abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76470312
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Man het gebeurt aan de lopende band bij moslims, echter daar hoor ik niemand over. Zelfs El_Matador juigt dat soort zaken toe, maar owee als de PVV onderwerp is van dit soort satire. Over desperate gesproken.
Van mij mag het hoor. Al vind ik de "garpjes" van Links nooit echt leuk, eerder zuur. Maar breng het dan duidelijk als satire en niet als een verkapt nieuwsbericht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_76470352
sorry het is nog vroeg

[ Bericht 80% gewijzigd door TJDoornbos op 06-01-2010 09:29:43 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:23:45 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76470366
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:
Vind jij. Ik denk dat men een sterke zaak heeft tegen De Speld.
Tja, maar wat weet jij hè?

http://www.dag.nl/binnenl(...)htszaak-opinio-83988

En dat was dan ook nog eens in de context van een verder serieus medium, terwijl iedereen binnen enkele klikken kan zien dat De Speld een satirische/parodiërende website is met alleen maar fictie.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:29:59 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_76470513
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:20 schreef Strolie75 het volgende:
Van mij mag het hoor. Al vind ik de "garpjes" van Links nooit echt leuk, eerder zuur. Maar breng het dan duidelijk als satire en niet als een verkapt nieuwsbericht.
Mwach, ik vond het vrij duidelijk, en het moet juist als verkapt nieuwsbericht gebracht worden, want dat is het medium waarin de PVV discussieert: door voortdurend spoeddebatten aan te vragen en publieke verontwaardiging in de vorm van een persbericht te doen uitgaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76470541
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:46 schreef ranja het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte bij het bericht over de belasting op het dragen van hoofddoekjes.
Jammer dat de Fortuin/van Gogh/Wilders/Geen Stijl 'vrijheid van meningsuiting' figuren er zelf niet tegen kunnen als er eens zo'n bericht komt. Dit is niks vergeleken met wat van Gogh in z'n columns schreef.
Een mening geven, ook al is -ie stevig, ongezouten of zelfs grof en kwetsend, is nog altijd wat anders dan het verspreiden van leugens.
pi_76470667
Wat een eikels. Doden moet je met rust en in hun waarde laten.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:38:30 #82
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_76470728
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:48 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Na "PVV boos over Kinderen voor Kinderen" is alles mogelijk
Inderdaad
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_76470755
Lol
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76470950
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:36 schreef Tamashii het volgende:
Wat een eikels. Doden moet je met rust en in hun waarde laten.
Ik vind de fantasten van De Speld inderdaad ook eikels ja. Dat ze zonodig met hun matige satire moeten scoren over de rug van een dode zanger.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:51:17 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76471017
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik vind 5 Januari 2010 niet echt oud nieuws.
T stond ruim voor de kerst al op Sargasso, en dus wrs nog veel eerder op de Speld zelf.

En joop is een stomme site.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:53:09 #86
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76471070
Bizar slecht topic.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:59:07 #87
286072 Niglaw
Nigga whut?!
pi_76471239
PVV
pi_76471259
WTF ik trapte er gewoon in met mn slaaphoofd
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:02:30 #89
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76471318
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zal wel aan mij liggen maar ik zie de humor er niet van in. Wat ik wel zie is onsmakelijke lijkenpikkerij
Dat ligt inderdaad aan jou, maar dat weet iedereen die je postgeschiedenis kent wel. Gevoel voor humor is bijna universeel, maar soms staat iemand achterin de rij.
Here we are now, entertain us.
pi_76471732
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is dan wel weer de verwachte reactie van een PVV'er . Je probeert steeds meer om in het profiel te passen, en met succes.
Wat lul je, lasteraar? Ik ben geen PVVer en dat ook nooit geweest.

Maar een valse beschuldiging meer of minder boeit jou niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:18:29 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76471742
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ach gut...wat zielig....bij gebrek aan argumenten moet de PVV nu maar woorden in de mond worden gelegd. En stiekem noemen we het satire. Hopelijk hebben een boel mensen dat niet door en geloven ze het bericht toch. Links wordt wel erg desperate.
de zuurheid. Jij geloofde het bericht! En dan ook nog verontwaardigd gaan mekkeren over wat satire zou moeten zijn en wat niet. Godschristus wat een farce. Wat vallen een aantal mensen hier door de mand.

Maar goed, ik ben blij dat er een Humorpolitie gaat komen als die gorgelmeeuwen eenmaal aan de macht zijn. Dan weten we tenminste waar we WEL en waar we NIET onze vuige, smakeloze grappen over mogen maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 10:20:49 #92
137949 Disana
pi_76471823
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bizar slecht topic.
Een keertje lachen is ook wel eens leuk, we zijn al zo vaak serieus over Wilders.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:28:18 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76472086
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat lul je, lasteraar? Ik ben geen PVVer en dat ook nooit geweest.

Maar een valse beschuldiging meer of minder boeit jou niet.
Lul dan godverdomme niet zo slap. Je staat vooraan in de rij om cartoonisten te verdedigen, je hebt de mond vol over vrijheid van kwetsen en moslims tegen de schenen schoppen doe je maar wat graag (terecht overigens) -- en nu loop je te gillen als Vrouwe Justitia met ongesteldheidskuren. Om een "nieuwsbericht" waar de ironie vanaf droop, van een site die daarom bekend staat. Is het moeilijk om toe te geven dat je juist die ironie in eerste instantie niet begreep?

Wat gaat je volgende windmolen zijn? De persiflages van Koot en Bie?
pi_76472190
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lul dan godverdomme niet zo slap. Je staat vooraan in de rij om cartoonisten te verdedigen, je hebt de mond vol over vrijheid van kwetsen en moslims tegen de schenen schoppen doe je maar wat graag (terecht overigens) -- en nu loop je te gillen als Vrouwe Justitia met ongesteldheidskuren. Om een "nieuwsbericht" waar de ironie vanaf droop, van een site die daarom bekend staat. Is het moeilijk om toe te geven dat je juist die ironie in eerste instantie niet begreep?

Wat gaat je volgende windmolen zijn? De persiflages van Koot en Bie?
Waar zeg ik dat De Speld niet mag schrijven wat ze willen?

Ik heb gezegd dat het smaad is en dat ik het niet grappig en triest vind. Dat is mijn mening. Dat staat volkomen los van de PVV.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76472352
Het verhaal krijgt nu een staartje, waardoor het ECHT nieuws wordt:
quote:
Brinkman woedend op satire-site
Hero Brinkman is woedend op de satirische site Speld. Het PVV-kamerlid eist dat het artikel ‘PVV vestigt aandacht op donkere kant Shaffy’ met onmiddellijke ingang offline wordt gehaald, zo meldt Campus TV.

Een beleidsmedewerker heeft namens Brinkman de hoofdredactie van De Speld per e-mail gesommeerd het verhaal te verwijderen. In het betreffende stuk op de satirische site ‘kraakt’ Brinkman de in december overleden Ramses Shaffy. “Deze van een islamistisch Egyptische vader afkomstige hangjongere uit de jaren zeventig is te typeren als een wegbereider van de islamisering.”

Brinkman vindt de tekst op De Speld “zeer kwetsend’, ’smakeloos’ en wil dat deze ‘zo spoedig mogelijk’ wordt verwijderd. De Speld-hoofdredacteur Melle van den Berg laat aan Campus TV weten ronduit verbaasd te zijn. “De verdedigers van het vrije woord die eisen dat wij iets verwijderen, met als hoofdreden dat ze het ‘kwetsend’, ’smakeloos’, en ‘niet goed’ vinden? Dan hebben ze op hun eigen site ook nog heel wat werk te verrichten.” De hoofdredacteur is vooralsnog niet van plan in te gaan op de eis van Brinkman.
En nee, dit is geen verzinsel: http://www.depers.nl/binn(...)-op-satire-site.html
pi_76472391
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat het smaad is en dat ik het niet grappig en triest vind. Dat is mijn mening. Dat staat volkomen los van de PVV.
De cartoons van Kurt waren ook smaad. En nu? Satire en smaad liggen dicht bij elkaar, omdat het doorgaans gaat om een uitvergroting van de werkelijkheid, een persiflage van de werkelijkheid - en niet de werkelijkheid zelf.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:36:18 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76472403
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga de straat op, schakel de rechter in, roep tien keer heel hard BOE zodat iedereen je hoort. Misschien helpt het.
Altijd leuk als er mensen zijn die uit morele verontwaardiging het fenomeen humor naar hun hand willen zetten. Het gebeurt steeds vaker de laatste tijd.
pi_76472528
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:18 schreef Ringo het volgende:

Wat vallen een aantal mensen hier door de mand.
pi_76472713
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Denken dat alles wat niet-PVV is, links is.
pi_76472735
Ik gooi deze dicht. Niets voor NWS. Weet niet of deze op een andere plek wel welkom is, maar zal dat even overleggen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')