abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76756533
Open daar even een apart topic voor ofzo...
pi_76756977
De definitieve update voor 2010.

1 : Bedrijfstak: Finance/Investment (in Londen)
2 : Functie: "Analist" (lastig om de rol echt te omschrijven)
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 50-60
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel bonus aan het einde van het jaar
7 : Bruto maand salaris: £6,500 ("basis")
8 : Netto maand salaris: £4,500
9: Overuren betaald: Nee (hoewel bonus natuurlijk compenseert voor werkdruk)
10 : Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: Laptop, mobiel, Blackberry, fitness, taxi's, ziektekosten, pensioen, etc...
12: Opleiding: WO Techniek
13: Tevreden: Ja. Werk is erg leuk. Ik leer nog steeds veel en krijg de kans me steeds verder te ontwikkelen. Het is een leuke industrie om in te groeien, dus ik blijf hier nog wel eventjes.

Om het vergelijkbaar te maken, moeten mensen niet vergeten dat de huur, belastingen en vaste lasten voor een 1-slaapkamer appartement (weliswaar in een leuke buurt) mij per maand ongeveer £2,500 lichter maken, dat hakt er dus al flink in.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:12:45 #278
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_76757108
Wat een wazig verhaal A_Noniem ... bron?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_76757389
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:08 schreef Drive-r het volgende:
De definitieve update voor 2010.

1 : Bedrijfstak: Finance/Investment (in Londen)
2 : Functie: "Analist" (lastig om de rol echt te omschrijven)
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 50-60
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel bonus aan het einde van het jaar
7 : Bruto maand salaris: £6,500 ("basis")
8 : Netto maand salaris: £4,500
9: Overuren betaald: Nee (hoewel bonus natuurlijk compenseert voor werkdruk)
10 : Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: Laptop, mobiel, Blackberry, fitness, taxi's, ziektekosten, pensioen, etc...
12: Opleiding: WO Techniek
13: Tevreden: Ja. Werk is erg leuk. Ik leer nog steeds veel en krijg de kans me steeds verder te ontwikkelen. Het is een leuke industrie om in te groeien, dus ik blijf hier nog wel eventjes.

Om het vergelijkbaar te maken, moeten mensen niet vergeten dat de huur, belastingen en vaste lasten voor een 1-slaapkamer appartement (weliswaar in een leuke buurt) mij per maand ongeveer £2,500 lichter maken, dat hakt er dus al flink in.
koop of huur?
eten!!!
pi_76758011
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:21 schreef janatwork het volgende:

[..]

koop of huur?
Huur, dat meldde ik dacht ik ook? Kopen is op zich een optie, maar komt qua maandlasten momenteel waarschijnlijk hoger uit... Overhitte huizenmarkt hier...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76758021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:08 schreef Drive-r het volgende:

Om het vergelijkbaar te maken, moeten mensen niet vergeten dat de huur, belastingen en vaste lasten voor een 1-slaapkamer appartement (weliswaar in een leuke buurt) mij per maand ongeveer £2,500 lichter maken, dat hakt er dus al flink in.
Kun je niet beter een appartementje nemen met een hypotheek dan dat je je geld weggooit aan huur? Ik bedoel je hebt een riant inkomen.

Ik dacht dat de huizenprijzen in GB flink gekelderd waren, zo toch een goede tijd zijn om iets aan te schaffen. Als straks overal de economie op volle toeren draait zie ik de huizenprijzen wel weer stijgen.
pi_76758347
Nieuwe baan:

1 : Bedrijfstak: Detachering
2 : Functie: "Business Intelligence Consultant
3: Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 26
6 : 13e maand: Nee, wel bonus aan het einde van het jaar,
7 : Bruto maand salaris: 3800 ("basis") + (maandelijk 2% over de facturabele uren * tarief +/- 250 euro)
8 : Netto maand salaris: nog geen idee
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 9 jaar
11: Goodies: Laptop, Leaseauto , mobiel,ziektekosten, pensioen, etc...

[ Bericht 0% gewijzigd door morpheus_at_work op 13-01-2010 20:11:20 ]
pi_76758496
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:41 schreef Prometus het volgende:

[..]

Kun je niet beter een appartementje nemen met een hypotheek dan dat je je geld weggooit aan huur? Ik bedoel je hebt een riant inkomen.

Ik dacht dat de huizenprijzen in GB flink gekelderd waren, zo toch een goede tijd zijn om iets aan te schaffen. Als straks overal de economie op volle toeren draait zie ik de huizenprijzen wel weer stijgen.
Met de huur die ik heb en de grove schatting van 4% hypotheek rente (wat relatief laag is) zou ik iets kunnen kopen van £600,000 voor dezelfde kosten. Dan neem ik aan dat ik geen onderhoudskosten heb, wat natuurlijk in realiteit niet zo is. Voor £600,000 kom ik helaas never-nooit hier ergens in de buurt te wonen. Ik gok dat mijn huidige appartement in verkoop iets van £900,000 zou moeten opbrengen.

Da's het gekke van Londen: huren is vaak goedkoper dan kopen. Tenzij je gelooft dat alle huizenprijzen voorlopig weer met 5% per jaar gaan stijgen. En ach, ik hou van de flexibiliteit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:15:16 #284
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_76758928
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:54 schreef morpheus_at_work het volgende:
Nieuwe baan:

1 : Bedrijfstak: Detechering
2 : Functie: "Business Intelligence Consultant

Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:51:11 #285
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76760330
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:43 schreef A_Noniem het volgende:
De 48 urige werkweek wordt vervroegd ingevoerd namelijk 1 april 2010.
Helaas is dit dus geen grapje.

En vrijwel iedere Europese werkNEMER valt hieronder.
Dit betekent dus dat je in een periode van 4 maanden (of 6 maanden afhankelijk wat er met je werkgever is afgesproken) gemiddeld gezien NIET boven die 48 uur mag uitkomen.
Maximaal mag je per week 60 uur werken.

Vooral in beroepen waar men het met name van de overuren moet hebben om een leuk salaris te hebben hakt deze regeling er dus nog al in.

Niet in alle Europese landen hebben we exact dezelfde regelgeving. Wel de 48 uur gemiddeld als maximum MAAR niet welke uren wel en welke uren NIET meetellen voor die 48 uur.

Nederland met Balkenelende aan het roer wil natuurlijk weer een schijnheiliger zijn dan de PAUS en telt OOK VAKANTIE EN ZIEKTE DAGEN MEE in het gemiddelde van de 48 uur.
MAAR als je ziek bent of met vakantie bent WERK JE NIET.

Ik vind het dus volkomen ONTERECHT dat deze dagen/uren meetellen voor het gemiddelde.

Ook ik (chauffeur) ga door deze regeling flink in inkomen erop achteruit.
Sommige chauffeurs zelfs tot 20% inkomstenderving!!!!

Maar die 48 uur telt dus ook voor andere beroepen. Al zullen die er minder last van hebben omdat veel mensen niet boven de 40uur per week uitkomen.

'ts maar dat U het weet === wetgeving 48 urige werkweek gaat per 1 april 2010 in.
Dat geld voor zover ik weet alleen voor de sector transport.

Ik heb trouwens gisteren na overleg met m'n vriendin besloten om een baan als chef timmer afdeling aan te nemen. Het loonbod was dusdanig dat het gewoon stom is om het niet te doen, namelijk 3000 bruto. De reden dat het voor een scheepstimmerman ongewoon hoog is is omdat ik veel verantwoordelijkheid krijg. Ze willen een complete reorganisatie van de timmer afdeling. Ze vetrouwen helemaal op mij aangezien de eigenaars van de werf zelf de ballen verstand hebben van timmeren.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76768996
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:01 schreef Bassfly het volgende:

[..]



Volgens mij is het juist omgekeerd en valt er in de detacheringsbrache juist veel meer te verdienen.

Veel meer dan je salarisstroken maken en een paak keer per jaar bijpraten + borrelen komt er vaak niet bij kijken voor een detacheringsbureau. Er zit dus over het algemeen een flinke marge (vaak zo 30 - 40 %) tussen jouw bruto salaris (incl. alle extra's) en wat ze aan omzet binnenhalen bij een opdrachtgever.

Het is natuurlijk wel de truc om die marge zo mogelijk uit te onderhandelen en dus zo klein mogelijk te houden.
Ja, het is eigenlijk een verhaal apart, maar het is in ieder geval goedgekomen.
Is het trouwens zo dat de startsalarissen door de ruime arbeidsmarkt zijn teruggeschroefd? Hier bij de overheid beginnen veel mensen in schaal 10 trede 0, een paar jaar terug was een start in een hogere trede vrij normaal.
pi_76771043
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:12 schreef _Flash_ het volgende:
Wat een wazig verhaal A_Noniem ... bron?
Geen wazig verhaal. Die 48 urige werkweek speelt al langer en geldt ook werknemers = OOK jij indien je niet zelfstandige bent valt onder die 48 uur. Gemiddeld gezien mag een werkweek dus niet boven die 48 uur uitkomen.
En een maximale werkweek mag niet boven de 60 uur zijn (start maandag 00.01 uur)

De 48 uur wordt nu een jaar eerder ingevoerd dan wat men voor Nederland van plan was.

Inderdaad een apart topic waard dat is wel zo. Maar nu er een vraag is gesteld beantwoord ik die ook hier.


OOK jullie vallen namelijk onder deze wetgeving. Al zullen vele van jullie wellicht niet boven je contracturen uitkomen. Het is dus NIET zo dat die 48 alleen voor het transport geldt.

Toch iets om over na te denken wanneer je vaak overwerkt.
Meer dan 60 uur per week mag sowieso niet meer op basis van de ARBEIDSwetgeving.


Bron?
Het heeft vandaag in meerdere kranten gestaan (oa telegraaf)
Meer info kun je oa vinden op de site van de vakbonden.
pi_76771600
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76772280
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef heiden6 het volgende:
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
Voor veel chauffeurs is het een way of life. Tenmiste zo begint het in je carriere als chauffeur.
Je wilt internationaal rijden en zoveel mogelijk landen zien.

Velen vertrekken dus op zondagavond al of maandagmorgen zeer vroeg en komen pas aan het einde van de week weer thuis.

Zo heb ik dat jaren gedaan. Ik ben overgestapt op nationaal brandstoffentransport omdat dit meer betaald per uur & de komst van de 48 urige werkweek. Internationaal rijden is dan niet leuk meer, gezien de kans groot is dat je je vaste wagen verliest (en jij zou denk ik liever ook in je eigen bed slapen, nou mijn bed zit dus in de cabine).

Het uurloon van een chauffeur is niet vreselijk hoog te noemen en als je een gezin met kinderen hebt zul je veel uren moeten maken om dit alles te kunnen blijven betalen. Met name wanneer je kinderen hebben die gaan studeren, dat kost bakken met geld.
En dat is natuurlijk niet erg ... maar het geld moet wel binnenkomen.

Maar in wezen ben ik begonnen als chauffeur om het 'avontuur' en de vrijheid en wat van Europa te gaan zien. De uren die je dan maakt ... die maken niet uit.
En in het weekend was ik (meestal) gewoon thuis.

'ts gewoon een andere wereld zou je kunnen zeggen.
Toen ik nog in de IT werkte vond ik 40 uur ook al behoorlijk veel. Maar in de jaren dat ik nu chauffeur ben heb ik nooit echt naar mijn uren gekeken. En overigens in de IT (jaren terug) maakte ik ook meer uren = oa studie etc.

Het is maar net hoe je je leven wilt inrichten.
Maar dan moet Brussel zich daar eigenlijk niet mee gaan bemoeien en dat doet ze nu dus wel.
(overigens is er al een goede regeling namelijk de Rust En Rijtijden wetgeving ... maar het gaat hier te ver om dat uit een te zetten).
pi_76773078
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:31 schreef A_Noniem het volgende:

[..]

Voor veel chauffeurs is het een way of life. Tenmiste zo begint het in je carriere als chauffeur.
Je wilt internationaal rijden en zoveel mogelijk landen zien.

Velen vertrekken dus op zondagavond al of maandagmorgen zeer vroeg en komen pas aan het einde van de week weer thuis.

Zo heb ik dat jaren gedaan. Ik ben overgestapt op nationaal brandstoffentransport omdat dit meer betaald per uur & de komst van de 48 urige werkweek. Internationaal rijden is dan niet leuk meer, gezien de kans groot is dat je je vaste wagen verliest (en jij zou denk ik liever ook in je eigen bed slapen, nou mijn bed zit dus in de cabine).

Het uurloon van een chauffeur is niet vreselijk hoog te noemen en als je een gezin met kinderen hebt zul je veel uren moeten maken om dit alles te kunnen blijven betalen. Met name wanneer je kinderen hebben die gaan studeren, dat kost bakken met geld.
En dat is natuurlijk niet erg ... maar het geld moet wel binnenkomen.

Maar in wezen ben ik begonnen als chauffeur om het 'avontuur' en de vrijheid en wat van Europa te gaan zien. De uren die je dan maakt ... die maken niet uit.
En in het weekend was ik (meestal) gewoon thuis.

'ts gewoon een andere wereld zou je kunnen zeggen.
Toen ik nog in de IT werkte vond ik 40 uur ook al behoorlijk veel. Maar in de jaren dat ik nu chauffeur ben heb ik nooit echt naar mijn uren gekeken. En overigens in de IT (jaren terug) maakte ik ook meer uren = oa studie etc.

Het is maar net hoe je je leven wilt inrichten.
Maar dan moet Brussel zich daar eigenlijk niet mee gaan bemoeien en dat doet ze nu dus wel.
(overigens is er al een goede regeling namelijk de Rust En Rijtijden wetgeving ... maar het gaat hier te ver om dat uit een te zetten).
Als je het zo uitlegt begrijp ik wel dat het een uitzonderlijke situatie is in de chauffeurswereld. Puur doordat je veel van huis bent kom je op zich al aan veel uren.

Toch lijkt het me onprettig als ik zelf 60 uur per week zou werken en mijn vrouw (als ik die zou hebben) helemaal niet, of andersom, en met een andere verdeling en samen 50+ uur per week werken kun je zeker ook wel rondkomen.

Ik vind 40 uur per weken eigenlijk te veel, en als het even kan ga ik dat ook niet meer doen, heb genoeg andere dingen te doen. Zolang ik ermee rond kan komen (wat natuurlijk lastig is), vind ik het prima, en dan heb ik ook de rust, tijd en energie om als zich een keer een gelegenheid voordoet om wel veel geld te verdienen, daarop in te springen.

Voor wat betreft Brussel ben ik het volledig met je eens in elk geval.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76773464
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Met de huur die ik heb en de grove schatting van 4% hypotheek rente (wat relatief laag is) zou ik iets kunnen kopen van £600,000 voor dezelfde kosten. Dan neem ik aan dat ik geen onderhoudskosten heb, wat natuurlijk in realiteit niet zo is. Voor £600,000 kom ik helaas never-nooit hier ergens in de buurt te wonen. Ik gok dat mijn huidige appartement in verkoop iets van £900,000 zou moeten opbrengen.

Da's het gekke van Londen: huren is vaak goedkoper dan kopen. Tenzij je gelooft dat alle huizenprijzen voorlopig weer met 5% per jaar gaan stijgen. En ach, ik hou van de flexibiliteit.
Er zal toch ook wel ergens een appartementje te koop staan dat in een kut buurt/straat zit maar dat wel op een geweldige locatie ligt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76773503
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:07 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk een verhaal apart, maar het is in ieder geval goedgekomen.
Is het trouwens zo dat de startsalarissen door de ruime arbeidsmarkt zijn teruggeschroefd? Hier bij de overheid beginnen veel mensen in schaal 10 trede 0, een paar jaar terug was een start in een hogere trede vrij normaal.
In het vakgebied waar ik zelf werk (Civiele Techniek, gemeente) komen starters zelfs in trede 3 binnen omdat anders vacatures niet gevuld kunnen worden en er ingehuurd moet worden met nog een veel hogere loonsom tot gevolg.
pi_76773574
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef heiden6 het volgende:
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
Wat ga je op de parkeerplaats doen ´s avonds?

Meer rijden is eerder thuis
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76773622
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zal toch ook wel ergens een appartementje te koop staan dat in een kut buurt/straat zit maar dat wel op een geweldige locatie ligt?
Natuurlijk. Of een kutapartement in een goeie buurt en goeie lokatie. En ga zo maar door. Maar ik wil wonen in een leuke buurt, op een goeie locatie van werk en in een redelijk appartement. Met dit salaris komt het toch nog prima uit, ik spaar elke jaar bijna 40% van mijn netto jaarinkomen.

En dan nog trouwens, als ik ga wonen op een minder lokatie gaat de koopsom omlaag, maar de huur net zo. Huren blijft veelal goedkoper dan kopen in het centrum van Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')