Ik zou toch zweren dat ik vannacht een noorderwind voelde , maar olé , die zal dan wel 180 graden gedraaid zijn....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begreep ook pas tijdens Pauw en Wittemaan waar ze een weervrouw hadden, dat het vanuit het zuiden optrekt en dat het pas aan het eind van de ochtend bij Amsterdam zou zijn. Dus krijg ik het hier in Groningen nog later, en inderdaad, niets aan de hand hier.
Goedemorgen allemaal.
Het zou een noordoostenwind zijn, dus dat kan wel kloppen. Hier waait het wel iets meer maar om nou te zeggen dat je er helemaal van vernikkelt, nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik zou toch zweren dat ik vannacht een noorderwind voelde , maar olé , die zal dan wel 180 graden gedraaid zijn....
dus die sneeuwbuien gaan tegen de wind in ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:49 schreef Disana het volgende:
Het zou een noordoostenwind zijn, dus dat kan wel kloppen. Hier waait het wel iets meer maar om nou te zeggen dat je er helemaal van vernikkelt, nee.
Nou ja, dat is wat ik van die weervrouw begreep: sneeuw vanuit het zuidoosten, wind vanuit het noordoosten. Hoe dat er logischerwijs uitziet weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:52 schreef kitao het volgende:
[..]
dus die sneeuwbuien gaan tegen de wind in ?
lijkt mij logischerwijs onmogelijk tenzij die sneeuwbuien zich ergens in de stratosfeer bewegen met een tegengestelde windrichting.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:56 schreef Disana het volgende:
Nou ja, dat is wat ik van die weervrouw begreep: sneeuw vanuit het zuidoosten, wind vanuit het noordoosten. Hoe dat er logischerwijs uitziet weet ik ook niet.
Maar in elk geval is er hier van noodweer nog geen sprake en bij jou kennelijk ook niet.
Ik heb er ook geen verstand van, ik denk dat we in het subforum De Elementen moeten zijn als we het echt willen weten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:07 schreef kitao het volgende:
[..]
lijkt mij logischerwijs onmogelijk tenzij die sneeuwbuien zich ergens in de stratosfeer bewegen met een tegengestelde windrichting.
nu is mijn aardrijkskundeopleiding erg beperkt geweest , desondanks vind ik het een vreemd verhaal.
en hier hangt nu wel een dreigende grijze lucht , kan best nog wel iets uit vallen.
geen vliegtuig van zestienhoven hoop ik
ik heb hier een kachel , ik zit hier al prima in mijn element hoor dus laat die bui maar uit de vier elementen windrichtingen komen , ik zit er niet mee zolang het gas maar uit de leiding komt...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:11 schreef Disana het volgende:
Ik heb er ook geen verstand van, ik denk dat we in het subforum De Elementen moeten zijn als we het echt willen weten.
Mijn vriend, die naast mij woont, moet het zonder doen. Ergens vannacht heeft zijn HR-ketel het begeven. De energiewacht kon alleen maar vertellen dat ze vandaag nog langs zouden komen, zo druk hebben ze het.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:23 schreef kitao het volgende:
[..]
ik heb hier een kachel , ik zit hier al prima in mijn element hoor dus laat die bui maar uit de vier elementen windrichtingen komen , ik zit er niet mee zolang het gas maar uit de leiding komt...
hij weet tenminste bij wie hij nu kan aankloppen.....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:55 schreef Disana het volgende:
Mijn vriend, die naast mij woont, moet het zonder doen. Ergens vannacht heeft zijn HR-ketel het begeven. De energiewacht kon alleen maar vertellen dat ze vandaag nog langs zouden komen, zo druk hebben ze het.
Het is al gefixt, er was een zekering gesprongen. Nog geen twee uur wachten, goede servicequote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:06 schreef kitao het volgende:
[..]
hij weet tenminste bij wie hij nu kan aankloppen.....
heb je anders geen elektrisch kacheltje voor hem ?
was je vriend vergeten in de stoppenkast te kijken ?!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef Disana het volgende:
Het is al gefixt, er was een zekering gesprongen. Nog geen twee uur wachten, goede service
Het was in de ketel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:49 schreef kitao het volgende:
[..]
was je vriend vergeten in de stoppenkast te kijken ?!
da's nie slim
wie zet er nu een zekering in de ketel ?quote:
Wat zeur je zegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:52 schreef kitao het volgende:
[..]
wie zet er nu een zekering in de ketel ?
onnavolgbare verhalen heb jij vandaag Disana....
bij het woord ketel denk ik aan verbrandingsketel of stoomketel of kessel toen de moffen werden omsingeld door de russen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:54 schreef Disana het volgende:
Wat zeur je zegDe hoogrendementsketel heeft zekeringen. Daarvan was er een kapot. Wat is daar moeilijk te begrijpen aan.
Maar ik had toch al gezegd dat het een HR ketel is. Bovendien weet een leek niet wat er aan de hand is als een ketel helemaal niets meer doet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:08 schreef kitao het volgende:
[..]
bij het woord ketel denk ik aan verbrandingsketel of stoomketel of kessel toen de moffen werden omsingeld door de russen.
in alledrie de gevallen lijkt het me een ongeschikte plaats om in zo'n ketel een plastic zekeringetje te plaatsen.
bovendien heb ik wel eens bij iemand thuis zelf een cv-zekering gereset ; daar is meestal geen monteur voor nodig
Hoog Rendement , zo kun je een fluitketel ook noemen van het juiste materiaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:09 schreef Disana het volgende:
Maar ik had toch al gezegd dat het een HR ketel is. Bovendien weet een leek niet wat er aan de hand is als een ketel helemaal niets meer doet.
Ah, maar we hebben een abonnement op de servicequote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoog Rendement , zo kun je een fluitketel ook noemen van het juiste materiaal.
maar goed , ik hoop dat je vriend mooi over de schouder van de duurbetaalde monteur heeft meegekeken en de volgende keer zelf weet hoe hij die zekeringsschakelaar terug kan wippen in de goede stand , scheelt allicht ¤40,- voorrijkosten
zometeen m'n mandje in onder de dekens met oordoppen en ik hoor dat gegier over de luifel toch niet meerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, maar we hebben een abonnement op de service
Ik begin het trouwens wel wat kouder te krijgen binnen, het waait nu buiten ook wat harder.
Oh ja, jij hebt gewerkt. Ik hoop dat je lekker slaaptquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef kitao het volgende:
[..]
zometeen m'n mandje in onder de dekens met oordoppen en ik hoor dat gegier over de luifel toch niet meer
thnxquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef Disana het volgende:
Oh ja, jij hebt gewerkt. Ik hoop dat je lekker slaapt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |