Mooie keuze. Ik persoonlijk zie zelf liever een Racer strap voor dagelijks gebruik. Hangt uiteraard ook een beetje af van het milieu waar jij je in verkeerd, onder een pak zie ik hem ook liever met een simpele mesh strap.quote:Op maandag 14 december 2009 15:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet mooi. Iets te basic. Ik hou wel van wat "bling" op een horloge. Waarschijnlijk wordt het de Superocean Heritage Chrono op een Mesh band. Alleen de kleur weet ik nog niet. Plaatje ter illustratie;
[ afbeelding ]
Brons of zwart.
Blijkbaar inmiddels gewijzigd naar de Milgauss GV...quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef Drive-r het volgende:
Blij dat de Omega Speedmaster nog steeds in de OP staat, blijft een prachtig apparaat. Waarschijnlijk groot stuk nostalgie van mijn kant, mijn pa draagt zo'n ding zolang ik me kan herinneren.
Enfin, TerugVindPanerai.
Er zijn wel meer merken die horloges leveren in de verschillen "brackets", het is meer een indicatie voor mensen die wat rondneuzen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:38 schreef 2NutZ het volgende:
Interessant topic.
Overigens zie ik boven de 200eu geen Seiko staan?
Er is een oplage Seiko's die 'Premiere' lijn heet. Deze zijn tussen de 300 en 1000 eu.
Ah de befaamde 'blotebillen-chrono' met een naar mijn mening nét te kale wijzerplaat en tóch nog afgeknipte cijfers.quote:
Ocean racer is iets te sportief. Misschien koop ik die er nog bij, ze schijnen van goede kwaliteit te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:23 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Mooie keuze. Ik persoonlijk zie zelf liever een Racer strap voor dagelijks gebruik. Hangt uiteraard ook een beetje af van het milieu waar jij je in verkeerd, onder een pak zie ik hem ook liever met een simpele mesh strap.
Ik heb beide goed bekeken en ben toch voor de chrono gegaan ipv de 5001. Niet omdat hij goedkoper is (dat scheelt als je goed zoekt niet zoveel, zeker niet op t bedrag) maar doordat de 5001 net wat groter is en de metertjes horizontaal heeft staan, lijkt hij echt enorm om mijn pols. De chrono komt dan ook veel verfijnder over: ook de chrono-pushbuttons helpen bij aan het minder 'rond-knotserig' maken van de grotere portuguesers. Jammer is we'll dat de chrono geen glazen achterkant heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:33 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ah de befaamde 'blotebillen-chrono' met een naar mijn mening nét te kale wijzerplaat en tóch nog afgeknipte cijfers.
Zonder dollen, er is niks mis met die IWC, ik vind persoonlijk de 5001 (7-daags manufactuur met gangreserve, t.o.v. een omgebouwde ETA in de chrono) echter een stuk mooier van ontwerp en het doorsparen zeker waard.
46mm schoon aan de haak volgens mij...het moet je maar passen....quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ocean racer is iets te sportief. Misschien koop ik die er nog bij, ze schijnen van goede kwaliteit te zijn.
Qua kleur twijfel ik nog. Mijn chronomat en navitimer hebben beide een blauwe wijzerplaat, dus deze wordt of zwart of brons, waarbij ik brons iets mooier vind; het is een vrij opvallende kleur. Dit is dan ook meteen weer het minpunt, ik denk dat ik over een paar jaar zwart mooier vind en dan zit ik weer.
Hier foto ter referentie (gejat van WUS);
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:33 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ah de befaamde 'blotebillen-chrono' met een naar mijn mening nét te kale wijzerplaat en tóch nog afgeknipte cijfers.
Zonder dollen, er is niks mis met die IWC, ik vind persoonlijk de 5001 (7-daags manufactuur met gangreserve, t.o.v. een omgebouwde ETA in de chrono) echter een stuk mooier van ontwerp en het doorsparen zeker waard.
Als je goed zoekt ongeveer 800-1000 euro, normaal 2000. Maar zoals ik al boven vertelde: hij oogt een stuk groter/lomper dan de chrono (vind ik), dus hij is wel wat opvallender en moet je staan.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:24 schreef LordLynx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Om eerlijk te zijn vind ik het verschil in ontwerp verwaarloosbaar, en ik ben niet zo'n fan van een glazen achterkant eigenlijk. 7 dagen powerreserve is dan natuurlijk wel weer een pluspunt. Hoeveel prijsverschil moet je eigenlijk aan denken tov de chrono?
Gisteren bij Wempe in Dusseldorf wezen passen, ik vind de 7-day bij mij beter staan dan de chrono, en zo'n powerreserve meter is wel leuker dan standaard chrono klokken. Was 7-day moest alleen 9200 kosten (tegen 5900 voor de chrono) Begin van het jaar maar eens in de UK en in zwisterland kijken....quote:Op woensdag 16 december 2009 15:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je goed zoekt ongeveer 800-1000 euro, normaal 2000. Maar zoals ik al boven vertelde: hij oogt een stuk groter/lomper dan de chrono (vind ik), dus hij is wel wat opvallender en moet je staan.
Gaaf hoor!! Maar man man man 9200 is wel erg veel centen! Ik weet niet of je per se voor nieuw wilt gaan, maar deze blauwe versie kom je wel regelmatig 2e hands tegen voor zo'n kleine 6000.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:23 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Gisteren bij Wempe in Dusseldorf wezen passen, ik vind de 7-day bij mij beter staan dan de chrono, en zo'n powerreserve meter is wel leuker dan standaard chrono klokken. Was 7-day moest alleen 9200 kosten (tegen 5900 voor de chrono) Begin van het jaar maar eens in de UK en in zwisterland kijken....
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/JFKroderiguez.htmquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:26 schreef IJsblock het volgende:
Even naar aanleiding van een post in KLB vraag ik even iets aan de Rolex mannen:
Hoe was het verhaal van Che Guevara en de Rolex?
Zelf dacht ik dat Fidel Castro er een had gegeven aan Che voor zijn aandeel in de revolutie en die later weer door een CIA-agent (de schutter die Che executeerde) werd afgenomen.
Is dit het goede verhaal of zit er een heel ander verhaal achter?
Thanx!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef osmo het volgende:
Ik heb hem uiteindelijk dan toch maar besteld:
[ afbeelding ]
Alleen met de diamantvormige kroon en met deze band:
[ afbeelding ]
Hij is maandag verzonden en ik zag juist op de site van dpd dat hij deze morgen in het locale distributiepunt is aangekomen, alleen rijden ze daar vandaag niet wegens kerst dus normaal heb ik hem de maandagquote:Op donderdag 24 december 2009 11:41 schreef Norbertus007 het volgende:
[..]
Hoe lang moet je er op wachten? Veel plezier met dit prachtige horloge!
We zien de foto's hier wel verschijnen als je hem binnen hebtquote:Op donderdag 24 december 2009 17:34 schreef osmo het volgende:
[..]
Hij is maandag verzonden en ik zag juist op de site van dpd dat hij deze morgen in het locale distributiepunt is aangekomen, alleen rijden ze daar vandaag niet wegens kerst dus normaal heb ik hem de maandag
Je moet ervan houdenquote:Op dinsdag 29 december 2009 03:25 schreef PalmRoyale het volgende:
Hier mijn Favre Leuba, model Weekend. Heb het nu zo'n 15 jaar geloof ik en het voldoet nog altijd uitstekend. Is in de loop der jaren wel licht beschadigt door het dragen maar een horloge is een gebruiksvoorwerp en hoort niet ergens opgeborgen te liggen. Volgens mij ben ik ook de enige in dit topic met een Favre Leuba.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |