abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 14:37:30 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75577831
Ik denk dat bijna elke niet-gelovige weleens een hallucinatie heeft gehad. Bijvoorbeeld onder invloed van drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort.

De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven. Mijn ervaring is dat als je tegen een geestgelover zegt dat dat gewoon hallucinaties zijn, dat de geestgelover dan met opmerkingen komt in de trant van:

Nee, dat is heel iets anders.
Dat soort dingen snap jij gewoon niet.
Zo ver ben jij nog lang niet.
Vind je het eng dat er meer is?

En als je er dan over doorvraagt, dan komen er vage zwaarbeladen anekdotes grapjes maken mag dan absoluut niet , maar nooit een goede verklaring wat het daadwerkelijke verschil is tussen hallucinaties en geesten zien.

Ik zou graag van de mensen van dit forum willen weten wat jullie vinden dat het verschil is tussen hallucinaties en geesten zien . En hoe weet je zeker dat die keer dat je je overleden opa zag, dat dat geen hallucinatie was?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 13 december 2009 @ 14:45:59 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_75578108
tsja... goede vraag... ik denk dat sommige mensen geesten zien tijdens een hallucinatie... zou best kunnen.
maar ik denk niet dat iedereen die geesten ziet hallucineert.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_75579577
De ultieme test: meerdere mensen die beweren geesten te zien bij elkaar zetten en dan na afloop checken of ze allemaal hetzelfde hebben gezien. Lastig te bewerkstelligen, maar toch. lijkt mij dat als ze echt dingen zien die er wel zijn maar "normale" mensen niet zien dat ze dan allemaal hetzelfde zouden moeten zien.. als iedereen wat anders zou zien lijkt het mij meer dat ze hallucineren.
Nobody likes you. You're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you douche.
pi_75579966
Het lijkt me verstandig eerst vast te stellen wat een hallucinatie is. Dan kom je erachter dat dit niet alleen te maken heeft met beeld, maar dat dit heel wat verder gaat.

hal·lu·ci·na·tie de; v -s bedrieglijke waarneming

Waarnemen gaat dan ook een heel stuk verder dan alleen het zien. Daarom hebben wij ook wat meer zintuigen gekregen dan onze ogen alleen.

Om deze reden vind ik de term geestgelover dan ook dit topic ondermijnen. Je kunt dan ook niet spreken over mensen die ervaringen hebben mbt. geesten dat ze in de regel hallucineren, dat komt in combinatie met de term geestgelover erg neerbuigend over.

Wie zijn de niet-gelovigen eigenlijk in jouw verhaal? De mensen die nergens in geloven, oftewel ook niet in zichzelf? Polarisatie zal dan ook niet werken om erachter te komen wat hallucineren nu daadwerkelijk is, dat wekt alleen maar ruis op.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 13 december 2009 @ 16:22:48 #5
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75581089
Heb jij weleens hallucinaties gehad, mediaconsument?

Zo ja, vond jij dat je toen bovennatuurlijke dingen waarnam of hallucinaties? Of is het meerdere keren voorgekomen en de ene keer vond je het een geest en de andere keer een hallucinatie?
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:43 schreef mediaconsument het volgende:
Je kunt dan ook niet spreken over mensen die ervaringen hebben mbt. geesten dat ze in de regel hallucineren, dat komt in combinatie met de term geestgelover erg neerbuigend over.
Dat is dus precies de kern van dit topic: Ik wil er juist meer over weten en daarom stel ik vragen .
  zondag 13 december 2009 @ 17:59:47 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75584187
Ik weet dat de stemmen die ik hoor[de - ben tevens ontslagen uit de paaz] hallucinaties zijn, het kwartje viel voor mij nadat de stemmen het zelfde begonnen uit te kramen als in de bandstemmen-opnames. Anderen die geesten zien zagen allemaal het zelfde bij me.

Ook wel creepy: stond bij een begraafplaats, zijn toen een zooitje bijgekomen, ik voel sinds dien wat op m'n linkerbeen zitten, iemand die kan zien zag een hoofd zonder lichaam. Toen ik het 'vastpakte en weglegde' boog er een grote gedaante over me heen. Kon dat voelen met m'n handen, voelt elektrostatisch [oude TV] aan zoals ik eerder zei. Weet ook niet hoe dat gevoel een hallucinatie kan zijn.

Verder nog verschillende mensen die ervoor openstaan, zij voelden koude tocht op plekken op m'n hoofd waar ik zelf wat voelde en aanwees.

Ken nog iemand die ze zag, hoorde en voelde, maar ervan overtuigd was dat het hallucinaties zijn - ws. nam ze aan wat de dokter zei. Ze kreeg zelf opdrachten tot nare handelingen zoals van het balkon afspringen.
pi_75586164
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
Heb jij weleens hallucinaties gehad, mediaconsument?

Zo ja, vond jij dat je toen bovennatuurlijke dingen waarnam of hallucinaties? Of is het meerdere keren voorgekomen en de ene keer vond je het een geest en de andere keer een hallucinatie?
[..]

Dat is dus precies de kern van dit topic: Ik wil er juist meer over weten en daarom stel ik vragen .
Een paar keer tijdens een paddotrip, had verder ook weinig met geesten te maken, hoogstens een aantal interessante dingen meegemaakt. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik tot een aantal jaar terug met regelmaat hallucinaties had, opgewekt door regelmatig alcohol gebruik, oftewel wekelijks een keer wat drinken of een keer gaan stappen. Begon toen zelfs te denken dat stappen/feesten mijn enige bron van vermaak was, net zoals dat ik dacht dat je op feesten moet drinken en je dat de vrouwen die ik daar ontmoette karakter hadden. Niets is minder waar gebleken, oftewel heb ik me dat al die tijd verbeeld. Een dergelijke romantische visie staat dan ook gelijk aan een hallucinatie, daar je eigenlijk gewoon geen zin meer hebt om meer moeite te doen, en dat wil je uiteraard niet zien.

Qua geesten kan ik dan ook vrij kort zijn, ik heb hier geen ervaringen mee, echter heb ik enkele mensen ontmoet die dit wel hadden. Zij vallen bij mij dan ook niet onder de groep geestgelovers, eerder waren het mensen die afvroegen wat ze nu eigenlijk hebben meegemaakt, en hoe het komt dat er in hun familie meer mensen waren met dergelijke ervaringen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 13 december 2009 @ 21:19:40 #8
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75592251
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:02 schreef mediaconsument het volgende:
Begon toen zelfs te denken dat stappen/feesten mijn enige bron van vermaak was, net zoals dat ik dacht dat je op feesten moet drinken en je dat de vrouwen die ik daar ontmoette karakter hadden. Niets is minder waar gebleken, oftewel heb ik me dat al die tijd verbeeld.
Maar toen vond je die manier van feesten wel leuk, ik begrijp niet waarom je nu vindt dat je je dat verbeeld hebt. Nu heb je blijkbaar gewoon andere interesses. Toen je 4 was vond je het misschien ook wel leuk om met Lego te spelen en nu niet meer, maar dat wil niet zeggen dat je je het verbeeld hebt dat je het leuk vond.

En over de mensen die je daar ontmoet hebt of die wel of geen karakter hadden (waarom doel je specifiek op vrouwen eigenlijk?). Dat verschilt toch per persoon... Het is toch niet zo dat iemand die niet van uitgaan houdt meer karakter heeft dan iemand die er wel van houdt? En wat bedoel je eigenlijk met 'karakter'? Ik ga zo vaak stappen (tja, ik heb geen karakter ) en net zoals overal kom ik leuke en minder leuke mensen tegen.
quote:
Qua geesten kan ik dan ook vrij kort zijn, ik heb hier geen ervaringen mee, echter heb ik enkele mensen ontmoet die dit wel hadden. Zij vallen bij mij dan ook niet onder de groep geestgelovers, eerder waren het mensen die afvroegen wat ze nu eigenlijk hebben meegemaakt,
Maar denk jij dat die mensen hallucinaties hadden of ga jij erin mee dat het geesten zijn? In het geval van geesten; waarin zit volgens jou het verschil met hallucinaties?
quote:
en hoe het komt dat er in hun familie meer mensen waren met dergelijke ervaringen.
Dat vind ik niet zo raar. Als je wordt opgevoed met het idee dat een hallucinatie eigenlijk een geest is, dan is de kans groot dat je dat gaat geloven en zo wordt dat doorgegeven van ouders aan kinderen, enzovoort.
pi_75593434
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:19 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar toen vond je die manier van feesten wel leuk, ik begrijp niet waarom je nu vindt dat je je dat verbeeld hebt. Nu heb je blijkbaar gewoon andere interesses. Toen je 4 was vond je het misschien ook wel leuk om met Lego te spelen en nu niet meer, maar dat wil niet zeggen dat je je het verbeeld hebt dat je het leuk vond.

En over de mensen die je daar ontmoet hebt of die wel of geen karakter hadden (waarom doel je specifiek op vrouwen eigenlijk?). Dat verschilt toch per persoon... Het is toch niet zo dat iemand die niet van uitgaan houdt meer karakter heeft dan iemand die er wel van houdt? En wat bedoel je eigenlijk met 'karakter'? Ik ga zo vaak stappen (tja, ik heb geen karakter ) en net zoals overal kom ik leuke en minder leuke mensen tegen.
Je bent jezelf niet als je onder invloed bent van alcohol, dat levert conflicten op. Je bent dan ook jezelf niet omdat je remmingen minder zijn, oftewel je de werkelijkheid anders ervaart, en doe je dingen die je normaal nooit zou doen. Veel mensen drinken dan ook omdat het ervoor zorgt dat ze minder verlegen zijn, of omdat ze het nodig hebben om los te komen, omdat ze mijns inziens denken dat ze dat niet zonder kunnen. Daarbij is het een feit dat het alles in je lichaam verdoofd, dus ook de hersenfuncties en de zintuigen, en dat heeft als logisch gevolg dat de werkelijkheid anders ervaren wordt. Niets mis mee, echter is dit mijns inziens wel degelijk hallucineren.

Ik heb het dan ook misschien niet helemaal goed gezegd, veel mensen die ik daar ontmoet heb en waarvan ik dacht dat het vrienden waren, bleken in het echte leven eigenlijk niet zo''n goede vrienden, net zoals bij de vrouwen die ik in het uitgaansleven heb ontmoet, een aantal heb ik nauwelijks gesproken buiten dat uitgaansleven, omdat anders onze karakters botsten. Uitgaan is voor mij dan ook typisch een vorm om te ontsnappen aan de werkelijkheid, en zoals ik al eerder zei, is daar weinig mis mee, en valt het dus wel degelijk onder hallucineren.
quote:
Maar denk jij dat die mensen hallucinaties hadden of ga jij erin mee dat het geesten zijn? In het geval van geesten; waarin zit volgens jou het verschil met hallucinaties?
Nee. Als je nuchter bent, en je maakt iets dergelijks mee, dan kan het simpelweg geen hallucinatie zijn, daar je bewustzijn niet wordt beïnvloed. Echter ga ik hier niet verder over door, omdat dit sowieso een grijs gebied is voor mij. Ik heb zelf geen ervaringen met het zien of voelen van geesten gehad, oftewel kan ik hier nauwelijks een oordeel over vellen. De mensen die ik hierover sprak, kwamen op mij dan ook betrouwbaar over en liepen hier niet mee te koop.
quote:
Dat vind ik niet zo raar. Als je wordt opgevoed met het idee dat een hallucinatie eigenlijk een geest is, dan is de kans groot dat je dat gaat geloven en zo wordt dat doorgegeven van ouders aan kinderen, enzovoort.
Heb jij weleens gehallucineerd dan? Of heb jij weleens geesten gezien? Wat waren je ervaringen toen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 13-12-2009 21:47:51 ]
  zondag 13 december 2009 @ 22:01:24 #10
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75594596
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef mediaconsument het volgende:
Ik heb het dan ook misschien niet helemaal goed gezegd, veel mensen die ik daar ontmoet heb en waarvan ik dacht dat het vrienden waren, bleken in het echte leven eigenlijk niet zo''n goede vrienden, net zoals bij de vrouwen die ik in het uitgaansleven heb ontmoet, een aantal heb ik nauwelijks gesproken buiten dat uitgaansleven, omdat anders onze karakters botsten. Uitgaan is voor mij dan ook typisch een vorm om te ontsnappen aan de werkelijkheid, en zoals ik al eerder zei, is daar weinig mis mee, en valt het dus wel degelijk onder hallucineren.
De meeste mensen waar ik mee omga, ken ik van het uitgaan en die spreek en zie ik dus ook in nuchtere toestand. En er zijn er ook zoveel die ik alleen maar tijdens het uitgaan spreek, maar dat geeft toch niet? In elke situatie waar mensen samenkomen (werk, school, feestje, enzovoort) spreek je de meeste mensen alleen in die setting en sommige ook daarbuiten. Dus ik vind dat niet zo raar.
quote:
Nee. Als je nuchter bent, en je maakt iets dergelijks mee, dan kan het simpelweg geen hallucinatie zijn, daar je bewustzijn niet wordt beïnvloed.
Dat kan wel. Bijvoorbeeld door een ziekte: Psychose, koorts, andere ziekte.
quote:
Heb jij weleens gehallucineerd dan?
Ja.
quote:
Of heb jij weleens geesten gezien? Wat waren je ervaringen toen?
Nee.
pi_75595213
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

De meeste mensen waar ik mee omga, ken ik van het uitgaan en die spreek en zie ik dus ook in nuchtere toestand. En er zijn er ook zoveel die ik alleen maar tijdens het uitgaan spreek, maar dat geeft toch niet? In elke situatie waar mensen samenkomen (werk, school, feestje, enzovoort) spreek je de meeste mensen alleen in die setting en sommige ook daarbuiten. Dus ik vind dat niet zo raar.
Zeg ik dat ik het raar vind dan? Het is en blijft hallucineren als je onder invloed bent van alcohol, of denk jij van niet? Dan kun je beter eerst een topic openen over wat hallucineren daadwerkelijk is namelijk.
quote:
Dat kan wel. Bijvoorbeeld door een ziekte: Psychose, koorts, andere ziekte.
Dat soort uitzonderlijke mogelijkheden zijn er uiteraard, net zoals BDE bijvoorbeeld, dat komt ook niet vaak voor.gelukkig. Of ben jij van mening dat iedereen die niet onder invloed is van alcohol of andere drugs, en een geest ziet, onder deze 3 mogelijkheden vallen?
quote:
Ja.
Vertel. Wat heb je toen meegemaakt, en waardoor zijn deze hallucinaties ontstaan?

Wat is dus volgens jou de definitie van hallucineren?
quote:
Nee.
Dan lijkt het me verstandig dat je minder laagdunkend doet,over zaken rondom geesten, oftewel je termen als geestgelovers achterwege laat.
  zondag 13 december 2009 @ 22:22:31 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75595817
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Nee.
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:

De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven.
daar gaat je stelling , je ziet niet eens hetzelfde , jij gelooft maar wat .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 13 december 2009 @ 22:23:01 #13
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75595848
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:11 schreef mediaconsument het volgende:
Dan lijkt het me verstandig dat je minder laagdunkend doet,over zaken rondom geesten, oftewel je termen als geestgelovers achterwege laat.
Volgens mij begrijp jij het topic niet helemaal.

Het gaat erom dat als iemand die niet in geesten gelooft een hallucinatie heeft (om wat voor reden dan ook (drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort) dat een hallucinatie vindt en geen geest.

De vraag is:

Wat is dus volgens een geestgelover het verschil tussen een hallucinatie en een geest?

En voor uitgebreide uitleg van mijn vraag, zie de openingspost .
  zondag 13 december 2009 @ 22:24:43 #14
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75595956
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef Summers het volgende:
daar gaat je stelling , je ziet niet eens hetzelfde , jij gelooft maar wat .
Voor jou dan ook maar even nogmaals de vraag: Wat is volgens jou het verschil tussen een geest en een hallucinatie?
pi_75596032
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:23 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het topic niet helemaal.

Het gaat erom dat als iemand die niet in geesten gelooft een hallucinatie heeft (om wat voor reden dan ook (drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort) dat een hallucinatie vindt en geen geest.

De vraag is:

Wat is dus volgens een geestgelover het verschil tussen een hallucinatie en een geest?

En voor uitgebreide uitleg van mijn vraag, zie de openingspost .
Wat is volgens jou een hallucinatie? Wat is jouw ervaring met hallucineren?

En waarom gebruik je de term geestgelover?
  zondag 13 december 2009 @ 22:33:42 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75596469
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:24 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Voor jou dan ook maar even nogmaals de vraag: Wat is volgens jou het verschil tussen een geest en een hallucinatie?
een hallucinatie is iets wat je alleen zelf ervaart wat niet overeenkomt met de realiteit of je omgeving en geesten kunnen dat wel zijn in de vorm van boodschappen die uitkomen , gedeelde waarnemingen enz , daar ligt voor iemand het bewijs .

geestgelover slaat nergens op en is voorbarig , je weet helemaal niet of het wel of niet bestaat .
waarom zou jij wel weten dat je ze niet ziet en iemand anders zou niet weten dat ze ze wel zien .
wie zegt dat jij de realiteit op de juiste manier waarneemt ????

welke hallucinatie van jezelf zou iemand anders een geest in zien ?
daar heb je dan vast een voorbeeld van ..............
  zondag 13 december 2009 @ 23:08:47 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75598091
Het enige wat je weet is dat veel mensen dezelfde soort ervaringen delen .
Ik kan jou net zomin overtuigen dat je hallucineert terwijl jij dat niet zo ervaard als dat je mij ervan kan overtuigen dat ik eigenlijk hallucineer als ik dat zelf niet zo ervaar .
Ik bots niet met mijn omgeving of realiteit in mijn waarnemingen , dat lijkt me toch de voornaamste reden voor mezelf om te denken dat ik hallucineer .
Ik denk dat je zelf botst met je ongeloof dat er geesten kunnen bestaan omdat je zo bent opgevoed en dat vasthoud .
  maandag 14 december 2009 @ 08:31:11 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75603574
Hoe kun jij nou beoordelen voor mij dat wat ik zie/zag een hallucinatie is? Alleen maar omdat je wel bekend met hallucineren wil dat niet zeggen dat het spectrum niet groter kan zijn van mogelijke waarnemingen.
Soms zijn de dingen die je niet ziet, het meest echte.
The truth was in here.
  maandag 14 december 2009 @ 11:08:44 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75606808
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:31 schreef Bastard het volgende:
Hoe kun jij nou beoordelen voor mij dat wat ik zie/zag een hallucinatie is? Alleen maar omdat je wel bekend met hallucineren wil dat niet zeggen dat het spectrum niet groter kan zijn van mogelijke waarnemingen.
Soms zijn de dingen die je niet ziet, het meest echte.
dan moet eenduidig aangetoond worden dat het meer is dan een hallucinatie. We hallucineren immers allemaal, we hebben allemaal dromen e.d. De vraag is niet of het te bepalen is maar meer : wat maakt deze hallucinatie(mocht het een hallucinatie zijn), juist GEEN hallucinatie, en ... is het niet gewoon een sterke hallucinatie.

Om over mezelf te spreken; nooit last gehad van hallucinaties, maar ik kom weleens op de paaz afdeling i.v.m. interviews en gesprekken, dus sta er wel in contact mee.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 14 december 2009 @ 11:13:32 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75606936
Zou zeggen: bedenk een test, sta er wel open voor.
  maandag 14 december 2009 @ 11:18:47 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75607099
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Om over mezelf te spreken; nooit last gehad van hallucinaties, maar ik kom weleens op de paaz afdeling i.v.m. interviews en gesprekken, dus sta er wel in contact mee.
Paas afdeling
Anyways, jij lijdt toch aan slaapverlamming? Daar zijn hallucinaties nauw bij betrokken anders http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Als ik dat lijstje zo lees.. hoe kunnen we zeggen dat het horen van bellen, zien van gedaanten, open gaan van deuren allemaal onder de noemert slaapverlamming is te plaatsen? Waarom is het slaapverlamming? MOETEN we er een naampje aangeven wat er op past, waarom past het?
The truth was in here.
  maandag 14 december 2009 @ 11:22:09 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75607203
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Paas afdeling
Anyways, jij lijdt toch aan slaapverlamming? Daar zijn hallucinaties nauw bij betrokken anders http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Als ik dat lijstje zo lees.. hoe kunnen we zeggen dat het horen van bellen, zien van gedaanten, open gaan van deuren allemaal onder de noemert slaapverlamming is te plaatsen? Waarom is het slaapverlamming? MOETEN we er een naampje aangeven wat er op past, waarom past het?
Paaz = psychiatrische afdeling algemeen ziekenhuis,sorry zit momenteel te slapen
Ja, maar ik bedoel in wakkere staat. Aan de andere kant hallucineren we continue. Onze hersenen houden ons voortdurend voor de gek (smaak, perceptie, zien e.d. en objectief de wereld ervaren doen we geen van allen).

Het heet slaapverlamming omdat dat de medische verklaring ervoor is. Door het slikken van bijvoorbeeld antipsychotica verminderen de 'klachten' . het opengaan van deuren behoort overigens niet tot de beschrijving (meestal is het vader die de deur openmaakt en dat als "opengaan van deuren" als dusdanig ervaren wordt, mocht je dat bedoelen).
pi_75608545
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

dan moet eenduidig aangetoond worden dat het meer is dan een hallucinatie. We hallucineren immers allemaal, we hebben allemaal dromen e.d. De vraag is niet of het te bepalen is maar meer : wat maakt deze hallucinatie(mocht het een hallucinatie zijn), juist GEEN hallucinatie, en ... is het niet gewoon een sterke hallucinatie.

Oftewel zijn volgens jou dus alle waarnemingen van geesten hallucinaties, tot het tegendeel bewezen word? Dat is namelijk een standpunt dat in wetenschappelijke fora thuishoort, niet in fora zoals TRU.

Wat is volgens jou een hallucinatie eigenlijk? Heb je er weleens een meegemaakt?
  maandag 14 december 2009 @ 12:04:47 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75608656
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Oftewel zijn volgens jou dus alle waarnemingen van geesten hallucinaties, tot het tegendeel bewezen word? Dat is namelijk een standpunt dat in wetenschappelijke fora thuishoort, niet in fora zoals TRU.

Wat is volgens jou een hallucinatie eigenlijk? Heb je er weleens een meegemaakt?
Ja dat zegt hij, hij heeft het nog niet meegemaakt, tweede alinea.
The truth was in here.
  maandag 14 december 2009 @ 12:05:10 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75608672
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat zegt hij, hij heeft het nog niet meegemaakt, tweede alinea.
Dit dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')