In ho chi minh stad. wel zonde eigenlijk. Heb niet echt veel gereisd in vietnam terwijl ik er alle kans voor had.quote:
Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, vanwaar die intresse eigenlijk? ben je van plan om naar vietnam te gaan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:26 schreef SlamD het volgende:
Bedankt, dat geeft wat moed. Zes maanden klinkt aan de ene kant lang, maar het valt me eigenlijk nog erg mee.
Jaa, geweldige aflevering was dat!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:38 schreef Ruud het volgende:
Afgelopen week de aflevering van Top Gear in Vietnam gekeken, fantastisch![]()
![]()
Veel herkenbare beelden, aangezien ik zelf ook met de scooter door het chaotische verkeer heb gereden. De beelden in de bergen deden mij denken aan m'n Easy Rider tour
Edit: hier te bekijken trouwens.
Ugh, daar kan ik je wel gelijk in geven. HCMC is echt geen fijne stad vind ik, de enige tijd dat het te doen is als je s'nachts met de nachttrein aankomt en dan door de stad gaat richting je slaapplek. Moet er wel vaker heen voor m'n werk, maar vermijd het liever. Buiten de grote steden is het al snel een stuk rustiger.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:36 schreef shibal het volgende:
Ik had een top tijd. Hoewel ik er op een gegeven moment wel genoeg had van die drukte. Het was er altijd druk. En hoewel vietnam groter is dan nederland Had ik toch het gevoel dat vietnam veel kleiner was dan ned. In nederland kan je bijvoorbeeld overal naartoe. Als ik in vietnam naar een ander stad wou, moest ik toch wel een eind reizen, vandaar dat ik ook voor het grootste gedeelte alleen maar in ho chi minh stad zat. En dan word Ho chi minh stad snel klein voor je gevoel.
Ik heb wel eens foto's gezien van Sapa incl. sneeuwpop...quote:Op zondag 17 januari 2010 10:37 schreef karoltje het volgende:
'Koud' in Vietnam is gewoon een spijkerbroek en een lekker vest mee. Je hoeft niet je thermo-onderbroek mee ofzo.
Ik kan je nu op dit moment uit de eerste hand vertellen dat het hier in Sapa godvergeten koud en mistig is. Dus zou een thermobroek best welkom zijn, en wat anders dan een paar zomer sneakers ook. Maar goed, ook hier slaan we ons wel doorheen en afzakkend naar het zuiden wordt de temperatuur alleen maar beter.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:37 schreef karoltje het volgende:
'Koud' in Vietnam is gewoon een spijkerbroek en een lekker vest mee. Je hoeft niet je thermo-onderbroek mee ofzo.
Geen klasje hoor. Ik ga gewoon alleen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef APK het volgende:
Lijkt mij niks, zo'n tot op de minuut geregiseerd klasje, maar ieder zijn ding.
Oh, het zag er uit als een georganiseerde reis met al die transfers van en naar vliegvelden...quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:50 schreef Doekes het volgende:
Geen klasje hoor. Ik ga gewoon alleen.
Bedenk wel dat het nu het droog seizoen is, dus erg hoog zal het water niet zijn. Ik vraag me af of dat een leuke tocht gaat worden en dat je niet elke 10 minuten uit die boot moet springen omdat je vast zitquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:15 schreef Doekes het volgende:
10.03.2010 Siem Reap – Phnom Penh
- Transfer Siem Reap - Phnom Penh
Transfer van hotel naar speedboot
Speedboot REP-PNH
Transfer van speedboot naar hotel
Nee, om precies te zijn begint tet officieel op zondag 14 februari (Valentijnsdag), maar rond de 10e beginnen de meeste Vietnamezen al te reizen. Dus verwacht dat pas na de 22e weer alles normaal is, want dan begint iedereen met werken. Je merkt al vorige week dat de prijzen tussen de 10e en 21e voor de trein al aan het stijgen waren.quote:
Hij vertrekt in maart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef Forestimp het volgende:
[..]
Nee, om precies te zijn begint tet officieel op zondag 14 februari (Valentijnsdag), maar rond de 10e beginnen de meeste Vietnamezen al te reizen. Dus verwacht dat pas na de 22e weer alles normaal is, want dan begint iedereen met werken. Je merkt al vorige week dat de prijzen tussen de 10e en 21e voor de trein al aan het stijgen waren.
Ja, ik had ook liever met EVA Air gevlogen, maar een reisbureau heeft alle tickets opgekocht. Met een beetje geluk krijg ik nog wel een upgrade.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, het zag er uit als een georganiseerde reis met al die transfers van en naar vliegvelden...
Als je films wil kijken op de terugweg zou ik niet een stoel achterin het vliegtuig kiezen, de projector is kapot.
Ah, daar zal ik even op reageren in het Thailandtopic.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:10 schreef Doekes het volgende:
EVA air heeft trouwens vanaf april betere vliegtijden voor AMS-BKK. Met vertrek en aankomst overdag.
Je reisperiode lijkt me wel OK, het ergste van het regenseizoen moet dan al achter de rug zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:28 schreef zatoichi het volgende:
Ik (en mijn vriendin) zitten er sterk over te denken om naar Vietnam te gaan voor onze huwelijksreis. Zij houdt van cultuur, natuur en relaxen, ik van azië, lekker eten, tropisch en voor mijn huwelijksreis wil ik aan het tropische strand liggen. Volgens mij maken we de juiste keuze
Dit topic de komende tijd maar even goed in de gaten houden; planning is om eind september tot eind oktober te gaan, maar dat staat nog niet vast; is dat een redelijke tijd om daar naar toe te gaan?
Verder denk ik er zeer sterk over om niet bij een reisbureau te boeken; sowieso ben ik daar normaal gesproken niet zo van, en van wat ik hoor zeggen is vietnam goed "op de bonnefooi" te doen. Meningen?
Verder tips wat ik echt niet moet missen (als ik op Internet zoek kom je zoveel tegen dat het lastig kiezen wordt...)
Of juist eindigen op Halong Bayquote:Op maandag 1 februari 2010 18:17 schreef gifkwal het volgende:
[..]
O ja, zelf ben ik er niet geweest maar Phu Quoc schijnt een mooi bounty eiland te zijn, wellicht een leuke plek om de reis al chillend af te sluiten als je van noord naar zuid reist.
Evengoed romantisch, samen wakker worden op een traditionele junk met al die karstgebergtes om je heenquote:
Ik ben er afgelopen december geweest maar ik was niet echt onder de indruk van Phu Quoc, veel rotzooi op het strand (behalve voor de grote resorts) en alles ging (in het hoogseizoen) erg vroeg dicht of was uitgestorven.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:17 schreef gifkwal het volgende:
O ja, zelf ben ik er niet geweest maar Phu Quoc schijnt een mooi bounty eiland te zijn, wellicht een leuke plek om de reis al chillend af te sluiten als je van noord naar zuid reist.
Sterker nog, in Hanoi ligt de prijs tussen de 70 en 100 dollar voor 3 dagen (1 nacht slapen op een junk, 1 nacht in een hotel op Cat Ba island, maaltijden en transport van en naar de haven inbegrepen). Dit zijn niet de meest luxe cruises, je hebt ze inderdaad nog veel duurder op echt hele mooie boten (wat je misschien op het oog hebt omdat het je huwelijksreis is). Maar voor deze prijsklasse krijg je ook al een prima cruise.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef zatoichi het volgende:
Het prijsverschil tussen alles laten regelen via een reisbureau in Nederland en direct bij de maatschappijen zelf is aanzienlijk. Een en dezelfde cruise op halong baai kost bij het reisbureau 225¤ en bij de maatschappij 170$.....
Je hebt ze al vanaf 40 dollar (tenminste in 2007). Ik had zelf de 80 dollar versie en dan zat je al op een redelijk luxe boot en zit je 3 dagen onder de pannen. Geef 150 dollar uit en je zit op de luxere boten die er zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:11 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Sterker nog, in Hanoi ligt de prijs tussen de 70 en 100 dollar voor 3 dagen (1 nacht slapen op een junk, 1 nacht in een hotel op Cat Ba island, maaltijden en transport van en naar de haven inbegrepen). Dit zijn niet de meest luxe cruises, je hebt ze inderdaad nog veel duurder op echt hele mooie boten (wat je misschien op het oog hebt omdat het je huwelijksreis is). Maar voor deze prijsklasse krijg je ook al een prima cruise.
Wen er maar aan, om 7 uur hebben de meeste Vietnamezen al ontbeten en hun ochtendgymnastiek gedaan rond het meertje in Hanoi-centrumquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef zatoichi het volgende:
Alleen al die cruises verwachten dat je om 07:00 op gaat staan... wat een tijden...
Ik precies hetzelfde, voor het ontbijt even de kano inquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef karoltje het volgende:
Haha ik zat op Halong Bay op de boot ook al om half7 in een kano :s. En dat na een hele avond bier drinken op t dek!
Zo'n houtenquote:
Met die boot ga ik volgens mij ook!quote:
Was geen probleem, wij hebben het hier geregeld: http://tftravel.vn/lang_e(...)Visa-On-Arrival.htmlquote:Op zondag 7 februari 2010 14:39 schreef Doekes het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met visa on arrival in Vietnam? Zijn de websites die dit aanbieden te vertrouwen? Het lijkt me wel makkelijk, maar dan wil ik wel zeker weten dat het gaat lukken en ik niet terug naar huis wordt gestuurd.
Ik heb de approval letter binnen. Nu maar hopen dat ik Vietnam binnen komquote:Op zondag 7 februari 2010 15:05 schreef APK het volgende:
[..]
Was geen probleem, wij hebben het hier geregeld: http://tftravel.vn/lang_e(...)Visa-On-Arrival.html
Is in Cambodja niet veel goedkoper, was toen 25 dollarquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:40 schreef Doekes het volgende:
[..]
Ik heb de approval letter binnen. Nu maar hopen dat ik Vietnam binnen kom![]()
Geregeld via visumvietnam.nl. ¤ 18,00: het is voor niks!
Maar als je dat visa on arrival doet moet je naast die 18 euro geloof ik ook nog voor het visum zelf betalen op het vliegveld, toch? Ik dacht dat die 18 euro service kosten zijn van dat bureau waar je zaken mee doet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Is in Cambodja niet veel goedkoper, was toen 25 dollar
Ik heb het als meisje ook deels in mijn eentje gedaan, heel erg goed te doen hoor. Als je maar een weekje hebt zou ik Hanoi willen aanraden. In mijn optiek sowieso een charmantere stad dan HCMC omdat je er nog oude wijken kan vinden. Bovendien kan je leuke uitstapjes maken naar Halong Bay (een must als je toch in Hanoi bent! Prachtig daar) of bijvoorbeeld Ninh Binh/Tam Coc (mooie karstgebergtes in een agrarisch gebied, veel rijstvelden).quote:Op maandag 15 februari 2010 19:59 schreef 13E227 het volgende:
Is het veilig / leuk genoeg om in je eentje een week in Vietnam te zitten?
Ik heb namelijk niet veel tijd om te reizen dit jaar, maar wil dit land al een tijdje aandoen en vroeg me af of je er ook een week kan verblijven (hoef niet alles te zien, is natuurlijk ook niet mogelijk).
Wellicht bijvoorbeeld een weekje Ho Chi Ming of Hanoi ? Iemand suggesties ? Ik wil wellicht in de toekomst er dan nog een keer heen voor een wat langere periode.
Hoi An is een stuk rustiger, maar het is niet zo groot, dus ik heb daar een fiets gehuurd. Maar als je ook naar My Son gaat is een brommer beter.quote:Op zondag 21 februari 2010 02:06 schreef Doekes het volgende:
Nog even een vraagje: Kan je in Hoi An gewoon lekker met een brommer rondrijden of is het daar net zo druk als in Saigon of Hanoi?
Ook ik had daar een fiets gehuurd, dat is zeer goed te doen. Ook als je naar het strand wilt fietsen (5 km verderop of zo?) kan het best al kan het wel warm zijn. Met een brommer kan je inderdaad meer van de weidere omgeving bekijken. Let wel: op veel avonden wordt het historisch centrum 's avonds hermetisch afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, en worden brommers die dan nog in het afgesloten deel staan zonder pardon verwijderd naar daarbuiten (met eigen ogen gezien).quote:Op zondag 21 februari 2010 09:28 schreef Ruud het volgende:
[..]
Hoi An is een stuk rustiger, maar het is niet zo groot, dus ik heb daar een fiets gehuurd. Maar als je ook naar My Son gaat is een brommer beter.
Ik vond My Son echt helemaal niks aan, de brommertocht ernaartoe was veel leuker (maar misschien komt dat ook omdat ik Angkor Wat al dezelfde vakantie had gezien)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:00 schreef fishbeer het volgende:
nee, het is gewoon een heel leuk stadje, en My Son is ook leuk, zorg ervoor dat je daar 06:00 bent ofzo, dan voorkom je de hordes mensen, maar nee, geen ongebaande paden daar te vinden :-)
Het strand is daar heerlijk (20 minuutjes fietsen) en de omgeving is schitterend om rond te fietsen! Marble mountains vond ik ook grappig. Maar ja, allemaal dingen die iedereen doet :-)
Als je kleding wilt laten maken kan ik je dong silk aanrader, goede kwaliteit, stukker beter dan Phuoc An, we hebben bij beide wat laten maken.
Sorry voor deze tips
Vietnam is megagoedkoop, zal wellicht een paar euro schelen maar echt veel zal het nooit zijnquote:Op maandag 22 februari 2010 16:36 schreef Den_Haag het volgende:
ik wil eind juli tot half augustus. niet echt de goedkoopste periode
Daar ben ik nog niet geweest, dat scheelt waarschijnlijk, de weg er naar toe is inderdaad erg mooi...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:25 schreef Blik het volgende:
[..]Ik vond My Son echt helemaal niks aan, de brommertocht ernaartoe was veel leuker (maar misschien komt dat ook omdat ik Angkor Wat al dezelfde vakantie had gezien)
het ticket is best prijzig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Vietnam is megagoedkoop, zal wellicht een paar euro schelen maar echt veel zal het nooit zijn
Klopt, ik deed het andersom en vond My Son de moeite waard.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:11 schreef gifkwal het volgende:
Ik zag My Son ook na Angkor te hebben gezien en daarom was het ietsje minder indrukwekkend, maar vond het alsnog een leuk uitje. Voor mensen die nog nooit in Angkor Wat zijn geweest is het vast wel indrukwekkend.
Zeker, dat vond ik mooier dan Tam Coc. Bovendien veel rustiger, ik heb er maar 2 toeristen gezien terwijl er in Tam Coc tientallen waren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:38 schreef Vinsen het volgende:
Vandaag lekker wezen brommeren rondom Ninh Binh. Trang An is echt een aanrader!
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is de boot naar de overkant nemen (ongeveer 10 minuten), daar kun je een wandeling maken door een dorpje waar men houtsnijwerk verkoopt. Maar niet echt spectaculair, meer voor als je tijd over hebt.quote:Vanavond naar Hoi An met de bus. Iemand nog leuke - niet voor de hand liggende - tips voor dit mooie stadje?
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Trouwens dit is hoeveel onze vliegreis p.p. naar Vietnam kost van 6 juli tot 7 augustus:
Amsterdam - Londen (Heathrow) retour: ¤132,56 (British Midland Airways)
Londen (Heathrow) - Hanoi retour: ¤496,88 (overstap in Kuala Lumpur, Malaysia Airlines)
Ho Chi Minh City - Hanoi enkeltje: ¤38,26 (Jetstar Airways)
Totaal: ¤667,70
Boek je Amsterdam-Hanoi met Ho Chi Minh-Amsterdam als retour, dan ben je zo goedkoop mogelijk totaal ¤1156,- p.p. kwijt.
Een besparing van ¤488,30 per persoon dus!!!
Hieronder nog een mogelijkheid, maar onze manier blijft goedkoper:ik heb nog steeds problemen met de goedkope tickets vinden. Welke sites gebruiken jullie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we op Bangkok vliegen kost een ticket naar Hanoi voor 2 personen 278 dollar (187 euro).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook als je via Bangkok vliegt en dan een Air Asia vlucht pakt?
ik moet helaas straks in het hoogseizoenquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef zatoichi het volgende:
Dat is toch al hartstikke goedkoop? Hoe lang doe je er dan over? Ik vind de reisduur eigenlijk voor mij ook wel opwegen tegen kosten. Overigens kom ik gewoon op 850 euro met Malaysia voor Amsterdam - Hanoi en Ho chi Minh - Amsterdam. Volgens mij gewoon via de reguliere sites.
Edit: Dat is overgigens wel pas in oktober....
In september ga je wel de regentijd in. En tyfoons komen dan ook regelmatig voor. Misschien beter om een maandje of twee/drie te wachten...quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:12 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil dit jaar ook naar Vietnam. Zelf zat ik te denken om midden September te gaan en dan in 3 weken van zuid naar noord of net andersom te doen. Lekker op de bonnefooi. Mekong delta en duiken en de rest is mooi meegenomen (moet mij nog goed inlezen). Kortom dit is een TVP'tje
Zie opmerking hierboven van regenseizoen (en vnl. tyfonen), en dan zullen de duikomstandigheden niet heel goed zijnquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:12 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil dit jaar ook naar Vietnam. Zelf zat ik te denken om midden September te gaan en dan in 3 weken van zuid naar noord of net andersom te doen. Lekker op de bonnefooi. Mekong delta en duiken en de rest is mooi meegenomen (moet mij nog goed inlezen). Kortom dit is een TVP'tje
Jeetje, lekker bericht zeg! Ben je goed aangekomen ondertussen? Ik vond Hue persoonlijk ook het minst interessant van alle plekken die ik in Vietnam heb gezien. Hoi An is duizend keer chiller.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:28 schreef Vinsen het volgende:
Hué wordt inderdaad overgeslagen, vergeleken met wat ik gezien heb en nog ga zien schijnt het nogal tegen te vallen. Zit nu trouwens nog in Ninh BinhDe bus naar Hoi An was verongelukt, gelukkig zat ik er niet in...
Vandaag maar weer lekker rondgereden: Mua Cave, Hoa Lu, Kehnga Village... Zo heerlijk om met je schakelbrommer tussen de rijstvelden, dorpjes en rotspartijen te cruisen![]()
Hopen dat vanavond alles goed gaat met de bus
Wat zijn goede tickets? Misschien een tip maar kijk ook eens op de site van Vietnam Airlines. Die vliegen ook vanaf Parijs en Frankfurt. En mogelijk dat een reisburo voor die LVM nog wat in de aanbieding heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:30 schreef Den_Haag het volgende:
heb goede tickets kunnen vinden. 850 euro
Keizerlijk Paleis vond ik anders erg mooi, verder is er idd weinig te doenquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:55 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Jeetje, lekker bericht zeg! Ben je goed aangekomen ondertussen? Ik vond Hue persoonlijk ook het minst interessant van alle plekken die ik in Vietnam heb gezien. Hoi An is duizend keer chiller.
Dat vond ik ook wel mooi, ja. We hebben ook zo'n boottocht gedaan over de Parfumrivier om pagode's en graftombes van keizers te bekijken, dat was ook interessant. Maar als ik 1 stad in Vietnam had moeten overslaan was het denk ik toch Hue geworden. Misschien ook wel omdat het toen zo ontzettend heet en vochtig was dat de lust om dingen te bekijken je een beetje vergaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Keizerlijk Paleis vond ik anders erg mooi, verder is er idd weinig te doen
31 juli heen en 1 augustus weer terug?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:01 schreef Den_Haag het volgende:
juli en augustus
niet de hele maanden natuurlijk
ik hoef ook niet precies te weten wanneer je gaat, gewoon benieuwd hoe lang je in Vietnam bent.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:28 schreef Den_Haag het volgende:
ga 3 weken. geen zin om de exacte data te vermelden
Heb je trouwens alleen de vlucht geboekt, en verder niets?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:40 schreef Den_Haag het volgende:
3 weken dus
3 weken ontbijten met noodlesoep
Je wilt ook gewoon echt niet rondlopen door Hanoi met 35 graden, rugzak, jetlag, enorme drukte die je niet gewend bent etc. En er dan achter komen dat je eerst 10x teveel betaald hebt voor je taxi en vervolgens erachter komen dat de eerste 3 hotels waar je langsloopt volgeboekt zitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:10 schreef gifkwal het volgende:
Wij hadden voor de nacht in Hanoi ook een hostel geregeld. Eigenlijk vooral voor de pick-up service die zij hebben vanaf het vliegveld, omdat we horrorverhalen hadden gehoord over de taxi-mafia daar. Omdat we 's avonds laat aankwamen hadden we daar geen zin in.
Maar wat je dan met een warme douche moet?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:45 schreef Blik het volgende:
airco is ook wel een must in Hanoi, heb het in weinig steden zo heet gehad als in Hanoi
warme douche heb je niet nodig in Hanoiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:47 schreef APK het volgende:
[..]
Maar wat je dan met een warme douche moet?
Als je eind oktober gaat, wat kun je dan verwachten? Ik ben ooit eind augustus in Tokyo geweest, en daar was het iedere ochtend tot 10:00 regen, en vervolgens de rest van de dag rond de 30-32 graden. Ik heb het echt zo warm gehad... (op zich hou ik er wel van, alleen gaan je shirts zo hard met dat zweet weer)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:45 schreef Blik het volgende:
airco is ook wel een must in Hanoi, heb het in weinig steden zo heet gehad als in Hanoi
Ik was er ook in augustus. Kan me voorstellen dat Hanoi in oktober een stuk vochtiger is, maar ook iets koeler. Blijft echter wel zweetweerquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als je eind oktober gaat, wat kun je dan verwachten? Ik ben ooit eind augustus in Tokyo geweest, en daar was het iedere ochtend tot 10:00 regen, en vervolgens de rest van de dag rond de 30-32 graden. Ik heb het echt zo warm gehad... (op zich hou ik er wel van, alleen gaan je shirts zo hard met dat zweet weer)
Vorige maand was het er anders prima uit te houden met temperaturen tussen de 25- en 30 graden. Wat me van Hanoi (en Saigon en Phnom Penh) juist zo opviel was, dat het er veel minder vochtig was dan in Bangkok in dezelfde periode.quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was er ook in augustus. Kan me voorstellen dat Hanoi in oktober een stuk vochtiger is, maar ook iets koeler. Blijft echter wel zweetweer
Volgens mij zijn de temperatuurschommelingen in Hanoi wel iets groter dan in Bangkok, en is jan.-febr. niet het droge seizoen in Hanoi?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vorige maand was het er anders prima uit te houden met temperaturen tussen de 25- en 30 graden. Wat me van Hanoi (en Saigon en Phnom Penh) juist zo opviel was, dat het er veel minder vochtig was dan in Bangkok in dezelfde periode.
In Hoi An moet je voor een hotel gaan, betaalde 15 dollar voor een hotelkamer. Maar dan wel inclusief ontbijtbuffet en zwembadquote:Op maandag 15 maart 2010 06:34 schreef Volano het volgende:
Hier nog iemand die in het Hanoi Backpackers Hostel heeft gezeten.. een aanrader voor iedereen! Wat een goede sfeer! Zit nu in hetzelfde hostel maar dan in Hué. Weer in Hanoi was koud afgelopen dagen (hoody en lange broek) Voor Sapa heb ik een jacket moeten kopen en zelfs een sjaal! Maar het was het waard!
Iemand nog tips voor een hostel in Hoi An?
Ja, klopt wel. Maar het is ook zo dat alle hostels/guesthouses die ik daar heb gezien eigenlijk gewoon hotels zijn in de zin dat er geen dorm rooms zijn. De kamers zijn alleen wat meer basic zonder dingen als roomservice. Dus eigenlijk kan je net zo goed in een hostel gaan zitten, bijna hetzelfde idee als een hotel.quote:Op maandag 15 maart 2010 08:45 schreef zatoichi het volgende:
Is het niet zo dat je in Vietnam sowieso wel voor hotels kunt gaan? Zoals ik dat nu hoor is het allemaal niet zo duur daar. (tenzij je natuurlijk een wereldreis van meerdere maanden aan het maken bent, dan kan ik me voorstellen dat je alles echt zo goedkoop mogelijk wil doen)
Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese Japanse brug. Heb het even opgezocht en het heet Thanh Binh 2, en volgens mij was buffet en zwembad in Thanh Binh 3 (overkant straat).quote:Op maandag 15 maart 2010 08:45 schreef gifkwal het volgende:
Misschien dat je Phuong Nam Hotel bedoelt? Wij vonden het hier heerlijk en zeer veel waar voor je geld (chill zwembad, uitgebreid ontbijt, het voelt een beetje of je in een resort zit).
Het is denk ik zo'n 15 minuten lopen vanuit het centrum van Hoi An maar het hotel biedt ook een gratis shuttlebusje aan dat heen en weer gaat. Aan de ene kant hadden we ook wel graag in het centrum gezeten, maar daar gaat toch rond 22u of 23u alles dicht en dood, dus was het niet zo erg om dan weer terug te gaan naar onze chille kamer ietsje verder weg.
Dit hadden we geboekd via hostelworld, daar is het geloof ik goedkoper dan als je rechtstreeks bij ze boekt.
In Vietnam is het verschil tussen hotel en hostel inderdaad te verwaarlozen. En Vietnam is zo goedkoop dat je echt niet in een dorm hoeft te slapen.quote:Op maandag 15 maart 2010 08:47 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ja, klopt wel. Maar het is ook zo dat alle hostels/guesthouses die ik daar heb gezien eigenlijk gewoon hotels zijn in de zin dat er geen dorm rooms zijn. De kamers zijn alleen wat meer basic zonder dingen als roomservice. Dus eigenlijk kan je net zo goed in een hostel gaan zitten, bijna hetzelfde idee als een hotel.
Oh, nog beter dan!quote:Op maandag 15 maart 2010 08:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese brug. Heb het even opgezocht en het heet Thanh Binh 2, en volgens mij was buffet en zwembad in Thanh Binh 3 (overkant straat).
Japanse brug waarschijnlijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 08:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese brug.
100% mee eensquote:Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef gifkwal het volgende:
Twee weken is daarvoor wel voldoende, denk ik. Je kan een dag of 6 uittrekken voor Ho Chi Minh City, een dagtripje naar de Cui Chi Tunnels en een overnight stay in de Mekong Delta. Dan hou je nog een weekje over voor eventueel Nha Trang (strand) en of Dalat (bergen) bijvoorbeeld.
Echter, ik zou je eerder aanraden om het noorden te bezoeken in plaats van het zuiden. Ik vond dat in elk geval veel mooier. Wat je daar bijvoorbeeld kan doen is een week doorbrengen in Hanoi/Ha Long Bay/Ninh Binh en Sapa bezoeken. De natuur in het noorden is zo overweldigend (die karstformaties) en Sapa vond ik echt prachtig om een paar dagen rond te trekken met die rijstvelden en ethnische minderheden in hun klederdracht.
Eigenlijk is het jammer dat Hoi An zo tussen het noorden en zuiden in ligt, je kan er niet even zomaar een dagje naar toe terwijl het daar zo mooi is.
Maar misschien kies je voor het zuiden omdat je over land vanuit Cambodia komt? Dan is de bus vanuit Phnom Penh naar HCMC natuurlijk wel handiger, al zou ik toch even Air Asia checken voor een goedkope vlucht naar Hanoi!
Thnx voor de tips.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef gifkwal het volgende:
Twee weken is daarvoor wel voldoende, denk ik. Je kan een dag of 6 uittrekken voor Ho Chi Minh City, een dagtripje naar de Cui Chi Tunnels en een overnight stay in de Mekong Delta. Dan hou je nog een weekje over voor eventueel Nha Trang (strand) en of Dalat (bergen) bijvoorbeeld.
Echter, ik zou je eerder aanraden om het noorden te bezoeken in plaats van het zuiden. Ik vond dat in elk geval veel mooier. Wat je daar bijvoorbeeld kan doen is een week doorbrengen in Hanoi/Ha Long Bay/Ninh Binh en Sapa bezoeken. De natuur in het noorden is zo overweldigend (die karstformaties) en Sapa vond ik echt prachtig om een paar dagen rond te trekken met die rijstvelden en ethnische minderheden in hun klederdracht.
Eigenlijk is het jammer dat Hoi An zo tussen het noorden en zuiden in ligt, je kan er niet even zomaar een dagje naar toe terwijl het daar zo mooi is.
Maar misschien kies je voor het zuiden omdat je over land vanuit Cambodia komt? Dan is de bus vanuit Phnom Penh naar HCMC natuurlijk wel handiger, al zou ik toch even Air Asia checken voor een goedkope vlucht naar Hanoi!
Ah oke. Ik ga eens wat reisboeken doornemen en er even over denken (voorpret, jeejquote:Op maandag 15 maart 2010 21:33 schreef gifkwal het volgende:
Het noorden is ook in 2 a 3 weken goed te doen hoor. Zo heb ik het zelf ook gedaan en ik had niet het gevoel dat ik tijd tekort kwam.
Maar je kan natuurlijk altijd later een keertje teruggaan, het zuiden is natuurlijk ook wel de moeite waard maar gewoon iets minder spectaculair.
Ik snap wat je bedoelt hoor, ik reis zelf ook het liefst over land, lekker rustig aan. Maar ja, aan de andere kant is Phnom Penh - HCMC ook een grote afstand waar je 7 uur voor in de bus moet zitten. Dan ben je misschien nog wel sneller in Hanoi met het vliegtuigquote:Op maandag 15 maart 2010 21:52 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ah oke. Ik ga eens wat reisboeken doornemen en er even over denken (voorpret, jeej). Het idee van grote afstanden afleggen in 1 keer staat me een beetje tegen alleen, vandaar mijn plan alleen het zuiden aan te doen. Het lijkt zo haastig, geeft je weinig tijd om dingen in je op te nemen.
Ja daar heb je een punt.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:11 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor, ik reis zelf ook het liefst over land, lekker rustig aan. Maar ja, aan de andere kant is Phnom Penh - HCMC ook een grote afstand waar je 7 uur voor in de bus moet zitten. Dan ben je misschien nog wel sneller in Hanoi met het vliegtuigMaar goed zoals gezegd is alleen het zuiden bezoeken ook totaal geen slecht plan hoor! Veel plezier met je reis in elk geval, heb vorig jaar dezelfde landen aangedaan en er van genoten.
Alleen met Lao Airlines, via Vientiane. En als ik het me nog goed herrinner van vorige maand is dat een prijzig tripje.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:37 schreef Blik het volgende:
je kunt in ieder geval makkelijk van Hanoi naar Bangkok vliegen. Moet alleen even kijken of je ook makkelijk van Pnomh Penh naar Hanoi kunt komen.
Je kunt ook naar Vientiane vliegen en vanaf daar de bus pakkenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen met Lao Airlines, via Vientiane. En als ik het me nog goed herrinner van vorige maand is dat een prijzig tripje.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. In de voorbeelden hierboven hebben we het over afstanden als Vientiane - Hanoi en HCMC - Hanoi. Is niet echt te vergelijken met de standaard nachtbus van Hanoi naar Hué, die doet ongeveer iedere sterveling in Vietnam. Ik heb echt gigantische horroverhalen gehoord over de busverbinding van Vientiane naar Hanoi, normale reis is 25 uur (in een Laotiaanse bus al geen pretje), maar door pech duurde de reis uiteindelijk 44 uurquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Volano het volgende:
Over het grote afstanden reizen: ik zie niet in waarom je het niet zou doen, alles is hetzelfde op een gegeven moment. Ik heb Hanoi - Hué met de trein gedaan, ertussen is toch niets. Wat je kan doen voor de "echte" experience is een motor kopen en dan de afstand afleggen, kost je meer dagen maar dan heb je wel een vette ervaring (van Hué naar Hoi An zelf met de motorscooter gedaan). En wat hier inderdaad gezegd wordt: de nachtbus nemen, weer goedkoper dan de trein (ik ga nu op naar Benidormmet de nachtbus)
Om meer van het land te zien huur ik een scooter in de grote steden om zo op eigen houtje het te verdwalen het land te verkennen.
Ik ben een aantal dagen geleden met Vietnam Airlines van Phnom Penh, via Vientiane, naar Hanoi gevlogen. Er was een thunderstorm in Hanoi, dus we hadden vier uur vertraging. Netjes van Vietnam Airlines een buffet diner aangeboden gekregen. Het buffet was eigenlijk bedoeld voor Loatiaanse studenten, maar wij mochten lekker mee eten. Ik heb bij een groep studenten aan tafel gezeten. Was heel gezellig. Gratis bier en wijn, dus dan komt het wel goed!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen met Lao Airlines, via Vientiane. En als ik het me nog goed herrinner van vorige maand is dat een prijzig tripje.
Ik heb met de bus van Hanoi naar Nha Trang zo'n geintje meegemaakt! Eerst een uur gereden, daarna 1,5 stilstaan naast de weg. Daarna weer een uurtje gereden en daarna maar liefst 15 uur stilgestaan langs de weg!! Geen eten & drinken in de buurt, geen wc en vooral geen info want de chauffeurs spraken geen Engels. Toen we in Hue waren aangekomen om 3 uur 's nachts was de chauff moe en moesten we een hotel boeken en de dag erna een nieuwe bus pakkenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. In de voorbeelden hierboven hebben we het over afstanden als Vientiane - Hanoi en HCMC - Hanoi. Is niet echt te vergelijken met de standaard nachtbus van Hanoi naar Hué, die doet ongeveer iedere sterveling in Vietnam. Ik heb echt gigantische horroverhalen gehoord over de busverbinding van Vientiane naar Hanoi, normale reis is 25 uur (in een Laotiaanse bus al geen pretje), maar door pech duurde de reis uiteindelijk 44 uurDan kun je een lange busreis nog zo leuk vinden, dat is wel erg extreem en ook erg zonde van je tijd.
12 uur lijkt me zeer sterk, aangezien die trip zo'n 1400 kilometer is, waaronder ook door de bergen. Het zijn sowieso ook twee nachtbussen achter elkaar (Hanoi - Hue en Hoi An - Nha Trang).quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:19 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik heb met de bus van Hanoi naar Nha Trang zo'n geintje meegemaakt! Eerst een uur gereden, daarna 1,5 stilstaan naast de weg. Daarna weer een uurtje gereden en daarna maar liefst 15 uur stilgestaan langs de weg!! Geen eten & drinken in de buurt, geen wc en vooral geen info want de chauffeurs spraken geen Engels. Toen we in Hue waren aangekomen om 3 uur 's nachts was de chauff moe en moesten we een hotel boeken en de dag erna een nieuwe bus pakken. Uiteindelijk duurde de reis 37 uur ipv 12 uur
.
Deze bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:39 schreef Dynd het volgende:
Hey even een kort vraagje, in een aflevering van Topgear door Vietnam kwamen ze langs een soort vijver midden in een stad (Ik geloof Hanoi) met een neergestort vliegtuig. Er werd verder niet veel aandacht aan besteed, maar weet iemand hier meer over?
Haha ja! Vraag me af wat het verhaal hierachter is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:14 schreef Ruud het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[ afbeelding ]
Heb ik niet gezien toen ik in Hanoi was
Wow! Bedankt!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:23 schreef gifkwal het volgende:
On 19/12/72, B-52-D Rose 1", s/n 56-0608 of the 99BW/307SW, was shot down over Ha Noi. The wreckage landing fairly squarely in the middle of the lake, and has remained there ever since. It has been partially cannibalized for building material, but the bulk of it continues to sink slowly into the soft bottom.
Link (nog meer info)
Dat schieten vind ik eigenlijk een absolute no-no, wie weet wat voor illegale dingen er allemaal zijn gebeurt met dat wapen...quote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef karoltje het volgende:
Wat ook vet is is schieten bij de Cu Chi tunnels! Neem wel eigen oordoppen mee want je krijgt daar een soort koptelefoon op die helemaal niet beschermd tegen de knoertharde knallen.
[ afbeelding ]
neem aan dat jij geen 2m bent of langer hequote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef karoltje het volgende:
Stelt niks voor idd! Ik ben best lang en kom gewoon lopen maar dan wel helemaal gebukt zeg maar. Ik hoefde dus niet te kruipen in ieder geval! Bovendien kan je na elke 10m eruit als je het zat bent/ eng vindt. Ik zou het zeker doen, hoort er toch een beetje bij.
[ afbeelding ]
Wat ook vet is is schieten bij de Cu Chi tunnels! Neem wel eigen oordoppen mee want je krijgt daar een soort koptelefoon op die helemaal niet beschermd tegen de knoertharde knallen.
[ afbeelding ]
Hoe is met een wellicht illegaal wapen schieten hetzelfde als door tunnels lopen...quote:Op maandag 22 maart 2010 17:35 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat geld net zo goed voor die tunnels, gifgas, leed en martelingen...
Lijkt mij wel interessant om een keertje te schieten, ga het zeker wel doen!
Ik wist niet dat je daar ook kon schieten, helemaal niet gezienquote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef karoltje het volgende:
Stelt niks voor idd! Ik ben best lang en kom gewoon lopen maar dan wel helemaal gebukt zeg maar. Ik hoefde dus niet te kruipen in ieder geval! Bovendien kan je na elke 10m eruit als je het zat bent/ eng vindt. Ik zou het zeker doen, hoort er toch een beetje bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met mijn 1.90m kon ik er prima doorheen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:41 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
neem aan dat jij geen 2m bent of langer he
Uhmmm nee dat ook weer niet, zo freaky zijnquote:Op maandag 22 maart 2010 17:41 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
neem aan dat jij geen 2m bent of langer he
Afgemeten tegen de prijs van de excursie (6-10 dollar) niet echt de moeite waard toch? Tijdens onze busreis hadden wij al eindeloze leuke verhalen van een veteraan.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:56 schreef Ruud het volgende:
Het is trouwens wel leuk om met de motorbike naar de tunnels te rijden. Zorg alleen wel dat je een goede kaart hebt, de stad uit komen is niet makkelijk en zoeken in die drukte ook niet
Ik vond het gewoon leuk, weer eens iets anders dan de bus. Niet naar prijzen gekekenquote:Op maandag 22 maart 2010 18:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Afgemeten tegen de prijs van de excursie (6-10 dollar) niet echt de moeite waard toch?
Leuk is het zeker.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:03 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon leuk, weer eens iets anders dan de bus. Niet naar prijzen gekeken
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:09 schreef karoltje het volgende:
Ik vond het gewoon heel bijzonder dat je voelt wat een kracht er achter zo'n ding zit. Ik heb ook geen idee of ik uberhaupt iets geraakt heb. Vond het veel te spannend en leuk
.
Als je echt wilt schieten ga je naar een shooting range buiten Phnom Penh. Kun je voor 200 dollar met een rocket launcher op je schouder schieten. Voor 100 dollar erbij zetten ze ook nog een oude koe in de wei..... Amerikanen zijn er helemaal gek van.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:35 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat geld net zo goed voor die tunnels, gifgas, leed en martelingen...
Lijkt mij wel interessant om een keertje te schieten, ga het zeker wel doen!
Dit verhaal heb ik idd ook gehoord, heel ziek dat dat kanquote:Op maandag 22 maart 2010 21:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je echt wilt schieten ga je naar een shooting range buiten Phnom Penh. Kun je voor 200 dollar met een rocket launcher op je schouder schieten. Voor 100 dollar erbij zetten ze ook nog een oude koe in de wei..... Amerikanen zijn er helemaal gek van.
Bah!
Hoe heb je dat geregeld? Je bent gewoon op eigen houtje op je brommertje erheen gereden begrijp ik? Is dat ver?quote:Op maandag 22 maart 2010 18:56 schreef Ruud het volgende:
Het is trouwens wel leuk om met de motorbike naar de tunnels te rijden. Zorg alleen wel dat je een goede kaart hebt, de stad uit komen is niet makkelijk en zoeken in die drukte ook niet
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je echt wilt schieten ga je naar een shooting range buiten Phnom Penh. Kun je voor 200 dollar met een rocket launcher op je schouder schieten. Voor 100 dollar erbij zetten ze ook nog een oude koe in de wei..... Amerikanen zijn er helemaal gek van.
Daar heb ik ook geschoten. Ze vroegen nog of ik een kip af wilde schieten, heb ik maar niet gedaan.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Motorbike huren is simpel. Uurtje of 2/3 rijden.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Hoe heb je dat geregeld? Je bent gewoon op eigen houtje op je brommertje erheen gereden begrijp ik? Is dat ver?
quote:Op maandag 22 maart 2010 17:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat schieten vind ik eigenlijk een absolute no-no, wie weet wat voor illegale dingen er allemaal zijn gebeurt met dat wapen...
Als je iets raakte kreeg je een prijs, maar ze hebben die dingen zo scheef gemaakt dat je sowieso niks raaktquote:Op maandag 22 maart 2010 20:09 schreef karoltje het volgende:
Ik vond het gewoon heel bijzonder dat je voelt wat een kracht er achter zo'n ding zit. Ik heb ook geen idee of ik uberhaupt iets geraakt heb. Vond het veel te spannend en leuk
.
Maar als je het niks vindt moet je het gewoon lekker niet doen.
Beetje jammer, zo'n smiley. Iedereen heeft z'n mening, en dit is de mijnequote:Op dinsdag 30 maart 2010 02:03 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat schieten was nog het leukste bij de Cu Chi Tunnels, ben blij dat ik het gedaan heb, leuke ervaring
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Beetje jammer, zo'n smiley. Iedereen heeft z'n mening, en dit is de mijne
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:33 schreef Blik het volgende:
[..]
sorry, was vergeten dat we nog op de basisschool zitten...
Dat ligt er natuurlijk aan wat jij leuk en mooi vindt.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:10 schreef guapo het volgende:
Is Vietnam mooier en leuker dan Thailand?
Nou, zo'n kans zou ik dus echt niet laten gaan!quote:Op donderdag 1 april 2010 16:46 schreef guapo het volgende:
Ok want me pa wil een 22 daagse reis door vietnam maken en ik mag mee.
En in thailand zijn we 2 jaar geleden al een keer geweest.
Als het een rondreis is zou ik lekker naar vietnam gaan.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:46 schreef guapo het volgende:
Ok want me pa wil een 22 daagse reis door vietnam maken en ik mag mee.
En in thailand zijn we 2 jaar geleden al een keer geweest.
Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:29 schreef APK het volgende:
[..]
Als het een rondreis is zou ik lekker naar vietnam gaan.
Zelf geen ervaring mee maar wel vaak gehoord dat het werkt. Google maar even visa on arrival vietnam. Je moet dan wel een uitnodigingsbrief hebben van een sponsor in Vietnam, er zijn bedrijfjes die dit voor je kunnen regelen tegen een vergoeding. Kan zo uit mijn hoofd geen specifieke sites aanraden die betrouwbaar zijn omdat ik het zelf dus nog nooit heb gedaan (had mijn visum in Cambodia geregeld). Maar van wat ik op internet heb gelezen duurt het verkrijgen van het visa on arrival eenmaal op het vliegveld niet lang.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:55 schreef guapo het volgende:
[..]
Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.
Maar er staat dat je een visum moet regelen bij de ambasade hier in nederland. Maar op internet staan ook verhalen dat het ook daar in vietnam kan als je land op het vliegveld bij de douane. Het is dan veel goedkoper. Maar omdat het een groepsrondreis is kan het dus zijn dat je lang moet wachten in de rij voor het visum. Dat is dan vervelend voor de mensen in de groep die hier het visum hebben geregeld.
Wie heeft er ervaring met het halen van het visum op het vliegveld in vietnam?
Heb toevallig gister het visum online aangevraagd en we moeten het bevestigen op het vliegveld van Hoi chi minh city. m'n zusje zit al in vietnam en die zei dat het best meeviel qua wachttijd. het enige nadeel is dat de mensen daar niet echt goed engels spreken. Maar online aanvragen ging vrij makkelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:55 schreef guapo het volgende:
[..]
Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.
Maar er staat dat je een visum moet regelen bij de ambasade hier in nederland. Maar op internet staan ook verhalen dat het ook daar in vietnam kan als je land op het vliegveld bij de douane. Het is dan veel goedkoper. Maar omdat het een groepsrondreis is kan het dus zijn dat je lang moet wachten in de rij voor het visum. Dat is dan vervelend voor de mensen in de groep die hier het visum hebben geregeld.
Wie heeft er ervaring met het halen van het visum op het vliegveld in vietnam?
Via welke site heb jij het geboekt? En wat kostte je dat? Wij moeten ook nog een visumpje regelen voor juli.quote:Op maandag 5 april 2010 17:18 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Heb toevallig gister het visum online aangevraagd en we moeten het bevestigen op het vliegveld van Hoi chi minh city. m'n zusje zit al in vietnam en die zei dat het best meeviel qua wachttijd. het enige nadeel is dat de mensen daar niet echt goed engels spreken. Maar online aanvragen ging vrij makkelijk.
https://www.myvietnamvisa.com via deze site hebben we het visum geregeld.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Via welke site heb jij het geboekt? En wat kostte je dat? Wij moeten ook nog een visumpje regelen voor juli.
Realiseer je wel dat het overdag in het algemeen hard seats 3e klas treinen zonder airco zijn. 's Nachts rijden de beste en meest comfortabele sleeper treinen. je ziet dan niets, maar je spaart natuurlijk wel een nacht hotel uit. En denk er ook aan dat een slak sneller is dan een Vietnamese trein. Ik ben zelf slechts met de trein van Hanoi naar Sapa v.v. gereisd en die 375 km duurde iets van 8 uur geloof ik. Verder afzakkend naar het zuiden toch maar gekozen om de langere afstanden (Hanoi-Hue en DaNang-Saigon) te vliegen voor gemiddeld iets van 30 euro per trip.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:02 schreef zatoichi het volgende:
Kick, geen nieuwe informatie maar wel vliegticketsVlieg met Malaysia airlines, op 23 oktober naar Hanoi, en op 19 november vanuit HCMC weer terug. Lekker veel tijd om op een relaxte manier door Vietnam te reizen. Waarschijnlijk gaan we veel met de trein reizen, gewoon omdat ik dat altijd een fijne manier van reizen vind.
Ik heb er nu al zin in!
Vietnam Airlines is volgens mij best prima. Je moet je maar bedenken dat iedere maatschappij wel eens een crash heeft gehad. Dus ook Vietnam Airlinesquote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:10 schreef zatoichi het volgende:
Hoe zit het met vliegen dan? Kun je dat redelijk last minute beslissen en is vietnam airlines een beetje betrouwbaar... Mijn vriendin laat zich nogal beïnvloeden door die crash van twee dagen terug, en het hielp niet bepaald dat ze op een gegeven moment een "sole survivor" van een trip van Nha Trang naar HCM gingen interviewen
Anyway die hard seats klinken ook niet bepaald comfy, dus wat mij betreft gaan we wel vliegen...
Ben vandaag teruggekomen uit vietnam en heb geen problemen gehad bij de douane.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:42 schreef Xu het volgende:
Iemand toevallig ervaringen met (goedkopere) spullen uit Vietnam meenemen langs de douane?
En of vluchten vanuit vietnam vaak worden gecontroleerd door de douane
tip 1: reis van zuid naar noord, dan eindig je met het mooiste (Sapa, Halong Bay, Hanoi)quote:Op maandag 17 mei 2010 19:05 schreef travelman het volgende:
mooi een Vietnam topic en mensen met ervaring!!
Het plan was 3 weken naar Thailand te gaan, maar dat is nu even lastig. De 2. optie is dus Vietnam!! We hebben 3 weken de tijd, hebben ons nog niet echter nog niet ingelezen. We willen niet georganiseerd gaan en van Noord naar Zuid reizen.
Alle tips, adviezen, wat te zien zijn welkom!!!
Bvd!!
w0rdquote:Op maandag 17 mei 2010 21:33 schreef buzz1291 het volgende:
tip 2: Reis van Noord naar Zuid, want als je tijd te kort komt kun je beter wat van het, naar mijn bescheiden mening, mindere zuiden missen dan van de "Must See" in de noordelijk helft van Vietnam.
Zo zie je maar, iedereen heeft weer wat anders. ik plan mijn vakantie liever zodat ik eindig met de hoogtepuntenquote:Op maandag 17 mei 2010 21:33 schreef buzz1291 het volgende:
tip 2: Reis van Noord naar Zuid, want als je tijd te kort komt kun je beter wat van het, naar mijn bescheiden mening, mindere zuiden missen dan van de "Must See" in de noordelijk helft van Vietnam.
Alles is ter plekke te regelen, ik weet niet of je budget wil, maar er zijn ook veel goedkopere hotels te vinden dan degene die jij zojuist noemt, en zoveel doen ze er niet voor onder.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:47 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb mijn tickets geboekt met aankomst in Hanoi en vertrek vanuit HCMC, van noord naar zuid dus, maar dat komt beter uit met de algemene weersverwachtingen.
Verder ga ik ook niet georganiseerd.
Even een vraagje; ik heb dit hotel voor ogen:
http://www.hanoielegancehotel.com/he4/
In Hanoi (of één van die) en zij bieden allerlei packages aan; aangezien ik toch naar Sapa en Halong wil, zat ik er over te denken deze ook te boeken. Is het verstandig om dat van tevoren te doen, of is dat vooral duur, en kan ik ter plekke beter het één en ander regelen voor Sapa en Halong?
In Hanoi zelf zijn de highlights denk ik Temple of Literature en Ho Chi Minh's Mausoleum.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:54 schreef captaintokyo het volgende:
Ik ga dit topic even doorlezen, want in augustus ga ik een paar dagen naar Hanoi. Is er iets wat ik zowieso niet mag missen in Hanoi??
Ik vond Water Puppet Theatre best geinig, het is zo fout dat het leuk wordt. Eigenlijk geldt ook hetzelfde voor het Mausoleum, 2 uur in de rij om vervolgens 10 seconden een lijk te bekijken (en of het een echt lijk is, zijn de meningen verdeeld)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
In Hanoi zelf zijn de highlights denk ik Temple of Literature en Ho Chi Minh's Mausoleum.
Verder kan ook leuk zijn om naar de Water Puppet Theatre te gaan, en sowieso moet je door het Old Quarter lopen, en 's avonds of 's ochtends rond Hoan Kiem Lake lopen als alle locals oefeningen aan het doen zijn.
Over dat Mausoleum: moet je daar nou een lange broek voor aanhebben (of rok)? Of is een korte broek tot over de knie plechtig genoeg. Ik heb namelijk niet zo'n zin om een hele dag in lange broek rond te lopen voor die 10 secondenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vond Water Puppet Theatre best geinig, het is zo fout dat het leuk wordt. Eigenlijk geldt ook hetzelfde voor het Mausoleum, 2 uur in de rij om vervolgens 10 seconden een lijk te bekijken (en of het een echt lijk is, zijn de meningen verdeeld)
Voor Sapa zou ik alleen een treinticket in Hanoi kopen en de rest veel goedkoper lokaal in Sapa regelen. Veronderstel dat het alleen maar mistig is of regent. Voor de trein kan je de Fanxipan Express aanbevelen. Voor Halong Bay zou ik wel een package tour in Hanoi regelen en wel bij een reisburo zo dicht mogelijk bij je hotel omdat de bus daar dan ook vertrekt. Ga je op eigen gelegenheid naar Halong, dan zoek je je werkelijk het lazerus naar het juiste ferry kantoor, wat zo maar in een achteraf restaurant verscholen kan liggen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:47 schreef zatoichi het volgende:
In Hanoi (of één van die) en zij bieden allerlei packages aan; aangezien ik toch naar Sapa en Halong wil, zat ik er over te denken deze ook te boeken. Is het verstandig om dat van tevoren te doen, of is dat vooral duur, en kan ik ter plekke beter het één en ander regelen voor Sapa en Halong?
Zou een afritsbroek ofzo aandoen. Kun je het afritsen als het nodig is. Vind namelijk wel dat je het respect moet hebben om in lange broek te komen als ze dat van je verwachten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:46 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Over dat Mausoleum: moet je daar nou een lange broek voor aanhebben (of rok)? Of is een korte broek tot over de knie plechtig genoeg. Ik heb namelijk niet zo'n zin om een hele dag in lange broek rond te lopen voor die 10 seconden.
2100 euro is knap veel geld voor Vietnam, Vietnam hoort bij de goedkoopste landen ter wereld om rond te reizen. Voorbeeld: De busrit van HCMC naar Hanoi met tussenstops in Dalat, Nha Trang, Hoi An en Hue kostte me 23 dollar. Ik denk dat ik voor 5 weken inclusief ticket nog geen 1500 euro kwijt was.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:35 schreef travelman het volgende:
Lekker, een topic dat leeft!
Ik ben nu aan het kijken naar tickets; wat is een beetje een normale prijs voor een retour (in: HCMC out:Hanoi of visa versa). Zit er zelfs aan te denken om een georganiseerde rondreis te doen, aangezien die niet veel duurder zijn (2100,-). Maar het liefst ga ik echter op eigen houtje!
NICE!! Goedkoopste vlucht, die ik tot nu toe gevonden heb is ong. 1250,-, wat ik toch vrij veel vind.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:00 schreef fishbeer het volgende:
ik heb 650 euro voor een retourtje HCMC betaald in februari met Malaysian Airlines, ik denk dat de prijzen nu wel iets hoger liggen, maar voor 800 moet je wel iets kunnen vinden denk ik.
Georganiseerd reizen zou ik afraden, is prima om zelfstandig te reizen daar, lekker een Pho'tje in de morgen en springrolls zijn ook mjummie! Is echt leuk Vietnam!
Via Bangkok en dan verder met Air Asia of Vietnam Airlines lijkt mij een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:23 schreef travelman het volgende:
NICE!! Goedkoopste vlucht, die ik tot nu toe gevonden heb is ong. 1250,-, wat ik toch vrij veel vind.
Bangkok tot nu toe voor 1050,-, dus dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Damn, had gedacht, dat de vluchten goedkoper waren!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:08 schreef APK het volgende:
[..]
Via Bangkok en dan verder met Air Asia of Vietnam Airlines lijkt mij een stuk goedkoper.
Welke periode wil je gaan dan?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef travelman het volgende:
[..]
Bangkok tot nu toe voor 1050,-, dus dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Damn, had gedacht, dat de vluchten goedkoper waren!!
Dan zoek je niet goed genoeg. Maar AMS of DUS naar BKK vlieg je makkelijk voor 800 euro. En van BKK is het met AirAsia veel goedkoper vliegen naar SGN dan naar HAN.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef travelman het volgende:
[..]
Bangkok tot nu toe voor 1050,-, dus dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Damn, had gedacht, dat de vluchten goedkoper waren!!
Vertrek: 17 Juli (evt. 1-2 dagen later kan ook)quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef APK het volgende:
[..]
Welke periode wil je gaan dan?
1050¤ vind ik erg duur naar Bangkok.
ik heb voor juli/augustus 920 euro voor het ticket met China airlines. Probeer het eens via de vliegvelden in Duitslandquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:23 schreef travelman het volgende:
[..]
NICE!! Goedkoopste vlucht, die ik tot nu toe gevonden heb is ong. 1250,-, wat ik toch vrij veel vind.
Ah hierover heen gelezen, nee ik kom vooralsnog op hetzelfde uit, al ga ik niet uitgebreid zoeken hier op mijn werkquote:Op donderdag 20 mei 2010 08:57 schreef travelman het volgende:
[..]
Vertrek: 17 Juli (evt. 1-2 dagen later kan ook)
Terug : 06 Augustus (evt. 1 dag eerder/later)
voor de 300 euro die het scheelt pp ga ik liever wel via Duitslandquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:32 schreef zatoichi het volgende:
Afhankelijk van de periode zie ik dat je gewoon met cathay via hongkong kunt vliegen voor 845 euro (ik kijk bij vliegwinkel) dus het hoeft helemaal niet via het België of Duitsland. Maar ja als je in Enschede woont kan ik me dan wel weer voorstellen dat Duitsland makkelijker is, ik kom uit Utrecht, dus vlieg het liefst via Schiphol (20 min. met de trein).
Zelf heb ik geboekt voor 950 met Malaysia Air. De prijs is voor mij niet zo heel erg belangrijk (al zou ik geen 300 euro meer uitgeven als het ook goedkoper kan); ik heb mij vooral laten beïnvloeden op vertrektijden en totale vluchtduur.
Heb ik ook in Indonesië, zit daar van achtste finales tot aan finale... En zit ook nog eens in the middle of nowhere tijdens in ieder geval de achtste finale en kwartfinale. Ben benieuwd of ik uberhaupt iets kan zien.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef enilnomrow het volgende:
Fuck, ik kom er net achter dat de wedstrijden van het WK daar midden in de nacht zijn... Als wij er zijn worden alleen de de halve finales / finale gespeeld, en die beginnen om 20.30u... oftewel 01.30 Vietnamtijd.
Dat wordt bikkelen 's nachts!
Ik kan niks zeggen over visa, aangezien ik die in Cambodja heb gehaald. Maar Hanoi kan ontzettend heet zijn, en dan is het wel heel relaxed om al een (mini)hotel/hostel geregeld te hebben zodat je direct kan douchen etc. Helemaal na een vlucht met twee keer overstappen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Superher0 het volgende:
Kogel is door de kerk. 25 september vertrek ik naar Hanoi, met overstap in Frankfurt en Ho Chi Minh. Dan heb ik tot 17 oktober om weer in Ho Chi Minh te geraken om dan weer via Frankfurt terug te vliegen met Vietnam Airlines en KLM. Ticket 750 euro. NU nog even kijken naar visa. Ik heb 2.5 uur overstap tijd in Ho Chi Minh. Ik weet niet of dat voldoende is om een visa on arrival te regelen. Neig er naar deze in Nederland te regelen.
Heb nog geen hotels, hostels of andere geregeld. Waarschijnlijk alleen voor de eerste dag dat we aankomen zodat we ons niet hoeven te haasten en kunnen aclimatiseren.
Heb er zin in!
Dat zou ik dan ook maar doen want anders kun je in Frankfurt echt naar het vliegtuig gaan staan zwaaien. Je krijgt als individue helemaal geen visa upon arrival. Sterker nog, je mag helemaal niet met die vlucht mee vanaf Frankfurt zonder visum. Dat gaat alleen maar op wanneer je via een reisburo boekt. Die verzorgen dan een approval letter waarmee je een visa upon arrival kunt afhalen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:13 schreef Superher0 het volgende:
Ik heb 2.5 uur overstap tijd in Ho Chi Minh. Ik weet niet of dat voldoende is om een visa on arrival te regelen. Neig er naar deze in Nederland te regelen.
Niet met vliegen. Wel over de grond, maar dan andersomquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:13 schreef travelman het volgende:
Ipv Vietnam hebben we volgens plan:
naar Bangkok vliegen, via Cambodja naar Ho Chi Minh City te backpacken (vanuit daar een vlucht terug naar Bangkok pakken en daar nog even chillen).
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ok, hoe lang heb je erover gedaan en is het aan te raden?!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:16 schreef Ruud het volgende:
[..]
Niet met vliegen. Wel over de grond, maar dan andersom
Reistijden weet ik niet meer. Het is best goed te doen, al blijft het lang wachten bij de grenzen (vooral Poipet).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:18 schreef travelman het volgende:
[..]
Ok, hoe lang heb je erover gedaan en is het aan te raden?!
Zelf heb ik in Sapa gewoon zelfstandig een hotelletje geboekt maar mijn zusje heeft vorige maand nog zo'n homestay gedaan in Sapa en vond het vrij teleurstellend. In feite slaap je gewoon in een guesthouse (met tv, douche, etc, niet echt "traditioneel" of zo) wat beheerd wordt door een familie, in plaats van dat je echt bij mensen thuis slaapt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:35 schreef zatoichi het volgende:
Zeker luxe, en direct daarna met de trein naar Sapa waarschijnlijk om ergens zo'n homestay te doen; twee werelden van verschil (maar wel leuk) (overigens die homestay verwacht ik ook niet zoveel van; klinkt zo toeristisch als maar kan)
Klopt inderdaad, die reis is prima te doenquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:21 schreef gifkwal het volgende:
Heerlijk zo´n luxe cruise, Zaitochi!
Travelman, ik heb ervaring met overland van Cambodja naar HCMC reizen. Vond het zelf wel meevallen. Vanuit Phnom Penh was het iets van 7 uur met de bus en hoewel er wel kakkerlakken rondscharrelden in die bus was de reis zelf niet verkeerd. Bij de grens wel lang moeten wachten op tassen- en paspoortcontrole, maar ook niet extreem of zo.
Kan ik ook be-amen, homestay is een groot woord. Het is echt niet traditioneel. Sterker nog, ik kreeg frietjes bij het etenquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:25 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Zelf heb ik in Sapa gewoon zelfstandig een hotelletje geboekt maar mijn zusje heeft vorige maand nog zo'n homestay gedaan in Sapa en vond het vrij teleurstellend. In feite slaap je gewoon in een guesthouse (met tv, douche, etc, niet echt "traditioneel" of zo) wat beheerd wordt door een familie, in plaats van dat je echt bij mensen thuis slaapt.
Tja, over het wandelen. Ik heb na 2 dagen mijn Allstars weggegooid. Compleet onbruikbaar geworden. Het lopen ansich is helemaal niet zwaar, het is voornamelijk naar beneden en nauwelijks omhoog. Het regent er nogal veel en dat zorgt ervoor dat het veel plekken erg glad is en enorm modderig kan zijn. Ook al heb je tractorbanden om je voeten, nog steeds glij je wegquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:36 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat is ook eigenlijk wat ik ervan verwacht; gewoon mooi wandelen en eindigen bij een klein dorpje..
Is dat wandelen daar overigens goed te doen? Ik denk er wel over om echte wandelschoenen te kopen, maar is het ook zonder te doen?
Ik was in de jungle vlakbij Ninh Binh ook wel blij dat ik ze hadquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef zatoichi het volgende:
Twee jaar geleden ben ik zelf ook tot de conclusie gekomen dat wandelschoenen best handig kunnen zijn; in Noorwegen betekent een licht wandeling een categorie die in Nederland niet eens bestaat (klauteren over rotsblokken e.d.)....
Zeg maar dat modder op je kont (en de rest van je kleding) ook niet mooi staatquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:00 schreef Den_Haag het volgende:
Hier gaan ze ook mee. Nu mijn vriendin nog ompraten. Wandelschoenen staan niet mooi
Gips om een gebroken been ook nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:00 schreef Den_Haag het volgende:
Hier gaan ze ook mee. Nu mijn vriendin nog ompraten. Wandelschoenen staan niet mooi
Dan zou ik wel van Bangkok naar Phnom Penh vliegen, want een busreis is een gebed zonder eind. Die oude stenen tempels in Siem Reap kun je dan met boot en bus bezoeken en vanuit PP heb je de keuze uit boot bus of plane naar Vietnam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:13 schreef travelman het volgende:
Ipv Vietnam hebben we volgens plan:
naar Bangkok vliegen, via Cambodja naar Ho Chi Minh City te backpacken (vanuit daar een vlucht terug naar Bangkok pakken en daar nog even chillen).
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Het staat in het subforum travel dus....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:28 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
was dit topic trouwens niet voor mensen die er wonen of willen of gaan wonen ipv reizen??
Daar is deze voor: Zuid Oost Azie - Thailandquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:28 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
was dit topic trouwens niet voor mensen die er wonen of willen of gaan wonen ipv reizen??
hey daar begon ik met lezen.. ben ik afgedwaald.. niks gezegd dan! athans over topic plek that isquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:26 schreef Ruud het volgende:
[..]
Daar is deze voor: Zuid Oost Azie - Thailand
mijn ideequote:Op woensdag 9 juni 2010 21:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeg maar dat modder op je kont (en de rest van je kleding) ook niet mooi staat. helemaal niet als je nog 2 dagen lang door moet
Voor zover ik het kan beoordelen uit de reisgidsen over Vietnam is het daar altijd wel ergens regenseizoen...quote:Op maandag 28 juni 2010 12:47 schreef greatgonzo het volgende:
dit jaar in Thailand geweest, en moet zeggen dat ZO-azie best bevalt. Ik wil volgend jaar juni-juli misschien weer 4 weken die kant op. Met als idee:
BKK - Angkor Wat - Vietnam - Laos.
Maar wat is het voor weer tegen die tijd, is het dan regenseizoen?
Beste tijd is in de winter, het is super goedkoop om daar te verblijven, en ja maatpakken etc. kosten daar geen drol.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:03 schreef rubje het volgende:
ej ik zag laatst bij TOP GEAR dat mooie zijden kleiding en pakken en broeken in Vietnam echt nbiks kost,zeg maar Bristol prijze! Klopt dit? en hoe is het weer in de zomer of anders, wat is de beste tijd vh jaar om naar vietnam te gaan en is het duur om daar te verblijven?
Klopt. Hoi An moet je zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:03 schreef rubje het volgende:
ej ik zag laatst bij TOP GEAR dat mooie zijden kleiding en pakken en broeken in Vietnam echt nbiks kost,zeg maar Bristol prijze! Klopt dit?
verschilt per land. Bijvoorbeel vietnam is zo lang gerekt dat ze in het noorden 4 seizoenen hebben en in het zuiden maar 2 (regen en droog)quote:Op maandag 28 juni 2010 12:47 schreef greatgonzo het volgende:
dit jaar in Thailand geweest, en moet zeggen dat ZO-azie best bevalt. Ik wil volgend jaar juni-juli misschien weer 4 weken die kant op. Met als idee:
Hier staat het e.e.a.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:47 schreef greatgonzo het volgende:
Bij mij is niet gecontroleerd of ik een retourticket had, maar resultaten uit het verleden bieden uiteraard geen garantie voor de toekomst.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:15 schreef blindpilot het volgende:
hallo allemaal!
is het toegestaan om alleen een enkeltje naar Ho Chi Minh te boeken? of moet je een retouticket boeken? is een visum ten alle tijde verplicht?
Bij AirAsia kun je bijvoorbeeld echt wel een enkeltje BKK-HAN of BKK-SGN boeken. En niemand die je naar een retourticket zal vragen. Doen ze dat toch dan altijd je verhaal klaar hebben dat je over een paar weken met de bus van HCMC naar Phnom Penh wilt reizen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Bij mij is niet gecontroleerd of ik een retourticket had, maar resultaten uit het verleden bieden uiteraard geen garantie voor de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |