abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76442077
Deel 611

2010
01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
09 januari 2010: DeMajoor (meisje of jongen die achter bloemetjesgordijnen moet slapen )
12 januari 2010: Faja-Lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
18 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
04 juli 2010: Sonnetje85
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
02 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
22 augustus 2010: Cantare
28 augustus 2010: Saffier

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chan op 06-01-2010 09:57:32 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:16:06 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76442166
Cantare heeft haar eerste sticker binnen!
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Orea het volgende:
Maar bij Faja was er dus al wat ontsluiting en volgens mij bij Davinia nog niet (of had ik dat nou verkeerd gelezen?) en dat maakt wel het verschil tussen al wel strippen of niet strippen...
Davinia zei dat haar vroedvrouw niet eerder wilde strippen dan 41 weken. Er stond niks in over ontsluiting. Zonder ontsluiting valt er sowieso niks te strippen

Orea, wat lief van je vent!
de mijne zou zulks nooit meebrengen voor mij <pruillipje trekt>
pi_76442190
Wil iemand de laatste posts misschien nog even herhalen? Mijn hongerige baby wil nú aandacht, sorry sorry..
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:21:32 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76442397
Mag mijn ticker nog in de op?
Zwangerschap en geboorte deel 611
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:21:36 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76442401
De laatste posts ging over:
Cantare die d'r eerste stickertje heeft verdiend bij de vroedvrouw en rommeltjes had meegekregen...
CrazyPrincess die niks had gekregen...
Orea's had gebakjes meegenomen die ze alletwee mocht opeten!
Faja is succesvol gestript dus wij doen vast

En natuurlijk een heleboel voor Saffier en Lautie's knipperende lichtje!
pi_76442480
ow saffier en lautie wat een mooi boontje zag ik voorbij komen met een kloppend hartje

Cantare eerste sticker bij de vk op naar de echo

Faja waar het strippen gelukt is nu hopen dat het wat doet

allemaal goed nieuws
dan deel ik uit vreugde gewoon een uit voor diegen die er 1 hebben willen!
pi_76442508
Faja heeft alleen wat lichte krampjes zo nu en dan, niks bijzonders tot nu toe.

En ik ben gestript omdat ze daar wel door hebben dat ik echt echt echt klaar ben met zwanger zijn en ze zijn het daar gelukkig mee eens.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:24:35 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76442544
Oe Draculadinges deelt kusjes uit
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:24:47 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76442556
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:07 schreef Cantare het volgende:

[..]

Die had ik niet!

Bij mij zit erin:

-Tijdschriften: zwanger! en Ouders van nu geboortespecial
-Pauperige zwangerschapskalender
-Babygids
-Het grote boek van kleintje
-Knuffeldoekje
-Monstertjes (geurbuiltje, badoie, creme, zinkzalf, Zendium)
-Foldertjes
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:10 schreef Orea het volgende:
Nah zou bijna zeggen pm me je adres maar, stuur ze met liefde op

Ik ben boos op mijn meneer had gevraagd of ie een moorkop wilde halen, komt ie net thuis. Zet een doos van de bakker voor me neer en zegt: ik moet nog even naar de garage, kijk maar welke je voor me overlaat. Heeft ie een moorkop én een overheerlijk hazelnoot gebakje gehaald. Alsof ik er één nu kan laten staan

Dus ik belde hem al en hij moest keihard lachen en zei: nee hoor schat eet ze maar lekker allebei op

Hormonen, hormonen..... *zucht*
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb niets gehad bij de verloskundige
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:12 schreef Chan het volgende:
Saffier Das een heel echt heilig boontje
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:25:22 #10
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76442589
spuit 111
Ylana
pi_76442609
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:21 schreef Saffier het volgende:
Mag mijn ticker nog in de op?
Zwangerschap en geboorte deel 611
Staat erbij
pi_76442630
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:21 schreef Asyniur het volgende:
vroedvrouw
ik vind dat zo'n raar woord, zie altijd taferelen van een in je lijf wroetende vrouw met een slobberjurk, opgstroopte mouwen en een knotje voor me hoewel daar natuurlijk bij sommigen een kern van waarheid in kan zitten
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:29:28 #13
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76442763
effe tvp voor ik hier op het werk weer vertrek!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:31:10 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76442845
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:25 schreef Chan het volgende:

[..]

Staat erbij
Ylana
pi_76442873
tvpeetje

voor de vorm: ik doe heeeeeeeeeel soms de kattenbak wel hoor. maar ik ben in de afgelopen jaren al 3 x getest voor die kattenziekding en elke keer bleek uit die test dat ik die allang gehad heb. de kans dat je dat dan opeens alsnog ontwikkeld is echt heel klein, minder dan 5% omdat je de antistoffen in je draagt (dat is wat ze testen immers). maar meestal doet sangdrax het. laatst toen die op conferentie was dus een weekje niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76443041
Faja, fijn dat ze je wilde strippen!! Ik hoop dat het wat doet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:35:21 #17
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76443044
Saaaahhaaaaaffieer! Geweldig, een hartje!!! Heb je je moeder al gebeld? Met tranen en tuiten?
Gefelciteerd met deze mijlpaal en geruststelling!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:36:41 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76443094
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:35 schreef Lishe het volgende:
Saaaahhaaaaaffieer! Geweldig, een hartje!!! Heb je je moeder al gebeld? Met tranen en tuiten?
Gefelciteerd met deze mijlpaal en geruststelling!
Die is niet thuihuisssss vóór 17.30 zo'n beetje vandaag
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:40:38 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76443264
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef simmu het volgende:
tvpeetje

voor de vorm: ik doe heeeeeeeeeel soms de kattenbak wel hoor. maar ik ben in de afgelopen jaren al 3 x getest voor die kattenziekding en elke keer bleek uit die test dat ik die allang gehad heb. de kans dat je dat dan opeens alsnog ontwikkeld is echt heel klein, minder dan 5% omdat je de antistoffen in je draagt (dat is wat ze testen immers). maar meestal doet sangdrax het. laatst toen die op conferentie was dus een weekje niet.
Ik heb ook het idee dat ik al lang toxoplasmose heb gehad. Heb al m'n hele leven katten, kan me niet voorstellen dat ik daar nooit iets van opgelopen heb. Martijn is nogal een chaoot en ziet rommel gewoon niet liggen. Hij doet het netjes als ik het aan hem vraag, maar ik heb af en toe van die buien dat het NU moet gebeuren... En hij is voorlopig nog niet thuis
pi_76443984
Saffier, wat een goed nieuws

Faja, fijn dat de strippoging goed ging. Ik hoop voor je dat het nu lekker losgaat

Flugeltje, als je de kattenbak doet zorg je dan wel dat je handschoenen aan hebt? Daarmee verklein je het risico volgens mij al aanzienlijk. Het is volgens mij ook niet alleen toxoplasmose wat je kan oplopen, maar er zitten nog andere virussen/bacteriën in kattenpoep waar je behoorlijk ziek van kunt worden.

Ik heb nu al een paar uur lang een beetje raar zeurderig gevoel bij mijn baarmoedermond. Het voelt precies zo als wanneer ik 'opengekrikt' ben geweest met een eendenbek voor controle/uitstrijkje o.i.d.. Herkent iemand het?

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 06-01-2010 01:14:16 ]
pi_76444378
Saffier!
Gefeliciteerd!

Behangen is nuttig, maar nu ben ik moe
pi_76445820
Ben zo blij voor de meiden met de goede echo's en stickertjes.
Maar dat had ik al gemeld in het vorige topic.

Hier vandaag een dikke baaldag.
Alles doet pijn, bekken/rug/hoofd etc. Kan helemaal niets meer. En moet nog zó lang.
Vandaag echt flink wat laten vallen. Ben ook zo moe steeds
Hopelijk gaat dit niet elke dag zo, vanaf nu. Snap dat het steeds zwaarder en zwaarder wordt, maar zo zwaar. Pfffff

(sorry voor het geklaag, de muren willen niet naar mijn luisteren en praten ook niet terug)
pi_76447598
Ymme

Even lekker klagen kan soms zo lekker zijn!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:32:36 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76447814
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:26 schreef Cantare het volgende:

[..]

ik vind dat zo'n raar woord, zie altijd taferelen van een in je lijf wroetende vrouw met een slobberjurk, opgstroopte mouwen en een knotje voor me hoewel daar natuurlijk bij sommigen een kern van waarheid in kan zitten
Ik vind het zo'n heerlijk ouderwets woord wat niet veel meer gebruikt wordt. Vandaar dat ik het wel consequent probeer te gebruiken

ymme

De kap van de wieg is af!
Dus flugel: ik heb mooi gewonnen!
ik heb hier en daar wel een beetje moeten smokkelen om het goed te krijgen, maar ja ik ben dan ook geen handwerk/naai-prof dus ik vind het wel best zo...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:02:31 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76449030
Hè, hè, eindelijk tijd om even flink terug te lezen, maar ben de helft al weer vergeten

Jaaaaaa.. Saffier Een echt engeltje met hartje Helemaal fantastisch!

Orea, als ze maar gesmaakt hebben die gebakjes

Verder nog maar stickertjes! Wat heerlijk om te lezen al die goede berichten.

Faja gestript hopen dat dit snel de boel op gang brengt.

Nog even een dikke voor Davinia, dat het bij jou ook maar snel los mag gaan.

Asy, wiegje af Jippie! Foto?

Hier ook eindelijk zicht op de levering van de babykamermeubeltjes. Helaas niet welke we eigenlijk wilde, maar die zou eind november al geleverd worden maar is er nog steeds niet (problemen met de vracht uit het buitenland) dus nu definitief voor de 2e keus gegaan en die is al binnen dus kan snel afgeleverd worden.

En nog maar 11 dagen werken tot mijn verlof maar zit wel weer beter in mijn velletje en ben over het dooie punt heen, dus ik kan wel weer even door tot het weekend
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:13:10 #26
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76449506
Saffier! Een hartje! Gefeliciteerd! Geweldig!

Wat betreft kattenbak: Als je em doet, doe dat dan met handschoenen aan. Maar het liefst laten doen (staat in al mn folders).

Wat betreft de zwitsal tas: Had een knuffeltje, 2 ouders van nu zwangerschap (van opeenvolgende jaren, ze zijn voor 75% hetzelfde, incl de columns), en nog wat informatie meen ik en proefmonstertjes van zwitsal

Davinia en Faja

Vandaag weer flink behangen, manlief had macdonalds
pi_76449744
ik geloof dat we hier een groeispurtje hebben....

ik zag mezelf en profil in de deur van de keuken en dat was wel ff schrikken. volgens mij is de buik nu net zo groot opeens als bij selene bij 30 weken ofzo. vrijdag fotodag (want 24 weken dan) dus oordelen jullie dan maar
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:24:25 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76450015
orea, ze hebben bij mij helemaal niet gecheckt, dus kweetniet of ik al ontsluiting heb.

flguel, je mag toch wel de kattenbak doen? daarna wel je handen zowat ontsmetten voor je weer wat aanraakt, maar dat terzijde

chan, kan je CalamityJane ook aanpassen in DeMajoor?

asy, gefeli met je weigkap! (jaja, kheb een nwe smiley gevonden )

enneh, faja, bij de geboorte van nathan postte je ook dat er niks aan de hand was, en toen bleek je achteraf al vette ween te hebben. kgeloof je niet
geweldig, die update "faja heeft gejokt! maar wel leuk"
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76450228
Nou Faja jokt nu echt niet, er gebeurd gewoon vrij weinig. Vanmiddag had ik zo af en toe wat kramp maar met 2 koters om je heen kan je niet echt rustig zitten dus zal wel niet door zetten. Verwacht dat ik maandag gewoon voor strippoging 2 ga.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:31:23 #30
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76450374
Ik heb de kattenbak toch maar aan Martijn overgelaten. (wat erin geresulteerd heeft dat het nog niet gebeurd is omdat ik 'm na het eten nog net de deur uit zag rennen voor weer eens een afspraak Enfin, dan is ie gewoon vanavond nog even de lul)

Ha Asy gewonnen!! Pics or it didn't happen

Happy bijna verlof, wat heerlijk lijkt me dat. Zal wel zwaar zijn inmiddels dat werken...

Davinia kun je zelf niet effe checken hoe het zit met de ontsluiting?

Ik ga zo lekker languit in bad, enige dilemma wat ik nog heb is welke geur badolie ik erin zal doen....
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:34:13 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76450536
Lavendel Flugel dat ontspant goed, dan slaap ik altijd lekker
Ylana
pi_76452125
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:18 schreef simmu het volgende:
ik geloof dat we hier een groeispurtje hebben....

ik zag mezelf en profil in de deur van de keuken en dat was wel ff schrikken. volgens mij is de buik nu net zo groot opeens als bij selene bij 30 weken ofzo. vrijdag fotodag (want 24 weken dan) dus oordelen jullie dan maar
Ben benieuwd naar je megabuik! Maar ja, er zitten er dan ook twee in, he?

Faja, toch maar vast een jompeltje

En ook eentje voor Davinia, die zo moet afwachten

Asy, foto van de kap?

In het kader van lamlendigheid en verveling heb ik net vast een proefversie van ons kind gebakken op link (foto's invoeren en dan komt er een kind uit.)

kind

pi_76452259
Voor de nieuwsgierige dames, ik heb na mijn bezoek aan de verloskundige nog maar even mijn dikke buik op de kiek gezet en die net nog even geplaatst in het des betreffende topic. Ik ga mijn laptoppie dicht doen en nog wat tv kijken tot ik in slaap val.
pi_76452461
Ach ja de kattenbakken. Ik doe ze niet, want vind t normaal al niet leuk, dus nu mooi excuus. Normaal doe ik t ook wel hoor :
Nja vriendlief vind t ook niet leuk dat hij t nu moet doen dus de oplossing is (schaam me eigenlijk een beetje om t te zeggen haha) een kattenbak die uhmzz zichzelf schoonmaakt en de drollen enzo eruit schept (google maar s cat genie). Die krijgen we dus deze week (nou wil hij dat ding al vanaf het moment dat de katten ter sprake kwamen hoor, maar toch). Iedereen lacht ons uit als ik het vertel

Ohw ja en Saffier, wat goed zeg! Een knipperend hartje en een mooie echo foto Tis echt een heilige! Wat fijn zeg!
pi_76453417
Hoi!

Hartje voor Saffier, goed zeg! En leuk die aureooltjes inderdaad, was me nog nooit eerder opgevallen zoiets.

Nog geen nieuwe babies, we blijven afwachten

Ymme, ik vind het al zwaar worden zonder echt noemenswaardige klachten, dus kan me best voorstellen dat jij er ook wel genoeg van begint te krijgen. Nog een weekje of 6

Alhoewel, geen klachten.... ik krijg me toch een pijn in mijn schaambeen met lopen, dat is wel echt vervelend. Nou ja laat ik gewoon een ander mijn printjes halen de komende 5 werkdagen nog (bijna verlof jeujj)
En lopen met gladde wegen is al helemaal irritant, maar ja fietsen is hier ook echt geen optie op het moment, dus dan maar bus + stukje lopen.

Verder is het kamertje zo goed als af! Foto's maken wil echter haast niet zonder fatsoenlijke groothoeklens, is nogal een klein kamertje, maar ik ben er wel blij mee.
pi_76453532
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Cantare het volgende:

In het kader van lamlendigheid en verveling heb ik net vast een proefversie van ons kind gebakken op link (foto's invoeren en dan komt er een kind uit.)

kind

Dat heb ik laatst ook gedaan VET grappig!!

Mini-Orea

Alleen waar kon je een meisje selecteren of doet-ie dat gewoon vanzelf? Het grappige is dat Orea-man en ik allebei donkere ogen hebben, maar ons toekomstige kind toch blauw!! Het enge is dat dit kind echt op een kinderfoto van mijn vent lijkt

Sonnetje, dat is niks om voor te doen hoor!
Wij hebben katten gemak, soort biologische korrels die eens per 2 weken worden opgehaald (met bak en al hoe makkelijk! ) de boer die het ophaalt maakt er weer compost van en er zitten bacteriën in die zorgen voor geen luchtjes!! Dus we zetten gewoon bak en al buiten en krijgen er weer nieuwe voor terug! Ideaal! en niet eens veel duurder als wanneer we zelf verschonen
pi_76453828
Orea, das ook handig! Wist niet eens dat dat bestond! dat was ook een mooie oplossing geweest!
nja zo'n cat genie is ook wel decadent. Mja gemak dient de mens toch?!

Ik moet die site van Cantare even bewaren ben wel benieuwd
Maar heb op mijn laptop geen foto's staan
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:44:55 #38
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76454663
Vraagje: gister bij de pufclub kwam toevallig het sluitlaken ter sprake. Zijn hier dames die daar voor kiezen of misschien al na een eerdere bevalling hier ervaring mee hebben?

Vraag me af of het prettig / nuttig is om een sluitlaken aan te schaffen en of ik dat dan ook bij de kraam van te voren moet aangeven? Kunnen alle kraamverzorgers een sluitlaken hanteren?
pi_76455154
Orea, geniaal systeem ook

Die cat-genie is ook wel grappig trouwens Het zou echt iets voor onze kat zijn om te weigeren dat ding te gebruiken.

Hier doet TARA dus de kattenbak sinds de zwangerschap
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:24:12 #40
259886 pessie
pi_76456934
Wow, wat ben ik blij dat wij geen katten hebben, nu heeft mijn man ook echt een hekel aan katten dus so be it! De enige huisdieren die mn man leuk vind zijn koeien, die geven melk en dat is lekker. Scheelt dat dat huisdieren zijn waarvan we in mijn familie genoeg hebben Vooral kalfjes zijn zo leuk! Ik zie het al helemaal voor me, in de zomer naar mn ouders en dan wandelen langs de kalfjes met een dreumes/peuter...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:21:46 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76460410
ik geloof dat ik het bevalgedeelte van de zwangerschap maar ga overslaan of zo...
tis nog nooit zo rustig geweest in buikkie als nu.

dus, tot het tegendeel bewezeen is, doe ik aan olifantendracht!
"to infinity, and beyond!"
pi_76463035
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:24 schreef DaviniaHR het volgende:
chan, kan je CalamityJane ook aanpassen in DeMajoor?
Aangepast

En ik dacht dat ik gelezen heb een keer ergens dat voor de bevalling begint de baby eerst helemaal rustig wordt, dus wie weet komt ze toch nog een keer! Succes in elk geval nog met de allerlaatste loodjes!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:22:03 #43
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76463445
Saffier!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76467452
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:57 schreef octopussy het volgende:
Ik heb nu al een paar uur lang een beetje raar zeurderig gevoel bij mijn baarmoedermond. Het voelt precies zo als wanneer ik 'opengekrikt' ben geweest met een eendenbek voor controle/uitstrijkje o.i.d.. Herkent iemand het?
Niemand die dit herkent?
pi_76468974
Goedemorgen ladies. Ik had van 00.00 tot 02.00 uur weeen om de 4 minuten die een halve minuut aanhielden en daarna ben ik in slaap gevallen en wakker geworden zonder regelmatige weeen of harde buiken en zonder baby in de wieg.
pi_76468985
Balen Faja!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76469473
Vanaf hier ook weer een goedemorgen. Vannacht minimaal 2 uur wakker gelegen met in het begin een zeurderig gevoel in de onderbuik (aan een stuk, dus geen weeën), maar is weer weggezakt. Ik slaap alleen al 3 dagen enorm onrustig. Dat zal wel zijn, omdat DE datum eraan komt.

voor Davinia, want wij gaan worden gepasseerd door Faja (wel valsspelend )

Ook een voor Faja. Ga jij maar eens zorgen voor de eerste 2010 baby dan.

@Octopussy: ik weet niet hoe ver je bent, maar ik heb dat gevoel ook gehad vanaf een week of 35 (en heel af en toe nog wel eens). Ik denk dat het door het indalen kwam. Het werd ook erger als ik eerst op mijn rug op de bank had gelegen met kont en benen hoger en daarna weer ging staan en lopen. )

@Chan: als je nog meeleest: DeMajoor krijgt ook een kleine meid.
Of een jongen die achter bloemetjesgordijntjes moet slapen...
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:50:51 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76469769
octopussy, helemaal over je berichtje heengelezen Ik herken het niet, sorry. Heb je nog iets 'bijzonders' gedaan?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Asy, wiegje af Jippie! Foto?

Hier ook eindelijk zicht op de levering van de babykamermeubeltjes. Helaas niet welke we eigenlijk wilde, maar die zou eind november al geleverd worden maar is er nog steeds niet (problemen met de vracht uit het buitenland) dus nu definitief voor de 2e keus gegaan en die is al binnen dus kan snel afgeleverd worden.

En nog maar 11 dagen werken tot mijn verlof maar zit wel weer beter in mijn velletje en ben over het dooie punt heen, dus ik kan wel weer even door tot het weekend
Nee, de káp van de wieg is af. Jullie moeten nog even wachten op foto's
Wat jammer van jullie 1e keus meubeltjes! Hopelijk zijn jullie toch tevreden met de 2e keus... En bijna verlof! fijn dat je uit je dip bent
Van dat sluitlaken wil ik nog vragen volgende week bij de vroedvrouw (als ik het niet vergeet)

Cantare, wat een leuk kind krijgen jullie! En Orea ook! die krulletjes

sindell heeft het kamertje bijna af

Davinia en Faja Hopelijk snel een baby voor jullie...
En ook voor DeMajoor wordt het zo onderhand tijd...
pi_76470020
Octo, ik had het wel gelezen, maar kwam ook niet verder dan 'misschien indalen?' Maar ik ken het gevoel van een eendebek dan ook niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:11:40 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76470136
jammer faja, dat het niet heeft doorgezet!

ik heb vanochtend voor de lol weer eens indalingsweeen gehad
en daarna natuurlijk weer volledige rust...

vwb de vraag over de bmm, ik herken het niet.
pi_76470197
Heeft iemand trouwens nog bruikbare tips om uit het niets een bevalling op te wekken? Mijn lief heeft namelijk vanavond een nieuwjaarsborrel op het werk en wil een excuus om niet te hoeven. En ik wil hem daar, als een goede echtgenote, natuurlijk graag bij helpen...
pi_76470334
Thanx Asy, heb even zitten lezen over zo'n sluitlaken, maar wat ingewikkeld zeg. Ik zag ook zoiets als sluitband, dat lijkt me prettiger (en makkelijker). Doordat ik zo ben afgevallen (voor mijn zwangerschap) heb ik nogal wat vel en ruimte over dus ik denk dat ik er wel baat bij heb als alles een beetje bij elkaar gehouden wordt Ben benieuwd wat je vlos er over zegt Asy.

Sorry, was iets te enthousiast over de wieg maar kap af is ook super!!

Ja, met 2e keus zijn we ook heel blij hoor. Die vonden we al mooi maar wilde graag ook die andere bekijken die misschien net iets aparter is, maar ik ben blij! Hoop vandaag of morgen definitieve bezorgdatum te horen.

Davinia, ik zou je kleintje er wel uit willen kijken. Schiet niet op zo

Faja, bij jou lijkt er toch iets te beginnen. Hopenlijk zet het door vandaag?!

Sorry octo, maar kan het ook niet echt plaatsen. Ik denk maar dat alle pijntjes en klachten in de laatste weken indalen zijn, dat geeft me wel rust. (echt helse pijnen zou ik natuurlijk wel melden, maar hier en daar een steekje of krampje wijt ik maar gewoon aan indalen).

DeMajoor, er zal toch wel iets gebeuren daarbinnen met zo'n zeurderig gevoel. Hopenlijk scheelt dat later. Kan me voorstellen dat je onrustig slaapt. Heb ik nu ook al wat last van.

En nu weer wat verder werken (mijn concentratie is ver te zoeken....).
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:26:08 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76470421
Vandaag gaat er zeker wel iemand baren, k weet het zeker
pi_76470626
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:15 schreef DeMajoor het volgende:
Heeft iemand trouwens nog bruikbare tips om uit het niets een bevalling op te wekken? Mijn lief heeft namelijk vanavond een nieuwjaarsborrel op het werk en wil een excuus om niet te hoeven. En ik wil hem daar, als een goede echtgenote, natuurlijk graag bij helpen...
niet echt.. tja sexen maar dan moet je bmm wel rijp zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76470981
quote:
dan zeg je toch gewoon tegen die tijd dat je al flink aan het rommelen bent en liever hebt dat hij bij je blijft?
pi_76471293
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DeMajoor het volgende:
@Chan: als je nog meeleest: DeMajoor krijgt ook een kleine meid.
Of een jongen die achter bloemetjesgordijntjes moet slapen...
Ook aangepast

Voor jou ook veel succes en hopelijk voor je man begint het vandaag nog!
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:01:57 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76471305
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:26 schreef amaranta het volgende:
Vandaag gaat er zeker wel iemand baren, k weet het zeker
Eensch

Balen Faja dat het niet is doorgezet, nu ga je gewoon vandaag nog samen met Davinia en dan volgt DeMajoor morgen of overmorgen...

Ik vind al die supersonische kattenbakken ook briljant, maar ik durf er geld op in te zetten dat ze die bakken gewoon niet gaan gebruiken. Vandaar dat wij met gewone bakken werken met van die silicaprut erin. Dan hoef je niet zo vaak te verschonen. Als je 1 kat hebt kun je het zo een maand laten zitten, wel iedere dag poep eruit en effe omscheppen. Wij hebben trouwens 5 katten (lang verhaal waarin ik verrassend vaak voor kneusjes val), dus we verschonen onze bakken wat vaker dan voorgeschreven... Maar met het oude grit moesten we ze iedere dag echt helemaal verschonen dus dit is wel praktischer...

En wederom heerlijk geslapen

Morgen weet ik meer, ben nog steeds best rustig.. Verwacht dat de spanning gedurende de dag wel zal gaan stijgen...
pi_76471370
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

niet echt.. tja sexen maar dan moet je bmm wel rijp zijn.
Eumeh... Hij zit op zijn werk. Dat lijkt me lichtjes ongepast...

(Ik zie mezelf daar al aankomen met mijn dikke pens in een negligeetje gehesen en dan alleen een lange jas en laarzen aan... Excuses voor deze visualisatie.)
pi_76471402
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:49 schreef simmu het volgende:

[..]

dan zeg je toch gewoon tegen die tijd dat je al flink aan het rommelen bent en liever hebt dat hij bij je blijft?
Haha, die hebben we serieus overwogen, maar het wordt zo ongeloofwaardig als je dan pas 2 weken later bevalt, he.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:07:46 #60
259886 pessie
pi_76471453
quote:
De zin "benen in je nek en " is hier sinds ik hier kom al vrij vaak voorbij gekomen...

flugeltje, morgen echo! Ik hoop echt dat je ernaar uit kunt gaan kijken. Als je net zover zwanger bent als ik kan ik me niet zo goed voorstellen dat het niet goed zal zijn! (Maar ik heb niet de ervaring die jij hebt, dus ben vrij optimistisch).

Wat betreft kamertjes en wandelwagens bestellen he. Wanneer moet dat eigenlijk? We zitten zelf nu nog in de fase of we nog gaan verhuizen voordat de baby komt... Maar zie op andere fora dat mensen met 9 weken al een babykamer en een wandelwagen bestellen! Moet dat echt zo vroeg of is dat onzin?
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:07:54 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76471457
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Haha, die hebben we serieus overwogen, maar het wordt zo ongeloofwaardig als je dan pas 2 weken later bevalt, he.
Nou, zo ongeloofwaardig is het niet hoor. Ken genoeg vrouwen die dachten dat het voorwerk 'the big thing' was... Gewoon achteraf zeggen dat het helaas niet doorgezet heeft. (met heel sippe blik)
pi_76471519
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nou, zo ongeloofwaardig is het niet hoor. Ken genoeg vrouwen die dachten dat het voorwerk 'the big thing' was... Gewoon achteraf zeggen dat het helaas niet doorgezet heeft. (met heel sippe blik)
Jij bent slecht zeg... Of ik te braaf dat ik daar zelf niet opgekomen ben... De optie komt weer serieus in beeld.
pi_76471563
Ik ga even lekker warm douchen, wie weet doet het wat.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:13:47 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76471594
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:04 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

(Ik zie mezelf daar al aankomen met mijn dikke pens in een negligeetje gehesen en dan alleen een lange jas en laarzen aan... Excuses voor deze visualisatie.)

ik zeg 'doen!'
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:15:14 #65
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76471633
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:10 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Jij bent slecht zeg... Of ik te braaf dat ik daar zelf niet opgekomen ben... De optie komt weer serieus in beeld.
Ben een kei in het verzinnen van dit soort dingen... Durf ze alleen zelf nooit uit te voeren
pi_76471643
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat betreft kamertjes en wandelwagens bestellen he. Wanneer moet dat eigenlijk? We zitten zelf nu nog in de fase of we nog gaan verhuizen voordat de baby komt... Maar zie op andere fora dat mensen met 9 weken al een babykamer en een wandelwagen bestellen! Moet dat echt zo vroeg of is dat onzin?
Ik denk dat je hiervoor echt naar jezelf moet kijken, waar jij je goed bij voelt.
Uiteraard heeft elke winkel een andere levertermijn en moeten sommige dingen nog besteld worden en dan duurt het wel wat langer. Maar het hangt er van af hoe jij er tegenover staat. Wanneer wil je dat de kamer in orde is? Wanneer zou je graag alle spullen in huis hebben? Zou je je er erg aan storen als er *iets* niet op tijd is? En als je kleuren gaat kiezen, ga je dan rekening houden met het geslacht van de baby of trek je je daar niets van aan? Want bij dat laatste ga je toch echt nog een tijdje moeten wachten

Ik ken mensen die al heel lang de meeste zaken in orde hebben voor wat betreft de kamer en de spullen. Bij ons is er eigenlijk nog niets besteld. Mijn man en ik blijven daar nu best rustig onder en zijn allebei van mening dat dat kind echt niet van dag 1 alles nodig heeft dus dat het ook geen ramp is als er iets niet is (we vinden wel een oplossing). Als je van jezelf weet dat je er over zou stressen, zou ik het niet zo lang uitstellen
pi_76471653
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ben een kei in het verzinnen van dit soort dingen... Durf ze alleen zelf nooit uit te voeren
Idem hier
pi_76471670
DeMajoor er zijn zelfs vrouwen die in het ziekenhuis aankomen om te bevallen omdat ze denken dat het al begonnen is. En dan blijkt het ook 'slechts' voorwerk te zijn. Soms is het ook wel twijfelachtig (zeker als het je eerste kindje is) van is het nu wel of niet begonnen. Dusseh goed excuus!
pi_76474204
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:16 schreef Stiemie het volgende:
DeMajoor er zijn zelfs vrouwen die in het ziekenhuis aankomen om te bevallen omdat ze denken dat het al begonnen is. En dan blijkt het ook 'slechts' voorwerk te zijn. Soms is het ook wel twijfelachtig (zeker als het je eerste kindje is) van is het nu wel of niet begonnen. Dusseh goed excuus!
En andersom kan ook, bellen met de mededeling dat je denkt dat je weeen hebt en een uur later een kind in je armen. Zo vreemd is het dus niet om je vriend thuis te laten bij (ok fictief) rommelen

Ik wil trouwens graag updaten en foto's geven, maar ik voel me niet zo goed. Beginnende borstontsteking, overload aan melk, hoofdpijn, rugpijn, algehele malaise. Maar jullie krijgen het nog van me tegoed hoor!
(en ondertussen lees ik wel mee en draai duimpjes voor de llm's en voor flugel dat alles goed is!)
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:27:22 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76474329
quote:

[..]

Ik vind het onzin maar als je je daar prettig bij voelt moet je het gewoon doen hoor, maar ik heb dan het idee dat het de goden verzoeken is. Je zit natuurlijk wel met een levertijd als je nieuwe spullen aanschaft maar dat zal lijkt mij ook een week of 12 zijn.
pi_76476236
quote:
Ligt helemaal aan wat je zelf voor type bent.Wil je alles ruim van te voren af hebben omdat het je rust geeft? Of is het voor jou al genoeg als je een bedje en wat kleertjes hebt liggen?
Overigens hebben wij vorige keer gewacht tot april. Dan heeft Prenatal namelijk 3 dagen waarop je op bijna alles 20% korting krijgt. Kan veel schelen als je nog veel moet aanschaffen!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:11:24 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76476337
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik vind het onzin maar als je je daar prettig bij voelt moet je het gewoon doen hoor, maar ik heb dan het idee dat het de goden verzoeken is. Je zit natuurlijk wel met een levertijd als je nieuwe spullen aanschaft maar dat zal lijkt mij ook een week of 12 zijn.
Dat vind ik ook. Maar de meeste winkels hebben wel een terugbreng garantie (als het mis gaat)
pi_76476471
Ben vanmorgen ook nog maar even naar het inloopspreekuur geweest van de huisarts en heb antibiotica gekregen voor mijn neus en bijholtes. Wel zo fijn idee dat als ik ga bevallen ik een beetje normaal kan ademhalen. Oh en mochten jullie me missen, ik zit Claudia de Breij te kijken. Ben niet stiekem aan het bevallen.
pi_76476522
Wij zijn begonnen met rondkijken voor de kamer na een week of 15 en hebben hem toen ook gelijk besteld. Het kon namelijk zonder risico. Als er toch iets mis mocht gaan, konden we hem kosteloos annuleren. Wij vonden het vooral ook erg leuk om te doen en keken er al een tijdje naar uit.

We hebben de kamer geschilderd en vloerbedekking gelegd in week 19 geloof ik. Toen zijn we verhuisd, dus dat was een mooi moment. Twee weken later waren de meubeltjes er al. De rest hebben we in de resterende 20 weken verzameld (dat was financieel ook handiger). Ik vond het erg leuk om al zo vroeg dingetjes te hebben staan. Dan wordt het toch steeds echter.
pi_76476605
wij lopen begin februari de kringloopwinkel binnen maar goed;er is wel een vrij grote kans dat de guppies te vroeg komen, maar dan mogen ze toch nog niet mee naar huis. en verven enzo gaan we toch niet doen en kleertjes heb ik in huis, want selene's eerste kleertjes waren heel neutraal.
pi_76476640
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
...
Ben niet stiekem aan het bevallen.
Jammer. Maar het lijkt me ook beter bevallen zonder verstopt hoofd.
pi_76476718
Een hele dikke, vette, grote, glimmende sticker voor ons kindeke na de 20-wekenecho
Wij zijn gelukkig

Faja en Davinia hikkend tegen de laatste loodjes aan. Ik hoop dat jullie snel jullie kindje in je armen hebben
pi_76476748
CP Wat goed
pi_76476986
voor CP.
pi_76477916
CP, een mooie 20 weken echo is zooo fijn

Voor alle dames die antwoord hebben gegeven op mijn vraag naar herkenning: thanks. Het zou best eens indalen kunnen zijn (maar dan nu voor het echie ofzo?). De bewegingen van ukje zijn ook een beetje aan het veranderen qua intensiteit. Ik vraag het vanmiddag nog aan de vlos. Heb een dubbele afspraak om de bevalling door te spreken. Ik ben benieuwd of ik daar echt een dubbele afspraak voor nodig heb, want ik heb zoiets van: laat maar gaan zoals het gaat. Het is mijn eerste kindje dus ik heb toch geen idee wat me te wachten staat.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:21:23 #81
259886 pessie
pi_76479278
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiervoor echt naar jezelf moet kijken, waar jij je goed bij voelt.
Uiteraard heeft elke winkel een andere levertermijn en moeten sommige dingen nog besteld worden en dan duurt het wel wat langer. Maar het hangt er van af hoe jij er tegenover staat. Wanneer wil je dat de kamer in orde is? Wanneer zou je graag alle spullen in huis hebben? Zou je je er erg aan storen als er *iets* niet op tijd is? En als je kleuren gaat kiezen, ga je dan rekening houden met het geslacht van de baby of trek je je daar niets van aan? Want bij dat laatste ga je toch echt nog een tijdje moeten wachten

Ik ken mensen die al heel lang de meeste zaken in orde hebben voor wat betreft de kamer en de spullen. Bij ons is er eigenlijk nog niets besteld. Mijn man en ik blijven daar nu best rustig onder en zijn allebei van mening dat dat kind echt niet van dag 1 alles nodig heeft dus dat het ook geen ramp is als er iets niet is (we vinden wel een oplossing). Als je van jezelf weet dat je er over zou stressen, zou ik het niet zo lang uitstellen
voor CP!

Wat betreft spullen, ik wacht dus tot april voor de kinderwagen (700 -20%= 560, leuke korting). En wat babykamer betreft heb ik dat liever niet te vroeg. In ons huidige appartement moeten we de volledige indeling veranderen als we hier willen blijven, maar als er wel een huis te koop komt in de buurt willen we misschien nog verhuizen. Heb geen zin in een kelder vol meubels... Dus ik ben niet gek als ik zo denk? Voelde me nu al bijna een ontaarde moeder .
Verder ligt de baby de eerste 9 maanden in een wieg. Een commode lijkt me dan wel heel handig, maar verder...

Simmu, het kan snel gaan met een tweeling inderdaad. Alleen kon mn schoonzus na 28 weken niet zoveel meer... Ze is absoluut geen miep hoor, ze deed nog wel van alles, maar ze had een hele zware en dikke buik, ze torste niets extra's mee op heupen of billen ofzo, alleen maar buik.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:25:48 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76479440
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:04 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

pi_76479480
pessie, je bent heus niet ontaard omdat je gewoon ffies rustig afwacht voordat je jezelf in de spulletjes steekt joh! ga gewoon eerst eens rustig bedenken wat je allemaal wilt enzo maak je daar vast lijstjes van. lijstjes zijn fijn

nja, de buik is hier op krap 2 weken tijd buikbandwaardig groot geworden dus. ik ben benieuwd wat dat wordt over weer 4 weken. vrijdag fotodag dus ik waggel van mijlpaaltje naar mijlpaaltje. vrijdag 24 (legaal levensvatbaar) dan 28 (levensvatbaar met een redelijke kans) dan 32 (alweer een stuk beter), 35 (joechei, al een hele goede kans) en 37 (hiep hoi! het mag ). ik verwacht niet dat ik de 40 haal, hopelijk wel de 37!
pi_76479510
Gisteren zijn ze hier geweest van het kraambureau. Bleek dat we toch wat meer pakjes moeten hebben.

Zonder dat mama het weet ben ik net naar de Prenetal geweest in mijn pauze en nog wat kleren gekocht.

Kijken wat mama hiervan vindt
Oh het merk is Noppies dus papa zijn portemonnee is iets leger.

En wat vinden jullie mag deze papa vaker om kinderkleding ?

K is nu 34 weken
♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:36:40 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76479910
CP met dikke sticker! Fijn!
Ow, en natuurlijk foto's!

pessie, de babykamer is hier nu nog steeds niet af. Als het goed is komt vandaag het matrasje van de wieg binnen. Dat moet dan nog op maat gesneden. Als dat gebeurd is, dan is de wieg klaar. Ledikantje moet nog. We hebben nog geen gordijnen (ook niet uitgezocht) en er moet ook nog een lamp komen...
Wandel/kinderwagen staat nog bij mijn zusje (1 uur rijden afstand), dus die is ook nog niet in huis

Scorpion, leuke kleertjes hoor! Hoeveel pakjes hadden jullie dan in welke maat? Hier hebben ze toen nergens naar gevraagd. We hadden toen ook nog niks, maar dat weet zij niet omdat er niet naar gevraagd is
pi_76480322
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:36 schreef Asyniur het volgende:

Scorpion, leuke kleertjes hoor! Hoeveel pakjes hadden jullie dan in welke maat? Hier hebben ze toen nergens naar gevraagd. We hadden toen ook nog niks, maar dat weet zij niet omdat er niet naar gevraagd is
hmm ik zou het eerlijk gezegd niet weten. meeste in 50/56. Ik heb nu kleertjes gekocht met maar 56.
♥ K, N, R en F ♥
pi_76480351
pessie vraag anders even voor de zekerheid bij prenatal waar je korting op krijgt in april. Hier was het toen neit op de bugaboo, maar wel op mobiel, badje, standaard, waskussen, hoezen, kleertjes, autostoeltje, etc
pi_76480414
o ja en commode is handig, maar als die er nog niet staat kan je ook een aankleedkussen op je aanrecht of tafel leggen. Dus geen paniek
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:53:58 #89
259886 pessie
pi_76480610
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Gisteren zijn ze hier geweest van het kraambureau. Bleek dat we toch wat meer pakjes moeten hebben.

Zonder dat mama het weet ben ik net naar de Prenetal geweest in mijn pauze en nog wat kleren gekocht.
[ afbeelding ]

Kijken wat mama hiervan vindt
Oh het merk is Noppies dus papa zijn portemonnee is iets leger.

En wat vinden jullie mag deze papa vaker om kinderkleding ?

K is nu 34 weken
Ha! Een vader die kleertjes koopt voor zn kind ! Echt leuke/stoere kleren!
Mijn man ziet het allemaal nog niet zo voor zich, maaaaaar tegen de tijd dat ik 34 weken ben wordt het wel weer anders natuurlijk!

Simmu, mijn schoonzus was mega, en de tweeling is geboren bij 36 weken omdat haar buik niet verder wou rekken. De vliezen van baby nummer 1 braken gewoon. In het ziekenhuis hebben ze na de geboorte van 1 de vliezen van 2 gebroken. Mn schoonzus vertelde dat iedereen achteruit sprong vanwege de vloed die eruit kwam . Ze waren binnen respectievelijk 8 en 10 dagen al thuis! Ze zijn nu 8 maanden en wegen tegen de 10 kg.
pi_76480665
Werken jullie eigenlijk in Nederland met geboortelijsten? Of is dat iets typisch België?
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:55:58 #91
259886 pessie
pi_76480712
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:49 schreef Stiemie het volgende:
o ja en commode is handig, maar als die er nog niet staat kan je ook een aankleedkussen op je aanrecht of tafel leggen. Dus geen paniek
Ik woon nu in een sociale huurwoning, klein aanrecht dus...En de tafel is echt te laag. Ik wil een commode voordat de baby er is. En aangezien dat nog echt heeeeeeel lang gaat duren maak ik me daar echt geen zorgen over:D. Maakte me alleen wat zorgen omdat anderen alles al bij 9 weken doen! Heb net weer een huis op funda gespot, dus misschien toch eerst nog even verhuizen...
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:58:10 #92
259886 pessie
pi_76480794
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:55 schreef leonieke het volgende:
Werken jullie eigenlijk in Nederland met geboortelijsten? Of is dat iets typisch België?
Toen je het had over geboortelijsten, had ik zoiets van huh? Maar in Frankrijk gebruiken ze wel geboortelijsten, dus ik ken het principe. Hier komen mensen gewoon op bezoek en brengen iets mee op eigen inzicht. Soms kom je dan uit je kraamtijd met 5 kapstokjes wat natuurlijk niet zo handig is, soms heb je 10 pakjes in maat 62, wat wel weer heel handig is! Maar ik heb het zelf allemaal nog niet ervaren dus er zullen vast moeders zijn die hier meer van weten.
pi_76480797
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:26 schreef simmu het volgende:
...
nja, de buik is hier op krap 2 weken tijd buikbandwaardig groot geworden dus. ik ben benieuwd wat dat wordt over weer 4 weken. vrijdag fotodag dus ik waggel van mijlpaaltje naar mijlpaaltje. vrijdag 24 (legaal levensvatbaar) dan 28 (levensvatbaar met een redelijke kans) dan 32 (alweer een stuk beter), 35 (joechei, al een hele goede kans) en 37 (hiep hoi! het mag ). ik verwacht niet dat ik de 40 haal, hopelijk wel de 37!
Simmu, ik ben er zelf een van een tweeling en mijn moeder heeft toen gewoon de 40 weken gehaald. Het kan dus wel. Overigens zou ik er wel rekening mee houden dat je niet vreselijk mobiel meer bent de laatste 10 weken (ivm het kamertje).
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:00:12 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76480868
CP, wat goed! weten jullie het geslacht? Vertellen jullie het ook?

scorpion, leuke kleertjes, hoor!

pessie, 9 maanden in de wieg is wel lang, hoor! behalve als je een hele grote wieg hebt, of een klein kind tenminste, eli barstte na 4 mnd al uit zn wiegje

score vandaag: 2x indalingsweën. waarvan 1x echt wel pijnlijk.
ik ben dat gehiphop zo ontzetten godsgruwelijk zat! en het slaat me nu ook op mn rug kunnen we er ook nog wel bij doen, kom maar door! moet ik ook nog even een pols breken voordat het kind komt, of heb ik onderhand genoeg pijn gehad deze zwangerschap?

vanochtend met babyzwemmen (opa was mee, en die liet eli 1x half verzuipen, ben weer 10 jr ouder (eli op zn rug zonder handjes vast te houden. kind zakt weg, opa draait zich op zn gemakje om, oh, hij zit onder water! goh, laat ik hem maar eens eruit vissen om mn gemakje... ))
werkelijk 86x onderstaand gesprek gehad:
- goh, hoe lang moet je nog?
- ik ben al 5 dagen overtijd
- oh, dan ben je er bijna! voel je je wel goed?
- nou, ik zit al vanaf wk 25 thuis met bekkenklachten, dus bwoh!
- dan ben je het vast wel goed zat inmiddels?
- dat zou je wel kunnen zeggen, ja!
- kunnen ze je niet strippen dan?
- nee, dat doen ze niet tot week 41
- oh, ik zou toch denken dat ze met bekkeninstabiliteit wel eerder zouden ingrijpen?
- ik heb geen BI, maar nee, ze grijpen niet in
- das wel een beetje raar.... nou, jeetje. sterkte dan maar!
- ja dank.

en dat met een kind wat weer niet volledig ingedaald was, waardoor er en spiertje in mn rug op tilt slaat, in een bloedhete omkleedkamer met een rondrennend kind. ja, we hebben een topdag weer!

sorry, ik ga wel weer aan mijn babyboekje werken of zo en verder niet denken...
pi_76480889
Leuke kleertjes scorpion
Mag ik vragen hoeveel kleertjes jullie al hadden? Oftewel: wat vond de kraamzorg te weinig?

Leonieke, ik weet niet eens wat je met een geboortelijst bedoeld

Pessie, mensen die met 9 weken alles al gaan regelen zijn wat mij betreft niet wijs hoor
Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je er zenuwachtig van wordt dat er nog niks geregeld is dan moet je gewoon lekker beginnen met regelen

Davinia, we weten het wel, maar vertellen het niet
pi_76480898
Scorp, leuk joh die kleertjes Mijn man heeft een hekel aan shoppen dus van hem hoef ik dit soort acties niet te verwachten. Maar ach, hij kan zijn bijdrage goed in het huishouden steken

Ik ga vandaag of morgen maar eens een vluchttas samenstellen denk ik. Het idee dat ik bijvoorbeeld net als BJ het ziekenhuis in moet voor een vroege bevalling blijft maar in mijn hoofd zitten (natuurlijk vooral 's nachts dat ik hier aan denk ). Misschien geeft het me wat rust als ik in ieder geval voorbereid ben.
pi_76480910
Nee leonieke geboortelijsten kennen we hier (helaas) niet. En inderdaad neemt iedereen gewoon mee wat hem/haar leuk lijkt en eindig je dan soms met 7 winniedepooh pakjes terwijl je die beer wel kunt schieten Nou ja ze groeien overal gelukkig snel uit

O ja tip: heb je al veeeel zooi bv bij een 2e kindje, vraag dan luiers! Hebben wij ook gedaan want ik had alle kleertjes nog van Linde en die kan Esmee straks ook weer aan. En speelgoed hebben we ook in overvloed.
pi_76480997
ik zal het vanavond eens nakijken, hoeveel we nu hadden / hebben.
Het was meer van koop maar iets meer want als je kindje straks een spuugertje is dan ben je zo door de kleertjes heen.
♥ K, N, R en F ♥
pi_76481013
Weer een voor Davinia. Je mag best klagen, hoor. Ik begrijp heel goed dat je er niets meer aan vindt.
pi_76481041
Davinia, ik hoop echt zo dat er vandaag nog actie gaat komen. Eruit met dat kind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')