abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:23:31 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76321907
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoezo verbaast het je? Het is ondertussen duidelijk dat de moslims leven op haat, dus ach, dit past er prima bij.
nou ja er zijn wel meer partijen die leven op en van haat, Wilders bijvoorbeeld zijn obsessie is net zo verachtelijk.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76321922
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het westen? Verklaar eens?
Het zijn toch echt de westerse mogenheden die het meest gewelddadig zijn gebleken, de afgelopen 100 jaar. Het feit dat wij westerlingen geen aanslagen plegen zegt helemaal niks over de mate van geweld die wij gebruiken.

De meest vreselijke oorlogen zijn gevoerd door westerse landen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76321940
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
En er is niet eens wereldvrede, dus waar hebben we het over.
Laat ik het zo zeggen, beter dan het nu is op aarde zal het nooit worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76321959
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht omdat de meeste te druk zijn met te gillen over amerika en israel, als grote satans.
Het probleem van de islamitische wereld is de corruptie en de incompetentie van zijn politici, en de laag opgeleide bevolking die door de Islam dom wordt gehouden.
Het dom houden heeft niets te maken met de Islam. In tegendeel kennis is in de Islam een groot goed, het kunnen lezen en schrijven is uiterst belangrijk. Iqra! Lees! Gebiedende wijs, zo begint de Koran. Frappant is dat minstens de helft van de Islamitische wereld dat niet kan. En daar is het extremisme dan ook vaak groot goed, die krijgen hun kennis van de Koran van een Imam of Ayatollah met grootheidswaanzin. Het dom houden gebeurt door politici en dictators. Een volk dat slim is of over kennis bezit, bedreigt hun macht. (Zie Iran).
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 13:25:31 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_76321968
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn toch echt de westerse mogenheden die het meest gewelddadig zijn gebleken, de afgelopen 100 jaar. Het feit dat wij westerlingen geen aanslagen plegen zegt helemaal niks over de mate van geweld die wij gebruiken.

De meest vreselijke oorlogen zijn gevoerd door westerse landen.
Heb je recent nog even gekeken wat er in Pakistan gebeurt?
Of let je daar niet op?
En dat is toch echt niet in het westen.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 13:25:41 #181
137949 Disana
pi_76321974
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik veroordeel hem helemaal niet.

Ik vind het treurig dat hij nu al jaar in-jaar uit bezig is in discussies over moslims. Hij heeft meestal ook gelijk hoor, maar misschien zou het beter zijn als hij het zich niet zo aan zou trekken. Hij moet boven de mensen staan die alle moslims op een hoop gooien, het heeft toch geen zin.
Je hebt een punt, maar ik stoor mezelf ook aan die steeds terugkerende generalisatie en ik ben geen moslim noch allochtoon. Ik zou me kunnen voorstellen dat het frustrerend is voortdurend meegesleept te worden in daden van mensen die niet meer dan je geloof gemeenschappelijk met je hebben.
pi_76321982
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat zou je er dan van vinden als wij een ander gevoelig Westers punt zouden bespotten: de Holocaust?

²
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensen
Hoe durf je een tekening te vergelijken met de Holocaust
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:26:31 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76321997
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een open deur, ik weet het. Maar nog geen 70 jaar geleden zijn er een degelijke paar miljoen Joden vernietigd. Ook toen begon het met zgn. "rationele" argumenten. Willen we echt dat de geschiedenis zich herhaalt?

²
Nee, we willen nu juist dat een kwaadwillige levensovertuiging te kijk wordt gezet voor wat het is.
de Nazis hadden ook een hekel aan het vrije woord, aan mensen met een mening, en hun knokploegen sloegen die in elkaar en vermoorde deze mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76322018
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt echt oogkleppen op.
Ik had wel verwacht dat een zionist dat zou vinden. Iemand die wil dat de Joodse tempel opnieuw wordt gebouwd valt moeilijk serieus te nemen.
pi_76322037
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die ondertitel heb ik al een eeuwigheid. Bovendien beschouw ik mij net zo goed als Nederlander, of mag zelfspot ook al niet meer.
Dat mag als je slechts 1 identiteit hebt. Geen idee of daar bij jou sprake van is
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 13:27:43 #186
137949 Disana
pi_76322042
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja zo werkt dat toch gewoon, want stel dat een neo-nazi een aanslag zou plegen dan zouden ook alle neo-nazi's verketterd worden.

En als een extreme christen in staphorst weer in het nieuws komt, dan worden ook meteen alle christenen over 1 kam geschoren.

Dat is een massa psychologisch effect.
Wat een zotte vergelijking is die eerste. Noem eens goede punten op van neo-nazi's. Ik hoop dat je dat niet kunt. Van 'moslims' kan men dat wel.

Edit: Ik zie dat je je post hebt geëdit en de neo-nazi's eruit hebt gehaald. Desalniettemin heb je de vergelijking gemaak en ik zou toch graag een antwoord van je willen krijgen: waarom vergelijk je moslims met neo-nazi's en noem eens goede punten van neo-nazi's aangezien je het onterecht vindt dat ze allemaal veroordeeld worden.
pi_76322050
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of let je daar niet op?
Daar sterven dagelijks moslims die strijden tegen het Islamitisch extremisme. Waarom hoor ik daar niemand over? Vele users alhier claimen dat moslims niets doen tegen de excessen, maar ondertussen geven ze zelfs hun leven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76322052
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar ik stoor mezelf ook aan die steeds terugkerende generalisatie en ik ben geen moslim noch allochtoon. Ik zou me kunnen voorstellen dat het frustrerend is voortdurend meegesleept te worden in daden van mensen die niet meer dan je geloof gemeenschappelijk met je hebben.
En zoals gebleken kun je de discussie nog jaren doorvoeren.

Mutant, vindt je het wel leuk om deze discussie te voeren, want lijkt me dat dit een bodemloze put is die toch geen bevrediging geeft.
pi_76322057
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of let je daar niet op?
Ik beweer niet dat daar lieve, rechtschapen mensen wonen. Echter, op de wereldvrede hebben dergelijke figuren weinig invloed. Alleen het westen kan ons in een wereldoorlog storten.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:28:31 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76322070
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het dom houden heeft niets te maken met de Islam. In tegendeel kennis is in de Islam een groot goed, het kunnen lezen en schrijven is uiterst belangrijk. Iqra! Lees! Gebiedende wijs, zo begint de Koran. Frappant is dat minstens de helft van de Islamitische wereld dat niet kan. En daar is het extremisme dan ook vaak groot goed, die krijgen hun kennis van de Koran van een Imam of Ayatollah met grootheidswaanzin. Het dom houden gebeurt door politici en dictators. Een volk dat slim is of over kennis bezit, bedreigt hun macht. (Zie Iran).
Je begrijpt me verkeerd, de Islam is een instrument om de bevolking dom te houden door de mensen die macht nastreven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76322086
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat mag als je slechts 1 identiteit hebt. Geen idee of daar bij jou sprake van is
Ik heb geen kloontjes op fok nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76322089
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:16 schreef Re het volgende:
het blijft me verbazen dat een of ander suffe cartoon zoveel impact heeft 6000 km verderop, hoeveel slachtoffers zijn er wel niet gevallen bij demonstraties ertegen in landen die niet eens weten wat Denemarken is...

ik blijf me verbazen dat mensen zich geroepen voelen om te doden op basis van humor
Dat begrijp ik dus ook niet
Geen enkel argument (op basis van wat dan ook) rechtvaardigd zoiets
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 13:29:17 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_76322099
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had wel verwacht dat een zionist dat zou vinden. Iemand die wil dat de Joodse tempel opnieuw wordt gebouwd valt moeilijk serieus te nemen.
Waarom niet? Waarom mogen Joden van jou hun tempel niet bouwen ?
pi_76322122
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoezo verbaast het je? Het is ondertussen duidelijk dat de moslims leven op haat, dus ach, dit past er prima bij.
Klopt
pi_76322128
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een zotte vergelijking is die eerste. Noem eens goede punten op van neo-nazi's. Ik hoop dat je dat niet kunt. Van 'moslims' kan men dat wel.

Edit: Ik zie dat je je post hebt geëdit en de neo-nazi's eruit hebt gehaald. Desalniettemin heb je de vergelijking gemaak en ik zou toch graag een antwoord van je willen krijgen: waarom vergelijk je moslims met neo-nazi's en noem eens goede punten van neo-nazi's aangezien je het onterecht vindt dat ze allemaal veroordeeld worden.
Now we are talking

Noem eens een paar goede punten op van Moslims? Ik durf er om te wedden dat jij netzoveel goede punten van moslims als neo nazi's kan opnoemen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76322131
Natuurlijk is een moslim in Nederland niet schuldig voor wat er in Denemarken of Saudi-Arabie gebeurd.

Maar ik zou wel graag zien dat sommige users hier gewoon erkennen dat dit soort 'incidenten' wel heel vaak met moslims gebeuren.Moslims die niet beseffen dat ze in het westen wonen met Westerse moralen. Wat mij betreft moeten die lui gewoon oprotten uit Denemarken/Nederland als ze dat niet willen accepteren! Dan hebben de 'normale' Moslims er ook geen last meer van!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_76322137
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar sterven dagelijks moslims die strijden tegen het Islamitisch extremisme. Waarom hoor ik daar niemand over? Vele users alhier claimen dat moslims niets doen tegen de excessen, maar ondertussen geven ze zelfs hun leven.
Pakistan ligt aan de andere kant van de wereld. Te ver weg, daar merken wij toch niets van.
pi_76322147
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mutant, vindt je het wel leuk om deze discussie te voeren, want lijkt me dat dit een bodemloze put is die toch geen bevrediging geeft.
Nee, ik heb een hekel aan deze discussies. Niet zozeer vanwege het onderwerp, maar meer vanwege het feit dat er inderdaad niets constructiefs uit komt. Maar toch voel ik mij genoodzaakt te ageren tegen mensen die zo vreemd praten over moslims. Het gaat immers toch ook over mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76322149
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat daar lieve, rechtschapen mensen wonen. Echter, op de wereldvrede hebben dergelijke figuren weinig invloed. Alleen het westen kan ons in een wereldoorlog storten.
Wat is dat voor kolder? Of zijn landen als China, Rusland, Pakistan, Iran en India westers?
pi_76322151
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een open deur, ik weet het. Maar nog geen 70 jaar geleden zijn er een degelijke paar miljoen Joden vernietigd. Ook toen begon het met zgn. "rationele" argumenten. Willen we echt dat de geschiedenis zich herhaalt?

²
Natuurlijk niet. Maar wie reageert zo fel op een tekening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')