Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.
Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Socios het volgende:
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden.Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt mequote:Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
quote:C.2.32 Toiletten in het treinmaterieel
Het treinmaterieel hoeft niet te zijn voorzien van toiletten. De
concessieverlener is in overleg met betrokken partijen teneinde
op de perrons toiletvoorzieningen te plaatsen.
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
[..]
Een ontwerp uit 1984...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.quote:
Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staatquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt meEn als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een "quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.![]()
En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch???quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef dennistd het volgende:
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
quote:De nieuwe vervoerder Eurobahn, welke de concessie van lijn RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach vanaf 13 december mag gaan uitvoeren, maakt een slechte start.
Vanaf zondag 13 december zouden de reizigers op de lijn Hamm (Wuppertal) - Düsseldorf - Venlo vervoerd gaan worden in gloednieuwe en comfortabele treinen van de Eurobahn. Er zal echter niet heel veel van terecht komen; de Eurobahn heeft te weinig treinen tot haar beschikking.
Reden voor dit alles is dat er nog maar vier van de in totaal 18 bestelde treinen van het door Stadler gebouwde type FLIRT een geldige toelating op het Duitse spoorwegnet hebben gekregen. De toelating voor de overige 14 treinen laat nog op zich wachten.
'Oude' treinen
"Samen met de Deutsche Bahn (DB) hebben we afspraken gemaakt, om de reizigers toch te kunnen vervoeren." zo zegt woordvoerder Robert Kohl van Eurobahn-moeder Keolis Deutschland. "Totdat de toelating van de andere treinstellen is geregeld, kunnen we de diensten zoveel mogelijk laten uitvoeren."
Daarvoor moeten de ongeveer 7500 reizigers op lijn RE13 de oude, rode treinen van de DB voor lief nemen en tussen Mönchengladbach en Hamm rekening houden met uitval van treinen. Over de aansluitende lijn van Hagen naar Hamm is nog niet veel duidelijk. "Reden daarvoor is dat de DB, die ons heel erg helpt, haar treinen al op andere plaatsen op het Duitse spoorwegnet heeft gepland."
Zwarte Piet
De Zwarte Piet wordt gespeeld naar de bouwer van de FLIRTs, wat staat voor Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, Stadler Rail Group. Stadler is in Nederland bekend van de treinen waarmee Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en tussen Heerlen en Maastricht, maar ook van de treinen waarmee Arriva in Groningen en Friesland en tussen Geldermalsen en Dordrecht rijdt.
Stadler heeft verzuimd op tijd gegevens door te geven over de FLIRT-stellen aan de Duitse tegenhanger van Verkeer en Waterstaat, de Eisenbahn-Bundesamtes (EBA), zoals documenten over onder anderen de remmen van de treinen. Daarnaast zijn de benodigde proefritten van de treinstellen ook nog niet afgerond.
Stadler reageert door te wijzen op normwijzigingen die in oktober zijn ingegaan, die meer proefritten nodig hebben gemaakt. Het gerucht gaat echter dat deze normwijzigingen reeds in 2006 zijn ingegaan en dat de EBA Stadler daar in maart van dit jaar op heeft moeten wijzen.
Het kan Stadler op een boete komen te staan, omdat de 60 miljoen euro kostende opdracht niet op tijd is afgehandeld. Voor de Eurobahn-reizigers is dat echter geen troost. Mogelijk moeten zij tot maart 2010 wachten voordat zij plaats kunnen nemen in de nieuwe treinstellen, die zorgen voor een punctuelere dienstregeling.
Een feest, dat zondag gehouden zou worden bij de start van de nieuwe treindienst op het te openen station Wuppertal-Vohwinkel is in ieder geval afgezegd: Deze dag zal er geen nieuwe trein op het station stoppen.
Bron: OHIH
De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's).quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer.
Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad:quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
quote:"Een logische expansie", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. De Achterhoek en het Rivierenland waren de kraamkamer. Midden-Overijssel (met Salland, het Vechtdal, Deventer en Zwolle) is dan 'een mooi aanpalend gebied' om verder te groeien. Als straks ook de consessies opengaan voor de spoorlijn Zwolle-Emmen en de 'vertramming van het Kamperlijntje' (tussen Zwolle en Kampen) zit Syntus alvast dicht bij het vuur. Die spoorambities zijn met nadruk aanwezig, zegt Ten Brinke.
Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reagerenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef greavy het volgende:
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Socios het volgende:
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
Zo gaat het bij de wet helaas niet..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:05 schreef greavy het volgende:
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
Lees verderquote:NS: Den Haag moet verantwoordelijkheid nemen
(Novum) - Politici hebben boter op hun hoofd omdat zij al langer weten dat het spoor met problemen kampt. Dat zegt de directeur van NS Reizigers Jacques Huberts dinsdag in het tv-programma Nova. De directeur hoopt dat er vijftig miljoen euro beschikbaar komt om het systeem te verbeteren.
Lees meerquote:'Vorstvrije wissels vergen extra investering'
HILVERSUM (ANP) - Om extreme problemen op het spoor door barre weersomstandigheden op te lossen, zijn extra investeringen nodig. Het huidige spoorsysteem is namelijk niet opgewassen tegen de ontregelingen van de afgelopen dagen. Dit zei president-directeur Bert Klerk van spoorbeheerder ProRail dinsdag voor het televisieprogramma NOVA.
Lees meerquote:De tevredenheid over ProRail heeft zijn dieptepunt bereikt. ‘Ze moeten nu met de billen bloot.’
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"quote:Rover meent dat de problemen zijn ontstaan als gevolg van bezuinigingen, waardoor sneeuwschuivers en regionale ploegen sneeuwruimers moesten verdwijnen.
Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:15 schreef JaFFe het volgende:
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
80% van de treinen tijden weer op woensdagquote:UTRECHT - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd.
Treinen volgens plan uitgeredenquote:UTRECHT - De treinen zijn woensdagochtend volgens plan met een 80-procent-dienstregeling uitgereden. Dat heeft een woordvoerder van ProRail laten weten. Hij meldde dat er geen bijzonderheden waren. Op een aantal trajecten rijden minder treinen maar dat is normaal ook al zo
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodigquote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.![]()
![]()
Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
[..]
Lees meer
Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..
Storm van kritiek op wanbeleid prorail
[..]
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor isquote:Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef Duvel het volgende:
Kut. Kut. Kut.
Ik mķest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.quote:
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig![]()
Ja hoor, Sahaf, tuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
quote:"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.
Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees verder
[..]
Lees meer
Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige![]()
![]()
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Vonken zijn tof ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34quote:09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit biedenquote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..quote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ah, daar is de fantast weer.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo grootquote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
ziet eruit alsof het sein op het perron staatquote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanritquote:Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.quote:ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Hoe bedoel je?quote:Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.quote:Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.quote:Hoe bedoel je?
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijnquote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
die zijn toch van NS dochterquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uitquote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..quote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |