Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef RonaldV het volgende:
Het enige wat ik destijds privé heb aangeschaft was dat groene regenjack dat ze bij de GRO hadden (ER weet wel wat ik bedoel). Die was alleen voor GRO personeel, maar ik vond ze reuzehandig. Zo handig zelfs dat ik hem nog steeds heb en gebruik. Het grappige deed zich voor dat het een KLu-artikel was, maar omdat ik hem niet organiek had gekregen mocht ik hem niet dragen.Alsof ik daar naar luisterde... Ik heb ze gedragen tot de olijfgroene pakken bij ons verdwenen (en dat was ergens eind 1996, begin 1997).
Ik ontdekte dat ik een RWW-broek 'over' had toen ik mijn PSU ging inleveren. Die ligt dus nog steeds hier. Heel handig als je gaat fotograferen op plekken waar het niet al te warm is. Een stel kisten bleef ook over, en die gebruik ik ook nog steeds. Ik moet wel zeggen dat die vergelken met het moderne schoeisel wel een stuk minder comfortabel zitten, maar daar staat tegenover dat ik nog eens ergens een goeie schop tegen kan geven, en dat is ook wat waard.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.
What the....???quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:36 schreef RonaldV het volgende:
Grinnik. Made in the Peoples Republic of China.![]()
Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Remco026 het volgende:
Vooral bij het Colua waar de kans op uitzending zo enorm groot is, niet dus, is het erg handig.
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Ik kwam toevallig bij een opruimactie mijn eerste klapkut weer tegen... Het zand wat erin zat kwam volgens mij nog van Stroese Zand... Ook zo'n lekker oefenterreintje waar jij vast wel ervaring mee hebt, 1 schep eruit en 3 erin.
[..]
Meestal lepelde ik die blikken koud naar binnen. En als het echt koud was dan warmde ik dat op met esbit, dat ging net zo goed.
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.
Jammer of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
Aan sambal vaak geen gebrek idd!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.
Koud eten in warm weer ok. Maar veelal gingen wij ook in de winter in de vrieskou op oefening, dus iets warms in de mik hebben was toch wel erg aangenaam.
Mijn Peak1 heeft zijn nut bewezen.
Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.quote:Ik weet niet of die brandertjes nu standaard bij de uitrusting behoren.
Die Peak1 brandde op bijna alles behalve diesel.
K, heb je sinds vandaag een nieuwe baas of ben je van die andere club?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef Remco026 het volgende:
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
Ach ik heb geleerd tijdens mijn dienstplicht om die pukkel te gebruiken incl berelul voor je borstquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aan sambal vaak geen gebrek idd!Maar idd, 's winters op oefening dan warmde ik het eten ook op. Echter vond ik esbit wat makkelijker mee te nemen... Waar moest je je brander nou instoppen in eerst je pukkel die al schandalig vol zat door die kolere regencape en later dat zielige rugzakje. Jullie bij lmb hadden natuurlijk wat meer ruimte in de Berghaus.
[..]
Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.
Commando-overdracht 13.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:59 schreef Remco026 het volgende:
Ik zit in Duitsland dus heb geen idee wat er op de Peel aan de hand is, dus... wie heeft er een nieuwe baas?
En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
Nee ik ben van de betere club (lees: 11 luverdbt KAIMANA)
Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
Nee ik ben van de betere club (lees: 11 luverdbt KAIMANA)
Samarinda.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"
De enige die niet onder de COLUA vallen.
A iddquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Samarinda.
Allemaal manpad geknutsel...
Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezienCommandant kazerne Kreta heeft die nacht nog op hoge poten de Nederlandse LSO gebeld omdat hij wakker gezongen was!
Dat domme gesjouw met die stinger... Gewoon op een vtg met een datalinkje (radarbeeld).quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
A idd![]()
Manpad geknutsel? Leg uit
Gaat vast lukken! Ik ben iig wel weer van de partij. Voor de 10e keer ofzo naar Kreta, ik heb dat eiland nu wel een beetje gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.
Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat domme gesjouw met die stinger... Gewoon op een vtg met een datalinkje (radarbeeld).
De Stinger is ook een goed wapen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |