abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79158287
Is het niet zo dat je in Vietnam sowieso wel voor hotels kunt gaan? Zoals ik dat nu hoor is het allemaal niet zo duur daar. (tenzij je natuurlijk een wereldreis van meerdere maanden aan het maken bent, dan kan ik me voorstellen dat je alles echt zo goedkoop mogelijk wil doen)
pi_79158312
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:45 schreef zatoichi het volgende:
Is het niet zo dat je in Vietnam sowieso wel voor hotels kunt gaan? Zoals ik dat nu hoor is het allemaal niet zo duur daar. (tenzij je natuurlijk een wereldreis van meerdere maanden aan het maken bent, dan kan ik me voorstellen dat je alles echt zo goedkoop mogelijk wil doen)
Ja, klopt wel. Maar het is ook zo dat alle hostels/guesthouses die ik daar heb gezien eigenlijk gewoon hotels zijn in de zin dat er geen dorm rooms zijn. De kamers zijn alleen wat meer basic zonder dingen als roomservice. Dus eigenlijk kan je net zo goed in een hostel gaan zitten, bijna hetzelfde idee als een hotel.
  maandag 15 maart 2010 @ 08:56:39 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_79158421
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:45 schreef gifkwal het volgende:
Misschien dat je Phuong Nam Hotel bedoelt? Wij vonden het hier heerlijk en zeer veel waar voor je geld (chill zwembad, uitgebreid ontbijt, het voelt een beetje of je in een resort zit).

Het is denk ik zo'n 15 minuten lopen vanuit het centrum van Hoi An maar het hotel biedt ook een gratis shuttlebusje aan dat heen en weer gaat. Aan de ene kant hadden we ook wel graag in het centrum gezeten, maar daar gaat toch rond 22u of 23u alles dicht en dood, dus was het niet zo erg om dan weer terug te gaan naar onze chille kamer ietsje verder weg.

Dit hadden we geboekd via hostelworld, daar is het geloof ik goedkoper dan als je rechtstreeks bij ze boekt.
Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese Japanse brug. Heb het even opgezocht en het heet Thanh Binh 2, en volgens mij was buffet en zwembad in Thanh Binh 3 (overkant straat).

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 15-03-2010 19:14:13 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 08:57:46 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_79158437
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:47 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ja, klopt wel. Maar het is ook zo dat alle hostels/guesthouses die ik daar heb gezien eigenlijk gewoon hotels zijn in de zin dat er geen dorm rooms zijn. De kamers zijn alleen wat meer basic zonder dingen als roomservice. Dus eigenlijk kan je net zo goed in een hostel gaan zitten, bijna hetzelfde idee als een hotel.
In Vietnam is het verschil tussen hotel en hostel inderdaad te verwaarlozen. En Vietnam is zo goedkoop dat je echt niet in een dorm hoeft te slapen.
pi_79158567
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese brug. Heb het even opgezocht en het heet Thanh Binh 2, en volgens mij was buffet en zwembad in Thanh Binh 3 (overkant straat).
Oh, nog beter dan!
  maandag 15 maart 2010 @ 16:55:29 #131
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_79175178
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, wij zaten op nog geen 5 minuten loopafstand van het centrum, ter hoogte van de Chinese brug.
Japanse brug waarschijnlijk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:13:36 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_79180115
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:55 schreef Doekes het volgende:

[..]

Japanse brug waarschijnlijk.
ehh, die ja
pi_79185020
Hebben jullie tips met betrekking tot de tijd die je het beste kan doorbrengen in het zuiden van Vietnam? Ik heb zes weken om over Thailand, Cambodja en Vietnam te verdelen en ik dacht alleen het zuiden aan te doen. Is twee weken een beetje voldoende of hebben jullie ervaren dat je dan nog lang niet bent uitgekeken?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_79185662
Twee weken is daarvoor wel voldoende, denk ik. Je kan een dag of 6 uittrekken voor Ho Chi Minh City, een dagtripje naar de Cui Chi Tunnels en een overnight stay in de Mekong Delta. Dan hou je nog een weekje over voor eventueel Nha Trang (strand) en of Dalat (bergen) bijvoorbeeld.

Echter, ik zou je eerder aanraden om het noorden te bezoeken in plaats van het zuiden. Ik vond dat in elk geval veel mooier. Wat je daar bijvoorbeeld kan doen is een week doorbrengen in Hanoi/Ha Long Bay/Ninh Binh en Sapa bezoeken. De natuur in het noorden is zo overweldigend (die karstformaties) en Sapa vond ik echt prachtig om een paar dagen rond te trekken met die rijstvelden en ethnische minderheden in hun klederdracht.

Eigenlijk is het jammer dat Hoi An zo tussen het noorden en zuiden in ligt, je kan er niet even zomaar een dagje naar toe terwijl het daar zo mooi is.

Maar misschien kies je voor het zuiden omdat je over land vanuit Cambodia komt? Dan is de bus vanuit Phnom Penh naar HCMC natuurlijk wel handiger, al zou ik toch even Air Asia checken voor een goedkope vlucht naar Hanoi!
  maandag 15 maart 2010 @ 21:11:53 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_79185873
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef gifkwal het volgende:
Twee weken is daarvoor wel voldoende, denk ik. Je kan een dag of 6 uittrekken voor Ho Chi Minh City, een dagtripje naar de Cui Chi Tunnels en een overnight stay in de Mekong Delta. Dan hou je nog een weekje over voor eventueel Nha Trang (strand) en of Dalat (bergen) bijvoorbeeld.

Echter, ik zou je eerder aanraden om het noorden te bezoeken in plaats van het zuiden. Ik vond dat in elk geval veel mooier. Wat je daar bijvoorbeeld kan doen is een week doorbrengen in Hanoi/Ha Long Bay/Ninh Binh en Sapa bezoeken. De natuur in het noorden is zo overweldigend (die karstformaties) en Sapa vond ik echt prachtig om een paar dagen rond te trekken met die rijstvelden en ethnische minderheden in hun klederdracht.

Eigenlijk is het jammer dat Hoi An zo tussen het noorden en zuiden in ligt, je kan er niet even zomaar een dagje naar toe terwijl het daar zo mooi is.

Maar misschien kies je voor het zuiden omdat je over land vanuit Cambodia komt? Dan is de bus vanuit Phnom Penh naar HCMC natuurlijk wel handiger, al zou ik toch even Air Asia checken voor een goedkope vlucht naar Hanoi!
100% mee eens
pi_79186686
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef gifkwal het volgende:

Thnx voor de tips.

Ik wil inderdaad naar het zuiden omdat ik van plan ben om vanuit Cambodja te reizen. Ik ga het liefst over land maar mijn plannen liggen totaal nog niet vast. Het noorden lijkt me ook erg mooi maar ik denk dat ik daar meer tijd aan zou willen besteden dan de 2 á 3 weken die ik ik mijn hoofd heb, dus dat ik dat een andere keer in combinatie met Laos doe.

Maar wat je zegt brengt me wel een beetje aan het twijfelen, misschien trek ik er eigenlijk te veel tijd uit voor alleen het zuiden. Ik wil wel een weekje eiland ergens tussendoor, maar dat kan ook in Cambodja of Thailand natuurlijk.
pi_79187000
Het noorden is ook in 2 a 3 weken goed te doen hoor. Zo heb ik het zelf ook gedaan en ik had niet het gevoel dat ik tijd tekort kwam.

Maar je kan natuurlijk altijd later een keertje teruggaan, het zuiden is natuurlijk ook wel de moeite waard maar gewoon iets minder spectaculair.
pi_79188170
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:33 schreef gifkwal het volgende:
Het noorden is ook in 2 a 3 weken goed te doen hoor. Zo heb ik het zelf ook gedaan en ik had niet het gevoel dat ik tijd tekort kwam.

Maar je kan natuurlijk altijd later een keertje teruggaan, het zuiden is natuurlijk ook wel de moeite waard maar gewoon iets minder spectaculair.
Ah oke. Ik ga eens wat reisboeken doornemen en er even over denken (voorpret, jeej ). Het idee van grote afstanden afleggen in 1 keer staat me een beetje tegen alleen, vandaar mijn plan alleen het zuiden aan te doen. Het lijkt zo haastig, geeft je weinig tijd om dingen in je op te nemen.
pi_79189348
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:52 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ah oke. Ik ga eens wat reisboeken doornemen en er even over denken (voorpret, jeej ). Het idee van grote afstanden afleggen in 1 keer staat me een beetje tegen alleen, vandaar mijn plan alleen het zuiden aan te doen. Het lijkt zo haastig, geeft je weinig tijd om dingen in je op te nemen.
Ik snap wat je bedoelt hoor, ik reis zelf ook het liefst over land, lekker rustig aan. Maar ja, aan de andere kant is Phnom Penh - HCMC ook een grote afstand waar je 7 uur voor in de bus moet zitten. Dan ben je misschien nog wel sneller in Hanoi met het vliegtuig Maar goed zoals gezegd is alleen het zuiden bezoeken ook totaal geen slecht plan hoor! Veel plezier met je reis in elk geval, heb vorig jaar dezelfde landen aangedaan en er van genoten.
pi_79189924
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:11 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt hoor, ik reis zelf ook het liefst over land, lekker rustig aan. Maar ja, aan de andere kant is Phnom Penh - HCMC ook een grote afstand waar je 7 uur voor in de bus moet zitten. Dan ben je misschien nog wel sneller in Hanoi met het vliegtuig Maar goed zoals gezegd is alleen het zuiden bezoeken ook totaal geen slecht plan hoor! Veel plezier met je reis in elk geval, heb vorig jaar dezelfde landen aangedaan en er van genoten.
Ja daar heb je een punt. Ach ik kijk nog wel, ik heb nog wel even om er over na te denken. Dank je wel in ieder geval.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:37:08 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_79198509
je kunt in ieder geval makkelijk van Hanoi naar Bangkok vliegen. Moet alleen even kijken of je ook makkelijk van Pnomh Penh naar Hanoi kunt komen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:49:06 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79201515
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:37 schreef Blik het volgende:
je kunt in ieder geval makkelijk van Hanoi naar Bangkok vliegen. Moet alleen even kijken of je ook makkelijk van Pnomh Penh naar Hanoi kunt komen.
Alleen met Lao Airlines, via Vientiane. En als ik het me nog goed herrinner van vorige maand is dat een prijzig tripje.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:53:11 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_79201655
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alleen met Lao Airlines, via Vientiane. En als ik het me nog goed herrinner van vorige maand is dat een prijzig tripje.
Je kunt ook naar Vientiane vliegen en vanaf daar de bus pakken
pi_79203041
Of naar HCMC gaan en vanuit daar naar Hanoi vliegen. Allemaal omslachtig, misschien toch beter om gewoon zuid-Vietnam te bezoeken.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:42:55 #145
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79203315
Dat laatste is natuurlijk de beste optie. (ik bedoel dus de bus naar HCMC en dan vliegen) Je hebt dan ook nog de keus om in het zuiden te blijven hangen, wat mij persoonlijk minder aanspreekt. Of naar welke plaats dan ook noordelijk te vliegen. Kost geen drol natuurlijk. En het noorden is gemiddeld natuurlijk mooier. Of je moet van het Vietnamese Benidorm houden, dan kun je ook de bus naar Nah Trang nemen en daar lekker op je luie reet in het zand gaan zitten en all night partying. het is maar waar je voorkeur ligt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_79286930
Over het grote afstanden reizen: ik zie niet in waarom je het niet zou doen, alles is hetzelfde op een gegeven moment. Ik heb Hanoi - Hué met de trein gedaan, ertussen is toch niets. Wat je kan doen voor de "echte" experience is een motor kopen en dan de afstand afleggen, kost je meer dagen maar dan heb je wel een vette ervaring (van Hué naar Hoi An zelf met de motorscooter gedaan). En wat hier inderdaad gezegd wordt: de nachtbus nemen, weer goedkoper dan de trein (ik ga nu op naar Benidorm met de nachtbus)
Om meer van het land te zien huur ik een scooter in de grote steden om zo op eigen houtje het te verdwalen het land te verkennen.
verlangen voorbij vanitas
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:02:51 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_79287299
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Volano het volgende:
Over het grote afstanden reizen: ik zie niet in waarom je het niet zou doen, alles is hetzelfde op een gegeven moment. Ik heb Hanoi - Hué met de trein gedaan, ertussen is toch niets. Wat je kan doen voor de "echte" experience is een motor kopen en dan de afstand afleggen, kost je meer dagen maar dan heb je wel een vette ervaring (van Hué naar Hoi An zelf met de motorscooter gedaan). En wat hier inderdaad gezegd wordt: de nachtbus nemen, weer goedkoper dan de trein (ik ga nu op naar Benidorm met de nachtbus)
Om meer van het land te zien huur ik een scooter in de grote steden om zo op eigen houtje het te verdwalen het land te verkennen.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. In de voorbeelden hierboven hebben we het over afstanden als Vientiane - Hanoi en HCMC - Hanoi. Is niet echt te vergelijken met de standaard nachtbus van Hanoi naar Hué, die doet ongeveer iedere sterveling in Vietnam. Ik heb echt gigantische horroverhalen gehoord over de busverbinding van Vientiane naar Hanoi, normale reis is 25 uur (in een Laotiaanse bus al geen pretje), maar door pech duurde de reis uiteindelijk 44 uur Dan kun je een lange busreis nog zo leuk vinden, dat is wel erg extreem en ook erg zonde van je tijd.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:05:45 #148
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_79289812
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben een aantal dagen geleden met Vietnam Airlines van Phnom Penh, via Vientiane, naar Hanoi gevlogen. Er was een thunderstorm in Hanoi, dus we hadden vier uur vertraging. Netjes van Vietnam Airlines een buffet diner aangeboden gekregen. Het buffet was eigenlijk bedoeld voor Loatiaanse studenten, maar wij mochten lekker mee eten. Ik heb bij een groep studenten aan tafel gezeten. Was heel gezellig. Gratis bier en wijn, dus dan komt het wel goed!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_79294444
Ik heb ook al zulke verschrikkelijke verhalen gehoord over de bus van Laos naar Vietnam. Mensen die echt twee dagen onderweg waren en 's nachts door de modder moesten lopen zonder geld (want geen pinautomaten) omdat de bus gewoon niet verder ging, etc.
pi_79302694
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. In de voorbeelden hierboven hebben we het over afstanden als Vientiane - Hanoi en HCMC - Hanoi. Is niet echt te vergelijken met de standaard nachtbus van Hanoi naar Hué, die doet ongeveer iedere sterveling in Vietnam. Ik heb echt gigantische horroverhalen gehoord over de busverbinding van Vientiane naar Hanoi, normale reis is 25 uur (in een Laotiaanse bus al geen pretje), maar door pech duurde de reis uiteindelijk 44 uur Dan kun je een lange busreis nog zo leuk vinden, dat is wel erg extreem en ook erg zonde van je tijd.
Ik heb met de bus van Hanoi naar Nha Trang zo'n geintje meegemaakt! Eerst een uur gereden, daarna 1,5 stilstaan naast de weg. Daarna weer een uurtje gereden en daarna maar liefst 15 uur stilgestaan langs de weg!! Geen eten & drinken in de buurt, geen wc en vooral geen info want de chauffeurs spraken geen Engels. Toen we in Hue waren aangekomen om 3 uur 's nachts was de chauff moe en moesten we een hotel boeken en de dag erna een nieuwe bus pakken . Uiteindelijk duurde de reis 37 uur ipv 12 uur .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')