Bedenk wel dat het nu het droog seizoen is, dus erg hoog zal het water niet zijn. Ik vraag me af of dat een leuke tocht gaat worden en dat je niet elke 10 minuten uit die boot moet springen omdat je vast zitquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:15 schreef Doekes het volgende:
10.03.2010 Siem Reap – Phnom Penh
- Transfer Siem Reap - Phnom Penh
Transfer van hotel naar speedboot
Speedboot REP-PNH
Transfer van speedboot naar hotel
Nee, om precies te zijn begint tet officieel op zondag 14 februari (Valentijnsdag), maar rond de 10e beginnen de meeste Vietnamezen al te reizen. Dus verwacht dat pas na de 22e weer alles normaal is, want dan begint iedereen met werken. Je merkt al vorige week dat de prijzen tussen de 10e en 21e voor de trein al aan het stijgen waren.quote:
Hij vertrekt in maart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef Forestimp het volgende:
[..]
Nee, om precies te zijn begint tet officieel op zondag 14 februari (Valentijnsdag), maar rond de 10e beginnen de meeste Vietnamezen al te reizen. Dus verwacht dat pas na de 22e weer alles normaal is, want dan begint iedereen met werken. Je merkt al vorige week dat de prijzen tussen de 10e en 21e voor de trein al aan het stijgen waren.
Ja, ik had ook liever met EVA Air gevlogen, maar een reisbureau heeft alle tickets opgekocht. Met een beetje geluk krijg ik nog wel een upgrade.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:57 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, het zag er uit als een georganiseerde reis met al die transfers van en naar vliegvelden...
Als je films wil kijken op de terugweg zou ik niet een stoel achterin het vliegtuig kiezen, de projector is kapot.
Ah, daar zal ik even op reageren in het Thailandtopic.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:10 schreef Doekes het volgende:
EVA air heeft trouwens vanaf april betere vliegtijden voor AMS-BKK. Met vertrek en aankomst overdag.
Je reisperiode lijkt me wel OK, het ergste van het regenseizoen moet dan al achter de rug zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:28 schreef zatoichi het volgende:
Ik (en mijn vriendin) zitten er sterk over te denken om naar Vietnam te gaan voor onze huwelijksreis. Zij houdt van cultuur, natuur en relaxen, ik van azië, lekker eten, tropisch en voor mijn huwelijksreis wil ik aan het tropische strand liggen. Volgens mij maken we de juiste keuze
Dit topic de komende tijd maar even goed in de gaten houden; planning is om eind september tot eind oktober te gaan, maar dat staat nog niet vast; is dat een redelijke tijd om daar naar toe te gaan?
Verder denk ik er zeer sterk over om niet bij een reisbureau te boeken; sowieso ben ik daar normaal gesproken niet zo van, en van wat ik hoor zeggen is vietnam goed "op de bonnefooi" te doen. Meningen?
Verder tips wat ik echt niet moet missen (als ik op Internet zoek kom je zoveel tegen dat het lastig kiezen wordt...)
Of juist eindigen op Halong Bayquote:Op maandag 1 februari 2010 18:17 schreef gifkwal het volgende:
[..]
O ja, zelf ben ik er niet geweest maar Phu Quoc schijnt een mooi bounty eiland te zijn, wellicht een leuke plek om de reis al chillend af te sluiten als je van noord naar zuid reist.
Evengoed romantisch, samen wakker worden op een traditionele junk met al die karstgebergtes om je heenquote:
Ik ben er afgelopen december geweest maar ik was niet echt onder de indruk van Phu Quoc, veel rotzooi op het strand (behalve voor de grote resorts) en alles ging (in het hoogseizoen) erg vroeg dicht of was uitgestorven.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:17 schreef gifkwal het volgende:
O ja, zelf ben ik er niet geweest maar Phu Quoc schijnt een mooi bounty eiland te zijn, wellicht een leuke plek om de reis al chillend af te sluiten als je van noord naar zuid reist.
Sterker nog, in Hanoi ligt de prijs tussen de 70 en 100 dollar voor 3 dagen (1 nacht slapen op een junk, 1 nacht in een hotel op Cat Ba island, maaltijden en transport van en naar de haven inbegrepen). Dit zijn niet de meest luxe cruises, je hebt ze inderdaad nog veel duurder op echt hele mooie boten (wat je misschien op het oog hebt omdat het je huwelijksreis is). Maar voor deze prijsklasse krijg je ook al een prima cruise.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef zatoichi het volgende:
Het prijsverschil tussen alles laten regelen via een reisbureau in Nederland en direct bij de maatschappijen zelf is aanzienlijk. Een en dezelfde cruise op halong baai kost bij het reisbureau 225¤ en bij de maatschappij 170$.....
Je hebt ze al vanaf 40 dollar (tenminste in 2007). Ik had zelf de 80 dollar versie en dan zat je al op een redelijk luxe boot en zit je 3 dagen onder de pannen. Geef 150 dollar uit en je zit op de luxere boten die er zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:11 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Sterker nog, in Hanoi ligt de prijs tussen de 70 en 100 dollar voor 3 dagen (1 nacht slapen op een junk, 1 nacht in een hotel op Cat Ba island, maaltijden en transport van en naar de haven inbegrepen). Dit zijn niet de meest luxe cruises, je hebt ze inderdaad nog veel duurder op echt hele mooie boten (wat je misschien op het oog hebt omdat het je huwelijksreis is). Maar voor deze prijsklasse krijg je ook al een prima cruise.
Wen er maar aan, om 7 uur hebben de meeste Vietnamezen al ontbeten en hun ochtendgymnastiek gedaan rond het meertje in Hanoi-centrumquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:04 schreef zatoichi het volgende:
Alleen al die cruises verwachten dat je om 07:00 op gaat staan... wat een tijden...
Ik precies hetzelfde, voor het ontbijt even de kano inquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef karoltje het volgende:
Haha ik zat op Halong Bay op de boot ook al om half7 in een kano :s. En dat na een hele avond bier drinken op t dek!
Zo'n houtenquote:
Met die boot ga ik volgens mij ook!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |