abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:30:57 #1
862 Arcee
Look closer
pi_76772265
Rapport commissie Davids #2: Kabinet onder druk.

Live Tweede Kamer

Game on.

[ Bericht 5% gewijzigd door Arcee op 13-01-2010 20:32:14 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76772310
TerugValPolitiek
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_76772344
Ben benieuwd of ze het debat gaan halen.... dat het kabinet struikelt daar ben ik ondertussen wel van overtuigd... heeft Balkie weer niet de eindstreep gehaald, wat toch ook een flink brevet van onvermogen is....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2010 @ 18:33:44 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76772358
Hopelijk is het tijdstip snel bekend
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:35:13 #5
177885 JoaC
Het is patat
pi_76772417
Ik heb nu ook zin in pizza...
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:35:52 #6
862 Arcee
Look closer
pi_76772447
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:33 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of ze het debat gaan halen.... dat het kabinet struikelt daar ben ik ondertussen wel van overtuigd... heeft Balkie weer niet de eindstreep gehaald, wat toch ook een flink brevet van onvermogen is....
CDA en PvdA zijn sinds de inval in Irak in 2003 geen millimeter tot elkaar gekomen. De oude discussie over de motieven van de inval woedt weer in alle hevigheid, ondanks een onafhankelijk onderzoek. Of dankzij, beter gezegd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76772493
zo in me radioprogramma dit goed volgen hier op FOK
pi_76772526
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:32 schreef Blistering het volgende:
TerugValPolitiek
TerugVindPremier
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76772557
De grap van Muiswinkel was gisteren wel treffend "als je een slecht rapport hebt blijf je meestal zitten"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:38:50 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_76772566
Net in EenVandaag:

PvdA-achterban wil nieuwe verklaring premier

Als premier Balkenende zijn standpunt over het rapport-Davids niet herziet vindt een meerderheid van de PvdA-achterban dat hun partij uit het kabinet moet stappen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.

Het onderzoek vond plaats onder ruim 2000 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 stemden op de PvdA. Daarvan vindt 83 procent dat Balkenende met een nieuwe verklaring moet komen namens het gehele kabinet. De PvdA-top heeft die eis gisteren gesteld.

Als de premier dat niet doet vindt 66 procent dat de PvdA uit het kabinet moet stappen.

Een ruime meerderheid (74 procent) van de PvdA-achterban vindt dat premier Balkenende zelf zijn conclusies moet trekken uit het Irak-rapport en moet opstappen.

Ook de steun voor een parlementaire enquête is groot: drie op de vier PvdA-stemmers is voor.

bron: http://www.eenvandaag.nl/(...)nende_niet_toegeeft_
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:39:57 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76772610
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef remlof het volgende:
Net in EenVandaag:

PvdA-achterban wil nieuwe verklaring premier

Als premier Balkenende zijn standpunt over het rapport-Davids niet herziet vindt een meerderheid van de PvdA-achterban dat hun partij uit het kabinet moet stappen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.

Het onderzoek vond plaats onder ruim 2000 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 stemden op de PvdA. Daarvan vindt 83 procent dat Balkenende met een nieuwe verklaring moet komen namens het gehele kabinet. De PvdA-top heeft die eis gisteren gesteld.

Als de premier dat niet doet vindt 66 procent dat de PvdA uit het kabinet moet stappen.

Een ruime meerderheid (74 procent) van de PvdA-achterban vindt dat premier Balkenende zelf zijn conclusies moet trekken uit het Irak-rapport en moet opstappen.

Ook de steun voor een parlementaire enquête is groot: drie op de vier PvdA-stemmers is voor.

bron: http://www.eenvandaag.nl/(...)nende_niet_toegeeft_
Them's fighting words.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_76772633
TVP.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_76772702
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_76772734
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
ZIt Boekestijn daar in de kast ofzo....
pi_76772762
quote:
Dan kan Bos beter Hamer lozen.
Lijkt mij sterk dat het kabinet hierom zal vallen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76772764
Ik dacht dat Arend-Jan niet meer in de kamer zat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:44:22 #17
862 Arcee
Look closer
pi_76772771
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
pi_76772784
quote:
En Rouvoet zag deze consternatie het ook niet aankomen, dus hij heeft mijn inziens wel een punt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76772810
quote:

[..]

pi_76772849
quote:

[..]

Richtmicrofoon.
pi_76772877
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de achterban wil en op dit moment denk ik dat die het eerder eens zijn met standpunt Hamer inzake deze kwestie...
pi_76772878
Boekestein is zo'n werkloze die elke dag nog richting zijn werk gaat omdat hij het zijn vrouw nog niet verteld heeft?

Kom op Arend Jan, solliciteren! Aan de slag anders pakken we je uitkering af. Je riante uitkering.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:47:07 #23
862 Arcee
Look closer
pi_76772892
http://twitter.com/ajboekestijn

Nummer 1 nieuwssource op dit moment.
pi_76772952
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
De grap van Muiswinkel was gisteren wel treffend "als je een slecht rapport hebt blijf je meestal zitten"
Erg sterk inderdaad.
pi_76772976
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.
pi_76772992
quote:
Waarom gaan mensen klakkeloos op deze oorlogshitser en genocideverheerlijker af?

Een erg eng mannetje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:49:30 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_76772995
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:

Oh als ik alles zou twitteren wat ik nu gehoord heb. Kabinet zou gelijk vallen
about 4 hours ago from TweetDeck

!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:50:12 #29
862 Arcee
Look closer
pi_76773022
quote:
Van Geel optimistisch na beraad in CDA-kring DEN HAAG - CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwacht dat de coalitiepartijen uit de impasse rond de kwestie-Irak komen. „Op dit moment zijn er heel veel constructieve gesprekken. Ik heb er alle vertrouwen in dat we eruit komen”, zei hij woensdag na afloop van een overleg met de meeste CDA-bewindslieden en premier Jan Peter Balkenende.
Komt allemaal wel goed dus.
pi_76773038
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En Rouvoet zag deze consternatie het ook niet aankomen, dus hij heeft mijn inziens wel een punt.
Of het is een een-tweetje tussen Bos en Hamer om Balkenende pootje te lichten. Die staat nu voor lul, terwijl de PvdA kan scoren.
pi_76773045
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Richtmicrofoon.
Zo'n machiavelliaan als jij juicht dit soort ruis inderdaad weer toe
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773054
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.
Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigingen te kunnen beïnvloeden.
pi_76773064
quote:

[..]

Daar ben ik het mee eens hoor.
De reden Bos-Hamer alleen niet, ben het niet met AJ eens.. Ik denk dat ze prima de boel kunnen laten ploffen
And that is the news.''
pi_76773087
quote:

[..]

Ook in de oppositie zal de PvdA constructief moeten zijn willen ze niet herinnerd willen worden aan sinterklaas joop den uyl
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773098
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:

Zou Boekestijn het dan een keer bij het rechte eind hebben? Dat is hem in al die 8 jaar nog niet gebeurd als het over Irak ging.
pi_76773099
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef remlof het volgende:

[..]

!
Wat een boefje he
know'm sayin?
word? word.
pi_76773105
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigen te kunnen beïnvloeden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773122
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef remlof het volgende:

[..]

!
Ik kan die kerel niet uitstaan op de een of andere manier.
pi_76773140
is er vanavond nog spannende tv?
You dream it, I live it.
pi_76773155
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook in de oppositie zal de PvdA constructief moeten zijn willen ze niet herinnerd willen worden aan sinterklaas joop den uyl
Ach, het standaard-riedeltje 'sterkste schouders, zwaarste lasten' en 'de zwakkeren ontzien' doet het altijd goed bij de arbeidersklasse.
quote:

[..]

Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigen te kunnen beïnvloeden.
Klopt, hij is te idealistisch en te eerlijk (en dat vind ik ook goed van hem). Een echte realpolitiker had mijn plan zonder aarzeling uitgevoerd. Maar: je denkt toch niet dat dit kabinet nog gaat bezuinigingen? Over een klein jaar beginnen de verkiezingscampagnes al...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2010 18:54:30 ]
pi_76773170
Moet je eens zien hoeveel twitteraars op Boekestijn serieus in gaan
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773183
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Meddo het volgende:
Chinatown komt op België
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 18:54:36 #43
862 Arcee
Look closer
pi_76773187
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Meddo het volgende:
Zou kunnen, zeker als dat debat nog doorgaat.
pi_76773191
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of het is een een-tweetje tussen Bos en Hamer om Balkenende pootje te lichten. Die staat nu voor lul, terwijl de PvdA kan scoren.
Nee, ik denk al vanaf gisteren dat Hamer eigenhandig heeft opgetreden en dat het daarom eg moeilijk is de gemoederen weer te laten bedaren.
pi_76773199
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ach, het standaard-riedeltje 'sterkste schouders, zwaarste lasten' en 'de zwakkeren ontzien' doet het altijd goed bij de arbeidersklasse.
Genocide is lekker. Is Boekestijn en Van Anraat vriend Bolkestein ook goed in.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773229
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je eens zien hoeveel twitteraars op Boekestijn serieus in gaan
quote:
# BREKEND NIEUWS: Davids wordt platgebeld door Volkenrechtsgeleerden die wel menen dat mandaat toereikend was 5 minutes ago from web
# Aanvulling, ook de jongens van Zembla geven de pijp aan Maarten. Indrukwekkend he dat zelfreinigend vermogen van de journalistiek 7 minutes ago from web
# BREKEND NIEUWS journalisten van Argos treden af. Ons land heeft geen militaire steun verleend. Moedig he 10 minutes ago from web
Tot zover de geloofwaardigheid van Boekesteijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2010 18:55:58 ]
pi_76773236
quote:

[..]

Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigingen te kunnen beïnvloeden.
CDA zal wel een parlementaire enquête cadeau willen doen om de PvdA nog wat langer vast te houden. Hopelijk trapt de PvdA daar niet in.
pi_76773241
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Chinatown komt op België
Goede film, dat wel.
pi_76773256
Daar is Pechtold op Politiek24 te zien. Live? Niet dus.
pi_76773264
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, ik denk al vanaf gisteren dat Hamer eigenhandig heeft opgetreden en dat het daarom eg moeilijk is de gemoederen weer te laten bedaren.
Kom op zeg. Zoiets stemt men toch wel af met elkaar? Hamer kwam pas met een reactie nadat Balkenende had gereageerd. We zullen het wrs. nooit weten maar de PvdA beweert dus dat Balkenende een andere verklaring voor las dan de verklaring die zij onder ogen kregen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76773341
AJB is op twitter de weg een beetje kwijt. frustratie?
And that is the news.''
pi_76773346
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Tot zover de geloofwaardigheid van Boekesteijn...
Boekestijn zegt dat het volkenrecht niet heilig is, dat er ook andere gronden kunnen zijn om oorlog te voeren. Doe niet zo opportunistisch man. De VVD heeft van het begin gewild dat we de VS hoe dan ook steunen en zelfs militair mee zouden doen. Als je dat gewoon van het begin af aan communiceert, dat je graag oorlogje wilt voeren, dan ben je gewoon geloofwaardig. Of je het er mee eens bent is iets anders.

Nogmaals, zijn partij vond toentertijd dit:
quote:
Gerrit Zalm (VVD): 'De calculerende dictator uit Bagdad heeft met minimale concessies maximale verdeeldheid kunnen creëren. De VVD is het oneens met het kabinet dat Nederland geen actieve militaire bijdrage zal leveren aan militaire operaties inzake Irak. De VS politiek steunen maar militair boycotten is hypocriet. Het is salonsolidariteit. Deze halfslachtige en halfbakken opstelling lijkt de vrucht te zijn van de voortslepende kabinetsformatie. Als een toekomstig CDA/PvdA-kabinet problemen zo oplost, voorspelt dat weinig goeds.'
Als je dat nog steeds vindt... het is ieders goed recht... het is ook ieders goed recht om het er niet mee eens te zijn maar je verliest daarmee niet je geloofwaardigheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:59:47 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_76773376
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doet Hamer niet. PvdA heeft geleerd in de laatste jaren. Er is echt wel meer aan de hand.
pi_76773405
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:59 schreef One_of_the_few het volgende:
AJB is op twitter de weg een beetje kwijt. frustratie?
Dat is sowieso een gefrustreerd mannetje in mijn ogen. Roept te vaak domme dingen.
pi_76773433
Dacht dat er rond 19:00 (nu dus) uitsluitsel zou komen over het debat. Even Pol24 in de gaten houden

Ahh daar gaan we al!
pi_76773446
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef ARR-I het volgende:
Dacht dat er rond 19:00 (nu dus) uitsluitsel zou komen over het debat. Even Pol24 in de gaten houden

Ahh daar gaan we al!
En ja hoor, daar is het. Het lijkt erop alsof we zo gaan beginnen
pi_76773448
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef ARR-I het volgende:
Die zijn net live vanuit te kamer. Hopelijk begint het debat dan binnen afzienbare tijd.
pi_76773468
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Boekestijn zegt dat het volkenrecht niet heilig is, dat er ook andere gronden kunnen zijn om oorlog te voeren. Doe niet zo opportunistisch man. De VVD heeft van het begin gewild dat we de VS hoe dan ook steunen en zelfs militair mee zouden doen. Als je dat gewoon van het begin af aan communiceert, dat je graag oorlogje wilt voeren, dan ben je gewoon geloofwaardig. Of je het er mee eens bent is iets anders.
quote:
Art. 90
De regering bevordert de ontwikkeling van de internationale rechtsorde.
Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:03:15 #59
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_76773511
quote:
Wint Balkenendes stijfkoppigheid het van intellectueel fatsoen?
De premier winkelde heel selectief in het rapport van de commissie-Davids. Dat schrijft Ruud Koole, hoogleraar politicologie aan de Universiteit Leiden, vandaag in NRC Handelsblad.

Hij vreest dat Balkenendes stijfkoppigheid het gaat winnen van intellectueel fatsoen. De oud-PvdA-voorzitter verwijt de CDA-leider dat hij de opvattingen van de commissie afdoet als meningen. De minister-president neemt de onafhankelijke commissie niet serieus, vindt Koole. En daarmee komt ook zijn partij in de problemen, want de premier spreekt namens een kabinet waar de PvdA onderdeel van is.

Dat moet worden rechtgezet, meent hij. “Het kabinet moet nu een brief naar de Kamer opstellen, waarin alle ministers zich kunnen vinden. Het beste zou zijn wanneer het kabinet het rapport volledig omarmt en daaruit lessen trekt voor de toekomst.” Koole kan zich ook voorstellen dat het kabinet een ‘agree to disagree’ sluit, een motivering waarom de regering het oneens is over bepaalde conclusies van het rapport.

Koole acht een groot Kamerdebat onvermijdelijk. “Pas dan moeten door het parlement politieke conclusies worden getrokken. Eén daarvan zou kunnen zijn dat er alsnog tot een parlementaire enquête wordt besloten.”
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_76773529
Ik wil die ketting van Femke!
know'm sayin?
word? word.
pi_76773537
Ze staan gewoon met z'n allen te lachen daarzo.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_76773539
Op de livestream van de tweede kamer lijkt het al aardig druk te worden met kamerleden.. dus het kan best eens zo gaan beginnen..
pi_76773576
Gaat 'ie.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_76773588
Ze hebben de brief hopelijk toch wel klaar
pi_76773590
wedden dat als het kabinet valt de tweet van jack de vries richting pvda zal zijn.
And that is the news.''
pi_76773595
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan gaan we nu echt beginnen!
pi_76773598
Werkzaamheden
know'm sayin?
word? word.
pi_76773627
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Link?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_76773628
Zoals ik al dacht, ze hebben de brief nog niet klaar. Onacceptabel voor de partijen gok ik zo.
pi_76773648
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zoals ik al dacht, ze hebben de brief nog niet klaar. Onacceptabel voor de partijen gok ik zo.
Spoeddebat dan maar, geen brief nodig!
pi_76773661
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:06 schreef ARR-I het volgende:

[..]

Spoeddebat dan maar, geen brief nodig!
20:30 moet de brief komen
21:00 debat
pi_76773662
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
En ze weten ook niet wanneer wel...

Fail is happening
know'm sayin?
word? word.
pi_76773717
Kant raakt opgewonden als het kabinet valt

Verwacht dat om 21:00 het debat wel gaat starten. Brief mag geen reden zijn voor vertraging van het debat volgens Halsema.
pi_76773761
Zou de boel dan toch echt op springen staan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76773778
De blikjes Red Bull zullen langzamerhand wel open gaan daar.
pi_76773794
Zelfs de SGP wil vanavond nog debatteren.....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2010 @ 19:10:46 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76773812
Om 20.30 gaan we verder
pi_76773815
Femke
know'm sayin?
word? word.
pi_76773830
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Link?
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

-edit-
Momenteel geen geluid omdat de vergadering geschorst is.

Iemand die kan liplezen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 19:11:24 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76773837
Halsema heeft wel zin in een debat zonder brief
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76773838
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:10 schreef borisz het volgende:
Geen debat vanavond.
Jawel hoor, slechts 30 zetels nodig voor een spoedje
pi_76773848
En ze kunnen weer aan de pizza.
pi_76773852
Weer geschorst. 20:30 is de brief hopelijk klaar en dan het debat
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2010 @ 19:12:04 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76773867
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:11 schreef ARR-I het volgende:

[..]

Jawel hoor, slechts 30 zetels nodig voor een spoedje
Ja dat is helaas wel waar .
pi_76773873
Wat een circusact zeg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 19:12:21 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76773885
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:10 schreef borisz het volgende:
Om 20.30 gaan we verder
snel aangepast
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:13:38 #87
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_76773931
Dit zijn de leukste dingen van de politiek.

(Hoewel ik een debat Engelse stijl nóg mooier vind.)
pi_76773956
Ik moet toch ook zeggen dat ik normaal niet van politiek houd, maar het nu wel spannend vind.
pi_76773978
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:13 schreef Horloge het volgende:
Dit zijn de leukste dingen van de politiek.

(Hoewel ik een debat Engelse stijl nóg mooier vind.)
Hier ga ik ook altijd goed voor zitten. Volg het normaal altijd wel, maar zo'n live-uitzending over een dergelijke onderwerp is toch het mooiste. Heb eigenlijk tentamens maar het landsbelang staat natuurlijk voorop.
pi_76773992
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden.
Verwijs ik jou door naar pagina 116voor de toenmalige positie en pagina 156 voor de lange traditie op het punt van Atlantische solidariteit, iets wat vooral voor de rechterzijde van belang is.
http://download.onderzoek(...)t_commissie_irak.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76774009
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hier ga ik ook altijd goed voor zitten. Heb eigenlijk tentamens maar het landsbelang staat natuurlijk voorop.
Toch ga ik vanavond naar de tu om te studeren. Laptop heb ik daarvoor nodig en er is internet dus..
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:16:20 #92
180385 Horloge
pi_76774056
quote:

[..]

Hier ga ik ook altijd goed voor zitten. Heb eigenlijk tentamens maar het landsbelang staat natuurlijk voorop.
Als het kabinet vannacht om 4 uur klapt en je ziet het live, dan is dat iets wat je nooit meer vergeet natuurlijk. Dan is het geoorloofd om een onvoldoende te halen. (Heb ik ook weer een excuus om niet aan het leren te gaan )
pi_76774074
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
Dat is sowieso een gefrustreerd mannetje in mijn ogen. Roept te vaak domme dingen.
Heb je zijn foto op twitter gezien? Knappe fotograaf die hem er zo opgekregen heeft. Die man is zo ongelooflijk ijdel, daarom hoort hij zichzelf ook zo graag praten, en daarom gaan meteen alle sluizen open als hij een camera ziet, of een enkele toehoorder, of hij kan twitteren...
pi_76774076
Maarja, terwijl wij hier allemaal handenwrijvend wachten is het echte nieuws natuurlijk dat de aardbeving in Haïti mogelijk honderdduizenden levens heeft gekost.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:17:51 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_76774120
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Weer geschorst. 20:30 is de brief hopelijk klaar en dan het debat
Debat begint om 9 uur.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:17:59 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_76774128
tvp.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_76774186
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:16 schreef JohnLocke het volgende:
Maarja, terwijl wij hier allemaal handenwrijvend wachten is het echte nieuws natuurlijk dat de aardbeving in Haïti mogelijk honderdduizenden levens heeft gekost.
Dat zijn tenminste honderdduizenden mensenlevens waar Balkenende geen schuld aan heeft.
pi_76774190
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je zijn foto op twitter gezien? Knappe fotograaf die hem er zo opgekregen heeft. Die man is zo ongelooflijk ijdel, daarom hoort hij zichzelf ook zo graag praten, en daarom gaan meteen alle sluizen open als hij een camera ziet, of een enkele toehoorder, of hij kan twitteren...
Die foto was me nog niet opgevallen
pi_76774247
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verwijs ik jou door naar pagina 116voor de toenmalige positie en pagina 156 voor de lange traditie op het punt van Atlantische solidariteit, iets wat vooral voor de rechterzijde van belang is.
http://download.onderzoek(...)t_commissie_irak.pdf
Afghanistan had te maken met internationale en transatlantische solidariteit. Inzake Irak heeft onze regering niet onafhankelijk (genoeg) nagedacht en politieke belangen voor de korte termijn boven politieke belangen voor de lange termijn én boven morele belangen gesteld.

Ik vind de verhoging van de AOW naar 67 best, ik vind de versoepeling van het ontslagrecht oké. Maar wat mij betreft kan Balkenende zijn biezen pakken naar aanleiding van dit rapport.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:22:15 #100
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76774286
quote:

[..]

Hier ga ik ook altijd goed voor zitten. Volg het normaal altijd wel, maar zo'n live-uitzending over een dergelijke onderwerp is toch het mooiste. Heb eigenlijk tentamens maar het landsbelang staat natuurlijk voorop.
Ik denk dat het landsbelang meer gediend is met een voldoende
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:23:02 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76774325
quote:
We don't care
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76774338
Ben benieuwd wat voor gek debat dat wordt als er geen eenduidige brief komt

Balkenende en Bos die elkaar gaan tegenspreken enzo
pi_76774365
quote:
Goed punt
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:24:20 #104
177885 JoaC
Het is patat
pi_76774373
NIET OM 20.30 MAAR 21.00 DEBAT, 20.30 moet brief er zijn.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:25:03 #105
177885 JoaC
Het is patat
pi_76774407
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

We don't care
Maxime Verhagen heeft 2 mensen gestuurd om Nederlanders te zoeken

So I do care
[..]
pi_76774417
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:24 schreef JoaC het volgende:
NIET OM 20.30 MAAR 21.00 DEBAT, 20.30 moet brief er zijn.
Eerst de brief maar eens afwachten. Ben benieuwd of die er gaat komen en wat de inhoud zal zijn.
pi_76774423
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef ARR-I het volgende:
Ben benieuwd wat voor gek debat dat wordt als er geen eenduidige brief komt

Balkenende en Bos die elkaar gaan tegenspreken enzo
Als ze er niet uitkomen is er geen debat meer nodig. Dan kunnen we over een paar maanden stemmen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:26:09 #108
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76774454
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als ze er niet uitkomen is er geen debat meer nodig. Dan kunnen we over een paar maanden stemmen.
twee verkiezingen achter elkaar dus.
pi_76774487
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me best lastig om hier binnen nu en een uur nog uit te komen...
pi_76774544
Is het kabinet eigenlijk gevallen als ze niet voor half 9 een brief hebben?

Praktisch dan he. er zullen nog wel oplossingen zijn, maar eigenlijk...
And that is the news.''
pi_76774566
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:26 schreef ARR-I het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me best lastig om hier binnen nu en een uur nog uit te komen...
Liever zij dan ik, dat weet ik wel. Balkenende moet zijn woorden terugnemen, de PvdA zal niet met minder genoegen nemen (deze keer).
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:29:57 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_76774617
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Is het kabinet eigenlijk gevallen als ze niet voor half 9 een brief hebben?

Praktisch dan he. er zullen nog wel oplossingen zijn, maar eigenlijk...
Nee dan is het kabinet niet gevallen, maar dan gaan ze wel hele lastige vragen van de oppositie krijgen waar ze nog geen gemeenschappelijk antwoord op hebben
pi_76774641
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Liever zij dan ik, dat weet ik wel. Balkenende moet zijn woorden terugnemen, de PvdA zal niet met minder genoegen nemen (deze keer).
Behalve als het CDA bewijs heeft dat Bos de verklaring zoals opgelezen goed heeft gekeurd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 19:31:05 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76774658
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

twee verkiezingen achter elkaar dus.
en dan blijft dan voorlopig zo als ze in Den Haag termijnen vol gaan maken

Maar alser nieuwe verkiezingen komen zal dat wel pas in april/mei zijn denk ik. Maart lijkt me onhaalbaar
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:31:19 #115
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_76774665
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dan is het kabinet niet gevallen, maar dan gaan ze wel hele lastige vragen van de oppositie krijgen waar ze nog geen gemeenschappelijk antwoord op hebben
*hoopt*
pi_76774667
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:30 schreef ARR-I het volgende:

[..]

Behalve als het CDA bewijs heeft dat Bos de verklaring zoals opgelezen goed heeft gekeurd.
Bos zal niets hebben ondertekend mag ik aannemen. Wat voor bewijs kan er zijn?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:32:41 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76774724
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Afghanistan had te maken met internationale en transatlantische solidariteit. Inzake Irak heeft onze regering niet onafhankelijk (genoeg) nagedacht en politieke belangen voor de korte termijn boven politieke belangen voor de lange termijn én boven morele belangen gesteld.

Ik vind de verhoging van de AOW naar 67 best, ik vind de versoepeling van het ontslagrecht oké. Maar wat mij betreft kan Balkenende zijn biezen pakken naar aanleiding van dit rapport.
Ook interessant zijn pagina 70 en 71. Over de publieke opinie toentertijd. Grote delen van Nederland waren er van overtuigd dat Irak MWD's had.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:33:01 #118
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76774739
FF naar de supermarkt. Chips kopen!
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:33:40 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76774764
-Oeps- verkeerde topic
pi_76774807
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook interessant zijn pagina 70 en 71. Over de publieke opinie toentertijd. Grote delen van Nederland waren er van overtuigd dat Irak MWD's had.
Ja duh, dankzij die valse verklaringen van Bush, Blair en Balkenende (de drie B's ). De MIVD en AIVD waren zelf veel genuanceerder op basis van dezelfde informatie als de buitenlandse diensten hadden.
pi_76774815
Is er nog wat serieus aan de hand -ik heb weinig gevolgd- of het gebruikelijke circus? De PvdA wil die brief voor half negen? In die brief moet de premier dan zijn standpunt 'verbeteren'? En als dat niet lukt, dan gaat de PvdA heel boos zijn en... boos kijken?
pi_76774914
Op dit soort momenten lijkt het me heerlijk om in de oppositie te zitten... lekker prijsschieten
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:37:58 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_76774933
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Monidique het volgende:
Is er nog wat serieus aan de hand -ik heb weinig gevolgd- of het gebruikelijke circus? De PvdA wil die brief voor half negen? In die brief moet de premier dan zijn standpunt 'verbeteren'? En als dat niet lukt, dan gaat de PvdA heel boos zijn en... boos kijken?
Nee, de oppositie (en de CU geloof ik) wil de brief voor half 9.
pi_76774986
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de oppositie (en de CU geloof ik) wil de brief voor half 9.
Neuh, van de oppositie kan het ook zonder brief. Maar aangezien de regeringspartijen nog altijd de brief willen voorafgaand aan het debat verbindt de oppositie daar de tijdslimiet aan van half 9. En anders zullen ze wel beginnen zonder brief.
pi_76774989
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef TheVulture het volgende:
Op dit soort momenten lijkt het me heerlijk om in de oppositie te zitten... lekker prijsschieten
Ja, maar uiteindelijk ben je toch afhankelijk van de coalitie, wat er ook gebeurt.
pi_76775029
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Neuh, van de oppositie kan het ook zonder brief. Maar aangezien de regeringspartijen nog altijd de brief willen voorafgaand aan het debat verbindt de oppositie daar de tijdslimiet aan van half 9. En anders zullen ze wel beginnen zonder brief.
Klinkt niet erg dreigend.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:43:26 #127
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_76775175
Als er wel een brief komt, ondertekend door de coalitiepartijen, komt er dan alsnog een debat?
Dat heeft dan toch niet zo heel veel zin meer? Of snap ik het nou niet meer?
Jij ook?
pi_76775186
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klinkt niet erg dreigend.
Jawel, want Balkenende en het CDA houden vast aan de eerste verklaring, terwijl de PvdA bloed wil zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2010 20:44:55 ]
pi_76775259
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jawel, want Balkenende en het CDA houdt vast aan de eerste verklaring, terwijl de PvdA bloed wil zien.
Ik denk alleen de PvdA-fractie, met Hamer voorop.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:46:00 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76775287
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja duh, dankzij die valse verklaringen van Bush, Blair en Balkenende (de drie B's ). De MIVD en AIVD waren zelf veel genuanceerder op basis van dezelfde informatie als de buitenlandse diensten hadden.
Wat niet in het rapport staat volgens mij maar wel zo is was dat Nederland, de publieke opinie, sowieso een pro-VS land was. De steun voor aanvalluhhh was hier veel groter dan elders, en dan vooral onder mensen van de midenpartijen, liberaal-rechtse partijen en de LPF.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:46:50 #131
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76775331
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jawel, want Balkenende en het CDA houdt vast aan de eerste verklaring, terwijl de PvdA bloed wil zien.
Win/win situatie voor het CDA en mocht het balkie de kop kosten kan er weer eens een kroonprinsenstrijd beginnen
pi_76775353
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk alleen de PvdA-fractie, met Hamer voorop.
Dan hebben ze toch alsnog een probleem. Zonder steun van de PvdA-fractie in de kamer hebben ze geen meerderheid en dat hebben ze tot nu toe bij elk probleem, waar het ook over ging, wel gehad. Toen bleven de CDA, PvdA en CU-fracties in de kamer staan achter het kabinet.

Het wordt in ieder geval leuk om te kijken wat er vanavond gaat gebeuren, al verwacht ik dat het een muis baart.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:47:36 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76775369
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:43 schreef Krambo het volgende:
Als er wel een brief komt, ondertekend door de coalitiepartijen, komt er dan alsnog een debat?
Dat heeft dan toch niet zo heel veel zin meer? Of snap ik het nou niet meer?
Ondertekend door de regering, dat is een verschil.

En over zo'n brief valt natuurlijk ook te debatteren. Is bijvoorbeeld de verklaring van Balkenende daarna wel goed genoeg voor de PvdA-fractie?
pi_76775374
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat niet in het rapport staat volgens mij maar wel zo is was dat Nederland, de publieke opinie, sowieso een pro-VS land was. De steun voor aanvalluhhh was hier veel groter dan elders, en dan vooral onder mensen van de midenpartijen, liberaal-rechtse partijen en de LPF.
Dat betwijfel ik. Ik was in ieder geval bijzonder sceptisch, maar ik heb geen cijfers over de rest van Nederland. Maar goed het standpunt van het kabinet is ook dat wat betreft oorlogsvoering steun van de bevolking gewenst is, niet noodzakelijk. Dus wat dat betreft is het niet heel relevant, zeker niet als we het over de besluitvorming hebben.
pi_76775404
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan hebben ze toch alsnog een probleem. Zonder steun van de PvdA-fractie in de kamer hebben ze geen meerderheid en dat hebben ze tot nu toe bij elk probleem, waar het ook over ging, wel gehad. Toen bleven de CDA, PvdA en CU-fracties in de kamer staan achter het kabinet.

Het wordt in ieder geval leuk om te kijken wat er vanavond gaat gebeuren, al verwacht ik dat het een muis baart.
Er is nu toch ook topoverleg tussen Hamer en Bos. De kou moet simpelweg uit de lucht.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:48:45 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76775435
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Win/win situatie voor het CDA en mocht het balkie de kop kosten kan er weer eens een kroonprinsenstrijd beginnen
Wie is er naast Verhagen nog meer een kroonprins dan?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:49:07 #137
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76775451
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:48 schreef freako het volgende:

[..]

Wie is er naast Verhagen nog meer een kroonprins dan?
Van Geel
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:49:53 #138
180385 Horloge
pi_76775504
Gerucht gaat dat Jack "het lek" de Vries en Bertje Koenders aan een compromis werken.
pi_76775535
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Van Geel
Van Geel is hooguit Prins carnaval. Dit komt goed uit, want hij ambieert de post van CvK in Noord-Brabant.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:51:50 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76775603
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Ik was in ieder geval bijzonder sceptisch, maar ik heb geen cijfers over de rest van Nederland. Maar goed het standpunt van het kabinet is ook dat wat betreft oorlogsvoering steun van de bevolking gewenst is, niet noodzakelijk. Dus wat dat betreft is het niet heel relevant, zeker niet als we het over de besluitvorming hebben.
Ik vind het wel heel relevant, met het legertje leunsteulministers in dit land. Het is een les voor ons allen.

Lees het eens. Sommige dinge, zoals commentaren van Paul Scheffer en Leon de Winter komen nu lachwekkend over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Klopkoek op 13-01-2010 20:00:00 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76775618
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Van Geel
Van Geel is incompetent, en dat weten ze bij het CDA ook. Juist daarom is hij fractievoorzitter, hij hoeft de partijlijn maar te volgen. Verhagen zal tussenpaus worden, Eurlings wordt op het moment klaargestoomd.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:54:55 #142
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76775743
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Van Geel is hooguit Prins carnaval. Dit komt goed uit, want hij ambieert de post van CvK in Noord-Brabant.
Oei, dan heeft ie een probleem. Noord-Brabant heeft pas net 3 maanden een nieuwe CdK.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:00:07 #143
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76776007
aangezien het toch nog meer dan een halfuur duurt voordat het debat begint, is deze andere tijden hoe balkie CDA lijsttrekker werd wel interessant:

http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/42740431/
pi_76776049
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel relevant, met het legertje leunsteulministers in dit land. Het is een les voor ons allen.

Lees het eens. Sommige dinge, zoals commentaren van Paul Scheffer en Leon de Winter komen nu lachwekkend over.
welke commentaren?
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:01:57 #145
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76776099
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
aangezien het toch nog meer dan een halfuur duurt voordat het debat begint, is deze andere tijden hoe balkie CDA lijsttrekker werd wel interessant:

http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/42740431/
God ja, dat was een bizar verhaal. Ik heb nooit begrepen wat Van Rij bezielde.

Het debat begint toch pas om 21.00 uur?
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:02:37 #146
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76776134
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:01 schreef freako het volgende:

[..]

God ja, dat was een bizar verhaal. Ik heb nooit begrepen wat Van Rij bezielde.

Het debat begint toch pas om 21.00 uur?
De voorbeschouwing is begonnen (NOS Journaal).
pi_76776254
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef freako het volgende:

[..]

Oei, dan heeft ie een probleem. Noord-Brabant heeft pas net 3 maanden een nieuwe CdK.
Ik weet het. Hij was in de race, dus het zal nu wel een mooie burgervaderspost van een Brabantse gemeente worden, veronderstel ik.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:06:32 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76776306
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

welke commentaren?
Pagina 61 tot 72 van het rapport zijn interessant. Eerste paar pagina's gaan over de pundits zoals Leon de Winter, Paul Scheffer etc. wat die er allemaal van vonden en daarna gaan ze in op de opinie van de nederlandse bevolking. De Nederlandse bevolking was toentertijd, in het post-fortuyn klimaat, weldegelijk eerder dan andere landen bereid tot geweld en angstig voor de mogelijkheid dat saddam massavernietingsspeeltjes zou hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76776459
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Pagina 61 tot 72 van het rapport zijn interessant. Eerste paar pagina's gaan over de pundits zoals Leon de Winter, Paul Scheffer etc. wat die er allemaal van vonden en daarna gaan ze in op de opinie van de nederlandse bevolking. De Nederlandse bevolking was toentertijd, in het post-fortuyn klimaat, weldegelijk eerder dan andere landen bereid tot geweld en angstig voor de mogelijkheid dat saddam massavernietingsspeeltjes zou hebben.
thanks. ik heb het hele rapport nog niet gelezen. ga dit onthouden om door te nemen.
Scheffer heb ik hoog zitten, de winter niet.
And that is the news.''
pi_76776566
in maastricht vind de pvda de situatie van leers onhoudbaar.

Heerlijk.
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:13:21 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76776603
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

thanks. ik heb het hele rapport nog niet gelezen. ga dit onthouden om door te nemen.
Scheffer heb ik hoog zitten, de winter niet.
scheffer heb ik altijd ook als neocon gezien.

maarja, Balkie krijgt weer de schuld maar de nederlandse bevolking leert er zelf weer helemaal niks van. Toentertijd was ik nl. ook voor de oorlog
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76776844
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

woensdag 13 januari 2010 @ 20:20:17 #153
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76776892
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik weet het. Hij was in de race, dus het zal nu wel een mooie burgervaderspost van een Brabantse gemeente worden, veronderstel ik.
Tilburg is nog vrij.
pi_76776904
quote:
Beseft u dat de gevolgen, als Saddam aan de macht blijft met zijn massavernietigingswapens, voor u zijn? De mogelijke oorlog met Saddams leger heeft gruwelijke gevolgen. De vrede met hem ook. De mensheid staat aan het begin van de gevaarlijkste periode uit haar geschiedenis. Massavernietigingswapens dreigen door onverantwoordelijke regiems als die van Saddam Hoessein en Kim Jong-il in handen van de haatzaaiers te vallen. De vrede die u zoekt, zult u met uw pacificerende moralisme nooit vinden.
http://www.trouw.nl/krant(...)E_5_en_6.html?part=5

2003, wat een tijd, .
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:25:07 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777132
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, met zijn islam-bashen en militaire interventies. Daarop was zijn argumentatie ook op gebaseerd: 'ik zal maar de VS steunen als ik jullie was want zonder de VS bestaat morgen de democratie niet meer'. Dat, in een notendop.
Owja, neocons zijn liberals mugged by reality zoals jullie wel weten. Scheffer is daar een voorbeeld van, een bekeerde linksman.

Hij kan wel erg mooi schrijven though
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76777201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik niet. In het immigratiedebat vind ik hem erg goed. Terug naar de basis. Rechtspraak en rechtsgelijkheid.
quote:
maarja, Balkie krijgt weer de schuld maar de nederlandse bevolking leert er zelf weer helemaal niks van. Toentertijd was ik nl. ook voor de oorlog
Het nederlandse volk is al lang niet meer tolerant en vrijdenkend. Vraag me af wanneer het dat wel was. We hebben toch altijd een volgzaam karakter gehad.
Ik vind dat JP nooit capabel is geweest als premier. En ja, het Nederlandse volk heeft hem elke keer herkozen. Die fout ligt inderdaad bij de bevolking in zijn algemeenheid. Verantwoordelijkheden worden afgeschoven en hierin is het CDA de grootste kampioen. Ze creëren altijd een beeld dat ze betrouwbaar zijn en eerlijk.
De sorry cultuur beheersen ze tot in de puntjes. De laatste tijd zijn ze ook erg goed in de schuld bij andere partijen te leggen. Net of zij goed zijn en de andere partijen draaien, liegen etc. Op de een of andere manier kan ik het van het CDA dit erg slecht hebben. En dat komt vooral denk ik doordat het vrij duidelijk is, maar ze elke keer weer de macht krijgen. En daar is het volk verantwoordelijk voor. Is het dan zo moeilijk ze uit de macht te houden?
And that is the news.''
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:30:32 #157
862 Arcee
Look closer
pi_76777398
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:52 schreef Sloggi het volgende:
Van Geel is incompetent, en dat weten ze bij het CDA ook. Juist daarom is hij fractievoorzitter, hij hoeft de partijlijn maar te volgen. Verhagen zal tussenpaus worden, Eurlings wordt op het moment klaargestoomd.
Ik vind die Van Geel echt de sufste drol van Den Haag.:')
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:30:48 #158
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76777407
Mensen stemmen CDA omdat ze weten waar ze aantoe zijn, dat daar zo nu een dan een leugentje om bestwil tussen zit zal de gemmiddelde gelovige of agrarier niet hoog opvatten, en daarmee behouden ze een stuk of 25 zetels, ongeacht ze nou campagne voeren of niet.
pi_76777410
Ah we zijn weer live. Het is nog niet zo druk, maar we zullen zien hoe snel het weer gaat beginnen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:31:07 #160
180385 Horloge
pi_76777422
En we gaan weer live naar de kamer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:31:53 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777461
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vind die Van Geel echt de sufste drol van Den Haag.:')
de trouwste dienaar van de coalitie, hij lult echt alles recht wat krom is
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:31:56 #162
260098 Codiac
Back in business
pi_76777463
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mensen stemmen CDA omdat ze weten waar ze aantoe zijn, dat daar zo nu een dan een leugentje om bestwil tussen zit zal de gemmiddelde gelovige of agrarier niet hoog opvatten, en daarmee behouden ze een stuk of 25 zetels, ongeacht ze nou campagne voeren of niet.
Nog wel, over 20 jaar als alle verstokte CDA'ers dood zijn niet meer.

En even verder: denken jullie dat we nog een debat krijgen vanavond? Hier staat iig Politiek 24 aan voor het geval dat
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:32:26 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777488
Is er al post?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:32:50 #164
180385 Horloge
pi_76777498
Geen brief, geen indicatie wanneer wel.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:32:55 #165
144648 redcable
Looking for more
pi_76777503
geen brieff!
-I wanna feel the sunshine lift my head-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:32:59 #166
862 Arcee
Look closer
pi_76777506
Geen indicatie wanneer de brief er zal zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:33:01 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777513
geen brief en niet eens een indicatie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_76777518
Dan maar geen brief, ze zitten em gewoon lekker uit te stellen
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:33:19 #169
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76777529
tvp
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:34:00 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777566
Goedzo, haal Balkenende maar naar de kamer, dat zou wel mooie beelden geven
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:34:06 #171
180385 Horloge
pi_76777569
Pff, half 10 pas.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:34:18 #172
862 Arcee
Look closer
pi_76777581
Pechtold wil dat Balkenende met of zonder brief om 21:30 uur een verklaring af komt leggen.
pi_76777610
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de trouwste dienaar van de coalitie, hij lult echt alles recht wat krom is
En over vele jaren krijgt hij de beloning voor zijn trouwe geploeter: Weer een departement of een veel te grote stad die met een volledig incompetente minister of burgermeerster zit opgescheept.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:35:09 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777620
KAnt: bij de oorlog van Irak waren ze er in 45 minuten uit
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:36:49 #175
180385 Horloge
pi_76777692
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:35 schreef rubbereend het volgende:
KAnt: bij de oorlog van Irak waren ze er in 45 minuten uit
Touché.

Volgens Wilders is het kabinet al weg. Van Der Staaij heeft wel een punt, waarom JP naar de kamer laten komen zodat hij kan melden dat er niets te melden valt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:04 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777703
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik niet. In het immigratiedebat vind ik hem erg goed. Terug naar de basis. Rechtspraak en rechtsgelijkheid.
[..]

Het nederlandse volk is al lang niet meer tolerant en vrijdenkend. Vraag me af wanneer het dat wel was. We hebben toch altijd een volgzaam karakter gehad.
Ik vind dat JP nooit capabel is geweest als premier. En ja, het Nederlandse volk heeft hem elke keer herkozen. Die fout ligt inderdaad bij de bevolking in zijn algemeenheid. Verantwoordelijkheden worden afgeschoven en hierin is het CDA de grootste kampioen. Ze creëren altijd een beeld dat ze betrouwbaar zijn en eerlijk.
De sorry cultuur beheersen ze tot in de puntjes. De laatste tijd zijn ze ook erg goed in de schuld bij andere partijen te leggen. Net of zij goed zijn en de andere partijen draaien, liegen etc. Op de een of andere manier kan ik het van het CDA dit erg slecht hebben. En dat komt vooral denk ik doordat het vrij duidelijk is, maar ze elke keer weer de macht krijgen. En daar is het volk verantwoordelijk voor. Is het dan zo moeilijk ze uit de macht te houden?
Het gaat imo verder dan de vraag aan wie je de macht toe vertrouwd. 'De bevolking' mag imo ook wat kritischer kijken naar hoe zij tot een mening komen. Hoe ze zich laten leiden door emotionele drogredenen ('zonder de VS geen democratie', 'moslimlanden zijn terreurlanden', 'we zitten niet veilig hier'). Zoals ik al zei kent het land vele leunstoelministers. Het betekent niet dat het een pro-VS oriëntatie uit sluit (in beginsel heb ik die ook) maar ik heb het dan over de kinderlijke wijze waarop een hele bevolking een beetje misleid kan worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:54 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777740
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:31 schreef Codiac het volgende:

[..]

Nog wel, over 20 jaar als alle verstokte CDA'ers dood zijn niet meer.

En even verder: denken jullie dat we nog een debat krijgen vanavond? Hier staat iig Politiek 24 aan voor het geval dat
1/3 van de mensen onder 24 jaar stemden in 2006 op het CDA.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:38:11 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777748
Ja de coalitie wil natuurlijk wel de tijd tot morgenvroeg
DeLuna vindt me dik ;(
pi_76777757
Sjonge jonge wat een slap zooitje bij de PvdA.
pi_76777762
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:36 schreef Horloge het volgende:

[..]

Touché.

Volgens Wilders is het kabinet al weg. Van Der Staaij heeft wel een punt, waarom JP naar de kamer laten komen zodat hij kan melden dat er niets te melden valt.
Hij komt maar gewoon, met of zonder brief (hoe moeilijk kan het zijn?), en hij legt maar verantwoording af met zijn kabinet en laat weten hoe men er tegenaan kijkt. Balkenende heeft het nu lang genoeg uitgesteld, hij gaat nu echt met de billen bloot.

Zelfs de PvdA is het zowat zat, dat zegt m.i. genoeg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:38:39 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777765
Wil de PvdA nou een hele beschouwing van het rapport?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:39:30 #182
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_76777789
Nou er gaat dus helemaal niks gebeuren vanavond denk ik
Jij ook?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:39:53 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777803
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:38 schreef TheArt het volgende:
& CDA
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:03 #184
38496 Perrin
pi_76777810
Is het kabinet nog wel in het land?
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:07 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777812
'Indicatie', alsof ze over een patient praten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:19 #186
862 Arcee
Look closer
pi_76777820
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:39 schreef Krambo het volgende:
Nou er gaat dus helemaal niks gebeuren vanavond denk ik
De regering zal wel gek zijn ook, Tweede Kamer staat als hongerige wolven te wachten. Nachtje slapen scheelt vast.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:26 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777823
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:38 schreef TheArt het volgende:
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76777834
Ik had wel iets harders verwacht van Halsema en Pechtold, wat een soft gedoe.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:59 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76777856
ja geef ze nog meer tijd
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:41:07 #190
144648 redcable
Looking for more
pi_76777868
nee niet morgn van der staai mensen zitten er nu op te wachte
pi_76777871
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef heiden6 het volgende:
Ze zijn nog niet eens begonnen
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:41:18 #192
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76777874
nog altijd geen brief
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:41:28 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777880
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef heiden6 het volgende:
Wat is een debat waard zonder standpunt van een kabinet? Dat gaat bij sommigen er blijkbaar niet in.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76777899
Nog een uur wachten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_76777921
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is een debat waard zonder standpunt van een kabinet? Dat gaat bij sommigen er blijkbaar niet in.
Het kabinet heeft meer dan genoeg tijd gehad om een standpunt te formuleren, kom op zeg.

Arrogantie ten top, Balkenende denkt echt dat hij alles kan maken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:05 #196
38496 Perrin
pi_76777943
Best pijnlijk eigenlijk, deze chaos in de kamer.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:19 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777959
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het kabinet heeft meer dan genoeg tijd gehad om een standpunt te formuleren, kom op zeg.

Arrogantie ten top, Balkenende denkt echt dat hij alles kan maken.
Het is hier geen dictatuur
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:28 #198
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76777968
Hosternokke, 21:30
pi_76777983
Nee, voorzitter! !
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:53 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76777985
Rutte

Man donder op. Kamers hebben wel eens langer moeten wachten dan 24 uur.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:59 #201
260098 Codiac
Back in business
pi_76777992
Het wordt waarschijnlijk uitgesteld tot na de verkiezingen van 2011, zoals al het belangrijke waar dit kabinet over moet beslissen
pi_76777996
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

De regering zal wel gek zijn ook, Tweede Kamer staat als hongerige wolven te wachten. Nachtje slapen scheelt vast.
Yep.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:08 #203
862 Arcee
Look closer
pi_76777999
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef Perrin het volgende:
Best pijnlijk eigenlijk, deze chaos in de kamer.
Misschien is het allemaal wel een stuk minder chaos dan de mensen die niet bij de besprekingen zitten ervan maken.
pi_76778012
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is hier geen dictatuur
Wat is dat nu weer voor inhoudsloze respons, lul niet zo slap.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:38 #205
180385 Horloge
pi_76778026
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef alors het volgende:
Nee, voorzitter! !
Deed me denken aan Phoenix Wright, dat Nintendo DS rechtbank spelletje. Kenners zullen snappen wat ik bedoel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:51 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76778030
wtf de coalitie draait het debat gewoon de nek om
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:53 #207
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778033
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:42 schreef Mortaxx het volgende:
Nog een uur wachten
Ik ga vast een uurtje liggen, daarna ga ik met chips en cola bij de tv zitten.
Hoe dan ook, eindelijk zitten alle oppositiepartijen op 1 lijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:54 #208
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778034
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef ErikT het volgende:
Hosternokke, 21:30
En pas om 22:00 debat
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:55 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778035
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor inhoudsloze respons, lul niet zo slap.
Wat is moeilijk aan het woord coalitie?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:45:52 #210
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778082
Agnes "Er komt een debat, desnoods een spoeddebat."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:45:57 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76778085
Het kabinet heeft deze onduidelijkheid zelf geschapen en nu moet de 2e kamer maar wachten? Had Balkenende gisteren maar een fatsoenlijke reactie moeten geven
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:46:00 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778091
Martijn van Dam
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76778097
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is moeilijk aan het woord coalitie?
Ook het geduld van de PvdA-fractie raakt een keer op.
pi_76778105
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef Klopkoek het volgende:
'Indicatie', alsof ze over een patient praten.
client
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:47:01 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778136
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:45 schreef rubbereend het volgende:
Het kabinet heeft deze onduidelijkheid zelf geschapen en nu moet de 2e kamer maar wachten? Had Balkenende gisteren maar een fatsoenlijke reactie moeten geven
Kamer moet met zichzelf maar gaan debatteren, zonder ministers. Maar Balkenende erbij halen zonder verklaring is nutteloos
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76778139
Hier word je toch kotsmisselijk van
pi_76778152
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
Martijn van Dam
Ik wilde net zeggen: die doet het goed de laatste tijd. Helder, duidelijk en lijkt de positie van Samsom te verdringen in hiërarchie.
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:47:47 #218
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778168
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kamer moet met zichzelf maar gaan debatteren, zonder ministers. Maar Balkenende erbij halen zonder verklaring is nutteloos
Met wie gaan ze dan debateren? CDA kamerleden?
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:48:06 #219
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778187
Wedden dat het kabinet gewoon blijft zitten? Met een simpel sorry komen ze weg. Er komen wel kritische vragen van de PvdA-fractie, maar die zal uiteindelijk de motie van afkeuring tegen JP niet steunen.
Waarom volg ik dit eigenlijk nog?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:48:10 #220
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76778191
quote:

[..]

Kan hij komen uitleggen wat er aan de hand is, mag hij open kaart komen spelen.

Wat als ze er morgen nog niet uit zijn? Krijgen ze dan de tijd tot overmorgen?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:48:26 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778205
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ook het geduld van de PvdA-fractie raakt een keer op.
JOh, in maart vorig jaar waren er crisis besprekingen. Die duurde 3 weken. Ook dat vond de kamer te lang. Nu gaat opportunist Rutte mekkeren over 24 uur. Voor een parlement duurt het altijd te lang. Het gaat ze om de 15 minutes of fame.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:48:53 #222
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_76778229
quote:

[..]

Zijn verklaring van gisteren telt niet meer?
Echte diehards gebruiken postduiven
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 20:48:55 #223
862 Arcee
Look closer
pi_76778232
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef ErikT het volgende:
En pas om 22:00 debat
Yeah, right. Dat gaat echt niet meer door vanavond.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:49:08 #224
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778240
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

De MP en beide vice-premiers moeten verplicht aanwezig zijn bij een spoeddebat dat hen aangaat.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:49:08 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778242
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:49:23 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778254
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

De MP en beide vice-premiers moeten verplicht aanwezig zijn bij een spoeddebat dat hen aangaat.
Klopt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:49:37 #227
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_76778266
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Volgens Kant wel
Jij ook?
pi_76778282
quote:

[..]

Nutteloos wil ik niet zeggen, want hij kan dan perfect uitleggen waarom het allemaal zo lang duurt. En niet mekkeren dat er in het verleden wel eens langer gewacht moest worden op een verklaring, want dat slaat als een tang op een varken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:50:21 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778294
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Kan hij komen uitleggen wat er aan de hand is, mag hij open kaart komen spelen.

Wat als ze er morgen nog niet uit zijn? Krijgen ze dan de tijd tot overmorgen?
Geloof je het echt? Dat frustreert een oplossing alleen maar meer. Balkenende zal niet verder gaan dan nietszeggende teksten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 20:50:27 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76778300
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef Krambo het volgende:

[..]

Volgens Kant wel
Kant heeft zelf al bijna genoeg zetels voor een spoeddebat
DeLuna vindt me dik ;(
pi_76778315
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat imo verder dan de vraag aan wie je de macht toe vertrouwd. 'De bevolking' mag imo ook wat kritischer kijken naar hoe zij tot een mening komen. Hoe ze zich laten leiden door emotionele drogredenen ('zonder de VS geen democratie', 'moslimlanden zijn terreurlanden', 'we zitten niet veilig hier'). Zoals ik al zei kent het land vele leunstoelministers. Het betekent niet dat het een pro-VS oriëntatie uit sluit (in beginsel heb ik die ook) maar ik heb het dan over de kinderlijke wijze waarop een hele bevolking een beetje misleid kan worden.
Het laat zich misleiden. Het wordt misleid en laat zich misleiden.
Emotionele drogredenen is its wat jack de vries erg goed beheerst. Het CDA komt er steeds mee weg en wint er veel mee. Toch vind ik ze niet bijster moeilijk te doorzien. Zo is de partij die draait in de AOW discussie het CDA en niet de PvdA, maar wie krijgt de schuld...
Het volk laat zich voor een deel een schijnwaarheid aanpraten, maar als men dat wil dan is dat de keuze van het volk en dient die gerespecteerd te worden. De kiezer is niet dom of achterlijk. Ze geloven imo wel soms achterlijke redenaties.
And that is the news.''
pi_76778328
www.tweedekamer.nl ligt iig zo goed als plat lijkt het
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76778342
Een van de eerste keren dat Wikipedia geen pagina heeft over iets dat ik zoek: geen pagina over spoeddebat
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:14 #234
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778349
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

JOh, in maart vorig jaar waren er crisis besprekingen. Die duurde 3 weken. Ook dat vond de kamer te lang. Nu gaat opportunist Rutte mekkeren over 24 uur. Voor een parlement duurt het altijd te lang. Het gaat ze om de 15 minutes of fame.
Dat was crisis omdat de omstandigheden zodanig waren dat het regeerakkoord moest worden opengebroken. Hier heeft een lid van het kabinet ernstig gefaald en moet daarvoor verantwoording afleggen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:21 #235
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778355
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt.
Dus dan kan het niet, wat je zegt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:30 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_76778361
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Echt wel, dan maar zonder brief, zoals Kant al zei.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:33 #237
177885 JoaC
Het is patat
pi_76778364
[..]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:37 #238
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_76778368
Wat een lampies zeg
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:57 #239
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76778382
quote:

[..]

Maar juist vanwege de voorgeschiedenis met balkenende kabinetten, en omdat ze hiermee zieltjes kunnen winnen die normaal gesproken niet eens stemmen tijdens gemeenteraads verkiezingen zit er nog meer druk op,laatstaan dat als ze over dit 'onhandige' mediaoptreden 3 weken moeten onderhandelen dat het een lekker beeld schept voor die bezuinigings rapporten die er aan komen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:59 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778383
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nutteloos wil ik niet zeggen, want hij kan dan perfect uitleggen waarom het allemaal zo lang duurt. En niet mekkeren dat er in het verleden wel eens langer gewacht moest worden op een verklaring, want dat slaat als een tang op een varken.
Dat slaat helemaal niet als een tang op een varken. Kabinet regeert, parlement controleert. Als het parlement elke 12 uur een update wil dan wordt er geen beleid meer gemaakt in dit land. Wachten hoort erbij. Geeft hen btw de kans om dat rapport beter door te nemen want reken maar dat de ministers een voorsprong hebben op dat gebied.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:52:06 #241
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_76778390
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:50 schreef vosss het volgende:
www.tweedekamer.nl ligt iig zo goed als plat lijkt het
Geen problemen hier...Zo mogen alleen wel eens een ander muziekje doen
Echte diehards gebruiken postduiven
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:52:38 #242
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778413
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een van de eerste keren dat Wikipedia geen pagina heeft over iets dat ik zoek: geen pagina over spoeddebat
Tijd om er een te maken. Een spoeddebat heeft hele andere regels dan een normaal debat. Daarom worden de laatste jaren steeds meer spoeddebatten gehouden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76778417
Nacht van Schmelzer, Nacht van Wiegel, Nacht van Hamer.
pi_76778421
Zo wordt de aandacht wel mooi van Wilders' showproces afgeleid
Und ein frau ist ein frau
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:53:00 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778425
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maar juist vanwege de voorgeschiedenis met balkenende kabinetten, en omdat ze hiermee zieltjes kunnen winnen die normaal gesproken niet eens stemmen tijdens gemeenteraads verkiezingen zit er nog meer druk op,laatstaan dat als ze over dit 'onhandige' mediaoptreden 3 weken moeten onderhandelen dat het een lekker beeld schept voor die bezuinigings rapporten die er aan komen.
Niet alleen Balkenende kabinetten. Ook onder Kok en Lubbers was dit normaal. Maarja, door alle 'nieuwe media' (twitter ) is de druk alleen veel groter. Het ongeduld ook tegenwoordig. Slechte zaak.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76778428
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Tijd om er een te maken. Een spoeddebat heeft hele andere regels dan een normaal debat. Daarom worden de laatste jaren steeds meer spoeddebatten gehouden.
Juist. Ik was dus op zoek naar de regels van een spoeddebat.
pi_76778441
quote:

[..]

Ja, laten we gewoon wachten tot Balkenenende zich verveelt en wellicht een keer zin heeft om in gesprek te gaan met de volksvertegenwoordiging.

Reken er maar op dat de oppositie een spoeddebat wil en het Balkenende zo moeilijk wil maken dat Hamer niet anders kan dan de stekker eruit te trekken. Ik denk niet dat het lukt, maar ja, kijk hoe hij nu al heeft gerommeld.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:53:44 #248
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778448
Kan iemand vast een spotprent maken van een Balkenende met een grote gele bol op zijn hoofd en "Hij is gevallen" eronder? Dan hebben we die vast.
pi_76778449
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef Sloggi het volgende:
Nacht van Schmelzer, Nacht van Wiegel, Nacht van Hamer.
Nou eerder van Pechtold en Halsema.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:54:21 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_76778474
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat slaat helemaal niet als een tang op een varken. Kabinet regeert, parlement controleert. Als het parlement elke 12 uur een update wil dan wordt er geen beleid meer gemaakt in dit land. Wachten hoort erbij. Geeft hen btw de kans om dat rapport beter door te nemen want reken maar dat de ministers een voorsprong hebben op dat gebied.
Ik vind bijna 7 jaar wachten anders wel lang genoeg
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:54:41 #251
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778485
De CDA doet trouwens een double vanavond. Zojuist is bekend geworden dat de CDA-premier van Maastricht ( Burgemeester Leers dus) de steun van de gemeenteraad kwijt is.
Leers weg
Balkenende weg
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76778529
Inderdaad, dit slaat allemaal als Paul Tang op een varken

pi_76778570
quote:

[..]

Ik ben het wel met ze eens eigenlijk.
Dat ze willen scoren vind ik te kort door de bocht. Dat wil het kabinet ook. JP had de eerste kans tot scoren gisteren, maar hij maakte een eigen doelpunt. Het kabinet moet imo uitleggen waarom het niet met 1 mond spreekt.
De oppositie wordt te opgewonden, maar een debat met halsema hierover is natuurlijk mooi om te zien. Ze kan dit toch als geen ander, ook al ben je het inhoudelijk niet eens. Het vorige 1 tweetje tussen halsema en rutte zorgde al voor een val van een kabinet. misschien nu weer.
Ik ben ook opportunistisch. Van mij mag het kabinet vallen, liever gisteren dan vandaag. En nee, een PVV kabinet zal ik niet heel erg vinden. Ook dat hoort bij een democratie. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen. En als het niks is heb je snel weer verkiezingen. Zoveel daadkracht is er nu ook niet maar dan weet men wel weer waar men aan toe is en hoe de verhoudingen liggen om het land te besturen.Soms moet het volk ook worden wakker geschud.
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:56:29 #254
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76778571
blijf omhoog alsjeblieft kabinet.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:56:40 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778580
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind bijna 7 jaar wachten anders wel lang genoeg
Met dank aan D66

Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:57:26 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778617
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik ben het wel met ze eens eigenlijk.
Dat ze willen scoren vind ik te kort door de bocht. Dat wil het kabinet ook. JP had de eerste kans tot scoren gisteren, maar hij maakte een eigen doelpunt. Het kabinet moet imo uitleggen waarom het niet met 1 mond spreekt.
De oppositie wordt te opgewonden, maar een debat met halsema hierover is natuurlijk mooi om te zien. Ze kan dit toch als geen ander, ook al ben je het inhoudelijk niet eens. Het vorige 1 tweetje tussen halsema en rutte zorgde al voor een val van een kabinet. misschien nu weer. Ik ben ook opportunistisch. Van mij mag het kabinet vallen, liever gisteren dan vandaag. En nee, een PVV kabinet zal ik niet heel erg vinden. Ook dat hoort bij een democratie. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen. En als het niks is heb je snel weer verkiezingen. Zoveel daadkracht is er nu ook niet maar dan weet men wel weer waar men aan toe is en hoe de verhoudingen liggen om het land te besturen.Soms moet het volk ook worden wakker geschud.
vertel?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76778672
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:53 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Nou eerder van Pechtold en Halsema.
Hamer heeft het lot van de coalitie in handen vanavond.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:58:43 #258
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76778687
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet alleen Balkenende kabinetten. Ook onder Kok en Lubbers was dit normaal. Maarja, door alle 'nieuwe media' (twitter ) is de druk alleen veel groter. Het ongeduld ook tegenwoordig. Slechte zaak.
Dat heeft niet alleen te maken met nieuwe media, het is volgensmij niet vaak voor gekomen dat een partijleider in een periode van acht jaar vier kabinetten heeft aangevoerd, waarvan zijn partij er minimaal twee heeft laten klappen, en er nog mee weg kwam ook.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:59:01 #259
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76778704
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]
Het is niet alleen Irak ( en Irak is zeer, zeer ernstig. Hier is internationaal recht geschonden.). JP blundert keer op keer, vele malen met het Koningshuis, maar al vanaf de eerste regering heeft hij de regie niet in handen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:59:14 #260
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778711
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En wat zij gisteren zei, daar was geen woord Frans bij.
pi_76778757
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:59 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En wat zij gisteren zei, daar was geen woord Frans bij.
Je maintiendrai?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:00:30 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76778763
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat heeft niet alleen te maken met nieuwe media, het is volgensmij niet vaak voor gekomen dat een partijleider in een periode van acht jaar vier kabinetten heeft aangevoerd, waarvan zijn partij er minimaal twee heeft laten klappen, en er nog mee weg kwam ook.
Ja en dat heeft voor gevolg? Dat de kamer ongeduldiger is, sneller antwoorden wil?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76778775
Wat je er ook van mag denken, van dit alles, toch blijkt Balkenende weer een stuntelaar supreme te zijn. Dit rapport, de komst is maanden bekend, en de inhoud is nu ook niet echt schokkend: hier wat slordig, hier niet geheel volledig geïnformeerd, verder alles wat al bekend is. Het is geen -hihi- smoking gun gebleken. Maar Balkenende weet het toch weer om te kunnen vormen in een kennelijke politieke crisis. Ik denk zelf omdat hij op z'n ego getrapt is door het rapport en dus maar wat onhandig bozig gaat doen.
pi_76778803
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

vertel?
Als ik mij goed herinner was het debat waarin JP zich uiteindelijk vlak voor het einde versprak en waardoor uiteindelijk het kabinet viel de verspreking op een vraag gesteld door Rutte. Eigenlijk kwam de vraag van Halsema, maar die mocht van de voorzitter geen vragen meer stellen. Haar tijd was om, net als die bijna van het debat om was. Halsema geeft een briefje aan rutte of die een bepaalde vraag wilde stellen. Bij die vraag versprak JP zich waardoor debat werd verlengd en eindige in val kabinet.
And that is the news.''
pi_76778816
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wou je er een wedje om leggen?

Ik denk namelijk dat Wouter haar in toom houdt En ik denk dat de progressieve liberalen zich niet zo maar laten temmen
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:02:32 #266
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76778859
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:01 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Ik denk namelijk dat Wouter haar in toom houdt En ik denk dat de progressieve liberalen zich niet zo maar laten temmen
Hamer heeft de achterban mee, Bos niet.
pi_76778881
Van mij mogen ze vallen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76778892
quote:

[..]

Pechtold en Halsema kunnen lullen als brugman, als de PvdA-fractie vertrouwen blijft houden in het kabinet gebeurt er helemaal niets.
pi_76778909
quote:

[..]

Bos is wel glad, maar hij kan niet toveren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:04:08 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76778926
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en dat heeft voor gevolg? Dat de kamer ongeduldiger is, sneller antwoorden wil?
'foutjes' stapelen zich op, zo gaat dat nou eenmaal. Het is niet dat het niet mogelijk is om er steeds langer over te doen een nieuw excuus te verzinnen, maar uiteindelijk graaf je je eigen graf door dat ook op onderwerpen te doen, die ipv beleidsvorming, over vormfouten gaan.
pi_76779081
En als dit niet klapt komt Uruzgan er ook nog aan. Lijkt me practisch onmogelijk om hier heel door te komen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:07:59 #272
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76779121
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef Monidique het volgende:
Wat je er ook van mag denken, van dit alles, toch blijkt Balkenende weer een stuntelaar supreme te zijn. Dit rapport, de komst is maanden bekend, en de inhoud is nu ook niet echt schokkend: hier wat slordig, hier niet geheel volledig geïnformeerd, verder alles wat al bekend is. Het is geen -hihi- smoking gun gebleken. Maar Balkenende weet het toch weer om te kunnen vormen in een kennelijke politieke crisis. Ik denk zelf omdat hij op z'n ego getrapt is door het rapport en dus maar wat onhandig bozig gaat doen.
Er wordt zoals altijd weer een compromis gesloten dus is het goed gecalculeerd van JP.
Rapport (=waarheid) zegt: slordig
JP zegt: pertinente leugens !!! waardeloos !!!11!!!!
PvdA woedend, uiteindelijk resultaat: beetje slordig en beetje dom.
Per saldo winst voor JP, tenzij PvdA nu echt eens zijn poot stijf houdt. PvdA heeft de kiezer al te vaak bedondert, nog een keer zo vlak voor de Gemeenteraadsverkiezingen is politieke zelfmoord.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76779133
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:02 schreef ErikT het volgende:

[..]

Hamer heeft de achterban mee, Bos niet.
Dat geloof ik wel.

Maar Bos zegt "we hebben wel zwaardere problemen opgelost", en heeft vaker gezegd dat hij dit een hele fijne coalitie vindt. Ik denk dat Bos zich echt wel wil laten zien.
pi_76779285
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:
blijf omhoog alsjeblieft kabinet.
waarom?
pi_76779294
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Pechtold en Halsema kunnen lullen als brugman, als de PvdA-fractie vertrouwen blijft houden in het kabinet gebeurt er helemaal niets.
Cijfermatig heb je absoluut gelijk, maar ik vind Halsema en Pechtold gewoon lekker scherp. Moet ook wel als oppositie natuurlijk, echter zwepen zij de kamer. Mariette Hamer kan vooral goed boos kijken.
pi_76779313
Van mij mag het kabinet ook vallen. Maar ik vrees toch dat dat niet gaat gebeuren. De gevestigde partijen zijn als de dood dat er nu verkiezingen gehouden zouden moeten worden. Alleen al vanwege de verwachte zetelwinst voor Wilders.
Daarom zal waarschijnlijk overmorgen, als er eindelijk een kabinetsstandpunt is, na een tam debat die ene motie het nét niet halen.
Daarna plas, glas, was en over tot de orde van de dag.
Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Stress is voor idioten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:13:07 #278
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76779363
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:07 schreef Dutchguy het volgende:
En als dit niet klapt komt Uruzgan er ook nog aan. Lijkt me practisch onmogelijk om hier heel door te komen.
Defensie is in handen van CU + CDA, die zullen het wel op een akkoordje gooien, gezien de aard van de nieuwe missie (die geen missie mag heten) is het dan ook weer niet de moeite voor PvdA om de coalitie op te blazen.
Eigenlijk is de huidige affaire ook geen crisis waard, maar het toont heel goed aan hoe de machtsverhoudigen liggen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76779417
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als ik mij goed herinner was het debat waarin JP zich uiteindelijk vlak voor het einde versprak en waardoor uiteindelijk het kabinet viel de verspreking op een vraag gesteld door Rutte. Eigenlijk kwam de vraag van Halsema, maar die mocht van de voorzitter geen vragen meer stellen. Haar tijd was om, net als die bijna van het debat om was. Halsema geeft een briefje aan rutte of die een bepaalde vraag wilde stellen. Bij die vraag versprak JP zich waardoor debat werd verlengd en eindige in val kabinet.
Het was volgens mij Van Beek en niet Rutte. Die werd later pas benoemd tot fractievoorzitter van de VVD.
pi_76779463
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
het toont heel goed aan hoe de machtsverhoudigen liggen.
PvdA laat zich structureel in de reet neuken.
pi_76779479
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:13 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Defensie is in handen van CU + CDA, die zullen het wel op een akkoordje gooien, gezien de aard van de nieuwe missie (die geen missie mag heten) is het dan ook weer niet de moeite voor PvdA om de coalitie op te blazen.
Eigenlijk is de huidige affaire ook geen crisis waard, maar het toont heel goed aan hoe de machtsverhoudigen liggen.
Die machtsverhoudingen zijn altijd zo geweest maar waren nooit zo genant zichtbaar als nu. De PvdA zal haar been recht moeten houden anders vrees ik nog slechtere resultaten met de gemeenteraadsverkiezingen. Ze kunnen niet anders. Nu gezichtsverlies lijden en straks met Uruzgan is exit PvdA.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:15:59 #283
38496 Perrin
pi_76779496
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar misschien vinden ze dat wel gewoon lekker.
pi_76779569
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar misschien vinden ze dat wel gewoon lekker.
Daar lijkt het wel op. Ze doen gewoon te graag mee aan het spelletje. Dat is geen basis en dat wordt nu ook in de peilingen ook afgestraft.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:17:59 #285
144648 redcable
Looking for more
pi_76779606
Volgens agnes zou er vanavond dus nog een spoeddebat zijn. Ze zullen de 30 stemmen wel halen maar die meerderheid zal dan nog stemmen voor een ander tijdstip
pi_76779617
Is het debat ook op ned 1 te volgen om 21.30?
pi_76779636
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:15 schreef Dutchguy het volgende:
Die machtsverhoudingen zijn altijd zo geweest maar waren nooit zo genant zichtbaar als nu. De PvdA zal haar been recht moeten houden anders vrees ik nog slechtere resultaten met de gemeenteraadsverkiezingen. Ze kunnen niet anders. Nu gezichtsverlies lijden en straks met Uruzgan is exit PvdA.
Ligt eraan... Ze kunnen ook denken : "Het hele volk schreeuwt om de val van het kabinet. Als we nu ruggengraat en integriteit tonen, en onze leugenachtige president laten vallen, kunnen we misschien nog wat respect terugwinnen."

Daar hoop ik eigenlijk op
pi_76779666
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:18 schreef larry_flynt het volgende:
http://nos.nl/nieuws/politiek/

Geen idee of het ook op tv is, daar kijk ik niet naar.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:19:15 #289
177885 JoaC
Het is patat
pi_76779669
quote:
Geen Idee

wel op
http://nos.nl/nieuws/politiek/
[..]
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:19:42 #290
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76779695
quote:
ik denk van niet, omdat er altijd nog een mogelijkheid is dat het word uitgesteld maar het is wel te volgen via politiek24, als het er komt.

http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
pi_76779696
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:18 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Ligt eraan... Ze kunnen ook denken : "Het hele volk schreeuwt om de val van het kabinet. Als we nu ruggengraat en integriteit tonen, en onze leugenachtige president laten vallen, kunnen we misschien nog wat respect terugwinnen."

Daar hoop ik eigenlijk op
Rare kronkels beschrijf je, maar van de PvdA verbaast mij niets meer.
pi_76779767
Hoezo raar?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:20:58 #293
177885 JoaC
Het is patat
pi_76779770
3x Politiek24
[..]
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:21:15 #294
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76779784
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe Bos zich houdt tijdens de campagne in 2011 (want het kabinet valt nu echt niet)
Verkiezingscampgne 2007: er MOET een parlementaire enquête over Irak komen.
Formatie 2007: pe Irak vervalt tijdens formatiebesprekingen.
2009: na lang aandringen komt er dan eindelijk een onderzoek (geen pe) naar de oorlog
2010 - 12 jan: onderzoek valt negatief uit
2010 - 12 jan: JP neemt afstand van onderzoek
2010 - 13 jan: PvdA neemt genoegen met sorry.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76779787
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:17 schreef redcable het volgende:
Volgens agnes zou er vanavond dus nog een spoeddebat zijn. Ze zullen de 30 stemmen wel halen maar die meerderheid zal dan nog stemmen voor een ander tijdstip
Ja ik vrees dat ze het uit gaan stellen. CDA (Balkenende) heeft dit over zichzelf afgeroepen door zijn reactie op het rapport en probeert nu nog te redden wat er te redden valt.
pi_76779858
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:20 schreef Moonlith het volgende:
Hoezo raar?
Dat men werkelijk zou denken dat men respect kan (terug)winnen door tegen de stroom in te zwemmen.
pi_76779913
JPB live.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 21:24:09 #298
862 Arcee
Look closer
pi_76779942
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:23 schreef Sloggi het volgende:
JPB live.
Van gisteren.
pi_76779962
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:23 schreef Sloggi het volgende:
JPB live.
Nee, dit is van gisteren
pi_76779968

[ Bericht 100% gewijzigd door heiden6 op 13-01-2010 21:24:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 januari 2010 @ 21:24:40 #301
862 Arcee
Look closer
pi_76779978
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:25:09 #302
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_76780000
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op. Ze doen gewoon te graag mee aan het spelletje. Dat is geen basis en dat wordt nu ook in de peilingen ook afgestraft.
Ik vind het altijd raar dat het PvdA word afgestraft, omdat CDAers en VVDers in de zelfde kabinetten fouten begaan, ik ben zelf geen PvdA stemmers, maar uiteindelijk is de rooie de gebeten hond terwijl liberaal en christelijk nederland in desbetreffende kabinetsperiodes net zo betwijfelbaar bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')