Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:
BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.![]()
Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.![]()
Hihi, volgens mij was die tip van mij afkomstig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:
BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.![]()
Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.![]()
Over een paar weken kun je je niet meer voorstellen dat hij zo klein was als ie nu isquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!
Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
ja, ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
Oh fijn om te horen. Dan ga ik hem bestellen met de optie tot koop. Ik ben m'n handkolf zat en heb het idee dat ik er ook steeds gevoelige tepels van krijg.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef cattie het volgende:
[..]
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.
Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
Wat scheelt er precies aan? Ik krijg Ivan heel gauw rustig door hem tegen me aan te drukken (ik doe er vaak wel een speen bij), hem te wiegen, te neuriën, wat rond te lopen, in de draagdoek te doen. Dat doe ik als hij last van krampen heeft of gewoon moe is en nog in slaap moet vallen. Een troostborst krijgt hij eigenlijk nooit, maar hij huilt dan ook nooit om een voor mij onverklaarbare reden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een troostborst? Speen wil hij gewoon echt niet, en vinger ook niet (behalve zijn knuistje maar die ook niet altijd).
Ze is 3 maanden, ze mag nog geen tanden van mijquote:
hai Asyquote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.
Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
Dat van die beugels is onzin, als je uitgaat van de regel dat een goede BH sowieso niet mag knellen. Als de beugels, zoals zou moeten, mooi vlak langs je lichaam lopen dan knelt dat heus niet meer of minder af dan een BH zonder beugels.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.
Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
Ik ben geen expert op het gebied van allergie enzo maar voor zover ik weet kan een overgevoeligheid of allergie zich wel ineens ontwikkelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:24 schreef Linda2205 het volgende:
Owlet, thnx voor je antwoord. Kan zich dat opeens ontwikkelen? Ik ben niet ineens anders gaan eten ofzo? Ik heb de laatste tijd juist dingen geschrapt uit m'n menu. Zuivel enzo heb ik ook altijd gewoon gegeten.
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...quote:Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.
Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
Wat lief dat je het vraagt!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef WupWup het volgende:
En trix, hoe is het bij jou met de pijn?
Dit was echt een gouden tip. Het is niet zo dat hij is gestopt met bijten maar het komt nu minder voor volgens mij. De vinger in zijn wang duwen helpt wel in twee opzichten naar mijn gevoel: 1. hij moet dan loslaten voor het geval hij mijn tepel nog tussen zijn tanden had, 2. Het doet hem pijn en dat maakt misschien duidelijk hoe het voor mij is als hij bijt. Helaas is het bijten nog niet totaal gestopt, maar het wisselt per voeding en per dag. Ik heb hem ook een paar keer gevoed zodat hij rechtop zat omdat hij vanwege tandenpijn uberhaupt minder graag zit. Alleen ik vindt dat niet echt zo'n goede positie en hij vindt het volgens mij ook niet zo tof. In zittende houding heeft hij dan weer niet gebeten. Dat scheelt wel weer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Het gaat goedquote:Op maandag 11 januari 2010 18:29 schreef Incantrix het volgende:
Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder?
Zo heb ik dat gedaan met mijn jongste zoon toen ik na 10 weken weer aan het werk moest.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
Ja, die doet echt niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Troel het volgende:
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die doet echt niks.![]()
Fijn zo'n positief verhaal, lily!
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
Ik doe altijd 2 keer. Ik doe vaak eerst mijn neus snuiten (misschien overbodig, maar heb het idee dat het dan beter opgenomen wordtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat.Jij zou 2x doen?
Ik lees wel vaker iets over borstvoeding en kloofjes.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
Nou, mijn tante belde net; ze heeft de Philips Avent electrische kolf gekocht (enkele). Ik krijg m donderdag.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen![]()
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?
Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:17 schreef sproet-je het volgende:
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?
Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4.
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht![]()
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Dat is dus heel verschillend, want ik heb ook met de spray geen enorme tsr en pijn doet het bij mij nooit. Ik heb tijd genoeg na twee keer prayen om alles klaar te zetten en ook dan gaat het nog maar net druppelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Ik ga het zeker proberen! Ik voel mijn toeschietreflx nooit en ik heb zindelijke (quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetjeAl gecontroleerd op spruw?
Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, somshet blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
Ik begrijp je gevoel volkomen! Dat heb ik weer met (door)slapen. Toch ben ik blij dat het hier nu beter gaat, want dat is voor mijzelf zoveel fijner. Ik voel me er niet schuldig om dat ik blij ben met dingen die mijn leven makkelijker maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
ik zal nu ongetwijfeld een aantal mensen voor het hoofd stoten![]()
Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
Tuurlijk begrijp ik dat, sterker nog: ik leef volledig met je mee. Mijn baby drinkt momenteel ook 10-12 keer per dag (en dat is voor mij luxe, want het was 12-15x) en dat is gewoon zwaar. Niks tegenin te brengen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:39 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
Hij krijgt nu overdag flesvoeding en dat gaat prima, geen zere borsten en dergelijke (ben daarmee best rigoreus gestoptquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwamquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Die laatste zin heb ik al tijden gereed staan voor eventueel commentaar. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar dat is wel helemaal mijn instelling. Het enige 'commentaar' dat ik krijg is van mijn moeder, die hoogst verbaasd is dat ik nog steeds melk heb...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwamZolang ik er geen problemen mee had, waar maakten zij dan het probleem van?
Vond ze niet grappig... Wij wel.quote:Wel de lusten niet de lasten, dan zijn kinderen graag geziene gasten. En dan is het fijn om een oma te zijn!
Maar soms ook niet, dan heb je weer de schoondochter en haar tiet.
Wat die is nu van plan nog jaaaaaren borstvoeding te geven! En nu begint het papiertje in Henny’s hand spontaan te beven, want de woorden ‘mama tiet, mama tiet” maken Henny kierewiet!
Ow, maar dat vind ik het op zijn tijd ook echt hoor. Hoewel nu ik wat langer voed en het wat gemakkellijker gaat met aanleggen enzo ook vaker het genieten aan bod komt. Uit mijn werk op de bank ploffen, even knuffelen en aanleggen en dan gaan zitten kijken hoe ze lekker ligt te drinken, met haar handje over mijn borst aait en soms even stopt en me aankijktquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, cattiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef cattie het volgende:
Het papiertje begon inderdaad te beven, laten we het daar op houden.![]()
De moeilijkheid met borstvoeding is volgens mij dat in deze tijd dat we de wereld om ons heen zo veel mogelijk controleren moet je de borstvoeding zijn gang laten gaan en op je lichaam en je kind vertrouwen. En dat kan soms best wel lastig zijn.
ja, hier ook. Ik weet dat echt niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:38 schreef oeke het volgende:
Soms vragen mensen (cb) ook hoeveel hij drinkt en ik weet het echt niet.
Dat is erg grappig, want Senna heeft ineens ook de neiging om rechtop te willen drinken. Dan ligt ze eerst te drinken en komt dan half omhoog, nog drinkend. Dus ik heb haar ook wel eens op schoot gezet, op een been van mij zitten met aan iedere kant een beetje van haar, en dan drinken. Vindt ze wel leuk, maar het is gewoon niet zo handig, omdat ze dan zo voorover moet buigenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:22 schreef Jore het volgende:
Nog even iets liefs:
Ik voed meestel in de madonnahouding, dus Lieuwe op m'n arm en op schoot. Nu hij groter wordt kan hij ook zitten en staan, en zou ik hem dus eventueel ook op schoot kunnen zetten zodat hij zittend kan drinken. Ik hou wel van een beetje creativiteit, dus dat probeer ik wel eens. Lieuwe hapt dan vrolijk aan, maar als hij begint te zuigen laat hij direct z'n hoofdje opzij vallenKennelijk is hij zo gewend om te liggen tijdens het drinken dat zittend drinken niet tot zin mogelijkheden behoort.
Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Het ontzwangeren duurt langer als je BV geeft. Dit zeiden zowel de gyn als de therapeute. Maw je spieren worden weer steviger.
En nu?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.
Ik zou zelf aan beiden vragen of ze met literatuur kunnen komen die aantoont dat bv een negatieve invloed heeft op bi. Kunnen ze dat niet, zou ik mijn conclusies trekken.quote:
Mijn tip: neem zelf de beslissing en zorg dat jij er 100% achter staat wat je doet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn idee is nu om het nog een week of 10 door te zetten tot L 6 maand is.
...
Maar het een bijt het andere... L vertoonde een tijdje wat allergische reacties, de laatste tijd niet meer. Maar voor de zekerheid zou ik daarom graag langer zelf voeden en zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest.
Misschien heeft iemand nog een goeie tip of raad, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik het beste kan doen.
Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.quote:Op woensdag 13 januari 2010 07:13 schreef YPPY het volgende:
Een ander zat in dezelfde situatie en heeft gekozen te stoppen. Zij stond (en staat) daar 100% achter. Beide hebben we de goede keuze gemaakt, omdat we daar over na hebben gedacht en de keuze niet laten nemen door een ander. Wat je ook doet, je kunt van elke beslissing spijt krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vochtquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef Ca.ra het volgende:
Want als ze koorts krijgen mogen ze niet eten? wat is dat nou voor een redenering?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht
hahahaa die treintjes vergelijkingquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:40 schreef cattie het volgende:
Borsten zijn als elektrische treintjes. Gemaakt voor kinderen, maar mannen spelen er mee.
En hoe je het ook wendt of keert, we zijn zoogdieren, ook mevrouw Beekman, dus borsten zijn om je kinderen mee te voeden.
Ik kan me zo opwinden over dit soort opmerkingen. dat ze fv wil geven moet ze zelf weten, maar zeg niet zulke onzinnige dingen.
Rocka, hele dikke kus en veel sterkte met de beslissing.
najaquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht
Juist niet, want de samenstelling van bv verandert ook als je op een dag heel veel voedt. Als het bijvoorbeeld heel warm is en een kind drinkt meer, dan wordt de melk "wateriger" om aan de vochtbehoefte te voldoen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Ca.ra het volgende:
Vocht is vocht zou ik zeggen. En de samenstelling van de bv is toch anders elke keer? En die paar grammetjes suikers/eiwitten/vet die ze evt extra binnen zou krijgen met een extra slokje bv zijn echt killing?
Vooroordelen Cara, vooroordelenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:56 schreef Ca.ra het volgende:
Ik vind het echt weer zo'n mannenopmerking. Ze zijn handig op zijn tijd hoor, mannen, maar soms....
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef huuphuup het volgende:
`Rocka wat vervelend zegen wat een rotte keuze om te maken.
En verder sluit ik me aan bij miss en oeke wat voeden enzo betreft. Ik heb hier alle tijd en ritme en weet ik het wat laten varen en ga maar gewoon mee met de flow. Ik kijk wel![]()
En voor degenen die het leuk vinden nog een mooie quote van jawel, dyanne beekman...
borstvoeding? "mijn borsten zijn niet om melk uit te geven."
ik vraag me heel serieus af waar ze dan dacht dat dr borsten voor gemaakt waren
disclaimerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer2ik las t gisteren in de mama! en t stoorde mij ook al enormSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kom je alle voedingen nou gezellig hier doen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:41 schreef Ca.ra het volgende:
Afgelopen nacht heeft Thomas na een flesje nog wat bij me liggen sabbelen dus ik had weer hoop. En vandaag was ik langs bij Asy en had ik 1 flesje mee. Maar natuurlijk was het gezellig en bleef ik weer te lang hangen. Eigenlijk al na Thomas' volgende voedingstijd, maar hij was nog niet echt aan het miepen.Toen heb ik hem maar eens aangelegd om te proberen en zowaar: hij heeft 10 minuutjes bij me gedronken!
Vanavond thuis weer geprobeerd en toen was het natuurlijk weer brullen zodra de tepel ook maar in de buurt van zijn mondje kwam. Vreemde ogen dwingen?
Hoe dan ook, ik weet dat het ondanks dat hij dus zijn dwarse momenten heeft nog wel kan, en daar gaan we nu rustig op verder bouwen.
Rocks nogmaals een dikke knuf voor je dilemma.
Hier heb ik nog eens over nagedacht en weet je, jij wist toen veel meer dan ik. Als ik toen die ervaring had gehad van de medicijnen die ik nu heb, (die dus niet samen gaan met bv) dan was voor mij de situatie anders geweest. Dan was ik ws wel gaan afbouwen, want dan wist ik: over 4 weken heb ik medicijnen die me helpen en dat ik me weer goed voel. Dat weten, dat maakt zo'n verschil!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.
Ik ben het met Yppy eens. Jij moet de keuze maken. Zo weloverwogen mogelijk. Als de pijn ondraaglijk wordt kan het verstandig zijn voor jezelf te kiezen, hoewel je gevoel dat moeilijk vindt.
Sterkte met de keuze en je herstel.
Ach, eigenlijk heeft ze wel een beetje gelijk he... want als je goed kijkt dan zie je dat ze niet eens tieten heeft, maar 2 ruggen....quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ik vond die Beekman al zo irritant in dat tv-progrmma wat ze had, maar nu zet ze zich wel helemaal voor schut![]()
Wortelprut bij 3 maanden... Laten we dan gelijk weer terug naar de tijd van sinaasappelsap met liga bij 6 weken
Het is een heel moeilijke beslissing en ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing kan makenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wacht nog even het onderzoek van volgende week af en hoop dat ik daarop een beslissing kan maken.Vooralsnog voed ik.
We zijn hier ook een week poeploos geweest, maar met voeding aanpassen heb ik ook niks bereikt. Op advies van de ostheopaat zijn we met probiotica begonnen (orthiflor start van orthica) en nu poept ze weer bijna dagelijks (overloopluiers ftwquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:48 schreef huuphuup het volgende:
Ik doe ook aan scheeftetten Lily![]()
Twinkly wat ontzettend klote als jullie inderdaad weer spruw hebben![]()
je hebt nu jouw deel ellende wel een keertje gehad hoor pff...
en ik gooi het hier nog maar ns in de groep. We hebben weer poepproblemen en ik word er een beetje tuureluurs van. Sinds 4 november loopt het nu ze heeft toen na ruim 3 weken mbv klysma's gepoept en daarna mbv lactulose nog ns 1 keer per week gepoept ongeveer. Verder heeft ze twee keer uit zichzelf gepoept nadat we gestopt waren met de lactulose maar inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ze gepoept heeft.
We zijn weer begonnen met de lactulose want ze heeft er wél erg last van. Ze is vaak erg aan het persen en lijkt dan ook best wel wat pijn erbij te hebben.
We hebben voor mn gevoel bijna alles al wel geprobeerd, ik heb laxerende dingen gegeten/gedronken (met als gevolg dat ik zelf een paar dagen in de buurt van een wc moest blijvenmaar zij had nergens last van), olie, sap, zetpilletjes, zalf, thermometer, massage, draagdoeken enz enz. Ik weet het echt niet meer.
Iemand een gouden tip mbt de voeding? zijn er dingen die ik misschien beter kan vermijden te eten omdat ze voor haar verstoppend werken of is dat onzin?
ja?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:19 schreef Troel het volgende:
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
Zo zie je maar weer wat een verschillen. En nu ga ik cadeautjes inpakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uitmaar Amélie had helemaal nergens last van...
Dat klinkt erg logisch in elk geval, Rocks. Dat betekent alleen ook dat je er dus ook niets aan hebt te kolven, ik dacht meer dat voeden zelf te belastend was, maar gelukkig is dit wel weer erg verhelderend.. Succes met deze beslissing Rocks, ik hoop echt dat je hier iets mee kunt en dat je hoe dan ook spoedig zal herstellenquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.
Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
Oh die aantekening vanwege een te dun kind hebben wij allang gehad. Plus een extra aantekening omdat wij een serieus gesprek met die mevrouw zijn aangegaan over haar adviespraktijken. Die mevrouw hebben wij nu sinds de 3 maanden check niet meer gezien gelukkig. Stiekem hopen wij heel erg dat zij weg is bij dat cb of helemaal gestoptquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ga je diep schamen Bass-Miss...![]()
Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...
Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...
Jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
jore, ik vond grammengestapo wel leuk alitererenhad je de term zelf bedacht?
offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier een aantekening bij het CB vrees ik. De oudste van drie,jawel drie!!!!, krijgt nog borstvoeding en de jongste van net 1 is veel te dik...
quote:Maandag 11 januari 2009
Elodietje is vandaag 1 jaar!!!
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...
[..]
Bedankt Basboussa...quote:Op maandag 18 januari 2010 03:19 schreef Basboussa het volgende:
BJ, 8 flessen van 140, das echt heel goed! Ik heb dat nog nooit gedaan/gekund, al denk ik niet eens dat mijn dame dat ooit gedronken zou hebben.... Had nooit zo'n honger, denk ik! Ik zit nu (met bijna 10 maanden) op 4 flesjes van 110 - 150 ml. Merk wel dat het steeds lastiger wordt om die 4 flesjes vol te krijgen. Maar nog een paar maandjes, wil graag de 1 jaar grens bereikt hebben...
Bv was hier ook geen succes, altijd honger, veel huilen en maar niet groeien... Lastig, en wens je veel sterkte, want ik weet uit ervaring hoe lastig en vervelend dat eeuwige kolven kan zijn!
Uhh ik was (ben) ook vaag, sorryquote:Op zondag 17 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Twinkly, ik volg je niet meer helemaal maar ik ben zelf niet zo van het analyseren maar meer van het doen (of juist niet doen) op gevoel.
Mijn ervaring is dat je op jouw lijf kunt vertrouwen wat betreft BV. Als je kind meer vraagt komt er meer als je er naar luistert.
En over zuigen: Er komen tijden dat je kind opeens veel korter aan de borst ligt/hangt/zit/staat. Zo opeens kunnen ze veel beter en sneller drinken. Bedoel je dat misschien?
En spruw of verkeerd aanhappen kan beiden pijn doen. Misschien een combi?
Dank je!quote:Op maandag 18 januari 2010 13:56 schreef cattie het volgende:
boobytag heet dat. Als je googled kom je wel op adressen!
In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, er is niet echt iets 'normaal' bij borstvoeding qua aantal keren drinken of een of twee borsten per keer. Hier zijn er perioden dat ze er 2 wil, of 3, sommige perioden is 1 voldoende. Ik denk (maar nu vul ik het voor Rocka in, die kan zelf ook prima antwoorden, denk ik) dat Rocka bedoelt dat je niet te veel over na moet denken of je nou 1 of 2 borsten geeft en of dat 'normaal' is, maar Niels volgens in wat hij wil en dan past je produktie zich daar over het algemeen prima op aan.
Ik weet ook niet echt of overproduktie een terugkerend probleem kan zijn, of dat dat echt iets is uit de eerste weken als baby en produktie nog op elkaar moeten worden afgestemd.
Ah, okquote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Grijs het volgende:
[..]
In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.
Haar zus heb ik altijd 1 borst per voeding gegeven (14 mnd. gevoed).
Ik heb zo'n boekje van de kraamzorg en daar staat in dat je altijd moet beginnen met de borst waaraan je bent geeindigd.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef Vlindur het volgende:
Vraagje, weten jullie waar je van die hanger achtige dingen voor aan je bh kan bestellen zodat je weet welke borst je als laatst hebt gegeven? Ik vergeet het elke keerNu voel ik gewoon wat de dikste borst is, maar erg handig vind ik het niet
![]()
Oh, ik leg Rienk ook gewoon aan wanneer hij wil en ik geef hem rustig 2 borsten ook als ik denk dat hij borst 1 leeg heeft (moet blokvoeden)
Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb ff een vraagje: aviva drinkt zeer onregelmatig, en krjgt dus niet altijd de borst leeg... nu bied ik dan max. 2x daarna dezelfde borst weer aan onder het mom van "doe die eerst maar even goed leeg".
is het erg dat de borst niet helemaal leeg gaat na een voeding? ben werkelijk doodsbang om er een bo aan over te houden...
ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.
Maar goed, onregelmatig is een ietwat onduidelijke aanduiding
Ik heb nooit overproduktie gehad, maar wel blokvoeden gedaan. Werkte hier erg goed!quote:Op maandag 18 januari 2010 15:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.
blokvoeden had ik idd wel van gehoord, maar ik dacht dat dat alleen werd gedaan bij overproductie? maar kan dus kennelijk ook bij gewone productie maar onregelmatig drinken. dat scheelt weer een zorg
Dan zou ik toch de melkproducten weer even weglaten..quote:Op maandag 18 januari 2010 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Wat schattig Claudia![]()
Ik gebruik een bv armband van trotsemoeders, lelijk maar het werkt![]()
Bah Niels heeft een minuut gedronken en is nu al een kwartier aan het gillen. Ik weet nu niet of het komt doordat mijn productie weer zo hoog met bijbehorend heftig TSR, of doordat ik di weekend met melkproduxten gestart ben...
Lastig dat het regelen en provoceren samenvalt
Ik ben inderdaad weer gestopt. Wel jammer dat de provocatie weer overnieuw moet nuquote:Op maandag 18 januari 2010 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zou ik toch de melkproducten weer even weglaten..
Ja, ik vind ook dat het moet, maar toch is het jammerquote:Op maandag 18 januari 2010 16:14 schreef Ticootje het volgende:
Ja twinkly, das niet anders. Je zou hem nog wel vaker moeten pesten.. Zo gaat dat nu eenmaal met een allergie.
Ja, dat is hetquote:Op maandag 18 januari 2010 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bang dat het best wel eens lastig zou kunnen blijven zo'n provocatie, Twinkly. Ik heb wel eens zoiets gedaan en ik vond het (a) heel lastig om te constateren of het nu beter of slechter ging, en (b) om te concluderen of dat nu door de voeding kwam of door iets anders.
Bij mij ging het trouwens om het schrappen van suiker in mijn voedingen, en langzaamaan weer koolhydraten toevoegen.
Ja wij hebben dentinox gebruikt. Had niet echt het idee dat het goed hielp. Wij hebben nu Gengigel maar dat is volgens mij minder pijnstillend en meer genezend voor wonden in de mond. Misschien iets voor jou Jore?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gebruik je iets tegen de tandenpijn? Hier gebruiken we dentinox, Annicka is als we dat gebruikt hebben meteen vrolijker.
okequote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:24 schreef Ticootje het volgende:
davinia, je borsten voelen nu gewoon heel anders. Iets steviger kan best, maar als je maar geen bulten of schijven voelt.
Goed dat de bv zo goed loopt en je geen pijn meer hebt van de wond. Bij mij voelde de borst op sommige plekken vooral naar het bovenlichaam toe ook wel eens vaster aan. Daardoor was er meestal niets aan de hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, ik bedacht me idd later nog dat je dentinox kon gaan gebreuiken, maar dat hebben jullie dus al geprobeerd...
volgens mij heeft jennifer van ticootje zichzelf ook rond het eerste jaar gespeend, mss kanje haar pm'en hoe zij dat heeft ervaren. en ook de dame van pvoesss (kweetniet hoeveel s'en erin haar naam zitten)
en idd, je hebt een relatief goede bv-periode gehad tnt. de kolfperikelen daar gelaten, uiteraard. dus daar kan je trots op zijn. maar als je in je hoofd hebt om een jaar te voeden en jair heeft daar andere ideeën over, is dat gewoon verdrietig. bv komt heel dichtbij.iig!
twinkly, balen dat je weer overproductie hebt!hopelijk regelt zich het snel weer in.
ik heb gister iets niet helemaal goed gedaan geloof iklinks ploftiet, rechts helemaal soepel
naja, nu maar ff een paar keer op rechts beginnen en het zal wel weer rechttrekken.
maar verder gaat het helemaal goed met de bv!![]()
het is toch wel heel makkelijk, hoor! moppert ze? ff luier checken, moppert ze nog steeds? hop, ff voeden, en voila, madam is weer tevreden.
![]()
nu nog van die angst voor bo's afkomen...
kan het zijn dat een borst wel "leeg" is na een voeding, maar gewoon steviger blijft aanvoelen door de positie van de melkkanaaltjes of zoiets?
amaranta, hoe gaat het met jouw kloof?
en eenvoor de goedlopende bv bij lily!
geen last meer van de wond dus bij het voeden, dat is heel fijn!
Je hebt ook nog chamodent, een homeopathisch middel. Misschien werkt dat wel?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja wij hebben dentinox gebruikt. Had niet echt het idee dat het goed hielp. Wij hebben nu Gengigel maar dat is volgens mij minder pijnstillend en meer genezend voor wonden in de mond. Misschien iets voor jou Jore?
Ja ik zal zeker nog eens wat andere dingen kunnen proberen. Het is gewoon zo moeilijk de vinger erop te leggen wat het is. Hij heeft duidelijk last van tandenpijn en weigert ook ander vast voedsel. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen of het de tandenlpijn, een afte, een sprongetje is of gewoonweg dat hij er geen zin meer in heeft. Dat maakt het ook zo moeilijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je hebt ook nog chamodent, een homeopathisch middel. Misschien werkt dat wel?
Geen tips die hielpen...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:03 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja ik zal zeker nog eens wat andere dingen kunnen proberen. Het is gewoon zo moeilijk de vinger erop te leggen wat het is. Hij heeft duidelijk last van tandenpijn en weigert ook ander vast voedsel. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen of het de tandenlpijn, een afte, een sprongetje is of gewoonweg dat hij er geen zin meer in heeft. Dat maakt het ook zo moeilijk.
Als Ticootje of Pvoess nog wat tips hebben hoor ik die graag. Anders pm ik jullie even. Zit te denken hem een paar dagen de tijd te geven. Dan zou het toch echt over moeten zijn. Ik ben niet zo van het voltijd kolven en al helemaal niet meer met een kind van een jaar.
Maar ja voedt toch nog?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen tips die hielpen...
Maar algemeen:
Bloot op bloot, lekker samen in bad of onder de douche.
Melk al in het mondje spuiten.
In alle rust voeden..
Maar kijk ook naar hoeveel bijvoeding geef je nu? Drinkt hij bijvoorbeeld heel veel sap?
Tja, en als ze er klaar mee zijn dan kun je op je kop gaan staan.... Daar doe je echt weinig aan.
Ik? Nee ik voed al bijna een jaar niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:17 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Maar ja voedt toch nog?
Melk spuiten zal ik proberen meestal gaat het bij mij om druppels en krijg ik mijn borst al niet dichtbij genoge om het erin te laten glippen. Van deze tests leek het niet echt of de smaak hem zoveel deed.
GWS de samenhang van Zuigelingenstaking en vast voedsel weigering is er dus vooral bij de zuigelingenstaking met als oorzaak pijn in de mond/ tandenpijn e.d. als ik het goed begrijp.
Ik weet hoe het isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik? Nee ik voed al bijna een jaar niet meer.Dame wilde niet meer, na een week heb ik het opgegeven. Ze maalde er echt niet naar en iedere keer dat ik iets probeerde ging ze krijsen.
Fijn dat je het vraagt Jore. Gisteren was echt een rotdag. Hij dronk alleen borstvoeding uit de fles gisteren. Hij drinkt van wat ik heb gezien vooral flesjes borstvoeding en flesvoeding. Drinken uit een beker is dus ook niet zo'n succes de laatste tijd. Vanochtend heb ik hem meteen aangelegd toen hij wakker werd en het leek dat hij niet meer verder ging slapen (ondanks dat het 6 uur was) in onze donkere slaapkamer. Hij heeft aan de borst gedronkenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:09 schreef Jore het volgende:
Hoera voor Davinia en Aviva! Fijn dat ze goed groeit.
Tinuviel, wat naar dat het niet lekker (of helemaal niet, eigenlijk) loopt zeg! Hoe is het vandaag gegaan? Drinkt Jair buiten de bv wel voldoende of bied je nu extra flesjes/bekers/watdanook aan?
Dat is wel wat ik heel graag wilquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Rocka, ik hoop dat je nog lang door kunt voeden en er als je ooit een keer stopt er wel volledig achter kunt staan en met een tevreden gevoel de bv-periode af kunt sluiten.
Ik weet het zelf ook niet precies. Ik wilde in ieder geval graag tot 1 jaar gaan voeden en eventueel doorgaan zodat hij niet meer flesvoeding op een dag hoeft te krijgen totdat hij helemaal geen flesvoeding anders meer nodig zou hebben. Ik weet eigenlijk niet precies met welke leeftijd dat is. Hangt denk ik ook ervan af hoe snel je echte melk introduceert en hoe goed dat gaat. s'ochtends is dat ook makkelijk denk ik dan maak je pap met echte melk of babymuesli met melk. Hoe kun je andere flessen/ voedingen op een dag dan vervangen door melk?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef Jore het volgende:
Ik hoop dat jullie het weer vlot kunnen trekken Tinuviel. Wat is je 'plan' mbt de borstvoeding? Hoe lang wil je blijven voeden?
Dus de echte melk is koemelk puur zonder flesvoedingspoeder/ rijstebloem of andere toevoegingen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:04 schreef Jore het volgende:
De laatste tijd zag het voeden er ongeveer zo uit: 's ochtends voor het opstaan, 2x overdag voor het slapen gaan, 1x 's avonds voor het slapen gaan en om 11/12 uur als we naar bed gingen. Soms nog 's nachts, ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer we dat afgeschaft hebben. Tussendoor voed ik ook wel eens bij pijn en groot verdriet maar dat komt niet zo vaak voor. Het is een voorzichtig en vrolijk kind![]()
Als ik aan het werk ben krijgt Lieuwe nu koemelk, uit de fles. Dat accepteert hij heel goed. Het gaat dan eigenlijk om 1,5 dag per week. Daarnaast eet hij brood, fruit en warm en drinkt hij wat slokjes water en thee en soms wat diksap of roosvicee (vooral bij de oma's, die vinden het maar raar om water te geven). Ik wil eigenlijk op (korte) termijn van de flessen af, dus dat hij overdag als ik er niet ben uit een beker drinkt. Op termijn gaat hij ook naar één slaapje dus dat betekent één voeding minder overdag. En zo bouwt het langzaam af![]()
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:49 schreef stengeltje het volgende:
Dankjulliewel voor de bemoedigende woorden en tips. Het heeft echter weinig geholpen, een gemiddelde voeding is nog steeds 3 slokken - bijten - 2 slokken - gezellig kletsen - 4 slokken - bijten - 2 slokken - hee, de wekker heeft interessante lichtjes - et cetera, dus ik neig nu heel erg naar stoppen.
Ik ben echter ongesteld (was ik na 8 weken al weer, om ook maar even in te haken op een andere vraag) en dan probeer ik geen belangrijke beslissingen te nemen (moet nog steeds de hal weer een andere kleur schilderen na een hormonale kleurbeslissing in de Formido).
Mijn kolfopbrengst is wel weer hersteld na alle emotionele perikelen, dus dat is fijn. Als ik stop ben ik wel van plan om het kolven af te gaan bouwen. Vier dagen in de week kolven ging nog wel, dit fulltime blijven doen zit ik niet heel erg op te wachten, ook omdat ik dan misschien weer vaker moet gaan kolven om mijn productie op peil te houden.
Ik merk wel dat ik aan het idee van stoppen begin te wennen. Bedacht me vanochtend ook dat ik niet meer met een lief schattig babietje in bed lag, maar met mijn superlieve ondeugende belhameltje. Hij wordt groot en het is kennelijk tijd voor iets nieuws.
Negen maanden heb ik met veel plezier en zonder problemen gevoed, dat is sowieso heel fijn. Het is jammer dat er nu misschien op deze manier een einde aankomt, want ik was graag nog even doorgegaan, maar dat moet dan maar.
Vanochtend kreeg ik in ieder geval een kadootje van mijn vriend, omdat hij het zo dapper vindt dat ik steeds mijn borsten weer in dat bijtgrage mondje stop, en ik heb vandaag een leuke beha en jurk aan van voor de zwangerschap, zonder "easy access". Maar even aan de voordelen denken dus...
Tinuviel, ik kolf nu 's ochtends voor ik ga werken, of voordat mijn zoontje wakker is, tijdens zijn twee dutjes overdag (of 1 keer in mijn lunchpauze) en 's avonds een, soms twee keer. Kolven als hij wakker is gaat meestal niet goed. Zelfs als hij even lekker aan het spelen is in de box, wat hij best lang volhoudt normaal, zit ik toch niet echt ontspannen te kolven, omdat er dan altijd wel wat speelgoed door de lucht vliegt of keihard op de bodem van de box gestampt wordt.
Fijn dat het bij jullie zo goed gaat. Hadden jullie Avivas nageltjes geknipt en was het daarna ontstoken? Fijn dat je niet bang bent, dat je borsten leeg zijn. Dat soort angsten heb ik nu soms nog steeds. Vooral als Jair moeilijk doet met drinken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:08 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, was redleader nog naar de ha? wat zei hij?
jair is toch van 2 feb? (kan zijn geboortedatum niet zien op je website) dan is het nog maar heel eventjes en dan is hij een jaar.dus als je die dagen nog bv kunt geven (al dan niet met een fles) heb je toch je doel gehaald, toch?
bv is fijn!![]()
![]()
gister waren we naar de HAP ivm ontstoken vingertje (en ik ga niet zelf dokteren me biotex met een kind van 2 weken) en ze werd wakker van het gefrut van de dokter, zette de sirene op, en toen heb ik haar bij de apotheek even gevoed. zo fijn om je kind zo te kunnen troosten!
![]()
![]()
en ik ben ook minder hysterisch over het al dan niet leeg zijn van mijn borsten, geeft ook veel rusthet gaat gewoon goed!
ben blij
nu maar hopen dat ze over een maandje het flesje weer pakt... naja, dat zien we dan wel weer
Sorry ik bedoelde het niet betweterig ofzo. Ben gewoon ook even niet in een best humeur. Het wil er bij mij gewoon niet in dat hij s'ochtends nog wel drinkt en verder op de dag zo moeilijk doet. Aan de smaak van mijn melk ligt het ook niet want de flesjes bv drinkt hij gretig. Dus toch gewoon luiheid? Soms lijkt het ook een beetje alsof hij niet zou weten hij hij goed moet zuigen. Dat weet hij best want hij doet het s'ochtends redelijk goed. Eerder heb ik vrij snel na de voedingspoging gekolfd en toen duurde het ook echt een tijdje voordat er iets kwam. Toen heb ik de spray gebruikt om te zien wat het effect is terwijl ik nog aan het kolven was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:33 schreef DaviniaHR het volgende:
gws, we hebben een zalfje en dat werkt prima. maar voor de volgende keer zal ik zeker aan bv denken. vloeibaar goud
tinu, ik weet best dat jair niet meer 1 jaar en 1 dag geen flesjes melk meer hoeft, maar ik bedoelde het meer voor jouw idee / gevoel, dat je je eigen doelstelling hebt gehaald van 1 jaar bv.maar idd, als jair er zelf klaar mee is, is het klaar. het zou voor jou alleen wellicht mooier zijn als hij daar nog een weekje mee wacht.
Tip van jou zal ik ook meenemen GWS en het spray. Dan moet het och echt kunnen lukken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vloeibaar goud, en gratizzz![]()
Wat hier trouwens nog wel eens wil helpen tegen een snel afgeleide en rondkijkende dame: heel losjes mijn vrije hand op haar hoofd leggen (of boven haar hoofd laten zweven) als ze in de madonnahouding ligt. Als ze haar hoofd dan optilt om rond te gaan kijken, is de ontmoeting met mijn hand vaak voldoende om toch door te blijven drinken.
Het was niet op het consultatiebureau; daar mogen we over 2 weken weer langskomen. Ik heb hem zelf gewogen bij de borstvoedingswinkel hier in de buurt (naakt, zelfde weegschaal als voorlaatste meting). Ik weet dat ik even geduld moet hebben, maar ik had het fijn gevonden als vandaag zijn gewicht gewoon in orde was geweest. Het gaat allemaal zo lekker hier en ik zou dat graag bevestigd zien d.m.v. zijn gewicht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:41 schreef Basboussa het volgende:
He bah, Claudia! Is hij verder ook gemeten, of alleen gewogen? Aankomen is natuurlijk niet de enige manier van groeien.... Zelfde weegschaal? Rompertje aan/uit? Vieze broek?
Als het zo lekker gaat is het vast goed. Echt. Ik zou gewoon lekker door blijven gaan zo. Het ene kind is het andere niet en het lijkt erop dat Ivan op zoek is naar zijn eigen lijntje.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was niet op het consultatiebureau; daar mogen we over 2 weken weer langskomen. Ik heb hem zelf gewogen bij de borstvoedingswinkel hier in de buurt (naakt, zelfde weegschaal als voorlaatste meting). Ik weet dat ik even geduld moet hebben, maar ik had het fijn gevonden als vandaag zijn gewicht gewoon in orde was geweest. Het gaat allemaal zo lekker hier en ik zou dat graag bevestigd zien d.m.v. zijn gewicht.
In de lengte groeit hij trouwens nog steeds prima. Hij is ruim bovengemiddeld lang.
Ik heb met twee lactatiekundigen contact gehad. De een heb ik telefonisch gesproken en wat ze uit mijn verhaal op kon maken was dat we alles goed deden. De andere lactatiekundige is er een van de borstvoedingswinkel geweest en die zei dat hij wel weinig aankwam maar dat het niet verontrustend was (volgens haar was 100 gram per week het absolute minimum). Op het consultatiebureau was men 2 weken geleden heel tevreden, maar zijn lijn zag er toen ook ineens goed uit.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:57 schreef Jore het volgende:
Claudia, wat vervelend! Heb je al eens een lactatiekundige gesproken hierover? Of anders misschien eens informatie inwinnen bij Stefan Kleintjes? Je zou je curve ook eens op het borstvoedingsforum (www.borstvoedingsforum.nl) kunnen plaatsen, misschien hebben ze daar nog tips voor je. Daar lezen vrij veel deskundigen mee is mijn ervaring. Maak je je er zorgen over of denk je dat het wel rechttrekt op termijn?
Op borstvoeding.com staat veel goede informatie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:26 schreef Keshet het volgende:
* Keshet stormt even lomp binnen!![]()
Ik had verwacht iets meer voorbereidingstijd te krijgen en alle topics / links rustig door te kunnen lezen. Het lijkt er op dat ik die tijd niet ga krijgen en nu zit ik met een vraag:
Wat is de beste site om door te lezen om een soort van crashcourse borstvoeding geven / kolven te krijgen?![]()
Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen!
Eens!quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ticootje, dat heb ik ook wel, kromme tenen, maar het is soms wel de snelste manier om antwoord te krijgen. Bovendien: ook bij lactatiekundigen kun je verschillende antwoorden op hetzelfde probleem krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |