Tuurlijk wel. Militaire voorbereiding is heel normaal in dergelijke gevallen. Stel je voor dat zo'n voorbereiding pas begint als daadwerkelijk is besloten te gaan. Dan heb je nog lekker veel tijd over om je voor te bereiden als krijgsmacht...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef Libereco het volgende:
Geen militaire aanwezigheid dus, maar wel militaire voorbereiding als ik het goed lees. Dat weegt voor mij, en waarschijnlijk ook voor de Kamer, nog steeds zwaar. In werkelijkheid dus geeneens heel veel verschil met militaire steun.
Balkenende is nog op geen enkel terrein in staat gebleken tot regie. Dat verwijt kun je hem politiek niet maken als je hebt gesteund dat hij weer premier werd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef One_of_the_few het volgende:
conclusie 6,7,8, en 14 vind ik ok wel het vermelden waard.
Geen regie.
...
Ofwel: een politicus is per definitie chantabel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef Sloggi het volgende:
Waarom er niets gaat gebeuren: de VVD zal zich redelijk koest houden omdat ze zelf een groot deel van de schuld dragen, de CU houdt altijd zijn bek, de PvdA pleegt zelfmoord als ze het kabinet laten vallen en het CDA zal alles doen om zich uit deze situatie te draaien.
Een ruime meerderheid tegen al die moties van wantrouwen dus.
Als het aan mij lag was hij nooit premier geworden. Nooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Balkenende is nog op geen enkel terrein in staat gebleken tot regie. Dat verwijt kun je hem politiek niet maken als je hebt gesteund dat hij weer premier werd.
Dat weten we al zo'n 170 jaar, niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ofwel: een politicus is per definitie chantabel.
Ofwel: onze manier van politiek bedrijven functioneert niet wanneer het er echt op aankomt.
quote:Davids ontkracht alle spannende verhalen over militaire inzet en benoeming SG Navo van de afgelopen jaren. Mooi zo.
Ik zou toch meer afwachtend zijn in een reactie via bijvoorbeeld twitter. Bekijk eerst eens hoe de media het oppakt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/JackdeVries/status/7664562873
[..]
Wat een simpele ziel. Het rapport ontkracht die beweringen niet, ze worden enkel niet onderschreven; er is geen bewijs voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Over De Hoop Scheffer heeft hij gelijk, en ik vermoed dat De Vries doelt op de uitzendingen van Archos. Hij heeft ook gelijk dat die verhalen (onderzeeërs/F16's/Apaches) ontkracht worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zou toch meer afwachtend zijn in een reactie via bijvoorbeeld twitter. Bekijk eerst eens hoe de media het oppakt bijvoorbeeld.
Feit is dat Nederland deze inval nooit had moeten steunen. Dan was militaire voorbereiding ook niet nodig geweest. Maar ik zal proberen wat genuanceerder te doen. Het is een groot rapport dus ik moet alles nog even wat beter doorlezen. Duidelijk is in elk geval wel dat er fouten zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Militaire voorbereiding is heel normaal in dergelijke gevallen. Stel je voor dat zo'n voorbereiding pas begint als daadwerkelijk is besloten te gaan. Dan heb je nog lekker veel tijd over om je voor te bereiden als krijgsmacht...
Je moet niet alles willen aangrijpen om tegen dit kabinet te gebruiken.
zo hij veegt zijn eigen straatje vast schoonquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat een leugen weer van De Vries. De commissie zegt alleen dat er vooralsnog niet genoeg bewijs is gevonden voor actieven militaire inzet. Van 'ontkrachten' is dus geen sprake. Juist op dit punt heb je een parlementaire commissie nodig die onder ede mag horen. Zonder dat onder ede wordt gehoord, valt dit helemaal niet 'te ontkrachten'.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er zijn heel veel fouten gemaakt, maar in dit geval niet. Een goed militair apparaat is op alles (binnen het redelijke) voorbereid. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je op dergelijke zaken voorbereid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:25 schreef Libereco het volgende:
[..]
Feit is dat Nederland deze inval nooit had moeten steunen. Dan was militaire voorbereiding ook niet nodig geweest. Maar ik zal proberen wat genuanceerder te doen. Het is een groot rapport dus ik moet alles nog even wat beter doorlezen. Duidelijk is in elk geval wel dat er fouten zijn gemaakt.
Miscommunicatie, aldus het rapport.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:30 schreef rubbereend het volgende:
Is die meneer ook gehoord die bij die persconferentie van die Amerikaanse generaal op het podium stond?
Ja, dat was een misverstand volgens het rapport, conclusie 40.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:30 schreef rubbereend het volgende:
Is die meneer ook gehoord die bij die persconferentie van die Amerikaanse generaal op het podium stond?
Kamp is wel op tijd vertrokken. +1 politiek instinct.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat was een misverstand volgens het rapport, conclusie 40.
Knulligheidje waarvoor Kamp politiek verantwoordelijk is.
Het is ook de Bijlmerenquete tactiek. Je weerlegt de meest wilde van de speculaties, en concludeert vervolgens dat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat een leugen weer van De Vries. De commissie zegt alleen dat er vooralsnog niet genoeg bewijs is gevonden voor actieven militaire inzet. Van 'ontkrachten' is dus geen sprake. Juist op dit punt heb je een parlementaire commissie nodig die onder ede mag horen. Zonder dat onder ede wordt gehoord, valt dit helemaal niet 'te ontkrachten'.
Maar goed, de leugens van De Vries hebben al 8 jaar succes in het overeind houden van een charisma- en regieloze Harrypotterfiguur, dus dat moet ik hem nageven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |