abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76632949
FOK!kers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Er was eens....
pi_76633062
Ligt eraan welke taken ze doen
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_76633149
koken uiteraard
  zondag 10 januari 2010 @ 14:35:24 #4
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76633167
vrouwen in uniform is sowieso goed

ik zat me laatst af te vragen of er ook al vrouwen in speciale eenheden zitten
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 10 januari 2010 @ 14:38:14 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76633278
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:35 schreef Knuffelzacht het volgende:
vrouwen in uniform is sowieso goed

ik zat me laatst af te vragen of er ook al vrouwen in speciale eenheden zitten
Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 10 januari 2010 @ 14:40:09 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76633373
Da's net zoiets als dat ik ineens besluit om aerobics-lessen te gaan geven.
Je moeder is een hamster
pi_76633476
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef Crutch het volgende:
het past je wel
  zondag 10 januari 2010 @ 14:44:11 #8
118585 Crutch
pi_76633559
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:42 schreef boyv het volgende:

[..]

het past je wel
Undercover gayness, jwz.
Eerst een beetje doen alsof en daarna al die wijven kapotneuken.
Je moeder is een hamster
pi_76633563
quote:

Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  zondag 10 januari 2010 @ 14:44:33 #10
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76633578
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, bij de Mariniers worden sowieso geen vrouwen toegelaten. Bij de Onderzeedienst ook niet en bij het KCT zijn ze welkom maar heeft nooit iemand het aangedurfd. Er was er eentje die er op stond dat ze naar het KCT wilde maar daar zag ze gauw vanaf. Als ik me niet vergis zijn er wel vrouwen met een rode baret (Luchtmobiel..) dacht ik maar of die ook in een actieve cie meedraaien weet ik niet..
Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 14:45:43 #11
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76633630
quote:

Waarom niet? Er zijn genoeg mannen die het wel doen. Dat jij misschien het juiste type er niet voor ben, kan ik enigzins dan wel weer begrijpen...
Er was eens....
pi_76633750
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik weet toevallig dat KCT voor vrouwen echt niet haalbaar is. Ze hebben het uiteraard wel geprobeerd maar is gewoon te zwaar. Las laatst dat er een groep van 54 mannen er aan was begonnen en maar 33 hadden het ervan gehaald. Moet je nagaan.
Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:54:08 #13
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76634063
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:48 schreef boyv het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee toch. Het verloop bij de luchtmacht is groter.
Ow, dat zou kunnen. Ik weet niet hoe zwaar die opleiding is.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 14:54:43 #14
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_76634094
Niks mis mee, ik vind het prima werken.
Het is inderdaad zo dat een infanterie groep die alleen uit mannen bestaat in een gevecht beter presteerd dan een groep die zegmaar voor de helft uit vrouwen bestaan (niet dat we die op het moment hebben)
Maar tegenwoordig doet de landmacht veel meer dan conventionele gevechten voeren, denk aan hearts and minds, contact leggen met de bevolking, mensen helpen enzovoorts. En daarbij hebben vrouwen zeker een hoop toegevoegde waarde.
pi_76634164
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:54 schreef Deathwings het volgende:
Niks mis mee, ik vind het prima werken.
Het is inderdaad zo dat een infanterie groep die alleen uit mannen bestaat in een gevecht beter presteerd dan een groep die zegmaar voor de helft uit vrouwen bestaan (niet dat we die op het moment hebben)
Maar tegenwoordig doet de landmacht veel meer dan conventionele gevechten voeren, denk aan hearts and minds, contact leggen met de bevolking, mensen helpen enzovoorts. En daarbij hebben vrouwen zeker een hoop toegevoegde waarde.
Ze kunnen de wezen verzorgen die het leger maakt
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 15:00:46 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76634371
zolang de eisen voor vrouwen niet omlaag gaan vind ik het wel best

eigenlijk zouden ze gewoon een YPR vol moeten laden met dames en die een paar maanden al kakelend over de radio met de taliban laten vechten en vlak voor ze weggaan er een heel issue van maken

kijk waha de taliban word in de pan gehakt door een stel wijven!!!

en als ze het niet aankunnen praten we er gewoon niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_76635641
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef fathank het volgende:

[..]

In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in Nederland Dat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.

Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
  zondag 10 januari 2010 @ 15:28:32 #18
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76635891
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:23 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

In princiepe mag een vrouw overal soliciteren, ook naar functie bij de marns, kct en onderzeeboten. Discriminatie is verboden in Nederland Dat er geen vrouwen bij die onderdelen dienen is weer een heel andere discussie, maar het mag wel.

Voor wat betrefd vrouwen bij defensie, ik heb er geen problemen mee. Mits ze net als elke andere collega hun werk doen en niet verwachten meer rechten te hebben als mannen. En dan doel ik voornamenlijk op douchen tijdens oefening etc.
Ik heb alleen wel een hekel aan de wijven die zich omhoog proberen te neuken. Bij een bepaalde cie binnen ons bataljon loopt ook zo'n dame rond. Mevrouw blinkt nergens in uit en werkt bij de ciestaf. Toch wint deze mevrouw de ene na de andere cie's danwel bataljonsprijs. Dan ga je toch gekke dingen denken....
Vrouwen die zich naar boven "neuken" gebeurd denk ik niet alleen bij defensie.

Anyway, ik neem aan dat bij een oefening een vrouw toch wel gescheiden van de mannen kan douchen.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 15:34:14 #19
157922 fathank
pi_76636183
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ze zouden willen dat het slaginspercentage zo hoog zou zijn. Ik geloof dat er de laatste keer zo'n rond de 100 man begonnen zijn. Die 54 man zijn begonnen aan de ECO, de eigenlijke commando-opleiding. In de vooropleiding zijn er al zo'n 40 afgevallen.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:39:45 #20
157922 fathank
pi_76636451
quote:

[..]

Het Korps Mariniers is niet toegankelijk voor vrouwen..

Eisen voor het Korps Mariniers
quote:
Je hebt de Nederlandse nationaliteit.
Als marinier ben je minimaal 1,65 m lang. Maximale lengte is 2,00 m.
Gewicht minimaal 65 kg (dit is het gewicht waarbij je de fysieke test kunt halen). Maximaal gewicht: je lengte in centimeters - 100 + 5% van het totaal.
Je moet minstens 17 jaar en 6 maanden oud zijn op de dag dat je aan je opleiding begint en je mag niet ouder zijn dan 27 jaar. Dit in verband met je dienverplichting.
Voor de verkorte opleidingen tot Officier der Mariniers moet je minstens 19 jaar en 6 maanden zijn.
Daarnaast moet je voldoen aan de medische en psychologische eisen van de Koninklijke Marine.
Minimaal een diploma VMBO Basisberoepsgericht of een vergelijkbaar diploma.
Het Korps Mariniers is alleen toegankelijk voor mannen.
Bron
  zondag 10 januari 2010 @ 16:07:11 #21
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_76637614
quote:

[..]

nee, dat mogen ze niet.
De onderzeedienst en het korps zijn de enige twee onderdelen waar vrouwen niet toegelaten worden. Ist verboten!
Discriminatie gelul, hetzelfde als dat je voor de mariniers minimaal 1.65m en 65 kg moet zijn, of dat je voor tanks niet langer mag zijn dan 1.80m (?). Wilt dat zeggen dat iemand die 1.85m niet capabel is om een tank te besturen? Nee, maar uit praktische redenen hebben ze ergens een grens gesteld. en voor het ene onderdeel betekend het een hogere vooropleiding, voor het andere een lichaamslengte binnen hun marges, en maar voor 2 onderdelen dat je man bent. Dus wat mij betreft is de emancipatie al meer dan geslaagd.
quote:
douchen tijdens oefeningen?

en aparte behandelingen zijn sowieso taboe. Iedereen is gelijk. Het is geen schoolreisje waar je mee bezig bent, je bent verdomme een militair. Als jij een vrouw bent zal mij dat een worst wezen, als je je werk maar goed doet. Als jij als man een rukker bent dan krijg je dat zeker te horen, en onder het motto van gelijke behandeling zal ik jou als vrouw dan ook helemaal afbranden.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 10 januari 2010 @ 16:11:51 #22
118585 Crutch
pi_76637820
edit: bedankt voor je bijdrage

[ Bericht 79% gewijzigd door Bob-B op 10-01-2010 16:32:11 ]
Je moeder is een hamster
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:14:54 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76637962
lekker belangrijk
  zondag 10 januari 2010 @ 16:16:26 #24
118585 Crutch
pi_76638021
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:14 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk
Nee, niet echt.
Je moeder is een hamster
  zondag 10 januari 2010 @ 16:17:45 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638070
Ik vind het best kut dat vrouwen zwanger worden en tegelijkertijd een operationele stoel bezet houden terwijl ze 4 jaar niet uitzendbaar zijn.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 10 januari 2010 @ 16:23:38 #26
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_76638332
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind het best kut dat vrouwen zwanger worden en tegelijkertijd een operationele stoel bezet houden terwijl ze 4 jaar niet uitzendbaar zijn.
ja want dat gebeurd zo vaak.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
  zondag 10 januari 2010 @ 16:24:11 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638354
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:23 schreef dopy14 het volgende:

[..]

Eh ja, continu bij mij op de afdeling?
Cop killer
Kill them, cop killer
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:25:03 #28
236264 crew  capricia
pi_76638386
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:30:09 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76638606
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:23 schreef dopy14 het volgende:

[..]

ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!
de mannelijke daders ook trouwens als die te traceren zijn
  zondag 10 januari 2010 @ 16:32:05 #30
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638685
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!
de mannelijke daders ook trouwens als die te traceren zijn
Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 10 januari 2010 @ 16:45:33 #31
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_76639250
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Eh ja, continu bij mij op de afdeling?
ik dacht eigenlijk dat dat wel mee viel in het nederlandse leger.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
pi_76640829
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

nee, dat mogen ze niet.
De onderzeedienst en het korps zijn de enige twee onderdelen waar vrouwen niet toegelaten worden. Ist verboten!
Discriminatie gelul, hetzelfde als dat je voor de mariniers minimaal 1.65m en 65 kg moet zijn, of dat je voor tanks niet langer mag zijn dan 1.80m (?). Wilt dat zeggen dat iemand die 1.85m niet capabel is om een tank te besturen? Nee, maar uit praktische redenen hebben ze ergens een grens gesteld. en voor het ene onderdeel betekend het een hogere vooropleiding, voor het andere een lichaamslengte binnen hun marges, en maar voor 2 onderdelen dat je man bent. Dus wat mij betreft is de emancipatie al meer dan geslaagd.
[..]

douchen tijdens oefeningen?

en aparte behandelingen zijn sowieso taboe. Iedereen is gelijk. Het is geen schoolreisje waar je mee bezig bent, je bent verdomme een militair. Als jij een vrouw bent zal mij dat een worst wezen, als je je werk maar goed doet. Als jij als man een rukker bent dan krijg je dat zeker te horen, en onder het motto van gelijke behandeling zal ik jou als vrouw dan ook helemaal afbranden.
Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passen Als een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
quote:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.

En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanterist Maar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.
letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.

Zulke types moeten ze gelijk t hek over schoppen.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:46:43 #33
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76641876
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Bouke-p het volgende:

En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanterist Maar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
[..]

Vaag, want er zijn zat middelen om als vrouw zijnde niet ongesteld te worden.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 20:57:44 #34
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76651578
quote:

[..]

Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passen Als een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
[..]

Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.

[..]

letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.

Ik ben een vrouw en ik geef je helemaal gelijk.

De mariniers en KCT is fysiek te zwaar voor een vrouw dus dat gaat niet lukken, en onderzeedienst is als vrouw gewoon NIET te doen tussen de mannen. Met mannen en vrouwen tezamen is er af en toe gewoon een behoorlijk spanningsveld en als je dan ook nog eens met z'n allen op een hoop gegooid wordt in een lichtelijk "claustrofobische" situatie en dat maanden achter elkaar, dan vraag je er gewoon om dat het fout gaat als je vrouwen toe zou laten.

En bovendien: vrouwen tussendoor naar de kazerne brengen om te douchen "omdat ze ongesteld zijn". Het is geen fucking middelbare school waar je onder de les uit kon komen omdat je zogenaamd "doorgelekt" was!

Je WEET dat je elke maand ongesteld wordt, je WEET wat je te wachten staat als je in het leger zit.

Óf je zorgt ervoor dat je niet meer ongesteld wordt, óf je douwt er gewoon een nieuwe tampon in en niet zeuren.

En ja, ik ben écht een vrouw.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 21:02:26 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76651935
de Duitsers accepteren wel vrouwen bij de onderzeedienst geloof ik ... moet het ff nazoeken maar volgens mij hadden ze zelfs een vrouwelijke kapitein!

het kan wel, maar dan moeten de dames zich wel een beetje schikken aan de beperkte faciliteiten
  zondag 10 januari 2010 @ 21:06:49 #36
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76652226
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:02 schreef sp3c het volgende:
de Duitsers accepteren wel vrouwen bij de onderzeedienst geloof ik ... moet het ff nazoeken maar volgens mij hadden ze zelfs een vrouwelijke kapitein!

het kan wel, maar dan moeten de dames zich wel een beetje schikken aan de beperkte faciliteiten
Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.

Bovendien is er in een onderzeeboot ook niet echt kans om even uitgebreid te gaan staan douchen (je zit echt op waterrantsoen, wasbakje water per dag om je te wassen geloof ik). En door het ruimtegebrek is er dus geen mogelijkheid tot gescheiden faciliteiten. Bovendien is het ook dat je soms letterlijk op elkaars lip zit dus dat werkt in de NL cultuur ook niet echt spanningsverlagend op seksueel gebied.
... and I feel fine.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 21:19:21 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76653040
ik weet niet

volgens mij is het de eerste paar dagen tijdens je eerste cruise heeeul interessant maar na die paar dagen als iedereen stinkt naar god weet wat dan valt het alleen nog maar op of mevrouw dr eigen gewicht kan dragen in de boot of niet

zolang ze niet gaan zeuren om aparte slaapvertrekken enzo moet het wel lukken denk ik ... het is ff wennen maar zolang de dames in hetzelfde schuitje zitten als de heren lijkt hetme niet zo´n probleem

ik geloof iig niet dat we veel preutser zijn als de Duitsers of de Canadezen
  zondag 10 januari 2010 @ 23:30:15 #38
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76661583
quote:

[..]

[..]

[..]

Bouke, dit is al uitgevochten bij het gerecht. Ook de grondwet is niet almachtig, en ook de rechter mag de wet niet staven, alleen wat hier dus het gevolg was is dat er naar het praktische oogpunt gekeken is. Ik zal kijken of ik de jurisprudentie kan vinden.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 10 januari 2010 @ 23:34:04 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76661782
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.

Bovendien is er in een onderzeeboot ook niet echt kans om even uitgebreid te gaan staan douchen (je zit echt op waterrantsoen, wasbakje water per dag om je te wassen geloof ik). En door het ruimtegebrek is er dus geen mogelijkheid tot gescheiden faciliteiten. Bovendien is het ook dat je soms letterlijk op elkaars lip zit dus dat werkt in de NL cultuur ook niet echt spanningsverlagend op seksueel gebied.
Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat de Zweden (en de Duitsers) niet verder dan de Noordzee komen..
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 11:43:12 #40
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76672049
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,

Ik heb totaal geen problemen met vrouwlijke collega's. Als ze maar aan de zelfde eisen voldoen die voor de mannen gelden. Dus niet minder hoeven te presteren om het zelfde werk als een man te doen. Denk hier bv aan de jaarlijkse sport test of de keuring bij aanstelling.

Verder moeten vrouwen niet zeiken over privileges als we op oefening oid zijn. Dus geen aparte slaapruimtes/douches/wc's. Dat is af en toe een logistieke nachtmerrie.

Ik heb het "geluk" dat de vrouwen in mijn directe werk omgeving het eens zijn met bovenstaande punten. En dat zijn dan ook top collega's.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_76673149
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:43 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verder moeten vrouwen niet zeiken over privileges als we op oefening oid zijn. Dus geen aparte slaapruimtes/douches/wc's. Dat is af en toe een logistieke nachtmerrie.

Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?
Er was eens....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 12:20:24 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76673397
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:14 schreef Maitje het volgende:

[..]

Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?
Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.

ik snap niet dat er aparte dixi's voor vrouwen moeten zijn. Zien hun drollen er dan anders uit als ik de klep op til om de mijne er boven op te deponeren?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_76675708
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,

Vrouwen horen gewoon in een leger. Talloze taken waarbij het niet uitmaakt of deze wordt uitgevoerd door een man of een vrouw. Sterker, sommige functies zijn uitermate geschikt voor vrouwen. Meer dan voor mannen.

Daarnaast zijn er echter wel taken die het beste door mannen kunnen worden uitgevoerd. Dan heb ik het over de gevechtsfuncties waarbij soldaten langdurig en dicht op elkaar moeten opereren. Daar zijn meerdere redenen voor.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76677441
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.

ik snap niet dat er aparte dixi's voor vrouwen moeten zijn. Zien hun drollen er dan anders uit als ik de klep op til om de mijne er boven op te deponeren?
Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...
En douchen idem, zolang de deur maar op slot kan denk ik zo
Er was eens....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 14:11:27 #45
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76677477
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:10 schreef Maitje het volgende:

[..]

Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...
En douchen idem, zolang de deur maar op slot kan denk ik zo
Als we al kunnen douchen. Wassen uit een bak water doen we gewoon in de open lucht.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 14:14:57 #46
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76677601
[offtopic]

@Maitje; is paraveterinair wat ik denk dat het is. Een dierenarts die aan parachute springen doet?

[/offtopic]
  maandag 11 januari 2010 @ 15:11:37 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76679907
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:00 schreef sp3c het volgende:
zolang de eisen voor vrouwen niet omlaag gaan vind ik het wel best
Nog lager?

Verder heb ik er geen problemen mee zolang ze zich niet te erg aanstellen.
pi_76682019
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:14 schreef Cobra4 het volgende:
[offtopic]

@Maitje; is paraveterinair wat ik denk dat het is. Een dierenarts die aan parachute springen doet?

[/offtopic]
Hahaha was het maar zo'n feest, dan was het niet zo saai allemaal.
Er was eens....
pi_76685804
Vrouwen poepen niet.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:29:28 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76686203
Jezus wat een problemen allemaa,l dixies.... wtf?

Ga gewoon lekker naar de luchtmacht dan heb je je eigen hotelkamer in het hilton hotel met je eigen plee en douche.
Cop killer
Kill them, cop killer
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 19:26:45 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76690483
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:11 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nog lager?

Verder heb ik er geen problemen mee zolang ze zich niet te erg aanstellen.
nou nu heb ik er wel problemen he want ze gingen omlaag

die moeten weer omhoog
  maandag 11 januari 2010 @ 20:08:12 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76692478
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou nu heb ik er wel problemen he want ze gingen omlaag

die moeten weer omhoog
Eensch.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:09:28 #53
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_76692533
Zitten er veel sletten tussen die zich laten nemen door het hele bataljon ?
  maandag 11 januari 2010 @ 20:37:16 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 januari 2010 @ 20:49:12 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76694540
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:09 schreef skippy22 het volgende:
Zitten er veel sletten tussen die zich laten nemen door het hele bataljon ?
Yup. Eerder regel dan uitzondering.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 11 januari 2010 @ 23:32:57 #56
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76703868
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:49 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Yup. Eerder regel dan uitzondering.
Volgens mij heb je als vrouw 2 keuzes qua bijnaam:
Of de slet van de compagnie, of de frigide kut en/of pot.

Dan ben ik liever het laatste
... and I feel fine.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:38:17 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76704148
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:32 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Volgens mij heb je als vrouw 2 keuzes qua bijnaam:
Of de slet van de compagnie, of de frigide kut en/of pot.
Nee hoor, bij mij zou je gewoon Nato matras heten. En anders ben je een stijfselkut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 02:06:17 #58
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76707852
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee hoor, bij mij zou je gewoon Nato matras heten. En anders ben je een stijfselkut
Stijfselkut it is then!
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:05:46 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76877882
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:19 schreef Geqxon het volgende:
Vrouwen poepen niet.
En als ze tot luchtvarend personeel behoren dan lopen ze de hele vlucht te ruften, en meuren ze ook naar zweet aan het eind van de vlucht.

Soms zijn vrouwen net mannen mensen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:11:31 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76878087
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De bekendste was toch wel Patricia...
Nee, de bekendsten waren drie dames die begin jaren 90 tijdens hun laatste maand bij de 4e Divisie een shoot lieten doen voor Playboy, die twee of drie maanden daarna gepubliceerd werd. Zij poseerden namelijk gezamelijk en in uniform.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:19:07 #61
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76878310
Ik heb heel veel dames meegemaakt die gewoon met rust werden gelaten. Het is vooral een kwestie van duidelijk zijn: als je als vrouw duidelijk laat merken dat je niet in de markt bent, dan word je (in ieder geval op mijn oude squadron) gewoon behandeld als "een van de jongens", ZEKER als je net als iedereen gewoon doet waarvoor hij is aangenomen. Een aantal dames denkt echter dat hun aanwezigheid op het werk minder hard noodzakelijk is, en in sommige gevallen uitsluitend bedoeld om iemand (bij voorkeur een officier) aan de haak te slaan. Zij veroorzaken met hun gedrag echter wel een slechte naam voor ALLE defensie-vrouwen.

Ik heb zonder probleem onder bevel van vrouwen gestaan, met vrouwen samengewerkt, of vrouwen onder bevel gehad. Maar ik heb er ook een paar meegemaakt die inderdaad alleen maar aanwezig waren als NATO-matras. Die zijn over het algemeen echter snel uitgekotst door het team waar ze in zaten.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:24:09 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76878474
Amen to that.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 03:16:38 #63
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76881204
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:19 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb heel veel dames meegemaakt die gewoon met rust werden gelaten. Het is vooral een kwestie van duidelijk zijn: als je als vrouw duidelijk laat merken dat je niet in de markt bent, dan word je (in ieder geval op mijn oude squadron) gewoon behandeld als "een van de jongens", ZEKER als je net als iedereen gewoon doet waarvoor hij is aangenomen. Een aantal dames denkt echter dat hun aanwezigheid op het werk minder hard noodzakelijk is, en in sommige gevallen uitsluitend bedoeld om iemand (bij voorkeur een officier) aan de haak te slaan. Zij veroorzaken met hun gedrag echter wel een slechte naam voor ALLE defensie-vrouwen.

Ik heb zonder probleem onder bevel van vrouwen gestaan, met vrouwen samengewerkt, of vrouwen onder bevel gehad. Maar ik heb er ook een paar meegemaakt die inderdaad alleen maar aanwezig waren als NATO-matras. Die zijn over het algemeen echter snel uitgekotst door het team waar ze in zaten.
Ik hoop dat jouw instelling door iedereen gedeeld wordt in de krijgsmacht!

... and I feel fine.
pi_76892503
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 03:16 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Over het algemeen wel

@Esses
Hoe oud is die jurisprudentie waar jij het over had?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:41:45 #65
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76893810
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 03:16 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Iedereen? Was het maar waar.

Door alle krijgsmachtdelen, en door alle rangen kom je (nog steeds) mannen tegen die vinden dat vrouwen niet bij defensie horen, en alleen maar thuis moeten zitten om het huishouden te doen en kindertjes te krijgen. Ik heb een majoor in een volle ruimte horen zeggen dat hij het een schande vond om vrouwen opdrachten te horen geven over de radio. Ik heb manschappen en onderofficieren vrouwen alleen maar als 'neukvlees' horen bespreken.

Dat is erg genoeg, maar gelukkig waren deze 'heren' wel een minderheid. Vrouwen worden steeds meer geaccepteerd en gerespecteerd, maar ze moeten niet hun vrouwelijkheid uitbuiten door te gaan huilen om hun zin te krijgen, of zich omhoog te neuken en wel (zoals sp3c ook al zei) gewoon aan de eisen voldoen. En alle positieve discriminatiemaatregelen ten spijt -of misschien juist wel daardoor- lukt dat heel veel vrouwen niet. Ik ben nu 9 jaar weg bij Defensie, na er 12 jaar gezeten te hebben, en er zijn gewoon een paar zaken die door de beleidsmakers over het hoofd worden gezien. Zij denken dat de oplossing zit in voorkeursbehandelingen.

Je kunt vrouwen wel een voorkeursbehandeling geven, maar alleen bij de aanname. Kun je kiezen uit een man en een vrouw, kies dan voor de vrouw. Maar je kunt niet toegeven op de fysieke en opleidingseisen. Uiteindelijk moeten ze in het veld namelijk dezelfde klus klaren. Bij vliegers is dat goed geregeld (al waren daar wat aanloopproblemen van vliegmedische aard): ze moeten gewoon allemaal aan dezelfde eisen voldoen. Maar in heel veel dienstvakken merk je dat vrouwen minder hoeven te kunnen presteren.

Als de voorkeursbehandeling er uit bestaat dat vrouwen wettelijk beschermd worden tegen sexuele intimidatie en ander ongewenst gedrag, dan moet je dat ook andersom doen. Feit is dat elke eenheid vrouwen in dienst heeft met een -laat ik zeggen- vrij losse sexuele moraal. Vrouwen die moedwillig met collegas de koffer in duiken, ongeacht de gevolgen van dat gedrag op de werkvloer de volgende morgen. Vrouwen die moedwillig met leidinggevenden slapen, om carrière-wise daar beter van te worden ten opzichte van hun mannelijke collegas. Maar ook vrouwen die mannen er valselijk van beschuldigen dat zij ongewenst gedrag vertoonden, bijvoorbeeld omdat die man in ging op een sexueel getinte uitdaging van de dame waar ze later spijt van kreeg.

Zulke dames zijn minderheden, maar zij zijn wel de reden dat een grote groep mannen hun twijfels hebben over vrouwen bij Defensie. Want naast de mannen die er faliekant tegen zijn, zijn er nog veel meer die niet goed weten wat ze met vrouwen aanmoeten, en dat komt door gedrag van een minderheid zoals ik die hierboven heb beschreven. Elke militair kent zulke vrouwen, ze zitten op elk onderdeel. Wat dat betreft verschilt het militaire bedrijf niet zo veel van een gewoon bedrijf, alleen valt het veel meer op omdat je veel intensiever contact hebt met elkaar.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:00:25 #66
168777 Rave_NL
pi_76898036
Ik ben er niet faliekant op tegen, maar gelukkig heb ik niets met vrouwen te maken. En dat meen ik serieus.
Ik werk in een onderdeel waar alleen mannen toegelaten worden en de enige vrouw waar ik onder werktijd mee te maken heb is de ziekenma. Daar heb ik absoluut geen moeite mee, maar dan wel achter de linies.
Gaat een vlootziekenpa/ma mee op patrouille tijdens oefeningen, wat uitzondering is, dan is het eerste wat we doen even een scenario in elkaar flansen.
Kregen we een schattig meisje mee van nog geen 50 kilo als CLS'er, dan lopen we in een 'schootsveld.'
Ik ga 'gewond' liggen, de rest begint dekkingsvuur te geven en dan krijgt dat poppetje de opdracht om mij, 2 meter & 105 kg, in een brandweergreep weg te zeulen waarna de geweergroep af kan peelen..
Aardig? Nee.
Maar dat is om te kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, en om door te laten dringen dat dit een serieus beroep is en voor politiek correcte onzin geen tijd is.

Je leidt, je volgt of je dondert op.

En voor de rest, er zijn bepaalde dingen waar ik me ontzettend pissig over kan maken, zoals een apart opstapje voor de tankgracht zodat ook zij de hindernisbaan kan nemen,

maar ook zaken waar ik alleen maar van kan glimlachen, zo kan ik me nog wel een verhaal herinneren van een maat van mij, waar een meid aangaf bij haar kader dat ze zich erg ongemakkelijk voelde omdat de rest alleen maar over kontneuken kon ouwehoeren...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:11:25 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76898400
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:00 schreef Rave_NL het volgende:
En voor de rest, er zijn bepaalde dingen waar ik me ontzettend pissig over kan maken, zoals een apart opstapje voor de tankgracht zodat ook zij de hindernisbaan kan nemen
Dat vind ik ook de grootste onzin die er is.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:16:35 #68
168777 Rave_NL
pi_76898588
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:11 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat vind ik ook de grootste onzin die er is.
zolang zulke zaken orde van de dag zijn, blijf ik bevooroordeeld, sceptisch en negatief over vrouwelijke militairen.

Niet dat ze per definitief minder zijn, maar zolang niet 'volwaardig' mee hoeven te draaien ga ik ze niet 'volwaardig' behandelen. Punt.

Liever een discriminerend seksistisch zwijn in een eenheid waar ik iedereen kan vertrouwen en op kan bouwen dan een tolerante goedzak in eenheid waarin niet iedereen aan volstrekt normale eisen als militair voldoet.

Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken.

[ Bericht 33% gewijzigd door Rave_NL op 16-01-2010 19:22:13 ]
pi_76899532
Het is zo vaag te lezen dat het zo verdeeld is.

Ik begrijp het aan de ene kant wel, er zijn genoeg vrouwen in het leger die er alleen maar zitten om aandacht van de mannen. Nou ben ik eerlijk dat bij defensie werken min of meer een wahalla voor vrouwen is...je ziet er aardig wat lopen natuurlijk.

Alleen doordat 1 vrouw zich daar een ons gaat zitten rond neuken moeten andere vrouwen het bezuren, en dat vind ik echt vervelend om te lezen.

Er zijn namelijk ook vrouwen die idd van actie en spanning houden en in feite om dezelfde reden als mannen het leger (bij defensie) gaan werken.

Ik ben al een tijd bezig om bij het leger te gaan, vandaar ook dit topic wat men vind van vrouwen in het leger...
Maar jee, wordt ik straks niet voor rondneukendehoer uit gescholden...is het wel pot . Dan toch maar het laatste..

Anyway, jammer dat de meeste vrouwen over 1 kam worden geschoren, en zich eerst maar moeten bewijzen.
Er was eens....
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:19:43 #70
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76900588
quote:
Ik ben er niet faliekant op tegen, maar gelukkig heb ik niets met vrouwen te maken. En dat meen ik serieus.
Ik werk in een onderdeel waar alleen mannen toegelaten worden en de enige vrouw waar ik onder werktijd mee te maken heb is de ziekenma. Daar heb ik absoluut geen moeite mee, maar dan wel achter de linies.
Gaat een vlootziekenpa/ma mee op patrouille tijdens oefeningen, wat uitzondering is, dan is het eerste wat we doen even een scenario in elkaar flansen.
Kregen we een schattig meisje mee van nog geen 50 kilo als CLS'er, dan lopen we in een 'schootsveld.'
Ik ga 'gewond' liggen, de rest begint dekkingsvuur te geven en dan krijgt dat poppetje de opdracht om mij, 2 meter & 105 kg, in een brandweergreep weg te zeulen waarna de geweergroep af kan peelen..
Aardig? Nee.
Maar dat is om te kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, en om door te laten dringen dat dit een serieus beroep is en voor politiek correcte onzin geen tijd is.

Als jullie idee van een ziekenpa/-ma is dat die een gewonde uit het schootsveld moet halen, dan vraag ik me af wat erger is: een ziekenma van 50 kilo, of de idioten die een medic (als enige met zinvolle medische kennis) voor zijn/haar maten onder vuur in het veld sturen om hulp te verlenen. Een medic doet zijn/haar werk in een relatief veilige omgeving, het is jullie taak om de gewonde maat buiten de vuurlinie te krijgen.

Je verhaal komt op mij eerder over als een excuus om toch vooral geen meisjes mee te hoeven nemen.
quote:
maar ook zaken waar ik alleen maar van kan glimlachen, zo kan ik me nog wel een verhaal herinneren van een maat van mij, waar een meid aangaf bij haar kader dat ze zich erg ongemakkelijk voelde omdat de rest alleen maar over kontneuken kon ouwehoeren...
Sorry, maar als dat het standaard onderwerp is dan verdienen julie een klacht. Er zijn ook mannen die zich daar niet gemakkelijk bij voelen, en bovendien: je hebt je maar te gedragen.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:30:23 #71
168777 Rave_NL
pi_76900885
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als jullie idee van een ziekenpa/-ma is dat die een gewonde uit het schootsveld moet halen, dan vraag ik me af wat erger is: een ziekenma van 50 kilo, of de idioten die een medic (als enige met zinvolle medische kennis) voor zijn/haar maten onder vuur in het veld sturen om hulp te verlenen. Een medic doet zijn/haar werk in een relatief veilige omgeving, het is jullie taak om de gewonde maat buiten de vuurlinie te krijgen.

Je verhaal komt op mij eerder over als een excuus om toch vooral geen meisjes mee te hoeven nemen.
nee, hetzelfde geldt voor een vent met een buikje en de conditie van een pantoffeldiertje. Ik zeg ook, het komt bijna nooit voor maar als wij een groene module draaien om vlootpersoneel op uitzending voor te bereiden dan leggen we het wel rauw op hun dak. Want ook hun gaan mee de poort uit.

En dat dit voor ondersteunende functies geld à la, maar ik zie ook van die kleine dropjes rondlopen bij gevechtsfuncties. En dan begin ik me achter m'n oren te krabben...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:40:42 #72
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76901187
Hoewel niet in het militaire veld, heb ik altijd in een "mannenomgeving" gewerkt of mijn hobby gehad. Ook tijdens de "testosteronmomenten" waar het o.a. ook over kontneuken ging.

En ik moet grotendeels Rave_NL gelijk geven. De krijgsmacht is een werkplek waar je voor 100% op elkaar aangewezen bent. Dat betekent dat je je ook in sommige situaties voor de volle 100% moet inzetten. En dat je niet afhaakt omdat je toevallig buikkrampjes hebt of doorgelekt bent. En het allerbelangrijkst is nog wel dat je 100% op elkaar moet kunnen vertrouwen. Zowel qua fysieke prestaties als qua integriteit.

Zeurende en rondneukende wijven zijn nergens gewenst, maar zéker niet in de krijgsmacht. In een (gesimuleerde) oorlogssituatue moeten je teamleden een waardevolle aanvulling zijn, geen last.
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:41:45 #73
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76901214
De aandachtsspanne van een marinier: je reageert gewoon alleen op de laatste zin
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:45 #74
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76901274
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:40 schreef Lotusss het volgende:
Hoewel niet in het militaire veld, heb ik altijd in een "mannenomgeving" gewerkt of mijn hobby gehad. Ook tijdens de "testosteronmomenten" waar het o.a. ook over kontneuken ging.

En ik moet grotendeels Rave_NL gelijk geven. De krijgsmacht is een werkplek waar je voor 100% op elkaar aangewezen bent. Dat betekent dat je je ook in sommige situaties voor de volle 100% moet inzetten. En dat je niet afhaakt omdat je toevallig buikkrampjes hebt of doorgelekt bent. En het allerbelangrijkst is nog wel dat je 100% op elkaar moet kunnen vertrouwen. Zowel qua fysieke prestaties als qua integriteit.

Zeurende en rondneukende wijven zijn nergens gewenst, maar zéker niet in de krijgsmacht. In een (gesimuleerde) oorlogssituatue moeten je teamleden een waardevolle aanvulling zijn, geen last.
Oh, over dat gedeelte hoor je me niet. Een vrouw moet in een gevechtsfunctie gewoon haar werk kunnen doen als ieder ander. Maar in dit specifieke geval werd gewoon een reden gezocht om toch vooral geen vrouw mee te hoeven nemen. De instelling dat de medic wel even iemand uit de vuurlinie gaat halen is gewoon fout, en dat weet hij best.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:45:31 #75
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76901323
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

nee, hetzelfde geldt voor een vent met een buikje en de conditie van een pantoffeldiertje. Ik zeg ook, het komt bijna nooit voor maar als wij een groene module draaien om vlootpersoneel op uitzending voor te bereiden dan leggen we het wel rauw op hun dak. Want ook hun gaan mee de poort uit.

En dat dit voor ondersteunende functies geld à la, maar ik zie ook van die kleine dropjes rondlopen bij gevechtsfuncties. En dan begin ik me achter m'n oren te krabben...
Gaat het in jouw voorbeeld (vrouwelijke hospik van 50kg) dan om het feit dat je haar "pest" omdat ze iemand van 105 kg in d'r eentje weg moet tillen, of dat je bij haar de druk opvoert om haar te leren improviseren in stress-situaties?
... and I feel fine.
pi_76901562
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oh, over dat gedeelte hoor je me niet. Een vrouw moet in een gevechtsfunctie gewoon haar werk kunnen doen als ieder ander. Maar in dit specifieke geval werd gewoon een reden gezocht om toch vooral geen vrouw mee te hoeven nemen. De instelling dat de medic wel even iemand uit de vuurlinie gaat halen is gewoon fout, en dat weet hij best.
Mwah, ik neem aan dat van élke soldaat verwacht mag worden dat hij/zij een (veel) zwaardere collega in veiligheid kan brengen. Voor de fysiek grotere soldaten is dit misschien makkelijker, maar dat pleit anderen niet vrij van hun verantwoordelijkheid.

Dat hoeft dus niet perse 'wegpesten' te betekenen maar simpelweg het voorbereiden op het ergste. Je kan wel oefenen om iemand van je eigen gewicht in veiligheid te brengen, maar voor een lichtere soldaat is dat een slechte voorbereiding.

Bovendien gaat het vaak om het opzoeken van je eigen fysieke limieten toch? Dan telt het resultaat minder maar de inzet des te meer.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:54:40 #77
168777 Rave_NL
pi_76901632
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:41 schreef RonaldV het volgende:
De aandachtsspanne van een marinier: je reageert gewoon alleen op de laatste zin
Nee, ik reageer direct op jouw beschuldiging terwijl ik jouw argumenten daarna onderuit probeer te halen, zoals iedereen het bij debatteren tracht te doen.

Nogmaals, normaal gesproken blijft een ziekenpa/-ma bij de CP tent maar bij een grote patrouille tijdens uitzending gaan ze mee. En wij draaien groene modules om vlootpersoneel voor te bereiden op wat ze tegen kunnen komen. En als we ze dan confronteren met het feit dat ze in een situatie terecht kunnen komen wat niet tot hun functieonschrijving behoort maar levens kan redden terwijl anderen zijn/haar leven proberen te redden, dan kun je mij niet overtuigen waarom ik 1 loop in de linie op zou offeren terwijl er nog een paar handen beschikbaar zijn.
En nogmaals, nu is het dan een vrouw, maar het kan ook een dikke vent zijn.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:55:50 #78
168777 Rave_NL
pi_76901678
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:52 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, ik neem aan dat van élke soldaat verwacht mag worden dat hij/zij een (veel) zwaardere collega in veiligheid kan brengen. Voor de fysiek grotere soldaten is dit misschien makkelijker, maar dat pleit anderen niet vrij van hun verantwoordelijkheid.

Dat hoeft dus niet perse 'wegpesten' te betekenen maar simpelweg het voorbereiden op het ergste. Je kan wel oefenen om iemand van je eigen gewicht in veiligheid te brengen, maar voor een lichtere soldaat is dat een slechte voorbereiding.

Bovendien gaat het vaak om het opzoeken van je eigen fysieke limieten toch? Dan telt het resultaat minder maar de inzet des te meer.
en dit dus
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:56:38 #79
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76901710
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:52 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaat altijd om het resultaat bij defensie. Je hoeft niet aan te komen met "hey, julie zijn allemaal dood, maar jullie hebben tenminste inzet getoond!"

Het is ook voor een soldaat van 170 onmogelijk om Rave of mij uit het veld te trekken als ze onder vuur liggen. Zeuren dat een vrouwelijke medic van 150 niet meekan is dus onzin. Met evenveel recht kun je zeggen dat Rave niet meekan omdat zijn kleinere maten hem onder vuur nooit van zijn plek zullen krijgen als hij gewond neervalt.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:58:32 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76901773
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[b]En nogmaals[b], nu is het dan een vrouw, maar het kan ook een dikke vent zijn.
Dat 'nogmaals' zie ik niet in je oorspronkelijke post terug.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:59:32 #81
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76901809
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee, ik reageer direct op jouw beschuldiging terwijl ik jouw argumenten daarna onderuit probeer te halen, zoals iedereen het bij debatteren tracht te doen.

Nogmaals, normaal gesproken blijft een ziekenpa/-ma bij de CP tent maar bij een grote patrouille tijdens uitzending gaan ze mee. En wij draaien groene modules om vlootpersoneel voor te bereiden op wat ze tegen kunnen komen. En als we ze dan confronteren met het feit dat ze in een situatie terecht kunnen komen wat niet tot hun functieonschrijving behoort maar levens kan redden terwijl anderen zijn/haar leven proberen te redden, dan kun je mij niet overtuigen waarom ik 1 loop in de linie op zou offeren terwijl er nog een paar handen beschikbaar zijn.
En nogmaals, nu is het dan een vrouw, maar het kan ook een dikke vent zijn.
Duidelijk. Prepare for the worst.
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:01:19 #82
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76901882
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:56 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gaat altijd om het resultaat bij defensie. Je hoeft niet aan te komen met "hey, julie zijn allemaal dood, maar jullie hebben tenminste inzet getoond!"

Het is ook voor een soldaat van 170 onmogelijk om Rave of mij uit het veld te trekken als ze onder vuur liggen. Zeuren dat een vrouwelijke medic van 150 niet meekan is dus onzin. Met evenveel recht kun je zeggen dat Rave niet meekan omdat zijn kleinere maten hem onder vuur nooit van zijn plek zullen krijgen als hij gewond neervalt.
[offtopic]
Waar was die Srebrenica onderscheiding dán voor bedoeld?
[/offtopic]
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:06:09 #83
168777 Rave_NL
pi_76902069
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:45 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Gaat het in jouw voorbeeld (vrouwelijke hospik van 50kg) dan om het feit dat je haar "pest" omdat ze iemand van 105 kg in d'r eentje weg moet tillen, of dat je bij haar de druk opvoert om haar te leren improviseren in stress-situaties?
dat laatste.

Nogmaals, als de infanteristen op dat moment reageren op vijandelijk vuur en dat proberen te onderdrukken om vuuroverwicht met de daaropvolgende bewigingsvrijheid te creeeren, waarom zou ik dan mijn eigen vuurkracht verminderen terwijl er nog een paar handen aanwezig zijn om de gewonde in veiligheidte brengen?

Wij staan geen vrouwen toe, dat betekend uiteindelijk geen ongelijke eisen, geen scheve verhoudingen en geen 'gepest' omdat wij haar niet als 'volwaardig' moeten behandelen zonder dat ze aan dezelfde eisen moet voldoen..
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:07:49 #84
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76902120
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

[offtopic]
Waar was die Srebrenica onderscheiding dán voor bedoeld?
[/offtopic]
dat is geen onderscheiding, maar een herinneringsmedaille, bedoeld om te erkennen dat zij een zware klus hebben uitgevoerd.

Off topic trouwens, maar DutchBat-III heeft daar gewoon een goeie en zware klus geklaard. Als je leest wat ze daar gedaan hebben is het een wonder dat er überhaupt burgers levend zijn weggekomen. Dutchbat-III regelde dat alle vrouwen en kinderen het gebied konden verlaten, ondanks een Servisch overwicht. Het gros van de mannen was op dat mometn al niet meer onder hun controle, omdat ze samen met het Bosnische leger al een paar dagen tevoren op eigen houtje door de linies waren vertrokken. Hun taak was ook niet te vechten, maar om namens de VN een symbolische buffer te vormen.

Iedereen die iets anders beweert, al is het maar bij wijze van grap, heeft geen flauw idee waar hij verder over lult.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:15:51 #85
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76902429
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

dat is geen onderscheiding, maar een herinneringsmedaille, bedoeld om te erkennen dat zij een zware klus hebben uitgevoerd.

Off topic trouwens, maar DutchBat-III heeft daar gewoon een goeie en zware klus geklaard. Als je leest wat ze daar gedaan hebben is het een wonder dat er überhaupt burgers levend zijn weggekomen. Dutchbat-III regelde dat alle vrouwen en kinderen het gebied konden verlaten, ondanks een Servisch overwicht. Het gros van de mannen was op dat mometn al niet meer onder hun controle, omdat ze samen met het Bosnische leger al een paar dagen tevoren op eigen houtje door de linies waren vertrokken. Hun taak was ook niet te vechten, maar om namens de VN een symbolische buffer te vormen.

Iedereen die iets anders beweert, al is het maar bij wijze van grap, heeft geen flauw idee waar hij verder over lult.
Prima, dat weet ik ook allemaal wel (en dat er sowieso geen houden meer aan was omdat o.a. luchtsteun geweigerd werd). Maar kom dan niet aan met je quote:

Want dat gaat dus blijkbaar niet in alle gevallen op!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lotusss op 16-01-2010 21:21:15 ]
... and I feel fine.
pi_76902732
quote:

[..]

Het resultaat is dat de soldaat zijn/haar eigen limieten leert kennen (die doorgaans veel verder liggen dan menig denkt). Inzet is dus een resultaat op zichzelf (waaruit andere resultaten weer voortvloeien).
quote:
Dat kan best. Punt blijft dat soldaten fysiek & geestelijk sterk moeten zijn.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:24:17 #87
168777 Rave_NL
pi_76902766
quote:

[..]

Als je onderdrukt word is het inderdaad onmogelijk, maar op het moment dat je overwicht gecreëerd hebt zou je een poging kunnen wagen om een vent weg te trekken. Niet 5km terug te stompen naar het kamp of voertuig, maar uit de killing zone achter een vuurdekking of minstens een zichtsdekking.
Dan praat ik over een afstand van 10 tot 30 meter.
Dat het dan onmogelijk is voor iemand van 170 om een vent van 200 mee te zeulen is bullshit.
Het hoeft niet persé in een model brandweergreep, het is meer om te kijken wat de reactie is. Sleept ze me mee aan mijn strongpoint van mijn battlevest dan zal ik echt wel een beetje smokkelen door me af te zetten tegen de grond in plaats van een dood gewicht te zijn. Als ze maar niet in een stresssituatie als een hertje in een paar koplampen loopt te staren.
En ja, op dat moment is ze op zichzelf aangewezen, terwijl er mariniers wild hun contactdrills toepassen en er een sergeant kwaad naar dr schreeuwt dat ze als de sodemieter die vent daar weg moet halen.

Is dat dan zo verkeerd om te denken dat het voor een militair mogelijk moet zijn om daar gehoor aan te geven?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:25:36 #88
168777 Rave_NL
pi_76902818
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat 'nogmaals' zie ik niet in je oorspronkelijke post terug.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

nee, hetzelfde geldt voor een vent met een buikje en de conditie van een pantoffeldiertje.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:29:53 #89
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76902969
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:15 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Prima, dat weet ik ook allemaal wel (en dat er sowieso geen houden meer aan was omdat o.a. luchtsteun geweigerd werd). Maar kom dan niet aan met je quote:

Die quote is 100% juist. Er zijn veel doden gevallen, maar wat de wereld vergeet is dat die doden voor zo'n 90% zijn gevallen bij een groep die niet meer onder toezicht van UNPROFOR viel, omdat ze de enclave op eigen houtje al hadden verlaten, vlak voor de Serviers hun aanval begonnen. Dat kun je Dutchbat niet aanrekenen, want dan kun je de pollitie ook verwijten dat er bij jou is ingebroken omdat zij er niet waren. De militairen zijn bijna allemaal levend teruggekeerd. Daarnaast hebben ze meer dan de helft van de bevolking het leven gered door hun evacuatie te regelen. Dat zijn gewoon resultaten, hoe je er ook naar kijkt.

Die medaille is een erkenning voor de ontberingen die Dutchbat-III daar heeft ondergaan. Het is een schouderklopje voor de mannen en vrouwen die daar (veel langer dan geplanned) onder zeer moeilijke omstandigheden hun werk goed en professioneel hebben uitgevoerd, en er ondanks de gevaren levend uit zijn gekomen (wat allesbehalve een vanzelfsprekendheid is), met de vrouwen en kinderen van Srebrenica.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:32:58 #90
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76903067
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die quote is 100% juist. Er zijn veel doden gevallen, maar wat de wereld vergeet is dat die doden voor zo'n 90% zijn gevallen bij een groep die niet meer onder toezicht van UNPROFOR viel, omdat ze de enclave op eigen houtje al hadden verlaten, vlak voor de Serviers hun aanval begonnen. Dat kun je Dutchbat niet aanrekenen, want dan kun je de pollitie ook verwijten dat er bij jou is ingebroken omdat zij er niet waren. De militairen zijn bijna allemaal levend teruggekeerd. Daarnaast hebben ze meer dan de helft van de bevolking het leven gered door hun evacuatie te regelen. Dat zijn gewoon resultaten, hoe je er ook naar kijkt.

Die medaille is een erkenning voor de ontberingen die Dutchbat-III daar heeft ondergaan. Het is een schouderklopje voor de mannen en vrouwen die daar (veel langer dan geplanned) onder zeer moeilijke omstandigheden hun werk goed en professioneel hebben uitgevoerd, en er ondanks de gevaren levend uit zijn gekomen (wat allesbehalve een vanzelfsprekendheid is), met de vrouwen en kinderen van Srebrenica.
Duidelijk. Thanks voor de uitleg.

@ Rave_NL: praktijksituaties simuleren (inclusief dingen waarbij je out of the box moet denken) is de ideale lesmethode. Je kan mensen liever te hard aanpakken in de oefeningen dan dat ze onvoorbereid het veld in gaan en niet leren improviseren.
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:34:16 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76903117
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Als je onderdrukt word is het inderdaad onmogelijk, maar op het moment dat je overwicht gecreëerd hebt zou je een poging kunnen wagen om een vent weg te trekken. Niet 5km terug te stompen naar het kamp of voertuig, maar uit de killing zone achter een vuurdekking of minstens een zichtsdekking.
Dan praat ik over een afstand van 10 tot 30 meter.
Dat het dan onmogelijk is voor iemand van 170 om een vent van 200 mee te zeulen is bullshit.
Het hoeft niet persé in een model brandweergreep, het is meer om te kijken wat de reactie is. Sleept ze me mee aan mijn strongpoint van mijn battlevest dan zal ik echt wel een beetje smokkelen door me af te zetten tegen de grond in plaats van een dood gewicht te zijn. Als ze maar niet in een stresssituatie als een hertje in een paar koplampen loopt te staren.
En ja, op dat moment is ze op zichzelf aangewezen, terwijl er mariniers wild hun contactdrills toepassen en er een sergeant kwaad naar dr schreeuwt dat ze als de sodemieter die vent daar weg moet halen.

Is dat dan zo verkeerd om te denken dat het voor een militair mogelijk moet zijn om daar gehoor aan te geven?
Helemaal juist. Wat ik mis in je argumentatie is waar jij het vandaan haalt dat een vrouw per definitie als een hertje in de koplampen blijft kijken, en een man dat per definitie niet doet. Alle argumenten die je tot nu toe gebruikt hebt slaan even hard op mannen als op vrouwen. Het ENIGE verschil in jouw specifieke geval is dat mariniers terug kunnen vallen op hun training. Aangezien jullie geen vrouwen toelaten kunnen vrouwen dat dus niet, maar dat geldt even hard voor de medic die jullie tijdens een groene week meetrekken vanaf een boot of een bureau. Je doet aannames, het is nergens gestoeld op enig bewijs.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:36:16 #92
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76903193
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:25 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[..]

quote:
Aardig? Nee.

En voor de rest, er zijn bepaalde dingen waar ik me ontzettend pissig over kan maken, zoals een apart opstapje voor de tankgracht zodat ook zij de hindernisbaan kan nemen,

je oorspronkelijke post. nergens een pantoffeldiertje te bekennen
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:43:51 #93
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76903463
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[..]

je oorspronkelijke post. nergens een pantoffeldiertje te bekennen
Iets te veel de Opzij gelezen ofzo?

Rave_NL heeft al aangegeven dat het hem niet gaat om het feit dat vrouwen persé slechter zijn, maar omdat het onderwerp "Vrouwen in het leger" is, haalt hij dat voorbeeld aan.

Doe je tampon weer even goed, kusje op je voorhoofd en nu weer lief spelen
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:47:59 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76903598
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:43 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Iets te veel de Opzij gelezen ofzo?

Rave_NL heeft al aangegeven dat het hem niet gaat om het feit dat vrouwen persé slechter zijn, maar omdat het onderwerp "Vrouwen in het leger" is, haalt hij dat voorbeeld aan.

Doe je tampon weer even goed, kusje op je voorhoofd en nu weer lief spelen
Euh, lieve meid, ik heb niet bij je op school gezeten of zo. Erger nog: tegen de tijd dat jij stond te huilen bij het afscheid van je mama op de eerste dag kleuterschool, stond ik ergens op een veld op de Veluwe een schuttersput te graven, en met een Opzij een kampvuurtje aan te steken.

Los daarvan: ik denk dat een marinier goed voor zichzelf kan zorgen, daar heeft hij geen vrouwelijke hulp bij nodig, lees ik net.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:54:00 #95
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76903812
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Euh, lieve meid, ik heb niet bij je op school gezeten of zo. Erger nog: tegen de tijd dat jij stond te huilen bij het afscheid van je mama op de eerste dag kleuterschool, stond ik ergens op een veld op de Veluwe een schuttersput te graven, en met een Opzij een kampvuurtje aan te steken.

Los daarvan: ik denk dat een marinier goed voor zichzelf kan zorgen, daar heeft hij geen vrouwelijke hulp bij nodig, lees ik net.
En ik heb als vrouw geen hulp van jou nodig om "de vrouw" te verdedigen tegen iemand die gewoon gelijk heeft en aangeeft dat vrouwen gemiddeld gezien fysiek zwakker zijn, maar dat ze desondanks wel gewoon 100% moeten kunnen meedraaien.

Het verdedigen en beschermen van "de vrouw" wat je hier doet is in dit geval een verkeerde vorm van hoffelijkheid.
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:55:17 #96
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76903865
Dan heb je gewoon niet gelezen wat ik tikte. Geeft niks, dan lees je gewoon even opnieuw.
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:57:31 #97
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76903956
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Dan heb je gewoon niet gelezen wat ik tikte. Geeft niks, dan lees je gewoon even opnieuw.
Jij maakt van een mug een olifant en haalt woorden uit context. Zou bijna denken dat je ergens nog een X chromosoompje hebt zitten!
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:00:47 #98
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76904102
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:57 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Jij maakt van een mug een olifant en haalt woorden uit context. Zou bijna denken dat je ergens nog een X chromosoompje hebt zitten!
Nogmaals: lees nog maar een keer wat ik heb getikt. Verder ben ik klaar, je krijgt het laatste woord van me. Bij deze.
- Privacy Matters
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 16 januari 2010 @ 22:03:00 #99
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76904202
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:07:58 #100
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76904363
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:03 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Te laat!
- Privacy Matters
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:10:57 #101
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76904482
Zo. Mijn kunstpenis!

... and I feel fine.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 16 januari 2010 @ 22:11:49 #102
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76904510
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:10 schreef Lotusss het volgende:
Zo. Mijn kunstpenis!

[ afbeelding ]
Nice!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:12:56 #103
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76904550
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:11 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nice!
Ballen heb ik al

... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:15:07 #104
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76904614
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:10 schreef Lotusss het volgende:
Zo. Mijn kunstpenis!

[ afbeelding ]
Met magazijn doet ie het beter.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:26:36 #105
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76905040
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Met magazijn doet ie het beter.

Mag ik ook ff een plaatje van internet plukken voor mijn e-penis?
... and I feel fine.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:34:05 #106
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76905338
ben je weer ruzie aan het maken lotusss??
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_76905350
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

eventjes als CLS/PTLS'er te praten, je verhaal klopt. Ik ga iemand niet uit de vuurlinie slepen, niet omdat ik het niet zou durven maar idd om de reden die jij aan geeft. Mag ik eerst mezelf kapot sjouwen aan een vent met wapen en bepakking(wat ook voor mij, 1,85/95kg en redelijke conditie zwaar is) en dan helemaal kapot met trillende handjes iemand helpen. Als ik dan al niet kapot geschoten ben.... Care under fire heet dat. Als het niet anders kan zal de gewonde zelf hulp moeten toepassen.

Tijdens een groene oefening een 2e klas iemand(want zo word alles dat geen infanterist is door sommige mensen gezien geloof ik) nog ff lekker zwaar pakken gaat nergens over.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:39:39 #108
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76905531
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef Knuffelzacht het volgende:
ben je weer ruzie aan het maken lotusss??
Nope. Iemand anders haalde dingen uit context en ik wees hem daar gewoon op.
... and I feel fine.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 16 januari 2010 @ 23:48:24 #109
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76907993
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

eventjes als CLS/PTLS'er te praten, je verhaal klopt. Ik ga iemand niet uit de vuurlinie slepen, niet omdat ik het niet zou durven maar idd om de reden die jij aan geeft. Mag ik eerst mezelf kapot sjouwen aan een vent met wapen en bepakking(wat ook voor mij, 1,85/95kg en redelijke conditie zwaar is) en dan helemaal kapot met trillende handjes iemand helpen. Als ik dan al niet kapot geschoten ben.... Care under fire heet dat. Als het niet anders kan zal de gewonde zelf hulp moeten toepassen.

Tijdens een groene oefening een 2e klas iemand(want zo word alles dat geen infanterist is door sommige mensen gezien geloof ik) nog ff lekker zwaar pakken gaat nergens over.
  zondag 17 januari 2010 @ 04:55:37 #110
168777 Rave_NL
pi_76914829
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Helemaal juist. Wat ik mis in je argumentatie is waar jij het vandaan haalt dat een vrouw per definitie als een hertje in de koplampen blijft kijken, en een man dat per definitie niet doet. Alle argumenten die je tot nu toe gebruikt hebt slaan even hard op mannen als op vrouwen. Het ENIGE verschil in jouw specifieke geval is dat mariniers terug kunnen vallen op hun training. Aangezien jullie geen vrouwen toelaten kunnen vrouwen dat dus niet, maar dat geldt even hard voor de medic die jullie tijdens een groene week meetrekken vanaf een boot of een bureau. Je doet aannames, het is nergens gestoeld op enig bewijs.
Die argumentatie krijg je niet aangezien ik nergens beweer dat een vrouw per definitie dat gedrag vertoont, noch dat een marinier per definitie 2 meter en 105 kilo is. Ja, ik haal dit specifieke voorbeeld aan niet persé vanwege het feit dat een vrouw het hoofdpersoon is in dit voorbeeld, maar meer om te laten zien waar je komt op het moment dat je politieke correctheid boven effectieve functionaliteit stelt. Tuurlijk, ik zal de laatste zijn die die meid haar baan misgunt mits zij boven alles militair is.
En het ENIGE verschil is dat wij terug kunnen vallen op onze training?
Niet meer dan logisch, aangezien je alles wat je doet bewust twee keer meemaakt.
Eenmaal in je gedachten en eenmaal in de werkelijkheid, en op het moment dat je iets tot in den treure hebt geoefend, en dus een automatisme ontwikkeld waardoor je automatisch handeld zonder erbij na te denken, en dus de eerste bewuste fase ontloopt, bespaar je kostbare secondes die uiteindelijk het verschil tussen leven en dood betekenen.
En hoe komen wij infanteristen aan dat automatisme, door het in den treure te oefenen.
En door die ziekenma/-pa, zonder dat hij of zij het doorheeft, tot actie te dwingen reageert hij/zij, en leert hij/zij.

Jij durft te beweren dat het feit dat wij geen vrouwen toelaten genoeg bewijs is om te beweren dat zij totaal ongeschikt zijn voor het werk wat wij dus voor ogen hebben. Daar heb je gelijk in, evenals het feit dat het evenhard geldt voor de gemiddelde papiertijger achter een bureau van de vloot.
Wij, als manneneenheid, maken geen onderscheid tussen man of vrouw, maar tussen mariniers en vloot, tussen geschikt en ongeschikt.
Ik doe aannames die gegrond zijn uit ervaring, dat de gemiddelde vlootbaal die bij ons komt geen flauw idee heeft waar hij/zij aan begint ("maar hoe douchen jullie dan als jullie wekenlang achter elkaar in het veld zitten?" > "Nou, gewoon niet..."). Dat het feit dat hij/zij normaal gesproken op een schip/kazerne in een bed slaapt, vanuit een praktijk werkt en het grootste gedeelte vanuit een bureaustoel werkt absoluut niet opgaat op het moment dat hij/zij met ons meegaat.
En ja, ik ben negatief over vrouwen bij de krijgsmacht, maar laat mij er niet door leiden, sterker nog, op het moment dat een ziekenpa, die het allemaal wel gescheten vindt, het bovenstaande scenario doorloopt en faalt, dan krijgt hij helemaal de wind van voren.

Nog sterker, ik ben misschien wel een van de aardigste klerelijers van de nederlandse krijgsmacht betreffende omgaan met vrouwen. Zo was ik op oefening met de luchtmacht waar een onderofficier rondliep die menig hoofd liet draaien, maar voortdurend door haar mannelijke collega's fysiek werd benaderd.
Nu heb ik een soort van zesde zintuig voor dat soort dingen, en een hoog beschermingsgevoel (zus + alleen maar nichten) en na een goed gesprek kwam er inderdaad uit dat zij helemaal niet gediend was van al dat fysieke, maar dat ze het maar toeliet omdat ze zich niet wou laten kennen en het dus met tegenzin toeliet.
Nou zijn wij inderdaad een korps zonder vrouwen, maar desalniettemin met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en dat als zij het gewoon zou aangeven, wij, als anti-feministische teringlijers het alleen maar zouden waarderen en respecteren, en dus als een gelijke zouden handelen zolang zij haar ding deed en wij de onze.
Nog geen minuut later kwam er zo'n kluchtmachter die haar eventjes op de bil tikte, als ware een 'vriendschappelijk seintje', en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een blik heb gezien die zo hulpeloos en zo noodvragend heb gezien als toen. Ik denk niet dat ik hier hoef te melden dat ik nog steeds voor de misstappen die ik die avond begaan ben moet boeten, alsmede verschillende mede-mariniers van mij.

Ik ben geen macho die lijdt aan het Frederick van Pruisen-syndroom, ik ben gewoon van mening dat je in de eerste instantie militair bent, in tweede instantie je functie, en dan pas minder belangrijke eigenschappen als ras, geslacht, geloof of leeftijd.
Zolang jij je last kan dragen hoor je mij niet klagen.
  zondag 17 januari 2010 @ 05:34:11 #111
168777 Rave_NL
pi_76914966
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

He, ik weet dondersgoed wat de normale gang van zaken is (zie PM), neemt niet weg dat dit gewoon een, naar mijn mening, redelijk normale oefening is om te kijken hoe de mindset van die desbetreffende persoon is om te kijken hoe iemand reageert op het onverwachte.
Dat iemand dan een 'tweederangs' militair is zal me echt aan mn reet oxideren, iemand is een militair en daarna pas zn functie.
Tuurlijk ik snap heus wel dat een transportpleun niet hetzelfde kan stompen als een commando, maar is het nou echt zoveel gevraagd dat een militair in staat is om een x aantal kilometer in een x aantal minuten te lopen, of een x aantal keer model op te trekken of op te drukken.

Als jij militair wilt zijn, moet jij je aanpassen op het systeem, het systeem niet aan jou.

Als jij vanuit geloofsovertuiging geen varkensvlees mag eten of met een pendek aan moet douchen zal mij weliswaar een worst wezen. Als jij vanwege zwangerschapsverlof een paar maanden met verlof gaat zal ik de laatste zijn die er wat van zegt.
Zolang je op de momenten dat het er om draait maar naast mij en collega's wilt staan.

En als dat betekend dat je een aangepaste hindernisbaan moet nemen, en met optrekken ondersteund moet worden, en een grensverleggende oefening moet onderbreken om terug te gaan vanwege 'de maandelijkse periode' dan moet je je echt daadwerkelijk achter je oor krabben of je wel tussen ons in wilt staan, zonder een terugkerend gevoel van schaamte omdat je het simpelweg niet bent....
  zondag 17 januari 2010 @ 05:38:38 #112
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76914980
quote:
Op zondag 17 januari 2010 05:34 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

He, ik weet dondersgoed wat de normale gang van zaken is (zie PM), neemt niet weg dat dit gewoon een, naar mijn mening, redelijk normale oefening is om te kijken hoe de mindset van die desbetreffende persoon is om te kijken hoe iemand reageert op het onverwachte.
Dat iemand dan een 'tweederangs' militair is zal me echt aan mn reet oxideren, iemand is een militair en daarna pas zn functie.
Tuurlijk ik snap heus wel dat een transportpleun niet hetzelfde kan stompen als een commando, maar is het nou echt zoveel gevraagd dat een militair in staat is om een x aantal kilometer in een x aantal minuten te lopen, of een x aantal keer model op te trekken of op te drukken.

Als jij militair wilt zijn, moet jij je aanpassen op het systeem, het systeem niet aan jou.

Als jij vanuit geloofsovertuiging geen varkensvlees mag eten of met een pendek aan moet douchen zal mij weliswaar een worst wezen. Als jij vanwege zwangerschapsverlof een paar maanden met verlof gaat zal ik de laatste zijn die er wat van zegt.
Zolang je op de momenten dat het er om draait maar naast mij en collega's wilt staan.

En als dat betekend dat je een aangepaste hindernisbaan moet nemen, en met optrekken ondersteund moet worden, en een grensverleggende oefening moet onderbreken om terug te gaan vanwege 'de maandelijkse periode' dan moet je je echt daadwerkelijk achter je oor krabben of je wel tussen ons in wilt staan, zonder een terugkerend gevoel van schaamte omdat je het simpelweg niet bent....
Ik zou bijna verliefd op je worden!
... and I feel fine.
  zondag 17 januari 2010 @ 05:58:10 #113
168777 Rave_NL
pi_76915024
quote:
Op zondag 17 januari 2010 05:38 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik zou bijna verliefd op je worden!
Het zij je vergeven, dat effect heb ik op meer mensen.

Maar wees gewaarschuwd, stiekem ben ik gewoon een ontzettende klootzak, vooral onder werktijd.
  zondag 17 januari 2010 @ 06:04:09 #114
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76915033
quote:
Op zondag 17 januari 2010 05:58 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het zij je vergeven, dat effect heb ik op meer mensen.

Maar wees gewaarschuwd, stiekem ben ik gewoon een ontzettende klootzak, vooral onder werktijd.
Daarom. Vrouwen vallen op klootzakken. Maar in dit geval ben je een klootzak die gewoon gelijk heeft. En dat is helemaal

Bovendien ben ik ook geen lieverdje als het erop aankomt.
... and I feel fine.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:17:20 #115
168777 Rave_NL
pi_76931908
quote:
Op zondag 17 januari 2010 06:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Daarom. Vrouwen vallen op klootzakken. Maar in dit geval ben je een klootzak die gewoon gelijk heeft. En dat is helemaal

wanneer kwam die [DEF]-meet ook alweer?
  zondag 17 januari 2010 @ 19:05:07 #116
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76933542
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:17 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

wanneer kwam die [DEF]-meet ook alweer?
Geen idee
Maar duurt nog wel even voordat ik überhaupt bij de krijgsmacht zit... net pas begonnen aan mijn Uni-bachelor!
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:11:46 #117
168777 Rave_NL
pi_76966700
quote:
Op zondag 17 januari 2010 06:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

wat is dat toch met vrouwen en klootzakken?

nouja iig, ik ben gewoon eerlijk uitgekomen voor mijn mening en dat zal ik blijven doen, of het nu werk, privé of op een forum is. En om Hans Teeuwen te quoten: "soms is een mening een waarheid die men liever niet wil horen."
  maandag 18 januari 2010 @ 15:18:50 #118
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76967022
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:11 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

wat is dat toch met vrouwen en klootzakken?

nouja iig, ik ben gewoon eerlijk uitgekomen voor mijn mening en dat zal ik blijven doen, of het nu werk, privé of op een forum is. En om Hans Teeuwen te quoten: "soms is een mening een waarheid die men liever niet wil horen."
Moet ik je de hele psychologie erachter uit gaan leggen? Samengevat komt het erop neer dat klootzakken evolutionair een betere overlevingskans hebben. Klootzak zijn hangt meestal samen met een bepaalde arrogantie en overwicht en dat was van oudsher wel handig qua overleven.

Mannen (mensen) zonder ruggengraat
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:32:46 #119
157922 fathank
pi_76967723
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:18 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Moet ik je de hele psychologie erachter uit gaan leggen? Samengevat komt het erop neer dat klootzakken evolutionair een betere overlevingskans hebben. Klootzak zijn hangt meestal samen met een bepaalde arrogantie en overwicht en dat was van oudsher wel handig qua overleven.

Mannen (mensen) zonder ruggengraat
R&P is verderop
  maandag 18 januari 2010 @ 15:36:36 #120
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76967905
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:32 schreef fathank het volgende:

[..]

R&P is verderop
Iemand stelde een vraag en ik geef daar antwoord op. Lijkt me anders dat degene die de vraag stelt het eerder in het verkeerde subforum gesteld heeft hoor

Of heb je mijn fobo gezien en probeer je nu de klootzak uit te hangen om zo mijn interesse te wekken?
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:55:01 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_76968888
Natuurlijk vrouwen in het leger, mits aan de eisen voldoend. Maar dan inderdaad geen bijzondere privileges afdingen, daar moet je dan aan denken voor je je aanmeldt..
  maandag 18 januari 2010 @ 15:58:02 #122
157922 fathank
pi_76969073
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:36 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Iemand stelde een vraag en ik geef daar antwoord op. Lijkt me anders dat degene die de vraag stelt het eerder in het verkeerde subforum gesteld heeft hoor

Of heb je mijn fobo gezien en probeer je nu de klootzak uit te hangen om zo mijn interesse te wekken?
Nounou, je hoeft niet zo in de verdediging te schieten als er een grapje gemaakt wordt .

En nee, ik probeer je interesse niet te wekken. Ik ben niet zo'n internetheld .
  maandag 18 januari 2010 @ 15:59:57 #123
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76969179
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Nounou, je hoeft niet zo in de verdediging te schieten als er een grapje gemaakt wordt .

En nee, ik probeer je interesse niet te wekken. Ik ben niet zo'n internetheld .
Sorry. Ik had niet door dat je een grapje maakte.
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:57:42 #124
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76977683
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:53 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Over het algemeen wel

@Esses
Hoe oud is die jurisprudentie waar jij het over had?
Sorry Bouke-P, iets van klok en klepel.. Ik heb even een stukje uit de uitspraak van de comissie gelijke behandeling gekopieerd welke ik wel toepasselijk vond.

De Commissie Gelijke Behandeling (uitspraak 2000-38, op 30-6-2000):

"Het Korps Mariniers heeft uitsluitend gevechtsfuncties en opereert in kleine gevechtseenheden, die in de voorste linies worden ingezet. Een marinier 3 wordt voor vier jaar opgeleid als marinier algemeen, zodat hij meerdere functies binnen het Korps Mariniers kan vervullen. Gelet op de operationele inzet van het Korps worden aan kandidaten zware fysieke en psychische eisen gesteld. Zoals bij andere onderdelen van de krijgsmacht voor vergelijkbare functies is gebleken, kunnen slechts weinig vrouwen aan deze selectie-eisen voldoen.

Een geringe toetreding van vrouwen tot het Korps Mariniers betekent dat geen of onvoldoende eenheden kunnen worden geformeerd die alleen uit vrouwen bestaan. Met name bij uitval van vrouwen zouden vrouwen samen met mannen in een gevechtseenheid moeten functioneren. Dit functioneren gaat evenwel gepaard met fysieke intimiteit en lichamelijke contacten."

Ik had dit nog op mijn PC staan, zal de complete uitspraak voor je opzoeken. Desnoods gooi ik dit even door in een PM.

Tbh. Vrouwen kunnen zeiken om de kleinste dingen! Hier hebben collega's (vrouwen) al ruzie als eentje niet groet, en moet daar is "goed over gepraat worden". Dit terwijl mannen bij grotere dingen een keer vloeken en schelden en weer doorgaan. Ook mentaal zijn vrouwen iets minder weerbaar dan mannen (sorry ladies). (Ja, ik generaliseer enorm)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:09:50 #125
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76978285
Uitslag 1:
http://cgb.nl/node/14221/volledig

Toffe bron:
Lees artikel 1 onder i als aanvulling op Wet gelijke behandeling van mannen en vrouwen.

Met andere woorden: YO VROUW, HET IS WETTELIJK GEREGELD
:
http://cgb.nl/artikel/bes(...)ht-bepalend-kan-zijn
  maandag 18 januari 2010 @ 19:19:56 #126
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76978795
Toch wel grappig dat men telkens het standpunt verdedigt dat vrouwen geen Marinier mogen worden, terwijl de vrouwen die hier gepost hebben, het compleet met dat standpunt en de redenering erachter eens zijn!
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:13:00 #127
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76981607
Sorry hoor, maar net iets te hard in je reet genomen ofzo? Als je even leest wat ik er bij quote had je als de sufkut die je bent kunnen lezen dat iemand mij naar een bronvermelding vroeg van een eerder gedane uitspraak. Ik heb dat, enigsinds laat, gedaan. Als je niet zo'n blonde was met de concentratieboog van een goudvis, had je heel wat posts hier heel wat beter opgevat.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:17:04 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76981836
Goffer... Koffie op mijn beeldscherm
- Privacy Matters
  maandag 18 januari 2010 @ 20:33:21 #129
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76982791
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:13 schreef Esses het volgende:
Sorry hoor, maar net iets te hard in je reet genomen ofzo? Als je even leest wat ik er bij quote had je als de sufkut die je bent kunnen lezen dat iemand mij naar een bronvermelding vroeg van een eerder gedane uitspraak. Ik heb dat, enigsinds laat, gedaan. Als je niet zo'n blonde was met de concentratieboog van een goudvis, had je heel wat posts hier heel wat beter opgevat.
Last van PMS, schatje?
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:40:51 #130
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76983216
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:33 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Last van PMS, schatje?
1. Ik ben je schatje niet.
2. Ik heb geen last van PMS, wel van andere stoornissen maar dat doet er verder niet toe.
3. Ik hoop echt dat jij met deze leesvaardigheid niet toegelaten word tot defensie.

Ik kan het simpel samenvatten met de bewoordingen van iemand anders:
Nee, dat soort allergische reacties gecombineerd met wat godverdomde Giles de la Tourette krijg ik nu eenmaal van sufkutten die niet kunnen, of willen, lezen. Begin is vooraan te lezen, en edit al je domme posts is weg. Scheelt opslagruimte voor FOK!.

Ik denk dat ik maar weer lief ga proberen te doen en de voorbeeldfunctie die ik heb ga uitstralen ofzo.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:00:04 #131
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76984213
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:40 schreef Esses het volgende:

[..]

1. Ik ben je schatje niet.
2. Ik heb geen last van PMS, wel van andere stoornissen maar dat doet er verder niet toe.
3. Ik hoop echt dat jij met deze leesvaardigheid niet toegelaten word tot defensie.

Ik kan het simpel samenvatten met de bewoordingen van iemand anders:
Nee, dat soort allergische reacties gecombineerd met wat godverdomde Giles de la Tourette krijg ik nu eenmaal van sufkutten die niet kunnen, of willen, lezen. Begin is vooraan te lezen, en edit al je domme posts is weg. Scheelt opslagruimte voor FOK!.

Ik denk dat ik maar weer lief ga proberen te doen en de voorbeeldfunctie die ik heb ga uitstralen ofzo.
En jij moet:
1) Eens tellen hoeveel vrouwen hebben gepost in dit topic;
2) Hun meningen eens inventariseren;
3) Kijken of ze overeenkomen met hetgeen ik in mijn post heb verklaard;
4) De post nog eens doorlezen om te kijken of er specifiek "Esses" in staat;
5) De post nog eens doorlezen of er specifiek wordt gesproken over jouw post met de linkjes en jurisprudentie;
6) DE BOEL NIET ZO PERSOONLIJK OPVATTEN!

Qua leesvaardigheid en argumentatie denk ik dat er bij jou ook nog wat verbeterpuntjes zijn. Geeft niet hoor. Ben een verhoogd testosteronniveau en chauvinisme bij mannen wel vaker tegengekomen.

PS: het zou toch wat zijn als je last had van Pre-Menstruele Stoornis...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lotusss op 18-01-2010 21:07:35 ]
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:06:53 #132
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76984548
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:00 schreef Lotusss het volgende:

[..]

En jij moet:
1) Eens ...
2) Hun ...
3) Kijken ...
4) De ...
5) De ...
4) DE ...
Kan niet lezen, en blijkbaar ook niet tellen... 1, 2, 3, 4, 5, ... 4!
- Privacy Matters
  maandag 18 januari 2010 @ 21:08:37 #133
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76984638
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:06 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Kan niet lezen, en blijkbaar ook niet tellen... 1, 2, 3, 4, 5, ... 4!
Hartelijk dank voor het opmerken van de fout. Deze heb ik reeds verbeterd. Helaas is niemand perfect.

Als iedereen elkaar een beetje helpt, dan wordt de wereld er een stuk beter op!

Dank!
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:13:39 #134
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76984893
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:00 schreef Lotusss het volgende:

[..]

En jij moet:
1) Eens tellen hoeveel vrouwen hebben gepost in dit topic;
2) Hun meningen eens inventariseren;
3) Kijken of ze overeenkomen met hetgeen ik in mijn post heb verklaard;
4) De post nog eens doorlezen om te kijken of er specifiek "Esses" in staat;
5) De post nog eens doorlezen of er specifiek wordt gesproken over jouw post met de linkjes en jurisprudentie;
6) DE BOEL NIET ZO PERSOONLIJK OPVATTEN!

Qua leesvaardigheid en argumentatie denk ik dat er bij jou ook nog wat verbeterpuntjes zijn. Geeft niet hoor. Ben een verhoogd testosteronniveau en chauvinisme bij mannen wel vaker tegengekomen.

PS: het zou toch wat zijn als je last had van Pre-Menstruele Stoornis...
Je kunt bijdehand gaan doen maar ja, ik wist echt wel wat PMS was.

Leesvaardigheid en argumentatie, ik meng mij verder niet in de discussie, dat is het ideaale, jij loopt alleen mensen af te katten om hun "vrouwen verdedigen" terwijl ze daar nergens mee bezig zijn. Je gaat maar door met jezelf belachelijk voor schut te zetten. En echt, als je me kende, had je geweten dat je bij mij met een testosterontest erachter zou komen dat ik nog steeds mag rijden. Chauvinisme is overigens een grote voorliefde voor het eigen land, ik kan niet ontkennen dat dat zo is, want dan zou ik liegen. Ik zeg niets over meningen omdat ik me verder niet echt meng in deze discussie, ik zeg ook niet dat vrouwen ongewenst moeten zijn of niet. Ik weet wel dat veel zeggen dat ze er niet horen, net als andere mensen die jij dan de grond in trapt omdat ze zogenaamd vrouwen verdedigen terwijl ze alleen domme argumenten en handelingen van mensen eronderuit halen. En inderdaad, nergens staat Esses vermeld, maar dat geeft ook niets. Ik ben immers een persoon die vrij mag reageren, en gelukkig ook dit toepast om jouw stomme geblaat eens aan te wijzen. De post persoonlijk opvatten? Nee, niet echt. Ik kan mij alleen ontzettend ergeren aan mensen die een online discussie willen voeren en eigenlijk... niet discussieren.

Reageer nog even, heb je het laatste woord.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:14:33 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76984950
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, de bekendsten waren drie dames die begin jaren 90 tijdens hun laatste maand bij de 4e Divisie een shoot lieten doen voor Playboy, die twee of drie maanden daarna gepubliceerd werd. Zij poseerden namelijk gezamelijk en in uniform.
Oh ja, die was ik alweer helemaal vergeten. Was iets met "Voor de collega's in Joegoslavië" volgens mij. Was dat niet ergens in 93 ofzo?
  maandag 18 januari 2010 @ 21:17:26 #136
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76985099
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja, die was ik alweer helemaal vergeten. Was iets met "Voor de collega's in Joegoslavië" volgens mij. Was dat niet ergens in 93 ofzo?
Rond die tijd wel ongeveer, ja. Leverde een landelijke rel op, die geblust werd "omdat de dames al uit dienst waren ten tijde van publicatie". De dames woonden toen trouwens wel nog heel erg dichtbij, één ervan kwam uit Ermelo, meen ik.
- Privacy Matters
  maandag 18 januari 2010 @ 21:19:03 #137
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76985182
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef Esses het volgende:

[..]

Je kunt bijdehand gaan doen maar ja, ik wist echt wel wat PMS was.

Leesvaardigheid en argumentatie, ik meng mij verder niet in de discussie, dat is het ideaale, jij loopt alleen mensen af te katten om hun "vrouwen verdedigen" terwijl ze daar nergens mee bezig zijn. Je gaat maar door met jezelf belachelijk voor schut te zetten. En echt, als je me kende, had je geweten dat je bij mij met een testosterontest erachter zou komen dat ik nog steeds mag rijden. Chauvinisme is overigens een grote voorliefde voor het eigen land, ik kan niet ontkennen dat dat zo is, want dan zou ik liegen. Ik zeg niets over meningen omdat ik me verder niet echt meng in deze discussie, ik zeg ook niet dat vrouwen ongewenst moeten zijn of niet. Ik weet wel dat veel zeggen dat ze er niet horen, net als andere mensen die jij dan de grond in trapt omdat ze zogenaamd vrouwen verdedigen terwijl ze alleen domme argumenten en handelingen van mensen eronderuit halen. En inderdaad, nergens staat Esses vermeld, maar dat geeft ook niets. Ik ben immers een persoon die vrij mag reageren, en gelukkig ook dit toepast om jouw stomme geblaat eens aan te wijzen. De post persoonlijk opvatten? Nee, niet echt. Ik kan mij alleen ontzettend ergeren aan mensen die een online discussie willen voeren en eigenlijk... niet discussieren.

Reageer nog even, heb je het laatste woord.
Prima. We hebben elkaar nu even "virtueel" voor de bek geslagen. Laten we nu samen even een virtueel biertje doen en vriendjes worden?
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:21:26 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76985302
Je kunt ook overdrijven met je virtuele penis. Je bent nog steeds een vrouw, en vrouwen zijn net olifanten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Privacy Matters
  maandag 18 januari 2010 @ 21:25:26 #139
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76985530
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:21 schreef RonaldV het volgende:
Je kunt ook overdrijven met je virtuele penis. Je bent nog steeds een vrouw, en vrouwen zijn net olifanten.
SPOILER
Niet alle vrouwen zijn zo. Met zulke heen-en-weer discussies ga ik echt geen hekel aan iemand krijgen. Biertje doen en klaar.
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:27:13 #140
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76985645
Nou, hierbij heb ik t biertje in m'n klauwen
  maandag 18 januari 2010 @ 21:27:58 #141
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76985691
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:27 schreef Esses het volgende:
Nou, hierbij heb ik t biertje in m'n klauwen
Hertog Jan it is. Proost!
... and I feel fine.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:37:57 #142
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76986275
Same xD
  maandag 18 januari 2010 @ 23:44:52 #143
168777 Rave_NL
pi_76993090
Zij maakt 1 opmerking dat klootzakken liev zijn, en vervolgens begint iedereen heel hard te bitchen...
  maandag 18 januari 2010 @ 23:46:30 #144
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76993175
Wat een klootzakken zijn we he?
- Privacy Matters
  maandag 18 januari 2010 @ 23:50:46 #145
168777 Rave_NL
pi_76993368
Eerder apathische aandachtvragers...
kijk mij eens de klootzak uithangen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:11:12 #146
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76994319
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:50 schreef Rave_NL het volgende:
Eerder apathische aandachtvragers...
kijk mij eens de klootzak uithangen.
Contradictie.

U bedoelde waarschijnlijk pathetisch.
- Privacy Matters
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:40:03 #147
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76995298
Lol... really lol
  dinsdag 19 januari 2010 @ 01:28:55 #148
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76996538
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:40 schreef Esses het volgende:
Lol... really lol

... and I feel fine.
pi_77008949
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Rond die tijd wel ongeveer, ja. Leverde een landelijke rel op, die geblust werd "omdat de dames al uit dienst waren ten tijde van publicatie". De dames woonden toen trouwens wel nog heel erg dichtbij, één ervan kwam uit Ermelo, meen ik.
pics? Of was het nou ook weer niet zo boeiend?
Peace through power!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:15:02 #150
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77009479
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:59 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

pics? Of was het nou ook weer niet zo boeiend?
Google, en het enige dat je over het onderwerp vindt is dit topic
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')