abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76729022
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een gekwalificeerd delict is eigenlijk niks meer een delict met een strafverzwarende bestanddeel. Voor diefstal staat maximaal 4 jaar, voor diefstal met braak (= strafverzwarende bestanddeel) staat 6 jaar.

Voor doodslag staat 15 jaar, voor doodslag met voorbedachte raad (= moord) staat levenslang. Moord onderscheidt zich van doodslag door het bestanddeel "met voorbedachte raad".
aha okeej.. ik denk veel te moeilijk.. Dank je wel!
pi_76731185
http://www.nu.nl/politiek(...)af-verkiezingen.html

De zaak Wilders is toch gestart door een art. 12-procedure? Ik meende dat daarna een bezwaarschriftprocedure tegen de dagvaarding niet mogelijk was?
pi_76731265
Verdorie, ondernemingsrecht ging echt kut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:51:28 #229
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_76731421
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Verdorie, ondernemingsrecht ging echt kut
Ai, waar ging het mis?
pi_76731621
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:51 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ai, waar ging het mis?
Hij was veel moeilijker dan de oefententamens en er kwamen heul niet veel arresten in voor (terwijl je er 30 moest leren ).
pi_76732145
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:41 schreef aardappel het volgende:
Fiscalistenvrienden van me!

Is er een manier waarop de fiscale eenheid als methode ter voorkoming van internationale dubbele belastingen kan dienen?
Zie art. 41 E.v. Besluit Fiscale eenheid 2003. Fiscale eenheden hebben recht op vrijstelling (danwel verrekening: afhankelijk van de gekozen methode van voorkoming van dubbele belasting) op "buitenlandse winst". Dit kan dus ook voor winsten etc. voor het voegingstijdstip, na ontvoegingstijdstip etc. Lees de bepalingen maar door (volgens mij staat ook wel zoiets in de Wegwijs voor VPB/Internationaal belastingrecht)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:14:28 #232
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76732539
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hij was veel moeilijker dan de oefententamens en er kwamen heul niet veel arresten in voor (terwijl je er 30 moest leren ).
Waardeloos is dat idd. Hopelijk houden ze daar rekening mee bij de normering.
En anders biedt dat mss mogelijkheden voor bij de nabespreking....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_76732931
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waardeloos is dat idd. Hopelijk houden ze daar rekening mee bij de normering.
En anders biedt dat mss mogelijkheden voor bij de nabespreking....
Misschien dat Trinity er anders over denkt. Maar ik vond het in ieder geval vies tegenvallen. Nja, ik zie wel wat mijn cijfer is over drie weken, misschien valt het mee ( ).
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:48:12 #234
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76734302
Oei ik heb echt keihard gefaald... heb een 3,2 voor rechtsgeschiedenis Naja, maandag herkansen.
pi_76737453
Ik zie altijd alleen maar 'ronde' cijfers, deze worden op hele cijfers afgerond. En ik ga nooit naar nabesprekingen...
pi_76738317
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:48 schreef Eva4Evah het volgende:
Oei ik heb echt keihard gefaald... heb een 3,2 voor rechtsgeschiedenis Naja, maandag herkansen.
6.4 voor mij wat dus betekent dat mijn gemiddelde over grondslagen op een 5.3 uitkomt. Dus herkansing vrijdag

Enig voordeel is dat mijn leuke/geile werkgroep genote ook in de bieb zit voor herkansing dus heb ik leuk gezelschap
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76738633
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:08 schreef dreamzk het volgende:

[..]

6.4 voor mij wat dus betekent dat mijn gemiddelde over grondslagen op een 5.3 uitkomt. Dus herkansing vrijdag

Enig voordeel is dat mijn leuke/geile werkgroep genote ook in de bieb zit voor herkansing dus heb ik leuk gezelschap
In de bieb, ja?
pi_76739126
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

In de bieb, ja?
Geil in de zin van knap bedoel ik
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:25:58 #239
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_76739314
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:45 schreef Cortax het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)af-verkiezingen.html

De zaak Wilders is toch gestart door een art. 12-procedure? Ik meende dat daarna een bezwaarschriftprocedure tegen de dagvaarding niet mogelijk was?
Ik weet dat zo 1-2-3 niet, maar het lijkt me inderdaad niet logisch....

Edit: in 250a Sv staat inderdaad dat het niet mogelijk is, behalve bij nieuwe feiten en omstandigheden. Misschien dus min of meer gedaan omdat het formeel gezien wel kan en het zo over de verkiezingen heen getild kan worden.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_76739581
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:22 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Geil in de zin van knap bedoel ik
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:46:45 #241
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76740334
quote:

[..]

Gek he, dat je het niet in 1 keer haalt?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_76740597
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gek he, dat je het niet in 1 keer haalt?
Haha mischien is dat wel mijn onderbewustzijn die die herkansing wou zodat ik wat extra tijd met haar zou doorbrengen

Ik heb gewoon iets teveel aangekloot in het begin van het jaar waardoor ik mezelf verneukt heb aan het einde. Mijn les iig ervan geleerd.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:52:05 #243
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76740638
quote:

[..]

Succes met herkansen!

Weet jij trouwens of ik nu een 4 of een 5,5 moet halen? Op webct staat dat de reparatie 'voldoende' moet zijn, maar als ik een 4 haal, is mijn eindcijfer voldoende. Of moet ik nu per se een 5,5 halen? Ik vat het niet meer.
pi_76741901
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:52 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Succes met herkansen!

Weet jij trouwens of ik nu een 4 of een 5,5 moet halen? Op webct staat dat de reparatie 'voldoende' moet zijn, maar als ik een 4 haal, is mijn eindcijfer voldoende. Of moet ik nu per se een 5,5 halen? Ik vat het niet meer.
Ik snap er ook vrij weinig van dus ik kan je daarmee niet verder helpen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_76746893
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
De oefententamens waren veel van hetzelfde en met foute antwoorden. Idd niet veel arresten, maar die had ik dan ook niet zo goed geleerd als de artikelen en de hoorcolleges/werkgroepen. Ik vond 'm wel aardig gaan, maar ik weet het niet zeker...
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:57:35 #246
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_76768514
Slagingspercentage van Ondernemings- en Insolventierecht is "maar" 48%. Hier heeft iedereen het wel gewoon gehaald dankzij de samenvattingen die van hand tot hand zijn gegaan?

In ieder geval Maharbal nog bedankt voor de hulp.
pi_76768820
O&I is binnen.

Bedankt Maharbal voor de samenvatting en Thanks Dr_Strangelove voor het doorsturen ervan!
pi_76771985
O, gefeliciteerd dan .

Heeft dat ding nog een beetje nut gehad (qua stof enzo)?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:48:28 #249
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_76775407
Dat moet haast wel als maar 48% het haalt, maar 100% het haalt van de personen die jouw samenvatting hebben gelezen.

Maar serieus: het tentamen ging niet of maar heel minimaal over de dingen die je aanstipte, dus in zoverre heeft het niet echt veel nut gehad (dat van vorig jaar was wat dat betreft nuttiger). Ik vind het persoonlijk wel heel goed om bepaalde dingen die tot de stof behoren op een andere manier nog eens te lezen (ik ken ook mensen die alleen van "officiële" bronnen willen leren), als het tenminste een beetje goed opgeschreven is (een samenvatting die ik had en naar anderen doorstuurde was abominabel wat dat betreft) , dus het was zeker wel goed voor m'n gemoedsrust.

Dat was trouwens ook het laatste bachelortentamen. Nu alleen de Oefenrechtbank nog.
pi_76775585
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat moet haast wel als maar 48% het haalt, maar 100% het haalt van de personen die jouw samenvatting hebben gelezen.

Maar serieus: het tentamen ging niet of maar heel minimaal over de dingen die je aanstipte, dus in zoverre heeft het niet echt veel nut gehad (dat van vorig jaar was wat dat betreft nuttiger). Ik vind het persoonlijk wel heel goed om bepaalde dingen die tot de stof behoren op een andere manier nog eens te lezen (ik ken ook mensen die alleen van "officiële" bronnen willen leren), als het tenminste een beetje goed opgeschreven is (een samenvatting die ik had en naar anderen doorstuurde was abominabel wat dat betreft) , dus het was zeker wel goed voor m'n gemoedsrust.

Dat was trouwens ook het laatste bachelortentamen. Nu alleen de Oefenrechtbank nog.
Dat heb ik ook hoor, even vanuit een ander perspectief lezen.

Het is dan wel weer opvallend dat er kennelijk een best groot verschil is tussen de universiteiten in te beheersen stof. Je zou verwachten dat dat toch echt minimaal zou moeten zijn. Kennelijk leggen ze de nadruk ergens anders.

edit: Mijn samenvattingen zijn dan (volgens mij) vaak meer probleemgericht. Waar zou een probleem kunnen zijn / wat zou een probleem kunnen zijn en hoe kun je dat oplossen en/of waar dien je op te letten. Uiteraard ook gewoon letterlijke feitjes, maar daar ontkom je niet aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maharbal op 13-01-2010 20:01:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')