Laten we Disana maar geloven , haar bloemetje in de Atavar is wel enigzins overtuigend , dalijk wordt ze nog boos...quote:
Ik ben vannacht de hele nacht in een fabriek dus ik zie het vanzelf , geen Grolsch nodig.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:01 schreef Disana het volgende:
En nu maar afwachten of het morgen echt zo erg wordt als Erwin Krol voorspelt.
Nachtdienst? Maar dan moet je dus volgens Krol in een sneeuwstorm naar huis. Wel lekker natuurlijk om daarna je warme bed in te duiken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben vannacht de hele nacht in een fabriek dus ik zie het vanzelf , geen Grolsch nodig.
Dat het koud is / wordt mag wel duidelijk zijn , daar heb je geen weerhaan voor nodig
Krol kan veel vertellen , Blizzard of niet , maar ik krijg er echt geen ijsvrij voor , je wordt gewoon verwacht net als altijd je leven op het spel te zetten op de auto-eisbahn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:05 schreef Disana het volgende:
Nachtdienst? Maar dan moet je dus volgens Krol in een sneeuwstorm naar huis. Wel lekker natuurlijk om daarna je warme bed in te duiken.
Goed dat je winterbanden hebt. En als de sneeuw net is gevallen is het tenminste nog redelijk berijdbaar. Ik heb geen idee hoe laat die storm hier arriveert.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:11 schreef kitao het volgende:
[..]
Krol kan veel vertellen , Blizzard of niet , maar ik krijg er echt geen ijsvrij voor , je wordt gewoon verwacht net als altijd je leven op het spel te zetten op de auto-eisbahn.
Hoewel de snelweg die ik moet begaan , ook een 14 dagen geleden met al die sneeuw best wel meeviel , maar in de wijk is het andere koek en zopie.
Gelukkig heb ik winterbanden.
Ik zie het voor me, alle gangen van de metro behangen met bodyscans.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:28 schreef voyeur het volgende:
Het vaderland zoals we het kennen eindigt maandagavond al.
-Tot de avondspits van maandag is er zout´´kopt de VK.
En sprekend over naaktpiks. Frankrijk heeft het slim aangepakt en in plaats van die dure bodyscanners het volgende besloten aldus diezelfde Volkskrant:
´Ook Frankrijk gaat bodyscans plaatsen´ Ik hoop dat ze een beetje mooie ophangen; misschien een scan van de vrouw van Sarkozy?
En er dan een prijsvraag aan verbinden. Van wie is deze naaktpikscanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:28 schreef voyeur het volgende:
Het vaderland zoals we het kennen eindigt maandagavond al.
-Tot de avondspits van maandag is er zout´´kopt de VK.
En sprekend over naaktpiks. Frankrijk heeft het slim aangepakt en in plaats van die dure bodyscanners het volgende besloten aldus diezelfde Volkskrant:
´Ook Frankrijk gaat bodyscans plaatsen´ Ik hoop dat ze een beetje mooie ophangen; misschien een scan van de vrouw van Sarkozy?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:52 schreef kitao het volgende:
even checken en scannen of de accu het nog doet.....tot morgen , hoop ik
Als we niets meer van je horen Rip aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:52 schreef kitao het volgende:
even checken en scannen of de accu het nog doet.....tot morgen , hoop ik
ochtendrapport:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:17 schreef Disana het volgende:
Goed dat je winterbanden hebt. En als de sneeuw net is gevallen is het tenminste nog redelijk berijdbaar. Ik heb geen idee hoe laat die storm hier arriveert.
geen idee , ik kijk bijna nooit naar het weerbericht , zoals ik zei maakt het voor mij meestal geen verschil want weer of geen weer ik zal toch de weg op moeten gaan. En een plezierrijder ben ik al helemaal niet dus meestal heb ik geen geplande dagen om ver van huis te gaan rijden.quote:
zo hé , zelfs een blizzard in spanje ?!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 08:43 schreef voyeur het volgende:
Je moest toch naar de radio luisteren en juist niet naar buiten kijken. Anders is de man brodeloos. Dit ziet er toch niet echt lekker uit:
[ afbeelding ]
Nee, ik haal dit gewoon van de Volkskrant af. Hier loopt iedereen te piepen over de kou (ja wij ook) want de zon schijnt wel, maar het is acht (ja 8) gradenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:09 schreef kitao het volgende:
[..]
zo hé , zelfs een blizzard in spanje ?!
prima temperatuurtje om negen uur s'ochtends toch ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:18 schreef voyeur het volgende:
Nee, ik haal dit gewoon van de Volkskrant af. Hier loopt iedereen te piepen over de kou (ja wij ook) want de zon schijnt wel, maar het is acht (ja 8) graden
Nou gisteren bleef het freezing cold hier en werd het niet boven de 12 graden. Heel Spanje zit dan in de bodywarmer, sjaal en megadikke handschoenen te klapperen. Gewenning he.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:23 schreef kitao het volgende:
[..]
prima temperatuurtje om negen uur s'ochtends toch ?
vanmiddag zal het wel 18 zijn en dat is mijn favo temp.
watjes zijn het die spanjolen...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:33 schreef voyeur het volgende:
Nou gisteren bleef het freezing cold hier en werd het niet boven de 12 graden. Heel Spanje zit dan in de bodywarmer, sjaal en megadikke handschoenen te klapperen. Gewenning he.
Ik begreep ook pas tijdens Pauw en Wittemaan waar ze een weervrouw hadden, dat het vanuit het zuiden optrekt en dat het pas aan het eind van de ochtend bij Amsterdam zou zijn. Dus krijg ik het hier in Groningen nog later, en inderdaad, niets aan de hand hier.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 07:41 schreef kitao het volgende:
[..]
ochtendrapport:
010 - gebied erg koud maar volgens mij droge lucht , niet eens hoeven te krabben en geen neerslag te zien , straten ook ijsvrij.
Ik zou toch zweren dat ik vannacht een noorderwind voelde , maar olé , die zal dan wel 180 graden gedraaid zijn....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begreep ook pas tijdens Pauw en Wittemaan waar ze een weervrouw hadden, dat het vanuit het zuiden optrekt en dat het pas aan het eind van de ochtend bij Amsterdam zou zijn. Dus krijg ik het hier in Groningen nog later, en inderdaad, niets aan de hand hier.
Goedemorgen allemaal.
Het zou een noordoostenwind zijn, dus dat kan wel kloppen. Hier waait het wel iets meer maar om nou te zeggen dat je er helemaal van vernikkelt, nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik zou toch zweren dat ik vannacht een noorderwind voelde , maar olé , die zal dan wel 180 graden gedraaid zijn....
dus die sneeuwbuien gaan tegen de wind in ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:49 schreef Disana het volgende:
Het zou een noordoostenwind zijn, dus dat kan wel kloppen. Hier waait het wel iets meer maar om nou te zeggen dat je er helemaal van vernikkelt, nee.
Nou ja, dat is wat ik van die weervrouw begreep: sneeuw vanuit het zuidoosten, wind vanuit het noordoosten. Hoe dat er logischerwijs uitziet weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:52 schreef kitao het volgende:
[..]
dus die sneeuwbuien gaan tegen de wind in ?
lijkt mij logischerwijs onmogelijk tenzij die sneeuwbuien zich ergens in de stratosfeer bewegen met een tegengestelde windrichting.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:56 schreef Disana het volgende:
Nou ja, dat is wat ik van die weervrouw begreep: sneeuw vanuit het zuidoosten, wind vanuit het noordoosten. Hoe dat er logischerwijs uitziet weet ik ook niet.
Maar in elk geval is er hier van noodweer nog geen sprake en bij jou kennelijk ook niet.
Ik heb er ook geen verstand van, ik denk dat we in het subforum De Elementen moeten zijn als we het echt willen weten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:07 schreef kitao het volgende:
[..]
lijkt mij logischerwijs onmogelijk tenzij die sneeuwbuien zich ergens in de stratosfeer bewegen met een tegengestelde windrichting.
nu is mijn aardrijkskundeopleiding erg beperkt geweest , desondanks vind ik het een vreemd verhaal.
en hier hangt nu wel een dreigende grijze lucht , kan best nog wel iets uit vallen.
geen vliegtuig van zestienhoven hoop ik
ik heb hier een kachel , ik zit hier al prima in mijn element hoor dus laat die bui maar uit de vier elementen windrichtingen komen , ik zit er niet mee zolang het gas maar uit de leiding komt...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:11 schreef Disana het volgende:
Ik heb er ook geen verstand van, ik denk dat we in het subforum De Elementen moeten zijn als we het echt willen weten.
Mijn vriend, die naast mij woont, moet het zonder doen. Ergens vannacht heeft zijn HR-ketel het begeven. De energiewacht kon alleen maar vertellen dat ze vandaag nog langs zouden komen, zo druk hebben ze het.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:23 schreef kitao het volgende:
[..]
ik heb hier een kachel , ik zit hier al prima in mijn element hoor dus laat die bui maar uit de vier elementen windrichtingen komen , ik zit er niet mee zolang het gas maar uit de leiding komt...
hij weet tenminste bij wie hij nu kan aankloppen.....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:55 schreef Disana het volgende:
Mijn vriend, die naast mij woont, moet het zonder doen. Ergens vannacht heeft zijn HR-ketel het begeven. De energiewacht kon alleen maar vertellen dat ze vandaag nog langs zouden komen, zo druk hebben ze het.
Het is al gefixt, er was een zekering gesprongen. Nog geen twee uur wachten, goede servicequote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:06 schreef kitao het volgende:
[..]
hij weet tenminste bij wie hij nu kan aankloppen.....
heb je anders geen elektrisch kacheltje voor hem ?
was je vriend vergeten in de stoppenkast te kijken ?!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef Disana het volgende:
Het is al gefixt, er was een zekering gesprongen. Nog geen twee uur wachten, goede service
Het was in de ketel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:49 schreef kitao het volgende:
[..]
was je vriend vergeten in de stoppenkast te kijken ?!
da's nie slim
wie zet er nu een zekering in de ketel ?quote:
Wat zeur je zegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:52 schreef kitao het volgende:
[..]
wie zet er nu een zekering in de ketel ?
onnavolgbare verhalen heb jij vandaag Disana....
bij het woord ketel denk ik aan verbrandingsketel of stoomketel of kessel toen de moffen werden omsingeld door de russen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:54 schreef Disana het volgende:
Wat zeur je zegDe hoogrendementsketel heeft zekeringen. Daarvan was er een kapot. Wat is daar moeilijk te begrijpen aan.
Maar ik had toch al gezegd dat het een HR ketel is. Bovendien weet een leek niet wat er aan de hand is als een ketel helemaal niets meer doet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:08 schreef kitao het volgende:
[..]
bij het woord ketel denk ik aan verbrandingsketel of stoomketel of kessel toen de moffen werden omsingeld door de russen.
in alledrie de gevallen lijkt het me een ongeschikte plaats om in zo'n ketel een plastic zekeringetje te plaatsen.
bovendien heb ik wel eens bij iemand thuis zelf een cv-zekering gereset ; daar is meestal geen monteur voor nodig
Hoog Rendement , zo kun je een fluitketel ook noemen van het juiste materiaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:09 schreef Disana het volgende:
Maar ik had toch al gezegd dat het een HR ketel is. Bovendien weet een leek niet wat er aan de hand is als een ketel helemaal niets meer doet.
Ah, maar we hebben een abonnement op de servicequote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoog Rendement , zo kun je een fluitketel ook noemen van het juiste materiaal.
maar goed , ik hoop dat je vriend mooi over de schouder van de duurbetaalde monteur heeft meegekeken en de volgende keer zelf weet hoe hij die zekeringsschakelaar terug kan wippen in de goede stand , scheelt allicht ¤40,- voorrijkosten
zometeen m'n mandje in onder de dekens met oordoppen en ik hoor dat gegier over de luifel toch niet meerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, maar we hebben een abonnement op de service
Ik begin het trouwens wel wat kouder te krijgen binnen, het waait nu buiten ook wat harder.
Oh ja, jij hebt gewerkt. Ik hoop dat je lekker slaaptquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef kitao het volgende:
[..]
zometeen m'n mandje in onder de dekens met oordoppen en ik hoor dat gegier over de luifel toch niet meer
thnxquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef Disana het volgende:
Oh ja, jij hebt gewerkt. Ik hoop dat je lekker slaapt
Nog een kwartier de tijd om te lezenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:36 schreef voyeur het volgende:
Hoe dom kan een burgemeester zijn
Ja, ik weet dat het een erg lang document is, maar jezus wat is die van Leers naief.
ben net wakker maar moet vannacht de deur uit , vandaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:43 schreef paddy het volgende:
Slaap lekker Kitao!
Zit een oud nummer te luisteren. Echt zo'n tekst van Hot Chocolate
Ik woon er wel en vanmiddag zijn we nog in Groningen geweest. Wel aardig besneuwde wegen op de terugweg maar niks extreems hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:31 schreef tho_Omas het volgende:
Wat ben ik blij dat ik niet in het noorden des lands woon.
Als je de berichtgeving mag geloven moet het daar dramatisch zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik woon er wel en vanmiddag zijn we nog in Groningen geweest. Wel aardig besneuwde wegen op de terugweg maar niks extreems hoor
We wonen in Nederland als je dan iets niet mag geloven is het nieuws over het weerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als je de berichtgeving mag geloven moet het daar dramatisch zijn.
Je gaat buiten naar het weer kijken? Is er wat op komst dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:
En dat ga ik zo buiten proberen te bekijken. Als jullie morgen niks van me horen ben ik ingevroren
Nee ik fiets zo richting kroeg en kijk wat ik onderweg tegenkomquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:52 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Je gaat buiten naar het weer kijken? Is er wat op komst dan?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee ik fiets zo richting kroeg en kijk wat ik onderweg tegenkom.
Werd vanmiddag op de fiets wel aangevallen door een rondvliegende kerstboom.
Is het niet wat vroeg om gaar te zijn?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:04 schreef Drugshond het volgende:
Ik lig weer gaar in bed met mijn laptop.
Met een lekkere (home made) coctail(s) achter mijn kiezen..Spirytus Rektyfikowany 7-up Een zak mandarijnen
Alles in een blender en genieten maar.
nEUHquote:Op zondag 10 januari 2010 00:06 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Is het niet wat vroeg om gaar te zijn?
Ja, nu pas. Het waait hard, is ijzig koud en er valt van die gemene priksneeuw. Brrr.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als je de berichtgeving mag geloven moet het daar dramatisch zijn.
Ah. Tijd om binnen te blijven dus.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, nu pas. Het waait hard, is ijzig koud en er valt van die gemene priksneeuw. Brrr.
Oh zeker. Lekker naar bed met een warme kruik en de radio aanquote:Op zondag 10 januari 2010 00:20 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ah. Tijd om binnen te blijven dus.
Welterusten.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh zeker. Lekker naar bed met een warme kruik en de radio aan
Alvast welterusten
goeiemorgen Disana ,quote:Op zondag 10 januari 2010 09:50 schreef Disana het volgende:
Jakkes bah. Ik sta op, kijk naar buiten, en zie dat er zeker 5 centimeter sneeuw is gevallen. Bovenop de sneeuw die er nog lag. Komen we nou nooit van die gladheid af? En het waait hier ook maar niet zo hard dat je nou meteen doodvriest.
Goedemorgen![]()
Ja echt he? Wij zitten nu pas in dat rampgebied dat ze voor gisteren al voorspelden, en ik geloof dat sommigen er zelfs helemaal geen last van hebben gehad.quote:Op zondag 10 januari 2010 10:00 schreef kitao het volgende:
[..]
goeiemorgen Disana ,
NL is een klein landje maar af en toe krijg ik het idee alsof het over twee continenten is verdeeld qua neerslag.
Oh, Groningen. En jij omgeving Rotterdam dus, dat is blijkbaar een heel verschil. Gisteren hadden we vrijwel nergens last van behalve van een iets hardere wind.quote:Op zondag 10 januari 2010 10:08 schreef kitao het volgende:
en welke provincie is " hier " , als ik vragen mag ?
In Rotterdam zelf om precies te zijn met een zgn zeeklimaat , maar Groningen , de provincie althans , ligt ook aan zee en is hoeveel kilometer noordelijker , ongeveer 100 ? Maar naar wat ik hoor , ook van iemand uit Den Helder lijkt het een beetje op poolcirkelomstandigheden daar en dat verbaast me wel eens.quote:Op zondag 10 januari 2010 10:09 schreef Disana het volgende:
Oh, Groningen. En jij omgeving Rotterdam dus, dat is blijkbaar een heel verschil. Gisteren hadden we vrijwel nergens last van behalve van een iets hardere wind.
Duke weet altijd het laatste nieuws over neo-nazi's in Groningen en ik meen dat hij het ook in dit topic heeft vermeld in Groningen te wonen......dus jullie zijn burenquote:Op zondag 10 januari 2010 10:33 schreef Disana het volgende:
Zit du_ke dan ook in Groningen? Hij is wel erg stil, ondergesneeuwd?
Die rode tekst krijg je door / plus me te tikken en daarachter je tekst.
quote:Op zondag 10 januari 2010 11:38 schreef Disana het volgende:
Ik weet dat er hier een kluitje neo-nazi's zit, ben de naam van de leider kwijt,
Niet zo op-de-bok-springerig, we hadden het over Groningenquote:Op zondag 10 januari 2010 12:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
HIER? Echte neo-nazi's, of de door du_ke![]()
![]()
![]()
zo genoemde ideologische tegenstanders?
Of is dat weer een nazivergelijking die van jou wel mag?
ik noem dit echte neo-fascisten :quote:Op zondag 10 januari 2010 12:43 schreef El_Matador het volgende:
![]()
HIER? Echte neo-nazi's, of de door du_ke![]()
![]()
![]()
zo genoemde ideologische tegenstanders?
Of is dat weer een nazivergelijking die van jou wel mag?
Extreem-rechtse bbq'ers moeten naar de McDonald'squote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Fascisme dient geen kans te krijgen , jong ontspringend onkruid dient meteen ontworteld te worden.
Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel begrijpen voordat ze weer een kolossaal monster moeten vernietigen.
Tja, ik dacht dat iedereen wel wist dat we hier neo-nazi's hebben, maar EM schoot weer eens in een knee jerk reactie. Die Eite moet onderhand wel 50 zijn, die is al zo lang actief.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:11 schreef kitao het volgende:
[..]
ik noem dit echte neo-fascisten :
[..]
Extreem-rechtse bbq'ers moeten naar de McDonald's
het is een kort topic en du_ke staat er ook in ....
Mata is een toffe gozer , die helpt me nog wel aan een scharreltje op singles vermoed ik zo...quote:Op zondag 10 januari 2010 13:12 schreef Disana het volgende:
Tja, ik dacht dat iedereen wel wist dat we hier neo-nazi's hebben, maar EM schoot weer eens in een knee jerk reactie. Die Eite moet onderhand wel 50 zijn, die is al zo lang actief.
Dat moet Akkersloot zijnquote:Op zondag 10 januari 2010 11:38 schreef Disana het volgende:
Ik weet dat er hier een kluitje neo-nazi's zit, ben de naam van de leider kwijt
Nee die is het niet. We hebben hier al sinds halverwege de jaren zeventig een harde kern rondom Eite Homan.quote:
Hoi Koos. Nee hoor, ik was pas rond tienen wakker.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat zijn jullie vroeg uit de veren op zondag
Ik ging om 6:30 slapen en was om 12:30 weer op.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ik dacht dat je het over het forum had.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee die is het niet. We hebben hier al sinds halverwege de jaren zeventig een harde kern rondom Eite Homan.
[ afbeelding ]
Dat noem ik vroeg op de zondagquote:Op zondag 10 januari 2010 13:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoi Koos. Nee hoor, ik was pas rond tienen wakker.
Oh, ik zal eens even zoeken.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:56 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over het forum had.![]()
als hij zn haar zwart verft en een snorretje kweekt dan is t m precies....quote:Op zondag 10 januari 2010 13:53 schreef Disana het volgende:
Nee die is het niet. We hebben hier al sinds halverwege de jaren zeventig een harde kern rondom Eite Homan.
[ afbeelding ]
Dat is het betere werkquote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ging om 6:30 slapen en was om 12:30 weer op.
Hehe, Apres-schaatsen.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het betere werkKwam ook rond die tijd mn nest uitrollen. Weet alleen niet hoe laat ik erin dook. Apres-schaatsen liep een beetje uit de hand.
Nee ik woon in Meppel. Maar had gistermiddag/ avond een borrel in Groningen. En heb er als student gewoond dus ik ken Stad wel een beetjequote:Op zondag 10 januari 2010 10:33 schreef Disana het volgende:
Zit du_ke dan ook in Groningen? Hij is wel erg stil, ondergesneeuwd?
Die rode tekst krijg je door / plus me te tikken en daarachter je tekst.
Bij mij was het 14 uurquote:Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Toen kwam de Communistische Garde je wakkermaken met De Internationale?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |