abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76862055
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
jore, ik vond grammengestapo wel leuk alitereren had je de term zelf bedacht?
Ja Ik vind het zelf ook vaak gezeur hoor, die gewichten, maar ik weet hoe belangrijk het is dat kindjes voldoende groeien. Fijn dat Aviva vandaag weer 60 gram is aangekomen En ik vind d'r naam prachtig, het klinkt zo vrolijk.
pi_76864321
Aviva goedzo meiske~!! Goed groeien

Trix wat ontzettend naar dat je ontsteking terug is maar wat enorm ongelofelijk fijn dat je huisarts zo fantastisch met je meedenkt!! Wat super zeg. En nu maar hopen dat je nog fijn een tijd door kunt voeden en het blaasgebeuren snel over is.

BM schaam je! Diep!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:05:29 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76865092
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier een aantekening bij het CB vrees ik. De oudste van drie,jawel drie!!!!, krijgt nog borstvoeding en de jongste van net 1 is veel te dik...
offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...
quote:
Maandag 11 januari 2009
Elodietje is vandaag 1 jaar!!!
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 00:00:11 #204
5428 crew  miss_sly
pi_76875589
Hier ook nog even voor Aviva. Fijn dat ze goed is aangekomen en ik hoop zo voor je dat het met de bv nu beter gaat dan met Eli!

Incantrix, driewerf voor je huisarts! Nu snel van die blaasontsteking af en dan geen zorgen meer. Dat zou tenminste wel tijd worden, dus daar ga ik voor duimen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76882522
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...
[..]

Oja, merci!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:16:16 #206
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76882656
oo Davinia wat fijn dat het goed gaat met je meisje en ze goed groeit! en o wat had ik in het ziekenhuis een hekel aan die weegschaal en die grammen... werd er soms ook zo verdrietig van...

@Trix; eerst een voor je blaasontsteking. maar fijn dat je HA goede AB heeft voorgeschreven; ik hoop dat het snel helpt!

Evie drinkt dus niet meer aan de borst; ik heb het nog vrij regelmatig geprobeerd; maar ze drinkt dan best een poos en heeft nadien nog honger.. Dat is ook niet vreemd; aangezien ze inmiddels 8 flessen van 140 ml drinkt! Ik heb het maar zo geaccepteerd; ik blijf in elk geval mijn verlof zo doorgaan; dus kolven kolven kolven. En dan zien we dan wel weer verder. Alle BV die ze binnenkrijgt is mooi meegenomen.
En mijn meisje is vandaag alweer 6 weken! dus al 6 weken BV! (behalve de 1e 3 dagen ofzo; want de productie moest op gang komen).

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76883451
Aviva

en BJ; inderdaad. Het vergt wel veel van je maar je doet het toch maar (al 6 weken)

Hier gaat het top! Klaar
pi_76942811
Oh BJ wat jammer dat Evie niet meer aan de borst kan drinken. Misschien dat ze later het ineens weer doorheeft? Ik las dat Driekus van Mefke in bad nog steeds sabbelt aan de borst, toch nog een reflex dus.

Wat fijn dat de borstvoeding zo goed gaat Lily!

Wij hadden gisteren een echte regeldag en nacht, dat hadden we nog nooit meegemaakt met mijn overproductie Maar Niels heeft deze week doorgeslapen en mijn productie is daardoor razendsnel gedaald. Gisteren heeft hij van 16.00 tot 23.30 uur constant aan de tiet gehangen en vannacht kwam hij ook weer twee keer. Het gekke is dat hij nu weer voldoende heeft aan een borst per keer, zou mijn lichaam zo sterk reageren op het langere zuigen of heeft Niels net zo lang geregeld tot hij weer de vertrouwde een borst per keer nodig had

Mijn linker tepel doet goed zeer, zou het door de spruw komen of doordat hij verkeerd aanhapt? Aanhappen in bed gaat steeds slechter terwijl ik wel rechtop zit, heel vervelend wanneer hij 's nachts steeds loslaat en van het drinken een gevecht maakt.

BOEH!!

Spruw dus
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 17 januari 2010 @ 23:11:58 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76945941
Twinkly, ik volg je niet meer helemaal maar ik ben zelf niet zo van het analyseren maar meer van het doen (of juist niet doen) op gevoel.
Mijn ervaring is dat je op jouw lijf kunt vertrouwen wat betreft BV. Als je kind meer vraagt komt er meer als je er naar luistert.
En over zuigen: Er komen tijden dat je kind opeens veel korter aan de borst ligt/hangt/zit/staat. Zo opeens kunnen ze veel beter en sneller drinken. Bedoel je dat misschien?

En spruw of verkeerd aanhappen kan beiden pijn doen. Misschien een combi?
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 18 januari 2010 @ 03:19:40 #210
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76952333
BJ, 8 flessen van 140, das echt heel goed! Ik heb dat nog nooit gedaan/gekund, al denk ik niet eens dat mijn dame dat ooit gedronken zou hebben.... Had nooit zo'n honger, denk ik! Ik zit nu (met bijna 10 maanden) op 4 flesjes van 110 - 150 ml. Merk wel dat het steeds lastiger wordt om die 4 flesjes vol te krijgen. Maar nog een paar maandjes, wil graag de 1 jaar grens bereikt hebben...
Bv was hier ook geen succes, altijd honger, veel huilen en maar niet groeien... Lastig, en wens je veel sterkte, want ik weet uit ervaring hoe lastig en vervelend dat eeuwige kolven kan zijn!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 18 januari 2010 @ 07:40:51 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76953528
quote:
Op maandag 18 januari 2010 03:19 schreef Basboussa het volgende:
BJ, 8 flessen van 140, das echt heel goed! Ik heb dat nog nooit gedaan/gekund, al denk ik niet eens dat mijn dame dat ooit gedronken zou hebben.... Had nooit zo'n honger, denk ik! Ik zit nu (met bijna 10 maanden) op 4 flesjes van 110 - 150 ml. Merk wel dat het steeds lastiger wordt om die 4 flesjes vol te krijgen. Maar nog een paar maandjes, wil graag de 1 jaar grens bereikt hebben...
Bv was hier ook geen succes, altijd honger, veel huilen en maar niet groeien... Lastig, en wens je veel sterkte, want ik weet uit ervaring hoe lastig en vervelend dat eeuwige kolven kan zijn!
Bedankt Basboussa...
en mijn meisje drinkt inderdaad veel; en ik vind het best moeilijk om de hele dag aan het kolven te zijn. Het is best zwaar soms. En ook als ik snachts 1 ronde oversla; heb ik echt enorme borsten..
Ik denk niet dat wij de 1 jaar grens gaan halen; aangezien ik straks ook gewoon weer moet werken en het is mijn beroep niet altijd te plannen is...
(ik werk op een intensive care; dus er zijn regelmatig dagen dat je amper pauze hebt... en om nou tijdens zo'n enorm drukke dienst mijn collega's (en patienten) aan hun lot over te laten lijkt me echt niet wat..)
Maar ik ga wel zeker proberen om mijn verlof zo door te gaan; en aangezien Evie 4 weken te vroeg is; heeft ze al 6 weken BV achter de rug en ik hoef pas half maart weer te beginnen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76962391
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Twinkly, ik volg je niet meer helemaal maar ik ben zelf niet zo van het analyseren maar meer van het doen (of juist niet doen) op gevoel.
Mijn ervaring is dat je op jouw lijf kunt vertrouwen wat betreft BV. Als je kind meer vraagt komt er meer als je er naar luistert.
En over zuigen: Er komen tijden dat je kind opeens veel korter aan de borst ligt/hangt/zit/staat. Zo opeens kunnen ze veel beter en sneller drinken. Bedoel je dat misschien?

En spruw of verkeerd aanhappen kan beiden pijn doen. Misschien een combi?
Uhh ik was (ben) ook vaag, sorry

Hm, ik bedoel dat mijn lijf misschien te heftig reageert op het regelen zodat ik weer overproductie heb en dus maar een borst per keer moet geven. Ik heb vorige week maar een paar dagen "normale" productie gehad, toen moest ik twee borsten per keer geven.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 13:30:16 #213
5428 crew  miss_sly
pi_76962695
Twinkly, er is niet echt iets 'normaal' bij borstvoeding qua aantal keren drinken of een of twee borsten per keer. Hier zijn er perioden dat ze er 2 wil, of 3, sommige perioden is 1 voldoende. Ik denk (maar nu vul ik het voor Rocka in, die kan zelf ook prima antwoorden, denk ik ) dat Rocka bedoelt dat je niet te veel over na moet denken of je nou 1 of 2 borsten geeft en of dat 'normaal' is, maar Niels volgens in wat hij wil en dan past je produktie zich daar over het algemeen prima op aan.

Ik weet ook niet echt of overproduktie een terugkerend probleem kan zijn, of dat dat echt iets is uit de eerste weken als baby en produktie nog op elkaar moeten worden afgestemd.
pi_76963608
Vraagje, weten jullie waar je van die hanger achtige dingen voor aan je bh kan bestellen zodat je weet welke borst je als laatst hebt gegeven? Ik vergeet het elke keer Nu voel ik gewoon wat de dikste borst is, maar erg handig vind ik het niet

Oh, ik leg Rienk ook gewoon aan wanneer hij wil en ik geef hem rustig 2 borsten ook als ik denk dat hij borst 1 leeg heeft (moet blokvoeden)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 januari 2010 @ 13:56:36 #215
108648 cattie
lieve moeder
pi_76963720
boobytag heet dat. Als je googled kom je wel op adressen!
pi_76964279
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:56 schreef cattie het volgende:
boobytag heet dat. Als je googled kom je wel op adressen!
Dank je!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 januari 2010 @ 14:40:51 #217
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76965430
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, er is niet echt iets 'normaal' bij borstvoeding qua aantal keren drinken of een of twee borsten per keer. Hier zijn er perioden dat ze er 2 wil, of 3, sommige perioden is 1 voldoende. Ik denk (maar nu vul ik het voor Rocka in, die kan zelf ook prima antwoorden, denk ik ) dat Rocka bedoelt dat je niet te veel over na moet denken of je nou 1 of 2 borsten geeft en of dat 'normaal' is, maar Niels volgens in wat hij wil en dan past je produktie zich daar over het algemeen prima op aan.

Ik weet ook niet echt of overproduktie een terugkerend probleem kan zijn, of dat dat echt iets is uit de eerste weken als baby en produktie nog op elkaar moeten worden afgestemd.
In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.
Haar zus heb ik altijd 1 borst per voeding gegeven (14 mnd. gevoed).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76965630
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Grijs het volgende:

[..]

In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.
Haar zus heb ik altijd 1 borst per voeding gegeven (14 mnd. gevoed).
Ah, ok Dankjewel voor jullie verhaal. Ik vind het wel "spannend" nu hij er steeds langer tussen laat 's nachts, maar voldoende productie overdag betekend dus niet perse stuwing 's en daardoor weer afnemende productie 's nachts?
  maandag 18 januari 2010 @ 14:50:32 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76965831
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef Vlindur het volgende:
Vraagje, weten jullie waar je van die hanger achtige dingen voor aan je bh kan bestellen zodat je weet welke borst je als laatst hebt gegeven? Ik vergeet het elke keer Nu voel ik gewoon wat de dikste borst is, maar erg handig vind ik het niet

Oh, ik leg Rienk ook gewoon aan wanneer hij wil en ik geef hem rustig 2 borsten ook als ik denk dat hij borst 1 leeg heeft (moet blokvoeden)
Ik heb zo'n boekje van de kraamzorg en daar staat in dat je altijd moet beginnen met de borst waaraan je bent geeindigd.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:58:53 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76966156
ik heb ff een vraagje: aviva drinkt zeer onregelmatig, en krjgt dus niet altijd de borst leeg... nu bied ik dan max. 2x daarna dezelfde borst weer aan onder het mom van "doe die eerst maar even goed leeg".

is het erg dat de borst niet helemaal leeg gaat na een voeding? ben werkelijk doodsbang om er een bo aan over te houden...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76966298
Ik houd nog steeds een boekje bij waarin ik de voedingen opschrijf.

Hier gaat het voeden steeds lekkerder. Ivan doet nu ongeveer 20 minuten over 2 borsten, terwijl hij voorheen 20 minuten over één borst deed.

Ik ben de laatste tijd zonder dat ik het zelf doorhad overgestapt op de madonnahouding. Voorheen legde ik Ivan met zijn zij op het voedingskussen, nu neem ik hem in mijn arm. We kunnen elkaar zo beter aankijken; vaak schiet hij tijdens het voeden in de lach.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 15:32:53 #222
5428 crew  miss_sly
pi_76967729
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb ff een vraagje: aviva drinkt zeer onregelmatig, en krjgt dus niet altijd de borst leeg... nu bied ik dan max. 2x daarna dezelfde borst weer aan onder het mom van "doe die eerst maar even goed leeg".

is het erg dat de borst niet helemaal leeg gaat na een voeding? ben werkelijk doodsbang om er een bo aan over te houden...
Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.

Maar goed, onregelmatig is een ietwat onduidelijke aanduiding
pi_76967813
Wat schattig Claudia

Ik gebruik een bv armband van trotsemoeders, lelijk maar het werkt

Bah Niels heeft een minuut gedronken en is nu al een kwartier aan het gillen. Ik weet nu niet of het komt doordat mijn productie weer zo hoog met bijbehorend heftig TSR, of doordat ik di weekend met melkproduxten gestart ben...
Lastig dat het regelen en provoceren samenvalt
  maandag 18 januari 2010 @ 15:41:58 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76968140
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.

Maar goed, onregelmatig is een ietwat onduidelijke aanduiding
ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.

blokvoeden had ik idd wel van gehoord, maar ik dacht dat dat alleen werd gedaan bij overproductie? maar kan dus kennelijk ook bij gewone productie maar onregelmatig drinken. dat scheelt weer een zorg
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 15:45:08 #225
5428 crew  miss_sly
pi_76968316
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:41 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.

blokvoeden had ik idd wel van gehoord, maar ik dacht dat dat alleen werd gedaan bij overproductie? maar kan dus kennelijk ook bij gewone productie maar onregelmatig drinken. dat scheelt weer een zorg
Ik heb nooit overproduktie gehad, maar wel blokvoeden gedaan. Werkte hier erg goed!

twinkly, lastig. Heb je het gevoel dat je stuwing hebt ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')