De Vries kon zo bij de SED zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat een leugen weer van De Vries. De commissie zegt alleen dat er vooralsnog niet genoeg bewijs is gevonden voor actieven militaire inzet. Van 'ontkrachten' is dus geen sprake. Juist op dit punt heb je een parlementaire commissie nodig die onder ede mag horen. Zonder dat onder ede wordt gehoord, valt dit helemaal niet 'te ontkrachten'.
Maar goed, de leugens van De Vries hebben al 8 jaar succes in het overeind houden van een charisma- en regieloze Harrypotterfiguur, dus dat moet ik hem nageven.
Bijzonder slim inderdaad. De oppositie en de bevolking zijn immers gefocust op de gewichtige punten. Als die onwaar blijken te zijn, dan verslapt de aandacht al vlug.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook de Bijlmerenquete tactiek. Je weerlegt de meest wilde van de speculaties, en concludeert vervolgens dat er niks aan de hand is.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Miscommunicatie, aldus het rapport.
thanxquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat was een misverstand volgens het rapport, conclusie 40.
Knulligheidje waarvoor Kamp politiek verantwoordelijk is.
Schandalig. Het valt me trouwens ook op dat de radiojournalisten wel meteen met een gewoon goede vraag weten te komen, terwijl de tv en de krant van slaperig Nederland meteen willen scoren, met iets wat meer op een antwoord dan een vraag lijkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het antwoord begon hem te duizelen. Te veel woorden met meer dan twee lettergrepen.
Leuk, dan stellen ze een paar kritische vragen. Krijgen geen of leugenachtige antwoorden van de regering en het is weer over.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben zeer benieuwd hoe de politieke partijen gaan reageren. Denk dat er wel voldoende basis is voor wat kritische vragen van de oppositie.
Dat is politiek. Hopelijk is er voldoende basis voor een parlementaire enquête.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leuk, dan stellen ze een paar kritische vragen. Krijgen geen of leugenachtige antwoorden van de regering en het is weer over.
T is weer helemaal niets dit.
Het was ook niet het doel van het onderzoek om daar achter te komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:58 schreef venomsnake het volgende:
Dit was toch al lang duidelijk allemaal, die hele oorlog is op basis van leugens gevoerd.
Om hier nog even terug op te komen. Nederland heeft wel degelijk geholpen met de militaire planning/opbouw, zoals Halsema zonet terecht opmerkte op de televisie. Dat gaat toch wel even wat verder dan politieke steun.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er zijn heel veel fouten gemaakt, maar in dit geval niet. Een goed militair apparaat is op alles (binnen het redelijke) voorbereid. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je op dergelijke zaken voorbereid.
Wat zou er uit een enquête moeten komen dat nog niet uit dit onderzoek is gebleken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is politiek. Hopelijk is er voldoende basis voor een parlementaire enquête.
Of er bijvoorbeeld wel degelijk militaire steun was. Helaas bestaat inderdaad de kans dat men dan 'opeens aan geheugenverlies lijdt'.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat zou er uit een enquête moeten komen dat nog niet uit dit onderzoek is gebleken?
Dit is onderzocht door de commissie. Een enquête instellen om die dingen te onderzoeken betekent dus dat je de gehoorden (waaronder Kamp, De Hoop Scheffer, Balkenende, Verhagen) en/of de commissie niet vertrouwt. Dat gaan ze dus niet doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef Libereco het volgende:
[..]
Of er bijvoorbeeld wel degelijk militaire steun was. Helaas bestaat inderdaad de kans dat men dan 'opeens aan geheugenverlies lijdt'.
Redelijk explosief rapport.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:01 schreef Sigma22 het volgende:
Glas, plas, was.
Dit kabinet valt niet. Daarvoor zijn ze te bang voor verkiezingen.
Eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:57 schreef usernamediehetdoet het volgende:
Stel dat de positie van Balkenende niet meer houdbaar is door dit rapport en het kabinet valt. De mogelijkheden voor nieuwe coalities zijn beperkt. Een waarschijnlijke coalitie lijkt me dan CDA+VVD+D66 of misschien CDA+VVD+PVV. Andere combinaties zijn waarschijnlijk alleen mogelijk in e vorm van regenboogcoalities. Met andere woorden: het CDA zal, zelfs na het aftreden va nde regering, waarschijnlijk weer deelnemen aan de volgende. Het lijkt me niet eens ondenkbaar dat Balkenende weer premier wordt.
Ik denk dat het hier nog een beetje vroeg voor is, maar coalitiespeculaties doen het natuurlijk altijd goed. Zolang CDA nog de grootste is zijn we niet zo snel van ze af nee, als je dat bedoelt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:57 schreef usernamediehetdoet het volgende:
Stel dat de positie van Balkenende niet meer houdbaar is door dit rapport en het kabinet valt. De mogelijkheden voor nieuwe coalities zijn beperkt. Een waarschijnlijke coalitie lijkt me dan CDA+VVD+D66 of misschien CDA+VVD+PVV. Andere combinaties zijn waarschijnlijk alleen mogelijk in e vorm van regenboogcoalities. Met andere woorden: het CDA zal, zelfs na het aftreden va nde regering, waarschijnlijk weer deelnemen aan de volgende. Het lijkt me niet eens ondenkbaar dat Balkenende weer premier wordt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:11 schreef Ritmo het volgende:
CDA - VVD - D66 zou wel zo'n beetje mijn droomcoalitie zijn.
als het kabinet valt lijkt me dat einde Balkenende. Hij kan toch niet met goed fatsoen na weer een gevallen kabinet de kar gaan trekken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:57 schreef usernamediehetdoet het volgende:
Dat dacht ik de vorige keer ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:21 schreef rubbereend het volgende:
Ben erg benieuwd of Wilders nu ook tegen de VVD van leer zal trekken. Ze snoepen de laatste weken best wat weg bij de PVV en nu heeft Wilders munitie om naar de VVD te schieten
[..]
CDA en D66 zitten nog wel erg ver van elkaar af.
[..]
als het kabinet valt lijkt me dat einde Balkenende. Hij kan toch niet met goed fatsoen na weer een gevallen kabinet de kar gaan trekken.
Doe mij maar VVD-D66-PVV.. gaat niet lukken tho.quote:CDA - VVD - D66 zou wel zo'n beetje mijn droomcoalitie zijn.
quote:als het kabinet valt lijkt me dat einde Balkenende. Hij kan toch niet met goed fatsoen na weer een gevallen kabinet de kar gaan trekken.
CDA is in staat zich aan te passen en een andere vleugel naar voren te schuiven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:21 schreef rubbereend het volgende:
Ben erg benieuwd of Wilders nu ook tegen de VVD van leer zal trekken. Ze snoepen de laatste weken best wat weg bij de PVV en nu heeft Wilders munitie om naar de VVD te schieten
[..]
D66 is vrijzinnig, dat maakt ze vrij te vinden en doen wat ze willen. Die zullen best flexibel zijn als het op regeren aankomt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar als het nu valt komt Balkenende er wel beschadigd uit met dit rapport, dus kan me niet voorstellen dat er nog een termijn aanzit dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat dacht ik de vorige keer ook.
Dat zou ik ook wel te pruimen vinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:27 schreef ethiraseth het volgende:
Doe mij maar een GL-D66-VVD regering.![]()
Een mens kan dromen.
Wilders kan in geen enkel kabinet, dan heb je 3 maanden later alweer verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:24 schreef usernamediehetdoet het volgende:
[..]
Doe mij maar VVD-D66-PVV.. gaat niet lukken tho.
Vooral het CDA is erg flexibel als het op regeren aankomtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:31 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
D66 is vrijzinnig, dat maakt ze vrij te vinden en doen wat ze willen. Die zullen best flexibel zijn als het op regeren aankomt.
Maar hij zal sowieso wel bij de onderhandelingen betrokken moeten worden anders gaat hij helemaal roepen dat hij buiten gesloten wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wilders kan in geen enkel kabinet, dan heb je 3 maanden later alweer verkiezingen.
Volgens mij zijn zij toch de partij van de huidige coalitie die het meeste uit de formatie en regeerperiode hebben gesleept wat betreft eigen gedachtengoed.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vooral het CDA is erg flexibel als het op regeren aankomt
Laat maar lekker roepen en stampen dat kindje.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar hij zal sowieso wel bij de onderhandelingen betrokken moeten worden anders gaat hij helemaal roepen dat hij buiten gesloten wordt.
Dat is dan ook wel weer zo. Maar ik zie D66 eerder een kabinet van CDA, VVD en D66 tegenhouden dan het CDA dit zou doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:34 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Volgens mij zijn zij toch de partij van de huidige coalitie die het meeste uit de formatie en regeerperiode hebben gesleept wat betreft hij eigen gedachtengoed.
Dat hebben we aan onze vrienden van de PvdA te danken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:36 schreef One_of_the_few het volgende:
Het is wel slim van JP om het via deze commissie te regelen. Steun voor een parlementaire enquete is er vast bijna niet. Dus dit dossier wordt afgerond zonder dat er alles aan is gedaan de complete set van info te onderzoeken.
Dat er nu een onderzoek is gedaan toch ook? Vooral Klaas de Vries bleef er in de eerste kamer aan trekkenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:41 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat hebben we aan onze vrienden van de PvdA te danken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |