En Madmaster, thanks. Zag later pas dat ik het topic dichtgegooid had.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:38 schreef bartrid het volgende:
Wat is dat Owl City Fireflies een k*t nummer zeg.
kvind het wel wat hebben, al wat helemaal doodgedraaid op het momentquote:Op donderdag 17 december 2009 15:38 schreef bartrid het volgende:
Wat is dat Owl City een k*t nummer zeg.
quote:Op donderdag 17 december 2009 15:57 schreef Bol_Wan het volgende:
Billy Idol..?
nee, dat niet.. Hoorde alleen toevallig dat ie een kerstcd had gemaakt en dacht hem te herkennen aan die enorme ringenquote:Op donderdag 17 december 2009 16:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hebt hem in huis?
Heb hem beluisterd en het is te zoetsappig voor woorden...
[ afbeelding ]
Bol_Wan +1
afgelopen jaar.. en ik heb geen zin om (weer) te gaan discussieren wat Indie is en wat niet, dus als Last.fm het aangeeft als Indie reken ik het als Indie, krijg ik de schuld iig nietquote:Op donderdag 17 december 2009 16:21 schreef cafca het volgende:
Lijst van het afgelopen jaar, of overall?
En wat versta je onder indie-bands?
Killers staat erin, rest niet eens in de top 40.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:23 schreef Burnett het volgende:
Indie-bands maar even ruim nemen...
Radiohead
Kings Of Leon
The Killers
Snow Patrol
nopequote:Op donderdag 17 december 2009 16:30 schreef cafca het volgende:
Arctic Monkeys
The XX
Florence + the Machine
Wilco
Nee, ook niet.. ik vond ze eigenlijk nog redelijk verrassend, als ik eerlijk benquote:Op donderdag 17 december 2009 16:33 schreef schaap001 het volgende:
als de Killers op 2 staan, dan:
Coldplay
Editors
Foo Fighters
Franz Ferdinand staat err idd in, bij de overige 2 moet je wat minder bekend gaan denken, of iig minder bekend als de killers of Franz Ferdinand, geen top 40 dusquote:Op donderdag 17 december 2009 16:39 schreef ranja het volgende:
Misschien wat oudere favorieten?
The Smiths
Joy Division
en
Franz Ferdinand
ook al nietquote:Op donderdag 17 december 2009 16:50 schreef schaap001 het volgende:
Mogwai?
Dinosaur jr (wel bekend, maar vanwege die nieuwe)?
de verwarrende defintie van de term Indie is altijd het gedonder in de glazen...quote:Op donderdag 17 december 2009 16:51 schreef Bol_Wan het volgende:
zo moeilijk leek het me toch niet, met al die kenners hier:D
jeuj, je hebt er weer eentje:quote:Op donderdag 17 december 2009 16:54 schreef schaap001 het volgende:
[..]
de verwarrende defintie van de term Indie is altijd het gedonder in de glazen...
vrouwelijke vocalist: Yeah Yeah Yeah's?
Freak folk: Devotchka?
mja, maar ik doe het op volgorde van de hoogste indieband, Killers staat op 2 in de algemene lijstquote:Op donderdag 17 december 2009 16:59 schreef schaap001 het volgende:
nummer 2 was toch The Killers?
wb die folk doe ik er nog ff Two Gallants bij
nu zit je dichtbij, die twee worden meestal in dezelfde adem genoemd, als de bands die experimental pop en freak folk "in de ether" brachtenquote:
haha, eindelijkquote:
Wat van wie?quote:was de beste Nederlandse eendagsvlieg van het afgelopen decennium. De nummer-1-hit
werd met grote meerderheid verkozen tot beste nummer door luisteraars van 3FM.
De groep kreeg maar liefst 30 procent van de stemmen. Andere Nederlandse eendagsvliegen in de jaren nul waren Guillermo & Tropical Danny ('Toppertje'), Jordy van Loon ('Verliefdheid') en Jody Bernal ('Que Si Que No').
quote:Op donderdag 17 december 2009 17:22 schreef schaap001 het volgende:
Was dat niet Onderweg van Abel?
quote:Op donderdag 17 december 2009 20:00 schreef Burnett het volgende:
Was dat niet een Allman Brother in die tijd...?
De broer van Duane...?
Allman en Cher?
quote:
quote:John Lydon has blastedand
for being 'soulless' and not caring about their fans.
The former Sex Pistols frontman, also known as Johnny Rotten, thinks the two hugely successful bands are 'pointless' and lack 'heart and soul'.
He fumed to BBC radio station 6 Music: 'and
bug the hell out of me because it's so soulless. It just seems pointless. It's nice but it's tosh. They don't care about you. They care about lining their coffers.
'There's nothing about heart and soul, they don't know about heart and soul, they don't know about people dying, living and aspiring.'
quote:Op donderdag 17 december 2009 20:58 schreef cafca het volgende:
Coldplay en Radiohead?
quote:Vanaf de zomer '86 spelen Helke van den Oord (gitaar), Hugo Lans (gitaar, zang), Mario Fraaye (zang, drums) en Corné van Os (bas) vanuit Hedel (in de buurt van Den Bosch) al samen in een groep die New Annoyance heet, een hardcore-punkband die gezien haar streven om zo hard en zo snel mogelijk te spelen eerder op een atletiekbaan thuishoort.
1988: De groepsnaam verandert in. De muziek wordt melodieuzer, minder raggend.
1989: In eigen beheer brengt de groep de EP Heaven's Waiting uit. In december winnende talentenjacht de Wraak van Brabant.
1990: Op Torso verschijnt het eerste volledige, door Marc de Reus geproduceerde, album Hanging Around, een plaat die zeer lovende kritieken krijgt van de vaderlandse pers. De elpeeversie verkoopt goed, zodat al snel een versie op CD verschijnt.
1991:In vergelijking met de voortgalopperende punkpop van het debuutalbum, is het geluid van de opvolger Lovely Sort Of Danger harder en melodieuzer. Opnieuw valt de groep lovende kritieken ten deel en een uitgebreide Europese tournee bevestigt de uitstekende live-reputatie. Naast het album verschijnen de singles Psycho en Shape Of Things To Come op het Solid-label.
1992: Opnieuw wordt er uitgebreid door Europa getourd, onder andere in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland en Engeland. Tevens ziet de single Mary-Anne het levenslicht.
1993: Het derde album van, Zen & The Art Of Bong !, komt mede tot stand door de Amerikaanse producer Ross Humphries, die voorheen bands als Gang Green, Heretix, Big Wheel en Living Colour voor zijn rekening heeft genomen. Voorafgaand aan de cd verschijnt de single Chrystal, met daarop, naast het titelnummer, drie live opnames uit de tournee door Engeland. De gehoopte doorbraak blijft uit en bij optredens valt de publieke belangstelling tegen. Kort daarop valt
uit elkaar.
precies wat ik ook dachtquote:Op donderdag 17 december 2009 23:20 schreef ranja het volgende:
Wie zijn dit ook weer?
Dan zou ik hem zeker moeten kennen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:14 schreef ranja het volgende:
Nee, de band bestaat al niet meer sinds 2005.
Grobbel +1quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:34 schreef Grobbel het volgende:
Ikara Colt.
quote:On New Year's Eve,are set to turn Oklahoma City's Cox Center into the capital of Weirdsville, U.S.A. when they bring their annual Freakout music-and-lights explosion to their hometown. Along with a standard
set and "the world's biggest balloon drop," the band will ring in 2010 by playing Pink Floyd's Dark Side of the Moon in its entirety with Stardeath and the White Dwarfs, a group led by
's nephew Dennis. (The recently recorded
/Stardeath version of Dark Side, featuring guest spots by Peaches and Henry Rollins, is available for purchase on iTunes starting December 22.) Even in the psychotic realm of
gigs, this one looks to be extra nuts.
Mij ook.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:07 schreef cafca het volgende:
Lijkt me wel iets voor the Flaming Lips
Grobbel +1quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:52 schreef Grobbel het volgende:
va ha haaa se liine....
Ik ken ze alleen vaag van naamquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:28 schreef ranja het volgende:
Dit zal net zo gaan als laatst met The Gathering, straks komt er iemand die het gewoon bij de 1e foto al ziet, bartrid ofzo.
Overigens zit er in mijn post van 12.36 wel een trivia-weetje verstopt.
quote:Ook dit jaar zetten de herenzich weer in voor het goede doel!
In navolging van het toiletconcert, bedconcert en douchecabineconcert kunt U dit jaar bieden op:
EEN DAKKAPEL-CONCERT
En voor diegene die in zo'n leuk flatje wonen bieden we een uniek alternatief namelijk het sensationele
GOOTSTEENCONCERT
n00b + 1quote:Op zondag 20 december 2009 12:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zingende Fresia's?
Nope, dat was alleen een hit in 1984.quote:
Valt wel mee, hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 20:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, Martyn Ware. Heaven 17 dus, waarschijnlijk met Temptation. Al kan ik me daar de remix niet van herinneren. Of ik heb 'm verdrongen.
Ohja. Vreselijk nummer vond ik dat in 1993quote:Op zondag 20 december 2009 20:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, Martyn Ware. Heaven 17 dus, waarschijnlijk met Temptation. Al kan ik me daar de remix niet van herinneren. Of ik heb 'm verdrongen.
Het wel of niet kennen van het origineel zal daarbij een rol spelen, lijkt me.quote:Op zondag 20 december 2009 20:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Ohja. Vreselijk nummer vond ik dat in 1993
Dus je kende het origineel al voordat de remix uit kwam. Dan klopt datgene wat ik schreef, toch? Of vond je het origineel ook al vreselijk?quote:Op zondag 20 december 2009 20:43 schreef ranja het volgende:
Nee, dat niet. Volgens mij heb ik het orgineel nog op een verzamel lp staan.
Ik ook. Deze om precies te zijnquote:Op zondag 20 december 2009 20:43 schreef ranja het volgende:
Nee, dat niet. Volgens mij heb ik het orgineel nog op een verzamel lp staan.
Euh, die ken ik die plaat.quote:Op zondag 20 december 2009 20:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ook. Deze om precies te zijn
http://tinyurl.com/yz7ls6y
Compiled By: Herman Heinsbroek
Ja, dat weet ik, maar er is een ander nummer waarin dat stukje tekst ook voorkomt. Ik ben er al achter dat dat van the Dream Academy is, maar weet nog steeds niet welk nummer.quote:Op zondag 20 december 2009 21:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Da's Don't you want me, maar die is 't niet.
quote:Whenbecame famous the main members were Peter Cunnah (vocalist, songwriter), Al Mackenzie (musician) and Cian McCarthy (sax), although later the group would become a one man band, exclusively centred upon the singer.
Ik vind haar leuk, zeker als je bedenkt dat ze al in de 40 is!quote:Op maandag 21 december 2009 11:38 schreef Mark het volgende:
Nou ranja, je hebt wel eens leukere dames gepost
quote:Op maandag 21 december 2009 13:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind haar leuk, zeker als je bedenkt dat ze al in de 40 is!
axelle red dus.
Dub-i-dub-i-dum-dumquote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
jona lewie - stop the cavalry
quote:you'll never settle any of your score
your grace is wasted in your face,
your boldness stands alone among the wreck
learn from your mother or else spend your days biting your own neck
quote:but it was not your fault but mine
and it was your heart on the line
i really fucked it up this time
didn't I, my dear?
Leuk nummer schaap +001quote:Op maandag 21 december 2009 14:28 schreef schaap001 het volgende:
ah, Mumford and Sons - Little Lion Man
quote:is er niet in geslaagd genoeg geld bij elkaar te sprokkelen voor een nieuw album. De groep probeert sinds oktober 250 duizend dollar (bijna 175 duizend euro) op te halen via Sellaband.
De nieuwe plaat vanmoet volgend jaar al in de schappen liggen. Om geld op te halen voor het album hoopten ze dat tienduizend fans een 'muziekaandeel' van 25 dollar zouden kopen.
heeft echter pas zo'n 73 duizend euro opgehaald, nog geen dertig procent van het gevraagde totaalbedrag. Of
hun album uit gaan stellen, is nog niet bekend.
zijn niet de enige artiesten die via Sellaband proberen geld bij elkaar te krijgen voor een album. Naast een groot aantal amateurs heeft ook Hind zich aangesloten bij het Amsterdamse bedrijf. Hind weet echter heel wat meer fans achter zich te scharen. De 25-jarige zangeres heeft al ruim 47 duizend euro opgehaald en is bijna halverwege.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:26 schreef ranja het volgende:
Public Enemy
Belachelijk ook van die aandelen van 25 dollar. Als het album er komt betaal je daar 15 ofzo voor.
Dan moet je wel erg speculeren dat je winst haalt als je er 25 dollar in stopt.
En waarom moet hun album 250.000 dollar kosten? In de vorige opzet van Sellaband stond daar 50.000 voor. Denken ze zoveel geld nodig te zijn voor het clearen van samples ofzo?
Ow, dat wist ik niet.... en als het beoogde bedrag behaald is, gaat je geld 'op slot', neem ik aan. Handig wel.quote:Op maandag 21 december 2009 16:44 schreef ranja het volgende:
Er is volgens mij geen deadline voor. Het geld wat je in de band stopt kun je trouwens op elk moment - tot ze het gehaald hebben - er ook uithalen en in een andere band stoppen, dus als het nog even duurt zal het bedrag wel gaan dalen.
natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef belsen het volgende:
Suicidal Birds, natuurlijk.
Tralalalalala...quote:Op maandag 21 december 2009 17:54 schreef methodmich het volgende:
Pierre Kartner!
En het kan niets anders dan een succes worden, zegt hij zelf, bescheiden als altijd!
5 x check, al met al dus belsen +1quote:Op maandag 21 december 2009 18:07 schreef belsen het volgende:
Anne Soldaat - In another life
XX- XX
Florence + Machine
Editors
Animal Collective
Je zit er amper zo ver vandaan.quote:
Ik zou haar gevenquote:Op maandag 21 december 2009 11:38 schreef Mark het volgende:
Nou ranja, je hebt wel eens leukere dames gepost
Een platenbon? Een bloemetje?quote:Op maandag 21 december 2009 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou haar geven
geen idee wat het betekent, maar ik lees het hier overal
Het is afkomstig van Joran v/d Sloot en sindsdien behoort het tot het vocabulaire van de gemiddelde puistenkop op straat...quote:Op maandag 21 december 2009 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou haar geven
geen idee wat het betekent, maar ik lees het hier overal
Nee, maar daar zit ook nog een mooi verhaal achter.quote:Op maandag 21 december 2009 20:50 schreef MadMaster het volgende:
De Mallemolen van Heddy Lester?
[..]
Het is afkomstig van Joran v/d Sloot en sindsdien behoort het tot het vocabulaire van de gemiddelde puistenkop op straat...
quote:I'll make that vow to myself, you and I are through
Nothing can change my mind; I'm sorry won't do
That's what I'll say each time, but I can't follow through
quote:It's Christmas in Heaven,
There's great films on TV...
'The Sound of Music' twice an hour
And 'Jaws' I, II, and III.
Da's een goed gokjequote:Op dinsdag 22 december 2009 09:10 schreef iggyinthehouse het volgende:
Gokje op Monty Python
quote:The song gained some critical attention for its very sparse production, which was essentially just tongue clicks , keyboards and a drum machine beat which was very minimalist.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:26 schreef Beregd het volgende:
drop it like it's hot van snoop dogg en pharell?
welk nummer?quote:Now it's closing time, the music's fading out
Last call for drinks, I'll have another stout.
van Gabriel Riosquote:Op dinsdag 22 december 2009 09:33 schreef MadMaster het volgende:
Ah, zat aan Broadday Light van de Appelsientje-reclame te denken...
Ik wist dat jij het wel zou wetenquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:11 schreef cafca het volgende:
tom Waits-I hope that I don't fall in love with you
Orgineel van Jackie DeShannonquote:Op dinsdag 22 december 2009 08:31 schreef Berkery het volgende:
Da's ranja's nummer 1
Tracey Ullman - Breakaway
Ga jij de wikipagina bewerken of doe ik 't?quote:
quote:Vooral "Breakaway" en "They Don't Know" (beide geschreven door Kirsty MacColl) en de cover "My Guy" van het Madness-nummer "My Girl" werden hits
Nu is het ineens een cover van Del Shannonquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:29 schreef Berkery het volgende:
Ga jij de wikipagina bewerken of doe ik 't?![]()
Ow, dat was ik in de haast.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nu is het ineens een cover van Del Shannon
En de titel van They Don't Know is veranderd![]()
Zelf maar even wat gewijzigd dan![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:27 schreef schaap001 het volgende:
Traveling Wilbury's als vervanger van Roy Orbison
quote:Tussen 20 en 24 december 2004 vond Serious Request in de vernieuwde vorm voor het eerst plaats.,
en
waren daarbij de bewoners van het huis, waarin ze vijf dagen lang, 24 uur per dag radio maakten en daarbij niets aten. In totaal werd er ¤ 916.000 verzameld. Het programma won de Marconi Award 2004-2005 voor het beste radioprogramma.
Goed zat: Wouter van der Goes (wie kent hem nogquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef ScottTracy het volgende:
Giel Beelen, Claudia de Breij en Wout (ben achternaam kwijt)
Je zou er lesbisch van worden...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:23 schreef schaap001 het volgende:
djiezus trouwens: een hele week zonder vreten in een huis opgesloten zitten met Claudia de Breij
Volgens mij is hij programmadirecteur (oid) geworden bij Q Music, geen idee of hij dat nog steeds doetquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:23 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Goed zat: Wouter van der Goes (wie kent hem nog)
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:27 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Volgens mij is hij programmadirecteur (oid) geworden bij Q Music, geen idee of hij dat nog steeds doet
Lang leve wikipedia.quote:Sinds oktober 2006 is Wouter van der Goes werkzaam bij Q-music als programmadirecteur en presenteert daar iedere werkdag van 12.00 tot 13.00 uur het programma De Hitlijn. Van der Goes was de afgelopen jaren namens Q-music jurylid bij de Marconi Awards, de belangrijkste Nederlandse radiovakprijzen.
Maar vooral, en volgens mij is ze verder niet onaardig ofzo, tegenwoordig staat ze op een podium en noemt zichzelf cabaretière...quote:
doodvermoeiendquote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:33 schreef ranja het volgende:
eigenlijk hoop ik dat het niet klopt, maar noem 'm toch...
Jet - Are You Gonna Be My Girl?
.... die heb ik in Melkweg gezien toen ze nét doorbraken met dat nummer. Ze hadden maar 1 album (van net 40 minuten) en ze waren zo stoned als garnalen. Hebben ze alles op halve snelheid gespeeldquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:33 schreef ranja het volgende:
eigenlijk hoop ik dat het niet klopt, maar noem 'm toch...
Jet - Are You Gonna Be My Girl?
Gnarls Barkley - Crazy?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:41 schreef ScottTracy het volgende:
Geen Valerie... en inderdaad een Amerikaanse groep. Duo zelfs.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:43 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Gnarls Barkley - Crazy?
ook nog gezien het 1-dagsvlieg gehalte
Oja, even niet meer aangedacht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:43 schreef schaap001 het volgende:
ook nog gezien het 1-dagsvlieg gehalte
quote:were a short-lived rock supergroup and side project formed in 1999. The band featured Stone Temple Pilots/ex-Velvet Revolver frontman Scott Weiland, Ian Astbury of The Cult, Mark McGrath of Sugar Ray, Jay Gordon of Orgy and Ryan Shuck of Julien-K & Orgy, Shannon Leto of 30 Seconds to Mars, and Ken Andrews of Failure.
recorded two songs, "Drop That Baby" and Sly Fox's Let's Go All the Way."
Da's correct; want die bovenste foto zijn natuurlijk The Wonders uit de film "That Thing You Do" (voor de mensen die dat niet wisten).quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:16 schreef methodmich het volgende:
Geri was wel dun daar!
The Wondergirls
Ik heb wel betere kerst cd's, zoals een dubbelaar van Sympathy for the Record Industryquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
Netjes hoor! Alleen Rowwen is fout, maar je hebt er toch al zes.
Dan waren er ook nog:
Allenig?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:02 schreef belsen het volgende:
Hoe heten de solotheatertours van Skik's Daniel Lohues?
Wu Tang Clan...?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:41 schreef methodmich het volgende:
Welke rapformatie werd gevormd door Clifford Smith, Robert Diggs, Gary Grice, Russell Jones, Dennis Coles, Jason Hunter, Elgin Turner, Corey Woods en Lamont Hawkins?
quote:"" is a song by folk-rock group
, released in 1987 and featuring the British singer
. The song is an Irish folk style ballad. The song features string arrangements by Fiachra Trench. It is frequently voted the Number One Best Christmas song of all time in various television, radio and magazine related polls in Ireland and the United Kingdom.
tuurlijk bukgeit +1quote:Op woensdag 23 december 2009 09:11 schreef bukgeit het volgende:
Fairytale of NY, Pogues + Kirsty
Da's goed.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:27 schreef schaap001 het volgende:
Der Katalog
Hoor je verschil t.o.v. de originele versies?quote:Op woensdag 23 december 2009 10:03 schreef bukgeit het volgende:
schaap +1
Ik heb de Engelse versie, Catalogue. Waarom deze en niet de Duitse weet ik eigenlijk niet.
Dat zal Sony helemaal met je eens zijnquote:Op woensdag 23 december 2009 08:48 schreef MadMaster het volgende:
Gecheckt en correct (goede actie in de UK):
Vind ik wel. Je hoort het vooral in het oudere werk, dat nu veel krachtiger klinkt.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoor je verschil t.o.v. de originele versies?
Heb het meestse van Kraftwerk namelijk al in huis en twijfel over de aanschaf van de box...
Veel compressie dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Vind ik wel. Je hoort het vooral in het oudere werk, dat nu veel krachtiger klinkt.
quote:Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef bukgeit het volgende:
He? Dit is niet Devo? Ze zien er wel te baardig uit voor Devo, maar hoe zit dat dan met die pakken? Is dit een Devo-imitatie?
quote:Op woensdag 23 december 2009 12:17 schreef MadMaster het volgende:
Pearl Jam...
Zat toen in de USA en het werd toen op TV gemeld...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |