Die laatste zin heb ik al tijden gereed staan voor eventueel commentaar. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar dat is wel helemaal mijn instelling. Het enige 'commentaar' dat ik krijg is van mijn moeder, die hoogst verbaasd is dat ik nog steeds melk heb...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwamZolang ik er geen problemen mee had, waar maakten zij dan het probleem van?
Vond ze niet grappig... Wij wel.quote:Wel de lusten niet de lasten, dan zijn kinderen graag geziene gasten. En dan is het fijn om een oma te zijn!
Maar soms ook niet, dan heb je weer de schoondochter en haar tiet.
Wat die is nu van plan nog jaaaaaren borstvoeding te geven! En nu begint het papiertje in Henny’s hand spontaan te beven, want de woorden ‘mama tiet, mama tiet” maken Henny kierewiet!
Ow, maar dat vind ik het op zijn tijd ook echt hoor. Hoewel nu ik wat langer voed en het wat gemakkellijker gaat met aanleggen enzo ook vaker het genieten aan bod komt. Uit mijn werk op de bank ploffen, even knuffelen en aanleggen en dan gaan zitten kijken hoe ze lekker ligt te drinken, met haar handje over mijn borst aait en soms even stopt en me aankijktquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, cattiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef cattie het volgende:
Het papiertje begon inderdaad te beven, laten we het daar op houden.![]()
De moeilijkheid met borstvoeding is volgens mij dat in deze tijd dat we de wereld om ons heen zo veel mogelijk controleren moet je de borstvoeding zijn gang laten gaan en op je lichaam en je kind vertrouwen. En dat kan soms best wel lastig zijn.
ja, hier ook. Ik weet dat echt niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:38 schreef oeke het volgende:
Soms vragen mensen (cb) ook hoeveel hij drinkt en ik weet het echt niet.
Dat is erg grappig, want Senna heeft ineens ook de neiging om rechtop te willen drinken. Dan ligt ze eerst te drinken en komt dan half omhoog, nog drinkend. Dus ik heb haar ook wel eens op schoot gezet, op een been van mij zitten met aan iedere kant een beetje van haar, en dan drinken. Vindt ze wel leuk, maar het is gewoon niet zo handig, omdat ze dan zo voorover moet buigenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:22 schreef Jore het volgende:
Nog even iets liefs:
Ik voed meestel in de madonnahouding, dus Lieuwe op m'n arm en op schoot. Nu hij groter wordt kan hij ook zitten en staan, en zou ik hem dus eventueel ook op schoot kunnen zetten zodat hij zittend kan drinken. Ik hou wel van een beetje creativiteit, dus dat probeer ik wel eens. Lieuwe hapt dan vrolijk aan, maar als hij begint te zuigen laat hij direct z'n hoofdje opzij vallenKennelijk is hij zo gewend om te liggen tijdens het drinken dat zittend drinken niet tot zin mogelijkheden behoort.
Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Het ontzwangeren duurt langer als je BV geeft. Dit zeiden zowel de gyn als de therapeute. Maw je spieren worden weer steviger.
En nu?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.
Ik zou zelf aan beiden vragen of ze met literatuur kunnen komen die aantoont dat bv een negatieve invloed heeft op bi. Kunnen ze dat niet, zou ik mijn conclusies trekken.quote:
Mijn tip: neem zelf de beslissing en zorg dat jij er 100% achter staat wat je doet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn idee is nu om het nog een week of 10 door te zetten tot L 6 maand is.
...
Maar het een bijt het andere... L vertoonde een tijdje wat allergische reacties, de laatste tijd niet meer. Maar voor de zekerheid zou ik daarom graag langer zelf voeden en zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest.
Misschien heeft iemand nog een goeie tip of raad, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik het beste kan doen.
Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.quote:Op woensdag 13 januari 2010 07:13 schreef YPPY het volgende:
Een ander zat in dezelfde situatie en heeft gekozen te stoppen. Zij stond (en staat) daar 100% achter. Beide hebben we de goede keuze gemaakt, omdat we daar over na hebben gedacht en de keuze niet laten nemen door een ander. Wat je ook doet, je kunt van elke beslissing spijt krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vochtquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef Ca.ra het volgende:
Want als ze koorts krijgen mogen ze niet eten? wat is dat nou voor een redenering?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht
hahahaa die treintjes vergelijkingquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:40 schreef cattie het volgende:
Borsten zijn als elektrische treintjes. Gemaakt voor kinderen, maar mannen spelen er mee.
En hoe je het ook wendt of keert, we zijn zoogdieren, ook mevrouw Beekman, dus borsten zijn om je kinderen mee te voeden.
Ik kan me zo opwinden over dit soort opmerkingen. dat ze fv wil geven moet ze zelf weten, maar zeg niet zulke onzinnige dingen.
Rocka, hele dikke kus en veel sterkte met de beslissing.
najaquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht
Juist niet, want de samenstelling van bv verandert ook als je op een dag heel veel voedt. Als het bijvoorbeeld heel warm is en een kind drinkt meer, dan wordt de melk "wateriger" om aan de vochtbehoefte te voldoen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Ca.ra het volgende:
Vocht is vocht zou ik zeggen. En de samenstelling van de bv is toch anders elke keer? En die paar grammetjes suikers/eiwitten/vet die ze evt extra binnen zou krijgen met een extra slokje bv zijn echt killing?
Vooroordelen Cara, vooroordelenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:56 schreef Ca.ra het volgende:
Ik vind het echt weer zo'n mannenopmerking. Ze zijn handig op zijn tijd hoor, mannen, maar soms....
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef huuphuup het volgende:
`Rocka wat vervelend zegen wat een rotte keuze om te maken.
En verder sluit ik me aan bij miss en oeke wat voeden enzo betreft. Ik heb hier alle tijd en ritme en weet ik het wat laten varen en ga maar gewoon mee met de flow. Ik kijk wel![]()
En voor degenen die het leuk vinden nog een mooie quote van jawel, dyanne beekman...
borstvoeding? "mijn borsten zijn niet om melk uit te geven."
ik vraag me heel serieus af waar ze dan dacht dat dr borsten voor gemaakt waren
disclaimerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer2ik las t gisteren in de mama! en t stoorde mij ook al enormSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kom je alle voedingen nou gezellig hier doen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:41 schreef Ca.ra het volgende:
Afgelopen nacht heeft Thomas na een flesje nog wat bij me liggen sabbelen dus ik had weer hoop. En vandaag was ik langs bij Asy en had ik 1 flesje mee. Maar natuurlijk was het gezellig en bleef ik weer te lang hangen. Eigenlijk al na Thomas' volgende voedingstijd, maar hij was nog niet echt aan het miepen.Toen heb ik hem maar eens aangelegd om te proberen en zowaar: hij heeft 10 minuutjes bij me gedronken!
Vanavond thuis weer geprobeerd en toen was het natuurlijk weer brullen zodra de tepel ook maar in de buurt van zijn mondje kwam. Vreemde ogen dwingen?
Hoe dan ook, ik weet dat het ondanks dat hij dus zijn dwarse momenten heeft nog wel kan, en daar gaan we nu rustig op verder bouwen.
Rocks nogmaals een dikke knuf voor je dilemma.
Hier heb ik nog eens over nagedacht en weet je, jij wist toen veel meer dan ik. Als ik toen die ervaring had gehad van de medicijnen die ik nu heb, (die dus niet samen gaan met bv) dan was voor mij de situatie anders geweest. Dan was ik ws wel gaan afbouwen, want dan wist ik: over 4 weken heb ik medicijnen die me helpen en dat ik me weer goed voel. Dat weten, dat maakt zo'n verschil!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.
Ik ben het met Yppy eens. Jij moet de keuze maken. Zo weloverwogen mogelijk. Als de pijn ondraaglijk wordt kan het verstandig zijn voor jezelf te kiezen, hoewel je gevoel dat moeilijk vindt.
Sterkte met de keuze en je herstel.
Ach, eigenlijk heeft ze wel een beetje gelijk he... want als je goed kijkt dan zie je dat ze niet eens tieten heeft, maar 2 ruggen....quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ik vond die Beekman al zo irritant in dat tv-progrmma wat ze had, maar nu zet ze zich wel helemaal voor schut![]()
Wortelprut bij 3 maanden... Laten we dan gelijk weer terug naar de tijd van sinaasappelsap met liga bij 6 weken
Het is een heel moeilijke beslissing en ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing kan makenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wacht nog even het onderzoek van volgende week af en hoop dat ik daarop een beslissing kan maken.Vooralsnog voed ik.
We zijn hier ook een week poeploos geweest, maar met voeding aanpassen heb ik ook niks bereikt. Op advies van de ostheopaat zijn we met probiotica begonnen (orthiflor start van orthica) en nu poept ze weer bijna dagelijks (overloopluiers ftwquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:48 schreef huuphuup het volgende:
Ik doe ook aan scheeftetten Lily![]()
Twinkly wat ontzettend klote als jullie inderdaad weer spruw hebben![]()
je hebt nu jouw deel ellende wel een keertje gehad hoor pff...
en ik gooi het hier nog maar ns in de groep. We hebben weer poepproblemen en ik word er een beetje tuureluurs van. Sinds 4 november loopt het nu ze heeft toen na ruim 3 weken mbv klysma's gepoept en daarna mbv lactulose nog ns 1 keer per week gepoept ongeveer. Verder heeft ze twee keer uit zichzelf gepoept nadat we gestopt waren met de lactulose maar inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ze gepoept heeft.
We zijn weer begonnen met de lactulose want ze heeft er wél erg last van. Ze is vaak erg aan het persen en lijkt dan ook best wel wat pijn erbij te hebben.
We hebben voor mn gevoel bijna alles al wel geprobeerd, ik heb laxerende dingen gegeten/gedronken (met als gevolg dat ik zelf een paar dagen in de buurt van een wc moest blijvenmaar zij had nergens last van), olie, sap, zetpilletjes, zalf, thermometer, massage, draagdoeken enz enz. Ik weet het echt niet meer.
Iemand een gouden tip mbt de voeding? zijn er dingen die ik misschien beter kan vermijden te eten omdat ze voor haar verstoppend werken of is dat onzin?
ja?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:19 schreef Troel het volgende:
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
Zo zie je maar weer wat een verschillen. En nu ga ik cadeautjes inpakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uitmaar Amélie had helemaal nergens last van...
Dat klinkt erg logisch in elk geval, Rocks. Dat betekent alleen ook dat je er dus ook niets aan hebt te kolven, ik dacht meer dat voeden zelf te belastend was, maar gelukkig is dit wel weer erg verhelderend.. Succes met deze beslissing Rocks, ik hoop echt dat je hier iets mee kunt en dat je hoe dan ook spoedig zal herstellenquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.
Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
Oh die aantekening vanwege een te dun kind hebben wij allang gehad. Plus een extra aantekening omdat wij een serieus gesprek met die mevrouw zijn aangegaan over haar adviespraktijken. Die mevrouw hebben wij nu sinds de 3 maanden check niet meer gezien gelukkig. Stiekem hopen wij heel erg dat zij weg is bij dat cb of helemaal gestoptquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ga je diep schamen Bass-Miss...![]()
Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...
Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |