abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:21:01 #101
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76735942
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwam Zolang ik er geen problemen mee had, waar maakten zij dan het probleem van?
Die laatste zin heb ik al tijden gereed staan voor eventueel commentaar. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar dat is wel helemaal mijn instelling. Het enige 'commentaar' dat ik krijg is van mijn moeder, die hoogst verbaasd is dat ik nog steeds melk heb...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:25:55 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_76736214
Fee is ook heel lang een veeldrinkster geweest. Nu drinkt ze ongeveer 4x per dag, waarvan 2x 's nachts.
Ik krijg trouwens best veel positieve reacties dat ik nog bv geef. op mijn werk hebben al meerdere mensen gezegd dat ze het zo knap van me vinden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:28:53 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_76736381
In mijn familie zegt niemand er iets over, alleen mijn schoonmoeder laat wel eens merken dat ze het wel genoeg vindt. Voor haar hadden we het volgende Sinterklaasgedicht:
quote:
Wel de lusten niet de lasten, dan zijn kinderen graag geziene gasten. En dan is het fijn om een oma te zijn!
Maar soms ook niet, dan heb je weer de schoondochter en haar tiet.
Wat die is nu van plan nog jaaaaaren borstvoeding te geven! En nu begint het papiertje in Henny’s hand spontaan te beven, want de woorden ‘mama tiet, mama tiet” maken Henny kierewiet!
Vond ze niet grappig... Wij wel.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 20:44:53 #104
5428 crew  miss_sly
pi_76737182
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?
Ow, maar dat vind ik het op zijn tijd ook echt hoor. Hoewel nu ik wat langer voed en het wat gemakkellijker gaat met aanleggen enzo ook vaker het genieten aan bod komt. Uit mijn werk op de bank ploffen, even knuffelen en aanleggen en dan gaan zitten kijken hoe ze lekker ligt te drinken, met haar handje over mijn borst aait en soms even stopt en me aankijkt
Maar ook nu nog is het regelmatig wel zwaar. En ik denk dat dat misschien best wat vaker mag worden gezegd. Ik doe het met alle liefde, zou niet anders willen (kan en wil echt nog niet stoppen met de bv), maar soms...

Troel, dat vond ik in het begin ook heel naar, in het ziekenhuis. Senna heeft in het begin geclusterd, in de avond, en dus ook de tweede nacht in het ziekenhuis. Vonden ze niets, ze lag veel te lang te drinken. Daar ben ik achteraf best onzeker over geworden, want dan zou ik wel iets niet goed doen. Terwijl ik nu weet dat het wel ok is en je er gewoon aan toe kunt geven en dat dat niet per se slecht is voor moeder of kind.

En hoe graag ik ook bv geef, onzekerheid is wel een key-word, wat mij betreft. Regelmatig komt dat onzekere gevoel weer boven: gaat het wel goed, drinkt ze wel voldoende, groeit ze wel goed, heb ik wel voldoende melk, is het niet raar dat ze niet maar 4 keer per dag komt, maar veel vaker? En als dan de volgende dag een goede dag is, dan is die onzekerheid ook weer weg.

cattie, goed gedicht
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76737702
Cattie dat gedicht Ik had de reactie graag gezien

Troel ik ben geen verpleegster, maar dank je
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:26:32 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_76739339
Het papiertje begon inderdaad te beven, laten we het daar op houden.

De moeilijkheid met borstvoeding is volgens mij dat in deze tijd dat we de wereld om ons heen zo veel mogelijk controleren moet je de borstvoeding zijn gang laten gaan en op je lichaam en je kind vertrouwen. En dat kan soms best wel lastig zijn.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:29:38 #107
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76739473
Claudia, overleg eens (met huisarts of lk) over domperidon als je echt het idee hebt dat je productie achteruit gaat en andere dingen werken niet. Dat heeft hier goed geholpen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 21:30:46 #108
5428 crew  miss_sly
pi_76739524
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef cattie het volgende:
Het papiertje begon inderdaad te beven, laten we het daar op houden.

De moeilijkheid met borstvoeding is volgens mij dat in deze tijd dat we de wereld om ons heen zo veel mogelijk controleren moet je de borstvoeding zijn gang laten gaan en op je lichaam en je kind vertrouwen. En dat kan soms best wel lastig zijn.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, cattie
Ik heb wel het gevoel dat toen ik de controle uit handen gaf en gewoon maar op Senna af begon te gaan, het idd een stuk beter ging. En zo werkt het eigenlijk telkens weer: die onzekerheid wordt weer opgelost door Senna zelf.
pi_76739906
Dat gedicht Cattie! Geweldig!

En hier ook hoor, het is heus helemaal niet alleen rozegeur en maneschijn dat borstvoeden. Knijpen met hele scherpe nageltjes en bijten of 's nachts na een uur alweer willen drinken omdat hij in slaap was gevallen en na een uur merkt dat hij toch nog net niet helemaal genoeg gedronken had.
Maar ook aaien en je gezicht aanraken en een grote gelukzalige melkgrijns krijgen of 's nachts samen in slaap vallen met je hummel tegen je aan.

En de was de allerbeste tip die ik ooit gelezen/gehoord heb: In landen waar mensen niet volgens de klok leven loopt bv vaak heel veel beter dan hier.

Dus ik heb vrij snel het tellen en klokkijken helemaal losgelaten en volledig op zijn behoefte gevoed. Natuurlijk ook wel op het mijne af en toe. Maar geen minuten/keren tellen. Alleen 's nachts wil ik nog weleens op een wekkertje kijken.
En 's nachts voed ik zo dat ik in bed tegen een kussen aanleun en nog door kan slapen ook tijdens het voeden.

Soms vragen mensen (cb ) ook hoeveel hij drinkt en ik weet het echt niet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:54:35 #110
12913 GreatWhiteSilence
pi_76740767
De nachten werden ook hier opeens een stuk dragelijker toen mijn man zijn klok zo plaatste dat ik niet met de tijd geconfronteerd werd. Ik kon nog wel kijken als ik wilde, maar dat was dan een eigen keuze.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76741111
Ik kan me volledig aansluiten bij Miss_sly en Oeke!

Finn friemelt vaak aan mijn gezicht tijdens het drinken. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het nu moeilijker vind om de honger signalen te herkennen, hij sabbelt namelijk de hele dag op zijn hand en stopt alles in zijn mond. Soms probeer ik het maar gewoon en als hij niet wil dan drinkt hij ook echt niet!

Ik denk dat Finn overdag nog een keer of 4 soms 5 drinkt en de 's nachts komt hij minimaal 1 keer maar meestal ook nog wel een tweede keer voor een paar slokjes om in slaap te vallen.
Hij drinkt best veel nog dus, maar goed ik kan er wel mee leven al wil ik wel binnenkort flesvoeding en borstvoeding gaan combineren.
pi_76741422
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:38 schreef oeke het volgende:

Soms vragen mensen (cb ) ook hoeveel hij drinkt en ik weet het echt niet.
ja, hier ook. Ik weet dat echt niet.
pi_76742411
Nog even iets liefs:

Ik voed meestel in de madonnahouding, dus Lieuwe op m'n arm en op schoot. Nu hij groter wordt kan hij ook zitten en staan, en zou ik hem dus eventueel ook op schoot kunnen zetten zodat hij zittend kan drinken. Ik hou wel van een beetje creativiteit, dus dat probeer ik wel eens. Lieuwe hapt dan vrolijk aan, maar als hij begint te zuigen laat hij direct z'n hoofdje opzij vallen Kennelijk is hij zo gewend om te liggen tijdens het drinken dat zittend drinken niet tot zijn mogelijkheden behoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 12-01-2010 22:31:15 ]
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 22:28:58 #114
5428 crew  miss_sly
pi_76742815
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:22 schreef Jore het volgende:
Nog even iets liefs:

Ik voed meestel in de madonnahouding, dus Lieuwe op m'n arm en op schoot. Nu hij groter wordt kan hij ook zitten en staan, en zou ik hem dus eventueel ook op schoot kunnen zetten zodat hij zittend kan drinken. Ik hou wel van een beetje creativiteit, dus dat probeer ik wel eens. Lieuwe hapt dan vrolijk aan, maar als hij begint te zuigen laat hij direct z'n hoofdje opzij vallen Kennelijk is hij zo gewend om te liggen tijdens het drinken dat zittend drinken niet tot zin mogelijkheden behoort.
Dat is erg grappig, want Senna heeft ineens ook de neiging om rechtop te willen drinken. Dan ligt ze eerst te drinken en komt dan half omhoog, nog drinkend. Dus ik heb haar ook wel eens op schoot gezet, op een been van mij zitten met aan iedere kant een beetje van haar, en dan drinken. Vindt ze wel leuk, maar het is gewoon niet zo handig, omdat ze dan zo voorover moet buigen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:04:27 #115
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76744979
Hier gaat de BV heel erg goed. Het is alleen niet goed voor mij en mijn lijf mbt o.a. mijn bekken. Aangezien ik maar niet herstel en het eigenlijk alleen maar erger is geworden de laatste paar weken heeft mijn bekkentherapeute me zachtjes door laten schemeren dat het misschien toch wel beter is voor mij om te stoppen met voeden. Het vergt teveel ook icm mijn prive-situatie op dit moment. Ze is trouwens zelf absoluut pro BV, dus dat maakt het voor mij zeer zeker iets waar ik haar heel serieus in neem. Groot dilemma en eigenlijk ook best verdrietig voor mij.
Mijn idee is nu om het nog een week of 10 door te zetten tot L 6 maand is. Ik weet niet wat mijn therapeute er van gaat zeggen hoor. Ze laat mij de keus. Feit blijft wel dat het herstel waarschijnlijk bespoedigd wordt en dat ik naar alle waarschijnlijkheid niet meer zulke pijn heb als nu.
Maar het een bijt het andere... L vertoonde een tijdje wat allergische reacties, de laatste tijd niet meer. Maar voor de zekerheid zou ik daarom graag langer zelf voeden en zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest.

Misschien heeft iemand nog een goeie tip of raad, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik het beste kan doen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:09:31 #116
12913 GreatWhiteSilence
pi_76745256
Ik heb begrepen dat die twee dingen (bv en bi) helemaal niets met elkaar te maken hebben?

ervaringen
foldertje
Nog eentje

[ Bericht 27% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 12-01-2010 23:16:01 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:11:02 #117
190853 RockabeIIa
pi_76745328
Het ontzwangeren duurt langer als je BV geeft. Dit zeiden zowel de gyn als de therapeute. Maw je spieren worden weer steviger.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 23:12:58 #118
5428 crew  miss_sly
pi_76745424
Rocka, wat een dilemma
ik heb geen raad, tip, niets. Alleen dat ik het heel erg rot vind dat je voor deze keuze staat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:15:14 #119
12913 GreatWhiteSilence
pi_76745542
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Het ontzwangeren duurt langer als je BV geeft. Dit zeiden zowel de gyn als de therapeute. Maw je spieren worden weer steviger.
Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:24:03 #121
190853 RockabeIIa
pi_76745949
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik kan daar zelf dus helemaal niets van terug vinden als ik een google search doe.
En nu?

KD
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:29:47 #122
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76746257
Rocka kiezen uit twee kwaden is nooit leuk. Hopelijk kun je snel tot een besluit komen en je daar verder zonder al te veel 'wat nou als' bij neerleggen.

KD, mooie foto!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:35:20 #123
12913 GreatWhiteSilence
pi_76746495
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:24 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

En nu?

KD
Ik zou zelf aan beiden vragen of ze met literatuur kunnen komen die aantoont dat bv een negatieve invloed heeft op bi. Kunnen ze dat niet, zou ik mijn conclusies trekken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:50:48 #124
190853 RockabeIIa
pi_76747122
GWS, ik zie dat je linkjes bij een vorige post geplaatst hebt en heb ook even gezocht op google. O.a. ook hier staat dat het geven van BV een vertraging van het herstel teweeg kan brengen:
http://mens-en-gezondheid(...)eninstabiliteit.html
Het wordt er zo ook niet makkelijker op... (en ik neem aan dat mijn gyn en therapeute me ook niet zo maar wat op de mouw willen spelden)
pi_76747261
Hmm ik denk ook niet dat ze je voor de lol laten stoppen met BV als ze zelf pro zijn.
En daarbij zeg je zelf dat het ook best moeilijk is om te voeden i.v.m de omstandigheden. je zou dus zelf moeten afwegen wat voor jou het best is.
Denk je dat je ook zonder het advies van je therapeute het nog lang stressloos vol kan houden of niet?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:57:48 #126
12913 GreatWhiteSilence
pi_76747388
Ik kan me heel goed voorstellen dat het er niet makkelijker op wordt, maar je weet zelf wel hoeveel fabels er de ronde doen. Dat is echt niet de schuld van de gyn en therapeute, maar juist daarom zou ik wel vragen of ze er even extra naar kijken.
pi_76747602
Voor zover ik het 'geleerd' heb is er geen verband tussen BV en BI. Ik kan nu ook wel met linkjes gaan gooien maar ik denk niet dat je er echt veel aan hebt Er schijnt ook een groot onderzoek geweest te zijn naar borstvoeding en bekkeninstabiliteit in zweden, waaruit bleek dat er geen verschil zit in klachten/genezing bij vrouwen met BI die borstvoeding geven en vrouwen die KV geven. Wat ook meespeelt daarbij is dat je voor BV je kindje 's nachts 'gewoon' aan kunt leggen en met KV een fles moet klaarmaken (en dus misschien wel de trap af, heen en weer lopen etc) ik heb het onderzoek zelf niet gelezen maar dat is wat ik ervan begreep.

Het is misschien waard om er een vraagje aan te wagen bij het kenniscentrum borstvoeding, of zij wat kunnen vertellen over borstvoeding en bekkeninstabiliteit (je kunt ook een tweet sturen naar bvpuntcom)

Zitten er overigens allergieen in de familie? Omdat je aangaf dat je wat allergische reacties waarnam?

In ieder geval succes met deze afweging/beslissing. Het lijkt me niet makkelijk. Neem er, voor zover het nog te doen is voor jou, in ieder geval even de tijd voor. Eenmaal gestopt is het lastig om weer te gaan voeden

[ Bericht 13% gewijzigd door TearSong op 13-01-2010 00:09:16 ]
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 13 januari 2010 @ 00:09:21 #128
190853 RockabeIIa
pi_76747818
TS, ja, L's vader is allergisch voor behoorlijk wat dingen.

Even terugkomend op BI <--> BV: Zoals ik al zei, er spelen ook een aantal andere lichamelijke klachten mee en niet alleen de BI. Het klonk mij iig heel logisch in de oren dat ook dat zou verbeteren (zij putte dat uit ervaring 'Ik heb ooit eens een vrouw behandeld die... etc etc').

En ik wil heus niet zo maar stoppen. Ik ben de pijn gewoon zat...
pi_76748131
Ah dus de allergieen zijn weer een reden om toch nog even door te gaan met voeden :s

Ik denk dat jij zelf het beste kunt zeggen wat 'haalbaar' is met de lichamelijke klachten die je hebt en dat je daar gewoon naar moet kijken. Moeilijk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 13 januari 2010 @ 00:27:59 #130
190853 RockabeIIa
pi_76748345
ik zal er nog eens een paar nachtjes over slapen Trusten!
  woensdag 13 januari 2010 @ 00:32:30 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_76748446
Ik wil je geen bv opdringen ofzo, maar ik wil voorkomen dat je achteraf misschien spijt krijgt omdat je gestopt bent om iets wat misschien een fabel is. Dat zou ik zelf heel vervelend vinden als dat mij overkwam...
  woensdag 13 januari 2010 @ 05:40:31 #132
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76750041
Rocks, wat verdrietig dat je voor deze keuze staat Wat een dilemma Het enige dat ik me kan bedenken is een tijdje combineren om te zien of het inderdaad beter gaat dan, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.. Ik snap heel goed dat je de pijn zat bent en wanneer jij fysiek beter wordt is dat toch ook weer ten goede van je kinderen.. Ik geloof inderdaad ook wel dat je therapeute dit niet zomaar zegt, maar het lijkt me wel fijn om het eerst te kunnen 'testen' zeg maar. Maarja, afbouwen gaat altijd geleidelijk dacht ik? Kun je nog weer terug als het niet helpt? Of heej, zou je anders die resterende weken kunnen kolven en dan de fles kunnen geven? Ik weet niet hoe belastend dat is voor jou? Nog een dikke hoor!
3!
pi_76750285
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:04 schreef RockabeIIa het volgende:

Mijn idee is nu om het nog een week of 10 door te zetten tot L 6 maand is.
...
Maar het een bijt het andere... L vertoonde een tijdje wat allergische reacties, de laatste tijd niet meer. Maar voor de zekerheid zou ik daarom graag langer zelf voeden en zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest.

Misschien heeft iemand nog een goeie tip of raad, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik het beste kan doen.
Mijn tip: neem zelf de beslissing en zorg dat jij er 100% achter staat wat je doet.

Jaren terug zat ik met zo'n soortgelijke situatie. Stoppen zou direct beter zijn voor mij. Doorgaan beter voor Anna. Ik heb gekozen door te gaan, een keuze waar ik 100% achter stond en sta. Een ander zat in dezelfde situatie en heeft gekozen te stoppen. Zij stond (en staat) daar 100% achter. Beide hebben we de goede keuze gemaakt, omdat we daar over na hebben gedacht en de keuze niet laten nemen door een ander. Wat je ook doet, je kunt van elke beslissing spijt krijgen. Maar als je nu zeker bent van wat je kiest, dan weet je ook dat je het beste hebt gedaan. In die, toch al lastige, situatie waarin jij nu zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76750476
Rocka, lastig hoor.
Ook vervelend dat je nog zo'n last hebt van bi.

Ik ga mee in de tip van YPPY hierboven...
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:18:55 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76750768
Rocka ik wil je ook ff sterkte en succes wensen met je keuze; en net wat Yppy hierboven zegt; alleen JIJ kan de juiste keuze maken...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:50:27 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76754114
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:13 schreef YPPY het volgende:
Een ander zat in dezelfde situatie en heeft gekozen te stoppen. Zij stond (en staat) daar 100% achter. Beide hebben we de goede keuze gemaakt, omdat we daar over na hebben gedacht en de keuze niet laten nemen door een ander. Wat je ook doet, je kunt van elke beslissing spijt krijgen.
Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.
Ik ben het met Yppy eens. Jij moet de keuze maken. Zo weloverwogen mogelijk. Als de pijn ondraaglijk wordt kan het verstandig zijn voor jezelf te kiezen, hoewel je gevoel dat moeilijk vindt.
Sterkte met de keuze en je herstel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76774537
`Rocka wat vervelend zeg en wat een rotte keuze om te maken.

En verder sluit ik me aan bij miss en oeke wat voeden enzo betreft. Ik heb hier alle tijd en ritme en weet ik het wat laten varen en ga maar gewoon mee met de flow. Ik kijk wel

En voor degenen die het leuk vinden nog een mooie quote van jawel, dyanne beekman...
borstvoeding? "mijn borsten zijn niet om melk uit te geven."
ik vraag me heel serieus af waar ze dan dacht dat dr borsten voor gemaakt waren

disclaimer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:39:03 #138
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76774972
Rocka, wat een ontzettende lastige keuze. Ik sluit me aan bij de andere dames, het is jouw keuze... Sterkte!

Zou Dyanne geboren zijn met een handleiding waarin staat dat 'haar' borsten daar niet voor gemaakt zijn? Dat je geen bv wil of kan geven dat moet je helemaal zelf weten, dat is je goed recht, maar dit slaat echt alles.... Waar zijn haar borsten dan wel voor gemaakt? Alternatieve bumpers? Kledingvullers?
SPOILER
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:40:13 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_76775015
Borsten zijn als elektrische treintjes. Gemaakt voor kinderen, maar mannen spelen er mee.
En hoe je het ook wendt of keert, we zijn zoogdieren, ook mevrouw Beekman, dus borsten zijn om je kinderen mee te voeden.

Ik kan me zo opwinden over dit soort opmerkingen. dat ze fv wil geven moet ze zelf weten, maar zeg niet zulke onzinnige dingen.

Rocka, hele dikke kus en veel sterkte met de beslissing.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:41:05 #140
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76775062
Afgelopen nacht heeft Thomas na een flesje nog wat bij me liggen sabbelen dus ik had weer hoop. En vandaag was ik langs bij Asy en had ik 1 flesje mee. Maar natuurlijk was het gezellig en bleef ik weer te lang hangen. Eigenlijk al na Thomas' volgende voedingstijd, maar hij was nog niet echt aan het miepen.Toen heb ik hem maar eens aangelegd om te proberen en zowaar: hij heeft 10 minuutjes bij me gedronken!
Vanavond thuis weer geprobeerd en toen was het natuurlijk weer brullen zodra de tepel ook maar in de buurt van zijn mondje kwam. Vreemde ogen dwingen?

Hoe dan ook, ik weet dat het ondanks dat hij dus zijn dwarse momenten heeft nog wel kan, en daar gaan we nu rustig op verder bouwen.

Rocks nogmaals een dikke knuf voor je dilemma.
pi_76775155
Omg, Dyanne Beekman...zeker bang dat d'r kleding niet meer stylish verantwoord om dr borsten heen zit, na BV

Mag ik even klagen op onze kinderarts? "BV is eten, dus als ze na de prikjes koorts krijgt, moet je d'r maar thee of water of sap geven". En ja ik geef nog BV en nee ik wil geen wortels aan d'r geven nu en ja Lotte groeit goed en nee ze komt niet te vaak voor een voeding.

Zo, dat moest er even uit, dank jullie wel
Lotte!
Noah!
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:47:43 #142
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76775373
Want als ze koorts krijgen mogen ze niet eten? wat is dat nou voor een redenering?
pi_76775446
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef Ca.ra het volgende:
Want als ze koorts krijgen mogen ze niet eten? wat is dat nou voor een redenering?
Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht
Lotte!
Noah!
pi_76775679
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, nee, nou...bij koorts moet je extra vocht geven, maar dus geen bv, want dat is een maaltijd. Gewoon ander vocht

enneh, wortels?
pi_76775750
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:40 schreef cattie het volgende:
Borsten zijn als elektrische treintjes. Gemaakt voor kinderen, maar mannen spelen er mee.
En hoe je het ook wendt of keert, we zijn zoogdieren, ook mevrouw Beekman, dus borsten zijn om je kinderen mee te voeden.

Ik kan me zo opwinden over dit soort opmerkingen. dat ze fv wil geven moet ze zelf weten, maar zeg niet zulke onzinnige dingen.

Rocka, hele dikke kus en veel sterkte met de beslissing.
hahahaa die treintjes vergelijking
wat treffend!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 19:55:06 #146
5428 crew  miss_sly
pi_76775751
Wat een rare arts, Linda BV is eten, maar ook drinken, vocht, troost, alles wat je maar kunt bedenken! Juist wel aanleggen dus

Raar mens, die Dyanne Beekman (geen idee wie het is trouwens).
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:55:34 #147
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76775778
Vocht is vocht zou ik zeggen. En de samenstelling van de bv is toch anders elke keer? En die paar grammetjes suikers/eiwitten/vet die ze evt extra binnen zou krijgen met een extra slokje bv zijn echt killing?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:56:11 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76775813
Ik vind het echt weer zo'n mannenopmerking. Ze zijn handig op zijn tijd hoor, mannen, maar soms....
pi_76775817
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

naja gewoon lekker aanleggen hoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:00:42 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_76776047
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Ca.ra het volgende:
Vocht is vocht zou ik zeggen. En de samenstelling van de bv is toch anders elke keer? En die paar grammetjes suikers/eiwitten/vet die ze evt extra binnen zou krijgen met een extra slokje bv zijn echt killing?
Juist niet, want de samenstelling van bv verandert ook als je op een dag heel veel voedt. Als het bijvoorbeeld heel warm is en een kind drinkt meer, dan wordt de melk "wateriger" om aan de vochtbehoefte te voldoen.
pi_76776368
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:56 schreef Ca.ra het volgende:
Ik vind het echt weer zo'n mannenopmerking. Ze zijn handig op zijn tijd hoor, mannen, maar soms....
Vooroordelen Cara, vooroordelen Het is een vrouw

@ Wupwup: Ja, voor het geval Lotte niet genoeg zou hebben aan de BV mocht ik wel wortelprut aan d'r gaan geven. Kind is 3.5 maand

Edit: aan de andere kant, wat had ik anders kunnen verwachten van iemand die vond dat ik d'r wel thee kon geven toen ze een week oud was. Maarja, ze zit nou eenmaal aan het einde van de straat, anders ben ik 1.5u enkele reis onderweg voor de volgende kinderarts. Gelukkig kan ik zelf denken
Lotte!
Noah!
pi_76776832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef huuphuup het volgende:
`Rocka wat vervelend zeg en wat een rotte keuze om te maken.

En verder sluit ik me aan bij miss en oeke wat voeden enzo betreft. Ik heb hier alle tijd en ritme en weet ik het wat laten varen en ga maar gewoon mee met de flow. Ik kijk wel

En voor degenen die het leuk vinden nog een mooie quote van jawel, dyanne beekman...
borstvoeding? "mijn borsten zijn niet om melk uit te geven."
ik vraag me heel serieus af waar ze dan dacht dat dr borsten voor gemaakt waren

disclaimer
SPOILER
disclaimer2
SPOILER
ik las t gisteren in de mama! en t stoorde mij ook al enorm
pi_76777100
Poeh, gelukkig wel, Linda! Lekker kopje thee met een klontje suiker voor de baby?

Jeetje Rocka, wat een dilemma. Zou je nu eventueel nog een tijdje kunnen voeden en kolven zodat je misschien het laatste deel van de 6 maanden met een flesje kan geven? Kolven is ook vervelend maar misschien minder belastend?

Huup, Die Dyanne heb ik nog even gegoogled, of het nou degene was die ik dacht dat het was.
En dus heb ik meteen nog even een persoonlijk stijladvies van madam-daar-zijn-mijn-tieten-niet-voor gekregen bij Wehkamp.
Wat een ergerlijke dame.
pi_76777458
whehe Oeke

dit zijn de tetten in kwestie

en jawel... ze zijn gemaakt om als accessoire-houder te dienen zo te zien!
Had je toch een beetje gelijk Basboussa
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76777496
kind krijgt gelijk een kledinglijn ook
pi_76777600
hihi, strik-tetten!
pi_76778017
Ik weet niet meer wie het zei of waar ik het had gelezen: ik hoorde iets, dat kinderen als ze tanden krijgen wellicht zouden kunnen gaan huilen als ze aan de borst drinken. Het vacuum zuigen zou pijnlijk kunnen zijn. Is dat echt zo? Ik heb dat idee soms met mijn zoontje bij de bv maar ook als hij uit een tuitbeker drinkt huilt hij weleens hoewel het erop lijkt, dat hij echt graag wil drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76778280
Geen problemen hier gehad met tandjes en drinken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_76778655
Ik vond die Beekman al zo irritant in dat tv-progrmma wat ze had, maar nu zet ze zich wel helemaal voor schut

Wortelprut bij 3 maanden... Laten we dan gelijk weer terug naar de tijd van sinaasappelsap met liga bij 6 weken
pi_76779546
Tinuviel, Ko huilt hier af en toe ook een beetje bij het drinken terwijl hij wel dorst heeft. En ik kreeg het antwoord van het vacuum zuigen van Jore. Lijkt me dat dat het is. Ik weet alleen niet zeker of het echt zo is.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:43:55 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76784748
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:41 schreef Ca.ra het volgende:
Afgelopen nacht heeft Thomas na een flesje nog wat bij me liggen sabbelen dus ik had weer hoop. En vandaag was ik langs bij Asy en had ik 1 flesje mee. Maar natuurlijk was het gezellig en bleef ik weer te lang hangen. Eigenlijk al na Thomas' volgende voedingstijd, maar hij was nog niet echt aan het miepen.Toen heb ik hem maar eens aangelegd om te proberen en zowaar: hij heeft 10 minuutjes bij me gedronken!
Vanavond thuis weer geprobeerd en toen was het natuurlijk weer brullen zodra de tepel ook maar in de buurt van zijn mondje kwam. Vreemde ogen dwingen?

Hoe dan ook, ik weet dat het ondanks dat hij dus zijn dwarse momenten heeft nog wel kan, en daar gaan we nu rustig op verder bouwen.

Rocks nogmaals een dikke knuf voor je dilemma.
Kom je alle voedingen nou gezellig hier doen?

Rocks
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:19:52 #162
190853 RockabeIIa
pi_76787023
Ik wacht nog even het onderzoek van volgende week af en hoop dat ik daarop een beslissing kan maken. Vooralsnog voed ik.
pi_76795423
Mijn linkerborst doet het niet zo goed

Voelt ook altijd leger/slapper aan, ik heb er nooit stuwing (rechts wel) en Leah drinkt er ook moeilijker. Doet er langer over om aan te happen en drinkt dan wel maar een stuk korter dan rechts (die dan ook duidelijk voller is).

Ik leg haar aan beiden borsten evenveel aan.

Wat nu? De linkerborst maar gaan kolven om te stimuleren?
ik krijg straks mijn electrische kolf
pi_76795848
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Spijt heb ik niet (gehad). Maar ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om de keuze te maken te stoppen. Hoewel, ik had eigenlijk geen keuze, het kon niet anders. Het heeft nog erg lang geduurd dat ik weemoed voelde, en soms nog steeds.
Ik ben het met Yppy eens. Jij moet de keuze maken. Zo weloverwogen mogelijk. Als de pijn ondraaglijk wordt kan het verstandig zijn voor jezelf te kiezen, hoewel je gevoel dat moeilijk vindt.
Sterkte met de keuze en je herstel.
Hier heb ik nog eens over nagedacht en weet je, jij wist toen veel meer dan ik. Als ik toen die ervaring had gehad van de medicijnen die ik nu heb, (die dus niet samen gaan met bv) dan was voor mij de situatie anders geweest. Dan was ik ws wel gaan afbouwen, want dan wist ik: over 4 weken heb ik medicijnen die me helpen en dat ik me weer goed voel. Dat weten, dat maakt zo'n verschil!
*OUD heilige*
pi_76795958
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ik vond die Beekman al zo irritant in dat tv-progrmma wat ze had, maar nu zet ze zich wel helemaal voor schut

Wortelprut bij 3 maanden... Laten we dan gelijk weer terug naar de tijd van sinaasappelsap met liga bij 6 weken
Ach, eigenlijk heeft ze wel een beetje gelijk he... want als je goed kijkt dan zie je dat ze niet eens tieten heeft, maar 2 ruggen....
Arme kind (baby) zou zich te pletter zoeken naar een volle borst.
pi_76796366
sowieso

Dyanne Beekman

en ik plaats echt zelden een kotssmiley
pi_76796835
lily, bij mij is de rechterborst ook voller en gaat beter dan de linker. Senna lijkt er weinig last van te hebben en ondanks dat ik in het begin wel geprobeerd heb de linker wat te oefenen, is het toch altijd midner gebleven.
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:53:51 #168
12913 GreatWhiteSilence
pi_76797454
Lily, save yourself the trouble. Hier is het andersom: hier is links veel voller en heeft(of eigenlijk had) een veel sterker tsr dan rechts. Zolang ze in totaal genoeg voeding krijgt is er geen enkel probleem. Hier heb ik er ook invloed op proberen uit te oefenen, maar het blijft nu eenmaal gewoon een borst die minder levert.
pi_76797778
Wat een raar mens die Dyanne Beekman Er staat een heel artikel over haar in bv borstvoeding...

Pfoeh heftig Rocka, wat een moeilijke keuze. Wat ontzettend rot dat je nog steeds last van bekkeninstabiliteit hebt

hihi Cattie! En ging je schoonmoeder's hand echt trillen?

Hier gaat het steeds beter met de overproductie. Niels drinkt steeds minder lang, komt minder vaak voor een voeding en slaapt 's nachts door. Ik denk dat dat komt doordat hij nu minder last van zuurbranden heeft, en daardoor minder zuigbehoefte, nu hij medicijnen krijgt.
Ik kolf nu 's nachts wel omdat mijn tieten op ploffen staan. Hoe gaat dat eigenlijk wanneer je kindje 's nachts niet meer komt en je ook niet kolft, neemt de productie dan niet enorm af?
We hebben misschien wel weer spruw Ik snap niet waardoor, we zijn er heel lang vanaf geweest en ik ben nog steeds heel hygienisch bezig. Maar Niels klakt al weken en ik had gisteren en vannacht steken in een borst.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_76798876
Ik doe ook aan scheeftetten Lily

Twinkly wat ontzettend klote als jullie inderdaad weer spruw hebben je hebt nu jouw deel ellende wel een keertje gehad hoor pff...

en ik gooi het hier nog maar ns in de groep. We hebben weer poepproblemen en ik word er een beetje tuureluurs van. Sinds 4 november loopt het nu ze heeft toen na ruim 3 weken mbv klysma's gepoept en daarna mbv lactulose nog ns 1 keer per week gepoept ongeveer. Verder heeft ze twee keer uit zichzelf gepoept nadat we gestopt waren met de lactulose maar inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ze gepoept heeft.
We zijn weer begonnen met de lactulose want ze heeft er wél erg last van. Ze is vaak erg aan het persen en lijkt dan ook best wel wat pijn erbij te hebben.
We hebben voor mn gevoel bijna alles al wel geprobeerd, ik heb laxerende dingen gegeten/gedronken (met als gevolg dat ik zelf een paar dagen in de buurt van een wc moest blijven maar zij had nergens last van), olie, sap, zetpilletjes, zalf, thermometer, massage, draagdoeken enz enz. Ik weet het echt niet meer.

Iemand een gouden tip mbt de voeding? zijn er dingen die ik misschien beter kan vermijden te eten omdat ze voor haar verstoppend werken of is dat onzin?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76799315
Incantrix volgens mij loopt mijn productie elke keer terug en gaat Timo daarna regelen om het weer op peil te krijgen en dan heb ik weer stuwing. Zo gaat het elke 2 weken ongeveer. Maar het loopt eerst heel erg terug (althans, ik kolf dan ineens bijna niks meer) en daarna gaat hij pas regelen.. Hoort dat dan bij een regeldag, dat je voeding eerst terugloopt?

Ca.ra dat zou er nog wel eens mee te maken kunnen hebben, ik drink soms veel te weinig.. Eens goed op letten..

Timo wil gelukkig af en toe weer gewoon zonder drama te schoppen drinken in madonnahouding Het zal inderdaad wel een fase zijn geweest. Hoewel hij liggend nog steeds het fijnst vindt.

Lily ik heb van het begin af aan ook ongelijke productie, rechts doet bij mij niet zo leuk mee. Ik heb ook drie keer borstontsteking in mn rechterborst gehad, elke keer begon dat een dag nadat Timo geregeld had en ik dus stuwing had. Ik heb daarover een keer gebeld met LLL en daar kreeg ik het advies Timo gewoon elke keer eerst aan rechts aan te leggen een paar dagen lang. Maar ze zei ook, in principe is het helemaal niet erg, al kwam er niks uit, de andere borst vangt dat wel op. Ik leg Timo nu nog steeds af en toe een paar dagen telkens eerst aan rechts aan, het helpt wel een klein beetje maar niet ineens heel veel..
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:21:12 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_76799913
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wacht nog even het onderzoek van volgende week af en hoop dat ik daarop een beslissing kan maken. Vooralsnog voed ik.
Het is een heel moeilijke beslissing en ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing kan maken

Hier voed ik nu alleen nog maar de late voeding en de ochtendvoeding en ik voel gewoon dat ik veel meer energie heb, ondanks mijn mankepoot. Ik hoop dat ik nog heel lang doorkan op twee voedingen, want aan helemaal stoppen ben ik echt nog niet toe. Wellicht zou het voor jou ook een optie zijn om deels zelf te voeden en deels flesvoeding te doen? Gulden middenweg zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76805927
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:48 schreef huuphuup het volgende:
Ik doe ook aan scheeftetten Lily

Twinkly wat ontzettend klote als jullie inderdaad weer spruw hebben je hebt nu jouw deel ellende wel een keertje gehad hoor pff...

en ik gooi het hier nog maar ns in de groep. We hebben weer poepproblemen en ik word er een beetje tuureluurs van. Sinds 4 november loopt het nu ze heeft toen na ruim 3 weken mbv klysma's gepoept en daarna mbv lactulose nog ns 1 keer per week gepoept ongeveer. Verder heeft ze twee keer uit zichzelf gepoept nadat we gestopt waren met de lactulose maar inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ze gepoept heeft.
We zijn weer begonnen met de lactulose want ze heeft er wél erg last van. Ze is vaak erg aan het persen en lijkt dan ook best wel wat pijn erbij te hebben.
We hebben voor mn gevoel bijna alles al wel geprobeerd, ik heb laxerende dingen gegeten/gedronken (met als gevolg dat ik zelf een paar dagen in de buurt van een wc moest blijven maar zij had nergens last van), olie, sap, zetpilletjes, zalf, thermometer, massage, draagdoeken enz enz. Ik weet het echt niet meer.

Iemand een gouden tip mbt de voeding? zijn er dingen die ik misschien beter kan vermijden te eten omdat ze voor haar verstoppend werken of is dat onzin?
We zijn hier ook een week poeploos geweest, maar met voeding aanpassen heb ik ook niks bereikt. Op advies van de ostheopaat zijn we met probiotica begonnen (orthiflor start van orthica) en nu poept ze weer bijna dagelijks (overloopluiers ftw ). Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het daardoor komt, maar wie weet... En ja, het kost wel wat en daarom zijn we ook in eerste instantie alleen bij haar gestart (want ik moest het ook gaan gebruiken), maar er is vooralsnog resultaat.
pi_76806456
Mja het zelf gebruiken van probiotica daar ga ik niet aan beginnen, het is niet aangetoond dat goede darmbacterieën die ik neem ook via de bv bij haar terechtkomen en ik vind het iets te duur om 'het gewoon maar te proberen'. Mijn osteopaat begon ook over het spul voor ons beiden maar ik heb het tot nu toe afgehouden omdat ik er niet echt fan van ben

Maar goed, inmiddels heeft ze gepoept, heel veel uiteraard weer... ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot de volgende luier...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76807086
En daarom gebruik ík het ook niet En tja, fan zijn is een groot woord: ik heb er al een paar weken over gedaan om vitamine D en infacol te accepteren en vitamine D krijgt ze dan ook alleen op binnenblijfdagen en dan moet ik nu wéér iets bij gaan geven. En er nog voor kolven ook. En dan doen we maar weer een diepe zucht en zetten we een soort glimlach op en zeggen we 'voor het goede doel'.
Ik hoop dat het voor Amélie ook snel beter gaat en als je de gouden tip hebt gevonden, hoor ik 'm graag.
pi_76809977
oh ja nee ik bedoelde het niet naar jou toe hoor! Ik bedoelde meer dat ik het zo vreemd vind dat gelijk ook altijd het advies gegeven wordt dat de moeder het zélf ook moet nemen.
Hier hetzelfde wat betreft vit. D. Ik vergeet het vaak ook gewoon dus op dagen dat we veel binnen blijven krijgt ze die wel, op andere dagen zoals gister als ik van half elf 's morgens tot 4 uur 's middags buiten ben tsja dan vind ik het wat minder nodig.

ik zal aan je denken mocht ik het antwoord vinden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:19:26 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_76813994
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76814089
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:19 schreef Troel het volgende:
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uit maar Amélie had helemaal nergens last van...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:22:17 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_76814108
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uit maar Amélie had helemaal nergens last van...
Zo zie je maar weer wat een verschillen. En nu ga ik cadeautjes inpakken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:09:09 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76826599
Cattie, geweldig gedicht!

Rocka, wat een vreselijk dilemma, zeg! Hoe lang heb je de oudste eigenlijk bv gegeven? En je zal vast volledig moeten stoppen, wil je de voordelen van het sneller ontzwangeren krijgen… pfff, mss kan een lactatiekundige je helpen met de keuze te maken?

bv gaat hier nog steeds goed.
gister heeft ze wel de hele avond aan mn borst gehangen, met als gevogl een klein kloofje links. ik vind het moeilijk. als ze goed aanligt, wil ik haar er niet te snel afhalen, maar dan ligt ze superlang, en dat is niet goed voor mijn borsten als ze maar ligt te sabbelen. maar als ik haar dan afhaal, krijgt ze mss niet genoeg binnen...

daarbij komt ook nog dat ze ook bij honger tevredenis met een speen, dus ze was 10% afgevallen, omdat we dachten dat ze zuigbehoefte had, terwijl we dus aan stille ondervoeding deden
dus maandag een dagje nagekolfd, en toen hapte ze weer goed aan ipv te vechten en niet door te zuigen.
na die dag was ze 80g aangekomen, en twee dagen later slechts 40g. dus vandaag weer wegen. 20g meer tov gister, dus ik ben weer aan het nakolven en na 20 minuten van de borst afhalen.

ik wil helemaal niet op de kolk hoeven kijken
ik wil helemaal niet dat de vlos morgen weer moet komen wegen
ik wil helemaal niet aan de kolf hoeven hangen

grammengestapo

hopen dat ze morgen weer minimaal 40g is aangekomen, en dan maar goed opletten dat ze niet sabbelt...

het is weer voedertijd, en daarna weer nakolven...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76827785
He getsie Davinia, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. En ik ben nog wel lid van de grammengestapo (wel leuk dat je de term overneemt ). Je weet heel goed waar je mee bezig bent gelukkig, hopelijk komt het goed met je kloofje (au!) en is ze morgen lekker gegroeid. Sterkte!
Een speen is eigenlijk nooit verstandig bij hele kleine baby's, het heet niet voor niks een FOPspeen. Hier ben jij niks mee geholpen maar een ander misschien wel, ik wou het toch even gezegd hebben.
pi_76828064
Succes davinia, hopelijk is ze morgen goed gegroeid.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:48:14 #183
190853 RockabeIIa
pi_76828744
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.

Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
pi_76828958
Rocka, heel veel succes met je dappere beslissing:*
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:52:56 #185
190853 RockabeIIa
pi_76828989
Davinia, succes dan morgen. Stukje lood aan het kontje hangen een ideetje?
En wat betreft het kloofje, het doet zo'n pijn maar echt waar, effe doorzetten helpt
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:03:23 #186
190853 RockabeIIa
pi_76829474
Oh en Twinkly, spruw... Gelukkig is het mij dit keer bespaard gebleven maar damn, ik vond het zo akelig. Hopelijk is het bij jullie gauw weg en blijft het weg!

Amaranta <3
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:27:08 #187
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_76832975
Ai Rocka, wat ik je zeggen wil is :sterkte! Niet leuk zo'n keuze voor jezelf, maar wel nodig om goed voor je beide kereltjes en jezelf te blijven zorgen. Die maanden bv heeft L. toch maar mooi in zijn mik-je.

Stoppen doe je niet met een volle 100% overtuiging, maar dat hoeft ook niet. 75% is ook goed. En daar groei je langzaam naar toe. Lastig. Sterkte!

[ Bericht 69% gewijzigd door Smikke op 15-01-2010 22:12:35 ]
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:27:04 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76836536
o Rocka; ik denk dat de keuze al een beetje voor je gemaakt is...
moeilijk... maar je eigen lijf moet je ook nog je hele leven mee doen ...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:10:46 #189
95408 Incantrix
pi_76836888
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.

Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
Dat klinkt erg logisch in elk geval, Rocks. Dat betekent alleen ook dat je er dus ook niets aan hebt te kolven, ik dacht meer dat voeden zelf te belastend was, maar gelukkig is dit wel weer erg verhelderend.. Succes met deze beslissing Rocks, ik hoop echt dat je hier iets mee kunt en dat je hoe dan ook spoedig zal herstellen

Ik ga morgenochtend met angst en beven naar de huisarts: ik weet zeker dat mijn blaasontstekingterug is sinds gisteravond maar de laatste keer heb ik al de zwaarste antibiotica gekregen die samenkan met borstvoeding. Ik ga er alles aan doen om mijn productie op peil te houden als ik nu nog zwaardere medicatie nodig heb, maar ik ben vreselijk bang dat Stef de borst daarna zal gaan weigeren. Mijn angst toen mijn laatste AB-kuur afliep is nu dus toch waarheid geworden Ik wil zo graag blijven voeden...
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:13:07 #190
95408 Incantrix
pi_76836906
Gatver, Davinia, that sucks! Ik hoop verschrikkelijk voor je dat ze aan zal blijven komen hoor, dat gevecht met die weegschaal is echt vreselijk
3!
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 07:41:09 #191
5428 crew  miss_sly
pi_76838433
Davinia, ik hoop zo dat ze goed aangekomen blijkt! En dat de bv dit keer beter gaat dan met Eli.

Rocka, die stomme hormonen ook! Het klinkt echter wel heel logisch. Sterkte met het bij elkaar brengen van de logica en het gevoel.

Incantrix, weer blaasontsteking, wat rot. Misschien even met een lk overleggen als je weer (nog zwaardere) antibiotica krijgt als je graag wil blijven voeden. Wie weet heeft ze nog goede tips, of weet ze een ab dat je wel kunt gebruiken en dat ook goed werkt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:58:01 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76842886
jore, ik vond grammengestapo wel leuk alitereren had je de term zelf bedacht?

De vlos is net geweest. De score: 3840g! dat is 60g meer dan gister, dus weer helemaal goedgekeurd!

vannacht lekker wel langer dan 20 minuten laten zitten, want ze dronk nog echt. nou, dan haal ik haar er niet af! uiteindelijk 2 uur bezig geweest, maar tussendoor wel 45 minutan laten pruttelen, kijken of ze toch in slaap viel. ja, als je doet 15min links, 10minuten rusten, 25 minuten rechts, 45 minuten pruttelen en dan weer 15 minuten links, ben je wel ff bezig en toen kwam ze pas 4,5 uur later weer

dus, we zijn weer helemaal goedgekeurd!

ik ga nu heel snel de kolf weer opruimen voor de komende 5 weken!

en ik heb helemaal niet zo'n last van die kloof aanhappen doet op links sowieso een seconde gruwelijk zeer, dus die kloof voegt dan weinig toe, zeg maar.

rocka, wat naar dat de beslissing om te stoppen met bv eigenlijk voor je genomen is door je lichaam... lijkt me moeilijk te verkroppen. maar aan de andere kant is continue pijn ook geen pretje. sowieso geen fijne situatie. hopelijk zie je tenminste wel snel resultaat als je eenmaal gestopt bent met bv. dat lijkt me dan nog het minste...

trixie, is het mss wijs om met een lactatiekundige te overleggen? dat je mss nu tijdelijk niet mag voeden, en dat ze je tzt helpt om stef weer aan de borst te krijgen, als die hulp nodig is? misschien heeft ze wel tips.
maar hoe kan dat nou dat die blaasontsteking steeds terugkomt? gaan ze daar verder onderzoek naar doen? dat gekwakkel is ook niks zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:40:34 #193
95408 Incantrix
pi_76844577
Davinia, wat een opluchting! Het was dus wel even vermoeiend vannacht, maar het heeft wel vruchten afgeworpen Joe roel!

Ik ben weer terug van mijn 'ronde' en het is inderdaad wéér blaasontsteking, maar eens te meer ben ik weer erge fan van mijn huisarts. Omdat hij borstvoeding zelf heel erg belangrijk vind heeft hij beloofd er alles aan te doen om te voorkomen dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met voeden en heeft nu een alternatief antibioticum voorgeschreven dat ook weer wel met voeden gecombineerd mag worden. Mijn urine is nu wel op kweek gezet om te kijken welke bacterie mij zo plaagt en wellicht moet ik dan alsnog weer iets anders omdat dat dan beter zal werken, maar hij dacht nog wel een alternatief voor deze te hebben! Mensen, ik ben zó opgelucht! Nooit gedacht dat die borstvoeding me zó dierbaar zou worden, maar dat is 'ie toch écht
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:59:58 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_76845408
Rockabella, als je graag bv wilde geven vanwege de allergieen in de familie, en nu dus beter kan stoppen met zelf voeden, is het dan misschien een idee om donormelk te geven via het moedermelknetwerk?

Incantrix, geweldig dat je een huisarts hebt die met je meedenkt.

Davina, mooi dat je de grammengestapo overleefd hebt. (Ik hou hem erin, de term klinkt wel leuk )
pi_76845569
Hier een aantekening bij het CB vrees ik. De oudste van drie,jawel drie!!!!, krijgt nog borstvoeding en de jongste van net 1 is veel te dik...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:09:20 #196
12913 GreatWhiteSilence
pi_76845768
Ga je diep schamen Bass-Miss...

Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...

Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...

[ Bericht 10% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 15-01-2010 12:22:10 ]
pi_76846052
Foei BM

Inacntrix, heb je wat aan de classificatie van medicatie van Thomas Hale?
pi_76848031
Davinia hopelijk is Aviva lekker aangekomen.

Incantrix ik hoop dat de huisarts je iets kan geven wat met borstvoeding samen kan. Dan kan Stef toch gewoon blijven drinken. Waarom zou hij zelf de borst gaan weigeren?

Over het verhaal met een vollere borst dan aan de andere kant. Dat heb ik hier ook. Ik zie het zowel aan Jairs drinkpatroon als ook bij het kolven. Toen ik dit vroeg aan de vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk zei die dat het heel normaal is. Ze zei dat iedere vrouw dat zou hebben. Ook al heb je twee bosten lopen de melkkliertes binnenin gewoon niet synchroon aan allebei de kanten en zijn ze ook niet gelijk verdeelt. Ze zei tegen mij dat ik dat ook met vaker kolven aan die kant niet gelijk zou kunnen trekken. Dat hoeft ook niet. Als je kind aan de zwakke kant begint heeft het na allebei de borsten gewoon genoeg en als je aan desterke kant begint, dan is het gewoon het toetje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76848392
Fijn dat Aviva nu beter drinkt, met het aankomen komt het vast ook goed!

Icantrix wat rot dat je nu alweer blaasontsteking hebt zeg!! Was het de vorige keer nog neit helemaal goed weg, of ben je er sowieso al heel vatbaar voor? Gelukkig heb je een huisarts die goed meedenkt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_76851298
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ga je diep schamen Bass-Miss...

Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...

Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...
Oh die aantekening vanwege een te dun kind hebben wij allang gehad. Plus een extra aantekening omdat wij een serieus gesprek met die mevrouw zijn aangegaan over haar adviespraktijken. Die mevrouw hebben wij nu sinds de 3 maanden check niet meer gezien gelukkig. Stiekem hopen wij heel erg dat zij weg is bij dat cb of helemaal gestopt
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')