abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76773700
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:51 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat geld voor zover ik weet alleen voor de sector transport.

Ik heb trouwens gisteren na overleg met m'n vriendin besloten om een baan als chef timmer afdeling aan te nemen. Het loonbod was dusdanig dat het gewoon stom is om het niet te doen, namelijk 3000 bruto. De reden dat het voor een scheepstimmerman ongewoon hoog is is omdat ik veel verantwoordelijkheid krijg. Ze willen een complete reorganisatie van de timmer afdeling. Ze vetrouwen helemaal op mij aangezien de eigenaars van de werf zelf de ballen verstand hebben van timmeren.
Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?

Game on
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76773850
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76773877
We zijn er weer!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:20:34 #4
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76774221
Drive-r vrijgezel?
Garpje .

[ Bericht 85% gewijzigd door Skaai op 13-01-2010 19:27:50 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76774817
Is stilstand van je salaris ook een daling?

Ff serieus 2000 Gulden netto in laat ik zeggen 1990 was veel meer waard dan 2000 euro netto nu.
Iets om over na te denken ....

Zijn al onze lonen wel meegestegen met de inflatie?
Of zijn we ergens blijven steken?
pi_76774843
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef Skaai het volgende:
Drive-r vrijgezel?
Garpje .
Dat vraag je mij nou nooit.
For great justice!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:37:52 #7
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76774926
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat vraag je mij nou nooit.
Woon jij in Londen? Nou?
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76774951
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Woon jij in Londen? Nou?
Als ik mijn ogen dicht doe wel.
For great justice!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:40:20 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76775026
.
pi_76776192
Als ik in Londen zou moeten wonen, bleef ik uit geloofsovertuiging vrijgezel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76777173
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef heiden6 het volgende:
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
Deze verdient toch wel een

Als je in de opstartfase van je eigen bedrijf zit werk je, mits je niet wat aan kloot en voor altijd een eenmanszaak zal blijven, echt meer dan 60 uur.

In mijn week zitten nog altijd 7 * 24 uur, 168 uur dus, waarvan je dan dus 60 uur zou werken, wat uit komt dat je nog 108 uur over hebt voor de hele week. Stel, je slaapt 8 uur per nacht, gewoon even een getal genomen, is dus 56 uur. 108-56 = 52 uur. Dan eet je nog wat, en wat dingen in en om het huis, dan hou je nog 35 uur over waarin je vrijwel alles kan doen wat je wilt. Wow! Dat is weinig Gewoon dus van 8 tot 7 werken + nog ergens 4 uurtjes erbij plakken, bijvoorbeeld thuis.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76777608
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Deze verdient toch wel een

Als je in de opstartfase van je eigen bedrijf zit werk je, mits je niet wat aan kloot en voor altijd een eenmanszaak zal blijven, echt meer dan 60 uur.

In mijn week zitten nog altijd 7 * 24 uur, 168 uur dus, waarvan je dan dus 60 uur zou werken, wat uit komt dat je nog 108 uur over hebt voor de hele week. Stel, je slaapt 8 uur per nacht, gewoon even een getal genomen, is dus 56 uur. 108-56 = 52 uur. Dan eet je nog wat, en wat dingen in en om het huis, dan hou je nog 35 uur over waarin je vrijwel alles kan doen wat je wilt. Wow! Dat is weinig Gewoon dus van 8 tot 7 werken + nog ergens 4 uurtjes erbij plakken, bijvoorbeeld thuis.
Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
pi_76777826
Tja, sommigen hebben werken als hobby. Die moeten er ook zijn.
pi_76778066
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"
Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken heb je geen leven nee, maar ik heb je net laten zien dat dat niet zo is bij een werkweek van 'wel' 60-uur per week terwijl je het daar over had. Veel mensen die 100 uur werken hebben tot op zeker hoogte ook geen keus, baan opzeggen of even doorbijten. Maar waarschijnlijk kom je uit een 'bevolkingslaag' die dit toch niet gaat begrijpen, dus laat het maar zo dan.
pi_76778279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:45 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"
Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken heb je geen leven nee, maar ik heb je net laten zien dat dat niet zo is bij een werkweek van 'wel' 60-uur per week terwijl je het daar over had.
Daar denken wij toch heel anders over.

quote:
Veel mensen die 100 uur werken hebben tot op zeker hoogte ook geen keus, baan opzeggen of even doorbijten. Maar waarschijnlijk kom je uit een 'bevolkingslaag' die dit toch niet gaat begrijpen, dus laat het maar zo dan.
Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:04:53 #16
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_76778963
En nu weer de salarissen
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:49 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76779017
Tvp?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76779063
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het doet als ondernemer, leuk als je dan voor jezelf werkt maar vervolgens bijna niks binnen haalt. Dan werk ik liever bij een bank als bijvoorbeeld trader of IB-er. Mijn vader heeft ook altijd hard gewerkt, mijn moeder niet omdat dat gewoon niet nodig was en iemand ook ons moest opvoeden, maar ja die is wel gestopt op zijn 50ste en heeft ons altijd alles kunnen geven wat wij wilden, zowel materialistisch als gewoon in tijd, zelfs met zijn 'wel' 65 uur gemiddeld per week en het velen reizen naar het buitenland. En moet je horen, hij had óók nog een leven, wat een tovenaar
pi_76779178
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef Skaai het volgende:
Drive-r vrijgezel?
Garpje .

Krijg ik mijn eerste online flirt, wordt ie meteen weer ingetrokken...

Maar nee, al een tijdje niet meer single.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:16:41 #20
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76779531
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?
We hebben afgesproken dat ik minimaal 2-3 jaar blijf. De reden waarom ik het uiteindelijk toch heb gedaan is omdat het een baan met heel veel verantwoordelijkheid is. Ik zal zo'n beetje de hele timmerafdeling dragen. Ik wordt verantwoordelijk voor het aannemen/ontslaan van mensen, inventaris van de afdeling, ben het aanspreek punt voor klanten aangaande de betimmering en natuurlijk de timmermannen en zal met de ontwerpafdeling samenwerken wat betreft het ontwikkelen van nieuwe betimmeringen. Daarnaast zal ik zelf natuurlijk zelf zo veel mogelijk mee timmeren. De ervaring die er op kan doen is dan ook zeer waardevol voor het opzetten van een eigen werfje.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 21:33:36 #21
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76780494
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Krijg ik mijn eerste online flirt, wordt ie meteen weer ingetrokken...

Maar nee, al een tijdje niet meer single.
Gevalletje dooie mus dus.
Ik ben volgende week weer ergens in Engeland, zwaai maar .
pi_76780773
[quote]Op woensdag 13 januari 2010 21:16 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

We hebben afgesproken dat ik minimaal 2-3 jaar blijf. De reden waarom ik het uiteindelijk toch heb gedaan is omdat het een baan met heel veel verantwoordelijkheid is. Ik zal zo'n beetje de hele timmerafdeling dragen. Ik wordt verantwoordelijk voor het aannemen/ontslaan van mensen, inventaris van de afdeling, ben het aanspreek punt voor klanten aangaande de betimmering en natuurlijk de timmermannen en zal met de ontwerpafdeling samenwerken wat betreft het ontwikkelen van nieuwe betimmeringen. Daarnaast zal ik zelf natuurlijk zelf zo veel mogelijk mee timmeren. De ervaring die er op kan doen is dan ook zeer waardevol voor het opzetten van een eigen werfje.
[/quote

Klinkt interessanter als ZZP'er te worden al heb je zeker met een goed vast inkomen van je partner wel meer vrijheid

Interessante baan lijkt me
pi_76781732
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:33 schreef Skaai het volgende:

[..]

Gevalletje dooie mus dus.
Ik ben volgende week weer ergens in Engeland, zwaai maar .
Jij eerst de uitnodiging intrekken en nu mij van een dooie mus beschuldigen

Ik zal zwaaien.
pi_76781923
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een junior test engineer kan verdienen. Hier heb ik weleens op gesolliciteerd (uiteindelijk ben ik trouwens iets anders gaan doen, financieel medewerker bij een ministerie). Het gaat om werkzaamheden als technisch testen op niveau 1. Geen gebruikersacceptatietesten of functioneel testen.
pi_76784305
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een junior test engineer kan verdienen. Hier heb ik weleens op gesolliciteerd (uiteindelijk ben ik trouwens iets anders gaan doen, financieel medewerker bij een ministerie). Het gaat om werkzaamheden als technisch testen op niveau 1. Geen gebruikersacceptatietesten of functioneel testen.
Volgens Glassdoor verdient een Junior Test Engineer bij Computer Sciences tussen de 46 en de 50k en bij Solaria tussen de 67 en 72k
pi_76794773
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je het zo uitlegt begrijp ik wel dat het een uitzonderlijke situatie is in de chauffeurswereld. Puur doordat je veel van huis bent kom je op zich al aan veel uren.

Toch lijkt het me onprettig als ik zelf 60 uur per week zou werken en mijn vrouw (als ik die zou hebben) helemaal niet, of andersom, en met een andere verdeling en samen 50+ uur per week werken kun je zeker ook wel rondkomen.

Ik vind 40 uur per weken eigenlijk te veel, en als het even kan ga ik dat ook niet meer doen, heb genoeg andere dingen te doen. Zolang ik ermee rond kan komen (wat natuurlijk lastig is), vind ik het prima, en dan heb ik ook de rust, tijd en energie om als zich een keer een gelegenheid voordoet om wel veel geld te verdienen, daarop in te springen.

Voor wat betreft Brussel ben ik het volledig met je eens in elk geval.
Het punt is dat iemand die 60 uur wil en kan werken dat veelal niet kan terwijl diegene die leiding geeft dat wel weer kan. Ik vind 40 uur helemaal niets en als ik een contract van 60 uur zou kunnen tekenen dan zou ik dat zo doen.
pi_76794846
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef A_Noniem het volgende:
Is stilstand van je salaris ook een daling?

Ff serieus 2000 Gulden netto in laat ik zeggen 1990 was veel meer waard dan 2000 euro netto nu.
Iets om over na te denken ....

Zijn al onze lonen wel meegestegen met de inflatie?
Of zijn we ergens blijven steken?
Nee, 2000 gulden netto in 1990 is niet veel meer waard dan 2000 euro netto nu hoe laag en hoog je ook wil springen. Sommige zaken zijn stukken duurder geworden maar er zijn er ook die nauwelijks duurder zijn geworden maar we onthouden alleen het patatje en het biertje. 2000 euro netto nu is op basis van de consumentenpprijzen zo'n 2850 gulden netto, destijds 1293 EUR (of correcter 1293 ECU).
pi_76794858
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kan dus helemaal niet en dat is nu het hele probleem. De EU denkt de werknemer tegen de werkgever te beschermen danwel tegen zichzelf terwijl diezelfde werkgever of de "chef" die leiding geeft wel gewoon mag bepalen of die 60 of 70 uur per week werkt. Het is gewoon betutteling als ware de werknemer een onnozel schaap. Als ik liever werk ipv dom achter de tv of in de tuin te zitten of (schrik!) een boek voor mijn lol moet lezen dan is dat mijn goed recht.
pi_76794874
quote:

Sommigen kiezen voor werk die hun buitengewoon interesseert en niet enkel om de kost ermee te verdienen. Vrienden zijn geen doel op zich, je hebt een goede band met iemand of je hebt het niet en voor andere hobby's is er tijd genoeg. Elke avond een paar uur tv is dan echt niet een meer uitgesproken toonbeeld van een teken van leven dan het uitoefenen van een (boeiend) vak dat is, integendeel!
pi_76797785
quote:

[..]

[..]

Met 60 uur heb je verder nog een prima leven hoor, je denkt nu wellicht vanuit je eigen situatie, maar kijk er eens open naar. Ik werk bijvoorbeeld vaak op maandag tot donderdag van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Da's dus al 52 uur, en dan doe ik op vrijdag daar nog een dag van 9 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags bij en zit ik op 60. Voor de duidelijkheid: ik maak mijn eigen uren, dus die indeling is per week bijna altijd volledig mijn keuze, ik kan ook een paar dagen langer werken en dan andere dagen weer vroeger klaar zijn, etc etc.

Ik reis maar 20 minuten naar werk ofzo, dus daar ben ik weinig tijd aan kwijt. Ontbijt, lunch en diner laat op op werk verzorgen, dat kost me dus ook geen tijd. Door de week kom ik dan dus rond half tien thuis, kijk ik nog wat TV of lees een boek en ga ik slapen. Op woensdag en donderdag vaak even uit eten met vrienden of even de kroeg in. Op vrijdag vaak vroeg klaar voor een biertje met wat collega's en dan het weekend vrij voor wat ik maar wil. Dus hobby's, interesses en vrienden komen weinig te kort eigenlijk.

Is dit dan echt zo'n vreselijk leven en ben ik stiekem zo asociaal geworden dat ik iets misloop? Daarbij vind ik mijn werk leuk, dus mijn week is best prima volgens mij.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:32:37 #31
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76806904
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76808750
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.

Het lijkt mij ontzettend deprimerend om te stellen dat je werkt om te leven. Dat klinkt meer naar gevangenschap en dwangarbeid totdat je vrij bent. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk. Leef je nu echt wanneer je 12 maanden in het jaar alleen maar golft, uitgaat met vrienden en tot 2 uur 's middags in bed kan blijven? Ik zie dat gewoon niet.
pi_76813445
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:

. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk.
Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.

Als je 5 dagen in de week van half 9 tot 5 werkt, betekent dat ook dat je 5 keer in de week op tijd naar bed moet, wat voor mij inhoudt dat je dus niets aan je avond hebt, wat dus ook weer tijd is, en flexibiliteit op zich, die je opoffert.
pi_76813572
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.

Als je 5 dagen in de week van half 9 tot 5 werkt, betekent dat ook dat je 5 keer in de week op tijd naar bed moet, wat voor mij inhoudt dat je dus niets aan je avond hebt, wat dus ook weer tijd is, en flexibiliteit op zich, die je opoffert.
Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.
pi_76813620
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.
Ik wil zeggen dat hoe leuk iets ook is, op een gegeven moment heb je het wel gezien. Het is ook leuk om een playstation-spelletje te spelen, maar dat wil ik ook geen 60 uur per week doen.
pi_76813653
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Waar.

Ik ben gek op werken, en ben ook echt in de race om carriere te maken (hoop ik) maar ik vind mijn werkdag van 9 tot half 7 toch écht wel genoeg hoor op kantoor. Daarna moet ik naar mijn paarden (tja hobby/sport) en kom ik om 10 uur s'avonds thuis.

Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om tot 10 uur s'avonds door te werken, maar ik zie het nut niet.
Geef gewoon je vrouw/vriendin een schop onder de kont dat ze ook moet werken.

Je vrouw/vriendin thuis laten is zó 1990.
pi_76813657
Maar ja, ik denk sowieso dat we het niet eens gaan worden, en het is redelijk off topic allemaal.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:58:35 #38
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76815408
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:

[..]

Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.

Het lijkt mij ontzettend deprimerend om te stellen dat je werkt om te leven. Dat klinkt meer naar gevangenschap en dwangarbeid totdat je vrij bent. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk. Leef je nu echt wanneer je 12 maanden in het jaar alleen maar golft, uitgaat met vrienden en tot 2 uur 's middags in bed kan blijven? Ik zie dat gewoon niet.
Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
pi_76815718
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:11 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waar.

Ik ben gek op werken, en ben ook echt in de race om carriere te maken (hoop ik) maar ik vind mijn werkdag van 9 tot half 7 toch écht wel genoeg hoor op kantoor. Daarna moet ik naar mijn paarden (tja hobby/sport) en kom ik om 10 uur s'avonds thuis.

Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om tot 10 uur s'avonds door te werken, maar ik zie het nut niet.
Geef gewoon je vrouw/vriendin een schop onder de kont dat ze ook moet werken.

Je vrouw/vriendin thuis laten is zó 1990.
Mijn vriendin werkt zelf nog net iets harder, dus die upgrade zit er niet meer in. We hebben gewoon beide leuk werk, kan gebeuren. Meestal wil ik om 6 uur 's avonds nog even door om dingen af te maken. Als ik geen zin meer heb, kan ik toch altijd naar huis.
pi_76815877
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
Ik begrijp je verhaal en ik ben zelf ook echt van mening dat het voor iedereen anders is. Je laatste stelling vind ik alleen wat overtrokken, alsof die paar uur per week mijn complete persoon verandert. Natuurlijk definieer ik mezelf enigzins met mijn werk, het is tenslotte iets dat ik leuk vind. Volgens mij definieer jij jezelf ook enigzins met je werk, ik zie niet in hoe dat door uren werk wordt uitgedrukt.

Maar goed, veel mensen in dit topic zullen bijvoorbeeld buiten werk ook 10 uur per week onderweg zijn om naar werk te komen, 2 uur per week bezig zijn met ontbijt en 5 uur per week met het diner. Ik ben 3 uur per week bezig met reizen en de rest is door werk geregeld, scheelt alweer 14 uur werk
pi_76823520
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
Ontbijt, lunch en diner laat op op werk verzorgen, dat kost me dus ook geen tijd.
Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.
Oh really?
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:24:26 #42
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_76827495
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Systeembeheerder
3: Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2200
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 0,5 jaar
11: Goodies: Telefoon
12: Opleiding: MBO ICT niv. 4
13: Tevreden: ja
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_76839812
Zo, met een prachtig kloontje, het volgende:

1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening, consultancy (iop overheden vooral)
2 : Functie: Medior consultant
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nope. Wat we wel hebben is winstuitkering, maar dat stelt geen zak voor, aangezien ze hier de toko niet zo goed aansturen en er weinig overblijft. Wel ook nog soort flexibel loon. Als ik mijn targets haal, krijg ik dat uitgekeerd. Maar ja, is niet veel en is geen vast salaris...
7 : Bruto maand salaris: 3050
8 : Netto maand salaris: moet nieuwe loonstrook nog krijgen, maar zal rond 1900 zijn
9: Overuren betaald: nee, maar geef ik zelf vaak een draai aan
10 : Werkervaring: 3 jaar in deze branche, 2 jaar in heel andere branche (IT)
11: Goodies: na ja, als je een OV vergoeding een goodie noemt...
12: Opleiding: domeingerichte economie
13: Tevreden: nee

Moet er bij zeggen dat je hier echt werkt omdat je het werk leuk vindt. Echter is de beloning en de toepassing over mensen nogal vreemd soms...

Wil wel eens rondkijken, maar het werk wat ik doe zie je ook niet heel vaak terug... Groot voordeel is dat je flexibel met je werktijden kan omgaan en makkelijk thuis kan werken
pi_76841483
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.
Da's waar, maar die werkt toch ook rond die tijd en woont momenteel in het buitenland. Zal wel anders zijn in de toekomst en wellicht staat het me dan tegen.
pi_76848071
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:08 #46
65960 sanger
pi_76852160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dan voldoe je niet aan de wetgeving
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:07:10 #47
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76852975
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan voldoe je niet aan de wetgeving
Ik heb schijt aan deze wet.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:45:22 #48
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_76890551
tvp
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:50:14 #49
65960 sanger
pi_76890683
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:07 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik heb schijt aan deze wet.
De boetes van de AI zijn anders niet lullig
  maandag 18 januari 2010 @ 17:26:49 #50
192166 Paupermans
They made me do it
pi_76973576
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
pi_76974494
Ik ben bezig met solliciteren, maar kan wel alvast mijn huidige gegevens neerzetten.
Wie weet hebben jullie straks wel goede feedback voor een aanbiedingen die hopelijk komen gaan.

2 : Functie: Software Engineer SAP
3: Leeftijd: 28
5 : Aantal vakantiedagen: 28+2
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2300
8 : Netto maand salaris: 1650
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 2,5 jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding
12: Opleiding: HEAO Personeelsmanagement en HTS Elektrotechniek
13: Tevreden: Nee
pi_77017745
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:26 schreef Paupermans het volgende:
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.

2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
pi_77018214
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat .
pi_77018279
oops

[ Bericht 99% gewijzigd door korsow007 op 20-01-2010 07:37:44 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:45 #55
192166 Paupermans
They made me do it
pi_77023028
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat .
Inderdaad, bijtelling leaseauto. Daarnaast nog pensioenpremie en ingehouden lunchkosten.
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:34 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77025300
Niemand in de sociale zekerheid? Reclassering, WMO consulent, arbeids re-integratie, vakbond?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77045230
1 : Bedrijfstak: (duurzame) energie
2 : Functie: Junior adviseur
3: Leeftijd: 26
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: +/- 1700 (na aftrek spaarloon)
9: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11: Goodies: NS-jaarkaart, laptop, gsm
12: Opleiding: WO bedrijfskunde
13: Tevreden: Nee, mag van mij wel wat bij. M'n prestaties zijn goed te noemen. Heb over een maand of twee gesprekken met m'n baas

Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
pi_77045274
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:10:16 #59
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77046996
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:26 schreef Tjeerd1983 het volgende:
Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
Je kunt alles vragen, maar wat is redelijk. Normaal gesproken zou ik zeggen vraag het er maar bij, maar jou bedrijf ontloopt de crisis verder een beetje? Als je dat in je achterhoofd hebt dan is 10% verhoging vragen misschien niet zo realistisch.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77048732
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Sandyman het volgende:

Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.

Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
pi_77049138
1 : Bedrijfstak: Evenementen organisatie
2 : Functie: Coördinator
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 36
7 : Bruto maand salaris: 2805
8 : Netto maand salaris: ca. 1950
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 0 jaar
11: Goodies: nee
12: Opleiding: HBO CE
13: Tevreden: Ja!

Nog niet begonnen maar al wel een salarisindicatie in schalen en trede gehad en daarbij bijbehorend salaris gevonden. Start vanaf 1 april.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_77050692
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
pi_77054778
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
Hier 2700 en 23
pi_77060027
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Hier 2700 en 23
Ook zeer netjes hoor, is allebei boven modaal .
Een monteur die redelijk heeft doorgeleerd heeft zal ook rond zoiets zitten, maar die zit dan wel aan de top.
En jullie beginnen ermee, om maar even een vergelijking te maken .
pi_77064567
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
pi_77064720
Onder de 25, boven de 20.
Netto inclusief vergoedingen, 2350.
MBO opleiding.
Ik zit in de ICT.
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:42:46 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77065485
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
Ben denk ik blij dat ik na sociaal juridische dienstverlening (MBO) het HBO ga doen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:51:01 #68
65960 sanger
pi_77065865
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
SEU examen gedaan en gehaald?
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:08:09 #69
48700 kruger50
Dirk-Jan rulez
pi_77073207
2 : Functie: senior application developer
3: Leeftijd: 31
5 : Aantal vakantiedagen: 29
7 : Bruto maand salaris: ¤3848 wordt ¤4060
8 : Netto maand salaris: ¤2200 wordt ?
10 : Werkervaring: 6 a 7 jaar
11: Goodies: internet kosten betaald, lease auto
12: Opleiding: WO technische informatica
13: Tevreden: ja, leuk bedrijf om te werken
"One OS to rule them all, One OS to find them
One OS to bring them all and in the darkness bind them."
- Bill gates-
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:01 #70
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_77078928
Maandag een aanbod gekregen om te blijven werken bij mijn huidige afstudeer bedrijf

1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Junior Software Ontwikkelaar
3: Leeftijd: 21
6 : 13e maand: Winstuitkering (Tussen de 1 en 3 maandsalarissen)
7 : Bruto maand salaris: ¤2200
8 : Netto maand salaris: Rond de ¤1650 ofzo?
9: Overuren betaald: Geen idee
10 : Werkervaring: Alleen stages
11: Goodies: 45 euro onkostenvergoeding, laptop, telefoon, NS Jaar abonnement
12: Opleiding: HBO Technische Informatica
13: Tevreden: Absoluut, al een half jaar met veel plezier daar gewerkt, en denk niet dat het komende jaar anders wordt
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_77081161
Prima aanbod lijkt me
pi_77087834
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
14 : Tevreden: nee om 2 redenen;

- Volgens mij moet er met mijn werkervaring meer te verdienen zijn.
- Het feit dat er totaal geen doorgroeimogelijkheden zijn binnen deze organisatie. (kleine club van 15 man)

[ Bericht 17% gewijzigd door supershiva1979 op 21-01-2010 12:09:33 ]
pi_77088390
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
2 : Functie: Operationeel
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
pi_77090795
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef supershiva1979 het volgende:
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
En tevreden ?
pi_77090806
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
Was jij met je 14de al aan het werk ?
pi_77091435
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

En tevreden ?
Ik heb m'n post even aangevuld
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:36:48 #77
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_77092473
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima aanbod lijkt me
Ja absoluut Ben er blij mee
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_77093970
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Was jij met je 14de al aan het werk ?
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
pi_77098828
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:16 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
pi_77099397
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Fokski het volgende:

[..]

Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
Sorry hoor Er staat alleen "werkervaring" lijkt mij dat de vraag dan is, hoelang werk je al. Maar goed. Ik heb geen 10 jaar in de ruitersport zaak gewerkt, nog altijd 5 jaar (14 + 5 = jawel 19), en ben daarna de scheepvaart in gegaan. En werk nu 2 jaar in olie, 24-2 = 22. 19+3 = 22. Dus 3 jaar in de scheepvaart (school & werken) en daarna fulltime, en 2 jaar geleden in de olie gegaan.

Stond er overigens allemaal al, maar misschien is het nu ook voor jou duidelijk.
pi_77100450
Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik geef enkel aan hoe "werkervaring" hier gezien wordt. Er stond in je bericht niets over de werkervaring in de oliehandel maar dat terzijde.
pi_77101286
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:52 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.

Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
pi_77114341
En het lijkt met wel dat werkervaring voornamelijke geldt voor jaren waarin je fulltime hebt gewerkt
pi_77140463
Dat inderdaad. Ik ben pas na mijn studie "echt" gaan werken, maar had natuurlijk ook al baantjes sinds mijn 14e.
pi_77275763
2 : Functie: consultant
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:32:05 #86
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77276396
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
pi_77277837
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
Je geeft (grote) bedrijven adviezen over hoe ze hun ICT zo inzetten dat het hen het beste helpt bij het realiseren van bijvoorbeeld business doelen. Je weet daarom veel van ICT architecturen, de kosten, risico's en toepasbaarheid ervan.
Ook moet je weten hoe beheer ingericht dient te worden en wat bijvorbeeld het effect is van toekomstige organisatorische beslissingen op ICT.

Een erg leuke baan, maar je hebt wel bagage nodig.
pi_77279807
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
En als je dat niet zo was, zou je eens schop moeten krijgen

Mag ik vragen, bij wat voor een soort bedrijf? Hoe groot? Westen of oosten van het land?
pi_77323190
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
7 : Bruto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee

Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc

Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.

Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.

Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.

Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain Pervert op 27-01-2010 09:31:45 ]
pi_77323373
1 : Bedrijfstak: ICT bij overheid
3: Leeftijd: 26
5 : Aantal vakantiedagen: 47 (Werk 40 uur, krijg 36 betaald, dus flex en ADV)
6 : 13e maand: Soortvan, eindejaarsuitkering, word elk jaar iets meer
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1820
9: Overuren betaald: Uitbetalen of compenseren met uren
10 : Werkervaring: 8 jaar
11: Goodies: Groot gedeelte ziektekosten vergoed, flex en ADV, wel laptop en telefoon maar gebruik ik niet voor pive
12: Opleiding: MBO ICT
13: Tevreden: Zeer tevreden, super naar me zin
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:16:47 #91
65960 sanger
pi_77324476
Gisteren salarisonderhandelingen afgerond Dus tijd voor een update

2 : Functie: Hoofd administratie / controller
3: Leeftijd: 28
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 3250 (3000 per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: ca. 2000 (1867 per 4 weken)
9 : Overuren betaald: Nee, indien teveel compenseren met vrije tijd / vrijnemen voor studie
10 : Werkervaring: Bijna 10 jaar waarvan 2-3 jaar op deze functie
11: Goodies: Auto, laptop, telefoon en studie wordt volledig vergoed
12: Opleiding: HAVO / PDL / in afwachting van examenuitslagen MBA / begin volgende week met HBO BE (deeltijd)
13: Tevreden: Ja, maar kan altijd beter
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:28:36 #92
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77324803
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:29:30 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_77324831
damnit, -2 euro op nieuwe loonstrook dit jaar

(Hogere pensioenbijdrage)
pi_77324843
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: Manager bedrijfsvoering
3 : Leeftijd: 38
4 : Aantal uren per week: 36 volgens contract (in de praktijk 45 - 50)
5 : Aantal vakantiedagen: 25 volgens contract (in de praktijk wat meer)
7 : Bruto maand salaris: 5785
8 : Netto maand salaris: 3322
9 : Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 13 jaar
11 : Goodies : Mobieltje, notebook, netbook
12 : Opleiding: HBO+
13 : Tevreden: bruto / netto verhouding is soms frustrerend
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_77325205
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variėrend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:57:29 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_77325745
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef The_stranger het volgende:
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variėrend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
Mijn droombaan

Echter nooit kunnen doen wegens te slechte ogen
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:22:18 #97
65960 sanger
pi_77326664
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:28 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
Het aanbieden van een pensioen is in NL niet verplicht voor een werkgever. Dit wordt dan dus per CAO verplicht gesteld, maar er zijn ook bedrijven die niet onder een CAO vallen, of CAO's die een pensioen niet verplicht stellen. Die hoeven dan dus niets aan te bieden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 27-01-2010 11:38:35 ]
pi_77326669
Is dat nog steeds eigelijk ? Of mag het nu wel met lenzen of laseren oid ?
Niet dat ik ambities heb in de luchtvaart, maar vroeg het me af
pi_77327331
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
7 : Bruto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee

Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc

Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.

Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.

Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?
Tja lastig, ik heb precies dezelfde functie gehad, ook klantenbezoeken en deels productmanager.
Ik verdiende met 26 jaar 1950 bruto.

Je bent gewoon vervangbaar, dus dat is een beetje het probleem.
Ik ben nu Nima-A aan het halen, en dan sta je al een stuk sterker.

Zeker ook bij een wat kleiner bedrijf ?
pi_77335043
Ja, hier werken 9 mensen incl. directeur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')