Thnx, ja zo zal het idd wel zijnquote:Op maandag 11 januari 2010 18:49 schreef Florette het volgende:
Ik snap wat je bedoelt geloof ik.
Je staat een 6,2 voor Grondslagen dus die hoef je NIET te herkansen. Alleen Rechtsgeschiedenis op 18 januari dus.
Daar kun je dan een maximaal 4,0 voor halen lees ik net, niet hoger (wat kut!!!!!), maar jij hebt genoeg aan een 4 want dan sta je net voldoende voor je hele vak en haal je het dus gewoon. Gewoon zorgen dat je een 4 haalt volgende week en dan kom alles goed.
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/quote:Op maandag 11 januari 2010 21:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Hinderlijk....in Leiden zit er altijd een fikse periode tussen tentamen en herkansing.
Wat ik wel laks vind, is dat ik nog geen informatie heb over het 2e semester. Ik heb wel een rooster, maar weet niet welke boeken/dictaten ik moet aanschaffen. En het zou op zich wel handig zijn als de essay-opdrachten al gepubliceerd waren op Blackboard, kan ik vast vooruitwerken.
Aan de andere kant is een paar weken niks ook heerlijk. De colleges beginnen pas weer in de week van 1 februari.
Jup, ik ken de e-studiegids. Maar de info daarin is erg beknopt, en vaak blijkt er toch andere literatuur voorgeschreven te zijn dan daarin vermeld staat. De informatie op Blackboard is wat dat aangaat erg uitgebreid, en daar zit ik dus op te wachten!quote:Op maandag 11 januari 2010 21:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/
Kan je doorklikken en misschien dat je dan bij de beschrijving van jouw vakken wel de literatuur vindt. Meestal staat het er wel bij.
Ah oke, nja bij mij heeft de info altijd gekloptquote:Op maandag 11 januari 2010 21:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jup, ik ken de e-studiegids. Maar de info daarin is erg beknopt, en vaak blijkt er toch andere literatuur voorgeschreven te zijn dan daarin vermeld staat. De informatie op Blackboard is wat dat aangaat erg uitgebreid, en daar zit ik dus op te wachten!
Vervelend...ik hoor ook weleens van studenten die aan andere uni's studeren dat zij vaak alleen een bepaalde tentamenperiode doorkrijgen, en niet de exacte dag en tijdstip van het tentamen. Ik weet dat altijd al minimaal 6 mnd van te voren. En dat is ook echt nodig ivm planning van mijn werk!!quote:Op maandag 11 januari 2010 21:26 schreef GDPP het volgende:
Ik heb nog niet eens het rooster voor het 2e semester, dus het kan erger.
Ik mail docenten wel eens als ik twijfel (ik probeer meestal vroeg boeken tweedehands te scoren maar loop dan het risico dat er op het laatste moment een nieuwe druk voorgeschreven wordt). Tot nu toe altijd netjes antwoord.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jup, ik ken de e-studiegids. Maar de info daarin is erg beknopt, en vaak blijkt er toch andere literatuur voorgeschreven te zijn dan daarin vermeld staat. De informatie op Blackboard is wat dat aangaat erg uitgebreid, en daar zit ik dus op te wachten!
Bij het enige multiple choice vak dat ik nog had, is er nog geen sleutel geplaatst en dat tentamen was 15 december.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:02 schreef aaipod het volgende:
Vandaag laatste tentamen gehad en in tegenstelling tot wat op het voorblad van het tentamen vermeld stond nog geen sleutel van het tentamen (MC) op Nestor/Blackboard of op het prikbord in de foyer van de faculteit, terwijl het tentamen al 3 uur officieel afgelopen is. Ik baal echt als een stekker. Ik vond het echt een rottentamen en heb er geen goed en geen slecht gevoel bij. Ik wil nu gewoon weten of ik klaar ben en 3 weken 'vakantie' heb of dat ik over 2 weken nog een keer een her kan gaan maken.
Ik begin steeds meer "schijt" te hebben aan de nieuwste voorgeschreven druk. Vaak is het alleen maar een beetje jurisprudentie dat is toegevoegd (relevante toevoegingen pik je wel op tijdens hoorcolleges ofzo) of een beetje een andere indeling. Helemaal veranderen de vakken goederenrecht, verbintenissenrecht...erfrecht etc...you name it....toch nooit.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik mail docenten wel eens als ik twijfel (ik probeer meestal vroeg boeken tweedehands te scoren maar loop dan het risico dat er op het laatste moment een nieuwe druk voorgeschreven wordt). Tot nu toe altijd netjes antwoord.
Ik heb wel een soort neiging om iets "compleet" te maken. Als een filmmaker vier goede films maakt, koop ik die hele slechte vijfde er ook wel bij zeg maar.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer "schijt" te hebben aan de nieuwste voorgeschreven druk. Vaak is het alleen maar een beetje jurisprudentie dat is toegevoegd (relevante toevoegingen pik je wel op tijdens hoorcolleges ofzo) of een beetje een andere indeling. Helemaal veranderen de vakken goederenrecht, verbintenissenrecht...erfrecht etc...you name it....toch nooit.
Soms geven de docenten ook zelf aan dat het voornamelijk redactionele wijzigingen zijn. Enfin, voor het vorige semester heb ik maar 1 boek gekocht (en het staat alweer online). De rest heb ik geleend van de bieb/vrienden of stond het online (De hele "Wegwijs-serie" voor belastingheffing staat online).
Ja de boeken voor de twee masters kosten me anders een sloot met geldquote:Op maandag 11 januari 2010 23:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb wel een soort neiging om iets "compleet" te maken. Als een filmmaker vier goede films maakt, koop ik die hele slechte vijfde er ook wel bij zeg maar.
Maar je hebt groot gelijk.
Da's netjes, 9 foutquote:Op maandag 11 januari 2010 21:54 schreef dreamzk het volgende:
Zo, dit tentamen ging echt goddelijk. Alleen door mijn roes een paar domme foutjes gemaakt waardoor ik 9 fouten heb gemaakt. Zoals gewoonlijk verbeter ik de antwoorden weer fout(moet dat mezelf echt afleren...). Voor nu ziet het eruit alsof ik dus alleen grondslagen moet gaan herkansen. En dat klote tentamen is al vrijdag dus morgen na het congres maar eens de bieb weer in duiken, al lang niet geweest
Als cadeautje voor mezelf net even Xbox live abonnementje gekochte zodat ik uiteindelijk call of duty 6 online kan spelen, perfect om je frustraties eruit te krijgen
Zo meteen nog eventjes de stad in, niet te laat aangezien ik morgen alweer vroeg op moet, maar eventjes na 12uur wakker zijn is ook alweer erg lang geleden
aha okeej.. ik denk veel te moeilijk.. Dank je wel!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een gekwalificeerd delict is eigenlijk niks meer een delict met een strafverzwarende bestanddeel. Voor diefstal staat maximaal 4 jaar, voor diefstal met braak (= strafverzwarende bestanddeel) staat 6 jaar.
Voor doodslag staat 15 jaar, voor doodslag met voorbedachte raad (= moord) staat levenslang. Moord onderscheidt zich van doodslag door het bestanddeel "met voorbedachte raad".
Ai, waar ging het mis?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Verdorie, ondernemingsrecht ging echt kut
Hij was veel moeilijker dan de oefententamens en er kwamen heul niet veel arresten in voor (terwijl je er 30 moest lerenquote:
Zie art. 41 E.v. Besluit Fiscale eenheid 2003. Fiscale eenheden hebben recht op vrijstelling (danwel verrekening: afhankelijk van de gekozen methode van voorkoming van dubbele belasting) op "buitenlandse winst". Dit kan dus ook voor winsten etc. voor het voegingstijdstip, na ontvoegingstijdstip etc. Lees de bepalingen maar door (volgens mij staat ook wel zoiets in de Wegwijs voor VPB/Internationaal belastingrecht)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:41 schreef aardappel het volgende:
Fiscalistenvrienden van me!
Is er een manier waarop de fiscale eenheid als methode ter voorkoming van internationale dubbele belastingen kan dienen?
Waardeloos is dat idd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hij was veel moeilijker dan de oefententamens en er kwamen heul niet veel arresten in voor (terwijl je er 30 moest leren).
Misschien dat Trinity er anders over denkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waardeloos is dat idd.Hopelijk houden ze daar rekening mee bij de normering.
En anders biedt dat mss mogelijkheden voor bij de nabespreking....
6.4 voor mij wat dus betekent dat mijn gemiddelde over grondslagen op een 5.3 uitkomt. Dus herkansing vrijdagquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:48 schreef Eva4Evah het volgende:
Oei ik heb echt keihard gefaald... heb een 3,2 voor rechtsgeschiedenisNaja, maandag herkansen.
In de bieb, ja?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
6.4 voor mij wat dus betekent dat mijn gemiddelde over grondslagen op een 5.3 uitkomt. Dus herkansing vrijdag
Enig voordeel is dat mijn leuke/geile werkgroep genote ook in de bieb zit voor herkansing dus heb ik leuk gezelschap
Geil in de zin van knap bedoel ikquote:
Ik weet dat zo 1-2-3 niet, maar het lijkt me inderdaad niet logisch....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:45 schreef Cortax het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)af-verkiezingen.html
De zaak Wilders is toch gestart door een art. 12-procedure? Ik meende dat daarna een bezwaarschriftprocedure tegen de dagvaarding niet mogelijk was?
Gek he, dat je het niet in 1 keer haalt?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Enig voordeel is dat mijn leuke/geile werkgroep genote ook in de bieb zit voor herkansing dus heb ik leuk gezelschap
Haha mischien is dat wel mijn onderbewustzijn die die herkansing wou zodat ik wat extra tijd met haar zou doorbrengenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gek he, dat je het niet in 1 keer haalt?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
6.4 voor mij wat dus betekent dat mijn gemiddelde over grondslagen op een 5.3 uitkomt. Dus herkansing vrijdag
Ik snap er ook vrij weinig van dus ik kan je daarmee niet verder helpenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:52 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]Succes met herkansen!
Weet jij trouwens of ik nu een 4 of een 5,5 moet halen? Op webct staat dat de reparatie 'voldoende' moet zijn, maar als ik een 4 haal, is mijn eindcijfer voldoende. Of moet ik nu per se een 5,5 halen? Ik vat het niet meer.
De oefententamens waren veel van hetzelfde en met foute antwoorden. Idd niet veel arresten, maar die had ik dan ook niet zo goed geleerd als de artikelen en de hoorcolleges/werkgroepen. Ik vond 'm wel aardig gaan, maar ik weet het niet zeker...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
Hij was veel moeilijker dan de oefententamens en er kwamen heul niet veel arresten in voor (terwijl je er 30 moest leren).
Dat heb ik ook hoor, even vanuit een ander perspectief lezen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat moet haast wel als maar 48% het haalt, maar 100% het haalt van de personen die jouw samenvatting hebben gelezen.
Maar serieus: het tentamen ging niet of maar heel minimaal over de dingen die je aanstipte, dus in zoverre heeft het niet echt veel nut gehad (dat van vorig jaar was wat dat betreft nuttiger). Ik vind het persoonlijk wel heel goed om bepaalde dingen die tot de stof behoren op een andere manier nog eens te lezen (ik ken ook mensen die alleen van "officiële" bronnen willen leren), als het tenminste een beetje goed opgeschreven is (een samenvatting die ik had en naar anderen doorstuurde was abominabel wat dat betreft) , dus het was zeker wel goed voor m'n gemoedsrust.
Dat was trouwens ook het laatste bachelortentamen. Nu alleen de Oefenrechtbank nog.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:06 schreef Steve het volgende:. Ik was er stellig van overtuigd Strafrechtelijke Aansprakelijkheid niet gehaald te hebben, vond het tentamen zó slecht gaan. Nog een 7.
Maar ik mag nu wel aan mijn master beginnen in februari.
Feli!quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:06 schreef Steve het volgende:. Ik was er stellig van overtuigd Strafrechtelijke Aansprakelijkheid niet gehaald te hebben, vond het tentamen zó slecht gaan. Nog een 7.
Maar ik mag nu wel aan mijn master beginnen in februari.
JAAAAA, IK HEB HET GEHAAAALDquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Slagingspercentage van Ondernemings- en Insolventierecht is "maar" 48%. Hier heeft iedereen het wel gewoon gehaald dankzij de samenvattingen die van hand tot hand zijn gegaan?
In ieder geval Maharbal nog bedankt voor de hulp.
Je kunt max een 4 halen maandag.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:52 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]Succes met herkansen!
Weet jij trouwens of ik nu een 4 of een 5,5 moet halen? Op webct staat dat de reparatie 'voldoende' moet zijn, maar als ik een 4 haal, is mijn eindcijfer voldoende. Of moet ik nu per se een 5,5 halen? Ik vat het niet meer.
Wil je cum laude afstuderen of wat?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:28 schreef aardappel het volgende:
[..]
JAAAAA, IK HEB HET GEHAAAALDhelaas een mager afgerond zeventje, maar hee, toch FUCKING 9 ECTS!!!
woehoe, bierrrrrrrrr
Meestal heb je dan wel een overgangsperiode. Bij ons is het ook pas veranderd, en staat het zo in de OER:quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier is cum laude een 8,5 gemiddeld. Dat is veranderd sinds september 2009. Daarvoor was een 8 gemiddeld nog genoeg...
Ik ga dat al niet meer redden. Sta wel een 8 gemiddeld, erg lullig dus.
Maar dan staat een paar leden verder:quote:Een bachelorstudent heeft uitmuntend (cum laude) gepresteerd als hij/zij gemiddeld over alle onderdelen van het examen een cijfer van ten minste 8 heeft behaald en voor het eindvak (bij Fiscaal recht: het Oefenhof) een cijfer van ten minste 8.
Ik val dus (als ik dit of volgend jaar afstudeerquote:De student die in het studiejaar 2007-2008 of eerder voor het eerst heeft ingeschreven voor een bacheloropleiding van de faculteit en vóór 1 september 2011 het bachelorexamen behaalt verkrijgt het judicium conform de oude regeling
Cum laude ga ik waarschijnlijk niet meer redden, maar O&I was het enige vak wat ik goed gevolgd had, dus had iets meer verwacht, mja, het was sowieso een kut-tentamen...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wil je cum laude afstuderen of wat?![]()
Met een 7 gemiddeld studeer je (tot volgend jaar) nog gewoon "met genoegen" af hoor.
Oh, en feli nog!![]()
Balen! Vraagje: hoe leer jij? Gewoon alle feiten stampen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef Florette het volgende:
Ik heb ook een 3,2 voor Rechtsgeschiedenis trouwens, dus maandag herkansen!
Thnx, had het gelezen op webct idd. Das echt kut, maar gelukkig is mijn eindcijfer voldoende als ik een 4 haal.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:15 schreef Florette het volgende:
[..]
Je kunt max een 4 halen maandag.![]()
Ik had juist iets minder verwacht (ik had een 8) en iemand anders die twijfelde of ze het wel had gehaald, had zelfs een 8,5. Ik verwacht dat ze wel ruim gerekend hebben (zie ook mijn geklaag over die laatste 20 punten vraag waarbij ik 42/47 Fw helemaal niet genoemd had.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:13 schreef aardappel het volgende:
[..]
Cum laude ga ik waarschijnlijk niet meer redden, maar O&I was het enige vak wat ik goed gevolgd had, dus had iets meer verwacht, mja, het was sowieso een kut-tentamen...
Succes!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:05 schreef dreamzk het volgende:
Zo net terug uit de bieb, 13uur daar gezeten en nog steeds voel ik me niet voorbereid genoeg voor die klote herkansing van morgen. Gelukkig heb ik nog een paar blikjes red bull, 2 volle pakjes peuken en heel hoge "peer pressure" van mn ouders op mij om het te halen. Morgen 13.00 ben ik eraf, dan hopelijk die avond vieren dat ik het goed heb afgesloten
Ouders maken meer kapot dan je lief isquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:05 schreef dreamzk het volgende:
Zo net terug uit de bieb, 13uur daar gezeten en nog steeds voel ik me niet voorbereid genoeg voor die klote herkansing van morgen. Gelukkig heb ik nog een paar blikjes red bull, 2 volle pakjes peuken en heel hoge "peer pressure" van mn ouders op mij om het te halen. Morgen 13.00 ben ik eraf, dan hopelijk die avond vieren dat ik het goed heb afgesloten
Succes!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:05 schreef dreamzk het volgende:
Grote beslissing. Wist je van te voren niet hoe afgestudeerden van deze richting in de markt liggen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Succes!
Mijn omschakeling is definitief
Ik ga voor de burgerlijk recht master en niet meer voor de internationale en Europese master..
Nu het tweede semester dus hier in Nederland vakken volgen zodat ik boven de 160 punten uit kom.. En twee vakken extra volgen voor de master te mogen doen..
13 uur, allememachies!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:05 schreef dreamzk het volgende:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga voor de burgerlijk recht master en niet meer voor de internationale en Europese master..
Ah, das wel kut zeg! Nouja misschien valt het cijfer nog mee...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef dreamzk het volgende:
En het ging kutttt. Alles wat ik hiervoor niet goed kende, wist ik nu perfect, vragen ze daar niks over. Ze gingen extreem gedetailleerd in op wat je bij staats en bestuursrecht inleiding en privaatrecht inleiding hebt geleerd (allebei de vakken niet gehaald) dus ik denk erover om een klacht in te gaan dienen. Dit tentamen was eigenlijk niet representatief over wat de belangrijke lijnen waren in de boeken. Sowieso is het al belachelijk dat ze de herkansing zo snel al plannen. 2 dagen voorbereiding voor een vak van 4 maanden, lekker geregeld.
Dus het wordt nog maar even afwachten wat ik heb gehaald. Zeker maar even bij de inkijk langs gaan en even afspraakje plannen met de studie adviseur om te kijken wat voor mogelijkheden er voor mij klaar liggen.
Wel iets van goed nieuws, mijn nieuwe schoenen zijn binnen
Er werd op de uni altijd gedaan alsof er haast geen verschil is.. En dat is er eigenlijk ook niet echt.. Als je ziet dat ik voor de burgerlijk recht master alleen geschiedenis van het privaatrecht moet volgen en het aanvullende gedeelte van burgerlijk recht II, wat personen en familierecht is.. Komt het allemaal behoorlijk overeen.. Het heeft wss gewoon alleen die status bij bedrijven ofzo.. Ook toen ik de studieadviseur vertelde van dat mijn vriendinnetje een aantal keer afgewezen was bij stage bureaus omdat ze IER doet keek ze me echt zo aan vanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Grote beslissing. Wist je van te voren niet hoe afgestudeerden van deze richting in de markt liggen?
Ik ben vrij uitgebreid geinformeerd over toekomstperspectieven. Die zijn voor bestuursjuristen meer dan rooskleurig. Ik weet echter niet welke invloed de crisis heeft hierop, maar ik denk dat die in dit vakgebied niet zo groot zal zijn.
Heel veel succes en ik hoop dat civiel je ligt en dat je het leuk vindt!
Jammer joh! Waren het open vragen? Nou hopelijk valt het nog meequote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef dreamzk het volgende:
En het ging kutttt. Alles wat ik hiervoor niet goed kende, wist ik nu perfect, vragen ze daar niks over. Ze gingen extreem gedetailleerd in op wat je bij staats en bestuursrecht inleiding en privaatrecht inleiding hebt geleerd (allebei de vakken niet gehaald) dus ik denk erover om een klacht in te gaan dienen. Dit tentamen was eigenlijk niet representatief over wat de belangrijke lijnen waren in de boeken. Sowieso is het al belachelijk dat ze de herkansing zo snel al plannen. 2 dagen voorbereiding voor een vak van 4 maanden, lekker geregeld.
Dus het wordt nog maar even afwachten wat ik heb gehaald. Zeker maar even bij de inkijk langs gaan en even afspraakje plannen met de studie adviseur om te kijken wat voor mogelijkheden er voor mij klaar liggen.
Wel iets van goed nieuws, mijn nieuwe schoenen zijn binnen
30 MP en 4 open vragen. 2 daarvan wist ik wel 2 andere beetje eromheen geluld. MP was echt heel bits, sommige vragen snapte ik gewoon nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Jammer joh! Waren het open vragen? Nou hopelijk valt het nog mee
Kan je misschien een voorbeeld geven van een MP vraag? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:06 schreef dreamzk het volgende:
[..]
30 MP en 4 open vragen. 2 daarvan wist ik wel 2 andere beetje eromheen geluld. MP was echt heel bits, sommige vragen snapte ik gewoon niet
Random vraag:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:08 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Kan je misschien een voorbeeld geven van een MP vraag? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
B denk ikquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:19 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Random vraag:
Welke bewering over het normatief rechtspositivisme is juist? Het normatief rechtspositivisme:
a) verbindt aan de constatering dat een regel een regel van geldend recht is, de conclusie dat die regel ook gehoorzaamd moet worden
b) meent dat de vraag of het recht bestaat, los staat van de vraag of dat recht gehoorzaamd moet worden
c) stelt dat het onmogelijk is om vast te stellen wat geldend recht is zonder een beroep te doen op morele overwegingen
d) beweert dat de rechtspraktijk niet gekaraktiseerd kan worden als regeltoepassing, maar als een argumentatieve praktijk, waarin geargumenteerd wordt over de beste interpretatie over het recht
Oei, das pittigquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:19 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Random vraag:
Welke bewering over het normatief rechtspositivisme is juist? Het normatief rechtspositivisme:
a) verbindt aan de constatering dat een regel een regel van geldend recht is, de conclusie dat die regel ook gehoorzaamd moet worden
b) meent dat de vraag of het recht bestaat, los staat van de vraag of dat recht gehoorzaamd moet worden
c) stelt dat het onmogelijk is om vast te stellen wat geldend recht is zonder een beroep te doen op morele overwegingen
d) beweert dat de rechtspraktijk niet gekaraktiseerd kan worden als regeltoepassing, maar als een argumentatieve praktijk, waarin geargumenteerd wordt over de beste interpretatie over het recht
Gegokt op D. Maar dat soort vragen zaten er dus in. Opzich als ik meer tijd had gehad had ik deze vraag mischien goed gehad, maar ja 2 dagen is niet veel tijd. Dus net even een bezwaar naar de examencomissie gestuurd waarin de kern was: WTF!!???quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oei, das pittigIk denk euh... c of a
Ik ga toch voor a
Heel goedquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:30 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Gegokt op D. Maar dat soort vragen zaten er dus in. Opzich als ik meer tijd had gehad had ik deze vraag mischien goed gehad, maar ja 2 dagen is niet veel tijd. Dus net even een bezwaar naar de examencomissie gestuurd waarin de kern was: WTF!!???
Over een half uur staat voorlopige sleutel MC online en volgende week donderdag zou ik cijfer moeten krijgen. Ik ben toch niet van plan te kijken, geen zin in of al van te voren blij worden met een dooie mus of al depressief worden terwijl ik het al weet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:32 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Heel goedWanneer krijg je de uitslag?
Ik heb even gegoogled en het is A. linkquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:30 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Gegokt op D. Maar dat soort vragen zaten er dus in. Opzich als ik meer tijd had gehad had ik deze vraag mischien goed gehad, maar ja 2 dagen is niet veel tijd. Dus net even een bezwaar naar de examencomissie gestuurd waarin de kern was: WTF!!???
Waarschijnlijk wel als het in het tentamen staat he.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:37 schreef Pool het volgende:
Het is natuurlijk antwoord A. Wat is er dan precies mis met die vraag? Behoorde het niet tot de stof?
Nou ja, omdat je een klacht hebt gestuurd over het tentamen en deze vraag als illustratie voor het tentamen gebruikt, vroeg ik me af wat er dan mis mee is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:42 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als het in het tentamen staat he.
Dit was volgens mij zelfs een vraag uit een andere toets van grondslagen. Zwaar te verwachten dus.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:42 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als het in het tentamen staat he.
Hm nou ja, zou kunnen, ik vond het iig erg moeilijkquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:09 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Dit was volgens mij zelfs een vraag uit een andere toets van grondslagen. Zwaar te verwachten dus.
Ik een 3. Ik snap niet hoe dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:44 schreef -Trinity- het volgende:
Een 7 voor verbintenissenrecht binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |