Dat lijkt toch altijd de grootste drive van mensen om VVD te stemmen. Één van de weinige punten wat al decennia achter elkaar hoog op de verkiezingscampagne staat, maar te weinig aanslaat. Men lijkt over het algemeen tevreden over de verzorgingsstaat in Nederland.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef mirved het volgende:
Ik vind het belachelijk dat omdat ik wel mijn best heb gedaan en nu veel verdien dat ik 52% van mijn inkomen moet afstaan om tal van andere luilakken te onderhouden.
Dus omdat je meer dan een ton verdiend ben je vervelend?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, de partij is een club voor vervelende mensen die meer dan een ton verdienen. Analyses van het CPB, die de verkiezingsprogramma's doorrekenen, wijzen dat keer op keer uit.
Dat staat helemaal niet decennia lang in de verkiezingsprogramma's omdat Nederland voor 1990 nog een toptarief van 72% had voor inkomens boven de 200000 gulden.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat lijkt toch altijd de grootste drive van mensen om VVD te stemmen. Één van de weinige punten wat al decennia achter elkaar hoog op de verkiezingscampagne staat, maar te weinig aanslaat. Men lijkt over het algemeen tevreden over de verzorgingsstaat in Nederland.
quote:
D66 verloochent haar principes steeds meer om in de gratie van het kapitaal te komen.quote:Al merk ik dat D66 ook nog wel populair is bij die groep!
Je kent Klopkoek nog niet?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:08 schreef mirved het volgende:
Dus omdat je meer dan een ton verdiend ben je vervelend?
Dat zeg ik niet. Maar in jouw geval klopt het welquote:Op zondag 10 januari 2010 13:08 schreef mirved het volgende:
[..]
Dus omdat je meer dan een ton verdiend ben je vervelend?
Ik ken jou helaas wel.quote:
Ik verdien nog geen ton dus ik ben nog lievquote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ken jou helaas wel.
Als je even geen werk hebt, dan krijg je een uitkering! Je (toekomstige) kinderen kunnen bijna gratis studeren en als het kan, krijg je kinderbijslag. En als je oud bent, krijg je een pensioen. Dan lijkt me 52% best redelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef mirved het volgende:
Ik vind het belachelijk dat omdat ik wel mijn best heb gedaan en nu veel verdien dat ik 52% van mijn inkomen moet afstaan om tal van andere luilakken te onderhouden.
Ten eerste hebben we het dan over 20 jaar, vandaar dat ik ook spreek over decennia.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet decennia lang in de verkiezingsprogramma's omdat Nederland voor 1990 nog een toptarief van 72% had voor inkomens boven de 200000 gulden.
VVD is vooral goed geweest in het verlagen van lasten voor het grootkapitaal. En o, o, wat zijn we daar met zijn allen rijker van geworden.
Het is ook terecht. Niet iedereen is gelijk geboren en heeft dezelfde mogelijkheden en inkomsten belasting is een mooie manier om daar een correctie op los te laten.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:14 schreef JoeThePlumber het volgende:
Als je even geen werk hebt, dan krijg je een uitkering! Je (toekomstige) kinderen kunnen bijna gratis studeren en als het kan, krijg je kinderbijslag. En als je oud bent, krijg je een pensioen. Dan lijkt me 52% best redelijk.
Vergeet ook niet dat we die 'rijken' indirect ook nodig hebben. De tuin moet ook gedaan worden, wat schilderwerk en wat uitbreiding van huis, bij wijze van spreken...quote:Op zondag 10 januari 2010 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat imago klopt ja. Wat niet wil zeggen dat alle VVD'ers rijke lui en corspballen zijn overigens. Maar het is wel die groep waar de VVD het beste voor 'zorgt'.
Daar zeg ik verder toch niks over?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:22 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat we die 'rijken' indirect ook nodig hebben. De tuin moet ook gedaan worden, wat schilderwerk en wat uitbreiding van huis, bij wijze van spreken...
Ja, vertel dat maar aan die stratenmaker die 40 uur per week op zijn knieen zit.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:01 schreef mirved het volgende:
VVD is naar mijn mening een partij die de werkende mens beloond.
Ik kan voor me zelf zorgen mocht ik zonder werk komen te zitten tijdelijk. Ik kan mijn eigen kinderen hun studie betalen en mijn eigen pensioen bijeen sparen en dan hield ik nog veel meer geld over dan die 52% die ik 40+ jaar heb afgestaan.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:14 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Als je even geen werk hebt, dan krijg je een uitkering! Je (toekomstige) kinderen kunnen bijna gratis studeren en als het kan, krijg je kinderbijslag. En als je oud bent, krijg je een pensioen. Dan lijkt me 52% best redelijk.
Niet iedereen is in staat om te studeren. En die stratenmakers hebben we ook nodig. Dus prima dat ik wat meer belasting betaal om er voor de zorgen dat als een zo'n stratenmaker arbeidsongeschikt wordt, dat hij toch een inkomen heeft.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:25 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik kan voor me zelf zorgen mocht ik zonder werk komen te zitten tijdelijk. Ik kan mijn eigen kinderen hun studie betalen en mijn eigen pensioen bijeen sparen en dan hield ik nog veel meer geld over dan die 52% die ik 40+ jaar heb afgestaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |