Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Janetje het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom is 'zo'n fruit' redelijk normaal in spreektaal. "De boer heeft zo'n mooi fruit."
Vandaar de tweestrijd in m'n hoofd waarschijnlijk; aan de ene kant krijg ik er door taal opgewekte stuiptrekkingen van, aan de andere kant is het me zo ingepeperd.
Dank voor de opheldering.
zodat het opvalt?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die foto van 'pas op is nadt' hoort niet in dit topic.
Doen schilders opzettelijk
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh... zo'n vind ik niet echt spreektaal.
Kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 21:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
In het zuidelijk taalgebied kun je zo’n bij ontelbare woorden en meervoud gebruiken. Zo’n grote voeten, zo’n mooi weer, zo’n lang haar.
In het noordelijk taalgebied zegt men dan ‘zulke grote voeten, zulk mooi weer, zulk lang haar’.
jup!quote:
bij mequote:Op zondag 17 januari 2010 23:45 schreef GimmeGore het volgende:
Ik was vandaag in de chinese supermarkt, die is ook altijd goed voor rare fouten, maar ik had mn telefoon niet bij
Wat een haalfazenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:09 schreef MissMSX het volgende:
Niet echt tenenkrommend, maar wel lachwekkend
Uiteraard De telegraaf
[ afbeelding ]
De spatiebalk doet het in ieder geval wel... Voor zover dat iets "betekend" natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Die wilde ik net postenquote:Op maandag 18 januari 2010 12:07 schreef Zapper het volgende:
Onze vrienden van OneDayFly zijn weer bezig
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |