abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76650866
Het tentamen bestaat toch voornamelijk uit meerkeuzevragen en een klein aantal open vragen?
pi_76650911
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:44 schreef xxiessiexx het volgende:
Mijn samenvatting is dit:
De persoon die handelde namens een op te richten bv wordt tegenover zijn wederpartij slechts van zijn in art. 2:203 lid 2 bedoelde hoofdaansprakelijkheid bevrijd als de ovk wordt bekrachtigd door een na het sluiten van de ovk opgerichte bv die, gegeven de omstandigheden van het geval, moet worden aangemerkt als de vennootschap die partijen bij het tot stand komen van de ovk op het oog hadden.

Dus het enige verschil is dat in jouw stelling niet staat "een ná het sluiten van de ovk opgerichte bv".
Voor de rest klopt het wel lijkt mij.
Ik haalde dat uit:
quote:
'Volgens het Van der Heijden-arrest (NJ 1996, 141) is degene die heeft gehandeld namens een op te richten BV eerst van zijn hoofdelijke aansprakelijk ex art. 2:203 lid 2 BW bevrijd, indien en nadat de rechtshandeling is bekrachtigd door een opgerichte BV die de oprichter bij de rechtshandeling op het oog had.'
En ging er dus vanuit dat deze stelling weldegelijk juist is.
pi_76650919
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Het staat er wel hoor xxiesiexx, maar in andere bewoordingen.

Enfin, misschien is het antwoord heel flauw: maar het kan ook indien partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
Zo ook goeiemorgen Ik ben niet helemaal wakker geloof ik
pi_76650967
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Het tentamen bestaat toch voornamelijk uit meerkeuzevragen en een klein aantal open vragen?
25 MC en 5 open vragen als ze dezelfde structuur als de afgelopen paar jaar aanhouden denk ik.
pi_76658704
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:04 schreef Florette het volgende:

[..]

Oh echt? Balen, net nu ik voor mijn paper een 8.5 had.... Dan maar goed meedoen met de discussies. Verdomme! Ik dacht dat ik dat cijfer mooi binnen had!

Verder ga ik echt een 2 halen morgen, heb er nauwelijks voor geleerd, wat ontzettend stom is natuurlijk.. Gelukkig mag ik het zowiezo herkansen aangezien ik overall een 6.8 sta voor Grondslagen op dit moment.
Dus ik ga maar voor de herkansing van rechtsgeschiedenis vrijdag.
Ach als je een 8.5 had voor je paper maakt het denk ik niet heel veel meer uit. Voor mij is elk puntje extra heel erg welkom aangezien ik denk dat ik het tentamen morgen goed ken, maar dan zal je zien dat ik toch op de een of andere manier het verneuk

Heb je nog wel de HC van Lokin gevolgd? Zo ja, dan heb je wel wat opgepikt en kan je morgen lekker gokken

Trouwens, iemand hier in de dinsdag groep voor dat congres?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76659039
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:40 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ach als je een 8.5 had voor je paper maakt het denk ik niet heel veel meer uit. Voor mij is elk puntje extra heel erg welkom aangezien ik denk dat ik het tentamen morgen goed ken, maar dan zal je zien dat ik toch op de een of andere manier het verneuk

Heb je nog wel de HC van Lokin gevolgd? Zo ja, dan heb je wel wat opgepikt en kan je morgen lekker gokken

Trouwens, iemand hier in de dinsdag groep voor dat congres?
I hope so. Ik wist echt niet dat we een cijfer kregen voor de presentaties.
Hoe gaat dat in z'n werk? Gewoon 50/50?
Ik zit in de dinsdag groep!

Ik heb 3 HC's gevolgd en ben daarna gestopt, ik heb wel aantekeningen gekregen van iemand dus daar heb ik wellicht nog iets aan. Heb er nu spijt van natuurlijk. Hoorde trouwens net pas dat het waarschijnlijk allemaal meerkeuze is, dus kan ik gelukkig nog gokken!

Als je de stof goed kent haal je die 7 vast wel joh, dit is puur stampwerk geloof ik, dus don't worry!!
  zondag 10 januari 2010 @ 23:15:04 #182
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76660692
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:17 schreef xxiessiexx het volgende:
* xxiessiexx blijft lekker de complete arresten ontwijken
Ben blij om dat te lezen, ik doe met je mee.. Ik vroeg me werkelijk al af waarom het uberhaupt nodig is om hele lappen tekst te lezen, terwijl er genoeg samenvattingen van arresten zijn die de essentie weergeven.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_76661604
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ben blij om dat te lezen, ik doe met je mee.. Ik vroeg me werkelijk al af waarom het uberhaupt nodig is om hele lappen tekst te lezen, terwijl er genoeg samenvattingen van arresten zijn die de essentie weergeven.
Vooral rechtenstudent.net is über, maar als je via google zoekt heb je ook al gauw de meeste samenvattingen gevonden. Ik heb geloof ik maar een keer of 2 een heel arrest gelezen
pi_76667325
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:45 schreef Florette het volgende:

[..]

I hope so. Ik wist echt niet dat we een cijfer kregen voor de presentaties.
Hoe gaat dat in z'n werk? Gewoon 50/50?
Ik zit in de dinsdag groep!

Ik heb 3 HC's gevolgd en ben daarna gestopt, ik heb wel aantekeningen gekregen van iemand dus daar heb ik wellicht nog iets aan. Heb er nu spijt van natuurlijk. Hoorde trouwens net pas dat het waarschijnlijk allemaal meerkeuze is, dus kan ik gelukkig nog gokken!

Als je de stof goed kent haal je die 7 vast wel joh, dit is puur stampwerk geloof ik, dus don't worry!!
Ik zou het niet weten, mijn leraar zei dat we actief mee moesten doen omdat je er ook een cijfer voor kreeg. We'll see.

Dit tentamen in 100% meerkeuze dus je kan prima gokken. Succes zo meteen, ik duik nog even vlug de bieb in
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76682064
quote:
Op maandag 11 januari 2010 08:25 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, mijn leraar zei dat we actief mee moesten doen omdat je er ook een cijfer voor kreeg. We'll see.

Dit tentamen in 100% meerkeuze dus je kan prima gokken. Succes zo meteen, ik duik nog even vlug de bieb in
En, ging het goed?
pi_76682339
Ik denk dat ie zichzelf aan het kapotzuipen is Doe ik ook altijd na een tentamen, heeeerlijk
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_76682603
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:06 schreef aardappel het volgende:
Ik denk dat ie zichzelf aan het kapotzuipen is Doe ik ook altijd na een tentamen, heeeerlijk
Ik heb net een Wii spel besteld in de hoop dattie morgen binnen komt, zodat ik me na het tentamen kan uitleven haha
pi_76683881
Ik ga met Call of Duty Modern Warfare II beginnen na het tentamen van morgen .
pi_76684720
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:38 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga met Call of Duty Modern Warfare II beginnen na het tentamen van morgen .
Hahaha da's wel heel gewelddadig
  maandag 11 januari 2010 @ 18:21:19 #190
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76687976
Omg, ik heb echt keihard gefaald op het tentamen rechtsgeschiedenis vandaag 13 goed van de 30... moet zeggen dat ik ook nogal slecht had geleerd. Godver, ik baal echt, ja eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar aargh.

Snap alleen dat reparatiebeleid niet echt. Ik sta voor grondslagen zelf een 6,2 dus exclusief rechtgeschiedenis. Moet een 3,9 halen om te slagen. Maar wat nu als ik faal (dus lager haal dan 3,9), moet ik dan het hele vak opnieuw doen, of alleen rechtsgeschiedenis? Want als ik faal, sta ik voor het gehele vak een onvoldoende?

[ Bericht 2% gewijzigd door Eva4Evah op 11-01-2010 18:26:56 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 18:25:47 #191
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76688116
quote:
Op maandag 11 januari 2010 08:25 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Over dat congres: dat vind ik ook vaag ja. Op webct staat niet bij dat je deelname in discussie o.i.d. je cijfer bepaalt, er staat alleen dat je aanwezig moet zijn:
quote:
Toetsing en weging
Deeltoets D heeft betrekking op het Eindproject (15 %) en bestaat uit twee verplichte onderdelen:
- Een individuele paper, en
- Een mondelinge presentatie op het Eindcongres

De criteria op basis waarvan het individuele paper wordt beoordeeld en van feedback voorzien worden op Web-CT geplaatst. (Zie: “Beoordelingscriteria Individueel Paper”.) Het cijfer voor het Eindproject in zijn geheel maakt 15% uit van het eindcijfer voor Grondslagen van het Recht. De papers, de cijfers en de feedback op de eerste versie worden tijdens een werkgroepbijeenkomst op vrijdag 18 december uitgereikt. Het schema van deze bijeenkomst wordt op Web-CT geplaatst. De papers en de cijfers van de tweede versies van de paper worden tijdens het Congres uitgereikt.
De aanwezigheid bij het Congres is verplicht. Afwezigheid op het Eindcongres leidt tot een ND (niet voldaan) in de cijferlijst van het vak Grondslagen van het Recht. Indien een student om een gegronde reden niet in staat is of in staat is geweest om aanwezig te zijn op het Eindcongres, dient hij of zij dit zo snel mogelijk te melden aan het secretariaat van Rechtstheorie (indien mogelijk vóór aanvang van het Eindcongres) en dient hij of zij de procedure te volgen die beschreven is in het cursusreglement Grondslagen van het Recht 2009-2010. Ook in deze situatie geldt dat de bewijslast voor het bestaan van een overmachtsituatie bij de student berust.
Ik zit trouwens ook bij de dinsdaggroep
pi_76688412
$%#!^$@^%$&^$# 15 fout. DE HELFT! Ik heb ook zulke domme fouten gemaakt.
Hopen dat Dreamzk het nog een beetje goed heeft gedaan.

Maandag (?) maar herkansen dan. Of wanneer die herkansing ook is, ik snap er allemaal niets meer van. De ene zegt vrijdag en de ander zegt maandag? Voor het congres morgen krijgen we trouwens echt geen cijfer volgens de meesten.
pi_76688483
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Omg, ik heb echt keihard gefaald op het tentamen rechtsgeschiedenis vandaag 13 goed van de 30... moet zeggen dat ik ook nogal slecht had geleerd. Godver, ik baal echt, ja eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar aargh.

Snap alleen dat reparatiebeleid niet echt. Ik sta voor grondslagen zelf een 6,2 dus exclusief rechtgeschiedenis. Moet een 3,9 halen om te slagen. Maar wat nu als ik faal (dus lager haal dan 3,9), moet ik dan het hele vak opnieuw doen, of alleen rechtsgeschiedenis? Want als ik faal, sta ik voor het gehele vak een onvoldoende?
Je moet minimaal een 4,0 halen voor Rechtsgeschiedenis om het vak Grondslagen te halen.
Als je dus een 3,9 haalt op je herkansing, heb je grondslagen niet gehaald en moet je het volgend jaar allemaal (ja ik geloof echt allemaal) weer opnieuw doen.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:41:43 #194
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76688673
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:36 schreef Florette het volgende:

[..]

Je moet minimaal een 4,0 halen voor Rechtsgeschiedenis om het vak Grondslagen te halen.
Als je dus een 3,9 haalt op je herkansing, heb je grondslagen niet gehaald en moet je het volgend jaar allemaal (ja ik geloof echt allemaal) weer opnieuw doen.
Volgens webct klopt dat niet...
quote:
REPARATIEREGELING GRONDSLAGEN VAN HET RECHT

Als je aan alle deeltoetsen inclusief de deeltoets rechtsgeschiedenis hebt deelgenomen, krijg je een (voorlopig) eindcijfer. Dit is het gewogen gemiddelde van de cijfers van de 5 deeltoetsen.

A.
Als dit voorlopige eindcijfer onvoldoende is (lager dan een 5,5) maar hoger of gelijk aan een vier, dan kom je, als je tevens aan de aanwezigheidsverplichting voldaan hebt, in aanmerking voor reparatie. De regeling is als volgt:

RG < 4 GR < 5,5 alles repareren
GR ≥ 5,5 alleen RG repareren
4 ≤ RG < 5,5 GR ≥ 5,5 alleen RG repareren
GR < 5,5 alleen GR repareren
RG ≥ 5,5 GR < 5,5 alleen GR repareren

Uitleg:

1. Heb je voor het gedeelte Rechtsgeschiedenis lager dan een 4 en is het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen lager dan een 5 ½ , dan moet je alles repareren door zowel deel te nemen aan de reparatietoets grondslagen van 15 januari als aan de reparatietoets rechtsgeschiedenis van 18 januari.

2. Heb je voor het gedeelte Rechtsgeschiedenis lager dan een 4 en is het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen 5 ½ of hoger, dan moet je alleen rechtsgeschiedenis repareren door deel te nemen aan de reparatietoets rechtsgeschiedenis van 18 januari.

3. Heb je voor het gedeelte Rechtsgeschiedenis een cijfer hoger dan of gelijk aan 4, maar lager dan 5 ½ en is het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen een 5 ½ of hoger, dan moet je alleen rechtsgeschiedenis repareren door deel te nemen aan de reparatietoets rechtsgeschiedenis van 18 januari

4. Heb je voor het gedeelte Rechtsgeschiedenis een cijfer hoger dan of gelijk aan 4, maar lager dan 5 ½ en is het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen lager dan een 5 ½, dan moet je alleen grondslagen repareren door deel te nemen aan de reparatietoets van 15 januari.

5. Heb je voor het gedeelte Rechtsgeschiedenis een cijfer hoger dan of gelijk aan 5 ½ en is het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen lager dan een 5 ½, dan moet je alleen grondslagen repareren door deel te nemen aan de reparatietoets van 15 januari.

Voor al deze gevallen geldt: Indien de reparatie ‘voldoende’ is, wordt het eindcijfer voor de cursus een 6. Is de reparatie ‘onvoldoende’, dan blijft het oorspronkelijke eindcijfer onveranderd.

B.
Als je voorlopige eindcijfer een 5 ½ of hoger is, maar je hebt voor rechtsgeschiedenis niet de vereiste 4 gehaald dan geldt: je moet rechtsgeschiedenis repareren door deel te nemen aan de reparatietoets rechtsgeschiedenis van 18 januari.
Haal je voor deze reparatietoets een 4 of hoger, dan ben je geslaagd.
Nota bene: de reparatiemogelijkheid is louter bedoeld is om te repareren en niet om het cijfer op te schroeven. Je kunt voor de reparatie rechtsgeschiedenis daarom niet hoger dan een vier halen. Je eindcijfer wordt dan bepaald door het gewogen gemiddelde van de overige deeltoetsen (GR) en het cijfer 4 voor het gedeelte rechtsgeschiedenis (RG) volgens de formule: Eindcijfer = 0,7
Als ik kijk naar wat voor mij (waarschijnlijk) geldt, punt 2, hoef ik dus als ik lager dan een 4 voor RG heb maar wel een voldoende voor de overige toetsen (check), alleen rechtsgeschiedenis te herkansen.
Echter hebben ze het eerst over een 'voorlopig eindcijfer' dat het gemiddelde is van alle toetsen, dus ook RG. En als dat onvoldoende is, moet ik alles overdoen? Want als ik lager dan een 3,9 haal, sta ik voor het gehele vak onvoldoende, terwijl ze bij punt 2 zeggen dat ik dan alleen maar RG hoef te herkansen. Ze spreken zichzelf tegen in dit bericht.

Help
pi_76688996
Ik snap wat je bedoelt geloof ik.
Je staat een 6,2 voor Grondslagen dus die hoef je NIET te herkansen. Alleen Rechtsgeschiedenis op 18 januari dus.
Daar kun je dan een maximaal 4,0 voor halen lees ik net, niet hoger (wat kut!!!!!), maar jij hebt genoeg aan een 4 want dan sta je net voldoende voor je hele vak en haal je het dus gewoon. Gewoon zorgen dat je een 4 haalt volgende week en dan kom alles goed.
pi_76689477
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:34 schreef Florette het volgende:
$%#!^$@^%$&^$# 15 fout. DE HELFT! Ik heb ook zulke domme fouten gemaakt.
Hopen dat Dreamzk het nog een beetje goed heeft gedaan.

Maandag (?) maar herkansen dan. Of wanneer die herkansing ook is, ik snap er allemaal niets meer van. De ene zegt vrijdag en de ander zegt maandag? Voor het congres morgen krijgen we trouwens echt geen cijfer volgens de meesten.
Wat volgen die herkansingen snel op de tentamens zeg! Bij ons zit er telkens wel zeker 3 maanden tussen
pi_76690665
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Hahaha da's wel heel gewelddadig
Bullets sprayen werkt therapeutisch.
pi_76690767
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:30 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Bullets sprayen werkt therapeutisch.
Hehe
Zeg, dat tentamen van morgen, duurt dat nou 3 uur of 3,5 uur
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/tntkal/
Volgens mij klopt dat van 9.00-12.30 uur echt niet.
pi_76691391
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Hehe
Zeg, dat tentamen van morgen, duurt dat nou 3 uur of 3,5 uur
http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/tntkal/
Volgens mij klopt dat van 9.00-12.30 uur echt niet.
Langer dan 3 uur zal het denk ik niet zijn. Maakt me ook niet echt uit, ben toch wel binnen 2 uur klaar denk ik.
pi_76692122
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Langer dan 3 uur zal het denk ik niet zijn. Maakt me ook niet echt uit, ben toch wel binnen 2 uur klaar denk ik.
Ik hoop ook een beetje op tijd klaar te zijn. Bij verbintenissenrecht had ik een blaar op m'n middelvinger van het schrijven Ben allang blij dat ondernemingsrecht grotendeels MC is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')