hahaha satire. het leuke is dat veel mensen toch zouden denken dat het echt uit de PVV koker zou komenquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:04 schreef El_Matador het volgende:
Kabouter Wesley - Het Belang van Bronnen Checken
Kortom, zelfverzonnen non-nieuws.
Ook wel smaad.
Dat is zo. Maar daar gaat het niet om. Het is smaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
hahaha satire. het leuke is dat veel mensen toch zouden denken dat het echt uit de PVV koker zou komen
Doe niet zo dom.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar daar gaat het niet om. Het is smaad.
Adolf Hitler is ook dood. Wat die allemaal voor shit over zich heen heeft gekregen!quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:08 schreef Saya_No_Uta het volgende:
god, die man is dood. Laat het dan ook zo.
Inderdaad, totdat ik de bron zag (en Hero B, is zelf een dronkelap), maar verder is het best wel triest dat we niet raar zouden opkijken als dit soort fascistische prietpraat echt uit de mond van de PVV zou komen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
het leuke is dat veel mensen toch zouden denken dat het echt uit de PVV koker zou komen
Als satire smaad is, dan moeten we cabaret gaan verbieden, en de cabaretiers gaan vervolgen...quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, niet iedereen is volkomen achterlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:11 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Inderdaad, totdat ik de bron zag (en Hero B, is zelf een dronkelap), maar verder is het best wel triest dat we niet raar zouden opkijken als dit soort fascistische prietpraat echt uit de mond van de PVV zou komen.
Als parlementslid heb je een voorbeeldfunctie. Maar hij heeft direct publiekelijk zijn excuses aangeboden. Dat onderscheidt hem ten positieve van zuiplap Guusje ter Horst die ZELF nota bene VOETGANGERS in een uitgaansgebied aan een blaastest wil onderwerpen. Hypocriete hoer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:11 schreef Saya_No_Uta het volgende:
Tweede Kamerlid Hero Brinkman bestempelt Shaffy als ‘halfislamitische drinkebroer’.
Wacht even, hypocriete mafkees. (Brinkman slaat nieuwspoort barman)
[ afbeelding ]
Dit is geen satire. Cabaret is niet net doen alsof iets waar is, maar een mening van een cabaretier op een bestaande situatie.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:12 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Als satire smaad is, dan moeten we cabaret gaan verbieden, en de cabaretiers gaan vervolgen...
Je twijfelt dus toch of het echt nieuws is of uit de duim gezogen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:11 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Inderdaad, totdat ik de bron zag (en Hero B, is zelf een dronkelap), maar verder is het best wel triest dat we niet raar zouden opkijken als dit soort fascistische prietpraat echt uit de mond van de PVV zou komen.
PVV
Speld.nl
Same shit, different sources.
Je bent nooit op de site van de Speld geweest?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is geen satire. Cabaret is niet net doen alsof iets waar is, maar een mening van een cabaretier op een bestaande situatie.
Ik zou toch niet al te veel betalen voor die grafkop. Blij dat ze weg is hier....minder blij met de vervanging. Wacht nog steeds op het moment dat Frank zijn Anne Frank boekie weer een keer tevoorschijn haalt. Mooie momenten waren dat.quote:
Natuurlijk is dit wel satire.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is geen satire. Cabaret is niet net doen alsof iets waar is, maar een mening van een cabaretier op een bestaande situatie.
Valse informatie verspreiden is iets anders als satire. Het is overduidelijk geen serieus bericht. Of dacht je bij Kopspijkers vroeger ook altijd naar Balkenende, Jan Wolkers en Koningin Beatrix te kijken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:16 schreef El_Matador het volgende:
Ik zal es een topic openen:
"Barwurz neukt kleine jongetjes"
Emmen - FOK!ker Barwurz heeft voor de camera toegegeven kleine jongetjes te neuken. De interesse van Barwurz werd al vroeg gewekt toen hij zwemles kreeg...
bla bla bla...
...Barwurz was niet voor commentaar bereikbaar.
Dat is smaad. Leugens verspreiden over iemand om hem in een kwaad daglicht te zetten.
Dat heeft niets met satire te maken.
Dat ze weg is? Heb ik iets gemist? Ze zit nog gewoon in de regering hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:16 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ik zou toch niet al te veel betalen voor die grafkop. Blij dat ze weg is hier....minder blij met de vervanging. Wacht nog steeds op het moment dat Frank zijn Anne Frank boekie weer een keer tevoorschijn haalt. Mooie momenten waren dat.
Nijmeegse bril jwt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ze weg is? Heb ik iets gemist? Ze zit nog gewoon in de regering hoor.
Exact.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Valse informatie verspreiden is iets anders als satire.
Vind jij. Ik denk dat men een sterke zaak heeft tegen De Speld.quote:Het is overduidelijk geen serieus bericht.
Als dit nu in een respectabele krant zou staan, dan had je gelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:16 schreef El_Matador het volgende:
Ik zal es een topic openen:
"Barwurz neukt kleine jongetjes"
Emmen - FOK!ker Barwurz heeft voor de camera toegegeven kleine jongetjes te neuken. De interesse van Barwurz werd al vroeg gewekt toen hij zwemles kreeg...
bla bla bla...
...Barwurz was niet voor commentaar bereikbaar.
Dat is smaad. Leugens verspreiden over iemand om hem in een kwaad daglicht te zetten.
Dat heeft niets met satire te maken.
Waarom nou weer "zielige kleuters"? Wie zit zich hier nou onnodig druk te maken om een grappig bedoeld stukje? Alles op speld.nl is satirisch. Het grote probleem is dat jij het niet grappig vindt (ik ook niet trouwens), maar een beter voorbeeld van het begrip "satire" kan ik niet noemen eigenlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
[..]
Vind jij. Ik denk dat men een sterke zaak heeft tegen De Speld.
Zielige kleuters. Satire kan erg leuk zijn, en de cartoonisten bewijzen dat ook.
Satire en humor dan maar bij wet verbieden?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
[..]
Zielige kleuters. Satire kan erg leuk zijn, en de cartoonisten bewijzen dat ook.
Hij reageert idd best wel agressief voor iemand die zgn. niet op de PVV stemt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:20 schreef broer het volgende:
Waarom ben je zo boos, El_Matador? Dacht je dat het echt was en voel je je nu bedonderd dat de PVV Ramses Shaffy tóch niet aanpakt?
Als ik zo'n blog open op Hyves word ik er ook afgekickt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:19 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Als dit nu in een respectabele krant zou staan, dan had je gelijk.
Nu staat het op een onzin site, en niemand neemt dat serieus behalve jij.
Ik denk dat je een beetje in de war bent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik zo'n blog open op Hyves word ik er ook afgekickt.
GeenStijl is satire. De Speld is kleuterige prietpraat en mensen zwartmaken. Triest gedoe.
GeenStijl is helemaal geen satire, hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik zo'n blog open op Hyves word ik er ook afgekickt.
GeenStijl is satire. De Speld is kleuterige prietpraat en mensen zwartmaken. Triest gedoe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:26 schreef Ghiz het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit niet echt is. Mocht dit wel zo zijn, dan is de PVV nog dommer dan ik dacht
Voorgaande berichten niet gelezen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boos? Ik ben helemaal niet boos. Ik vind het zielig.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:20 schreef broer het volgende:
Waarom ben je zo boos, El_Matador? Dacht je dat het echt was en voel je je nu bedonderd dat de PVV Ramses Shaffy tóch niet aanpakt?
Nou, dat maakt het juist zo goed: de PVV zou écht met zo'n stuk kunnen komen. Ze hadden ook klachten over een liedje van Kinderen voor Kinderen. Dus zo gek is het niet als je er even intrapt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:43 schreef TC03 het volgende:
Als je niet doorhebt dat dit nep is zonder naar de bron te kijken, is het echt heel triest gesteld met je kritische denkvermogen.
Na "PVV boos over Kinderen voor Kinderen" is alles mogelijkquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:43 schreef TC03 het volgende:
Als je niet doorhebt dat dit nep is zonder naar de bron te kijken, is het echt heel triest gesteld met je kritische denkvermogen.
Van een partij die Sesamstraat en Kinderen voor Kinderen tot kamervraag verwerkt, kan je alles verwachten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:43 schreef TC03 het volgende:
Nou, dat kindertuig had het er wel zelf naar gemaakt he! Daadkrachtig optreden dat is wat we nodig hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:48 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Na "PVV boos over Kinderen voor Kinderen" is alles mogelijk
Nee, dat zou niet kunnen, tenzij je een gebrekkig kritisch denkvermogen hebt. Dat is dus juist mijn punt, hè. Zo wordt in dit artikel gebruik gemaakt van onbeschaamd racisme, wat de PVV nog nooit gedaan heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:47 schreef broer het volgende:
[..]
Nou, dat maakt het juist zo goed: de PVV zou écht met zo'n stuk kunnen komen. Ze hadden ook klachten over een liedje van Kinderen voor Kinderen. Dus zo gek is het niet als je er even intrapt.
Dat is het punt van de PVV. Ze wisselen goede daadkrachtige oplossingen af met volledig clowneske voorstellen en ridicule ideetjes waarmee ze zichzelf volledig buitenspel zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:57 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Nou, dat kindertuig had het er wel zelf naar gemaakt he! Daadkrachtig optreden dat is wat we nodig hebben.
Geloofde je het verhaal over Kinderen voor Kinderen dan wél in één keer?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:59 schreef TC03 het volgende:
Nee, dat zou niet kunnen, tenzij je een gebrekkig kritisch denkvermogen hebt. Dat is dus juist mijn punt, hè.
Was toch iets dat al langer borrelde in de samenleving, geen verrassing voor mij.quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:01 schreef broer het volgende:
[..]
Geloofde je het verhaal over Kinderen voor Kinderen dan wél in één keer?
Ja, maar dan meer in het algemeen. Dat die kutkinderen eens moesten ophouden met geluid maken. Gewoon helemaal.quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:03 schreef TheVotary het volgende:
Was toch iets dat al langer borrelde in de samenleving, geen verrassing voor mij.![]()
Poe hé! Wat een geil muisje!quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:05 schreef TheVotary het volgende:
Ik vind trouwens dat ze die tommy van Sesamstraat ook eens een keer moet aanpakken. Dat kan toch niet zomaar! Die smeerkees zit gewoon die minderjarige inimini te batsen ik zeg het je.
Zeg heb jij gootsteenontstopper gedronken? Doe effe heel gauw gewoon.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik iedere keer roep als er weer iets komt van de PVV. Helaas is het waar en helaas is de meerderheid van dit land niet al te snugger (lees: laag IQ) en dus fan van de toppers, bauer, nick & simon enz enz enz. En dat volk heeft nou eenmaal stemrecht en kan dus een land en een wereld finaal naar de kloten helpen. Dat hebben we democratie genoemd. Misschien is het wel een fout geweest. Misschien moet je stemrecht alleen geven aan mensen die enigszins logisch en met verstand kunen nadenken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:01 schreef popolon het volgende:
Dit kan niet waar zijn
quote:Op woensdag 6 januari 2010 03:23 schreef El_Matador het volgende:
http://www.joop.nl/media/(...)stuk_te_verwijderen/
Alsof ze meelezen hier.
Aldus Pol Pot.quote:Op woensdag 6 januari 2010 04:35 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik iedere keer roep als er weer iets komt van de PVV. Helaas is het waar en helaas is de meerderheid van dit land niet al te snugger (lees: laag IQ) en dus fan van de toppers, bauer, nick & simon enz enz enz. En dat volk heeft nou eenmaal stemrecht en kan dus een land en een wereld finaal naar de kloten helpen. Dat hebben we democratie genoemd. Misschien is het wel een fout geweest. Misschien moet je stemrecht alleen geven aan mensen die enigszins logisch en met verstand kunen nadenken.
Dat was ook mijn eerste gedachte bij het bericht over de belasting op het dragen van hoofddoekjes.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:01 schreef popolon het volgende:
Dit kan niet waar zijn
Zoals heiden al zei: Doe niet zo dom.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:
Dit is dan wel weer de verwachte reactie van een PVV'erquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind 5 Januari 2010 niet echt oud nieuws.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
1) oud nieuws
2) ohohoh, wat zijn er toch een hoop fokkers ontzettend dom
3) niet het grappigste stukje van de speld ooit, maar de reacties maken een hoop goed
4) ga je schamen in een hoekje
Man het gebeurt aan de lopende band bij moslims, echter daar hoor ik niemand over. Zelfs El_Matador juigt dat soort zaken toe, maar owee als de PVV onderwerp is van dit soort satire. Over desperate gesproken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ach gut...wat zielig....bij gebrek aan argumenten moet de PVV nu maar woorden in de mond worden gelegd. En stiekem noemen we het satire. Hopelijk hebben een boel mensen dat niet door en geloven ze het bericht toch. Links wordt wel erg desperate.
Van mij mag het hoor. Al vind ik de "garpjes" van Links nooit echt leuk, eerder zuur. Maar breng het dan duidelijk als satire en niet als een verkapt nieuwsbericht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Man het gebeurt aan de lopende band bij moslims, echter daar hoor ik niemand over. Zelfs El_Matador juigt dat soort zaken toe, maar owee als de PVV onderwerp is van dit soort satire. Over desperate gesproken.
Tja, maar wat weet jij hè?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:
Mwach, ik vond het vrij duidelijk, en het moet juist als verkapt nieuwsbericht gebracht worden, want dat is het medium waarin de PVV discussieert: door voortdurend spoeddebatten aan te vragen en publieke verontwaardiging in de vorm van een persbericht te doen uitgaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:20 schreef Strolie75 het volgende:
Van mij mag het hoor. Al vind ik de "garpjes" van Links nooit echt leuk, eerder zuur. Maar breng het dan duidelijk als satire en niet als een verkapt nieuwsbericht.
Een mening geven, ook al is -ie stevig, ongezouten of zelfs grof en kwetsend, is nog altijd wat anders dan het verspreiden van leugens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:46 schreef ranja het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte bij het bericht over de belasting op het dragen van hoofddoekjes.
Jammer dat de Fortuin/van Gogh/Wilders/Geen Stijl 'vrijheid van meningsuiting' figuren er zelf niet tegen kunnen als er eens zo'n bericht komt. Dit is niks vergeleken met wat van Gogh in z'n columns schreef.
Inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:48 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Na "PVV boos over Kinderen voor Kinderen" is alles mogelijk
Ik vind de fantasten van De Speld inderdaad ook eikels ja. Dat ze zonodig met hun matige satire moeten scoren over de rug van een dode zanger.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:36 schreef Tamashii het volgende:
Wat een eikels. Doden moet je met rust en in hun waarde laten.
T stond ruim voor de kerst al op Sargasso, en dus wrs nog veel eerder op de Speld zelf.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik vind 5 Januari 2010 niet echt oud nieuws.
Dat ligt inderdaad aan jou, maar dat weet iedereen die je postgeschiedenis kent wel. Gevoel voor humor is bijna universeel, maar soms staat iemand achterin de rij.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar ik zie de humor er niet van in. Wat ik wel zie is onsmakelijke lijkenpikkerij
Wat lul je, lasteraar? Ik ben geen PVVer en dat ook nooit geweest.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer de verwachte reactie van een PVV'er. Je probeert steeds meer om in het profiel te passen, en met succes.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ach gut...wat zielig....bij gebrek aan argumenten moet de PVV nu maar woorden in de mond worden gelegd. En stiekem noemen we het satire. Hopelijk hebben een boel mensen dat niet door en geloven ze het bericht toch. Links wordt wel erg desperate.
Lul dan godverdomme niet zo slap.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat lul je, lasteraar? Ik ben geen PVVer en dat ook nooit geweest.
Maar een valse beschuldiging meer of minder boeit jou niet.
Waar zeg ik dat De Speld niet mag schrijven wat ze willen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lul dan godverdomme niet zo slap.Je staat vooraan in de rij om cartoonisten te verdedigen, je hebt de mond vol over vrijheid van kwetsen en moslims tegen de schenen schoppen doe je maar wat graag (terecht overigens) -- en nu loop je te gillen als Vrouwe Justitia met ongesteldheidskuren. Om een "nieuwsbericht" waar de ironie vanaf droop, van een site die daarom bekend staat. Is het moeilijk om toe te geven dat je juist die ironie in eerste instantie niet begreep?
Wat gaat je volgende windmolen zijn? De persiflages van Koot en Bie?
En nee, dit is geen verzinsel: http://www.depers.nl/binn(...)-op-satire-site.htmlquote:Brinkman woedend op satire-site
Hero Brinkman is woedend op de satirische site Speld. Het PVV-kamerlid eist dat het artikel ‘PVV vestigt aandacht op donkere kant Shaffy’ met onmiddellijke ingang offline wordt gehaald, zo meldt Campus TV.
Een beleidsmedewerker heeft namens Brinkman de hoofdredactie van De Speld per e-mail gesommeerd het verhaal te verwijderen. In het betreffende stuk op de satirische site ‘kraakt’ Brinkman de in december overleden Ramses Shaffy. “Deze van een islamistisch Egyptische vader afkomstige hangjongere uit de jaren zeventig is te typeren als een wegbereider van de islamisering.”
Brinkman vindt de tekst op De Speld “zeer kwetsend’, ’smakeloos’ en wil dat deze ‘zo spoedig mogelijk’ wordt verwijderd. De Speld-hoofdredacteur Melle van den Berg laat aan Campus TV weten ronduit verbaasd te zijn. “De verdedigers van het vrije woord die eisen dat wij iets verwijderen, met als hoofdreden dat ze het ‘kwetsend’, ’smakeloos’, en ‘niet goed’ vinden? Dan hebben ze op hun eigen site ook nog heel wat werk te verrichten.” De hoofdredacteur is vooralsnog niet van plan in te gaan op de eis van Brinkman.
De cartoons van Kurt waren ook smaad. En nu?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat De Speld niet mag schrijven wat ze willen?
Ik heb gezegd dat het smaad is en dat ik het niet grappig en triest vind. Dat is mijn mening. Dat staat volkomen los van de PVV.
Ga de straat op, schakel de rechter in, roep tien keer heel hard BOE zodat iedereen je hoort. Misschien helpt het.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat De Speld niet mag schrijven wat ze willen?
Ik heb gezegd dat het smaad is en dat ik het niet grappig en triest vind. Dat is mijn mening. Dat staat volkomen los van de PVV.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:18 schreef Ringo het volgende:
Wat vallen een aantal mensen hier door de mand.
Denken dat alles wat niet-PVV is, links is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Van mij mag het hoor. Al vind ik de "garpjes" van Links nooit echt leuk, eerder zuur. Maar breng het dan duidelijk als satire en niet als een verkapt nieuwsbericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |