Jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
jore, ik vond grammengestapo wel leuk alitererenhad je de term zelf bedacht?
offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier een aantekening bij het CB vrees ik. De oudste van drie,jawel drie!!!!, krijgt nog borstvoeding en de jongste van net 1 is veel te dik...
quote:Maandag 11 januari 2009
Elodietje is vandaag 1 jaar!!!
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
offtopic maar voglens mij klopt de datum in je blog niet...
[..]
Bedankt Basboussa...quote:Op maandag 18 januari 2010 03:19 schreef Basboussa het volgende:
BJ, 8 flessen van 140, das echt heel goed! Ik heb dat nog nooit gedaan/gekund, al denk ik niet eens dat mijn dame dat ooit gedronken zou hebben.... Had nooit zo'n honger, denk ik! Ik zit nu (met bijna 10 maanden) op 4 flesjes van 110 - 150 ml. Merk wel dat het steeds lastiger wordt om die 4 flesjes vol te krijgen. Maar nog een paar maandjes, wil graag de 1 jaar grens bereikt hebben...
Bv was hier ook geen succes, altijd honger, veel huilen en maar niet groeien... Lastig, en wens je veel sterkte, want ik weet uit ervaring hoe lastig en vervelend dat eeuwige kolven kan zijn!
Uhh ik was (ben) ook vaag, sorryquote:Op zondag 17 januari 2010 23:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Twinkly, ik volg je niet meer helemaal maar ik ben zelf niet zo van het analyseren maar meer van het doen (of juist niet doen) op gevoel.
Mijn ervaring is dat je op jouw lijf kunt vertrouwen wat betreft BV. Als je kind meer vraagt komt er meer als je er naar luistert.
En over zuigen: Er komen tijden dat je kind opeens veel korter aan de borst ligt/hangt/zit/staat. Zo opeens kunnen ze veel beter en sneller drinken. Bedoel je dat misschien?
En spruw of verkeerd aanhappen kan beiden pijn doen. Misschien een combi?
Dank je!quote:Op maandag 18 januari 2010 13:56 schreef cattie het volgende:
boobytag heet dat. Als je googled kom je wel op adressen!
In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, er is niet echt iets 'normaal' bij borstvoeding qua aantal keren drinken of een of twee borsten per keer. Hier zijn er perioden dat ze er 2 wil, of 3, sommige perioden is 1 voldoende. Ik denk (maar nu vul ik het voor Rocka in, die kan zelf ook prima antwoorden, denk ik) dat Rocka bedoelt dat je niet te veel over na moet denken of je nou 1 of 2 borsten geeft en of dat 'normaal' is, maar Niels volgens in wat hij wil en dan past je produktie zich daar over het algemeen prima op aan.
Ik weet ook niet echt of overproduktie een terugkerend probleem kan zijn, of dat dat echt iets is uit de eerste weken als baby en produktie nog op elkaar moeten worden afgestemd.
Ah, okquote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Grijs het volgende:
[..]
In het begin gaf ik ook altijd 1 borst per voeding en ik had ook altijd veel voeding. Ik heb nooit gestreefd naar 2 borsten per voeding. Toen Marlien ongeveer een jaar oud was, wilde ze plotseling aan beide kanten drinken. Nu bied ik haar altijd beide kanten aan en drinkt ze afwisselend aan beide kanten (soms wisselen we 2 of 3 keer) en dat is wel fijn, want ze krijgt nog maar 1 voeding uit de borst op een dag.
Haar zus heb ik altijd 1 borst per voeding gegeven (14 mnd. gevoed).
Ik heb zo'n boekje van de kraamzorg en daar staat in dat je altijd moet beginnen met de borst waaraan je bent geeindigd.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef Vlindur het volgende:
Vraagje, weten jullie waar je van die hanger achtige dingen voor aan je bh kan bestellen zodat je weet welke borst je als laatst hebt gegeven? Ik vergeet het elke keerNu voel ik gewoon wat de dikste borst is, maar erg handig vind ik het niet
![]()
Oh, ik leg Rienk ook gewoon aan wanneer hij wil en ik geef hem rustig 2 borsten ook als ik denk dat hij borst 1 leeg heeft (moet blokvoeden)
Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb ff een vraagje: aviva drinkt zeer onregelmatig, en krjgt dus niet altijd de borst leeg... nu bied ik dan max. 2x daarna dezelfde borst weer aan onder het mom van "doe die eerst maar even goed leeg".
is het erg dat de borst niet helemaal leeg gaat na een voeding? ben werkelijk doodsbang om er een bo aan over te houden...
ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe snel achter elkaar ze komt, zou je kunnen blokvoeden. Ik deed gedurende ongeveer 3-4 uur achter elkaar dezelfde borst aanbieden en dan de volgende 3-4 uur de andere. Als ze echter om de 3-4 uur komt, zou ik telkens de andere borst aanbieden. Of beginnen met de laatste van de voeding ervoor en dan als toetje de andere.
Maar goed, onregelmatig is een ietwat onduidelijke aanduiding
Ik heb nooit overproduktie gehad, maar wel blokvoeden gedaan. Werkte hier erg goed!quote:Op maandag 18 januari 2010 15:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ff denken... vandaag was 7:30u (rechts, goed leeg), half uurtje later links, toen gemaft tot 12u of zo, echt superlang. daarna was het 1 uur, half 2, en net om 3 uur weer een paar slokken, om daarna in slaap te denderen, en mopperend wakker te worden als ze op de doomooseat ligt.
blokvoeden had ik idd wel van gehoord, maar ik dacht dat dat alleen werd gedaan bij overproductie? maar kan dus kennelijk ook bij gewone productie maar onregelmatig drinken. dat scheelt weer een zorg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |