dan is je frustratie snel opgelost , je vraagt alles aan hemquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb dus echt nergens beweerd dat alle hallucinaties precies hetzelfde zijn. Maar goed, ik ga ook niet nogmaals de moeite nemen om jou dat uit te leggen, want dat heb ik al minstens vijftien keer gedaan (in dit topic en het vorige).
Ook al ben ik het niet met hem eens qua opvattingen, maar jogy bijvoorbeeld begrijpt prima wat ik bedoel.
Wel grappig trouwens. Jij post al mee sinds het vorige topic en kon geen antwoord geven op de vraag uit de openingspost. Jogy komt in dit topic met zijn antwoord (dus hoe hij het ziet) en ineens zie jij het ook zoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:18 schreef Summers het volgende:
buiten het feit dat je je eigen ervaringen zelf beoordeelt is het allemaal een mening wat een hallucinatie is of een andere ervaring , dat is niet anders dan dat jij hallucinaties scheid van
echt , andere mensen hebben naast hallucinaties ook bovennatuurlijke verklaringen , hoe je dat scheid leer je vanzelf door ervaring , zoals iedereen AL gewend is te doen .
Ik ben 'jullie' taaltje gewend dus kan er misschien wat makkelijker mee omgaan, neemt niet weg dat ik het vaker wel dan niet met Summers eens ben op persoonlijk niveau.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wel grappig trouwens. Jij post al mee sinds het vorige topic en kon geen antwoord geven op de vraag uit de openingspost. Jogy komt in dit topic met zijn antwoord (dus hoe hij het ziet) en ineens zie jij het ook zo.
Doet me denken aan dr. Clavanvan Kees van Kooten
.
Je bedoeld dat je in alle topics schrijft dat hallucinaties hetzelfde zijnquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
[..]
Ik heb dus echt nergens beweerd dat alle hallucinaties precies hetzelfde zijn. Maar goed, ik ga ook niet nogmaals de moeite nemen om jou dat uit te leggen, want dat heb ik al minstens vijftien keer gedaan (in dit topic en het vorige).
quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. [b]De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven. [/b]Mijn ervaring is dat als je tegen een geestgelover zegt dat dat gewoon hallucinaties zijn, dat de geestgelover dan met opmerkingen komt in de trant van:
Dat is toch juist mijn vraag [edit]quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:52 schreef Summers het volgende:
en ook in dat topic geef je geen antwoord als mensen vragen wat dan precies de overeenkomsten zijn , hoe kom je tot die conclusie , en nog steeds geen antwoord dus , want dat is prive of niet relevant of je hebt het niet gezegt .
En ik heb de vraag op al heel veel verschillende manieren gesteldquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef jogy het volgende:
De vraag is op zich al meerdere keren vanaf verschillende invalshoeken beantwoord als ik de topics zo bekijk. Dus misschien was je OP niet duidelijk genoeg met wat je nou wil bereiken.
Nou nee, maar aan de hand van de meeste verklaringen is totaal niet duidelijk waar dat verschil 'm nou in zit. Allemaal een beetje in de trant van:quote:lijkt er meer op dat je de gegeven verklaringen van de hand wil wijzen door je eigen visie te geven over de (volgens jou) onmogelijkheid van de potentiële realiteit van die andere optie.
Geen idee over wie je het hebtquote:Hoe heet die ene knakker ook alweer die tegen de molens aan het vechten was?
Klopt maar dat maakt de bewering niet meer of minder waar zegmaar. Een andersoortige waarneming en een waanbeeld blijven niet meer dan dat ongeacht de mening van degene die het ervaart. Daarom is het dus aan jezelf om op een zo rationele en open manier ernaar te kijken om tot een mogelijke conclusie te komen. Meer is er op dit moment niet echt mogelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou nee, maar aan de hand van de meeste verklaringen is totaal niet duidelijk waar dat verschil 'm nou in zit. Allemaal een beetje in de trant van:
"Het is een gevoel"
"Het is een mening"
"Dat weet je gewoon"
Als bovenstaande 3 regels inderdaad het enige verschil is tussen een hallucinatie en een geestverschijning, dan zou ik ook heel makkelijk, de hallucinaties die ikzelf heb gehad, geestverschijningen kunnen noemen en ook weer hallucinaties.
Ik ook niet, het versterkt mij echter in de opinie dat we niet in een Newtoniaans universum verblijven. Gezien het feit dat 'paranormaal' als 'bovennatuurlijk' oftewel 'boven/buiten de natuurlijke werking van het universum' te verklaren is en het dat duidelijk niet is als het ervaren kan worden binnen datzelfde universum.quote:Wat bijvoorbeeld dat verhaal over jouw zwangere vriendin betreft; jij ziet dat als een paranormale ervaring. Ik heb dat soort toevalligheden zo vaak, maar zoals ik al eerder schreef: Ik verbind daar niks paranormaals aan.
Ik kon even niet op de naam komen maar het was Don Quichot.quote:[..]
Geen idee over wie je het hebt
je beantwoord zelf geen vragenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:02 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat is toch juist mijn vraag [edit]!
Nou, met zo'n instelling kunnen ze de psychiatrische inrichtingen wel leeg laten lopenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:19 schreef jogy het volgende:
Klopt maar dat maakt de bewering niet meer of minder waar zegmaar. Een andersoortige waarneming en een waanbeeld blijven niet meer dan dat ongeacht de mening van degene die het ervaart. Daarom is het dus aan jezelf om op een zo rationele en open manier ernaar te kijken om tot een mogelijke conclusie te komen. Meer is er op dit moment niet echt mogelijk.
Jawel, maar het zijn blijkbaar niet de antwoorden die mevrouw Clavan wil horenquote:
heb ik antwoord gegeven hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:52 schreef Summers het volgende:
en ook in dat topic geef je geen antwoord als mensen vragen wat dan precies de overeenkomsten zijn , hoe kom je tot die conclusie , en nog steeds geen antwoord dus , want dat is prive of niet relevant of je hebt het niet gezegt .
quote:Op zondag 24 januari 2010 12:15 schreef mediaconsument het volgende:
Als Chiel geen antwoorden geeft, dan hoeft Clavan het ook niet te lezen.
Done. Je zult er verder niets meer over horen, ben dan ook blij dat mijn beoordelingsvermogen nogsteeds goed werkt. Vrouwen van 40 posten namelijk heel anders.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik <snip> heet?! Haal die naam weg!
Maar hoe weet jij dat dan?quote:
zonder enige motivatie ( al een maand lang ) klinkt hallucinatie als niks meer dan een geloofquote:Op zondag 24 januari 2010 11:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, met zo'n instelling kunnen ze de psychiatrische inrichtingen wel leeg laten lopen.
[..]
Jawel, maar het zijn blijkbaar niet de antwoorden die mevrouw Clavan wil horen, want ook op deze vraag:
[..]
heb ik antwoord gegeven hoor. Maar het is me al vaker opgevallen dat als ik (of iemand anders) een post van jou compleet ontleed en beantwoord, dat jouw volgende post dan over totaal iets anders gaat dan het antwoord op jouw vorige post. Dus dan zul je het wel gewoon niet lezen.
En dat ik dan ook nog de moeite neem om dit allemaal te typen...als mevrouw Clavan het toch niet leest.
HAHAHHAAHAH kutje pik andijviequote:Op zondag 24 januari 2010 12:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Done. Je zult er verder niets meer over horen, ben dan ook blij dat mijn beoordelingsvermogen nogsteeds goed werkt. Vrouwen van 40 posten namelijk heel anders.
ik weet niet of ik moet lachen of huilen, help mequote:Op zondag 24 januari 2010 12:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Done. Je zult er verder niets meer over horen, ben dan ook blij dat mijn beoordelingsvermogen nogsteeds goed werkt. Vrouwen van 40 posten namelijk heel anders.
Nou, ik kan wel janken dat mediaconsument zo met mijn privegegevens omgaat. Maar goed, de kwestie ligt al bij de FA's.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:23 schreef Michielos het volgende:
ik weet niet of ik moet lachen of huilen, help me![]()
Dat is helemaal jouw eigen keus. Je hebt het overigens goed volgehouden, al had ik het wel eerder kunnen weten eigenlijk. Mjah, zal er verder niet om wakker liggen.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik weet niet of ik moet lachen of huilen, help me![]()
Waar jij nu mee bezig bent hoort niet. Maar zoals ik al zei ligt de kwestie al bij de FA's.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:57 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is helemaal jouw eigen keus. Je hebt het overigens goed volgehouden, al had ik het wel eerder kunnen weten eigenlijk. Mjah, zal er verder niet om wakker liggen.
Tja, 't is dat ik zo'n rustige jongen ben, anders had ik mijn vechtkunsten op hem losgelaten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:25 schreef Flammie het volgende:
Mediaconsument lijkt Johnny English wel qua beoordelingsvermogen
Ga je nou lopen klagen dat je een relkloon hebt gebruikt om meerdere mensen op te jagen en beledigen, en dat ik dan voor 3 minuten je ware naam heb laten zien? Zoals ik zei, ga ik je hier verder ook niet mee lastigvallen, ik verwacht dan ook dat jij mans genoeg bent om je fouten toe te geven.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Tja, 't is dat ik zo'n rustige jongen ben, anders had ik mijn vechtkunsten op hem losgelaten.
Je liegtquote:Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef mediaconsument het volgende:
Overigens, toen ik vroeg of jij mijn geboortedatum weg wou halen, toen bleef jij mij daarmee lastigvallen.
Dus dat , het is vast heel erg belangrijk om te kunnen blijven roepen dat iedereen wel gestoord moet zijn of zielig die tru gerelateerde ervaringen heeft .quote:Op zondag 24 januari 2010 17:00 schreef Ticker het volgende:
Kom op zeg de infantiele manier van posten was toch al enige tijd duidelijk.
T'is zo sneu..
Erger nog, meestal niet eens de eerste hit. Nee, ze hebben een piepklein vermoeden (wat eigenlijk meer hoop is) van iets en zien dan ineens een piepkleine aanwijzing waaruit eventueel kan blijken dat het piepkleine vermoeden 'juist' is. Maar die 99% aan aanwijzingen die de andere kant op wijzen, die hebben dan ineens totaal geen waarde meer.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:55 schreef Flammie het volgende:
Dit is dus precies het probleem met al die google onderzoekersDe eerste hit moet wel de ware zijn
Wat een researchers
Nou, steek die maar in je zak Michielosquote:Op zondag 24 januari 2010 17:00 schreef Ticker het volgende:
Kom op zeg de infantiele manier van posten was toch al enige tijd duidelijk.
T'is zo sneu..
Er is blijkbaar weinig interesse. _Led_ is er even niet, maar als iemand echt geinteresseerd zou zijn, dan zou diegene zelf wel een bandstemopname gaan maken.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:49 schreef Manke het volgende:
Waarom maakt iemand niet een simpele bandstem waaruit je eigen stem is geknipt\ of gemute?
Zijdelings ging het eigenlijk toch wel over een vorm van hallucinaties vind ikquote:Op maandag 25 januari 2010 08:24 schreef Bastard het volgende:
Dit gaat al een tijdje niet meer over hallucinaties, gaarne ontopic.
omdat ze de uitslag al weten ,waarom nog moeite doen .quote:Op maandag 25 januari 2010 08:49 schreef Manke het volgende:
Waarom maakt iemand niet een simpele bandstem waaruit je eigen stem is geknipt\ of gemute?
Wat bedoel je daarmee? Dat er juist wel iets in te horen is, of niet?quote:Op maandag 25 januari 2010 09:50 schreef Summers het volgende:
omdat ze de uitslag al weten ,waarom nog moeite doen .
En daaruit blijkt het verschil tussen een hallucinatie en een geestverschijning omdat...?quote:Op zondag 24 januari 2010 12:26 schreef Summers het volgende:
Elke " geestgelover " heeft zijn of haar conclusie gebaseerd op eigen ervaringen die ze gedetailleerd na kunnen vertellen
quote:, niemand is zo vaag als jij bent .
quote:Op maandag 25 januari 2010 11:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En daaruit blijkt het verschil tussen een hallucinatie en een geestverschijning omdat...?
[..]
![]()
Gewoon heel normale dingen die ik op het forum heb verteld (over mezelf), worden door jou (en een select groepje mensen) standaard beschouwd als 'onzin' of een filmscript. Maar nee, als iemand anders (of jijzelf) ongefundeerd dingen gaat roepen over mij, dan is het meteen waar
. Zo ben ik _Led_ al geweest en (Mi)Chiel(os) (of ben ik die laatste nog steeds
?). Wel heel leuk hoor, maar daardoor ben ik wel benieuwd geworden hoe het is om Flammie te zijn
. Oh, en mediaconsument, hem zijn lijkt me nou echt een aparte en psychedelische ervaring
. En hoe is het eigenlijk om jou te zijn?
quote:Op maandag 25 januari 2010 08:24 schreef Bastard het volgende:
, gaarne ontopic.
Waarom maak jij dan niet zo'n opname? Jij bent dan ook niet geïnteresseerd om meer te weten te komen over dit onderwerp. Ik kan andere mensen ook niet kwalijk nemen dat ze geen opname maken, want het antwoord daarop is allang duidelijk. Als je iets in zo'n opname hoort, moet je naar de psychiater, dan klop je niet in je hoofd.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Er is blijkbaar weinig interesse. _Led_ is er even niet, maar als iemand echt geinteresseerd zou zijn, dan zou diegene zelf wel een bandstemopname gaan maken.
In plaats van weer de mevrouw Clavan uit te hangen door iemand anders te herhalen, had je ook gewoon de ontopic vraag kunnen beantwoorden:quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 09:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Dat er juist wel iets in te horen is, of niet?
Jij snapt het echt niet he? En dan nogeens doorgaan met summers lastigvallen dmv. een mevr. Clavan. Wat uiteraard weer je nieuwe manier is om haar te beledigen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
In plaats van weer de mevrouw Clavan uit te hangen door iemand anders te herhalen, had je ook gewoon de ontopic vraag kunnen beantwoorden:
[..]
quote:Op maandag 25 januari 2010 11:57 schreef mediaconsument het volgende:
Waarom maak jij dan niet zo'n opname? Jij bent dan ook niet geinteresseerd om meer te weten te komen over dit onderwerp. Ik kan andere mensen ook niet kwalijk nemen dat ze geen opname maken, want het antwoord daarop is allang duidelijk. Als je iets in zo'n opname hoort, moet je naar de psychiater, dan klop je niet in je hoofd.
"...Met z'n vingertje in de lucht..."*quote:Oftewel, heb respect voor dit forum en rot op ofzo.
Omdat het verschil in mening ook deels te verklaren valt in het vertrouwen dat bepaalde mensen hebben in het geestelijk analytisch vermogen van de gemiddelde medemens. Als iemand voor zichzelf geen reden kan zien om te geloven dat bepaalde zaken mogelijk zijn (eventueel door het ontbreken van ervaringen die het kunnen bevestigen) zal iedereen die ooit beweert iets mee te hebben gemaakt wat niet aansluit op de belevingswereld van die persoon als geestesziek worden gezien. Een persoon die zich bezig houdt met de psychiaterie zal sneller geneigd zijn om bijvoorbeeld hallucinaties ( of andersoortige waarnemingen) vanuit psychisch opzicht te verklaren, beroepsdeformatie zeg maar.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En daaruit blijkt het verschil tussen een hallucinatie en een geestverschijning omdat...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |