlei produkten maar hoe dat gebeurt zal ze een zorg zijn. Het lijkt me idd nogal frustrerend voor jou dat je met zulke dingen geconfronteerd wordt terwijl je enkel je werk aan het doen bent. In principe zou het bedrijf waar je moet leveren natuurlijk een goede plek moeten regelen waar je kunt staan, of ze moeten maar accepteren dat je met een kleinere truck komt of zo. Zou niet jouw probleem moeten zijn, maar je ziet het idd aan de grachten in A'dam ook regelmatig.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_77172958
van mij had je die paar minuten gerust kunnen uitladen maar je hebt die agente beledigt dus die boete is terecht
pies on joe toe
pi_77173112
Boete is terrecht. Je kent de regels en je weet dat het jouw verantwoordelijkheid is.
"ja maar er past geen steekwagen bij" niet janken, jouw probleem.
"ja maar anders moet ik zo ver lopen naar de afleverplek toe met de dozen" niet janken, jouw probleem.
"ze moeten maar wachten, ik doe mijn werk" narcist, wat een non-argument, hoop dat je dat zelf ook inziet.
pi_77173113
Volgens de regels mag het waarschijnlijk niet en zit jij fout, maar ik weet ook dat je als pakketbezorger er vaak niet aan ontkomt. Aan de je OP ben je volgens mij niet echt netjes geweest, dus dan is het te verwachten dat je een boete krijgt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:32:51 #14
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173122
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent. Het zal altijd een probleem zijn in dit hutjemutje Nederland, je hebt bijna nergens plek om je kont te keren. Iedereen verwacht wel supersnelle leveringen van allerlei produkten maar hoe dat gebeurt zal ze een zorg zijn. Het lijkt me idd nogal frustrerend voor jou dat je met zulke dingen geconfronteerd wordt terwijl je enkel je werk aan het doen bent. In principe zou het bedrijf waar je moet leveren natuurlijk een goede plek moeten regelen waar je kunt staan, of ze moeten maar accepteren dat je met een kleinere truck komt of zo. Zou niet jouw probleem moeten zijn, maar je ziet het idd aan de grachten in A'dam ook regelmatig.
nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stuk
pi_77173144
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:25 schreef bonke het volgende:
van mij had je die paar minuten gerust kunnen uitladen maar je hebt die agente beledigt dus die boete is terecht
Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...
pi_77173172
quote:
ik hoor verhalen van andere koeriers dat het gewoon mag en toch die agenten je lastig blijven vallen...
Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.
pi_77173191
Risico van het vak he Ik heb er zelf ook een hekel aan als zo'n bezorger rustig zijn auto midden op de weg neerpleurt en dan 10minuten wegblijft (wat volgens hun ook altijd, 'maar een minuutje duurt') en nog een grote bek geven tegen een agent Slim, als je daar volgende keer weer bent en je treft haar weer ben je weer de lul
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77173215
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Vind ik niet, wat zit zo'n agente nu te miepen als hij gewoon zn werk aan t doen is. Typisch weer om daar meteen vette boetes voor te geven...
Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?
Het is geen excuus om te roepen; ja maar ik behoor toch gewoon mijn werk te kunnen doen?
Natuurlijk behoor je je werk te kunnen doen maar dat betekent dat jij je aanpast aan de werkende regels en niet de regels breekt zodat jij makkelijker je werk kunt doen. Verander dan van baan.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:37:11 #19
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173227
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Boete is terrecht. Je kent de regels en je weet dat het jouw verantwoordelijkheid is.
"ja maar er past geen steekwagen bij" niet janken, jouw probleem.
"ja maar anders moet ik zo ver lopen naar de afleverplek toe met de dozen" niet janken, jouw probleem.
"ze moeten maar wachten, ik doe mijn werk" narcist, wat een non-argument, hoop dat je dat zelf ook inziet.
gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...
waarom mag je niet tegen een persoon gek noemen? is een agent een soort god of zo waar je niet recht hebt om iemand mening op te geven met milde woord in plaats van grove woord? als iemand mij gek noemt zeg het maar als iemand mij eikel zegt dat is dan weer anders....
pi_77173247
Nee dat mag je niet. Je mag dat net als iedereen alleen op laden & lossen plekken.
Ik word er ook strontziek van om elke dag op de gracht vast te staan omdat er weer zo'n lul van TNT met zijn bus staat. Optiefen, ik mag dat ook niet.
Je bon is terecht en als je baas ervan hoort zou hij je een flinke reprimande moeten geven. Mensen gaan zich irriteren aan je bedrijfsnaam.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:38:30 #21
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_77173264
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:34 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Met alles wat je van verkeersregels behoort te weten is dit jouw manier van onderzoek doen naar hoe zoiets zit? Met die redenatie zou je bijna religieus kunnen zijn.
hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?
pi_77173276
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:32 schreef Yondaime het volgende:

[..]

nou kleinere truck kan helaas niet, ik ben een zzp' er en als ik met een kleinere truck kom en de pakketten kunnen niet alles ingeladen worden bij de loods dan krijg ik per achter gelaten pakket een boete van 1,50 per stuk
Tja, dan wordt het lastig en is het gewoon niet anders, wel lullig voor je. En dan natuurlijk net zo'n opgefokte agente tegen komen die weer wat te bewijzen heeft is natuurlijk ook wel balen. Kun je dan zo'n boete niet door rekenen aan je opdrachtgever? Zal ook wel niet als je per pakket al 1.50 boete krijgt...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:39:06 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_77173277
Dus omdat jij vind dat je gelijk hebt, denk je het recht te hebben om een politieagente af te bekken? Neuuu, zo werkt het niet. De regels gelden ook voor jou maestro. Je hebt je fatsoen maar te houden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_77173286
De agente is zo netjes om je te wijzen op je verkeersovertreding.
Ze verzoekt je om je bus te verzetten.
Had ze niet hoeven doen: ze had direct een boete kunnen uitschrijven.

Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?

Dahaag!
pi_77173301
dubbel
pi_77173319
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:39 schreef hydra77 het volgende:
De agente is zo netjes om je te wijzen op je verkeersovertreding.
Ze verzoekt je om je bus te verzetten.
Had ze niet hoeven doen: ze had direct een boete kunnen uitschrijven.

Jij gaat vervolgens bijdehand in discussie, en nu kom je hier klagen dat je een boete hebt gehad?

Dahaag!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77173330
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef Yondaime het volgende:

[..]

gek vindt ik niet beledigend, die wijf stelt gewoon erg aan, als ik kut hoer had gezegd dan was het anders geweest, maar die wijf zei gewoon onmogelijke dingen dus gekke commentaar...
waarom mag je niet tegen een persoon gek noemen? is een agent een soort god of zo waar je niet recht hebt om iemand mening op te geven met milde woord in plaats van grove woord? als iemand mij gek noemt zeg het maar als iemand mij eikel zegt dat is dan weer anders....
Dude leer eens Nederlands en let dan vooral op wanneer welk aanwijzend voornaamwoord te gebruiken aub. Je geeft me bijna oogkanker en dan kijk ik nog over het gebrek aan interpunctie heen.
Helaas bepalen wij niet wat beledigend is voor de politie maar je had goed kunnen weten dat gek beledigend opgevat ging worden.
Persoonlijk vind ik dat ze een dikke huid moeten hebben maar als het overduidelijk is dat jij degene bent die in overtreding is dan moet je dat maar accepteren ipv excuusjes te gaan verzinnen. Voor dat acceptatieprobleem had ik je een boete gegeven als ik agent was. Niet perse voor een belediging. Daar ben je agent voor, hoort bij het vak zou ik zeggen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:41:54 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173355
Hoe lang maak je je zinnen zeg?!

Voor zover ik dit verhaal kan lezen: terechte boete! Pakketjes bezorgen is geen enkel excuus om je niet aan de verkeersregels te hoeven houden. Moet je maar wat verder lopen met je pakketjes, en als dat niet kan, moet je geen pakketjes afleveren... Of de bezorging 155 euro duurder maken.
censuur :O
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:42:30 #29
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77173372
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Dat is toch jouw pakkie an? Jij moet er als ZZP'er dan maar beter op in springen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:42:50 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173379
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:19 schreef ach het volgende:

[..]

Minder meenemen kwam niet in je op?
QTF!
pi_77173392
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:38 schreef Yondaime het volgende:

[..]

hoe zit het met vrachtwagens dan of bakwagens? die krijgen ook geen boetes of wel?
Hoe weten jij of ik dat nou? Ik ben nog nooit bij eenzelfde situatie aanwezig geweest waar het een vrachtwagen of bakwagen betrof en een agent het zag. Jij wel? Bewijs?
pi_77173404
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:36 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Miepen? Meteen? Heb je het stukje wel goed gelezen of zie je alleen wat je wilt zien?
Het is geen excuus om te roepen; ja maar ik behoor toch gewoon mijn werk te kunnen doen?
Natuurlijk behoor je je werk te kunnen doen maar dat betekent dat jij je aanpast aan de werkende regels en niet de regels breekt zodat jij makkelijker je werk kunt doen. Verander dan van baan.
Ja, ik heb het goed gelezen en heb zelf ook enkel vervelende ervaringen met het haantjesgedrag van agenten. Die zijn echt 0,0 sociaal ingesteld. Dat is blijkbaar iets dat niet bij de opleiding hoort. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n doos die zich zo nodig moet bewijzen als agente meteen van leer trekt om iets onbenulligs en kan me ook goed voorstellen dat TS daar ook wel geirriteerd door raakt. Ik heb wel respect voor mensen die met grote bussen door kleine straatjes moeten manouvreren en vervolgens enkel gezeik aan hun hoofd krijgen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:44:12 #33
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_77173411
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Samson het volgende:
Beetje flauw idd van die agente, als jij enkel je werk aan het doen bent.
Dus als je werkt word je van alle regels en wetten ontheven? Mooi, goed dat ik dat nu weet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:44:40 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77173424
Die agente heeft trouwens heeeeeeeeel netjes en sociaal gehandeld, ze gaf toch niet meteen een boete voor foutparkeren? Dat jij je daarna niet gedraagt, en de kans om weg te rijden niet aangrijpt, is gewoon dom.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:45:41 #35
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')