Je spot maar raak.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zou je er dan van vinden als wij een ander gevoelig Westers punt zouden bespotten: de Holocaust?²
Waar het vandaan komt doet er niet toe. Weet je waar atoombommen vandaan komen........en geweren......... en ander moordtuig?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Weet je waar dat gifgas vandaan kwam en voor wie het bestemd was?
En dan gaan we Van Anraat veroordelen. Nee, als de moslims het hebben over Westerse hypocrisie, dan is dat nu net één van de zaken waar ze gelijk in hebben.
Nu alleen de balk in het eigen oog nog leren zien.
Werd mij over verteld tijdens oudejaarsnacht. Zelden zo hard gelachen. Dit kan toch werkelijk niet waar zijn? Ik geloof natuurlijk best dat die knaap is ondergedoken. Maar het is natuurlijk ridicuul om te denken dat een groepje opgefokte moslimsextremisten zich druk maken om de daden van ene Jasper uit Nederland. OBL boos in zijn grot: damn you to hell Jasper!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
Wat ook zo geweldig is, is dat die jongeman die die aanslag verijdeld heeft, nu ook ondergedoken zit, omdat er al bedreigingen vanuit die o zo vredige moslimgroep kwamen.
Maar wat is er nou zo moeilijk aan om de daad of daden te veroordelen, zonder een gehele groep daarbij te betrekken? Waarom moet het zo zwart-wit?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar het vandaan komt doet er niet toe. Weet je waar atoombommen vandaan komen........en geweren......... en ander moordtuig?
Ik zie jou nergens iets veroordelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo moeilijk aan om de daad of daden te veroordelen, zonder een gehele groep daarbij te betrekken? Waarom moet het zo zwart-wit?
Omdat ik zelf reeds veroordeeld word. Mensen beginnen al meteen met "moslims zus en moslims zo", alsof jij dan nog de kans krijgt om dergelijke daden te veroordelen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Ik zie jou nergens iets veroordelen.
Alleen aanvallen plaatsen.
Hoe je het ook wendt of keert: islam is vrede.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ik zelf reeds veroordeeld wordt. Mensen beginnen al meteen met "moslims zus en moslims zo", alsof jij dan nog de kans krijgt om dergelijke daden te veroordelen?
Af en toe wel maar er is een klein wezenlijk verschil. Er lopen geen hordes ex-oostblokkers overal ter wereld om aan anderen hun communistische idiotire te onderwerpen. Ik hen ook nooit gehoord dat er ambassades door cartoontjes in de fik gingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij hoort hier moslims goede woorden spreken over het corrupte beleid in Islamitische landen?
Dat is geen excuus, je kan bij je eerste post het al veroordelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ik zelf reeds veroordeeld wordt. Mensen beginnen al meteen met "moslims zus en moslims zo", alsof jij dan nog de kans krijgt om dergelijke daden te veroordelen?
Je bent ook echt vreselijk dom. Anders zou je een dergelijke vergelijking immers niet aanwenden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Af en toe wel maar er is een klein wezenlijk verschil. Er lopen geen hordes ex-oostblokkers overal ter wereld om aan anderen hun communistische idiotire te onderwerpen. Ik hen ook nooit gehoord dat er ambassades door cartoontjes in de fik gingen.
Het wezenlijke verschil zit hem in het feit dat er a) lang niet zo veel ex-oostblokkers zijn als moslims en b) er veel gebieden zijn waarbij het alfabetisme onder moslims zeer laag is. Als mensen zich niet kunnen uitten doormiddel van woorden, dan gaat men al snel over tot handelen. Er is dan geen keuze tussen de pen en het zwaard.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Af en toe wel maar er is een klein wezenlijk verschil. Er lopen geen hordes ex-oostblokkers overal ter wereld om aan anderen hun communistische idiotire te onderwerpen. Ik hen ook nooit gehoord dat er ambassades door cartoontjes in de fik gingen.
Pardon? Het begon reeds voor dat ik hier had gepost. Kan je nagaan. Van te voren krijg je al de hele emmers stront over je heen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dat is geen excuus, je kan bij je eerste post het al veroordelen.
Dan had je die aanvallen op je persoon niet gehad.
Je bent slim genoeg om dat te weten.
Natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar het vandaan komt doet er niet toe. Weet je waar atoombommen vandaan komen........en geweren......... en ander moordtuig?
Gaddafi zei het al een decennium geleden: de islamieten hoeven geen wereld oorlog te beginnen om de wereld over te nemen, want ze zitten al overal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil zit hem in het feit dat er a) lang niet zo veel ex-oostblokkers zijn als moslims en b) er veel gebieden zijn waarbij het alfabetisme onder moslims zeer laag is
ME grijpt in bij rellen achterstandswijk Culemborgquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert: islam is vrede.
ORLY?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gaddafi zei het al een decennia geleden: de islamieten hoeft geen wereld oorlog te beginnen om de wereld over te nemen, want ze zitten al overal.
Omdat het gewoon weer een triest begin van het nieuwe jaar is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
ME grijpt in bij rellen achterstandswijk Culemborg
Man neergeschoten bij huis Deense cartoonist
Man neergeschoten bij huis Deense cartoonist
Waarom post jij steeds hetzelfde?
Ghaddafi is het lachertje van de Islamitische wereld. Geen hond neemt hem serieus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gaddafi zei het al een decennia geleden: de islamieten hoeft geen wereld oorlog te beginnen om de wereld over te nemen, want ze zitten al overal.
Ook dan had je het gelijk kunnen veroordelen, en zouden de reactie's daarna anders geweest zijn dan nu het geval.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Het begon reeds voor dat ik hier had gepost. Kan je nagaan. Van te voren krijg je al de hele emmers stront over je heen.
Christenen en westerlingen niet dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mutant is vrij zijn persoonlijke mening over dit soort zaken niet te posten. Natuurlijk zou ik het, van alle moslimposters hier, wel interessant vinden hoe ze zelf over dergelijke topics denken. Maar ik kan me levendig voorstellen dat ze daar in het licht van de veroordelingen pur sang helemaal geen zin in hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dat is geen excuus, je kan bij je eerste post het al veroordelen.
Dan had je die aanvallen op je persoon niet gehad.
Je bent slim genoeg om dat te weten.
Het maakt niet uit wat ik zeg, want moslims zijn per definitie kut en de Islam is per definitie een achterlijk geloof. Het is behoorlijk naief om te denken dat ik de emmers stront in emmers Robijn kan veranderen door de daad alsnog te veroordelen. En zeg nou zelf, hoe kan een rationeel mens nou achter deze daad staan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:09 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Ook dan had je het gelijk kunnen veroordelen, en zouden de reactie's daarna anders geweest zijn dan nu het geval.
Nu krijg ik het idee dat je het niet wil veroordelen.
Maar goed, het is jouw keuze geweest om het te doen zoals je nu deed.
Hoe is dat nou, constant in angst leven? Heb je al bunker gebouwd voor het geval dat de moslims aanvallen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gaddafi zei het al een decennium geleden: de islamieten hoeven geen wereld oorlog te beginnen om de wereld over te nemen, want ze zitten al overal.
Er zijn zoveel mensen in de geschiedenis geweest die niet serieus genomen werden, maar achteraf toch gelijk hebben gekregen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ghaddafi is het lachertje van de Islamitische wereld. Geen hond neemt hem serieus.
Dan zou je echt een soort Fok-Jezus zijn, maar dan andersquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik zeg, want moslims zijn per definitie kut en de Islam is per definitie een achterlijk geloof. Het is behoorlijk naief om te denken dat ik de emmers stront in emmers Robijn kan veranderen door de daad alsnog te veroordelen.
Nogmaals: ik ben geen xenofoob.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat nou, constant in angst leven? Heb je al bunker gebouwd voor het geval dat de moslims aanvallen?
Ik vermoed dat we JohnDope voorlopig nog niet aan het lijstje toevoegen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen in de geschiedenis geweest die niet serieus genomen werden, maar achteraf toch gelijk hebben gekregen.
Als ik de zin in je ondertitel lees, heb ik het idee dat jij zelf ook al in 'wij' en 'zij' in bent aan het delen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Het begon reeds voor dat ik hier had gepost. Kan je nagaan. Van te voren krijg je al de hele emmers stront over je heen.
Het gaat erom hoeveel invloed een persoon heeft. En aangezien Ghaddafi's macht beperkt is, zal het allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen in de geschiedenis geweest die niet serieus genomen werden, maar achteraf toch gelijk hebben gekregen.
Christenen en westerlingen willen de wereld niet onderwerpen aan de sharia.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Christenen en westerlingen niet dan?
Maar wel de reacties veroordelen die er geplaatst worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Mutant is vrij zijn persoonlijke mening over dit soort zaken niet te posten. Natuurlijk zou ik het, van alle moslimposters hier, wel interessant vinden hoe ze zelf over dergelijke topics denken. Maar ik kan me levendig voorstellen dat ze daar in het licht van de veroordelingen pur sang helemaal geen zin in hebben.
Neuh... Ik ben zelf Nederlander en onderschrijf die ondertitel. En ja, het gaat voor mij ook meer op dan me goed is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als ik de zin in je ondertitel lees, heb ik het idee dat jij zelf ook al in 'wij' en 'zij' in bent aan het delen.
Die ondertitel heb ik al een eeuwigheid. Bovendien beschouw ik mij net zo goed als Nederlander, of mag zelfspot ook al niet meer.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als ik de zin in je ondertitel lees, heb ik het idee dat jij zelf ook al in 'wij' en 'zij' in bent aan het delen.
Dat beweer ik ook niet. Vind het alleen frappant dat je een citaat van Ghaddafi aanhaalt. Je lijkt daarmee te willen zeggen dat de moslims een gevaar vormen voor de wereldvrede. Vandaar mijn vragen.quote:
Doe eens een poging daartoe.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik zeg, want moslims zijn per definitie kut en de Islam is per definitie een achterlijk geloof. Het is behoorlijk naief om te denken dat ik de emmers stront in emmers Robijn kan veranderen door de daad alsnog te veroordelen. En zeg nou zelf, hoe kan een rationeel mens nou achter deze daad staan.
Ik zie slechts terechte kritiek over het op een hoop gooien van moslims.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:13 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Maar wel de reacties veroordelen die er geplaatst worden.
En zoals je zelf al zegt, iedereen mag zijn persoonlijke mening hier neerzetten.
Dus de aanvallen aan het adres van users van de moslims die het wel veroordelen, is geen vrijbrief om persoonlijke aanvallen te plaatsen.
De islam is op dit moment de grootste bedreiging voor de wereldvrede.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Vind het alleen frappant dat je een citaat van Ghaddafi aanhaalt. Je lijkt daarmee te willen zeggen dat de moslims een gevaar vormen voor de wereldvrede. Vandaar mijn vragen.
Die krijg ik (nogmaals) sowieso al over mij heen (zie bijvoorbeeld dit topic). Wat is dan de meerwaarde van mijn veroordeling? Voor wie of wat doe ik het dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:14 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Doe eens een poging daartoe.
Misschien dat je dan eens duidelijk bent en niet gelijk hopen stront over je heen krijgt.
Mutant is de hele tijd duidelijk. Maar hij wordt hier behandeld alsof hij een gemuteerd wezen is. Wat hij ook zegt, het wordt verdraaid. Jammer.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:14 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Doe eens een poging daartoe.
Misschien dat je dan eens duidelijk bent en niet gelijk hopen stront over je heen krijgt.
Omdat het steeds structureler aan het worden is?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo moeilijk aan om de daad of daden te veroordelen, zonder een gehele groep daarbij te betrekken? Waarom moet het zo zwart-wit?
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslims doen weer uitstekend hun best om mensen als Wilders stemmen te bezorgen.
Niet zo vreemd aangezien de sharia geen deel uitmaakt van de christelijke of westerse cultuur. Christenen willen jou zonder mokken best regeren met de bijbel in de hand.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Christenen en westerlingen willen de wereld niet onderwerpen aan de sharia.
Met alle respect Piet, ik ben ook niet zo'n fan van die Wilders, maar hij is nog wel het enige lichtpuntje in deze duisternis.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslims doen weer uitstekend hun best om mensen als Wilders stemmen te bezorgen.
Voor wie?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die krijg ik (nogmaals) sowieso al over mij heen (zie bijvoorbeeld dit topic). Wat is dan de meerwaarde van mijn veroordeling? Voor wie of wat doe ik het dan?
Sorry hoor, maar er sterven dagelijks moslims in de strijd tegen Islamitische extremisten. Nogal schandalig, wat moeten de familieleden van die gedode moslims wel niet denken? Ze geven hun leven en jij zegt dat je "niks ziet binnen de eigen groep"?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef verzer het volgende:
[..]
Omdat het steeds structureler aan het worden is?
En ik zie niks binnen 'de eigen groep' gebeuren om dit soort extremisme aan te pakken.
En van de reacties van Nederlanders hier die zich superieur voelen tegenover moslims wordt je toch ook niet goed van![]()
als ik dit allemaal zo lees he....het gaat toch nooit meer goedkomen met de combinatie moslims + Europa...
Als hij duidelijk is, zoals ik net zei, dan is deze opmerking van jou overbodig...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mutant is de hele tijd duidelijk. Maar hij wordt hier behandeld alsof hij een gemuteerd wezen is. Wat hij ook zegt, het wordt verdraaid. Jammer.²
Juist in onderontwikkelde gebieden vind ik het nog niet eens zo vreemd dat er doden vallen, maar ze zouden hier toch beter moeten weten. En dat ze het voor elkaar krijgen tot Denemarken te gaan om die man te vermoorden is gewoonquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef Re het volgende:
het blijft me verbazen dat een of ander suffe cartoon zoveel impact heeft 6000 km verderop, hoeveel slachtoffers zijn er wel niet gevallen bij demonstraties ertegen in landen die niet eens weten wat Denemarken is...
ik blijf me verbazen dat mensen zich geroepen voelen om te doden op basis van humor
Ik veroordeel het.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:17 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Voor wie?
Voor iedereen die hier meeleest en post.
Dan is het duidelijk waar je staat.
Nu draai je er alleen maar omheen.
Wees eens een kerel en veroordeel dit.
Dan heb je mijn respect verdiend, en ik denk bij vele andere users.
Ik denk daar toch een tikkeltje anders over. Wanneer je over enig historisch besef zou beschikken dan wist je dat het westen de grootste bedreiging is voor de wereldvrede.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De islam is op dit moment de grootste bedreiging voor de wereldvrede.
Ik ben dom en jij achterlijk, big deal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent ook echt vreselijk dom. Anders zou je een dergelijke vergelijking immers niet aanwenden.
1, een, uno, un, ein, unus, uma, ena somalische moslim in denemarken zorgt voor meer wilders stemmers?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo verbaast het je? Het is ondertussen duidelijk dat de moslims leven op haat, dus ach, dit past er prima bij.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef Re het volgende:
het blijft me verbazen dat een of ander suffe cartoon zoveel impact heeft 6000 km verderop, hoeveel slachtoffers zijn er wel niet gevallen bij demonstraties ertegen in landen die niet eens weten wat Denemarken is...
ik blijf me verbazen dat mensen zich geroepen voelen om te doden op basis van humor
Het westen? Verklaar eens?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk daar toch een tikkeltje anders over. Wanneer je over enig historisch besef zou beschikken dan wist je dat het westen de grootste bedreiging is voor de wereldvrede.
Ik denk dat je eerder zeer onoprecht bent dan dom.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben dom en jij achterlijk, big deal.
de mensheid is de grootste bedreiging voor de wereldvrede...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk daar toch een tikkeltje anders over. Wanneer je over enig historisch besef zou beschikken dan wist je dat het westen de grootste bedreiging is voor de wereldvrede.
Wat jij vind moet je bij de politie brengen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:18 schreef Disana het volgende:
Ik vind het onterecht dat Mutant ter verantwoording wordt geroepen om wat een Somalische moslim in Denemarken heeft gedaan.
Jij hebt echt oogkleppen op.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien de afgelopen 100 jaar eens voor de geest halen. Maar goed, het is nooit het Westen als geheel, maar delen van het Westen.quote:
Waarom worden moslims in Nederland verantwoordelijk gehouden voor de daad van enkeling? Die nota bene ook nog eens uit Somalie komt. Leg eens uit. Ik begrijp daar werkelijk niets van.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik veroordeel hem helemaal niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:18 schreef Disana het volgende:
Ik vind het onterecht dat Mutant ter verantwoording wordt geroepen om wat een Somalische moslim in Denemarken heeft gedaan.
Wellicht omdat de meeste te druk zijn met te gillen over amerika en israel, als grote satans.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er sterven dagelijks moslims in de strijd tegen Islamitische extremisten. Nogal schandalig, wat moeten de familieleden van die gedode moslims wel niet denken? Ze geven hun leven en jij zegt dat je "niks ziet binnen de eigen groep"?
Ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef Re het volgende:
[..]
de mensheid is de grootste bedreiging voor de wereldvrede...
Ja zo werkt dat toch gewoon, want als er bijvoorbeeld een extreme christen in staphorst weer in het nieuws komt, dan worden ook meteen alle christenen over 1 kam geschoren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:18 schreef Disana het volgende:
nou ja er zijn wel meer partijen die leven op en van haat, Wilders bijvoorbeeld zijn obsessie is net zo verachtelijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo verbaast het je? Het is ondertussen duidelijk dat de moslims leven op haat, dus ach, dit past er prima bij.
Het zijn toch echt de westerse mogenheden die het meest gewelddadig zijn gebleken, de afgelopen 100 jaar. Het feit dat wij westerlingen geen aanslagen plegen zegt helemaal niks over de mate van geweld die wij gebruiken.quote:
Laat ik het zo zeggen, beter dan het nu is op aarde zal het nooit worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
En er is niet eens wereldvrede, dus waar hebben we het over.
Het dom houden heeft niets te maken met de Islam. In tegendeel kennis is in de Islam een groot goed, het kunnen lezen en schrijven is uiterst belangrijk. Iqra! Lees! Gebiedende wijs, zo begint de Koran. Frappant is dat minstens de helft van de Islamitische wereld dat niet kan. En daar is het extremisme dan ook vaak groot goed, die krijgen hun kennis van de Koran van een Imam of Ayatollah met grootheidswaanzin. Het dom houden gebeurt door politici en dictators. Een volk dat slim is of over kennis bezit, bedreigt hun macht. (Zie Iran).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht omdat de meeste te druk zijn met te gillen over amerika en israel, als grote satans.
Het probleem van de islamitische wereld is de corruptie en de incompetentie van zijn politici, en de laag opgeleide bevolking die door de Islam dom wordt gehouden.
Heb je recent nog even gekeken wat er in Pakistan gebeurt?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de westerse mogenheden die het meest gewelddadig zijn gebleken, de afgelopen 100 jaar. Het feit dat wij westerlingen geen aanslagen plegen zegt helemaal niks over de mate van geweld die wij gebruiken.
De meest vreselijke oorlogen zijn gevoerd door westerse landen.
Je hebt een punt, maar ik stoor mezelf ook aan die steeds terugkerende generalisatie en ik ben geen moslim noch allochtoon. Ik zou me kunnen voorstellen dat het frustrerend is voortdurend meegesleept te worden in daden van mensen die niet meer dan je geloof gemeenschappelijk met je hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik veroordeel hem helemaal niet.
Ik vind het treurig dat hij nu al jaar in-jaar uit bezig is in discussies over moslims. Hij heeft meestal ook gelijk hoor, maar misschien zou het beter zijn als hij het zich niet zo aan zou trekken. Hij moet boven de mensen staan die alle moslims op een hoop gooien, het heeft toch geen zin.
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zou je er dan van vinden als wij een ander gevoelig Westers punt zouden bespotten: de Holocaust?²
Nee, we willen nu juist dat een kwaadwillige levensovertuiging te kijk wordt gezet voor wat het is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een open deur, ik weet het. Maar nog geen 70 jaar geleden zijn er een degelijke paar miljoen Joden vernietigd. Ook toen begon het met zgn. "rationele" argumenten. Willen we echt dat de geschiedenis zich herhaalt?²
Ik had wel verwacht dat een zionist dat zou vinden. Iemand die wil dat de Joodse tempel opnieuw wordt gebouwd valt moeilijk serieus te nemen.quote:
Dat mag als je slechts 1 identiteit hebt. Geen idee of daar bij jou sprake van isquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die ondertitel heb ik al een eeuwigheid. Bovendien beschouw ik mij net zo goed als Nederlander, of mag zelfspot ook al niet meer.
Wat een zotte vergelijking is die eerste. Noem eens goede punten op van neo-nazi's. Ik hoop dat je dat niet kunt. Van 'moslims' kan men dat wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat toch gewoon, want stel dat een neo-nazi een aanslag zou plegen dan zouden ook alle neo-nazi's verketterd worden.
En als een extreme christen in staphorst weer in het nieuws komt, dan worden ook meteen alle christenen over 1 kam geschoren.
Dat is een massa psychologisch effect.
Daar sterven dagelijks moslims die strijden tegen het Islamitisch extremisme. Waarom hoor ik daar niemand over? Vele users alhier claimen dat moslims niets doen tegen de excessen, maar ondertussen geven ze zelfs hun leven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je recent nog even gekeken wat er in Pakistan gebeurt?
Of let je daar niet op?
En dat is toch echt niet in het westen.
En zoals gebleken kun je de discussie nog jaren doorvoeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik stoor mezelf ook aan die steeds terugkerende generalisatie en ik ben geen moslim noch allochtoon. Ik zou me kunnen voorstellen dat het frustrerend is voortdurend meegesleept te worden in daden van mensen die niet meer dan je geloof gemeenschappelijk met je hebben.
Ik beweer niet dat daar lieve, rechtschapen mensen wonen. Echter, op de wereldvrede hebben dergelijke figuren weinig invloed. Alleen het westen kan ons in een wereldoorlog storten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je recent nog even gekeken wat er in Pakistan gebeurt?
Of let je daar niet op?
En dat is toch echt niet in het westen.
Je begrijpt me verkeerd, de Islam is een instrument om de bevolking dom te houden door de mensen die macht nastreven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het dom houden heeft niets te maken met de Islam. In tegendeel kennis is in de Islam een groot goed, het kunnen lezen en schrijven is uiterst belangrijk. Iqra! Lees! Gebiedende wijs, zo begint de Koran. Frappant is dat minstens de helft van de Islamitische wereld dat niet kan. En daar is het extremisme dan ook vaak groot goed, die krijgen hun kennis van de Koran van een Imam of Ayatollah met grootheidswaanzin. Het dom houden gebeurt door politici en dictators. Een volk dat slim is of over kennis bezit, bedreigt hun macht. (Zie Iran).
Ik heb geen kloontjes op fok nee.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat mag als je slechts 1 identiteit hebt. Geen idee of daar bij jou sprake van is![]()
Dat begrijp ik dus ook nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef Re het volgende:
Waarom niet? Waarom mogen Joden van jou hun tempel niet bouwen ?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat een zionist dat zou vinden. Iemand die wil dat de Joodse tempel opnieuw wordt gebouwd valt moeilijk serieus te nemen.
Kloptquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo verbaast het je? Het is ondertussen duidelijk dat de moslims leven op haat, dus ach, dit past er prima bij.
Now we are talkingquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een zotte vergelijking is die eerste. Noem eens goede punten op van neo-nazi's. Ik hoop dat je dat niet kunt. Van 'moslims' kan men dat wel.
Edit: Ik zie dat je je post hebt geëdit en de neo-nazi's eruit hebt gehaald. Desalniettemin heb je de vergelijking gemaak en ik zou toch graag een antwoord van je willen krijgen: waarom vergelijk je moslims met neo-nazi's en noem eens goede punten van neo-nazi's aangezien je het onterecht vindt dat ze allemaal veroordeeld worden.
Pakistan ligt aan de andere kant van de wereld. Te ver weg, daar merken wij toch niets van.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar sterven dagelijks moslims die strijden tegen het Islamitisch extremisme. Waarom hoor ik daar niemand over? Vele users alhier claimen dat moslims niets doen tegen de excessen, maar ondertussen geven ze zelfs hun leven.
Nee, ik heb een hekel aan deze discussies. Niet zozeer vanwege het onderwerp, maar meer vanwege het feit dat er inderdaad niets constructiefs uit komt. Maar toch voel ik mij genoodzaakt te ageren tegen mensen die zo vreemd praten over moslims. Het gaat immers toch ook over mij.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mutant, vindt je het wel leuk om deze discussie te voeren, want lijkt me dat dit een bodemloze put is die toch geen bevrediging geeft.
Wat is dat voor kolder? Of zijn landen als China, Rusland, Pakistan, Iran en India westers?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat daar lieve, rechtschapen mensen wonen. Echter, op de wereldvrede hebben dergelijke figuren weinig invloed. Alleen het westen kan ons in een wereldoorlog storten.
Natuurlijk niet. Maar wie reageert zo fel op een tekeningquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een open deur, ik weet het. Maar nog geen 70 jaar geleden zijn er een degelijke paar miljoen Joden vernietigd. Ook toen begon het met zgn. "rationele" argumenten. Willen we echt dat de geschiedenis zich herhaalt?²
dat doet hij toch nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensen
Hoe durf je een tekening te vergelijken met de Holocaust![]()
Wat zou je er van vinden als wij zouden spotten met de holocaust middels een karikatuur. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensen
Hoe durf je een tekening te vergelijken met de Holocaust![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |