Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:51 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat geld voor zover ik weet alleen voor de sector transport.
Ik heb trouwens gisteren na overleg met m'n vriendin besloten om een baan als chef timmer afdeling aan te nemen. Het loonbod was dusdanig dat het gewoon stom is om het niet te doen, namelijk 3000 bruto. De reden dat het voor een scheepstimmerman ongewoon hoog is is omdat ik veel verantwoordelijkheid krijg. Ze willen een complete reorganisatie van de timmer afdeling. Ze vetrouwen helemaal op mij aangezien de eigenaars van de werf zelf de ballen verstand hebben van timmeren.
Woon jij in Londen? Nou?quote:
Deze verdient toch wel eenquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef heiden6 het volgende:
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Deze verdient toch wel een
Als je in de opstartfase van je eigen bedrijf zit werk je, mits je niet wat aan kloot en voor altijd een eenmanszaak zal blijven, echt meer dan 60 uur.
In mijn week zitten nog altijd 7 * 24 uur, 168 uur dus, waarvan je dan dus 60 uur zou werken, wat uit komt dat je nog 108 uur over hebt voor de hele week. Stel, je slaapt 8 uur per nacht, gewoon even een getal genomen, is dus 56 uur. 108-56 = 52 uur. Dan eet je nog wat, en wat dingen in en om het huis, dan hou je nog 35 uur over waarin je vrijwel alles kan doen wat je wilt. Wow! Dat is weinigGewoon dus van 8 tot 7 werken + nog ergens 4 uurtjes erbij plakken, bijvoorbeeld thuis.
Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
Daar denken wij toch heel anders over.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:45 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"
Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken heb je geen leven nee, maar ik heb je net laten zien dat dat niet zo is bij een werkweek van 'wel' 60-uur per week terwijl je het daar over had.
Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.quote:Veel mensen die 100 uur werken hebben tot op zeker hoogte ook geen keus, baan opzeggen of even doorbijten. Maar waarschijnlijk kom je uit een 'bevolkingslaag' die dit toch niet gaat begrijpen, dus laat het maar zo dan.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het doet als ondernemer, leuk als je dan voor jezelf werkt maar vervolgens bijna niks binnen haalt. Dan werk ik liever bij een bank als bijvoorbeeld trader of IB-er. Mijn vader heeft ook altijd hard gewerkt, mijn moeder niet omdat dat gewoon niet nodig was en iemand ook ons moest opvoeden, maar ja die is wel gestopt op zijn 50ste en heeft ons altijd alles kunnen geven wat wij wilden, zowel materialistisch als gewoon in tijd, zelfs met zijn 'wel' 65 uur gemiddeld per week en het velen reizen naar het buitenland. En moet je horen, hij had óók nog een leven, wat een tovenaarquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar denken wij toch heel anders over.
[..]
Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.
Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
quote:
We hebben afgesproken dat ik minimaal 2-3 jaar blijf. De reden waarom ik het uiteindelijk toch heb gedaan is omdat het een baan met heel veel verantwoordelijkheid is. Ik zal zo'n beetje de hele timmerafdeling dragen. Ik wordt verantwoordelijk voor het aannemen/ontslaan van mensen, inventaris van de afdeling, ben het aanspreek punt voor klanten aangaande de betimmering en natuurlijk de timmermannen en zal met de ontwerpafdeling samenwerken wat betreft het ontwikkelen van nieuwe betimmeringen. Daarnaast zal ik zelf natuurlijk zelf zo veel mogelijk mee timmeren. De ervaring die er op kan doen is dan ook zeer waardevol voor het opzetten van een eigen werfje.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?
Gevalletje dooie mus dus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Krijg ik mijn eerste online flirt, wordt ie meteen weer ingetrokken...
Maar nee, al een tijdje niet meer single.
Jij eerst de uitnodiging intrekken en nu mij van een dooie mus beschuldigenquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:33 schreef Skaai het volgende:
[..]
Gevalletje dooie mus dus.
Ik ben volgende week weer ergens in Engeland, zwaai maar.
Volgens Glassdoor verdient een Junior Test Engineer bij Computer Sciences tussen de 46 en de 50k en bij Solaria tussen de 67 en 72kquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een junior test engineer kan verdienen. Hier heb ik weleens op gesolliciteerd (uiteindelijk ben ik trouwens iets anders gaan doen, financieel medewerker bij een ministerie). Het gaat om werkzaamheden als technisch testen op niveau 1. Geen gebruikersacceptatietesten of functioneel testen.
Het punt is dat iemand die 60 uur wil en kan werken dat veelal niet kan terwijl diegene die leiding geeft dat wel weer kan. Ik vind 40 uur helemaal niets en als ik een contract van 60 uur zou kunnen tekenen dan zou ik dat zo doen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je het zo uitlegt begrijp ik wel dat het een uitzonderlijke situatie is in de chauffeurswereld. Puur doordat je veel van huis bent kom je op zich al aan veel uren.
Toch lijkt het me onprettig als ik zelf 60 uur per week zou werken en mijn vrouw (als ik die zou hebben) helemaal niet, of andersom, en met een andere verdeling en samen 50+ uur per week werken kun je zeker ook wel rondkomen.
Ik vind 40 uur per weken eigenlijk te veel, en als het even kan ga ik dat ook niet meer doen, heb genoeg andere dingen te doen. Zolang ik ermee rond kan komen (wat natuurlijk lastig is), vind ik het prima, en dan heb ik ook de rust, tijd en energie om als zich een keer een gelegenheid voordoet om wel veel geld te verdienen, daarop in te springen.
Voor wat betreft Brussel ben ik het volledig met je eens in elk geval.![]()
Nee, 2000 gulden netto in 1990 is niet veel meer waard dan 2000 euro netto nu hoe laag en hoog je ook wil springen. Sommige zaken zijn stukken duurder geworden maar er zijn er ook die nauwelijks duurder zijn geworden maar we onthouden alleen het patatje en het biertje. 2000 euro netto nu is op basis van de consumentenpprijzen zo'n 2850 gulden netto, destijds 1293 EUR (of correcter 1293 ECU).quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef A_Noniem het volgende:
Is stilstand van je salaris ook een daling?
Ff serieus 2000 Gulden netto in laat ik zeggen 1990 was veel meer waard dan 2000 euro netto nu.
Iets om over na te denken ....
Zijn al onze lonen wel meegestegen met de inflatie?
Of zijn we ergens blijven steken?
Dat kan dus helemaal niet en dat is nu het hele probleem. De EU denkt de werknemer tegen de werkgever te beschermen danwel tegen zichzelf terwijl diezelfde werkgever of de "chef" die leiding geeft wel gewoon mag bepalen of die 60 of 70 uur per week werkt. Het is gewoon betutteling als ware de werknemer een onnozel schaap. Als ik liever werk ipv dom achter de tv of in de tuin te zitten of (schrik!) een boek voor mijn lol moet lezen dan is dat mijn goed recht.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
Sommigen kiezen voor werk die hun buitengewoon interesseert en niet enkel om de kost ermee te verdienen. Vrienden zijn geen doel op zich, je hebt een goede band met iemand of je hebt het niet en voor andere hobby's is er tijd genoeg. Elke avond een paar uur tv is dan echt niet een meer uitgesproken toonbeeld van een teken van leven dan het uitoefenen van een (boeiend) vak dat is, integendeel!quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:
Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
Met 60 uur heb je verder nog een prima leven hoor, je denkt nu wellicht vanuit je eigen situatie, maar kijk er eens open naar. Ik werk bijvoorbeeld vaak op maandag tot donderdag van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Da's dus al 52 uur, en dan doe ik op vrijdag daar nog een dag van 9 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags bij en zit ik op 60. Voor de duidelijkheid: ik maak mijn eigen uren, dus die indeling is per week bijna altijd volledig mijn keuze, ik kan ook een paar dagen langer werken en dan andere dagen weer vroeger klaar zijn, etc etc.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar denken wij toch heel anders over.
[..]
Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.
Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:
. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk.
Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.![]()
Als je 5 dagen in de week van half 9 tot 5 werkt, betekent dat ook dat je 5 keer in de week op tijd naar bed moet, wat voor mij inhoudt dat je dus niets aan je avond hebt, wat dus ook weer tijd is, en flexibiliteit op zich, die je opoffert.
Ik wil zeggen dat hoe leuk iets ook is, op een gegeven moment heb je het wel gezien. Het is ook leuk om een playstation-spelletje te spelen, maar dat wil ik ook geen 60 uur per week doen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.
Waar.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:
[..]
Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.
Het lijkt mij ontzettend deprimerend om te stellen dat je werkt om te leven. Dat klinkt meer naar gevangenschap en dwangarbeid totdat je vrij bent. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk. Leef je nu echt wanneer je 12 maanden in het jaar alleen maar golft, uitgaat met vrienden en tot 2 uur 's middags in bed kan blijven? Ik zie dat gewoon niet.
Mijn vriendin werkt zelf nog net iets harder, dus die upgrade zit er niet meer in. We hebben gewoon beide leuk werk, kan gebeuren. Meestal wil ik om 6 uur 's avonds nog even door om dingen af te maken. Als ik geen zin meer heb, kan ik toch altijd naar huis.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Waar.
Ik ben gek op werken, en ben ook echt in de race om carriere te maken (hoop ik) maar ik vind mijn werkdag van 9 tot half 7 toch écht wel genoeg hoor op kantoor. Daarna moet ik naar mijn paarden (tja hobby/sport) en kom ik om 10 uur s'avonds thuis.
Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om tot 10 uur s'avonds door te werken, maar ik zie het nut niet.
Geef gewoon je vrouw/vriendin een schop onder de kont dat ze ook moet werken.
Je vrouw/vriendin thuis laten is zó 1990.
Ik begrijp je verhaal en ik ben zelf ook echt van mening dat het voor iedereen anders is. Je laatste stelling vind ik alleen wat overtrokken, alsof die paar uur per week mijn complete persoon verandert. Natuurlijk definieer ik mezelf enigzins met mijn werk, het is tenslotte iets dat ik leuk vind. Volgens mij definieer jij jezelf ook enigzins met je werk, ik zie niet in hoe dat door uren werk wordt uitgedrukt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
Ontbijt, lunch en diner laat op op werk verzorgen, dat kost me dus ook geen tijd.
Da's waar, maar die werkt toch ook rond die tijd en woont momenteel in het buitenland. Zal wel anders zijn in de toekomst en wellicht staat het me dan tegen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.
Dan voldoe je niet aan de wetgevingquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
Ik heb schijt aan deze wet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan voldoe je niet aan de wetgeving
De boetes van de AI zijn anders niet lulligquote:
Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:26 schreef Paupermans het volgende:
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
13: Tevreden: ja
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaatquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
Inderdaad, bijtelling leaseauto. Daarnaast nog pensioenpremie en ingehouden lunchkosten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat.
Je kunt alles vragen, maar wat is redelijk. Normaal gesproken zou ik zeggen vraag het er maar bij, maar jou bedrijf ontloopt de crisis verder een beetje? Als je dat in je achterhoofd hebt dan is 10% verhoging vragen misschien niet zo realistisch.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:26 schreef Tjeerd1983 het volgende:
Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Sandyman het volgende:
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
Hier 2700 en 23quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
Ook zeer netjes hoor, is allebei boven modaalquote:
Ben denk ik blij dat ik na sociaal juridische dienstverlening (MBO) het HBO ga doenquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
SEU examen gedaan en gehaald?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
En tevreden ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
Was jij met je 14de al aan het werk ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
2 : Functie: Operationeel
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
10 : Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
Ja absoluutquote:
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Was jij met je 14de al aan het werk ?
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
Sorry hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Fokski het volgende:
[..]
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.
Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
2 : Functie: consultant
Je geeft (grote) bedrijven adviezen over hoe ze hun ICT zo inzetten dat het hen het beste helpt bij het realiseren van bijvoorbeeld business doelen. Je weet daarom veel van ICT architecturen, de kosten, risico's en toepasbaarheid ervan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:32 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
En als je dat niet zo was, zou je eens schop moeten krijgenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
2 : Functie: consultant
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Mijn droombaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef The_stranger het volgende:
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variėrend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
Het aanbieden van een pensioen is in NL niet verplicht voor een werkgever. Dit wordt dan dus per CAO verplicht gesteld, maar er zijn ook bedrijven die niet onder een CAO vallen, of CAO's die een pensioen niet verplicht stellen. Die hoeven dan dus niets aan te bieden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
Tja lastig, ik heb precies dezelfde functie gehad, ook klantenbezoeken en deels productmanager.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2100
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee
Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.
Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.
Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |