abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75940610
GTW elektrisch heeft geen toilet.
Ik ben benieuwd of arriva er wat van gaat maken. De merwede-lingelijn is niet slecht, maar door het drukke, met lage frequentie bereden traject, is ie 's ochtends altijd te laat in Dordrecht door de vele instappers.

Gisteren van Gorinchem naar Maastricht gereisd. Maar 4 uur over gedaan. Normaal 2.30.
De wissels waren blijkbaar overal dichtgevroren, want ze reden een een uurdienst gorinchem-geldermalsen en gorinchem-dordrecht, beide aankomend op spoor 1, zodat er geen wissel nodig was over het hele traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75940816
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:06 schreef Ascendancy het volgende:
GTW elektrisch heeft geen toilet.
Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75940987
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75941164
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.

Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75941424
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75941433
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.

Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben.

http://www.gelderlander.n(...)erders-Niet-doen.ece
pi_75941478
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden. Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.
pi_75941554
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Socios het volgende:
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden. Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.


Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75941829
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt me En als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75941860
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]



Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75941970
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2009 @ 21:41:54 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75942416
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
quote:
C.2.32 Toiletten in het treinmaterieel
Het treinmaterieel hoeft niet te zijn voorzien van toiletten. De
concessieverlener is in overleg met betrokken partijen teneinde
op de perrons toiletvoorzieningen te plaatsen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75942742
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
[..]
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:47:48 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75942786
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Een ontwerp uit 1984...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:48:55 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75942859
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75943082
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een ontwerp uit 1984...
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.

En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2009 @ 21:54:16 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75943191
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75943292
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt me En als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staat

Toiletten op perrons. Dat lijkt me sterk op concessielijnen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75943294
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.

En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een " " i.p.v. een blije tong
pi_75943578
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef dennistd het volgende:
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch???
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2009 @ 22:14:14 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75944461
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75944950
ik klikte bijna
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2009 @ 22:34:12 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75945662
quote:
De nieuwe vervoerder Eurobahn, welke de concessie van lijn RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach vanaf 13 december mag gaan uitvoeren, maakt een slechte start.

Vanaf zondag 13 december zouden de reizigers op de lijn Hamm (Wuppertal) - Düsseldorf - Venlo vervoerd gaan worden in gloednieuwe en comfortabele treinen van de Eurobahn. Er zal echter niet heel veel van terecht komen; de Eurobahn heeft te weinig treinen tot haar beschikking.
Reden voor dit alles is dat er nog maar vier van de in totaal 18 bestelde treinen van het door Stadler gebouwde type FLIRT een geldige toelating op het Duitse spoorwegnet hebben gekregen. De toelating voor de overige 14 treinen laat nog op zich wachten.

'Oude' treinen
"Samen met de Deutsche Bahn (DB) hebben we afspraken gemaakt, om de reizigers toch te kunnen vervoeren." zo zegt woordvoerder Robert Kohl van Eurobahn-moeder Keolis Deutschland. "Totdat de toelating van de andere treinstellen is geregeld, kunnen we de diensten zoveel mogelijk laten uitvoeren."
Daarvoor moeten de ongeveer 7500 reizigers op lijn RE13 de oude, rode treinen van de DB voor lief nemen en tussen Mönchengladbach en Hamm rekening houden met uitval van treinen. Over de aansluitende lijn van Hagen naar Hamm is nog niet veel duidelijk. "Reden daarvoor is dat de DB, die ons heel erg helpt, haar treinen al op andere plaatsen op het Duitse spoorwegnet heeft gepland."

Zwarte Piet
De Zwarte Piet wordt gespeeld naar de bouwer van de FLIRTs, wat staat voor Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, Stadler Rail Group. Stadler is in Nederland bekend van de treinen waarmee Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en tussen Heerlen en Maastricht, maar ook van de treinen waarmee Arriva in Groningen en Friesland en tussen Geldermalsen en Dordrecht rijdt.
Stadler heeft verzuimd op tijd gegevens door te geven over de FLIRT-stellen aan de Duitse tegenhanger van Verkeer en Waterstaat, de Eisenbahn-Bundesamtes (EBA), zoals documenten over onder anderen de remmen van de treinen. Daarnaast zijn de benodigde proefritten van de treinstellen ook nog niet afgerond.

Stadler reageert door te wijzen op normwijzigingen die in oktober zijn ingegaan, die meer proefritten nodig hebben gemaakt. Het gerucht gaat echter dat deze normwijzigingen reeds in 2006 zijn ingegaan en dat de EBA Stadler daar in maart van dit jaar op heeft moeten wijzen.

Het kan Stadler op een boete komen te staan, omdat de 60 miljoen euro kostende opdracht niet op tijd is afgehandeld. Voor de Eurobahn-reizigers is dat echter geen troost. Mogelijk moeten zij tot maart 2010 wachten voordat zij plaats kunnen nemen in de nieuwe treinstellen, die zorgen voor een punctuelere dienstregeling.

Een feest, dat zondag gehouden zou worden bij de start van de nieuwe treindienst op het te openen station Wuppertal-Vohwinkel is in ieder geval afgezegd: Deze dag zal er geen nieuwe trein op het station stoppen.

Bron: OHIH
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75946683
Dank je Dennis

"Het nieuw te openen station Wuppertal-Vohwinkel"? dussss

Er waren eind oktober ook geen vernieuwingswerkzaamheden zichtbaar trouwens

Maar de heerschappij van de Halberstadtjes duurt dus voort? Nou, nog maar een ritje plannen binnenkort dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:15:54 #124
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75948118
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer.
De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's).
pi_75950076
Ben weer terug van uit groningen.
Heen en terug reis verliepen goed.
Terug reis was iets minder omdat er geen ic reden en daar door de stoptrein naar huis toe had gemist en ik een uurtje mocht wachten
Maar voor de rest is de hele reis goed verlopen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75950411
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad:
quote:
"Een logische expansie", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. De Achterhoek en het Rivierenland waren de kraamkamer. Midden-Overijssel (met Salland, het Vechtdal, Deventer en Zwolle) is dan 'een mooi aanpalend gebied' om verder te groeien. Als straks ook de consessies opengaan voor de spoorlijn Zwolle-Emmen en de 'vertramming van het Kamperlijntje' (tussen Zwolle en Kampen) zit Syntus alvast dicht bij het vuur. Die spoorambities zijn met nadruk aanwezig, zegt Ten Brinke.
dag
pi_75951699
Maar dan mogen ze toch wel ander materieel bestellen?
Want ik dacht dat toen conexxion een lint wou laten bouwen kwam het niet door de veiligheid test
Me.. me.. me.. Me too
  woensdag 23 december 2009 @ 00:35:57 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75952035

Passage Veenendaal de Klomp

Foto's genomen door Maarten Doornenbal van TreinFotoStop.net(?)
Passage net voorbij Ede-Wageningen

Vond ik op internet

De sneeuw en stoom is een machtige combinatie

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 23-12-2009 00:55:51 ]
pi_75952414
Mooie foto's
Tis net wat je zelf al zei, stoom en sneeuw
Me.. me.. me.. Me too
pi_75952702
Een fotograaf vindt:
a. het meestal niet fijn dat je linkt naar zijn webruimte ivm het ongewenste dataverkeer
b. het niet prettig dat je zonder te vragen zijn foto's plaatst
c. het niet prettig als je zijn naam niet vermeld bij de foto's..
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 00:53:02 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75952759
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
pi_75952801
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef greavy het volgende:
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reageren
dag
pi_75953116
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
pi_75953159
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Socios het volgende:
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft..
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 01:05:19 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75953297
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
pi_75953385
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:05 schreef greavy het volgende:
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
Zo gaat het bij de wet helaas niet..
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/

Maar oké, laten we het weer over treintjes hebben
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 01:22:53 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75953871
quote:
NS: Den Haag moet verantwoordelijkheid nemen

(Novum) - Politici hebben boter op hun hoofd omdat zij al langer weten dat het spoor met problemen kampt. Dat zegt de directeur van NS Reizigers Jacques Huberts dinsdag in het tv-programma Nova. De directeur hoopt dat er vijftig miljoen euro beschikbaar komt om het systeem te verbeteren.
Lees verder
quote:
'Vorstvrije wissels vergen extra investering'

HILVERSUM (ANP) - Om extreme problemen op het spoor door barre weersomstandigheden op te lossen, zijn extra investeringen nodig. Het huidige spoorsysteem is namelijk niet opgewassen tegen de ontregelingen van de afgelopen dagen. Dit zei president-directeur Bert Klerk van spoorbeheerder ProRail dinsdag voor het televisieprogramma NOVA.
Lees meer

Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige
  woensdag 23 december 2009 @ 08:56:13 #138
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75957820
Het modder, eh sneeuwballen gooien naar elkaar is begonnen! Iedereen geeft iedereen de schuld.
NS: prorail en de staat
Staat: prorail had genoeg geld
prorail: komt door de klonten sneeuw onder de trein (NS) die er precies op wissels afvallen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_75958225
Ergste is nog dat de NS geen schade veregoeding uit wil keren aan abbonementshouders. Omdat er een negatief reisadvies gold. In andere sectoren heet wel laten betalen en niet leveren contractbreuk of oplichting.

En dat gratis iemand meenemen? Dat gaat nergens over. Ik moet gewoon werken die dag, net zoals vele anderen. Ik heb geen tijd om dan lekker rondjes te gaan rijden voor mijn lol.
pi_75959597
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:50:35 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75960802
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
quote:
De tevredenheid over ProRail heeft zijn dieptepunt bereikt. ‘Ze moeten nu met de billen bloot.’
Lees meer

Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..

Storm van kritiek op wanbeleid prorail
quote:
Rover meent dat de problemen zijn ontstaan als gevolg van bezuinigingen, waardoor sneeuwschuivers en regionale ploegen sneeuwruimers moesten verdwijnen.
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 10:55:01 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75960963
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:15 schreef JaFFe het volgende:
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75961185
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 december 2009 @ 11:01:31 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75961196
Nog even een bewering van NS / ProRail onderuit halen
quote:
UTRECHT - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd.
80% van de treinen tijden weer op woensdag
quote:
UTRECHT - De treinen zijn woensdagochtend volgens plan met een 80-procent-dienstregeling uitgereden. Dat heeft een woordvoerder van ProRail laten weten. Hij meldde dat er geen bijzonderheden waren. Op een aantal trajecten rijden minder treinen maar dat is normaal ook al zo
Treinen volgens plan uitgereden

Echter, als je naar Utrecht de AV kijkt, het komende 20 minuten rijden er 9 van de 16 treinen.
Dit is 44 %. Er rijd dus bijna de helft minder dan beloofd.
Van de 9 rijdende treinen zijn er 4 vertraagt, wat duid op 44% van de treinen vertraagt. dus 56 % rijd op tijd.
De EuroNight naar Amsterdam heeft tevens een vertraging van 116 minuten.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig
  woensdag 23 december 2009 @ 11:01:49 #145
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75961212
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
[..]

Lees meer

Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..

Storm van kritiek op wanbeleid prorail
[..]

Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 11:19:40 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75961858
Het is vrij logisch dat op een station als utrecht geen 80% van de treinen rijdt, aangezien daar veel trajecten zijn met 4x p.u. intercity's ipv 2x. Als je kijkt naar stations die 2x een IC hebben rijdt daar 100%, en gemiddeld zal het dan wel weer uitkomen op 80%
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2009 @ 13:21:29 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75966742
in Rtd Lombardijen een ICMm als IC naar Amsterdam Centraal zien passeren. Stopper zwd naar rtd en verder is een SGMm.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:42:01 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75967666
Kut. Kut. Kut.

Ik mķest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75969724
Iets belangrijks gemist duuf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75970819
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef Duvel het volgende:
Kut. Kut. Kut.

Ik mķest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor is
pi_75972939
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:47:24 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75973307
Ik hoop het voor de NS..

Was vandaag even naar rtd geweest uit Zwd, en zag in Rlb een ICMm als Intercity naar Asd passeren.
Later zag ik een ICM + ICMm als Intercity naar Ddt uit Rtd.
Verder nog een DD-AR als Intercity naar Ut

Ik ben nu bezig met pics op me pc te zetten, en dan ergens uploaden op me webserver.
Heb na een goede tip van Zug-Chef een statief gekocht:)

Materieel is volgens mij nog niet op de juiste plaatsen
pi_75974019
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 23 december 2009 @ 16:08:18 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75974213
Ik had ook ergens gelezen dat het er meer dan 9.000 zijn..
Er zijn niet ergens concrete cijfers hierover te vinden..
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:12:26 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75974369
Zo, mijn eerste fatsoenlijke treinenfilmpje:


Niet klagen over het schudden tijdens het tweede shot, ik heb namelijk nog geen statief en er was niks waar ik de camera stabiel op kon zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2009 @ 16:15:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75974514
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets belangrijks gemist duuf?
Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:27:15 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75975020
Arriva had ondanks enkele kleine vertraginkjes haar treindienst vandaag goed op orde. Op Leeuwarden - Groningen reden 3 setjes GTW 2/6 + 2/8 en eentje 2x 2/8. Was wel wat overkill trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75975138
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:

[..]


Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.
pi_75975566
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
Ja hoor, Sahaf, tuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75976267
Van de NS-site:
quote:
"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.

Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
pi_75976389
Mooi, dan rijdt mijn 12522 tenminste weer normaal, morgen dan maar eens het kerstpakket ophalen, een week later dan gepland
  woensdag 23 december 2009 @ 23:09:05 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993237
Mijn Intercity mocht kopmaken te Haren vanwege een defecte trein. Die grap heeft me drie kwartier gekost...
  woensdag 23 december 2009 @ 23:13:10 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993445
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Lees verder
[..]

Lees meer

Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:43:44 #164
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75995085
Morgen weer eens kijken of mijn vertrouwde 37328 morgen weer eens in ere hersteld is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:07:54 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003434
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 08:15:50 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_76003494
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:16 #167
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76003498
Gevalletje handig parkeren.



Naast het uitrijsein dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:55 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003503
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Vonken zijn tof ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 09:39:21 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76004559
Weet iemand waarom de Benelux richting Brussel van 9:55 uit Rtd vandaag niet rijd?:?
quote:
09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34

In Ddt rijd er ook al een IC naar Asd van 9:54 niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:45:29 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76004688
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_76004891
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit bieden
dag
  donderdag 24 december 2009 @ 10:33:16 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76005743
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:35:05 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76005791
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 10:44:47 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76006056
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 december 2009 @ 10:45:43 #175
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76006091
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..

Wat in Nederland een probleem is vandaag de dag dat de storingsploegen een half uur bezig zijn om een locatie voor te bereiden om "veilig" te kunnen werken. "Vroeger" konden ze zo het spoor oplopen, beetje vegen en hakken en daarna kon de boel weer doorrijden. En zo gaat het in sommige landen nog steeds, een stuk efficiënter.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:46:04 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76006100
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.

En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
  donderdag 24 december 2009 @ 11:08:29 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76006743
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ah, daar is de fantast weer.

Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 11:35:09 #178
136283 knars
Teethgrinder
pi_76007641
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2009 @ 11:40:11 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76007824
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 december 2009 @ 11:53:28 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76008339
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76010291
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 13:48:50 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76012595
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
ziet eruit alsof het sein op het perron staat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76013619
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, daar is de fantast weer.
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
quote:
Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanrit )
  donderdag 24 december 2009 @ 14:19:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76013906
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
quote:
Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
Hoe bedoel je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76014325
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
quote:
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
quote:
Hoe bedoel je?
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
pi_76014567
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]

Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]

Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
pi_76014875
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.

Daarnaast is een simpele snelheidsverhoging niet het enige. Het is essentieel om hoge snelheden ook te benutten. Het reglement moet anders, de dienstregeling moet anders, de materieel indeling moet anders, etcetera.
pi_76016241
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
die zijn toch van NS dochter
NSFSC
Dus...gaan die gewoon terug naar NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 december 2009 @ 15:38:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76017715
Vandaag en Gisteren een aantal foto's zitten maken, en geupload naar me webserver.
Heeft iemand nog tips? Heb ze nu met een statief gemaakt.

Klik hier voor me album en kijk dan bij 23 December 09 en 24 December 09

Vandaag reden er sowieso 2x een Thalys naar Parijs niet
Ze mochten, als ze wouden, met hetzelfde ticket met de Benelux naar Brussel
Tevens vielen er vandaag een groot aantal benelux treinen uit, zoals nu ook weer om 15.55, maar ook al om 9.55 en was ergens nog 1, die ik vergeten ben (Vertrektijden zijn genomen uit Rotterdam)
pi_76017847
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vrienden

@James en de 200km/h discussie: ik ben het helemaal eens met James dat wil het OV een gelijkwaardige concurrent zijn, moeten de snelheden omhoog. Verder zijn we qua snelheid belachelijk wanneer vergeleken met rest van West-Europa. Ja, in Zwitserland rijden de treinen langzamer door de bergen ja, maar verder.... Terwijl het spoor als geheel in Nederland subliem is (relatief): alleen op snelheid laten we het afweten, maar we hebben supernieuw materieel, hoge capaciteit, veel treinen, hoge punctaliteit, veel service- en reizigersvoorzieningen, we zijn goedkoop etc. Alleen de snelheid/reistijdverkorting nog en dan is het beeld compleet.

Technisch inhoudelijk is er wel het e.e.a. wat tegen 200km/h pleit: 300km/h kost namelijk maar 15-20% meer als 200km/h, veruit het duurste is 160-->200km/h. De reden dat de Hanzelijn niet 300km/h is puur een afstand-tijd en materieelverhaaltje (winst zou veel te laag zijn), want veel meer geld had het niet gekost. Sowieso moeten bij 160km/h al de regels aangepast worden voor gelijkvloerse kruisingen en perronpassages, anders kost het miljarden om zo'n marginale winst te realiseren.

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: vergeet niet, de TGV is daar geweldig, maar veel regionale verbindingen (zeg, in een provincie zo groot als Nederland) zijn belachelijk slecht. Daar vind je ook geen 160km/h spoor (behalve daar waar de lokale boemel het hsl spoor op kan). Nederland moet je dus zien als een provincie van Duitsland of Frankrijk, en dán kijken naar de verbindingen. Dan is 200km/h inderdaad wel het maximum wat je wil hebben. Op een afstand waarop die snelheid nuttig zou zijn (bijv. tussen Groningen en Maastricht) is de vervoersrelatie gewoon 0.
Killing as few patients as possible.
pi_76017865
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
  donderdag 24 december 2009 @ 15:45:58 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76018073
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uit
1 die om 13:58 uit Rotterdam zou vertrekken ri. Parijs..
Werd er omgeroepen : "Geachte reizigers, vandaag zal de Thalys naar Brussel en Parijs van 13:58 niet rijden. U kunt zich melden bij de servicebalie op het station van NS HiSpeed, en uw reis later vervolgen met de Benelux trein of uw reis om te boeken. Excuses voor het ongemak. Herhaling ... etc etc etc"
pi_76018151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
  donderdag 24 december 2009 @ 16:00:39 #194
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76018794
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:22:04 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76019805
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 16:46:30 #196
136283 knars
Teethgrinder
pi_76020826
In Ede? Speciaal voor Fles?
  donderdag 24 december 2009 @ 17:05:12 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76021687
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef knars het volgende:
In Ede? Speciaal voor Fles?
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76024695
Mogelijk weer amper treinen straks door de ijzel, daar kan je niet veel tegen doen als het echt fiks gaan ijzelen.

Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.

We zullen het wel weer beleven.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')