Het is wel meer dan tenenkrommendquote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die foto van 'pas op is nadt' hoort niet in dit topic.
Doen schilders opzettelijk
Dat welquote:
Klinkt me bekend in de oren! Welke winkel is dat ook al weer? Weet ik waar ik op moet letten als ik er van de week weer benquote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
Ik zag een tijdje geleden bij een winkel in Hoorn in grote letters boven de ingang staan:
"Voordeel wat je pakt!"
Durfde geen foto te maken, want er stonden twee winkelmedewerkers in de deuropening.
Vanaf het station gezien aan de linkerkant op de Veemarkt, ergens in het midden van de straat.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:01 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Klinkt me bekend in de oren! Welke winkel is dat ook al weer? Weet ik waar ik op moet letten als ik er van de week weer ben
Ik ben geen expert, en redelijk slecht in taal. Maar wat is dan de correcte schrijfwijze ?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
Ik zag een tijdje geleden bij een winkel in Hoorn in grote letters boven de ingang staan:
"Voordeel wat je pakt!"
Durfde geen foto te maken, want er stonden twee winkelmedewerkers in de deuropening.
Daar word je ook niet vrolijk vanquote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Docente op intranet, afgestudeerd aan de universiteit:
'De konsekwenties zijn...'
Voordeel dat je pakt.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:13 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, en redelijk slecht in taal. Maar wat is dan de correcte schrijfwijze ?
quote:
dam scherpquote:Op zondag 17 januari 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
"Voordeel wat je pakt!"
Nee... ik heb d'r nog nodigquote:Op zondag 17 januari 2010 20:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Wat terug gemaild?
Meh... je kan sommige mensen beter te vriend houden.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik wist neit dat het zo gevoelig lag
Tot de nieuwe spelling (1996) was dit ook correct. Ik weet niet hoe oud ze is?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Zeker ouder.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tot de nieuwe spelling (1994) was dit ook correct. Ik weet niet hoe oud ze is?
Graag elke dag zulk mooi haar?quote:Op zondag 17 januari 2010 20:38 schreef Janetje het volgende:
De jongedame van de Syoss-reclame vertelt "graag elke dag zo'n mooi haar als bij de kapper" te willen. Ik word er iedere keer helemaal kriegel van als ik het hoor, maar ik kan er geen duidelijke regel voor vinden. Iemand?
dat is heel lang de gebruikelijke spelwijze geweest,quote:Op zondag 17 januari 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Waar ik vandaan kom is 'zo'n fruit' redelijk normaal in spreektaal. "De boer heeft zo'n mooi fruit."quote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef Felixa het volgende:
Haar is onzijdig - het haar, maar het is toch een soort van meervoud. Net als fruit of groente.
Je zegt ook niet zo'n mooi fruit.
Zo'n is "zo een", enkelvoud dus.
Dus wordt het "zulk mooi haar".
Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Janetje het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom is 'zo'n fruit' redelijk normaal in spreektaal. "De boer heeft zo'n mooi fruit."
Vandaar de tweestrijd in m'n hoofd waarschijnlijk; aan de ene kant krijg ik er door taal opgewekte stuiptrekkingen van, aan de andere kant is het me zo ingepeperd.
Dank voor de opheldering.
zodat het opvalt?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die foto van 'pas op is nadt' hoort niet in dit topic.
Doen schilders opzettelijk
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.
Kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 21:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.
In het noordelijk taalgebied zegt men dan ‘zulke grote voeten, zulk mooi weer, zulk lang haar’.
jup!quote:
bij mequote:Op zondag 17 januari 2010 23:45 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was vandaag in de chinese supermarkt, die is ook altijd goed voor rare fouten, maar ik had mn telefoon niet bij
Wat een haalfazenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef MissMSX het volgende:
Niet echt tenenkrommend, maar wel lachwekkend
Uiteraard De telegraaf
[ afbeelding ]
De spatiebalk doet het in ieder geval wel... Voor zover dat iets "betekend" natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Die wilde ik net postenquote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Da's gewoon een loungehoek om te lunchen, snap dat dan.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Maar wel hebben we tegenwoording een "Lounch hoek"...
Dat is wel leuk bedacht.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jup!
dan denk je heuj! dat klopt nieten dan heb je het gezien. Dus zit je er niet aan.
Waarom moet ik nu ineens aan nierstenen denkenquote:Ik werd vroeger door de omgeving vergruisd
hoe schrijf je kip cayun dan ?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Bij ons op het werk hebben ze regelmatig Kip Cayun. De Gordon Blue hebben ze inmiddels in de gaten.
Maar wel hebben we tegenwoording een "Lounch hoek"...
Er mankeert wel meer aan, amper te lezen. recht uit de vertaalmasjienquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:13 schreef Zapper het volgende:
Vandaag gezellig verder met overmatig spatiegebruik en missen van koppeltekens
[ afbeelding ]
Ik tel 2 zo even snelquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef ReMcOrE het volgende:
ook maar eens wat posten dan, in plaats van alleen meelezenmailtje van carwash hier in de buurt:
[ afbeelding ]
zoiets heb ik op mn mobiel bij youtube heb je de volgende mogelijkheid: 10 meer video's downloadenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Laatst een Wacom Pen Tablet gekocht, je kunt 'm ook als touch-pad gebruiken.
Als je op het knopje drukt om deze functie te gebruiken, staat er:
aanraaking aan
Ik zie 'm niet... Toch wel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:44 schreef SaskiaR het volgende:
In Oxford zou je toch denken dat mensen wel kunnen spellen, maar deze drukker maakt toch nog een foutje:
[ afbeelding ]
Doe mij ook maar een stukje danquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:44 schreef SaskiaR het volgende:
In Oxford zou je toch denken dat mensen wel kunnen spellen, maar deze drukker maakt toch nog een foutje:
[ afbeelding ]
ik maar zoeken naar een persoon op die hoofdfoto, totdat ik zag dat het om een woord in de volledige beschrijving gingquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Wie ziet hem?
Of moet ik zeggen, wie ziet haar![]()
[ afbeelding ]
Bron
of klik hier
Klinkt als een wervende tekst voor een opleiding tot anesthesioloog.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Felixa het volgende:
Mijn collega had vanmiddag ook een mooie: wie mooi wil zijn, moet pijn bestrijden.
hmmm, lekker ruigquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Zapper het volgende:
Ze moeten er nu toch echt wel eens iets aan doen hoor
[ afbeelding ]
hun?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:32 schreef lelouch het volgende:
[ afbeelding ]
Hun zijn 8 dagen in de week open?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Klinkt als een wervende tekst voor een opleiding tot anesthesioloog.
Soms snap ik dan de zin gewoon niet meer, pas na 3x lezen kom ik erachter dat er gewoon een foutje in zitquote:
daar ga ik wel vanuit... samenvoeging van beidequote:Op maandag 25 januari 2010 09:40 schreef G-NiLES het volgende:
verwarring met Orde op zaken stellen lijkt mij ook..
Bedoeld wordt denk ik 'zaken op orde brengen' ?
Deze is inderdaad om te huilen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:34 schreef Mankatans het volgende:
[..]
deze is wel heel erg tenenkrommend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |