Ik zie je niet op mijn MSN...ben trouwens voor eventjes in China nuquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:21 schreef Flammie het volgende:
In Zuid-Oost Azie wel en daarom dat ik het in deze Thread over geheel zuid oost azie wou hebben in plaats van slechts thailand.
En BreakyIk heb je geadd op msn
Mvg
Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.
Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.
Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.
Kan iemand mij helpen met goede raad?
Bedankt alvast...met groeten uit Chiang mai, Thailnd
Chiang Mai zeg jequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.
Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.
Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.
Kan iemand mij helpen met goede raad?
Bedankt alvast...met groeten uit Chiang mai, Thailnd
Precies.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef breaky het volgende:
[..]
Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?
Hoe stoerquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Is Thais niet een enorme kuttaal om te leren?
Schijnt lastiger te zijn dan Chinees, en dat vond ik al kut genoeg...
I wishquote:
je moet er nu ook mee doorgaan imo... Luister enkel Chinese muziek, Kijk enkel Chinese films en doe niks anders dan Chinees (en fokken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
I wish![]()
Na 3 jaar lang 2 avonden in de week les, 4 jaar in Taiwan en 1 jaar in China kan ik nog steeds het journaal op TV niet volgen.
Het heeft mij geleerd dat als ik ooit (weer) ga emigreren, dat het dan is naar een land met een taal die niet al te moeilijk valt te leren. Thailand valt niet in die catagorie ben ik bang.
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ikquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Is Thais niet een enorme kuttaal om te leren?
Schijnt lastiger te zijn dan Chinees, en dat vond ik al kut genoeg...
Inderdaad..bij mij gaat alles naar mijn zus...zoveel post krijg ik trouwens toch niet meer. Belastingdienst weet mij trouwens wel te vinden...ze hadden een keer post rechtstreeks naar Laos gestuurd!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies.
Ikzelf heb trouwens een heel scala van bankrekeningen op een NL postadres staan (van m'n pa). Je hebt de meeste post die ze sturen toch niet nodig. En die enkele keer dat er een pasword wordt gereset ofzo dan vraag ik even aan m'n pa of hij de post openmaakt en doorstuurt/ inscant...
Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laosquote:Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik
Lao is van het zelfde laken een pak.
Thai kunnen zich inderdaad prima redden in Laos omdat de meeste Lao wel Thai kunnen spreken. Andersom gaat het minder op. Bedenk dat de situatie hier vergelijkbaar is met Duitsland-Nederland en je zult weten wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laos
Iemand probeerde mij een paar woorden te leren, maar ik sprak het telkens op de verkeerde toon uit, terwijl ik dacht dat het gewoon hetzelfde klonk
Vind ik niet. Ik vind Mandarijn nog steeds stukken makkelijker dan Thai. De tonen in het Mandarijn klinken voor mij zuiverder, zijn veel makkelijker te volgen. Die in het Thai heb ik nooit helemaal onder de knie gekregen.quote:Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |