abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76713553
Waarom er niets gaat gebeuren: de VVD zal zich redelijk koest houden omdat ze zelf een groot deel van de schuld dragen, de CU houdt altijd zijn bek, de PvdA pleegt zelfmoord als ze het kabinet laten vallen en het CDA zal alles doen om zich uit deze situatie te draaien.

Een ruime meerderheid tegen al die moties van wantrouwen dus.
pi_76713566
Geen militaire aanwezigheid dus, maar wel militaire voorbereiding als ik het goed lees. Dat weegt voor mij, en waarschijnlijk ook voor de Kamer, nog steeds zwaar. In werkelijkheid dus geeneens heel veel verschil met militaire steun.
pi_76713647
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef Libereco het volgende:
Geen militaire aanwezigheid dus, maar wel militaire voorbereiding als ik het goed lees. Dat weegt voor mij, en waarschijnlijk ook voor de Kamer, nog steeds zwaar. In werkelijkheid dus geeneens heel veel verschil met militaire steun.
Tuurlijk wel. Militaire voorbereiding is heel normaal in dergelijke gevallen. Stel je voor dat zo'n voorbereiding pas begint als daadwerkelijk is besloten te gaan. Dan heb je nog lekker veel tijd over om je voor te bereiden als krijgsmacht...

Je moet niet alles willen aangrijpen om tegen dit kabinet te gebruiken.
pi_76713658
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef One_of_the_few het volgende:
conclusie 6,7,8, en 14 vind ik ok wel het vermelden waard.

Geen regie.
...
Balkenende is nog op geen enkel terrein in staat gebleken tot regie. Dat verwijt kun je hem politiek niet maken als je hebt gesteund dat hij weer premier werd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:16:50 #80
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76713678
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef Sloggi het volgende:
Waarom er niets gaat gebeuren: de VVD zal zich redelijk koest houden omdat ze zelf een groot deel van de schuld dragen, de CU houdt altijd zijn bek, de PvdA pleegt zelfmoord als ze het kabinet laten vallen en het CDA zal alles doen om zich uit deze situatie te draaien.

Een ruime meerderheid tegen al die moties van wantrouwen dus.
Ofwel: een politicus is per definitie chantabel.

Ofwel: onze manier van politiek bedrijven functioneert niet wanneer het er echt op aankomt.
Intelligent, but fucked up.
pi_76713686
De rol van de veiligheidsdiensten vergroot.

Rapporten stonden op gespannen voet terwijl kabinet meld van niet.

Commissie stiekem niet volledig ingelicht.

Tweede Kamer verkeerd ingelicht.

Tja, het begint lastig te worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76713737
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Balkenende is nog op geen enkel terrein in staat gebleken tot regie. Dat verwijt kun je hem politiek niet maken als je hebt gesteund dat hij weer premier werd.
Als het aan mij lag was hij nooit premier geworden. Nooit.
Ik vond hem onbekwaam, vind hem onbekwaam en hij zal onbekwaam blijven als premier.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76713750
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ofwel: een politicus is per definitie chantabel.

Ofwel: onze manier van politiek bedrijven functioneert niet wanneer het er echt op aankomt.
Dat weten we al zo'n 170 jaar, niet?
pi_76713806
Davids richt zich vooral op feitelijkheden en laat ook nog verschillende zaken (zoals politieke beslissingen) aan het parlement open als ik het goed interpreteer.
pi_76713870
http://twitter.com/JackdeVries/status/7664562873
quote:
Davids ontkracht alle spannende verhalen over militaire inzet en benoeming SG Navo van de afgelopen jaren. Mooi zo.
pi_76713917
quote:
Ik zou toch meer afwachtend zijn in een reactie via bijvoorbeeld twitter. Bekijk eerst eens hoe de media het oppakt bijvoorbeeld.
pi_76713960
quote:
Wat een simpele ziel. Het rapport ontkracht die beweringen niet, ze worden enkel niet onderschreven; er is geen bewijs voor.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:25:55 #88
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_76713994
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik zou toch meer afwachtend zijn in een reactie via bijvoorbeeld twitter. Bekijk eerst eens hoe de media het oppakt bijvoorbeeld.
Over De Hoop Scheffer heeft hij gelijk, en ik vermoed dat De Vries doelt op de uitzendingen van Archos. Hij heeft ook gelijk dat die verhalen (onderzeeërs/F16's/Apaches) ontkracht worden.
pi_76713996
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Militaire voorbereiding is heel normaal in dergelijke gevallen. Stel je voor dat zo'n voorbereiding pas begint als daadwerkelijk is besloten te gaan. Dan heb je nog lekker veel tijd over om je voor te bereiden als krijgsmacht...

Je moet niet alles willen aangrijpen om tegen dit kabinet te gebruiken.
Feit is dat Nederland deze inval nooit had moeten steunen. Dan was militaire voorbereiding ook niet nodig geweest. Maar ik zal proberen wat genuanceerder te doen. Het is een groot rapport dus ik moet alles nog even wat beter doorlezen. Duidelijk is in elk geval wel dat er fouten zijn gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 januari 2010 @ 11:26:05 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76714001
quote:
zo hij veegt zijn eigen straatje vast schoon
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:27:42 #91
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76714048
quote:
Wat een leugen weer van De Vries. De commissie zegt alleen dat er vooralsnog niet genoeg bewijs is gevonden voor actieven militaire inzet. Van 'ontkrachten' is dus geen sprake. Juist op dit punt heb je een parlementaire commissie nodig die onder ede mag horen. Zonder dat onder ede wordt gehoord, valt dit helemaal niet 'te ontkrachten'.

Maar goed, de leugens van De Vries hebben al 8 jaar succes in het overeind houden van een charisma- en regieloze Harrypotterfiguur, dus dat moet ik hem nageven.
pi_76714064
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:25 schreef Libereco het volgende:

[..]

Feit is dat Nederland deze inval nooit had moeten steunen. Dan was militaire voorbereiding ook niet nodig geweest. Maar ik zal proberen wat genuanceerder te doen. Het is een groot rapport dus ik moet alles nog even wat beter doorlezen. Duidelijk is in elk geval wel dat er fouten zijn gemaakt.
Er zijn heel veel fouten gemaakt, maar in dit geval niet. Een goed militair apparaat is op alles (binnen het redelijke) voorbereid. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je op dergelijke zaken voorbereid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 11:28:37 ]
pi_76714072
Reacties op de tweet van Jack de Vries: http://twitter.com/#search?q=jackdevries
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 januari 2010 @ 11:30:58 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76714166
Is die meneer ook gehoord die bij die persconferentie van die Amerikaanse generaal op het podium stond?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76714207
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:30 schreef rubbereend het volgende:
Is die meneer ook gehoord die bij die persconferentie van die Amerikaanse generaal op het podium stond?
Miscommunicatie, aldus het rapport.
pi_76714213
Ik was hier al bang voor. Mijn vermoeden is dat Davids niet de onderste steen heeft boven weten te krijgen. Het is in ieder geval gebleken dat de Britten ons land hebben gevraagd om militaire steun te verlenen, zo viel vandaag te lezen in de krant.

Nederland heeft een grotere rol gespeeld dan dit rapport doet vermoeden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:32:27 #97
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76714227
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:30 schreef rubbereend het volgende:
Ja, dat was een misverstand volgens het rapport, conclusie 40.

Knulligheidje waarvoor Kamp politiek verantwoordelijk is.
pi_76714256
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, dat was een misverstand volgens het rapport, conclusie 40.

Knulligheidje waarvoor Kamp politiek verantwoordelijk is.
Kamp is wel op tijd vertrokken. +1 politiek instinct.
pi_76714298
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat een leugen weer van De Vries. De commissie zegt alleen dat er vooralsnog niet genoeg bewijs is gevonden voor actieven militaire inzet. Van 'ontkrachten' is dus geen sprake. Juist op dit punt heb je een parlementaire commissie nodig die onder ede mag horen. Zonder dat onder ede wordt gehoord, valt dit helemaal niet 'te ontkrachten'.

Maar goed, de leugens van De Vries hebben al 8 jaar succes in het overeind houden van een charisma- en regieloze Harrypotterfiguur, dus dat moet ik hem nageven.
Het is ook de Bijlmerenquete tactiek. Je weerlegt de meest wilde van de speculaties, en concludeert vervolgens dat er niks aan de hand is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76714308
Is dit een journalist van het CDA-krantje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')