Dan ga ik toch voor Duitsland!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:03 schreef maartena het volgende:USA
En tevensCanada
vanwege alle familie die ik daar heb.....
Ik neem aan Pacific, aangezien de spelen in PST gehouden worden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:06 schreef Saviola het volgende:
Zijn die tijden eastern of pacific?
Tijden zijn idd PST.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik neem aan Pacific, aangezien de spelen in PST gehouden worden.
Yep, Go USA!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:23 schreef nyny83 het volgende:
Jullie gaan me allemaal uitlachen, maar ik denk dat USA minimaal de finale gaat halen
Maar Teemu zou wel eens niet kunnen meedoen....quote:
Hoezo? Zn kaak heeft ie niet nodig bij ijshockey. Gewoon zo'n kooi om je bek heen doen en spelen. Niet zeikenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar Teemu zou wel eens niet kunnen meedoen....
Zweden wordt ook gezien als serieuze kanshebber. Regerend wereldkampioen hequote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:05 schreef Terreros85 het volgende:
Rusland, VS en Canada als favorieten. Of zijn er nog andere kanshebbers?
David Backes noemt het toeval.quote:First, it was Chicago’s Jonathan Toews . . . then it was Anaheim’s Corey Perry . . . and last night it was Columbus’ Rick Nash.
The Blues’ David Backes is trying to take out the Team Canada roster before the Olympics even begin. Recently named to the U.S.A. roster, Backes has fought all three of those starts since Jan. 2. And don’t forget the scrum he had behind the net with San Jose’s Dany Heatley recently.
quote:“No direct agenda there,” Backes said. ”They just tend to be the guys that are in my way and creating some havoc around . . .”
Heb zo eens rondgekeken.... En moet eerlijk zeggen dat ik het dan wel weer jammer vind dat teams als Zweden, Finland en Tsjechie echt voor 90% uit de NHL trekken..... nu is dat natuurlijk ook wel de top league, maar Duitsland en Zwitserland trekken bijvoorbeeld maar voor 10, 15% uit de NHL. Zelfs het Russische team is 70% NHL, terwijl ze zelf ook een redelijke league hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:30 schreef okee6 het volgende:
Link naar de rosters van de diverse teams. Wisselingen zijn nog mogelijk tot 15 februari.
Teemu doet mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:11 schreef maartena het volgende:
Maar Teemu zou wel eens niet kunnen meedoen....
Duitsland heeft ook maar 8 NHL spelers op dit moment, waarvan er 6 geselecteerd zijn..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:34 schreef maartena het volgende:
nu is dat natuurlijk ook wel de top league, maar Duitsland en Zwitserland trekken bijvoorbeeld maar voor 10, 15% uit de NHL.
Dat zal inderdaad ook wel meespelen inderdaad, niet aan gedacht. Maar toch, ik heb dan toch een zwak voor de landen die uit eigen bodem zoveel mogelijk putten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:44 schreef Saviola het volgende:
Duitsland heeft ook maar 8 NHL spelers op dit moment, waarvan er 6 geselecteerd zijn..
Alles leuk en aardig, maar het gaat om prestaties. Dan selecteer je gewoon je beste spelers. De beste spelers van het Nederlands voetbalelftal spelen ook in het buitenland. Dan ga je niet Rob Penders selecteren omdat die toevallig in de eigen competitie speelt. Je pakt gewoon de beste spelers die er beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad ook wel meespelen inderdaad, niet aan gedacht. Maar toch, ik heb dan toch een zwak voor de landen die uit eigen bodem zoveel mogelijk putten.
Ik vind het jammer dat Zweden en Finland in dezelfde poule zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:38 schreef sp3c het volgende:
ik hoop zoals elk groot toernooi op een finale Zweden/Finland
maar het zal wel Canada worden
De NOS streamed een hele hoop heb ik begrepen. Verder kun je de spelen volgen op de BBC (1 en 2), ARD/ZDF, de Vlaamse publieke omroepen en Eurosport 1 & 2.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:38 schreef sp3c het volgende:
iemand al enig idee hoe ik dat moet gaan streamen want de zendtijd in Nederland zal wel vol kerels met hele lange ijzers en hele strakke kleertjes gaan zitten
Mwah dat dacht iedereen op de vorige Olympics ookquote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:38 schreef sp3c het volgende:
ik hoop zoals elk groot toernooi op een finale Zweden/Finland
maar het zal wel Canada worden
Dat was mijn post ookquote:Op zaterdag 6 februari 2010 02:11 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk was het gewoon een ordinaire tvp
En anders ga je gewoon naar myp2p.eu en vervolgens naar icehockey. Daar zullen ze waarschijnlijk ook vrijwel alle wedstrijden streamen, en zeker die van USA, Canada en Rusland.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 02:57 schreef maartena het volgende:
[..]
De NOS streamed een hele hoop heb ik begrepen. Verder kun je de spelen volgen op de BBC (1 en 2), ARD/ZDF, de Vlaamse publieke omroepen en Eurosport 1 & 2.
Zie verder hier: http://en.wikipedia.org/w(...)lympics_broadcasters
Tegenwoordig kun je met een beetje digitaal pakket in Nederland ook alweer pak-em-beet 100 zenders ontvangen of zo, niet? Daar zal vast wel e.e.a. aan OS te zien zijn denk ik, desnoods op vage buitenlandse zenders.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:35 schreef FP128 het volgende:
Ook ik verheug mij vooral op de wedstrijd tussen de VS en Rusland en natuurlijk een finale van Rusland vs Canada. Dat is en blijven altijd de krenten uit de pap als het om ijshockey gaat. Jammerlijke is wel dat tegenwoordig het 'koude oorlog' sfeertje zoals ten tijde van er niet meer is daar beide landen tegenwoordig op goede voet met elkaar staan.
Veel teams barsten van de NHL spelers, en de NHL zelf heeft bijna 3 weken pauze. Ik denk dat de overige NHL spelers gewoon trainen voor de rest van het seizoen, maar ik denk dat ze ook zeker even een weekje er tussenuit knijpen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
Doen nu wel alle toppers mee eigenlijk? Ik kan me van de vorige keer herinneren dat NHL spelers eindelijk het hele toernooi mee mochten doen maar dat een hoop lekker vakantie gingen vieren (gelijk hebben ze).
Ik begrijp dus dat niet alle toppers komen...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Veel teams barsten van de NHL spelers, en de NHL zelf heeft bijna 3 weken pauze. Ik denk dat de overige NHL spelers gewoon trainen voor de rest van het seizoen, maar ik denk dat ze ook zeker even een weekje er tussenuit knijpen.
Beetje overhypede gebeurtenis... het is bewust heel groot gemaakt omdat het toen op het hoogtepunt van de koude oorlog gebeurde. Het was maar 1,5 maand nadat de Russen Afghanistan binnenvielen. Politiek misbruikte prestatie waar de romantiek overheerst.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Alle goals na de 1-0.... ook grappig dat de Sovjets hun goalie na de 2-2 vervangen.
Tja, wat is een "topper"? Er is maar 1 team Canada en 1 team USA, 1 team Finland..... etc, en die halen stuk voor stuk hun beste spelers uit de NHL, maar het zou best wel eens kunnen dat iemand die toch zeker als "topper" aangemerkt kan worden geen selectie heeft in 1 van de Olympische teams. Met name voor team USA en team Canada vallen er denk ik heel wat buiten de boot, je roster kan maar zo groot zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
Ik begrijp dus dat niet alle toppers komen...
Voorbeeldje: het basketbalteam van de USA in 2008 kende een hoop topspelers maar het viel niet te zeggen dat dat het beste team was... geen enkele amerikaan van de toenmalige kampioen was bijvoorbeeld geselecteerd/bereidt om te spelen...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, wat is een "topper"? Er is maar 1 team Canada en 1 team USA, 1 team Finland..... etc, en die halen stuk voor stuk hun beste spelers uit de NHL, maar het zou best wel eens kunnen dat iemand die toch zeker als "topper" aangemerkt kan worden geen selectie heeft in 1 van de Olympische teams. Met name voor team USA en team Canada vallen er denk ik heel wat buiten de boot, je roster kan maar zo groot zijn inderdaad.
Hierboven ergens is ook al een overzicht gelinked van alle spelers in alle Olympische teams, daar moet je je antwoord kunnen vinden denk ik.
Jij hebt echt iets tegen de VS he....quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
Beetje overhypede gebeurtenis... het is bewust heel groot gemaakt omdat het toen op het hoogtepunt van de koude oorlog gebeurde. Het was maar 1,5 maand nadat de Russen Afghanistan binnenvielen. Politiek misbruikte prestatie waar de romantiek overheerst.
Het schandelijke is dat deze club vol met redneckamateurs in 2002 de vlam mocht aansteken terwijl Eric Heiden niet eens de vlam het stadion binnen mocht brengen. Eric heiden bedankte terecht voor die 'eer'...
Ik heb ook een keer gelezen dat iets van 45% van de Amerikanen denkt dat dit een wedstrijd om goud was.... dat zegt direct ook weer heel veel over de voortvluchtige en vergeetachtige natuur van het land. Alleen de romantiek onthoudt men.
M'n antipathie tegen de VS lijkt groter voor iemand die 100% achter het land staat... In dit geval is het wel ergens op gebaseerd: de amerikanen hebben in het verleden menig kleedkamer gesloopt nadat ze verloren hadden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt echt iets tegen de VS he....
Hou je politieke praat en je vooroordelen over de VS verder buiten dit topic, het gaat hier over IJshockey.
ja, alleen 9pm is 6.00 's ochtends hierquote:Op maandag 8 februari 2010 21:28 schreef sp3c het volgende:
damn nu je het zegt!!
12:00 pm RUSSIA vs. CZECH REPUBLIC
4:45 pm CANADA vs. USA
9:00 pm SWEDEN vs. FINLAND
spektakel genoeg om een kratje bier te kopen
mwochquote:Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef nyny83 het volgende:
[..]
ja, alleen 9pm is 6.00 's ochtends hierDenk niet dat ik dat ga trekken.
Wat uitlachen toe lachen als Team USA collectief speelt komen ze verder dan de russen en de canadezenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:23 schreef nyny83 het volgende:
Jullie gaan me allemaal uitlachen, maar ik denk dat USA minimaal de finale gaat halen
och ik chat tijdens de live streams regelmatig met hockeyfans, en die lachen me allemaal uit als ik zeg dat USA de finale gaat halen. Noemen ze me USA-fanboy enzo... ik ben er nog nooit geweestquote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:43 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Wat uitlachen toe lachen als Team USA collectief speelt komen ze verder dan de russen en de canadezen
Ik zal het wel gaan volgen. Zweden heeft een medaille te verdedigen en ijshockey is hier nu eenmaal superpopulair. En uitgezonden wordt het hier zeker. Maar het blijft natuurlijk wel in de schaduw staan van de mannen, ook qua aandacht.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:37 schreef Idler het volgende:
Zijn er hier mensen die het damesijshockey gaan volgen? Is dat een beetje om aan te zien? Lekkere wijven of tandloze kenaus? Wordt het überhaupt uitgezonden?
Ik zat ook al te kijken..... 13-0 na twee perioden... het record bij vrouwenhockey is 16-0, tevens door Team Canada in 2006 tegen Italie.quote:
Westrijd is bijna gedaan, maar hier kan je hem nog volgen op kanaal 4 http://www.eurovisionsports.tv/olympics/?quote:
Aantal vrouwelijke hockeyers in Slowakije: 288.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:44 schreef Halcon het volgende:
Trieste bedoening eigenlijk dat vrouwen-ijshockey. Uitslagen van 18-0 verwacht je in de recreantencompetitie, niet op dit podium.
Ik begrijp wel hoe deze verschillen tot stand komen, maar ik begrijp niet waarom de OS zich leent voor dit soort wanvertoningen.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Aantal vrouwelijke hockeyers in Slowakije: 288.
Aantal vrouwelijke hockeyers in Canada: 85.000
Althans, dat zei de commentator hier op TV..... tja,dan zijn dergelijke verschillen mogelijk.
Het vorige record bij vrouwen hockey qua scoreverschil stond ook bij Canada trouwens.... in 2006 Torino versloegen ze notabene het gastland Italie met 16-0.
Ze zijn gewoon zo goed.
Precies. Door dit soort vertoningen wordt zo'n sport belachelijk gemaakt. Laat dit soort teams aan de Paralympics meedoen ofzo.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:22 schreef Copado het volgende:
Maak dan een poule van 4 ofzo waar iedereen 4 keer tegen elkaar speelt.
Emancipatie vind ik een kulargument. Dan mogen de dames ook 5.000 en 10.000 meter gaan schaatsen i.p.v. 3.000 meter en 5.000 meter. Ik vind dat er een ondergrens qua niveau moet zijn en aan die ondergrens voldoe je niet als je met 18-0 verliest.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:25 schreef sp3c het volgende:
nou het heren ijshockey is wat meer sp3ctakel natuurlijk he
dan komt daar automatisch ook dames hockey bij tegenwoordig want emancipatie maar meestal als Canada niet meedoet vind ik het wel vermakelijk eigenlijk
Dames ijshockey is net als dames voetbal niet serieus te nemen. Dames schaatsen en hockey is bijvoorbeeld wel serieus te nemenquote:Op zondag 14 februari 2010 13:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Door dit soort vertoningen wordt zo'n sport belachelijk gemaakt. Laat dit soort teams aan de Paralympics meedoen ofzo.
Ook raar dat de ene sport met een beperkte mondiale top wel Olympisch is en andere sporten om ditzelfde argumenten buiten de spelen worden gehouden.
ja weet ik veel, olympische gedachte enzoquote:Op zondag 14 februari 2010 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Emancipatie vind ik een kulargument. Dan mogen de dames ook 5.000 en 10.000 meter gaan schaatsen i.p.v. 3.000 meter en 5.000 meter. Ik vind dat er een ondergrens qua niveau moet zijn en aan die ondergrens voldoe je niet als je met 18-0 verliest.
Sporten toelaten waarbij er 1 of 2 landen zijn die dusdanig spelen dat het enigzins op ijshockey lijkt heeft weinig te maken met de Olympische gedachte.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja weet ik veel, olympische gedachte enzo
ik heb geen idee verder, ik vind het vermakelijk tot het echte ijshockey begint en zolang canada niet meedoet =D
Yep, daarom vind ik ook dat het feit dat mannen een bepaalde sport uitoefenen op de OS niet per definitie in zou moeten houden dat vrouwen die sport dan ook maar op de OS moeten doen en omgekeerd.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dames ijshockey is net als dames voetbal niet serieus te nemen. Dames schaatsen en hockey is bijvoorbeeld wel serieus te nemen
Yep, dat vind ik ook, maar dan wel de competitie van de mannen, waar het spannend is. Wedstrijden waar het 18-0 wordt zijn niet de moeite om te kijken natuurlijk.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:46 schreef remlof het volgende:
Tvp, ijshockey vind ik toch wel by far de leukste sport om te volgen op de WInterspelen.
Ja ja nu weten we wel dat je een seksistische mannetje ben.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cuba stuurt geen vrouwelijke boksers, dat zouden alle landen ook met ijshockeysters moeten doen
Ieder Canadees bierteam verslaat zelfs met de wijvenregels Team Canada met minimaal 10 doelpunten verschil
Wat heeft dit met seksistisch te maken? Dit heeft te maken met een bepaalde ondergrens qua niveau. De OS is bedoeld om topsporters elkaar te laten bekampen en niet om jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:51 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja ja nu weten we wel dat je een seksistische mannetje ben.
18-0 kan het bij de mannen ook best worden als Canada en Rusland gas geven, wat ze overigens niet gaan doenquote:Op zondag 14 februari 2010 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, dat vind ik ook, maar dan wel de competitie van de mannen, waar het spannend is. Wedstrijden waar het 18-0 wordt zijn niet de moeite om te kijken natuurlijk.
Dat vraag ik me af. 18-0 is echt heel veel. Er doen ook maar 12 landen mee en alleen maar vaste A poule-landen.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
18-0 kan het bij de mannen ook best worden als Canada en Rusland gas geven, wat ze overigens niet gaan doen
Wat is er precies niet vriendelijk aan?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:55 schreef Doler12 het volgende:
Ja maar hij kan het toch wel vriendelijker zegen of niet?
Rusland en Canada spelen op het wk ook niet met alle big gunsquote:Op zondag 14 februari 2010 13:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. 18-0 is echt heel veel. Er doen ook maar 12 landen mee en alleen maar vaste A poule-landen.
Dat doet vrijwel niemand toch?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rusland en Canada spelen op het wk ook niet met alle big guns
quote:Op zondag 14 februari 2010 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De meeste Europese landen wel omdat die gewoon minder spelers in de NHL hebben en het WK belangrijker is
Canada kan echt wel met 14-2 van Noorwegen winnen of Rusland met 15-3 van Latvia. Ze gaan het alleen niet doen omdat de prijzen pas aan het eind verdeeld worden
Onzin.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
18-0 kan het bij de mannen ook best worden als Canada en Rusland gas geven, wat ze overigens niet gaan doen
ja naja je kan moeilijk Canada 12 wedstrijden tegen het tweede van Canada laten spelen, snap werkelijk niet waar je je druk om maakt eerlijk gezegdquote:Op zondag 14 februari 2010 13:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sporten toelaten waarbij er 1 of 2 landen zijn die dusdanig spelen dat het enigzins op ijshockey lijkt heeft weinig te maken met de Olympische gedachte.
Ik zie het staan ja, maar geloof het niet. In 60 minuten kan je dat haast niet halen. Zelfs al is het zuivere speeltijd.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja je kan moeilijk Canada 12 wedstrijden tegen het tweede van Canada laten spelen, snap werkelijk niet waar je je druk om maakt eerlijk gezegd
wat hij zegt:
http://www.vancouver2010.(...)-pains_278288xM.html
82-0
ik zou je eigenlijk gelijk willen geven maar check ditquote:Op maandag 15 februari 2010 16:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zie het staan ja, maar geloof het niet. In 60 minuten kan je dat haast niet halen. Zelfs al is het zuivere speeltijd.
Idd, wat ergquote:Op maandag 15 februari 2010 16:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou je eigenlijk gelijk willen geven maar check dit
http://www.iihf.com/channels0809/olympic-qual-women/group-a.html
hierna volgt dan nog een kwalificatietoernooi waarna slovakije en China zich hebben geplaatst
maar als je ziet dat Amerika de Chinezen eenzelfde pak slaag hebben gegeven is het misschien beter om het bij 6 landen in 1 poule te houden
Ik zou willen dat ik als coach van die kutwijven gehad hadquote:Op maandag 15 februari 2010 17:21 schreef sp3c het volgende:
echt hoor, als je zo hard doorzet met zo weinig tegenstand dan ben je echt een kutwijf![]()
IJshockey is gewoon een snellere sport, en in 3 x 20 minuten kun je aardig wat scoren. Zelfs in de NHL zijn scores van 5-0 niet ongewoon. (7-3 gisteren bijv. Ducks @ Oilers)quote:Op zondag 14 februari 2010 12:29 schreef Halcon het volgende:
Ik begrijp wel hoe deze verschillen tot stand komen, maar ik begrijp niet waarom de OS zich leent voor dit soort wanvertoningen.
Ze zouden eigenlijk een "mercy rule" moeten hebben zoals bij internationaal honkbal.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:16 schreef popolon het volgende:
82-0.Na 10-0 hou je toch op met spelen, figuurlijk dan.....
Las net dat het 139-0 in schoten op doel was.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:53 schreef sp3c het volgende:
naja als je land nog niet genoeg speelsters heeft om een nationaal team te vullen dan moet je gewoon niet meedoen want dan krijg je dit soort dingen
het is moeilijker om met 82-0 te verliezen denk ik, moet je om de 45 seconden scoren ofzo ... dan ben je goed moe aan het einde!
139 schoten op doel holy shit!quote:Op maandag 15 februari 2010 23:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Las net dat het 139-0 in schoten op doel was.
Dan mis je dus wel één van de aantrekkelijkste wedstrijden: Canada - USA...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:06 schreef HaagsPietje het volgende:
jaaaa een van de weinig echt leuke dingen op de olympische spelen!
hoewel ik pas ga kijken als het echt spannend wordt, dus na de poule fase...
Die wordt overigens wel om 01.45 uur 's nachts uitgezonden Nederlandse tijd....quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:43 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Dan mis je dus wel één van de aantrekkelijkste wedstrijden: Canada - USA...
ah jammer, eerste periode was nog wel redelijk spannend, betrapte mezelf er zelfs op dat ik bij 2-2 mijn handjes halverwege in de lucht hadquote:Op dinsdag 16 februari 2010 06:07 schreef GuidooH het volgende:
Volgens mij is het nu afgelopen, 6-2 geworden.
Dus is 't belangrijk dat de mensen OF vantevoren wat slaap pakken, OF de dag/ochtend erna vrij nemen OF niet moeten zeuren en gewoon met kleine oogjes de dag erna op 't werk zitten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:52 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Die wordt overigens wel om 01.45 uur 's nachts uitgezonden Nederlandse tijd....
Klopt. Maar als ik toch een keuze moet maken tussen Franzen en Holmstrom, dan is deze snel gemaakt. Al was 't uiteraard het beste om ze beiden erbij te hebben. Maar dat gaat helaas niet. Vind overigens wel dat de Zweedse offense erg goed is. Alleen de rechtervleugel kan beter.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:55 schreef nyny83 het volgende:
Holmstrom is ook geen zwakkeling hoor. Altijd erg belangrijk met zijn aanwezigheid vlak voor het net.
Schijnbaar heeft Bergeron 't op diverse (jeugd)toernooien nogal goed gedaan samen op 1 line met Crosby. Er wordt gehoopt dat dit nu weer zal gebeuren. Tsja... Zou Sid zoveel invloed hebben dat hij eist dat Bergeron mee moest? Het zal toch wel niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:55 schreef nyny83 het volgende:
Over Bergeron: die gast had inderdaad niet eens mee gemoeten. Waarom niet gewoon Nash - Crosby - Iginla? En waarom speelt Mike Richards niet en is Bergeron de 13de forward?
ik kreeg geen vrij dus ga ik proberen van te voren slaap te pakken en anders met kleine oogjes werken EN heel hard zeuren dat ik geen vrij kreegquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Dus is 't belangrijk dat de mensen OF vantevoren wat slaap pakken, OF de dag/ochtend erna vrij nemen OF niet moeten zeuren en gewoon met kleine oogjes de dag erna op 't werk zitten.![]()
Ach ja, zo heeft iedereen z'n mening. Ik had 't weer anders gedaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:21 schreef nyny83 het volgende:
Mijn opstelling:
Nash-Crosby-Iginla
Marleau-Thornton-Heatley
Morrow-Getzlaf-Perry
Staal-Toews-Richards
Canada B Team..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef WesCAddle het volgende:
Maar goed, de Canadezen hebben zoveel goede spelers dat 't onmogelijk is om een zwakke ploeg op 't ijs te brengen.
Volgens mij kunnen ze zelfs 3 teams afleveren die allemaal kunnen meedoen voor het goud. Team East/Quebec, Team Ontario en Team West.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:22 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Dat zeg ik... en ook deze ploeg zou een gouden medaille kandidaat zijn.
Ja goed, ik heb alleen de mensen opgenomen die zijn geselecteerdquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Ach ja, zo heeft iedereen z'n mening. Ik had 't weer anders gedaan.
(ok, niet iedereen is opgeroepen, maar dat terzijde)
Nash - Crosby - Iginla
Marleau - Thornton - Heatley
Stamkos - Getzlaf - St. Louis
Staal - Toews - Richards
Maar goed, de Canadezen hebben zoveel goede spelers dat 't onmogelijk is om een zwakke ploeg op 't ijs te brengen.
die ga ik zeker wel kijken...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:43 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Dan mis je dus wel één van de aantrekkelijkste wedstrijden: Canada - USA...
Oh... mijn...god... je schaamt je toch kapot als Nederlander. Krijg je als interviewer de kans om een vraag aan Sidney Crosby te stellen, vraag je dat.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef Fiama het volgende:
Het filmpje van de NOS over hockey op de Spelen:
http://nos.nl/os2010/vide(...)r-ijshockeygoud.html
Dat Crosby op Sven Kramer lijkt
Helemaal mee eens, al betwijfel ik of de NOS het uitzendt. Ik pak er wel een streampje bij.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
die ga ik zeker wel kijken...
en voor elke overwinning van Russia drink ik een paar piva´tjes extra! Go Russia!
als ik goed gekeken heb vanavond 21.00 uur Nederlandse tijd de eerste pot tussen de VS en Zwitserland?! Mooie tijd voor een glas cola en een zak chips liggend op de bank...![]()
ja ik zit net te kijken en eurosport en duitsland zenden non-sporten uit waar geen hond in is geinteresseerd zoals biatlon en kunstschaatsen....redelijk onbegrijpelijk in mijn ogen als je weet dat ijshockey de enige echte publiekstrekker van de spelen is!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:34 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al betwijfel ik of de NOS het uitzendt. Ik pak er wel een streampje bij.
Nou dat lijkt me jusit wel een keertje humor. Kijken wat ze allemaal fout roepenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:37 schreef Saviola het volgende:
Ik hoef toch echt ook geen ijshockey te zien met Nederlands commentaardoe mij maar lekker een Canadees streampje.
Het mag niet, maar ik doe het toch.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:39 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja ik zit net te kijken en eurosport en duitsland zenden non-sporten uit waar geen hond in is geinteresseerd zoals biatlon en kunstschaatsen....redelijk onbegrijpelijk in mijn ogen als je weet dat ijshockey de enige echte publiekstrekker van de spelen is!
als iemand een goeie stream weet, kan die dan hier misschien geplaatst worden?
Inderdaad! typisch weer die Nederlandse hoempa-pa-folklore-trek-je-unox-wintermuts-helemaal-over-je-hoofd mentaliteit.......quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:33 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Oh... mijn...god... je schaamt je toch kapot als Nederlander. Krijg je als interviewer de kans om een vraag aan Sidney Crosby te stellen, vraag je dat.
thanks man!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:42 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Het mag niet, maar ik doe het toch.
http://www.myp2pforum.eu/(...)-day-4-feb-15-a.html
Hou dit topic in de gaten. Stream van Kilonet is sowieso goed (wel sopcast installeren). ND Sports en Team Teal (mochten die uitzenden) zijn ook altijd erg goed te bekijken (meestal ook sopcast streams).
edit: deze link dus http://www.myp2pforum.eu/(...)-day-5-feb-16-a.html
Oh wat een vraag, of meer, opmerking.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef Fiama het volgende:
Het filmpje van de NOS over hockey op de Spelen:
http://nos.nl/os2010/vide(...)r-ijshockeygoud.html
Dat Crosby op Sven Kramer lijkt
Geen idee, bij mij krijg ik die kanalenlijst niet eens. Is ook niet boeiend, je moet gewoon op het linkje in dat forumtopic klikken. Als het goed is opent ie dan vanzelf sopcast en start hij het goede kanaal. Eventueel kun je dan met het icoontje met een klein pijltje erin je eigen media player starten in plaats van de ingebouwde (bijvoorbeeld VLC of Windows Media Player, wel instellen bij de opties)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:03 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
thanks man!
Heb net sopcast geinstalleerd, geen idee of dat gaat werken bij mij maar ja....klopt het dat ik nu nog foutmeldingen krijg als ik onder `icehockey` op die linkjes klik?
Haha, echt héquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh wat een vraag, of meer, opmerking.
Of dat ze anderhalve periode nodig hebben om alle regeltjes uit te leggen ipv gewoon play-by-play te doen.. Nee geef mij maar gewoon een Canadese streamquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:40 schreef nyny83 het volgende:
Nou dat lijkt me jusit wel een keertje humor. Kijken wat ze allemaal fout roepen![]()
Dat gaat het dus worden voor mij. Ik verheug me er al opquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Dus is 't belangrijk dat de mensen OF vantevoren wat slaap pakken, OF de dag/ochtend erna vrij nemen OF niet moeten zeuren en gewoon met kleine oogjes de dag erna op 't werk zitten.
De sfeer bij wedstrijden van Canada wordt toch wel erg vet denk ikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:32 schreef sp3c het volgende:
ik vind het toch het lekkerst zonder commentaar eigenlijk, muziek erbij en tv op de achtergrond
en bier
Sharks line was bij mij echt wel 1e line geweest.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:21 schreef nyny83 het volgende:
Jarome loopt in een matig draaiend team bijna 1 op 1 en staat in totaal 22ste in aantal punten in de NHL, dus zo'n slecht seizoen draait hij nu ook weer niet. Hoogstens iets minder top dan we van hem gewend zijn. Bovendien is Iginla juist een uitstekende 2-way forward.
Nu:
Nash-Crosby-Bergeron
Staal-Getzlaf-Perry
Marleau-Thornton-Heatley
Morrow-Toews-Iginla
Mijn opstelling:
Nash-Crosby-Iginla
Marleau-Thornton-Heatley
Morrow-Getzlaf-Perry
Staal-Toews-Richards
Verdedigingsparen zien er wel al goed en logisch uit:
Boyle-Pronger
Keith-Seabrook
Weber-Niedermayer
Doughty als reserve
Gewoon Mike Emrick voldoet ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Saviola het volgende:
[..]
Of dat ze anderhalve periode nodig hebben om alle regeltjes uit te leggen ipv gewoon play-by-play te doen.. Nee geef mij maar gewoon een Canadese stream
Op de nos site kan je toch ook gewoon zonder commentaar kijken? Elke sport die ik kijk heeft geen commentaar, hoor je alleen de geluiden van het publiek en sporters.En hij werkt primaquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:32 schreef sp3c het volgende:
ik vind het toch het lekkerst zonder commentaar eigenlijk, muziek erbij en tv op de achtergrond
en bier
stream het gewoon vanaf eurovisionsports.tv ofzoiets werkt perfect tot nu toe
alleen jammer dat je om het half uur moet verversen ... ik ververs het na 20 minuten bij het eerste de beeste erg dooie moment dan word ik tenminste niet verrast
Ben je daar fan van misschien? Vreselijke stem heeft die vent.quote:
geen idee, niet geprobeert eigenlijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:06 schreef Irrem het volgende:
[..]
Op de nos site kan je toch ook gewoon zonder commentaar kijken? Elke sport die ik kijk heeft geen commentaar, hoor je alleen de geluiden van het publiek en sporters.En hij werkt primaof hebben we het hier over mensen die in het buitenland kijken
Ik vind hem geweldig altijd op de zondag avond en ik vind Jim Hughson dus weer niksquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ben je daar fan van misschien? Vreselijke stem heeft die vent.
Ben zelf meer fan van de CBC commentators.. Jim Hughson voorop.
Volgens mij zijn alle gesponsorde streams zo. Bij Eurosport ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, niet geprobeert eigenlijk!
zal die vanavond is testen want dat verversen om het half uur is niet ideaal
Wat een comboquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:17 schreef sp3c het volgende:
eerst maar is bier en drop scoren voor het te laat is
WTF, drop en bier?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:17 schreef sp3c het volgende:
eerst maar is bier en drop scoren voor het te laat is
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:18 schreef GuidooH het volgende:
Tof man! Gister had ik een stukje van de vrouwen gezien, maar dat is niks vergeleken met dit!
Goede penalty kill van de Zwitsers.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:22 schreef sp3c het volgende:
Amerikanen kunnen elkaar nog niet echt vinden lijkt wel
in principequote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef GuidooH het volgende:
Ik ken de hele spelregels niet, maar je mag wss alleen diegene met de puck een beuk geven?
Waarom gaat die bal puck zo nu en dan op die "stip"?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:35 schreef Katth het volgende:
Misschien mensen hier die de regels niet weten en vragen willen stellen? Nu is de tijd
periodequote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:34 schreef GuidooH het volgende:
Zo, dat was de eerste... uhh... niet helft... uhhh...
Bal het is een puck hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Waarom gaat die bal zo nu en dan op die "stip"?
het is een puckquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Waarom gaat die bal zo nu en dan op die "stip"?
Ah en er wordt gefloten bij een overtreding?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een puck
en zodra er afgefloten word is er een faceoff
vrije trappen enzo bestaan niet
Na een spelhervatting is er een face off tussen 2 spelers (1 speler van elk team). Er zijn 9 stippen op het ijs voor een face off, verschillende regels bepalen waar een face off wordt genomen na een spelhervatting.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Waarom gaat die bal puck zo nu en dan op die "stip"?
Standaard penalty is 2 minuten oftewel een minor penalty. Zwaardere straffen zijn double minor (2x2 minuten), major (5 min), miss conduct (10 min), game miss conduct (wegwezen!).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Ah en er wordt gefloten bij een overtreding?
En dan kan je ook nog uhh... tripping, slashing, holding.... en vast nog wat andere dingen krijgen en dan moet je paar minuten weg?
Vrije trappen waren raar geweest, want ze trappen niet.
ja en offside enzo of als de puck het veld uitgaat en god no meerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Ah en er wordt gefloten bij een overtreding?
jaquote:En dan kan je ook nog uhh... tripping, slashing, holding.... en vast nog wat andere dingen krijgen en dan moet je paar minuten weg?![]()
mag welquote:Vrije trappen waren raar geweest, want ze trappen niet.
http://nos.nl/os2010/live/kanaal/multi-4/quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:43 schreef nyny83 het volgende:
OVerigens doen alle sopcast streams het bij mij niet.. cannot access sopcast service krijg ik als ik een stream wil starten. Vaag....
Mjah i know, maar dat is zonder commentaar enzo toch? Vind ik toch wat saai. Maar inmiddels werkt het eindelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:44 schreef Doler12 het volgende:
[..]
http://nos.nl/os2010/live/kanaal/multi-4/
KN 1 doet het perfect hier.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:43 schreef nyny83 het volgende:
OVerigens doen alle sopcast streams het bij mij niet.. cannot access sopcast service krijg ik als ik een stream wil starten. Vaag....
Ze lieten de puck in het goaltje gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:47 schreef Klopkoek het volgende:
Wat voor verdedigingsfout maakten de zwitsers eigenlijk?
Ryan was total ongedekt en in de highslot makkelijk scorenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:47 schreef Klopkoek het volgende:
Wat voor verdedigingsfout maakten de zwitsers eigenlijk?
Aanvaller mag niet voor de puck de zone in van de tegenstander.quote:
ja die kereltjes blijven bij de verkeerde de boarding in duwen geloof ikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:48 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ryan was total ongedekt en in de highslot makkelijk scoren
Te veel tekst.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:50 schreef Doler12 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Offside_%28ice_hockey%29
Daarom zei ik ook "normaal" als in de NHL :pquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:52 schreef nyny83 het volgende:
Vechten in internationale regels is volgens mij gewoon vertrekken hoor Katth.
Jawel, voor groepswinstquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer trouwens dat VS Canada de laatste groepswedstrijd is... dan zijn ze beiden al geplaatst wrs.
Die extra wedstrijd heeft Canada al eens het goud gekost.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:58 schreef Saviola het volgende:
[..]
Jawel, voor groepswinstDe beste 4 teams mogen meteen naar de kwartfinale, de slechtste 8 spelen nog een extra kwalificatieronde voor de resterende 4 plaatsen.
Probeerde hij, maar was te laat.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:58 schreef sp3c het volgende:
keeper zag er niet zo goed uit hoor ... daar moet hij toch gewoon poken
ja knappe goal is het sowieso ja maar volgens mij mag dat niet op dat niveauquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:00 schreef nyny83 het volgende:
Bovendien beschermde Backes de puck vrij goed. Gewoon een hele knappe goal
Wat is power play?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:03 schreef Doler12 het volgende:
Power play goal zat er aan te komen natuurlijk!
Zit je ons nou te fucken met die clowntjes steeds of weet je het gewoon niet? Anyway, da's als er eentje is weggestuurd. Het andere team heeft dan een man meer, en dat noemt met powerplay.quote:
als je meer mensen op het ijs hebt dan de tegenstander door een penaltyquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |