Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:26 schreef Paupermans het volgende:
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
13: Tevreden: ja
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaatquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
Inderdaad, bijtelling leaseauto. Daarnaast nog pensioenpremie en ingehouden lunchkosten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat.
Je kunt alles vragen, maar wat is redelijk. Normaal gesproken zou ik zeggen vraag het er maar bij, maar jou bedrijf ontloopt de crisis verder een beetje? Als je dat in je achterhoofd hebt dan is 10% verhoging vragen misschien niet zo realistisch.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:26 schreef Tjeerd1983 het volgende:
Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Sandyman het volgende:
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
Hier 2700 en 23quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
Ook zeer netjes hoor, is allebei boven modaalquote:
Ben denk ik blij dat ik na sociaal juridische dienstverlening (MBO) het HBO ga doenquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
SEU examen gedaan en gehaald?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
En tevreden ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
Was jij met je 14de al aan het werk ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
2 : Functie: Operationeel
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
10 : Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
Ja absoluutquote:
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Was jij met je 14de al aan het werk ?
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
Sorry hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Fokski het volgende:
[..]
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.
Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
2 : Functie: consultant
Je geeft (grote) bedrijven adviezen over hoe ze hun ICT zo inzetten dat het hen het beste helpt bij het realiseren van bijvoorbeeld business doelen. Je weet daarom veel van ICT architecturen, de kosten, risico's en toepasbaarheid ervan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:32 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
En als je dat niet zo was, zou je eens schop moeten krijgenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
2 : Functie: consultant
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Mijn droombaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef The_stranger het volgende:
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variërend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
Het aanbieden van een pensioen is in NL niet verplicht voor een werkgever. Dit wordt dan dus per CAO verplicht gesteld, maar er zijn ook bedrijven die niet onder een CAO vallen, of CAO's die een pensioen niet verplicht stellen. Die hoeven dan dus niets aan te bieden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
Tja lastig, ik heb precies dezelfde functie gehad, ook klantenbezoeken en deels productmanager.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2100
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee
Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.
Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.
Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |