abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76628383
Klopt het imago dat de meeste rijkelui's kinderen en corpsballen voor de VVD stemmen? Maar hoe zit het met de gemiddelde Nederlander, zou jij als modale burger ook voor de VVD stemmen ook al is het min of meer een partij voor de rijke burger en elite?

Ik vind heel de politiek maar niks.
pi_76628473
Als dat zo was, was de partij veel kleiner.
Er stemmen ook mensen die uitkering krijgen op de VVD.
  zondag 10 januari 2010 @ 12:53:40 #3
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_76628732
Ik vind de VVD meer een partij voor middenstanders.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:01:27 #4
167595 mirved
Infobesitas
pi_76628994
VVD is naar mijn mening een partij die de werkende mens beloond.

Hoe meer geld een land inkomt, hoe meer geld de burgers te besteden hebben en hoe meer geld de regering kan uitgeven aan projecten ter verbetering van het land. VVD is dé partij die voor een betere economie staat. De linkse partijen bedoelen het goed. Maar de gevolgen van hun plannen werken averechts of zijn gewoon niet realistisch uit te voeren.

Ik vind het belachelijk dat omdat ik wel mijn best heb gedaan en nu veel verdien dat ik 52% van mijn inkomen moet afstaan om tal van andere luilakken te onderhouden.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:02:20 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76629032
De VVD is de partij voor mensen met een eigen huis die hun hypotheekaftrek willen behouden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76629080
Ik heb het idee dat de VVD meer voor bedrijven zijn dan voor burgers! Dat kan positief zijn, meer bedrijven in Nederland, betekent meer werk! Meer werk, meer geld! Meer geld voor overheid, meer betere voorzieningen!
pi_76629098
Ja, de partij is een club voor vervelende mensen die meer dan een ton verdienen. Analyses van het CPB, die de verkiezingsprogramma's doorrekenen, wijzen dat keer op keer uit.

Dat desalniettemin sinds Wiegel de VVD veel groter is dan sociaal-economisch logisch is doet daar niks vanaf. Kwestie van rechtse ideologische propaganda in de media.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76629158
Veel ondernemers . Al merk ik dat D66 ook nog wel populair is bij die groep!
pi_76629181
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef mirved het volgende:
Ik vind het belachelijk dat omdat ik wel mijn best heb gedaan en nu veel verdien dat ik 52% van mijn inkomen moet afstaan om tal van andere luilakken te onderhouden.
Dat lijkt toch altijd de grootste drive van mensen om VVD te stemmen. Één van de weinige punten wat al decennia achter elkaar hoog op de verkiezingscampagne staat, maar te weinig aanslaat. Men lijkt over het algemeen tevreden over de verzorgingsstaat in Nederland.
Dit, dus.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:08:37 #10
167595 mirved
Infobesitas
pi_76629258
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, de partij is een club voor vervelende mensen die meer dan een ton verdienen. Analyses van het CPB, die de verkiezingsprogramma's doorrekenen, wijzen dat keer op keer uit.

Dus omdat je meer dan een ton verdiend ben je vervelend?
  zondag 10 januari 2010 @ 13:10:27 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76629315
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat lijkt toch altijd de grootste drive van mensen om VVD te stemmen. Één van de weinige punten wat al decennia achter elkaar hoog op de verkiezingscampagne staat, maar te weinig aanslaat. Men lijkt over het algemeen tevreden over de verzorgingsstaat in Nederland.
Dat staat helemaal niet decennia lang in de verkiezingsprogramma's omdat Nederland voor 1990 nog een toptarief van 72% had voor inkomens boven de 200000 gulden.

VVD is vooral goed geweest in het verlagen van lasten voor het grootkapitaal. En o, o, wat zijn we daar met zijn allen rijker van geworden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 januari 2010 @ 13:11:02 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76629335
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:05 schreef Libereco het volgende:
Veel ondernemers .
quote:
Al merk ik dat D66 ook nog wel populair is bij die groep!
D66 verloochent haar principes steeds meer om in de gratie van het kapitaal te komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76629340
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:08 schreef mirved het volgende:
Je kent Klopkoek nog niet?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 10 januari 2010 @ 13:11:29 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76629352
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:08 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar in jouw geval klopt het wel
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 13:11:54 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76629365
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef FJD het volgende:

[..]

Je kent Klopkoek nog niet?
Ik ken jou helaas wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76629382
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ken jou helaas wel.
Ik verdien nog geen ton dus ik ben nog liev
pi_76629430
Dat imago klopt ja. Wat niet wil zeggen dat alle VVD'ers rijke lui en corspballen zijn overigens. Maar het is wel die groep waar de VVD het beste voor 'zorgt'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76629451
quote:

Als je even geen werk hebt, dan krijg je een uitkering! Je (toekomstige) kinderen kunnen bijna gratis studeren en als het kan, krijg je kinderbijslag. En als je oud bent, krijg je een pensioen. Dan lijkt me 52% best redelijk.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:14:55 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76629473
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat helemaal niet decennia lang in de verkiezingsprogramma's omdat Nederland voor 1990 nog een toptarief van 72% had voor inkomens boven de 200000 gulden.

VVD is vooral goed geweest in het verlagen van lasten voor het grootkapitaal. En o, o, wat zijn we daar met zijn allen rijker van geworden.
Ten eerste hebben we het dan over 20 jaar, vandaar dat ik ook spreek over decennia.
En ten tweede heeft de partij voor 1990 al vaker de verzogingsstaat aan de kaak gesteld, onder het motto zoals hierboven wordt beschreven. Het kwam in discussies met de VVD regelmatig terug.
Dit, dus.
pi_76629679
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:14 schreef JoeThePlumber het volgende:
Als je even geen werk hebt, dan krijg je een uitkering! Je (toekomstige) kinderen kunnen bijna gratis studeren en als het kan, krijg je kinderbijslag. En als je oud bent, krijg je een pensioen. Dan lijkt me 52% best redelijk.
Het is ook terecht. Niet iedereen is gelijk geboren en heeft dezelfde mogelijkheden en inkomsten belasting is een mooie manier om daar een correctie op los te laten.

Wat ik wel vervelend vind is de algemene roep zoveel mogelijk inkomensafhankelijk te maken. Als je dat wil dan moet je ook de vlaktaks in willen voeren maar dat is dan nooit de bedoeling. Ach ja
pi_76629820
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat imago klopt ja. Wat niet wil zeggen dat alle VVD'ers rijke lui en corspballen zijn overigens. Maar het is wel die groep waar de VVD het beste voor 'zorgt'.
Vergeet ook niet dat we die 'rijken' indirect ook nodig hebben. De tuin moet ook gedaan worden, wat schilderwerk en wat uitbreiding van huis, bij wijze van spreken...
pi_76629878
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:22 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat we die 'rijken' indirect ook nodig hebben. De tuin moet ook gedaan worden, wat schilderwerk en wat uitbreiding van huis, bij wijze van spreken...
Daar zeg ik verder toch niks over? Ik zeg alleen dat rijke lui en corpsballen idd veel bij de VVD zitten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76629937
quote:
Ja, vertel dat maar aan die stratenmaker die 40 uur per week op zijn knieen zit.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:25:41 #24
167595 mirved
Infobesitas
pi_76629938
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:14 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik kan voor me zelf zorgen mocht ik zonder werk komen te zitten tijdelijk. Ik kan mijn eigen kinderen hun studie betalen en mijn eigen pensioen bijeen sparen en dan hield ik nog veel meer geld over dan die 52% die ik 40+ jaar heb afgestaan.

Overigens ben ik niet voor afschaffing van al die faciliteiten. Maar je hoort vaker van de SP/PVDA kant dat de rijken nog meer belast moeten worden. Het enige waar dit toe zal leiden is dat deze mensen Nederland ontvluchten en er dus helemaal geen belastinginkomsten meer binnenkomen en dat de minder bedeelde gewoon meer moeten gaan betalen.

Je kan beter van 10 miljardairs 20% belasting vragen dan van 1 50%
pi_76630039
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:25 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik kan voor me zelf zorgen mocht ik zonder werk komen te zitten tijdelijk. Ik kan mijn eigen kinderen hun studie betalen en mijn eigen pensioen bijeen sparen en dan hield ik nog veel meer geld over dan die 52% die ik 40+ jaar heb afgestaan.
Niet iedereen is in staat om te studeren. En die stratenmakers hebben we ook nodig. Dus prima dat ik wat meer belasting betaal om er voor de zorgen dat als een zo'n stratenmaker arbeidsongeschikt wordt, dat hij toch een inkomen heeft.
pi_76630088
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar zeg ik verder toch niks over? Ik zeg alleen dat rijke lui en corpsballen idd veel bij de VVD zitten.
..sorry!!

Heb alleen je als quote gebruikt, niet om je af te katten?
pi_76630089
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
De VVD is de partij voor mensen met een eigen huis die hun hypotheekaftrek willen behouden.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:29:22 #28
167595 mirved
Infobesitas
pi_76630093
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Niet iedereen is in staat om te studeren. En die stratenmakers hebben we ook nodig. Dus prima dat ik wat meer belasting betaal om er voor de zorgen dat als een zo'n stratenmaker arbeidsongeschikt wordt, dat hij toch een inkomen heeft.
Ik heb mijn post even verder aangepast.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:32:32 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76630227
Eigenlijk zou de VVD een liberale partij moeten zijn. Dus vrijheid voor iedereen en weinig overheidsbemoeienis.

Dat gaat enkel alleen op wanneer de achterban van de VVD hier voordeel bij heeft. In andere gevallen mag de overheid juist weer maximaal betalen.

Het is dus, net als de meeste partijen in Nederland, een belangenpartij. Voor inderdaad de ondernemers, de beter gestelden en tegenwoordig ook wel voor arbeiders die vinden dat ze genoeg belasting betalen.

Niks verkeerd aan overigens. Wel jammer dat het liberale gedachtengoed eigenlijk niet meer meespeelt, enkel wanneer het eigenbelang is.
The End Times are wild
pi_76630300
quote:

Overigens ben ik niet voor afschaffing van al die faciliteiten. Maar je hoort vaker van de SP/PVDA kant dat de rijken nog meer belast moeten worden. Het enige waar dit toe zal leiden is dat deze mensen Nederland ontvluchten en er dus helemaal geen belastinginkomsten meer binnenkomen en dat de minder bedeelde gewoon meer moeten gaan betalen.

En de VVD roept om minder. Zo houden ze elkaar in balans
pi_76630308
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:32 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zou de VVD een liberale partij moeten zijn. Dus vrijheid voor iedereen en weinig overheidsbemoeienis.

Dat gaat enkel alleen op wanneer de achterban van de VVD hier voordeel bij heeft. In andere gevallen mag de overheid juist weer maximaal betalen.

Het is dus, net als de meeste partijen in Nederland, een belangenpartij. Voor inderdaad de ondernemers, de beter gestelden en tegenwoordig ook wel voor arbeiders die vinden dat ze genoeg belasting betalen.

Niks verkeerd aan overigens. Wel jammer dat het liberale gedachtengoed eigenlijk niet meer meespeelt, enkel wanneer het eigenbelang is.
Is D66 een liberale partij naar jouw mening?
pi_76630346
quote:

Hear, hear!

Armoede van de politiek; een gebrek aan een grote visie.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:35:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76630354
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Is D66 een liberale partij naar jouw mening?
Veel liberaler dan de VVD. Helaas ook veel linkser. VVD is eigenlijk gewoon conservatief, dat strookt niet helemaal met liberalisme. (Muv economisch vlak)
The End Times are wild
pi_76630716
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:35 schreef FJD het volgende:

[..]

Hear, hear!

Dat komt omdat veel partijen het helaas nodig vinden te reageren op de populariteit van partijen als de PVV.
pi_76630901
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:35 schreef FJD het volgende:

[..]

Hear, hear!

Wat zie jij dan aan een grote visie, Nederlanders zijn al erg verdeeld...
pi_76630923
De VVD lijkt mij de partij voor de bange burger met een eigen huis en een auto die wel aan het handje van de overheid wil worden meegenomen als het uitkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:49:19 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76630966
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat komt omdat veel partijen het helaas nodig vinden te reageren op de populariteit van partijen als de PVV.
Of bedoel je misschien: zich iets aan te trekken van wat er onder de bevolking leeft ?

Het zou inderdaad allemaal veel comfortabeler zijn voor de elite als alles net als vroeger was gebleven. Geen internet maar wel 100% staatscontrole op de media. De krantenlokalen gevuld met hoogopgeleide, links-geindoctrineerde journalisten die braaf neerpenden wat het volk moest horen. Leuke feestjes met weldenkende gelijkgestemden, het serveerstertje mocht voor 2 gulden per uur bitterballen rondbrengen. Als het volk al een mening had dan hoorde je die in ieder geval niet. In voetbalkantines en aan de borreltafel had je niks te zoeken.

Gelukkig laat het volk zich steeds minder gemakkelijk iets voorliegen. Het internet is vrij en iedereen kan schrijven en zeggen en lezen wat hij wil. En dat valt de Linkse Kerk heel erg tegen.
The End Times are wild
pi_76631227
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, de partij is een club voor vervelende mensen die meer dan een ton verdienen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_76631432
De VVD staat wel voor meer veiligheid, dus meer voor politie en defensie!
pi_76631462
quote:

Komt omdat na Bolkestein vertrokken is de "linkse" kant van de VVD de overhand heeft gekregen.
Overigens vind ik de VVD allang niet meer de partij voor de ondernemers.
Ik denk dat er in Nederland ook best ruimte zal zijn voor een rechts liberale partij, hopelijk wel 1 van fatsoenlijke en wijze mensen. Mensen als Zalm, Wijers, Nelie Kroes, Bolkestein.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76631486
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:47 schreef JoeThePlumber het volgende:
Wat zie jij dan aan een grote visie, Nederlanders zijn al erg verdeeld...
Noem mij naief maar ik verwacht van een politiek leider dat deze in vier zinnen de guidelines uit kan leggen waarlangs hij/zij Nederland naar een betere toekomst gaat loodsen. Dat zijn dus geen concrete programmapunten en het zijn al helemaal geen reacties op weer een nieuwe hype. Uiteraard zijn die guidelines voor iedereen anders; een SP zal veel meer focussen op het herverdelen van inkomen en een grotere overheid terwijl een liberale partij meer zal focussen op een eigen verantwoordelijkheid en het inkrimpen van de overheid.

Maar goed, tegenwoordig lijkt visie wel iets engs. Je kunt je beter richten op reacties op het nieuws van vandaag de dag, dat werkt veel beter.
pi_76631761
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of bedoel je misschien: zich iets aan te trekken van wat er onder de bevolking leeft ?
Als je het zo wil noemen, ook prima. Vroeger stemde je op de partij die het best bij je paste. Nu lijkt het een beetje alsof partijen hard werken om bij zoveel mogelijk mensen te (lijken) passen. Dat vind ik verkeerd.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:08:22 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76631914
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou inderdaad allemaal veel comfortabeler zijn voor de elite als alles net als vroeger was gebleven. Geen internet maar wel 100% staatscontrole op de media. De krantenlokalen gevuld met hoogopgeleide, links-geindoctrineerde journalisten die braaf neerpenden wat het volk moest horen. Leuke feestjes met weldenkende gelijkgestemden, het serveerstertje mocht voor 2 gulden per uur bitterballen rondbrengen. Als het volk al een mening had dan hoorde je die in ieder geval niet. In voetbalkantines en aan de borreltafel had je niks te zoeken.

Gelukkig laat het volk zich steeds minder gemakkelijk iets voorliegen. Het internet is vrij en iedereen kan schrijven en zeggen en lezen wat hij wil. En dat valt de Linkse Kerk heel erg tegen.
Wat een rukkertje ben je toch ook
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:08:41 #44
167595 mirved
Infobesitas
pi_76631931
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
De VVD lijkt mij de partij voor de bange burger met een eigen huis en een auto die wel aan het handje van de overheid wil worden meegenomen als het uitkomt.
En de PVDA/SP de partij van de burger die alles gratis van de regering wil krijgen.

VVD staat toch voor inperking regering.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:09:58 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76631996
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ten eerste hebben we het dan over 20 jaar, vandaar dat ik ook spreek over decennia.
En ten tweede heeft de partij voor 1990 al vaker de verzogingsstaat aan de kaak gesteld, onder het motto zoals hierboven wordt beschreven. Het kwam in discussies met de VVD regelmatig terug.
De VVD heeft totdat oetlul Wiegel aan de macht kwam de verzorgingsstaat ondersteund.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:10:11 #46
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76632012
Nee, het is de partij voor de intelligente, fatsoenlijke mens met een groot sociaal hart.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:11:38 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632082
quote:

[..]

Draai het eens om. Wat hebben al die jaren van belastingverlagingen en privatiseringen ons gebracht?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76632135
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:46 schreef OldJeller het volgende:
Als dat zo was, was de partij veel kleiner.
Er stemmen ook mensen die uitkering krijgen op de VVD.
Dit dus. Het is gewoon een partij voor iedereen, ongeacht wat sommigen hier verklaren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76632205
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Draai het eens om. Wat hebben al die jaren van belastingverlagingen en privatiseringen ons gebracht?
Ga het Onderzoek Marktwerkingsbeleid maar lezen.

http://www.ez.nl/Actueel/(...)_Marktwerkingsbeleid
  zondag 10 januari 2010 @ 14:14:17 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632215
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Laat dit nu toevallig een liberale individualistische visie zijn. Grappig hoe iedereen eigenlijk liberaal is geworden. In navolging van de VS heb je nu enkel nog links liberalen en rechts liberalen.

Er is niks mis met een individualistische benadering maar ik combineer het graag ook met een holistische optiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:14:48 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632236
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:14 schreef waht het volgende:

[..]

Door EZ
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:15:04 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76632247
VVD is de enige partij die niet alles wil herverdelen om ambtenaren aan het werk te houden en de stemmenmachine aan de praat te houden.
Helaas doen ze iedere keer met alle linkse onzin mee zodra ze enige macht hebben.

Prima partij voor KK dus.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:16:11 #53
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76632298
Ik vind de conservatieve maatschappelijke standpunten van de VVD ruk.
Intelligent, but fucked up.
pi_76632364
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:14 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zelfde onderzoek weer? Dat geeft helemaal geen antwoord op die vraag.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:17:38 #55
167595 mirved
Infobesitas
pi_76632371
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vind de conservatieve maatschappelijke standpunten van de VVD ruk.
Zoals?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:18:12 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632390
D66 is trouwens een VVD light geworden. Dus de VVD is eigenlijk nog veel groter helaas.

Vroeger ging het D66 om het politieke en het culturele. Hun nadruk op onderwijs was bedoeld om mensen te ontvoogden, zelfstandig te maken, zelf te kunnen laten nadenken en ze op te voeden tot actieve politieke wezens. Nu hoor ik Pechtold er ook over praten, maar gaat het enkel om de economie. Vandaar dat de bestuurlijke hervormingen in de prullenbak zijn gestopt door D66. Het is qua orientatie (en ook qua ideeën) gewoon een VVD-light geworden. Economie uber alles.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:18:32 #57
167595 mirved
Infobesitas
pi_76632409
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welvaart.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:19:35 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632451
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:15 schreef Hyperdude het volgende:
VVD is de enige partij die niet alles wil herverdelen om ambtenaren aan het werk te houden en de stemmenmachine aan de praat te houden.
Helaas doen ze iedere keer met alle linkse onzin mee zodra ze enige macht hebben.

Prima partij voor KK dus.
VVD wil prima herverdelen. Doen ze ook niet geheimzinnig over. Maar dan van arm naar rijk.

Bij sport zijn ze er bijvoorbeeld kampioen in om geld bedoeld voor de breedtesport over te hevelen naar de topsport en vadsige bondsbestuurders.

Staatssteun voor voormalige overheidsbedrijven (veolia) doen ze ook helemaal niet moeilijk over. Want ja 'het geeft zo'n gedoe als straks de bussen niet meer rijden'.

Corrupte kutpartij is het gewoon en ja, dat geldt nog meer voor het CDA en in gelijke mate voor de PvdA
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:19:49 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632460
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:18 schreef mirved het volgende:

[..]

Welvaart.
Voor wie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76632551
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:19 schreef Klopkoek het volgende:
Voor wie.
Voor wie niet.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:22:23 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632578
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Voor wie niet.
Voor het kostwinnersgezin die de verantwoordelijkheid heeft genomen om zijn kinderen op te voeden. Bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:22:46 #62
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76632595
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:17 schreef mirved het volgende:

[..]

Zoals?
Zo ongeveer alles uit de koker van Fredje Teeven, om te beginnen.

Maar ook de intrieste campagne met de welbekende schoteltjes op balkonnetjes waar de VVD wel een oplossing voor had.

Men gaat mij iets te veel mee in de conservatieve heropleving. Er zit weinig liberaals meer aan.
pi_76632642
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Door EZ
Maar natuurlijk. En EZ is een schaakstuk van het grootkapitaal, hoe kon ik dat vergeten.

Welke ministeries/organisaties/instellingen zijn wel te vertrouwen? Het wetenschappelijk bureau van de SP natuurlijk, maar welke nog meer?
pi_76632655
quote:

Hoe meer geld een land inkomt, hoe meer geld de burgers te besteden hebben en hoe meer geld de regering kan uitgeven aan projecten ter verbetering van het land. VVD is dé partij die voor een betere economie staat. De linkse partijen bedoelen het goed. Maar de gevolgen van hun plannen werken averechts of zijn gewoon niet realistisch uit te voeren.

Helemaal mee eens
  zondag 10 januari 2010 @ 14:24:29 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632674
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zo ongeveer alles uit de koker van Fredje Teeven, om te beginnen.

Maar ook de intrieste campagne met de welbekende schoteltjes op balkonnetjes waar de VVD wel een oplossing voor had.

Men gaat mij iets te veel mee in de conservatieve heropleving. Er zit weinig liberaals meer aan.
Het liberalisme is in nederland altijd al een beetje conservatief geweest. De vooroorlogse LSP was net zo conservatief (en liepen aanvankelijk gewoon achter hitler aan). Grote uitzondering was de VVD van de eerste 20/30 jaar na de oorlog, totdat wiegel aan de macht kwam.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:25:59 #66
167595 mirved
Infobesitas
pi_76632737
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor het kostwinnersgezin die de verantwoordelijkheid heeft genomen om zijn kinderen op te voeden. Bijvoorbeeld.
Als het aan de VVD zou liggen zouden deze minder belasting moeten betalen. Dus zie niet in hoe het slechter voor hun zou zijn.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:26:24 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632755
"52% van mijn inkomen" is ook weer zo'n onzin. In de praktijk komt dat voor de veelverdieners neer op maximaal 30%.

En degenen die helemaal niks hoeven te betalen zijn de NV's van het grootkapitaal. Die betalen gemiddeld 1 tot 2% en dat is trouwens nog veel minder dan wat ze in de VS moeten betalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:26:55 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76632773
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:25 schreef mirved het volgende:

[..]

Als het aan de VVD zou liggen zouden deze minder belasting moeten betalen. Dus zie niet in hoe het slechter voor hun zou zijn.
Dude, deze mensen zijn ook minder belasting gaan betalen. Toch zijn ze er amper op vooruit gegaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76632835
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ja die waren 40 jaar terug veel beter af inderdaad
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
Dude, deze mensen zijn ook minder belasting gaan betalen. Toch zijn ze er amper op vooruit gegaan.
http://www.inoverheid.nl/(...)en-vijf-procent.html
"De gemeentelijke belastingen stijgen dit jaar met gemiddeld vijf procent"

http://www.binnenlandsbes(...)rworpen.141777.lynkx
"houden ze vast aan hun looneis van 1,5 procent erbij in 2009 en nog eens 1,25 procent erbovenop in 2010"

Gemeentelijke lasten stijgen met gemiddeld 5% maar het CAO-loon stijgt met max 1,5%. Ja het was het grootkapitaal!
  zondag 10 januari 2010 @ 14:30:16 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76632917
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

VVD wil prima herverdelen. Doen ze ook niet geheimzinnig over. Maar dan van arm naar rijk.

..
Er gaat in NL geen cent van de lage inkomens naar de hoge inkomens. Er gaat in jouw optiek te weinig geld van rijk naar arm; dat is wat anders.

Ben zelf ondernemertje met wat personeel (<10 man), en in NL heb je als kleine ondernemer geen f*ck aan welke partij dan ook.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76632993
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:23 schreef waht het volgende:
Welke ministeries/organisaties/instellingen zijn wel te vertrouwen?
Dit was een serieuze vraag, KK. Bij welke instelling zet jij niet direct vraagtekens?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:32:55 #72
167595 mirved
Infobesitas
pi_76633035
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
"52% van mijn inkomen" is ook weer zo'n onzin. In de praktijk komt dat voor de veelverdieners neer op maximaal 30%.

En degenen die helemaal niks hoeven te betalen zijn de NV's van het grootkapitaal. Die betalen gemiddeld 1 tot 2% en dat is trouwens nog veel minder dan wat ze in de VS moeten betalen.
VPB = 20%
pi_76633056
W
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het liberalisme is in nederland altijd al een beetje conservatief geweest. De vooroorlogse LSP was net zo conservatief (en liepen aanvankelijk gewoon achter hitler aan). Grote uitzondering was de VVD van de eerste 20/30 jaar na de oorlog, totdat wiegel aan de macht kwam.
Wiegel...die gast van eigen risico ziekenfonds
pi_76633077
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:18 schreef Klopkoek het volgende:
D66 is trouwens een VVD light geworden. Dus de VVD is eigenlijk nog veel groter helaas.

Vroeger ging het D66 om het politieke en het culturele. Hun nadruk op onderwijs was bedoeld om mensen te ontvoogden, zelfstandig te maken, zelf te kunnen laten nadenken en ze op te voeden tot actieve politieke wezens. Nu hoor ik Pechtold er ook over praten, maar gaat het enkel om de economie. Vandaar dat de bestuurlijke hervormingen in de prullenbak zijn gestopt door D66. Het is qua orientatie (en ook qua ideeën) gewoon een VVD-light geworden. Economie uber alles.
Als het aan jouw visie ligt wil helemaal niemand werken, want zodra je goed verdiend ben je een ordinaire uitbuiter en asociaal.
pi_76633189
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. En EZ is een schaakstuk van het grootkapitaal, hoe kon ik dat vergeten.

Welke ministeries/organisaties/instellingen zijn wel te vertrouwen? Het wetenschappelijk bureau van de SP natuurlijk, maar welke nog meer?
EZ kun je geen oordeel toevertrouwen over wat marktwerking ons heeft opgeleverd. Dat hebben ze namelijk helemaal niet onderzocht. Het kader is namelijk al gegeven, marktwerking moest en zou er komen, dat was Europees ook al zo bepaald.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:36:27 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76633210
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:28 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja die waren 40 jaar terug veel beter af inderdaad
[..]

http://www.inoverheid.nl/(...)en-vijf-procent.html
"De gemeentelijke belastingen stijgen dit jaar met gemiddeld vijf procent"

http://www.binnenlandsbes(...)rworpen.141777.lynkx
"houden ze vast aan hun looneis van 1,5 procent erbij in 2009 en nog eens 1,25 procent erbovenop in 2010"

Gemeentelijke lasten stijgen met gemiddeld 5% maar het CAO-loon stijgt met max 1,5%. Ja het was het grootkapitaal!
De stijging van gemeentelijke lasten is een gevolg van VVD beleid om zoveel mogelijk naar de gemeente te verplaatsen. Het idee was dat gemeenten met elkaar gaan concurreren. En dan met name op de gebieden waar de VVD het graag ziet (de bijstand, thuiszorg en andere dingetjes voor zieligheidssimulerende mensjes)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:37:58 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76633270
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:32 schreef mirved het volgende:

[..]

VPB = 20%
Ja, en dat was eerst bijna het dubbele vrind.

De gewone kleine ondernemer betaalt wel wat meer dan die 2% maar de grote corporaties betalen gewoon niet meer dan 1 tot 2 procent. En dat is zoals gezegd zelfs nog minder dan wat men in de VS betaalt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:38:06 #78
167595 mirved
Infobesitas
pi_76633273
Stel je hebt je eigen zaak en je betaald jezelf loon uit:

alles meer dan 53.860,- = 52% belasting

Dan heb je nog winst over je zaak:

VPB = 20%
pi_76633397
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

EZ kun je geen oordeel toevertrouwen over wat marktwerking ons heeft opgeleverd. Dat hebben ze namelijk helemaal niet onderzocht. Het kader is namelijk al gegeven, marktwerking moest en zou er komen, dat was Europees ook al zo bepaald.
Het zou dan ook erg moeilijk zijn om te bepalen wat een ander mogelijk beleid zou hebben opgeleverd.
pi_76633402
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef mirved het volgende:
Stel je hebt je eigen zaak en je betaald jezelf loon uit:

alles meer dan 53.860,- = 52% belasting

Dan heb je nog winst over je zaak:

VPB = 20%
Ik neem aan dat je het over een VOF/Eenmanszaak hebt?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:42:34 #81
167595 mirved
Infobesitas
pi_76633480
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en dat was eerst bijna het dubbele vrind.

De gewone kleine ondernemer betaalt wel wat meer dan die 2% maar de grote corporaties betalen gewoon niet meer dan 1 tot 2 procent. En dat is zoals gezegd zelfs nog minder dan wat men in de VS betaalt.
Gast ik ben accountant. Ik werk iedere dag met deze bedrijven. 2% is bullshit.

En ja deze tarieven zijn sinds 1995 omlaag aan het gaan om zo meer werkgelegenheid binnen te halen en meer bedrijven = meer belastingopbrengsten.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:43:04 #82
167595 mirved
Infobesitas
pi_76633509
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over een VOF/Eenmanszaak hebt?
BV

en een ondernemer moet zelf zijn pensioen bij een sparen. Een hoop afdragen aan werknemersfaciliteiten etc. Het is echt geen vetpot.
pi_76633511
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
De stijging van gemeentelijke lasten is een gevolg van VVD beleid om zoveel mogelijk naar de gemeente te verplaatsen. Het idee was dat gemeenten met elkaar gaan concurreren. En dan met name op de gebieden waar de VVD het graag ziet (de bijstand, thuiszorg en andere dingetjes voor zieligheidssimulerende mensjes)
Pas je op dat je geen been breekt vandaag? Zoveel gedraai met zoveel gladheid is gevaarlijk!
  zondag 10 januari 2010 @ 14:45:42 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76633629
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:42 schreef mirved het volgende:

[..]

Gast ik ben accountant. Ik werk iedere dag met deze bedrijven. 2% is bullshit.

En ja deze tarieven zijn sinds 1995 omlaag aan het gaan om zo meer werkgelegenheid binnen te halen en meer bedrijven = meer belastingopbrengsten.
Zo dacht Reagan ook. Voodoo economics heet dat
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76633634
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:40 schreef waht het volgende:

Het zou dan ook erg moeilijk zijn om te bepalen wat een ander mogelijk beleid zou hebben opgeleverd.
Dat is dan nog geen reden om te suggereren dat er een antwoord op die vraag is te vinden in een nogal omvangrijk stuk tekst.
pi_76633767
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat was jouw beroep ook alweer
pi_76633797
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan nog geen reden om te suggereren dat er een antwoord op die vraag is te vinden in een nogal omvangrijk stuk tekst.
Heb je gelijk in, maar dan kun je altijd nog enkel de conclusie bekijken. Het grootste deel van dat onderzoek bestaat uit bijlagen, trouwens.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:49:44 #88
167595 mirved
Infobesitas
pi_76633817
quote:

[..]

Hoe jij denkt dacht Stalin ook. Communisme heet dat.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:50:21 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76633849
als meneer mirved accountant is dan moet hij in ieder geval niet doen alsof de grote bedrijven 20% betalen. Dat is zeer zeker niet zo
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 14:50:55 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76633881
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:49 schreef mirved het volgende:

[..]

Als je dit soort teksten uit je muil gaat spuwen dan houd ik er weer mee op. De groeten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76634002
quote:

[..]

http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=1120

En zoals je ziet ging het op alle fronten beter, niet alleen met de rijken.
pi_76634034
Mees asociale partij die er in NL te vinden is. Je bent grenzeloos egoïstisch/ZIEK als je ook maar op durft te stemmen.

Vreselijke partij, die de zwakke het leven compleet kapot wilt maken.

Het liefst om zeep die partij.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:54:04 #93
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76634060
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:49 schreef mirved het volgende:

[..]

Stalin heeft het communisme uitgevonden, welja.
pi_76634065
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
als meneer mirved accountant is dan moet hij in ieder geval niet doen alsof de grote bedrijven 20% betalen. Dat is zeer zeker niet zo
Wel eens van BTW gehoord? Die is al 19 procent eikel.
pi_76634104
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Mees asociale partij die er in NL te vindne is. Je bent grenzeloos egoistisch/ZIEK als je ook maar op durft te stemmen.

Je bent niet meer van een troll te onderscheiden.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:55:36 #96
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76634139
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wel eens van BTW gehoord? Die is al 19 procent eikel.
Die rekent men niet door idd.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:55:48 #97
167595 mirved
Infobesitas
pi_76634149
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Stalin heeft het communisme uitgevonden, welja.
Waar zeg ik dat? Net als of reagon voodoo economics heeft uitgevonden (hetgene waar ik op reageerde)
pi_76634239
Het is voor bedrijven volstrekt rechtvaardig om in een zo gunstig mogelijk belastingklimaat terecht te komen. Je neemt voordeel waar dat kan. Daar is voor de rest niets slechts of illegaals aan.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 10 januari 2010 @ 14:57:49 #99
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76634243
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:55 schreef mirved het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Net els of reagon voodoo economics heeft uitgevonden (hetgene waar ik op reageerde)
Je zegt het niet, maar het is een redelijk logische gevolgtrekking uit wat er staat.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:58:35 #100
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76634272
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:57 schreef axis303 het volgende:
Het is voor bedrijven volstrekt rechtvaardig om in een zo gunstig mogelijk belastingklimaat terecht te komen. Je neemt voordeel waar dat kan. Daar is voor de rest niets slechts of illegaals aan.
Wanneer dat ten koste gaat van het grotere geheel is daar uiteraard wel iets slechts aan.

Het is alleen verdomd moeilijk dergelijke dingen objectief vast te stellen.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:58:45 #101
167595 mirved
Infobesitas
pi_76634280
quote:

[..]

Als je dit soort teksten uit je muil gaat spuwen dan houd ik er weer mee op. De groeten.
Jij begint toch met argumenten meteen af te doen als onzin door ze te vergelijken met totaal andere zaken. Jij mag het wel bij andere doen maar men mag het niet bij jou doen?
pi_76634407
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wanneer dat ten koste gaat van het grotere geheel is daar uiteraard wel iets slechts aan.

Nee, dat betekend gewoon dat loon/winst belasting niet klopt, als je gewoon betaald over dat gene wat je gebruikt dan krijg je dit soort "vluchten" ook niet.
pi_76634420
quote:
Om dan 8 minuten later in een ander topic te roepen;
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:58 schreef Klopkoek het volgende:
Krijg toch een ziekte sachertorte. Je bent een schande net zoals Hans Janssen en die andere flapdrol die in de OP wordt genoemd.
pi_76634474
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Om dan 8 minuten later in een ander topic te roepen;
[..]

pi_76634512
Klopkoek lijkt me echt een potentieel figuur die nadat ze contract niet verlengd word ze baas neerschiet.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:04:09 #106
167595 mirved
Infobesitas
pi_76634552
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Mees asociale partij die er in NL te vinden is. Je bent grenzeloos egoïstisch/ZIEK als je ook maar op durft te stemmen.

Totaal niets asociaals aan.

Wat asociaal is dat andere hard moeten werken omdat andere mensen te lui zijn om iets zelf te doen. Met de huidige wetgeving zijn de kansen voor iedereen gelijk. Je krijgt gewoon studiefinanciering om te leren tot het niveau dat jij wilt. Overigens was dit 10-20 jaar geleden nog veel beter geregeld.

De VVD is niet voor afschaffing van uitkeringen voor gehandicapte, arbeidsongeschikten (de zwakkere). Of bedoel je luilakken die niets willen bereiken ja die zijn ook zwak. Maar die hoeven ook niet beloond te worden voor hun zwakheid.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:04:50 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76634592
KIjk eens wat ik hier allemaal over me heen krijg maar goed, ik ben alweer weg. al was het maar omdat ik niet tussen dit soort zieke figuren wil zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76634651
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef Klopkoek het volgende:
KIjk eens wat ik hier allemaal over me heen krijg maar goed, ik ben alweer weg. al was het maar omdat ik niet tussen dit soort zieke figuren wil zitten.
Dag onrendabele.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:06:53 #109
167595 mirved
Infobesitas
pi_76634692
quote:
Zo het zaad, zo de oogst
  zondag 10 januari 2010 @ 15:06:54 #110
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76634694
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, dat betekend gewoon dat loon/winst belasting niet klopt, als je gewoon betaald over dat gene wat je gebruikt dan krijg je dit soort "vluchten" ook niet.
Onzin!!!

Als die verhouding wel zou kloppen zou men nog altijd op zoek zijn naar minder kosten. Dat zou dus betekenen dat de enige kloppende verhouding die is waarbij men niets afdraagt.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:07:21 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76634727
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dag onrendabele.
Dag homo met je leugenachtige cato schrijfseltjes
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76634733
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Reken je dan ook nog even af over wat je al van kinds af aan gebruikt hebt? Of beginnen we pas te tellen nu jij al in vrede en veiligheid over 's lands wegen keurig georganiseerde onderwijsinstellingen hebt weten te bereiken?
pi_76634767
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef mirved het volgende:

[..]

Totaal niets asociaals aan.

De VVD is niet voor afschaffing van uitkeringen voor gehandicapte, arbeidsongeschikten (de zwakkere). Of bedoel je luilakken die niets willen bereiken ja die zijn ook zwak. Maar die hoeven ook niet beloond te worden voor hun zwakheid.
Ze willen niets anders dan een ministelsel, waarin de zwakken totaal gemarginaliseerd worden. Net teveel om niet te sterven, maar te weinig om te leven.

Walgelijk partij. En steeds meer aanhang. Waar gaat dit heen miet dit land? een maximale verharding.

Dat lijkt iedereen te willen. Het wordt hier steeds kouder .
  zondag 10 januari 2010 @ 15:08:49 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76634813
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze willen niets anders dan een ministelsel, waarin de zwakken totaal gemarginaliseerd worden. Net teveel om niet te sterven, maar te weinig om te leven.

Walgelijk partij. En steeds meer aanhang. Waar gaat dit heen miet dit land? een maximale verharding.

Dat lijkt iedereen te willen. Het wordt hier steeds kouder .
Juist dankzij hen krijg je juist alleen maar meer losers die dan weer nergens op kunnen rekenen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76634837
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat hem maar, Klopkoek ; hij diskwalificeert zichzelf.
pi_76634932
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Onzin!!!

Als die verhouding wel zou kloppen zou men nog altijd op zoek zijn naar minder kosten. Dat zou dus betekenen dat de enige kloppende verhouding die is waarbij men niets afdraagt.
Tuurlijk doet men dat, maar dat doet men niet alleen op gebied van belasting, maar ook van voorzieningen en personeel (skosten), ik doel ermee te zeggen, dat het eerlijker is als een onderneming gewoon betaald voor de voorzieningen waarvan men gebruik van maakt, dat is het idee achter belasting, dat je een bijdrage doet aan de algemene voorzieningen.
pi_76634938
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Juist dankzij hen krijg je juist alleen maar meer losers die dan weer nergens op kunnen rekenen.
Precies. De partij is zo dom bezig, zo eenzijdig. Ze knijpen de groep steeds verder af zonder daar iets tegenover te zetten. Deden ze dat maar eens, dan hadden ze tenminste ballen. Ze zijn alleen maar laf bezig.

De zwakken wel hun inkomen afnemen, maar kansen bieden? homaar.

Ze kennen maar 1 woord: Rrrrrrrrrrpressiieeeeeeeeeee.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:11:19 #118
167595 mirved
Infobesitas
pi_76634964
Kletskoek nog niet weg?
pi_76634973
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:06 schreef mirved het volgende:

[..]

Zo het zaad, zo de oogst
En wie maait het?..
  zondag 10 januari 2010 @ 15:12:21 #120
167595 mirved
Infobesitas
pi_76635025
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. De partij is zo dom bezig, zo eenzijdig. Ze knijpen de groep steeds verder af zonder daar iets tegenover te zetten. Deden ze dat maar eens, dan haddne ze tenimnste ballen. Ze zijn alleen maar laf bezig.

Je zit hier steeds allemaal dingen te verkondigen. Heb je daar ook nog bronnen voor of is dat enkel jouw gevoel? Kan je me even links geven waar de VVD zegt dat armen uitgeperst moeten worden?
pi_76635030
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Reken je dan ook nog even af over wat je al van kinds af aan gebruikt hebt? Of beginnen we pas te tellen nu jij al in vrede en veiligheid over 's lands wegen keurig georganiseerde onderwijsinstellingen hebt weten te bereiken?
De zelfde vraag kan ik jou stellen, waarom moet ik mee betalen aan een staatsschuld die ik niet gemaakt heb.
pi_76635080
quote:
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:58 schreef Klopkoek het volgende:
Krijg toch een ziekte sachertorte. Je bent een schande net zoals Hans Janssen en die andere flapdrol die in de OP wordt genoemd.
quote:

Hier heb je het eerste stukje alvast;
pi_76635093
quote:

[..]

pi_76635141
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. De partij is zo dom bezig, zo eenzijdig. Ze knijpen de groep steeds verder af zonder daar iets tegenover te zetten. Deden ze dat maar eens, dan hadden ze tenminste ballen. Ze zijn alleen maar laf bezig.

De zwakken wel hun inkomen afnemen, maar kansen bieden? homaar.

Goh, als ik zo de berichten lees over de Nederlandse politiek lees ik niets anders dan repressie en wetswijzigingen..

En de VVD is geen coalitiepartner op het moment.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_76635144
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:12 schreef mirved het volgende:

[..]

Je zit hier steeds allemaal dingen te verkondigen. Heb je daar ook nog bronnen voor of is dat enkel jouw gevoel? Kan je me even links geven waar de VVD zegt dat armen uitgeperst moeten worden?
Ze zeggen het ook niet hardop. Dat is het ergste, deden ze dat maar.

Nee, het gaat heel slinks, ze vreten stukje bij beetje de sociale zekerheid op.

Gevaarlijke, nee , zeer gevaarlijke partij. Een groot deel trapt er nog in ook. Totdat de kiezer ZELF een keer in de punarie komt, maar dan is het wel te laat. En dan kunnen ze janken dat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Omdat ze zien dat ze ook pech in het leven kunnen krijgen.
pi_76635181
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:13 schreef FJD het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hier heb je het eerste stukje alvast;
[ afbeelding ]
meer bot dan vlees..
  zondag 10 januari 2010 @ 15:15:07 #127
167595 mirved
Infobesitas
pi_76635212
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gevaarlijke, nee , zeer gevaarlijke partij. Een groot deel trapt er nog in ook. Totdat de kiezer ZELF een keer in de punaire komt, maar dan is het wel te laat.
Oke dus je hebt totaal geen bewijs van wat je allemaal zit te roepen hier. Dit is allemaal van bovenaf je ingefluisterd of hoe moet ik het zien?
pi_76635330
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:14 schreef axis303 het volgende:

[..]

Goh, als ik zo de berichten lees over de Nederlandse politiek lees ik niets anders dan repressie en wetswijzigingen..
Beter inlezen dan.
quote:
En de VVD is geen coalitiepartner op het moment.
Godzijdank niet.
pi_76635343
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En het grotere geheel is in dit geval die alsmaar groeiende overheid?

Hoe zat dat ook alweer:
quote:
The Netherlands:

Government Size:
Total government expenditures, including consumption and transfer payments, are high. In the most recent year, government spending equaled 46.1 percent of GDP. There are 37 state-owned enterprises. Water and energy utilities are owned by local governments. Increases in already high welfare spending threaten fiscal stability.

Fiscal Freedom:
The Netherlands has high income tax rates and moderate corporate tax rates. The top income tax rate is 52 percent, and the top corporate tax rate has been reduced to 25.5 percent. Other taxes include a value-added tax (VAT), a real estate tax, and environmental taxes paid directly through suppliers. In the most recent year, overall tax revenue as a percentage of GDP was 39.5 percent.
pi_76635379
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:15 schreef mirved het volgende:

[..]

Oke dus je hebt totaal geen bewijs van wat je allemaal zit te roepen hier. Dit is allemaal van bovenaf je ingefluisterd of hoe moet ik het zien?
Je ziet het pas als je het wilt zien. Of erger nog moet ervaren als je zelf een keer ooit van je leven in de hoek komt waar de klappen vallen. Geen VVD-er die je helpt hoor. Ze geven je liever een trap na. Want owee als je bij pech de maatschappij geld kost.....
pi_76635438
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

De zelfde vraag kan ik jou stellen, waarom moet ik mee betalen aan een staatsschuld die ik niet gemaakt heb.
Dat iedereen zijn eigen stoep sneeuwvrij houdt is kennelijk al teveel gevraagd, maar als iedereen zijn eigen wegen, riolering en straatverlichting gaat aanleggen wordt het helemaal een zooitje.
pi_76635572
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat iedereen zijn eigen stoep sneeuwvrij houdt is kennelijk al teveel gevraagd, maar als iedereen zijn eigen wegen, riolering en straatverlichting gaat aanleggen wordt het helemaal een zooitje.
Uiteraard, maar bedrijven leggen nu ook al glasvezel, telecomnetwerken, etc.
En wat betreft wegen: Inkomsten auto's, plusminus 18 miljard
Uitgaven infrastructuur: plusminus 5 miljard.

Kortom autorijden brengt 4 keer meer op als er aan uitgegeven word.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:22:51 #133
167595 mirved
Infobesitas
pi_76635598
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je ziet het pas als je het wilt zien. Of erger nog moet ervaren als je zelf een keer ooit van je leven in de hoek komt waar de klappen vallen. Geen VVD-er die je helpt hoor. Ze geven je liever een trap na. Want owee als je bij pech de maatschappij geld kost.....
Oh dus jij "ziet" dingen. Dingen die (ongeveer 64.000 duizend stemmen per zetel, VVD staat op 24(?) zetels in de polls dus 1.536.000) 1,5 miljoen andere mensen niet zien. Of zijn dat ook allemaal van die slechte mensen die arme mensen proberen de grond in te boren?
pi_76635714
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:22 schreef mirved het volgende:

[..]

. Of zijn dat ook allemaal van die slechte mensen die arme mensen proberen de grond in te boren?
Het zijn types die geen oog hebben voor de zwakken. En met oogkleppen oplopen, mensen die denken dat hen niets kan overkomen.
pi_76635804
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zijn types die geen oog hebben voor de zwakken. En met oogkleppen oplopen, mensen die denken dat hen niets kan overkomen.
Dat is jouw aanname. Of ken jij die mensen allemaal persoonlijk?
pi_76635986
Ze denken niet dat hen niets kan overkomen, ze weten dat als hen iets overkomt, ze hun zaakjes goed geregeld hebben. Dat dat voor een hardwerkende stratenmaker niet geldt doet er niet toe: die had z'n zaakjes maar beter moeten regelen.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:30:30 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76635995
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.

Maar met dit land gaat het toch nooit meer goed komen. Al het nuttige, sociale maar vervelende werk besteden we uit aan laagbetaalden. Er komt nog eens een tijd dat we ook betaalde sneeuwopruimers voor ieder stoepje krijgen.

En iedereen trapt er maar weer steeds in. Niet in de laatste plaats omdat figuren zoals axis 303 stelselmatig zonder bron leugenachtige en verknipte berichtjes plaatsen. Kwaadaardige machiavellistische menschjes zijn die vvd'ers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 15:31:07 #138
167595 mirved
Infobesitas
pi_76636027
Wat me opvalt is dat een kant steeds met argumenten komt die onderbouwd kunnen worden met bronnen en cijfers en de andere kant met aannames komt die niet onderbouwd kunnen worden door enig bewijsmateriaal.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:31:54 #139
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76636070
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gevaarlijke, nee , zeer gevaarlijke partij. Een groot deel trapt er nog in ook. Totdat de kiezer ZELF een keer in de punarie komt, maar dan is het wel te laat. En dan kunnen ze janken dat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Omdat ze zien dat ze ook pech in het leven kunnen krijgen.
Laatste keer dat ik op een VVD congres was hebben we het hier inderdaad over gehad. Het plan was om in de periode 2012-2028 56% van de Nederlandse bevolking onder de armoede grens te krijgen, de overheid zo goed als weg te werken, de Nederlandse politie op te heffen en burgers hun eigen veiligheid laten regelen, grote hekken om Wassenaar, Amsterdam-Zuid en Rozendaal te zetten zodat de veiligheid van de bewoners daar is gewaarborgd en alle uitkeringtrekkers laten verhongeren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 10 januari 2010 @ 15:32:16 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636081
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef ShadyLane het volgende:
Ze denken niet dat hen niets kan overkomen, ze weten dat als hen iets overkomt, ze hun zaakjes goed geregeld hebben. Dat dat voor een hardwerkende stratenmaker niet geldt doet er niet toe: die had z'n zaakjes maar beter moeten regelen.
Helaas geldt dit steeds meer in toenemende mate. In toenemende mate voelen mensen zich niet eens meer onaantastbaar maar zijn ze dat ook. Dat bijv. de bijstand steeds meer gaat bestaan uit laagopgeleide en laagverdienende mensen, nog veel meer dan voorheen, is een groot gevaar. Wanneer je dat vanuit het welbegrepen eigenbelang ziet wat mensen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 15:32:53 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636117
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik op een VVD congres was hebben we het hier inderdaad over gehad. Het plan was om in de periode 2012-2028 56% van de Nederlandse bevolking onder de armoede grens te krijgen, de overheid zo goed als weg te werken, de Nederlandse politie op te heffen en burgers hun eigen veiligheid laten regelen, grote hekken om Wassenaar, Amsterdam-Zuid en Rozendaal te zetten zodat de veiligheid van de bewoners daar is gewaarborgd en alle uitkeringtrekkers laten verhongeren.
Daar zal het zeer zeker heen gaan als je niet op past. Zie de VS.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76636121
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:26 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname. Of ken jij die mensen allemaal persoonlijk?
Als je niet al te wereldvreemd bent, dan ken je best wat VVD-kiezers. Ook van dichtbij.

Grosso modo zijn het nou niet de meest sociale mensen, op z'n zachts gezegd. Maar eerlijk, er zijn ook uitzonderingen, maar die stemmen volgens mij op een verkeerde partij.
pi_76636149
quote:
  zondag 10 januari 2010 @ 15:34:43 #144
167595 mirved
Infobesitas
pi_76636209
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar zal het zeer zeker heen gaan als je niet op past. Zie de VS.
Nederland is niet de VS
pi_76636246
quote:

[..]

Laatste keer dat ik op een VVD congres was hebben we het hier inderdaad over gehad.
Heel goed.
quote:
Het plan was om in de periode 2012-2028 56% van de Nederlandse bevolking onder de armoede grens te krijgen, de overheid zo goed als weg te werken, de Nederlandse politie op te heffen en burgers hun eigen veiligheid laten regelen, grote hekken om Wassenaar, Amsterdam-Zuid en Rozendaal te zetten zodat de veiligheid van de bewoners daar is gewaarborgd en alle uitkeringtrekkers laten verhongeren.
Goed dat je zo'n congres bezoekt. Dan weet je werkelijk wat ze willen.

Neem van mij aan, de doorgewinterde VVD-er is een griezel eerste klas. Ze willen maximale verschillen, klassen en de onderkant het liefst laten stikken.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:36:16 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636283
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je niet al te wereldvreemd bent, dan ken je best wat VVD-kiezers. Ook van dichtbij.

Grosso modo zijn het nou niet de meest sociale mensen, op z'n zachts gezegd. Maar eerlijk, er zijn ook uitzonderingen, maar die stemmen volgens mij op een verkeerde partij.
Ze zijn vooral sociaal voor mede-VVD'ers. Maar ook daar zullen ze het niet nalaten om, binnen het flinterdunne tuxedo-jasje wat beschaving heet, bewijzen te leveren wie de grootste oerang oetang is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76636286
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:34 schreef mirved het volgende:

[..]

Nederland is niet wordt de VS
Als dit zo tenminste doorgaat.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:36:43 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636304
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:34 schreef mirved het volgende:

[..]

Nederland is niet de VS
Maar daar gaat het wel heen als het aan de VVD ligt. Lieg niet. Van Aartsen had het er al over dat Nederland moet worden als het new york van europa en ook Mark Rutte zag ik een keer in New York staan met een tv-programma en zat zich compleet te verlekkeren (1,5 voordat wall street ineenstortte zei hij "heerlijk, kapitalisme, allemaal slimme wiskundige genieën die de wereld overeind houden").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76636317
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.
Ik snap niet wat daar op tegen is Ik hoor in m'n omgeving mensen die dit soort baantje op proberen te nemen maar ze krijgen nergens voldoende uren. Waarom is het dan slecht als ik iemand een halve dag m'n huis laat schoonmaken. Ik ben geholpen want ik hoef geen werk te doen waar ik een hekel aan heb en die persoon is geholpen want weer een halve dag werk en daarmee stabiel inkomen.

Die persoon mag ook mijn werk komen doen dat ik ga schoonmaken maar ik kan je verklappen dat die persoon daar binnen het uur een hekel aan heeft. Mooie oplossing lijkt me
pi_76636409
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze zijn vooral sociaal voor mede-VVD'ers. Maar ook daar zullen ze het niet nalaten om, binnen het flinterdunne tuxedo-jasje wat beschaving heet, bewijzen te leveren wie de grootste oerang oetang is.
Ze zijn alleen sociaal voor maatschappelijk succesvollen. Succes in de zin van geld, sport etc . Die lui zijn van het typen: dat je er mag zijn naar wat je verdient. Shocking. Eng. Doodeng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')