abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:35:53 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76739783
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:15 schreef RonaldV het volgende:
Het enige wat ik destijds privé heb aangeschaft was dat groene regenjack dat ze bij de GRO hadden (ER weet wel wat ik bedoel). Die was alleen voor GRO personeel, maar ik vond ze reuzehandig. Zo handig zelfs dat ik hem nog steeds heb en gebruik. Het grappige deed zich voor dat het een KLu-artikel was, maar omdat ik hem niet organiek had gekregen mocht ik hem niet dragen. Alsof ik daar naar luisterde... Ik heb ze gedragen tot de olijfgroene pakken bij ons verdwenen (en dat was ergens eind 1996, begin 1997).
Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:40:00 #77
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76739964
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik het "groene regenpak" niet achterover gedrukt heb destijds.
Ik ontdekte dat ik een RWW-broek 'over' had toen ik mijn PSU ging inleveren. Die ligt dus nog steeds hier. Heel handig als je gaat fotograferen op plekken waar het niet al te warm is. Een stel kisten bleef ook over, en die gebruik ik ook nog steeds. Ik moet wel zeggen dat die vergelken met het moderne schoeisel wel een stuk minder comfortabel zitten, maar daar staat tegenover dat ik nog eens ergens een goeie schop tegen kan geven, en dat is ook wat waard.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:45:43 #78
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76740257
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:36 schreef RonaldV het volgende:
Grinnik. Made in the Peoples Republic of China.

What the....???
pi_76764902
Enige eigen aanschaf die ik nu heb is een snugpakje, een hoofdlampje en een gasbrandertje. Nou zijn er best leuke spulletjes te krijgen, zoals GPS en rare richtmiddelen voor op je buks, maar ik heb zoiets van wat moet ik er mee. GPS: ja heel leuk, maar je kunt ook gewoon even een kaartstudie plegen. Als je een GPS nodig hebt, krijg je wel een plugger mee.

Rare richtmiddelen: Geweldig werkt perfect, nu kun je je losse patronen nog beter wegschieten. Vooral bij het Colua waar de kans op uitzending zo enorm groot is, niet dus, is het erg handig.

en zo zijn er wel meer dingen.

Van het snugpakje zou je kunnen zeggen: ja en je bontje dan? Klopt die is ook heel warm, maar een snugpakje is veel makkelijker mee te nemen, die kun je veel kleiner maken, waardoor er meer in je tas past.
pi_76769247
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Remco026 het volgende:
Vooral bij het Colua waar de kans op uitzending zo enorm groot is, niet dus, is het erg handig.
Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:46:26 #81
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76770695
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies.
[..]

Ik kwam toevallig bij een opruimactie mijn eerste klapkut weer tegen... Het zand wat erin zat kwam volgens mij nog van Stroese Zand... Ook zo'n lekker oefenterreintje waar jij vast wel ervaring mee hebt, 1 schep eruit en 3 erin.
[..]

Meestal lepelde ik die blikken koud naar binnen. En als het echt koud was dan warmde ik dat op met esbit, dat ging net zo goed.
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.
Koud eten in warm weer ok. Maar veelal gingen wij ook in de winter in de vrieskou op oefening, dus iets warms in de mik hebben was toch wel erg aangenaam.
Mijn Peak1 heeft zijn nut bewezen.

Ik weet niet of die brandertjes nu standaard bij de uitrusting behoren.
Die Peak1 brandde op bijna alles behalve diesel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76770744
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze zoeken nog volk voor PSE13, ook kannoniers/kpl's begreep ik. Misschien kun je jezelf als vrijwilliger opgeven.
Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:50:30 #83
110987 ErwinRommel
pi_76770809
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Al gedaan, maar er is al besloten wie er gaan en ik zit er niet bij.
Jammer of niet?
pi_76770875
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Om die blikken struijk wat smaakvoller te maken had ik altijd een plastic busje sambal mee.
Koud eten in warm weer ok. Maar veelal gingen wij ook in de winter in de vrieskou op oefening, dus iets warms in de mik hebben was toch wel erg aangenaam.
Mijn Peak1 heeft zijn nut bewezen.
Aan sambal vaak geen gebrek idd! Maar idd, 's winters op oefening dan warmde ik het eten ook op. Echter vond ik esbit wat makkelijker mee te nemen... Waar moest je je brander nou instoppen in eerst je pukkel die al schandalig vol zat door die kolere regencape en later dat zielige rugzakje. Jullie bij lmb hadden natuurlijk wat meer ruimte in de Berghaus.
quote:
Ik weet niet of die brandertjes nu standaard bij de uitrusting behoren.
Die Peak1 brandde op bijna alles behalve diesel.
Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.
pi_76771099
Ik zit in Duitsland dus heb geen idee wat er op de Peel aan de hand is, dus... wie heeft er een nieuwe baas?
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:59:33 #87
110987 ErwinRommel
pi_76771106
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aan sambal vaak geen gebrek idd! Maar idd, 's winters op oefening dan warmde ik het eten ook op. Echter vond ik esbit wat makkelijker mee te nemen... Waar moest je je brander nou instoppen in eerst je pukkel die al schandalig vol zat door die kolere regencape en later dat zielige rugzakje. Jullie bij lmb hadden natuurlijk wat meer ruimte in de Berghaus.
[..]

Ze werden standaard verstrekt als je op uitzending moest. Maar dat is niet meer.
Ach ik heb geleerd tijdens mijn dienstplicht om die pukkel te gebruiken incl berelul voor je borst
Idd bij LMB kregen wij idd al in het begin die mooie Berghaus met day-packs. Brandertje ging in de daypack en klaar was je. Genoeg ruimte in die Berghaus dus. Het kader wist dat ook en mochten dus wel mooi 40kg meezeulen. Ons kader echter liep dan ook wel weer consequent mee met 40KG.

Esbit had ik gebruikt tot 1994. Dus al 2 jaar erop zittende was ik het echt zat.
Ohh ja, ipv mestins droeg ik een steelpannetje met me mee.
pi_76771260
Nee ik ben van de betere club (lees: 11 luverdbt KAIMANA )
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:06:13 #90
110987 ErwinRommel
pi_76771325
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"

De enige die niet onder de COLUA vallen.
pi_76771361
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Remco026 het volgende:
Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezien Commandant kazerne Kreta heeft die nacht nog op hoge poten de Nederlandse LSO gebeld omdat hij wakker gezongen was!
pi_76771452
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En de beste is 11 Luchtverdedigingscompagnie 'Samarinde"

De enige die niet onder de COLUA vallen.
Samarinda.

Allemaal manpad geknutsel...
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:12:31 #93
110987 ErwinRommel
pi_76771551
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Samarinda.

Allemaal manpad geknutsel...
A idd

Manpad geknutsel? Leg uit
pi_76771663
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Whehehehe. Btw, je bent niet meegeweest naar Kreta toch vorig jaar? Maar je hebt de filmpjes vast wel gezien Commandant kazerne Kreta heeft die nacht nog op hoge poten de Nederlandse LSO gebeld omdat hij wakker gezongen was!
Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.
pi_76772005
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Ik ben pas april vorig jaar paraat gekomen dus Kreta heeft er voor mij nog niet ingezeten, ik zet mijn hoop op dit jaar, anders ga ik het als schutter niet meer meemaken.
Gaat vast lukken! Ik ben iig wel weer van de partij. Voor de 10e keer ofzo naar Kreta, ik heb dat eiland nu wel een beetje gezien
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:29:16 #97
110987 ErwinRommel
pi_76772201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat domme gesjouw met die stinger... Gewoon op een vtg met een datalinkje (radarbeeld).
Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.
pi_76772489
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dom doorbeuken idd ja. Maar zij hebben nu ook de beschikking, toen ook al waren het verlengde Laro's, over voertuigen. Datalinkje idd weer niet nee. Maar trefzeker zelfs zonder dat zijn ze weer wel.
De Stinger is ook een goed wapen.

pi_76772592
Het filmpje ken ik, is volgens mij van 2007 toch?
Ik kan nog geen filmpjes vinden van fenneks in actie, alle filmpjes op youtube die iets met een fennek SWP te maken hebben laten niet meer zien dan een ronddraaiende toren
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:40:15 #100
110987 ErwinRommel
pi_76772625
Heeft er hier iemand ook wel eens die echte noodrantsoenen gegeten? Die witte repen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')