Het is wel meer dan tenenkrommendquote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die foto van 'pas op is nadt' hoort niet in dit topic.
Doen schilders opzettelijk
Dat welquote:
Klinkt me bekend in de oren! Welke winkel is dat ook al weer? Weet ik waar ik op moet letten als ik er van de week weer benquote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
Ik zag een tijdje geleden bij een winkel in Hoorn in grote letters boven de ingang staan:
"Voordeel wat je pakt!"
Durfde geen foto te maken, want er stonden twee winkelmedewerkers in de deuropening.
Vanaf het station gezien aan de linkerkant op de Veemarkt, ergens in het midden van de straat.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:01 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Klinkt me bekend in de oren! Welke winkel is dat ook al weer? Weet ik waar ik op moet letten als ik er van de week weer ben
Ik ben geen expert, en redelijk slecht in taal. Maar wat is dan de correcte schrijfwijze ?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
Ik zag een tijdje geleden bij een winkel in Hoorn in grote letters boven de ingang staan:
"Voordeel wat je pakt!"
Durfde geen foto te maken, want er stonden twee winkelmedewerkers in de deuropening.
Daar word je ook niet vrolijk vanquote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Docente op intranet, afgestudeerd aan de universiteit:
'De konsekwenties zijn...'
Voordeel dat je pakt.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:13 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, en redelijk slecht in taal. Maar wat is dan de correcte schrijfwijze ?
quote:
dam scherpquote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
"Voordeel wat je pakt!"
Nee... ik heb d'r nog nodigquote:Op zondag 17 januari 2010 20:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Wat terug gemaild?
Meh... je kan sommige mensen beter te vriend houden.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik wist neit dat het zo gevoelig lag
Tot de nieuwe spelling (1996) was dit ook correct. Ik weet niet hoe oud ze is?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Zeker ouder.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tot de nieuwe spelling (1994) was dit ook correct. Ik weet niet hoe oud ze is?
Graag elke dag zulk mooi haar?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:38 schreef Janetje het volgende:
De jongedame van de Syoss-reclame vertelt "graag elke dag zo'n mooi haar als bij de kapper" te willen. Ik word er iedere keer helemaal kriegel van als ik het hoor, maar ik kan er geen duidelijke regel voor vinden. Iemand?
dat is heel lang de gebruikelijke spelwijze geweest,quote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Waar ik vandaan kom is 'zo'n fruit' redelijk normaal in spreektaal. "De boer heeft zo'n mooi fruit."quote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef Felixa het volgende:
Haar is onzijdig - het haar, maar het is toch een soort van meervoud. Net als fruit of groente.
Je zegt ook niet zo'n mooi fruit.
Zo'n is "zo een", enkelvoud dus.
Dus wordt het "zulk mooi haar".
Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Janetje het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom is 'zo'n fruit' redelijk normaal in spreektaal. "De boer heeft zo'n mooi fruit."
Vandaar de tweestrijd in m'n hoofd waarschijnlijk; aan de ene kant krijg ik er door taal opgewekte stuiptrekkingen van, aan de andere kant is het me zo ingepeperd.
Dank voor de opheldering.
zodat het opvalt?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die foto van 'pas op is nadt' hoort niet in dit topic.
Doen schilders opzettelijk
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.
Kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 21:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.
In het noordelijk taalgebied zegt men dan ‘zulke grote voeten, zulk mooi weer, zulk lang haar’.
jup!quote:
bij mequote:Op zondag 17 januari 2010 23:45 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was vandaag in de chinese supermarkt, die is ook altijd goed voor rare fouten, maar ik had mn telefoon niet bij
Wat een haalfazenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef MissMSX het volgende:
Niet echt tenenkrommend, maar wel lachwekkend
Uiteraard De telegraaf
[ afbeelding ]
De spatiebalk doet het in ieder geval wel... Voor zover dat iets "betekend" natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Die wilde ik net postenquote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Da's gewoon een loungehoek om te lunchen, snap dat dan.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Maar wel hebben we tegenwoording een "Lounch hoek"...
Dat is wel leuk bedacht.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jup!
dan denk je heuj! dat klopt nieten dan heb je het gezien. Dus zit je er niet aan.
Waarom moet ik nu ineens aan nierstenen denkenquote:Ik werd vroeger door de omgeving vergruisd
hoe schrijf je kip cayun dan ?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Bij ons op het werk hebben ze regelmatig Kip Cayun. De Gordon Blue hebben ze inmiddels in de gaten.
Maar wel hebben we tegenwoording een "Lounch hoek"...
Er mankeert wel meer aan, amper te lezen. recht uit de vertaalmasjienquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:13 schreef Zapper het volgende:
Vandaag gezellig verder met overmatig spatiegebruik en missen van koppeltekens
[ afbeelding ]
Ik tel 2 zo even snelquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef ReMcOrE het volgende:
ook maar eens wat posten dan, in plaats van alleen meelezenmailtje van carwash hier in de buurt:
[ afbeelding ]
zoiets heb ik op mn mobiel bij youtube heb je de volgende mogelijkheid: 10 meer video's downloadenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Laatst een Wacom Pen Tablet gekocht, je kunt 'm ook als touch-pad gebruiken.
Als je op het knopje drukt om deze functie te gebruiken, staat er:
aanraaking aan
Ik zie 'm niet... Toch wel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:44 schreef SaskiaR het volgende:
In Oxford zou je toch denken dat mensen wel kunnen spellen, maar deze drukker maakt toch nog een foutje:
[ afbeelding ]
Doe mij ook maar een stukje danquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:44 schreef SaskiaR het volgende:
In Oxford zou je toch denken dat mensen wel kunnen spellen, maar deze drukker maakt toch nog een foutje:
[ afbeelding ]
ik maar zoeken naar een persoon op die hoofdfoto, totdat ik zag dat het om een woord in de volledige beschrijving gingquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Wie ziet hem?
Of moet ik zeggen, wie ziet haar![]()
[ afbeelding ]
Bron
of klik hier
Klinkt als een wervende tekst voor een opleiding tot anesthesioloog.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Felixa het volgende:
Mijn collega had vanmiddag ook een mooie: wie mooi wil zijn, moet pijn bestrijden.
hmmm, lekker ruigquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Zapper het volgende:
Ze moeten er nu toch echt wel eens iets aan doen hoor
[ afbeelding ]
hun?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:32 schreef lelouch het volgende:
[ afbeelding ]
Hun zijn 8 dagen in de week open?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Klinkt als een wervende tekst voor een opleiding tot anesthesioloog.
Soms snap ik dan de zin gewoon niet meer, pas na 3x lezen kom ik erachter dat er gewoon een foutje in zitquote:
daar ga ik wel vanuit... samenvoeging van beidequote:Op maandag 25 januari 2010 09:40 schreef G-NiLES het volgende:
verwarring met Orde op zaken stellen lijkt mij ook..
Bedoeld wordt denk ik 'zaken op orde brengen' ?
Deze is inderdaad om te huilen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:34 schreef Mankatans het volgende:
[..]
deze is wel heel erg tenenkrommend
ik nog steeds niet..?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef Aaiphone het volgende:
Ik zie de vaut niet bij die van ameland?
Edit- nu wel
het is op ameland in hollum.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef Bart het volgende:
Niet als je Ameland als gemeente leest.
Nee, helaas niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:30 schreef Aaiphone het volgende:
Is er geen duikcentrum ergens op ameland? :p
Lees nou eens wat ik zeg: niet als je Ameland als gemeente ziet. Het is in de gemeente Ameland.quote:
Ja okee. Maar als er dan toch cement in m'n shampoo zit, dan wel graag die van mezelf, en niet van iemand die ik niet ken!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:37 schreef G-NiLES het volgende:
hahahaha
vrouwen en cement... altijd uitkijken
Shit! Net zes flessen met die zooi van haar gekocht. Balen.... Toch beter lezen, Muis!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:02 schreef G-NiLES het volgende:
hmmh dat wordt lastig..
als die fles van jou zou zijn had het jouw eigen cement moeten zijn
Dat 1tje is een voetnootverwijzing. Met de uitleg van het cementquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:19 schreef G-NiLES het volgende:![]()
maar zonder gein. wat doet cement in je shampoo. van wie dan ook.
en de macht erachter :p
Nog even hete kolen dan. Zit nu op m'n werk en neem dan m'n shampoo niet meequote:
Ja, heb ik ook.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
Soms snap ik dan de zin gewoon niet meer, pas na 3x lezen kom ik erachter dat er gewoon een foutje in zit
Dat 'begind' was een pun van de service.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:38 schreef Aotearoa het volgende:
Kwam dit tegen bij het metrostation:
[ afbeelding ]
Aiaiai... En dan nog drie keer fout ook.![]()
(Sowieso... afhalen bij Service Pun?)
Eddy Wallyquote:
En als je schoonmoeder tot haar nek in de cement staat, heb je cement te kort....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ja okee. Maar als er dan toch cement in m'n shampoo zit, dan wel graag die van mezelf, en niet van iemand die ik niet ken!
Is dat een machine om je gevoelens te helpen uiten? En docerende koffiebonen lijkt me nu niet bepaald de oplossing voor het lerarentekortquote:Zo kunt u gewoon uw eigen favoriete merk gemalen koffie blijven gebruiken, indien deze geschikt is voor expresso machines. Of natuurlijk voor nog meer smaak, uw eigen koffiebonen malen en deze naar gewenste sterkte doceren voor een zalige espresso om u in de morgen even goed wakker te schudden.
s'avondsquote:
"u kan" mag trouwens tegenwoordig wel. Net als "u hebt", en "u zal". Het is wat minder formeel dan "u kunt", "u heeft" en "u zult". Maar (persoonlijk) vind ik: mooi is anders...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:08 schreef Zapper het volgende:
Werkelijk het absolute dieptepunt tot nu toe![]()
[ afbeelding ]
En die kromme zinnen
Of... Als dit ding werkt, heb je je koptelefoon niet nodig om te luisteren, dus als ze bedoelen dat je je koptelefoon op moet laten om te kunnen luisteren dan werkt het dus kennelijk niet zoals je zou verwachten... Of het geluid uit dat apparaat is zo hard dat je je koptelefoon ter bescherming van je gehoor op moet laten. Of zoiets...quote:Op zondag 31 januari 2010 14:49 schreef classpc het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hoeft op zich niet fout te zijn. Alleen nogal krom want als je naar je iPod luistert heb je je koptelefoon op (of oortjes in). Dus dan hoef je je koptelefoon niet op te laten.
Sheeeeeeeeeeeerloooooooooooooockquote:Op zondag 31 januari 2010 @ 15:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze bedoelen dat je hem kan opladen terwijl je an het luisteren bent...
het is dus gewoon lekkah fout!
Ja heuj hun praten het goed.quote:
Joh... Zou je denken? Goh... Daar was ik nou nooooooooiiiittt opgekomen!quote:Op zondag 31 januari 2010 15:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze bedoelen dat je hem kan opladen terwijl je an het luisteren bent...
het is dus gewoon lekkah fout!
Sjongejonge, jullie snappen het echt niet he! Je moet de iPod oplaten, net als een ballonnetje:quote:Op zondag 31 januari 2010 15:35 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Of... Als dit ding werkt, heb je je koptelefoon niet nodig om te luisteren, dus als ze bedoelen dat je je koptelefoon op moet laten om te kunnen luisteren dan werkt het dus kennelijk niet zoals je zou verwachten... Of het geluid uit dat apparaat is zo hard dat je je koptelefoon ter bescherming van je gehoor op moet laten. Of zoiets...
Eindelijk duidelijkheidquote:Op zondag 31 januari 2010 17:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Sjongejonge, jullie snappen het echt niet he! Je moet de iPod oplaten, net als een ballonnetje:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Sjongejonge, jullie snappen het echt niet he! Je moet de iPod oplaten, net als een ballonnetje:
[ afbeelding ]
oooooh... zoooooquote:Op zondag 31 januari 2010 17:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het is niet echt een tekstuele fout, maar "19% BTW Weg ermee" slaat echt nergens opquote:
"betaald"?quote:Op maandag 1 februari 2010 10:02 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
het is niet echt een tekstuele fout, maar "19% BTW Weg ermee" slaat echt nergens op
dat ook, maar ik bedoelde het principe dat je nu ineens de BTW niet meer hoeft te betalen slaat nergens op. want reken maar dat Media Markt btw moet afdragen over elke verkoopquote:
19% korting is meer dan het weglaten van de BTW. Het werkt dus alleen maar in je voordeel. Niet echt erg dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dat ook, maar ik bedoelde het principe dat je nu ineens de BTW niet meer hoeft te betalen slaat nergens op. want reken maar dat Media Markt btw moet afdragen over elke verkoopdus eigenlijk is het gewoon een korting van 19%, maar dat spreekt een stuk minder tot de verbeelding dan deze presentatie...
als dat 19% korting voor BTW is, dan is het inderdaad meer dan het weglaten van de BTWquote:Op maandag 1 februari 2010 11:00 schreef Dastan het volgende:
[..]
19% korting is meer dan het weglaten van de BTW. Het werkt dus alleen maar in je voordeel. Niet echt erg dus.
klopt; 15,97% + BTW is die 19%quote:Op maandag 1 februari 2010 11:09 schreef Cortax het volgende:
Nee hoor, want je krijgt geen 19% korting, maar iets van 15,97% ofzo.
Ik zie hem nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:44 schreef SaskiaR het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou het bijna doenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:54 schreef GimmeGore het volgende:
Wie belt die beste persoon op zijn mobiel over die gruwelijke fout
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:40 schreef Felixa het volgende:
Ik heb een mail naar de NS gestuurd.
Op de lichtkrant in de trein heet het nieuwe station Amsterdam Science Park namelijk nog steeds Amsterdam Siencepark.
Hij belde net.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:06 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hij belde net.![]()
"Goedendag!"
"Hallo?"
"Ik heb daarnet een smsje van u mogen ontvangen!"
"Eh?"
"Dat Thuisbezorgd zonder t was!"
"Ja, dat klopt."
"Ja, en hebt u nog belangstelling voor het product?"
"Nee."
"U hebt geen belangstelling voor het product?"
"Nee."
"Nou, een mooie avond dan nog meneer."
"Dank u, dag."
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:06 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hij belde net.![]()
"Goedendag!"
"Hallo?"
"Ik heb daarnet een smsje van u mogen ontvangen!"
"Eh?"
"Dat Thuisbezorgd zonder t was!"
"Ja, dat klopt."
"Ja, en hebt u nog belangstelling voor het product?"
"Nee."
"U hebt geen belangstelling voor het product?"
"Nee."
"Nou, een mooie avond dan nog meneer."
"Dank u, dag."
Daarnaast, ook al was het goed geschreven, wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een kaasfilet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:03 schreef GimmeGore het volgende:
Hahahahaha wat vreselijk slecht.
doet u mij maar een kaasfile
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:03 schreef GimmeGore het volgende:
Hahahahaha wat vreselijk slecht.
doet u mij maar een kaasfile
edit:
Hele domme fout net bij de ondertiteling van Jamie Oliver op RTL 4
Kun je dit rouw eten?
Filet is zonder graat of been. Nou, de kaas die ze daar hebben zal dat dan ook wel zijn, klopt dus als een bus, dat kaasfilet!quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:47 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Daarnaast, ook al was het goed geschreven, wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een kaasfilet?
Filet is toch een ontbot/ontgraat stuk voedsel? Heeft kaas botten tegenwoordig?
quote:'Hun' als onderwerp niet meer uit te roeien
NIJMEGEN/UTRECHT - Het gebruik van 'hun' als onderwerp van een zin is niet meer uit te roeien. Hoewel het gebruik van het voornaamwoord als onderwerp volgens de regels van de Algemene Nederlandse Spraakkunst echt fout is, is het steeds vaker te horen.
Eigenlijk zouden de gebruikers 'zij' of 'ze' moeten zeggen. Vier Nijmeegse taalwetenschappers begrijpen echter wel dat 'hun' zo makkelijk in de mond ligt.
Volgens hen is het gebruik slim en efficiënt, omdat toehoorders meteen begrijpen dat het over mensen gaat, als 'hun' wordt gebruikt. 'Ze' of 'zij' kan ook naar voorwerpen verwijzen.
Lakens
De taalwetenschappers geven een voorbeeld: ''Ze liggen op bed'': dat kan zowel over de lakens als over mensen gaan. Bij ''hun liggen op bed'' begrijpt iedereen meteen dat het over mensen gaat, volgens de vier.
Overigens is het gebruik van 'hun' niet zo nieuw als wel wordt gedacht, aldus de wetenschappers. In het begin van de vorige eeuw kwam 'hun' als onderwerp al voor in geschriften.
Lagere publiek
Toen zou dat vooral door het lagere publiek, zoals dienstbodes in de steden, zijn gebruikt. Veel kwam de volkse vorm 'hullie' voor, die trouwens in sommige dialecten weer is verbasterd tot 'hunnie'.
De taalwetenschappers houden zaterdag in Utrecht een betoog over 'hun' en 'zij' tijdens de landelijke Taalkunde-in-Nederland-dag.
Waar liggen ze?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:46 schreef Cortax het volgende:
Ik vind hun voorbeeld ook nergens op slaan. Er bestaat toch ook iets als context?
Waar zijn Piet en Thea?
Ze liggen op bed.
Waarom in goddsnaam hun zeggen
Hun (8-)) gaan nu wel volledig voorbij aan het concept 'context'. "Ze liggen op bed.' is niet een zin die je los de ruimte in slingert. Daar gaat altijd iets aan vooraf, zodat 'ze' betekenis krijgt door dat voorafgaande.quote:
Ik vind 'Hullie liggen op bed." beter klinkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:58 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Waar liggen ze?
Hunnie liggen op bed.
Echt? Nog nooit van gehoordquote:
Het is tegenwoordig alleen nog maar 'Drenthe', maar vroeger mocht het ook zonder de h. Het is logisch dat ze niet alle bordjes gaan vervangen.quote:Officieel is nu inderdaad ‘Drenthe’ de enige correcte schrijfwijze; als u niet bij de overheid of in het onderwijs werkzaam bent, bent u echter niet verplicht om de officiële spelling te volgen. Als u een grote voorkeur hebt voor ‘Drente’, kunt u dit dus gewoon blijven schrijven.”
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=drentequote:Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef Bart het volgende:
[..]
http://woordenlijst.org/zoek/?q=drente
Ik meen van niet.
Maar wat is 'tegenwoordig'? Dit bordje is niet eens zo heel oudquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef Dastan het volgende:
Taaladvies:
[..]
Het is tegenwoordig alleen nog maar 'Drenthe', maar vroeger mocht het ook zonder de h. Het is logisch dat ze niet alle bordjes gaan vervangen.
Een brief met die tekst (geplastificeerd nota bene, ziet dan niemand die fouten???) hing er gelukkig maar een keer of zes, zevenquote:In januari en februarie vrijdag's geen koopavond
Alleen gaat Van Dale niet over de spelling, daar is het Groene Boekje voor. Je zit dus op de verkeerde site te kijken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:46 schreef Dastan het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/van(...)ek/?zoekwoord=drente
Het wordt wel herkend zijnde bestaand woord.
Dit klopt gewoon hoor! Is gewoon sms-taalquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef Esrya het volgende:
Normaal post ik hier nooit maar kon het even niet laten![]()
Trouwens, is een vraag op een site openbaar? Ik neem aan van wel want in dit geval stond het op de voorpagina :'D onder het kopje 'recente vragen'.
[ afbeelding ]
Ehm, ja, dat weet ik. Ik ga het alleen als voorbeeld dat het überhaupt hééft gemogen. In mijn bericht daarboven staat dat Drente uit het Groene Boekje is gehaald na de vernieuwing in 1995 of na de vernieuwing in 2005. Die woordenlijst kun je niet meer terughalen, dus deed ik het op deze manier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Alleen gaat Van Dale niet over de spelling, daar is het Groene Boekje voor. Je zit dus op de verkeerde site te kijken.
Ok, niet openbaar, maar ik heb al 4 keer een mail ontvangen met de volgende beginzin:quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:52 schreef Dastan het volgende:
Misschien kun je je sollicatiebrief dan beginnen met: ik las uw vacature en dacht meteen: dat is iets voor mijn!
De kop van de tekst is een beetje vaag...quote:Nieuw soort cruiseschip vliegt nu.nl
Uitgegeven: 5 februari 2010 14:36
Laatst gewijzigd: 5 februari 2010 15:08
AMSTERDAM – Het Londense bedrijf Seymour Powell toont zich solidair met de rijke, maar gestresste medemens. Het ontwerpbureau ontwikkelde speciaal voor hen een nieuwe manier van reizen: luxueus cruisen door de lucht.
Het moet de tegenhanger worden van de vaak overvolle vliegtuigen, die de overprikkelde mens in de regel weinig goed doen.
Het luchtschip biedt dan ook ruimte en rust, hoewel van dat laatste wellicht iets te veel: een normaal vliegtuig doet er van Londen naar New York namelijk zeven uur over, de zogenaamde Aircruise maar liefst anderhalve dag. De bedenkers van het concept hopen echter dat ‘traag het nieuwe snel wordt’, aldus Knack vrijdag. (...)
Heb je zo lang nodig om een keuze te maken daar?quote:Koop van maandag 8 tot en met zaterdag 20 februari een keuken bij Ikea, en...
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:04 schreef Pandora73 het volgende:
Hoor net op de radio een reclame van Ikea:
[..]
Heb je zo lang nodig om een keuze te maken daar?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:38 schreef Aotearoa het volgende:
Kwam dit tegen bij het metrostation:
[ afbeelding ]
Aiaiai... En dan nog drie keer fout ook.![]()
(Sowieso... afhalen bij Service Pun?)
Iedereen in de bouw behoort een VCA certificaat te hebben. Dus heel gek is het niet dat het niet uitgelegd wordtquote:Op zondag 7 februari 2010 15:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Zomaar wat dieptepunten:
"Wat bieden wij u: Iemand die het een uitdaging vind om bij te dragen tot de verdere groei van ons bedrijf."
(Altijd handig, je eigen personeel)
"Boekhout programma's"
"Ons team wil verstreken"
"Adiminstratief medewerker"
"Moderne computer programma's die u werkzaamheden kunnen verlichten" (Een lamp werkt beter)
"Perslucht - installatie"
"Bekend bent compressor en koeltechniek in het bezit bent van een diploma voor koel technische reparatie en VCA" (Dat het even duidelijk is..)
En daarnaast een algemene, ernstige vorm van Engelse ziekte.
Nieuw modelletje, zo'n consitent?quote:Op maandag 8 februari 2010 09:47 schreef MissBitchy het volgende:
Ze blijven leuk, die google ads.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 februari 2010 09:54 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nieuw modelletje, zo'n consitent?
[ afbeelding ]
OMGquote:Op maandag 8 februari 2010 11:57 schreef Mirjam het volgende:
hier in de digros hebben ze newscafe koffie
Hanteerdquote:
Ik heb al 3 van die 'geheime berichten' gekregen..quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:03 schreef Bluurgh het volgende:
je msn inloggegevens op zo'n website invoeren is sowieso redelijk dubieus
Weet je niet he... Misschien is die dag wel heel modern en hip en met flitsende apparatuur en stoere toepassingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:58 schreef Felixa het volgende:
En niet alleen dat.
Moderne wiskundedag is ook fout.
Oh oh... En wat dachten jullie van "hun" in de plaats van "hen"?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:58 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Waar liggen ze?
Hunnie liggen op bed.
Nou eer je betaald hebt duurt wel ff.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:04 schreef Pandora73 het volgende:
Hoor net op de radio een reclame van Ikea:
[..]
Heb je zo lang nodig om een keuze te maken daar?
Het niet goed toepassen van het onderscheid hun/hen is in mijn ogen, zeker in spreektaal, vele malen minder storend dan "hun" zeggen in plaats van "zij". Maar da's iets persoonlijks natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:50 schreef Nerrick het volgende:
[..]
Oh oh... En wat dachten jullie van "hun" in de plaats van "hen"?
Die is zeker net zo erg!!!!
"Volgens hun is dat ook zo"
In plaats van: "Volgens hen is dat ook zo"
Onze premier placht zelfs zulke taal uit te slaan>
Wat ergquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:27 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
en dat door de hele gemeente
friesland FTWquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:27 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
en dat door de hele gemeente
"enigzins" is dat ook nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:38 schreef thomasuit het volgende:
er is werkelijk geen enkele zin die ook maar enigzins nederlands is.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:13 schreef firewirecable het volgende:
Deze foto heb ik een aantal jaartjes geleden genomen bij de Lidl in 's-Heerenberg (Gelderland). Echt geniaal!
[ afbeelding ]
Resultaten lezen is niet je sterkste kant he?quote:
Oeps...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Resultaten lezen is niet je sterkste kant he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |