abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73562080
Wie woont er in Zuid Oost Azie
Ik maak het wat algemener want er zullen er vast niet al te veel zijn
Ik zelf woon in chiang mai (noord Thailand). Mooie en grote stad waar veel te doen is
Ik houd me bezig met vertalen en taallessen.

Laat maar wat weten. Ik zal spoedig pics uploaden van mijn leuke appartementje en andere dingen die ik dagelijks zie

หวัดดีๆ
  zondag 11 oktober 2009 @ 02:44:25 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_73566370
Zijn er meer dan je denkt. Een rits in China, ikzelf in Hong Kong, etc. Zijn veel topic over te vinden.

Ik zet Thailand in de titel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 11 oktober 2009 @ 04:57:43 #3
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_73567118
Laos hier

En wat Static zegt: Er zijn best wel veel fokkers in die in (Zuid Oost) Azie zitten.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zondag 11 oktober 2009 @ 05:02:47 #4
19840 Libris
Live from Singapore
pi_73567130
* Libris zwaait wederom vanuit SG
pi_73568849
In Zuid-Oost Azie wel en daarom dat ik het in deze Thread over geheel zuid oost azie wou hebben in plaats van slechts thailand .

En Breaky Ik heb je geadd op msn

Mvg

[ Bericht 30% gewijzigd door Flammie op 11-10-2009 11:26:32 ]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:52:51 #6
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_73751992
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:21 schreef Flammie het volgende:
In Zuid-Oost Azie wel en daarom dat ik het in deze Thread over geheel zuid oost azie wou hebben in plaats van slechts thailand .

En Breaky Ik heb je geadd op msn

Mvg
Ik zie je niet op mijn MSN...ben trouwens voor eventjes in China nu
Modus Vivendi!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:06:50 #7
274678 Farang50
Regeltjes slachtoffer
pi_73869675
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.

Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.

Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.

Kan iemand mij helpen met goede raad?

Bedankt alvast...met groeten uit Chiang mai, Thailnd
JPeys
pi_73870895
Wat ben je nou aan vaste maand lasten kwijt daar?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_73870922
Neem een assertiviteitscursus.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:52:39 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_73871539
Kijk eens: Zuid Oost Azie - Thailand

We gaan mergen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:37:01 #11
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_73877445
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.

Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.

Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.

Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?
Modus Vivendi!
pi_73878565
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:

Chiang Mai zeg je
pi_74394861
kun je geen online rekening afschrift printen?
pi_74581274
Afgelopen jaar voor 7 maanden in die hoek geweest
Zou wel een tijdje in Vietnam, Laos of Thailand willen wonen/werken.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:01:58 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74583200
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef breaky het volgende:

[..]

Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?
Precies.
Ikzelf heb trouwens een heel scala van bankrekeningen op een NL postadres staan (van m'n pa). Je hebt de meeste post die ze sturen toch niet nodig. En die enkele keer dat er een pasword wordt gereset ofzo dan vraag ik even aan m'n pa of hij de post openmaakt en doorstuurt/ inscant...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:02:42 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74583219
Is Thais niet een enorme kuttaal om te leren?
Schijnt lastiger te zijn dan Chinees, en dat vond ik al kut genoeg...
Mijn reisverslagen
pi_74586539
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Hoe stoer Je spreekt chinees
Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje

Als je Chinees al geleerd heb weet je hoe je dit soort talen moet leren en zal Thais overigens niet moeilijker voor je zijn (denk ook niet makkelijker overigens). Het gewoon leren -als je interesse hebt- zoals je elke taal moet leren Elke dag er mee bezig zijn
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:52:37 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74586914
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:43 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hoe stoer Je spreekt chinees
I wish
Na 3 jaar lang 2 avonden in de week les, 4 jaar in Taiwan en 1 jaar in China kan ik nog steeds het journaal op TV niet volgen.

Het heeft mij geleerd dat als ik ooit (weer) ga emigreren, dat het dan is naar een land met een taal die niet al te moeilijk valt te leren. Thailand valt niet in die catagorie ben ik bang.
Mijn reisverslagen
pi_74587035
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

I wish
Na 3 jaar lang 2 avonden in de week les, 4 jaar in Taiwan en 1 jaar in China kan ik nog steeds het journaal op TV niet volgen.

Het heeft mij geleerd dat als ik ooit (weer) ga emigreren, dat het dan is naar een land met een taal die niet al te moeilijk valt te leren. Thailand valt niet in die catagorie ben ik bang.
je moet er nu ook mee doorgaan imo... Luister enkel Chinese muziek, Kijk enkel Chinese films en doe niks anders dan Chinees (en fokken natuurlijk ) ....

Verder is het journaal kijken en kranten lezen bijna een taal apart in die landen (China, Thailand maar ook Vietnam)
  woensdag 11 november 2009 @ 05:24:25 #21
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_74593766
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik

Lao is van het zelfde laken een pak. Het lastige hiervan vind ik niet eens zozeer de taal...het is voor mij bijzonder irritant dat er geen Nederlands-Lao taalkboeken zijn. Alles is in Engels-Lao of Frans-Lao en dan moet ik dus een extra vertaal slag maken.
Modus Vivendi!
  woensdag 11 november 2009 @ 05:40:28 #22
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_74593776
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies.
Ikzelf heb trouwens een heel scala van bankrekeningen op een NL postadres staan (van m'n pa). Je hebt de meeste post die ze sturen toch niet nodig. En die enkele keer dat er een pasword wordt gereset ofzo dan vraag ik even aan m'n pa of hij de post openmaakt en doorstuurt/ inscant...
Inderdaad..bij mij gaat alles naar mijn zus...zoveel post krijg ik trouwens toch niet meer. Belastingdienst weet mij trouwens wel te vinden...ze hadden een keer post rechtstreeks naar Laos gestuurd!
Modus Vivendi!
pi_74610760
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:

[..]

Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik

Lao is van het zelfde laken een pak.
Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laos

Iemand probeerde mij een paar woorden te leren, maar ik sprak het telkens op de verkeerde toon uit, terwijl ik dacht dat het gewoon hetzelfde klonk
  woensdag 11 november 2009 @ 21:28:08 #24
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_74617968
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef Ruud het volgende:

[..]

Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laos

Iemand probeerde mij een paar woorden te leren, maar ik sprak het telkens op de verkeerde toon uit, terwijl ik dacht dat het gewoon hetzelfde klonk
Thai kunnen zich inderdaad prima redden in Laos omdat de meeste Lao wel Thai kunnen spreken. Andersom gaat het minder op. Bedenk dat de situatie hier vergelijkbaar is met Duitsland-Nederland en je zult weten wat ik bedoel.
Modus Vivendi!
  donderdag 12 november 2009 @ 10:47:26 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74627693
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:

Vind ik niet. Ik vind Mandarijn nog steeds stukken makkelijker dan Thai. De tonen in het Mandarijn klinken voor mij zuiverder, zijn veel makkelijker te volgen. Die in het Thai heb ik nooit helemaal onder de knie gekregen.

Hebben we iemand uit Cambodja hier? Nee he? Ik wilde rond de kerst een tijdje daarheen, zou eigenlijk net gaan boeken, maar weet op het moment toch niet helemaal zeker of dat wijs is. Wat een volslagen belachelijke situatie..... Voor degenen die het nieuws deze kant op niet volgen: Thaise ex-president en veroordeeld misdadiger Thaksin is onlangs door de Cambodjaanse regering aangesteld als economisch adviseur en wordt met alle egards in Phnom Phen onhaald. Cambodja wenst zich niet aan het geldende uitleveringsverdrag tussen de twee landen te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')