Dan vertrek je toch gewoon 's avonds?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:35 schreef Rave_NL het volgende:
HEUJ!
MORGEN EINDELIJK WEER WERKEN!![]()
![]()
![]()
Lekker om kwart voor 6 uit mn nest om vervolgens in de pleurisvrieskou een decimeter aan ijs van mn ruiten af te krabben!!~!![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb hele vreemde verhalen gehoord..quote:Op maandag 4 januari 2010 17:21 schreef cw2cu het volgende:
Op het randje om me op te geven voor nogmaals een lichting Curacao.. twijfel twijfel..
ik pm je morgen welquote:Op maandag 4 januari 2010 19:01 schreef cw2cu het volgende:
vreemde verhalen? vertel vertel
welkom, en u is?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:49 schreef Braamyo het volgende:
Zo net weer de eerste dag nadet achter de rug, kom ik na ruim 4 uur reizen, waarvan een uur op een fiets door de vrieskou, dankjewel NS, dan eindelijk aan op de kazerne...
Nu weet ik niet hoe julie eerste dag was maar na zo'n reis hoopte ik toch iets nuttigs te gaan doen, en jahoor, weer een komplete dag apel staan en niks doen. Administratief noemen ze dat dan, leuk zo.
okey dit filmpje is wel echt coowl,quote:
Hahah ja lachen, zag ik een tijdje geleden al op IMDb. "Continue to wait for further orders."quote:
Heb je die ook digitaal?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:09 schreef RonaldV het volgende:
Vroeger was het vergelijkbaar met sectie stiekum, Bandbox bestond officieel niet, het was een navigatiestation. Toen ik daar incheckte kregen we de order dat wel alleen maar mochten vertellen dat we bij de luchtmacht werkten. Pas na het omvallen van de muur werd dat versoepeld. Maar afgezien van wat fotos die door Defensie Voorlichting en Werving zijn gemaakt (waar ik op sta) heb ik geen fotos uit mijn periode daar. Fototoestellen waren ten strengste verboden. Ter compensatie maakten we ze dus maar in het buitenland.
Nee, ze hangen aan de muur. Maar de Sectie Luchtmacht historie moet ze nog wel hebben volgens mij, samen met wat videos.quote:
Mascara, oogschaduw etc..quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:22 schreef Rave_NL het volgende:
nou niet al te fancy, maar nodig.
[ afbeelding ]
De snugpak sleeka ELITE. uitleg onnodig.
[ afbeelding ]
een nieuwe daysack met geintegreerde camelbak
(de scheuren in mijn snugpak werden toch echt te groot)
[ afbeelding ]
Omdat ik geen zin heb om mn eigen bij elkaar te schrapen
[ afbeelding ]
Stappenteller, omdat er misschien weer sprake is om naar de jungle te gaan
En nog wat kleine dingetjes, zoals een onbreekbare spiegel enzo
quote:
Muah, ik schijt balen als ik hard routine moet draaien achter vijandelijke linies met uitgelopen mascaraquote:
ik stond godverrr in de file!quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Braamyo het volgende:
lekker dan, vandaag de regio cross loop te oirschot, 30 deelnemers waarvan 7 KCT, kwam ik als 3de over de eindstreep
En? Leef je nog?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef Erasmo het volgende:
Morgen naar de andere kant van het land, in een 2CV![]()
* Erasmo doet toch maar zijn coleman in de kofferbak
Zijn jullie bij dat befaamde korps zo beroerd uitgerust dat je het niet redt met spulletjes van de baas?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:22 schreef Rave_NL het volgende:
nou niet al te fancy, maar nodig.
[ afbeelding ]
De snugpak sleeka ELITE. uitleg onnodig.
[ afbeelding ]
een nieuwe daysack met geintegreerde camelbak
(de scheuren in mijn snugpak werden toch echt te groot)
[ afbeelding ]
Omdat ik geen zin heb om mn eigen bij elkaar te schrapen
[ afbeelding ]
Stappenteller, omdat er misschien weer sprake is om naar de jungle te gaan
En nog wat kleine dingetjes, zoals een onbreekbare spiegel enzo
Of is men zo verwend dat ze denken dat ze het niet redden met spul van de baas? Kom op... het enige wat ik voor A'stan gekocht heb was een tondeuse. Met de rest kon ik mij prima redden, misschien komt dat ook omdat ik nog in het "effen groen" ben opgeleid. Dat er een aantal dingen handig zijn kan ik mij in vinden, maar dat ze noodzakelijk zijn vind ik nonsens.quote:
Even kijken, als ik snurk op de kazerne dan is dat in een oud afgekeurd gebouw op een te kleine overbevolkte kazerne waar het enige gebouw dat niet hopeloos verouderd is ook is afgekeurd. Wij hebben constant tekort aan alles en nooit genoeg aan iets. Maar toch weten we elke keer weer boven de verwachting uit te stijgen. Of het nou zelfgefabriceerde 'ringmount'-palets waren in Irak, of de compagnie die met terug is uit afghanistan en in hun eentje meer patrouilles hebben gelopen en meer succes heeft geboekt dan de complete taskforce voor hun.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn jullie bij dat befaamde korps zo beroerd uitgerust dat je het niet redt met spulletjes van de baas?
ik zie nergens het woord noodzakelijk staan, maarja, die nieuwe daysack vind ik wel noodzakelijk, aangezien de baas mij geen daysack verstrekt, maar alleen een 120l crusader, mijn eigen 30l daysack is door overmatig gebruik verslagen tot de gaten er in zitten, dus ja, dan vind ik het noodzakelijk ja, dat ik mijn eigen spullen vervang.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of is men zo verwend dat ze denken dat ze het niet redden met spul van de baas? Kom op... het enige wat ik voor A'stan gekocht heb was een tondeuse. Met de rest kon ik mij prima redden, misschien komt dat ook omdat ik nog in het "effen groen" ben opgeleid. Dat er een aantal dingen handig zijn kan ik mij in vinden, maar dat ze noodzakelijk zijn vind ik nonsens.
Acceptabele prijzen bij Paresto!?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:45 schreef Rave_NL het volgende:
Voordeel van onze kazerne is wel dat door de verouderde keuken Paresto het niet wilt overnemen. En daardoor zijn wij volgens mij de enigste kazerne in NL waar de prijzen nog acceptabel zijn..
Lees mijn post nog eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Acceptabele prijzen bij Paresto!?Dan kom ik toch eens op jouw kazerne eten.
Het was ook te mooi om waar te zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens.
En dit keer goed...
Jaja...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:42 schreef Rave_NL het volgende:
Even kijken, als ik snurk op de kazerne dan is dat in een oud afgekeurd gebouw op een te kleine overbevolkte kazerne waar het enige gebouw dat niet hopeloos verouderd is ook is afgekeurd. Wij hebben constant tekort aan alles en nooit genoeg aan iets. Maar toch weten we elke keer weer boven de verwachting uit te stijgen. Of het nou zelfgefabriceerde 'ringmount'-palets waren in Irak, of de compagnie die met terug is uit afghanistan en in hun eentje meer patrouilles hebben gelopen en meer succes heeft geboekt dan de complete taskforce voor hun.
Om generation kill aan te halen, waarom wij altijd moeten improviseren:
" To Keep us angry. If Marines could get what they needed when they needed it we would be happy and wouldn't ready to kill people all of the time. The Marine Corps is like America's Pitbull. They beat us, mistreat us and every once in awhile, they let us out to attack someone."
Ik heb er verder ook geen moeite mee, als jij van mening bent dat je daardoor je taak beter kunt uitvoeren ga vooral je gang. Ik zie alleen de laatste tijd steeds meer lui er als een wandelende kermisattractie uitzien omdat het eea "handy" is... Ze lopen dan met dusdanig veel rommel op hun lichaam dat ze amper in staat zijn om munitie en wapen mee te sjouwen, maar het ziet er wel peppie uit...quote:ik zie nergens het woord noodzakelijk staan, maarja, die nieuwe daysack vind ik wel noodzakelijk, aangezien de baas mij geen daysack verstrekt, maar alleen een 120l crusader, mijn eigen 30l daysack is door overmatig gebruik verslagen tot de gaten er in zitten, dus ja, dan vind ik het noodzakelijk ja, dat ik mijn eigen spullen vervang.
En ja, ik weet dondersgoed wat je met de spullen van de baas kan doen, aangezien ik bij een jungle-/artic-/berg- of andere extreme training alleen met de spullen van de baas mag werken en het te verduren krijgt als je het laf doet. Maar nu ik steeds meer ervaren word en alleen dingen koop die echt een meerwaarde hebben, en waar de spullen van de baas tekort schieten ben ik bereid tot aankoop. Niet omdat dat peppy spulletje toevallig het mooiste glimt.
Gelukkig zijn de tijden veranderd en denkt de baas ook een beetje modern. Ik heb nog meegemaakt dat je het gewoon moest doen met het spul van de baas. De meest trieste vond ik nog wel dat het niet toegestaan was om een noors shirt te dragen... Nee, wij hadden ook een shirt met lange mouwen, die moest aan en je hals bedekte je dan maar met je collshawl en de wollen muts was ook een no-go, je deed je pet konijn maar op je wrat.quote:En ja, het enige laffe item wat er mijns inziens tussen zit is die laffe top. Maar ik vind de warme top die de baas verstrekt ontoereikend voor de taken die ik uitvoer en de situaties waarin ik mij bevind. Dat wil niet zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om het laf te doen, maar als ik het mijzelf makkelijker/beter kan maken door in mijn eigen uitrusting te investeren, dan zal ik dat zeker ook niet laten...
Hulde voor dit betoogquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja...
[..]
Ik heb er verder ook geen moeite mee, als jij van mening bent dat je daardoor je taak beter kunt uitvoeren ga vooral je gang. Ik zie alleen de laatste tijd steeds meer lui er als een wandelende kermisattractie uitzien omdat het eea "handy" is... Ze lopen dan met dusdanig veel rommel op hun lichaam dat ze amper in staat zijn om munitie en wapen mee te sjouwen, maar het ziet er wel peppie uit...![]()
[..]
Gelukkig zijn de tijden veranderd en denkt de baas ook een beetje modern. Ik heb nog meegemaakt dat je het gewoon moest doen met het spul van de baas. De meest trieste vond ik nog wel dat het niet toegestaan was om een noors shirt te dragen... Nee, wij hadden ook een shirt met lange mouwen, die moest aan en je hals bedekte je dan maar met je collshawl en de wollen muts was ook een no-go, je deed je pet konijn maar op je wrat.
Nogmaals, ik heb er weinig moeite mee dat men het zichzelf makkelijker maakt, maar nu de teugels wat gevierd zijn gaan sommigen echt overdrijven met allemaal flauwekul. De ene heeft een nog stoerdere zaklamp dan de andere, horloges zijn complete weerstations geworden, op tijd komen lukt ze dan weer niet. De een heeft nog een mooiere GPS dan de ander en nog weten ze niet waar ze zitten, natuurlijk moeten er serieuze messen aan het opsvest hangen, ze kunnen er nog geen kip mee slachten of een vis fileren maar toch. Net zoals een collega van mij die een Leatherman maar kut vond, want hij had een SOG ofzo... Ja want daar zat een uitsparing in om slagpijpjes aan vuurkoord te kunnen klemmen...Uhm, waar zat jij ook alweer bij? Bij de verbindingen hoezo? Oh, wat ga je dan met die stoere tang doen? RJ45 stekkers aan je UTP kabel knijpen ofzo? Mompel, nee, maar misschien....
Ik was al bijna bang dat ik als enige zo dacht... maar het zal wel komen omdat onze lichtingen vrij dicht bijelkaar lagen (92-8 ofzo was jij toch?)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Hulde voor dit betoog![]()
Ben het ook volledig met je eens!!!
Hehe jij bent zeker niet de enige.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was al bijna bang dat ik als enige zo dacht... maar het zal wel komen omdat onze lichtingen vrij dicht bijelkaar lagen (92-8 ofzo was jij toch?)
Maar het is tegenwoordig toch ook zo. Kijk eens wat voor mooie 38 leds schijnt kilometers ver super fel licht lamp ik hier heb? Dat is mooi knul, zit er ook een rood filter bij?... niet??? Nou doe eens aan dan, dat wil ik zien. Okee, spullen pakken en verkassen, we zijn onderkend.
Dat dus, met de kanttekening dat ik persoonlijk niet veel moeite heb met zaken die echt het verschil maken. Echter lijkt er tegenwoordig wel een wedstrijd verpissen aan de gang binnen defensie vwb "laffe" spullen. Zelfs nu het KPU bedrijf een aantal zaken in het assortiment heeft zitten waar vraag naar was gaat men nog op eigen houtje allerlei onzin aankopen doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Later na 1994 (Na uitzending) werd het wat laffer, men mocht wat meer eigen aanschaf kopen. Goretex jassen etc.
Er ontstond een wildgroei aan eigen materiaal en er was op oefening nauwelijks meer sprake van eenheid van teneu. Kwam mede doordat velen van de eerste lichting hun 2 jaar BBT contract niet meer verlengden en civiel gingen. Nieuwe gasten kwamen binnen en de opleiding werd soepeler.
Het verval naar laffe zaakjes was begonnen.
In de jaren 1991 t/m 1994 heb ik niets aangeschaft.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, met de kanttekening dat ik persoonlijk niet veel moeite heb met zaken die echt het verschil maken. Echter lijkt er tegenwoordig wel een wedstrijd verpissen aan de gang binnen defensie vwb "laffe" spullen. Zelfs nu het KPU bedrijf een aantal zaken in het assortiment heeft zitten waar vraag naar was gaat men nog op eigen houtje allerlei onzin aankopen doen.
ik ben overigens van 93-4
FF denken wat ik allemaal heb aangeschaft in de loop der jaren... 1 paar Meindels... oh, dat was het alweer. De rest wat handig was kreeg je uiteindelijk toch wel middels kerstpakketten en allerlei andere curieuze oplossingen. Heb ik die rommel gebruikt? Amper... het enige wat ik zo nu en dan gebruikt heb was die klapkut, maar ik hou niet van die halfbakken bakjes koffie, doe mij maar een halve liter in de stalen mok.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In de jaren 1991 t/m 1994 heb ik niets aangeschaft.
Later wel wat kleine zaken zoals die Coleman Peak1 brander. Maar dat mocht ook wel want dat esbit kwam mij de strot uit. Ook een SOG Multitool, een aasgier-mokje, een head-light met wit en rood licht (15 gulden toen), en een paar goede boots voor waterachtig terrein in een US PX shop.
Verder niets.
Een oud-Commando bij ons wilde niet dat wij zelf ons op kosten zouden jagen en vanuit de Cie-kas kreeg hij wat geld om voor de gehele Cie een Combat Survival Kit in elkaar te zetten. De plastic doorsjes kwamen van een mob-complex. Voor vrijwel niks dus een goed hanteerbaar CSK.
IK heb het hier (in Brazilië nog steeds). Dat doorsje dan. Zal morgen eens kijken wat er allemaal inzit.
Er is niks mis met het aanschaffen van kleine zaken. Echter moet het wel functioneel zijn en de eenheid van tenue niet duidelijk verstoren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
FF denken wat ik allemaal heb aangeschaft in de loop der jaren... 1 paar Meindels... oh, dat was het alweer. De rest wat handig was kreeg je uiteindelijk toch wel middels kerstpakketten en allerlei andere curieuze oplossingen. Heb ik die rommel gebruikt? Amper... het enige wat ik zo nu en dan gebruikt heb was die klapkut, maar ik hou niet van die halfbakken bakjes koffie, doe mij maar een halve liter in de stalen mok.
Ha ja die ken ik wel. Wij kregen die standaard op Volkel uitgereikt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef RonaldV het volgende:
Het enige wat ik destijds privé heb aangeschaft was dat groene regenjack dat ze bij de GRO hadden (ER weet wel wat ik bedoel). Die was alleen voor GRO personeel, maar ik vond ze reuzehandig. Zo handig zelfs dat ik hem nog steeds heb en gebruik. Het grappige deed zich voor dat het een KLu-artikel was, maar omdat ik hem niet organiek had gekregen mocht ik hem niet dragen.Alsof ik daar naar luisterde... Ik heb ze gedragen tot de olijfgroene pakken bij ons verdwenen (en dat was ergens eind 1996, begin 1997).
Precies.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er is niks mis met het aanschaffen van kleine zaken. Echter moet het wel functioneel zijn en de eenheid van tenue niet duidelijk verstoren.
Met de militairen van vandaag, niet de oude garde, heb ik het idee dat ze het doen om elkaar af te troeven. Zo van "kijk mij eens wat voor peppie spul ik weer gekocht heb".
Leuk ook btw, in een peloton kopen 5 man een GPS, wat heb je daaraan? De ene GPS zegt dit, de ander dat.
Leuk als je zelf op tracking gaat, maar meer ook niet.
Ik kwam toevallig bij een opruimactie mijn eerste klapkut weer tegen... Het zand wat erin zat kwam volgens mij nog van Stroese Zand... Ook zo'n lekker oefenterreintje waar jij vast wel ervaring mee hebt, 1 schep eruit en 3 erin.quote:Ach die klapkut kostte niet meer dan 3 gulden, en heb het veel gebruikt.
Meestal lepelde ik die blikken koud naar binnen. En als het echt koud was dan warmde ik dat op met esbit, dat ging net zo goed.quote:Heb jij wel steeds die esbit blokjes gebruikt btw?
Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef RonaldV het volgende:
Het enige wat ik destijds privé heb aangeschaft was dat groene regenjack dat ze bij de GRO hadden (ER weet wel wat ik bedoel). Die was alleen voor GRO personeel, maar ik vond ze reuzehandig. Zo handig zelfs dat ik hem nog steeds heb en gebruik. Het grappige deed zich voor dat het een KLu-artikel was, maar omdat ik hem niet organiek had gekregen mocht ik hem niet dragen.Alsof ik daar naar luisterde... Ik heb ze gedragen tot de olijfgroene pakken bij ons verdwenen (en dat was ergens eind 1996, begin 1997).
Ik ontdekte dat ik een RWW-broek 'over' had toen ik mijn PSU ging inleveren. Die ligt dus nog steeds hier. Heel handig als je gaat fotograferen op plekken waar het niet al te warm is. Een stel kisten bleef ook over, en die gebruik ik ook nog steeds. Ik moet wel zeggen dat die vergelken met het moderne schoeisel wel een stuk minder comfortabel zitten, maar daar staat tegenover dat ik nog eens ergens een goeie schop tegen kan geven, en dat is ook wat waard.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.
What the....???quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:36 schreef RonaldV het volgende:
Grinnik. Made in the Peoples Republic of China.![]()
Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Remco026 het volgende:
Vooral bij het Colua waar de kans op uitzending zo enorm groot is, niet dus, is het erg handig.
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Ik kwam toevallig bij een opruimactie mijn eerste klapkut weer tegen... Het zand wat erin zat kwam volgens mij nog van Stroese Zand... Ook zo'n lekker oefenterreintje waar jij vast wel ervaring mee hebt, 1 schep eruit en 3 erin.
[..]
Meestal lepelde ik die blikken koud naar binnen. En als het echt koud was dan warmde ik dat op met esbit, dat ging net zo goed.
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.
Jammer of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
Aan sambal vaak geen gebrek idd!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.
Koud eten in warm weer ok. Maar veelal gingen wij ook in de winter in de vrieskou op oefening, dus iets warms in de mik hebben was toch wel erg aangenaam.
Mijn Peak1 heeft zijn nut bewezen.
Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.quote:Ik weet niet of die brandertjes nu standaard bij de uitrusting behoren.
Die Peak1 brandde op bijna alles behalve diesel.
K, heb je sinds vandaag een nieuwe baas of ben je van die andere club?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef Remco026 het volgende:
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
Ach ik heb geleerd tijdens mijn dienstplicht om die pukkel te gebruiken incl berelul voor je borstquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aan sambal vaak geen gebrek idd!Maar idd, 's winters op oefening dan warmde ik het eten ook op. Echter vond ik esbit wat makkelijker mee te nemen... Waar moest je je brander nou instoppen in eerst je pukkel die al schandalig vol zat door die kolere regencape en later dat zielige rugzakje. Jullie bij lmb hadden natuurlijk wat meer ruimte in de Berghaus.
[..]
Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.
Commando-overdracht 13.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:59 schreef Remco026 het volgende:
Ik zit in Duitsland dus heb geen idee wat er op de Peel aan de hand is, dus... wie heeft er een nieuwe baas?
En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
Nee ik ben van de betere club (lees: 11 luverdbt KAIMANA)
Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
Nee ik ben van de betere club (lees: 11 luverdbt KAIMANA)
Samarinda.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"
De enige die niet onder de COLUA vallen.
A iddquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Samarinda.
Allemaal manpad geknutsel...
Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezienCommandant kazerne Kreta heeft die nacht nog op hoge poten de Nederlandse LSO gebeld omdat hij wakker gezongen was!
Dat domme gesjouw met die stinger... Gewoon op een vtg met een datalinkje (radarbeeld).quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
A idd![]()
Manpad geknutsel? Leg uit
Gaat vast lukken! Ik ben iig wel weer van de partij. Voor de 10e keer ofzo naar Kreta, ik heb dat eiland nu wel een beetje gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.
Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat domme gesjouw met die stinger... Gewoon op een vtg met een datalinkje (radarbeeld).
De Stinger is ook een goed wapen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.
lolquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Erasmo het volgende:
Die Peak One is echt een bazending, heb hem een week terug toch maar ff in de auto gelegd met wat blikken soep en bonen
2007 of 2008, ik weet het niet zeker. Dat krijg je als je daar 3X per jaar zit...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:39 schreef Remco026 het volgende:
Het filmpje ken ik, is volgens mij van 2007 toch?
Ik kan nog geen filmpjes vinden van fenneks in actie, alle filmpjes op youtube die iets met een fennek SWP te maken hebben laten niet meer zien dan een ronddraaiende toren
hehehe ff parkeren naast een tankstation en daar je prakkie opwarmen op de peak1 hehehe.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als ik tot na middernacht in de file moet staan heb ik tenminste warme prak
Ik niet iig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heeft er hier iemand ook wel eens die echte noodrantsoenen gegeten? Die witte repen?
Zat bij ons in de opleiding. Echt niet te vreten. Droog, geen smaak, niks lekkers aan.quote:
Ik ga wel bij de vrachtwagens staanquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe ff parkeren naast een tankstation en daar je prakkie opwarmen op de peak1 hehehe.
Ik zie het al helemaal voor me. Die nukubu s zullen je voor gek verklaren.
Gezellig samen met de Polen je kostje bakken!quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ga wel bij de vrachtwagens staan![]()
Ik ken wel de maaltijdrepen, van bruine chocola. En ik heb ze wel gegeten ook. Ze zouden een complete maaltijd vervangen was me gezegd. Nou had ik op oefening tijdens de opleiding altijd genoeg te bikken, dus die repen blevenstandaar dover, en die nam ik dus mee naar huisquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heeft er hier iemand ook wel eens die echte noodrantsoenen gegeten? Die witte repen?
Geen idee wat er allemaal in zat. Chocola, dat sowieso. Ze smaakten ook echt naar pure chocola, alleen zaten er belachelijk veel caloriën in.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:12 schreef Erasmo het volgende:
Wat moet ik me bij die repen voorstellen, boter een suiker met een flinke hap conserveermiddelen?
KMar heeft t bonnenboekje geen stappentellerquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Belachelijk veel energie is goed in het veld
Kut ik moet mijn bonnenboekje van het kerstpakket nog inwisselen
Hebben de kl/klu/kmar-ers hier ook een stappenteller en een bonnenboekje gekregen?
Dat zegt dan wel weer genoeg over de KMarquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:21 schreef Esses het volgende:
[..]
KMar heeft t bonnenboekje geen stappenteller
Whahaha bonnenboekje klonk idd erg foutquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat zegt dan wel weer genoeg over de KMar![]()
Hier maar een sapcentrifuge besteld
Nope, een sporttas met t embleem van 101cisbat dr op, n grote handdoek(1,80m) met t embleem dr op en verder t gebruikelijke eten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Belachelijk veel energie is goed in het veld
Kut ik moet mijn bonnenboekje van het kerstpakket nog inwisselen
Hebben de kl/klu/kmar-ers hier ook een stappenteller en een bonnenboekje gekregen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |