Davinia zei dat haar vroedvrouw niet eerder wilde strippen dan 41 weken. Er stond niks in over ontsluiting. Zonder ontsluiting valt er sowieso niks te strippenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Orea het volgende:
Maar bij Faja was er dus al wat ontsluiting en volgens mij bij Davinia nog niet (of had ik dat nou verkeerd gelezen?) en dat maakt wel het verschil tussen al wel strippen of niet strippen...
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:07 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die had ik niet!![]()
![]()
![]()
Bij mij zit erin:
-Tijdschriften: zwanger! en Ouders van nu geboortespecial
-Pauperige zwangerschapskalender
-Babygids
-Het grote boek van kleintje
-Knuffeldoekje
-Monstertjes (geurbuiltje, badoie, creme, zinkzalf, Zendium)
-Foldertjes
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:10 schreef Orea het volgende:
Nah zou bijna zeggen pm me je adres maar, stuur ze met liefde op
Ik ben boos op mijn meneerhad gevraagd of ie een moorkop wilde halen, komt ie net thuis. Zet een doos van de bakker voor me neer en zegt: ik moet nog even naar de garage, kijk maar welke je voor me overlaat. Heeft ie een moorkop én een overheerlijk hazelnoot gebakje gehaald. Alsof ik er één nu kan laten staan
![]()
Dus ik belde hem alen hij moest keihard lachen en zei: nee hoor schat eet ze maar lekker allebei op
![]()
Hormonen, hormonen..... *zucht*
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb niets gehad bij de verloskundige
quote:
Staat erbijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:21 schreef Saffier het volgende:
Mag mijn ticker nog in de op?
Zwangerschap en geboorte deel 611
ik vind dat zo'n raar woord, zie altijd taferelen van een in je lijf wroetende vrouw met een slobberjurk, opgstroopte mouwen en een knotje voor mequote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:21 schreef Asyniur het volgende:
vroedvrouw
Die is niet thuihuisssssquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:35 schreef Lishe het volgende:
Saaaahhaaaaaffieer! Geweldig, een hartje!!! Heb je je moeder al gebeld? Met tranen en tuiten?
Gefelciteerd met deze mijlpaal en geruststelling!
Ik heb ook het idee dat ik al lang toxoplasmose heb gehad. Heb al m'n hele leven katten, kan me niet voorstellen dat ik daar nooit iets van opgelopen heb. Martijn is nogal een chaoot en ziet rommel gewoon niet liggen. Hij doet het netjes als ik het aan hem vraag, maar ik heb af en toe van die buien dat het NU moet gebeuren... En hij is voorlopig nog niet thuisquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef simmu het volgende:
tvpeetje
voor de vorm: ik doe heeeeeeeeeel soms de kattenbak wel hoor. maar ik ben in de afgelopen jaren al 3 x getest voor die kattenziekding en elke keer bleek uit die test dat ik die allang gehad heb. de kans dat je dat dan opeens alsnog ontwikkeld is echt heel klein, minder dan 5% omdat je de antistoffen in je draagt (dat is wat ze testen immers). maar meestal doet sangdrax het. laatst toen die op conferentie was dus een weekje niet.
Ik vind het zo'n heerlijk ouderwets woord wat niet veel meer gebruikt wordt. Vandaar dat ik het wel consequent probeer te gebruikenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:26 schreef Cantare het volgende:
[..]
ik vind dat zo'n raar woord, zie altijd taferelen van een in je lijf wroetende vrouw met een slobberjurk, opgstroopte mouwen en een knotje voor mehoewel daar natuurlijk bij sommigen een kern van waarheid in kan zitten
Ben benieuwd naar je megabuik!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:18 schreef simmu het volgende:
ik geloof dat we hier een groeispurtje hebben....
ik zag mezelf en profil in de deur van de keuken en dat was wel ff schrikken. volgens mij is de buik nu net zo groot opeens als bij selene bij 30 weken ofzo. vrijdag fotodag (want 24 weken dan) dus oordelen jullie dan maar
Dat heb ik laatst ook gedaanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Cantare het volgende:
In het kader van lamlendigheid en verveling heb ik net vast een proefversie van ons kind gebakken op link (foto's invoeren en dan komt er een kind uit.)
kind
Aangepastquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:24 schreef DaviniaHR het volgende:
chan, kan je CalamityJane ook aanpassen in DeMajoor?
Niemand die dit herkent?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:57 schreef octopussy het volgende:
Ik heb nu al een paar uur lang een beetje raar zeurderig gevoel bij mijn baarmoedermond. Het voelt precies zo als wanneer ik 'opengekrikt' ben geweest met een eendenbek voor controle/uitstrijkje o.i.d.. Herkent iemand het?
Nee, de káp van de wieg is af. Jullie moeten nog even wachten op foto'squote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Asy, wiegje afJippie! Foto?
![]()
Hier ook eindelijk zicht op de levering van de babykamermeubeltjes. Helaas niet welke we eigenlijk wilde, maar die zou eind november al geleverd worden maar is er nog steeds niet (problemen met de vracht uit het buitenland) dus nu definitief voor de 2e keus gegaan en die is al binnen dus kan snel afgeleverd worden.
En nog maar 11 dagen werken tot mijn verlof![]()
maar zit wel weer beter in mijn velletje en ben over het dooie punt heen, dus ik kan wel weer even door tot het weekend
niet echt.. tja sexen maar dan moet je bmm wel rijp zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:15 schreef DeMajoor het volgende:
Heeft iemand trouwens nog bruikbare tips om uit het niets een bevalling op te wekken? Mijn lief heeft namelijk vanavond een nieuwjaarsborrel op het werk en wil een excuus om niet te hoeven. En ik wil hem daar, als een goede echtgenote, natuurlijk graag bij helpen...
dan zeg je toch gewoon tegen die tijd dat je al flink aan het rommelen bent en liever hebt dat hij bij je blijft?quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:15 schreef DeMajoor het volgende:
Heeft iemand trouwens nog bruikbare tips om uit het niets een bevalling op te wekken? Mijn lief heeft namelijk vanavond een nieuwjaarsborrel op het werk en wil een excuus om niet te hoeven. En ik wil hem daar, als een goede echtgenote, natuurlijk graag bij helpen...
Ook aangepastquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DeMajoor het volgende:
@Chan: als je nog meeleest: DeMajoor krijgt ook een kleine meid.
Of een jongen die achter bloemetjesgordijntjes moet slapen...
Eenschquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:26 schreef amaranta het volgende:
Vandaag gaat er zeker wel iemand baren, k weet het zeker
Eumeh... Hij zit op zijn werk. Dat lijkt me lichtjes ongepast...quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
niet echt.. tja sexen maar dan moet je bmm wel rijp zijn.
Haha, die hebben we serieus overwogen, maar het wordt zo ongeloofwaardig als je dan pas 2 weken later bevalt, he.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:49 schreef simmu het volgende:
[..]
dan zeg je toch gewoon tegen die tijd dat je al flink aan het rommelen bent en liever hebt dat hij bij je blijft?
De zin "benen in je nek enquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:15 schreef DeMajoor het volgende:
Nou, zo ongeloofwaardig is het niet hoor. Ken genoeg vrouwen die dachten dat het voorwerk 'the big thing' was... Gewoon achteraf zeggen dat het helaas niet doorgezet heeft. (met heel sippe blik)quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Haha, die hebben we serieus overwogen, maar het wordt zo ongeloofwaardig als je dan pas 2 weken later bevalt, he.
Jij bent slecht zeg...quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nou, zo ongeloofwaardig is het niet hoor. Ken genoeg vrouwen die dachten dat het voorwerk 'the big thing' was... Gewoon achteraf zeggen dat het helaas niet doorgezet heeft. (met heel sippe blik)
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:04 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Eumeh... Hij zit op zijn werk. Dat lijkt me lichtjes ongepast...
(Ik zie mezelf daar al aankomen met mijn dikke pens in een negligeetje gehesen en dan alleen een lange jas en laarzen aan... Excuses voor deze visualisatie.)
Ben een kei in het verzinnen van dit soort dingen... Durf ze alleen zelf nooit uit te voerenquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:10 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Jij bent slecht zeg...Of ik te braaf dat ik daar zelf niet opgekomen ben... De optie komt weer serieus in beeld.
Ik denk dat je hiervoor echt naar jezelf moet kijken, waar jij je goed bij voelt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat betreft kamertjes en wandelwagens bestellen he. Wanneer moet dat eigenlijk? We zitten zelf nu nog in de fase of we nog gaan verhuizen voordat de baby komt... Maar zie op andere fora dat mensen met 9 weken al een babykamer en een wandelwagen bestellen! Moet dat echt zo vroeg of is dat onzin?
Idem hierquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ben een kei in het verzinnen van dit soort dingen... Durf ze alleen zelf nooit uit te voeren
En andersom kan ook, bellen met de mededeling dat je denkt dat je weeen hebt en een uur later een kind in je armen. Zo vreemd is het dus niet om je vriend thuis te laten bij (ok fictief) rommelenquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:16 schreef Stiemie het volgende:
DeMajoor er zijn zelfs vrouwen die in het ziekenhuis aankomen om te bevallen omdat ze denken dat het al begonnen is. En dan blijkt het ook 'slechts' voorwerk te zijn. Soms is het ook wel twijfelachtig (zeker als het je eerste kindje is) van is het nu wel of niet begonnen. Dusseh goed excuus!
Ik vind het onzin maar als je je daar prettig bij voelt moet je het gewoon doen hoor, maar ik heb dan het idee dat het de goden verzoeken is. Je zit natuurlijk wel met een levertijd als je nieuwe spullen aanschaft maar dat zal lijkt mij ook een week of 12 zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat betreft kamertjes en wandelwagens bestellen he. Wanneer moet dat eigenlijk? We zitten zelf nu nog in de fase of we nog gaan verhuizen voordat de baby komt... Maar zie op andere fora dat mensen met 9 weken al een babykamer en een wandelwagen bestellen! Moet dat echt zo vroeg of is dat onzin?
Ligt helemaal aan wat je zelf voor type bent.Wil je alles ruim van te voren af hebben omdat het je rust geeft? Of is het voor jou al genoeg als je een bedje en wat kleertjes hebt liggen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Dat vind ik ook. Maar de meeste winkels hebben wel een terugbreng garantie (als het mis gaat)quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:27 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik vind het onzin maar als je je daar prettig bij voelt moet je het gewoon doen hoor, maar ik heb dan het idee dat het de goden verzoeken is. Je zit natuurlijk wel met een levertijd als je nieuwe spullen aanschaft maar dat zal lijkt mij ook een week of 12 zijn.
Jammer. Maar het lijkt me ook beter bevallen zonder verstopt hoofd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
...
Ben niet stiekem aan het bevallen.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat je hiervoor echt naar jezelf moet kijken, waar jij je goed bij voelt.
Uiteraard heeft elke winkel een andere levertermijn en moeten sommige dingen nog besteld worden en dan duurt het wel wat langer. Maar het hangt er van af hoe jij er tegenover staat. Wanneer wil je dat de kamer in orde is? Wanneer zou je graag alle spullen in huis hebben? Zou je je er erg aan storen als er *iets* niet op tijd is? En als je kleuren gaat kiezen, ga je dan rekening houden met het geslacht van de baby of trek je je daar niets van aan? Want bij dat laatste ga je toch echt nog een tijdje moeten wachten![]()
Ik ken mensen die al heel lang de meeste zaken in orde hebben voor wat betreft de kamer en de spullen. Bij ons is er eigenlijk nog niets besteld. Mijn man en ik blijven daar nu best rustig onder en zijn allebei van mening dat dat kind echt niet van dag 1 alles nodig heeft dus dat het ook geen ramp is als er iets niet is (we vinden wel een oplossing). Als je van jezelf weet dat je er over zou stressen, zou ik het niet zo lang uitstellen
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:04 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Eumeh... Hij zit op zijn werk. Dat lijkt me lichtjes ongepast...
(Ik zie mezelf daar al aankomen met mijn dikke pens in een negligeetje gehesen en dan alleen een lange jas en laarzen aan... Excuses voor deze visualisatie.)
hmm ik zou het eerlijk gezegd niet weten. meeste in 50/56. Ik heb nu kleertjes gekocht met maar 56.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:36 schreef Asyniur het volgende:
Scorpion, leuke kleertjes hoor! Hoeveel pakjes hadden jullie dan in welke maat? Hier hebben ze toen nergens naar gevraagd. We hadden toen ook nog niks, maar dat weet zij niet omdat er niet naar gevraagd is
Ha! Een vader die kleertjes koopt voor zn kindquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Gisteren zijn ze hier geweest van het kraambureau. Bleek dat we toch wat meer pakjes moeten hebben.
Zonder dat mama het weet ben ik net naar de Prenetal geweest in mijn pauze en nog wat kleren gekocht.
[ afbeelding ]![]()
Kijken wat mama hiervan vindt![]()
Oh het merk is Noppies dus papa zijn portemonnee is iets leger.![]()
En wat vinden jullie mag deze papa vaker om kinderkleding ?![]()
K is nu 34 weken![]()
Ik woon nu in een sociale huurwoning, klein aanrecht dus...En de tafel is echt te laag. Ik wil een commode voordat de baby er is. En aangezien dat nog echt heeeeeeel lang gaat duren maak ik me daar echt geen zorgen over:D. Maakte me alleen wat zorgen omdat anderen alles al bij 9 weken doen! Heb net weer een huis op funda gespot, dus misschien toch eerst nog even verhuizen...quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:49 schreef Stiemie het volgende:
o ja en commode is handig, maar als die er nog niet staat kan je ook een aankleedkussen op je aanrecht of tafel leggen. Dus geen paniek
Toen je het had over geboortelijsten, had ik zoiets van huh? Maar in Frankrijk gebruiken ze wel geboortelijsten, dus ik ken het principe. Hier komen mensen gewoon op bezoek en brengen iets mee op eigen inzicht. Soms kom je dan uit je kraamtijd met 5 kapstokjes wat natuurlijk niet zo handig is, soms heb je 10 pakjes in maat 62, wat wel weer heel handig is! Maar ik heb het zelf allemaal nog niet ervaren dus er zullen vast moeders zijn die hier meer van weten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:55 schreef leonieke het volgende:
Werken jullie eigenlijk in Nederland met geboortelijsten? Of is dat iets typisch België?
Simmu, ik ben er zelf een van een tweeling en mijn moeder heeft toen gewoon de 40 weken gehaald. Het kan dus wel. Overigens zou ik er wel rekening mee houden dat je niet vreselijk mobiel meer bent de laatste 10 weken (ivm het kamertje).quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:26 schreef simmu het volgende:
...
nja, de buik is hier op krap 2 weken tijd buikbandwaardig groot geworden dus. ik ben benieuwd wat dat wordt over weer 4 weken. vrijdag fotodag dusik waggel van mijlpaaltje naar mijlpaaltje. vrijdag 24 (legaal levensvatbaar) dan 28 (levensvatbaar met een redelijke kans) dan 32 (alweer een stuk beter), 35 (joechei, al een hele goede kans) en 37 (hiep hoi! het mag
). ik verwacht niet dat ik de 40 haal, hopelijk wel de 37!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |